![]() |
Mogin pyöränlaakerin kiristys?
<http://www.killeraxles.com/html/mog__axles.html>
Miten helvatissa tuosta kiritään pyöränlaakeri? Tuo ulompi laakeri on tavallinen kuulalaakeri ja sisempi rullalaakeri (ei kartio). No kyllähän tuosta nyt pääsee! |
Se rullalaakeri voi olla olakkeellinen. Silloin kuulalaakeria voi kiristää sitä vastaan.
Toinen vaihtoehto on, että se kuulalaakeri paikoittaa koko navan ja rullalaakeri on uiva. T, Antti |
Lainaus:
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=481037 406:ssa muuten ne laakerit on päinvastoin, eli kuorman kantava ulompi on rulla ja sisempi pieni laakeri on kuulalaakeri. Siinäkin on keskipultti, mutta on toisin päin, eli kanta on sisemmän laakerin takana ja kaksiosaisen napalaipan sisemmän osan (toimii ulomman stefan kulutusrenkaana) ulkopuolelle tulee mutteri, joka tiukataan tiettyyn momenttiin ja lukitaan se kruunumutteri reikään lykättävällä sokalla - shimmataan mutteria jos reikä ei osu kohdalleen. Ennen keskipultin tiukkaamista pultataan pyöränpultit pitävä laippa monella pultilla sisemmän laipan osan läpi portaalin alempaan hammasrattaaseen. EDIT: vähän tarkennuksia sen 406:n portaalin alaosan rakenteeseen. Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on Edited by - JiiPee on 23/08/2006 09:52:54 |
Sivu luotu: 13:17 (GMT +2). |