Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   kardaanin tukikumi propleema! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=128651)

walle81 15.10.2014 19:42

kardaanin tukikumi propleema!
 
Kertokaapa että mikä tuossa kardaanisa oikeen on vikana kun nyt kolmen kuukauden aikana mennyt jo 4 tukikumia rikki?? Se kumi ratkeaa irti siittä laakerin ulkokoolista.ristikot ovat ehjiä tuli mieleen että siinä kardaanisahan on ne tasapainotus lätkät että oisko mulla josain vaiheesa päässy pyörähtään eri asentoon koko homma.jos joku tietäs misä asennosa ne pitäs olla?auto on king cäppi vm87 4X4

Arpe 15.10.2014 19:49

Eihän oo liuku jumissa? Jos pääsee akselin joustaessa tuuppimaan kannatinlaakeria.
Kardaanit oikeen mittaset? Moottorin/laatikoiden kannatinkumit ehjät?
Ei varmaan pelkkä epätasapaino riitä rikkomaan kannatinlaakereita tuota tahtia.

walle81 16.10.2014 06:24

Moottorin kumityynyn vaihdoin ja muut tyynyt näyttäisi olevan kondiksesa.tarkotitko tuolla liukulla sitä mikä menee laatikon sisään muuta liukuahan tuosa kartaanisa ei ole...lehtijouset on aika lintasa voisko olla että sen takia monttuun ajettaesa pääsis tökkään kartaania eteen päin ja hajottaen siten sen kumin??? Uus tukilaakeri pitäs taas laittaa mutta perhana ko sais syyn selville mikä sen aina rikkoo!!! Apuja tarvitaa....

hiluvitkutin 16.10.2014 08:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja walle81 (Viesti 1169025)
Moottorin kumityynyn vaihdoin ja muut tyynyt näyttäisi olevan kondiksesa.tarkotitko tuolla liukulla sitä mikä menee laatikon sisään muuta liukuahan tuosa kartaanisa ei ole...lehtijouset on aika lintasa voisko olla että sen takia monttuun ajettaesa pääsis tökkään kartaania eteen päin ja hajottaen siten sen kumin??? Uus tukilaakeri pitäs taas laittaa mutta perhana ko sais syyn selville mikä sen aina rikkoo!!! Apuja tarvitaa....

Jos siinä tukilaakeri on ni kyllä siinä taka-akselin ja tukilaakerin välissä liuku pitäs olla.
Sieltä varmaan rasvanippaki löytyy, siis kardaanin liuvusta.

walle81 16.10.2014 10:09

1 Liiteet
Kävin vielä tarkistaan mutta ei siinä ole liukua ole!!

4WD 16.10.2014 10:10

Nissani on vieras laite mulle, mutta onko allaolevassa linkissä yhtään oikeannäköistä osaa ?

http://www.nissan-cat.ru/index.php?s...page=+A01&vin=


http://www.nissan-cat.ru/

Kielestä en tajua mitään mutta onneksi on käännösohjelmia.

walle81 16.10.2014 10:13

Tuosa ylimmäsä linkisä ainaki erilainen kartaani mitä tuosa meikäläisen

Rytari 16.10.2014 11:02

väittäisin että lehtijousellisessa autossa on aina kardanissa liuku, tai sitte moottori liikkuu edestakaisin :)

Ponssekuski 16.10.2014 11:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja walle81 (Viesti 1169025)
Moottorin kumityynyn vaihdoin ja muut tyynyt näyttäisi olevan kondiksesa.tarkotitko tuolla liukulla sitä mikä menee laatikon sisään muuta liukuahan tuosa kartaanisa ei ole...lehtijouset on aika lintasa voisko olla että sen takia monttuun ajettaesa pääsis tökkään kartaania eteen päin ja hajottaen siten sen kumin??? Uus tukilaakeri pitäs taas laittaa mutta perhana ko sais syyn selville mikä sen aina rikkoo!!! Apuja tarvitaa....

Onko taka-akseli jämysti kii?? Puslat ehjät, jouset ehjät. Oikeen löysät, tai rikkinäiset pakat vois ehkä kans rikkoo, kun pääsee perä elämään/kiertymään liikaa. Ja tietti mätänetin tukilaakerit voi olla yks syy :rolleyes: Meneekö se laakeri hyvin kiinnityspannan sisään, ettei olis jo valmiiksi luonnottomassa asennossa. Näis nissaneissahan nuo jouset on jo uutena melko vaaterissa, joten niistä se rikkoutuminen tuskin johtuu.

Ponssekuski 16.10.2014 11:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1169065)
väittäisin että lehtijousellisessa autossa on aina kardanissa liuku, tai sitte moottori liikkuu edestakaisin :)


Se liuku on tehty jakolaatikon häntään.. itse kardaanissa ristikoiden välillä ei liukua ole. Etujortaanissa on liuku itsessään.. eikä se pää ole lehtijousellinen :D

walle81 16.10.2014 12:02

1 Liiteet
Ei katsastus setä ainakaan moittinu perän kiinnityksiä/välyksiä puslisa.onko sillä tukilaakerilla väliä kummin päin sen siihen kartaaniin laittaa? Nyt se niin päin että se kumin monttu puoli on takapäin!!

hiluvitkutin 16.10.2014 12:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski (Viesti 1169069)
Se liuku on tehty jakolaatikon häntään.. itse kardaanissa ristikoiden välillä ei liukua ole. Etujortaanissa on liuku itsessään.. eikä se pää ole lehtijousellinen :D

Jos se liuku on askissa, ni eikös siinä pitäs olla sitte yksi osainen kardaani?

walle81 16.10.2014 12:31

1 Liiteet
Tommonen kartaani sielä pyörii

walle81 16.10.2014 12:34

Onko nuo ristikot oikeasa asennosa??

Ponssekuski 16.10.2014 13:12

Omaan silmään näyttäs kaikki olevan ok.. kumikin on oikein perin.

Ponssekuski 16.10.2014 13:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1169081)
Jos se liuku on askissa, ni eikös siinä pitäs olla sitte yksi osainen kardaani?

Voi se olla "kaksi osainenkin", jos on välillä tukilaakeri :rolleyes:

Hessu888 16.10.2014 13:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja walle81 (Viesti 1169087)
Onko nuo ristikot oikeasa asennosa??

Jos vertaa tohon venäläisten kuvaan, niin ristikot on joko oikeassa asennossa tai sitten tuo pulttiliitos on 180 astetta väärin, mutta ei pitäis olla 90 eikä 270 pielessä.

Oisko tällasesta mitään apua: http://nissandiesel.dyndns.org/viewtopic.php?t=446 Kannattais ehkä mitata kierous samalla kun on palikat lattialla.

Onko kardaani toiminut sun omistusajalla kunnolla (siis sillä alkuperäsellä kumilla) vai saitko auton valmiiksi viallisella kardaanilla ja nyt ei ole tietoa vaikka joku ois tehnyt sille mitä ja ajanut kivikkoon tms?

walle81 16.10.2014 13:21

misäköhän se vika sitte oikeen on?? Aika mysteeri alkaa oleen!!

Hessu888 16.10.2014 13:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja walle81 (Viesti 1169093)
misäköhän se vika sitte oikeen on?? Aika mysteeri alkaa oleen!!

No mittaa se kierous eka kuten linkkini kuvassa mainittiin ja jos on kumpikin tumppi suora, niin vika ei ole ainakaan niissä. Seuraavaks voit testata kääntää pulttiliitosta 180 asetta ja kuulostella ajaessasi, että vibraako vai ei. Jos jaksaa, niin sittenhän voi kääntää liitosta 180 taas ja testata paheniko vai paraniko. Jätät sen sitten siihen asentoon, jossa oli parempi ja laitat merkit ettei mene joskus sekasin...

Nissaneita en tunne, mutta eihän tuo vika voi mistään kuun asennosta johtua.

Onko se kardaani ollut sulla alkuperäsellä kumilla joskus kunnossa?

walle81 16.10.2014 14:03

Kartaani ainaki silmämääräisesti kunnosa ei merkkejä että ois joskus saanu siipeensä.käännänkö ristikkoa etukartaaniin nähden sen 180astetta vai takimmaiseen nähen

Ponssekuski 16.10.2014 14:21

Mistä oot nuo tukilaakerit ostanu ja paljonko maksoivat??

Ponssekuski 16.10.2014 14:27

Jos se rikkoutuminen johtuu puuttuvista tasapainolätkistä tai kieroudesta, ni sen varmaan jo huomais hytissäkin.. ainakin jos niitä tuohon tahtiin menee.

walle81 16.10.2014 14:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski (Viesti 1169108)
Mistä oot nuo tukilaakerit ostanu ja paljonko maksoivat??

Paikallisesta varaosa liikkeestä tukilaakerisa luki muistaakseni japan parts ja hintaa 54€

Jappi 16.10.2014 15:28

Korotettu? Joustojen jatkumista ei tuo rakenne kestä.

Ponssekuski 16.10.2014 16:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1169125)
Korotettu? Joustojen jatkumista ei tuo rakenne kestä.


Ei kestä jos enempi korottaa. Itekin oon tukilaakerin siirtäny pari senttiä taaemmas, kun oli ikävä jännitys kokoajan päällä. Kyselin tuota hintaa marmoritiskiltä d22:seen, ni kivat 342€ ois pitäny köyhtyy :confused: mätänetista ostin uuden kuudella kympillä ja voin jo suoraan sanoa, ettei tuu kauaa kestämään.. sen verran löperö on verrattuna origineeliin.


Sivu luotu: 02:36 (GMT +2).