![]() |
Ongelmia patrollin jarrujen ja syöttöpumpun kanssa
Edit.
Pakokaasut/jarrut ja leima nyt kunnossa. ongelmia muutoskatsastuksen kans saada 33/12,5-15 kumeja otteeseen. Leima lähestyy ja putkesta tulee mustaa tuutin täydeltä vedättäessä/kaasuttaessa. syöttöpumpun perässä ruuvi misä kupumutterin alta paljastu perus ruuvvarilla käännettävä "Jenkatappi" lukitusmuttereideen. oletin että säätöruuvi kyseessä ku vanhoja sinetin rääppeitäkin kiinni mutta muutaman kierroksen äärilaidasta toiseen ruuvvanneena ei vaikutusta tyhjäkäyntiin taikka kärytykseen niinkuin muissa dieseleissä on tullut. onko ees oikea ruuvi? kone vapari. Sekä toinen vika että pienellä jarrujen koskemisella saa takajarrut jo lukkoon. ei siis naksahda mitenkään lukkoon mutta ovat liian tehokkaat etjarruihin nähden ja varsinkin hiekalla oudokseltaan toisen auton jarruihin tottuneena saan aina takapyörät lukkoon. Jostain löyty googlella että jonkun jousen kireyttä pystys säätän prikoilla tai jotenkin muuten säätään mutten nyt tajunnut sit taas että miten.tarviiko purkaa vai onko ohje johkin toisen laiseen ku tossa ei näkyvissä mitään sellasta. poljin ei painu paljoakaan että tuskin ainakaan ilmaa on mitenkään hirveemmin etujarruissa tms. En muista vm mutta tän näkönen härpäke. http://aijaa.com/mqwnQy |
Pumpun kylessä,mihin sammutintanko menee. Siinä on topparipultti jota kiinnipäin muistaakseni pyörittäessä syöttö pienenee. Pultti samansuuntaisesti kun mitä olet jo räplännyt.
|
Lainaus:
|
|
Kiitoksia neuvoista. auto meni leimasta läpi mutta muutoskatsastus vaiheessa. Eikö noihin muka saakkaan 33/12,5 -15 kumeja otteeseen? väittäsin että on kavereilla ollut ja niin väittävät hekin... Eivät konttorilla löytäneet tarpeeks isoa alkuperäistä vaihtoehto kokoa. otteessa oli muistaakseni joki 6,50-16 mikä oli kai isoin ja sen mukaan karvan vajaa 32" oli maximi
|
höpsis. 10-15LT on isoin rengaskoko, eli ~32" ja tietääkseni patrolleista on AKE/Trafi erikoispäätös, millä saa 33" laittaa alle. jos eivät löydä niin patistele ettimään ne laput. jos ne tuijottaa alkuperästä rekisteriotteeseen merkattua, niin sillon menee vikaan, koska noita on tuotu vaikka millasilla rengastuksilla ihan riippuen vuodesta ja vuodenajasta ja siitä millä kiekoilla ne on alkujaan tilattu maahan.
|
Joo eilen tollasia linkin lappuja löysinkin. Onkohan oikeita? ja käyvät saman linkin autoon ku en tunnista mallisarjoja sit mitenkään ja googlekin antaa eri mallisia 160:selle.
http://s968.photobucket.com/user/jas...?sort=3&page=1 |
tuostapa menet nyt lukemaan ja sisäistät kaiken lukemasi tästä yhdestä maailman tärkeimmästä autohistoriallisesta ja kaikkien maastoautojen esikuvasta http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Patrol :)
|
Juuri samoilla lapuilla leimasin 33/12.5" otteeseen Kalajoella
(160-korinen pitkä patu), ottivat AKEn lapusta kopion konttorille talteen |
Lainaus:
|
tässon sama sivu kääntäjän läpi ajettuna: http://translate.google.fi/translate...82%26bih%3D826
kantsii lukasta vaikka tuo aika tönkkö käännös voi ollakin, voi helpottuu elämä monessa kohtaa, esimerkiksi siellä varaosatiskillä kun myyjä(kään) ei tiedä mitä se on myymässä, niin sillon voipi ihe tietee edes korimallien eroja :) olen nimittäin valitettavan usein törmännyt ongelmaan, että tuputetaan viereisestä mallista kalikkaa, joka ei käy, varsinkin kun patrolleja on tehty eri korimalleja samana vuonna, niin se vuosimalli ei merkkaa mitään osia ostaessa. ja onneksi meillä on offipalsta josta voi kysyä joltakin, jos itse ei tiedä, tai ei ole ehtinyt tutkimaan asioita itekin oon saanut kullanarvosta tietoa tätä kautta ja siitä kiitokset auttaneille :) |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 00:10 (GMT +2). |