Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   2000 luvun maasturin rakentamista. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127058)

tapsa4x4 26.08.2014 22:09

2000 luvun maasturin rakentamista.
 
Tässä uuden safari auton tekoa miettinyt ja ei oikeen oo koskaan tullut perehdettyä uudempien autojen rakentelu määräyksiin.mietinnässä olis 2000luvan taitteen patrol.

Saako ratin vaihtaa puolelta toiselle jos vaikka hakee englannista aihion? Käyttäen tehtaan toisen kätisiä osia.

Abs jarrut saako poistaa käytöstä jos mallisarjassa on ollut absiton versio?

Jos kone on alunperin vapaasti hengittävä niin ahtimen asennus ei taida olla ihan helppo homma? Malli sarjassa on kyllä ahdettunakin saatavissa.

Puskurit korotus osat pitäis olla jotain tyyppi hyväksytyjä?

-MaTTi- 26.08.2014 22:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1155684)
Tässä uuden safari auton tekoa miettinyt ja ei oikeen oo koskaan tullut perehdettyä uudempien autojen rakentelu määräyksiin.mietinnässä olis 2000luvan taitteen patrol.

Saako ratin vaihtaa puolelta toiselle jos vaikka hakee englannista aihion? Käyttäen tehtaan toisen kätisiä osia. Joo

Abs jarrut saako poistaa käytöstä jos mallisarjassa on ollut absiton versio?Joo, kunhan erot pystyy esittämään ja muutettu vastaamaan kaikilta osin absitonta vastaavaks.

Jos kone on alunperin vapaasti hengittävä niin ahtimen asennus ei taida olla ihan helppo homma? Malli sarjassa on kyllä ahdettunakin saatavissa.Juuei, mutta koko ahdetun tehdaskuntoisen vähintään saman päästötason moottorin voi vaihtaa tilalle.

Puskurit korotus osat pitäis olla jotain tyyppi hyväksytyjä?

TÜVin paperit jousista tarvitaan ja puskuri pitää olla e-hyväksytty 25.5.2007 jälkeen

tapsa4x4 26.08.2014 22:59

No mutta mitenhän noi absit jos akselit vaihtuu tollasiin -70lukulaisiin samalla.vai täytyykö vaan tehä suoraan niinhin abs jarrut.

Nerd-O 27.08.2014 06:47

Muinoin Legacyn kohdilla selvittelin saako ABS jarrut poistella. Ne ei kovin vahvasti toiminut vuoden -90 autossa. Mut hieman nihkeästi suhtautuvat absin poistoon. Tais mennä niin että jos sillä koneella laitetta on saanut ilman abseja niin sit se on ok. Muutoin ei ole. Vähän epäilen että mitään 2000-luvun peliä ei ole saanut ilman abseja.

Sami89 27.08.2014 07:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1155701)
No mutta mitenhän noi absit jos akselit vaihtuu tollasiin -70lukulaisiin samalla.vai täytyykö vaan tehä suoraan niinhin abs jarrut.

Meinasitko tän vuostuhannen patrollii volvolaisia vai?:)

-MaTTi- 27.08.2014 07:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1155701)
No mutta mitenhän noi absit jos akselit vaihtuu tollasiin -70lukulaisiin samalla.vai täytyykö vaan tehä suoraan niinhin abs jarrut.

http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...oistaminen.pdf

Viipo 27.08.2014 08:32

Siinähän melkein sais absianturin lukemaan porttaalipoksin hampaita...

tapsa4x4 27.08.2014 09:12

Joo siis 2000 luvun patrollia on saanut ilman airbagejä ja abs jarruja. Military versiona. Espanjassa ollut kaupankin tälläisiä siviilikilvillä joskus.

4.2 vapari dieselillä.

Mun visio on 2000 lukunen pitkä patrol 4.2 koneella volvon akselit ja renkaiksi maltilliset 37-38 creepy crawler jne.

Abs jarruihin täytyis perehtyä hieman lisää tai siis sen toiminta periaatteelleen miten navasta se mittaus tapahtuu ja kuinka sen saa tehtyä volvolaisiin.

HeikkiH 27.08.2014 10:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1155754)
Abs jarruihin täytyis perehtyä hieman lisää tai siis sen toiminta periaatteelleen miten navasta se mittaus tapahtuu ja kuinka sen saa tehtyä volvolaisiin.

Induktiivinen anturi tuottaa vaihtojännitettä renkaan pyöriessä tunnistin kehältä, eli tollaselta:

https://www.trailduty.com/images/CE-11320.jpg

Eli periaatteessa portaalin hammaspyörästä voisi mitata nopeuden. Tarviiko se kalibroida, eli että mitattu nopeus vastaa todellista, sitä en varmaksi sano. Ehkä.

Jeeper 27.08.2014 11:01

Olisko Dynatracin osista apuja?

http://www.jkowners.com/forum/showthread.php?t=64585

pee 27.08.2014 18:41

Ei oo ABS t mitään henkimaailman vehkeitä, jos ja kun alkuperäinen ohjainlaite jää niitä lukemaan ja komentamaan

Pulssi aiheutuu ohi vilahtelevista hampaista, ja kaikenlaisia kehiä ja antureita on saatavilla edukkaasti

Luistonestokin syntyy sitten siinä kuin ohimennen samalla ;)

offroadjouni 27.08.2014 20:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 1155719)
Vähän epäilen että mitään 2000-luvun peliä ei ole saanut ilman abseja.

Minun 2001-vuoden Jeep TJ:ssä ei ole koskaan ollut ABS:iä - ja on ihan Suomi-auto.

Samsonite 27.08.2014 20:13

Eikä oo miun 2000 Ransportterissa apseja. 1984 Mersussa taas on. :D

offroadjouni 27.08.2014 20:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1155684)
Tässä uuden safari auton tekoa miettinyt ja ei oikeen oo koskaan tullut perehdettyä uudempien autojen rakentelu määräyksiin.mietinnässä olis 2000luvan taitteen patrol.

Itse olen yhden 2000-luvun Jeepin rakennellut, ja luulen että jos vielä lähden uutta isompaa projektia aloittamaan niin seuraava aihio on 80-luvulta. Monta asiaa on tehty hankalaksi uusissa: koneen muutokset, jousien vaihdot, penkkien ja vöiden vaihtaminen, puskureiden vaihtaminen yms. Kyllä uudemmastakin hyvän safariauton saa, mutta voi joutua jostain asioista tinkimään tai sitten maksamaan enemmän rahaa.

Palex 27.08.2014 20:15

Mun '00 Jimnystä puuttuu myöskin ABSit.

Ponssekuski 28.08.2014 01:45

Ei oo -04 kinkyssäkään apseja.. onneks. Ja pitää kyl sanoo, et paskat ne on, ainaski -06 hilussa. Ei meinaa pysähtyä talvella, eikä edes kesälläkään, kun kovasti joutuu jarruttaan. Kinky pysähtyy huomattavasti paremmin oli sit talvi, tahi kesä.. Sorry män ehkest kevyesti off topikiksi :rolleyes:

MOGGI 28.08.2014 08:18

omassa jimnyssä poistettu abs jarrut koska samaa mallisarjaa on ilman abs jarruja.

tapsa4x4 28.08.2014 15:46

Aika paljon on noita ongelmia tollasen uudemman rakentamiseen.oiskohan se sitten tehtävä jostais 90 taitteen 4.2 turbodieselistä. Ainakin vähän helpottais.

Palex 28.08.2014 18:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1156101)
Aika paljon on noita ongelmia tollasen uudemman rakentamiseen.oiskohan se sitten tehtävä jostais 90 taitteen 4.2 turbodieselistä. Ainakin vähän helpottais.

Ehkä ne rajotteet tekis sulle ihan hyvää, ettei tarvis taas muutaman vuoden pääst alkaa suunnittelemaan uutta safariautoa, kun edellinen on jälleen kerran jalostettu vähän liian pitkälle!:D;)

tapsa4x4 28.08.2014 20:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 1156138)
Ehkä ne rajotteet tekis sulle ihan hyvää, ettei tarvis taas muutaman vuoden pääst alkaa suunnittelemaan uutta safariautoa, kun edellinen on jälleen kerran jalostettu vähän liian pitkälle!:D;)

Niin mä oo tässä miettinyt aivan vakio c303 ostoa. Hytkyttelis sillä menemään ihannvakiona

hoojii 28.08.2014 20:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1156193)
Niin mä oo tässä miettinyt aivan vakio c303 ostoa. Hytkyttelis sillä menemään ihannvakiona

LOISTAVA vaihtoehto ;)

tapsa4x4 28.08.2014 21:05

Ei vaan oo sopivaa sattunut eteen hesassa oli myynissä mutta tais keretä menemään

hutikka 28.08.2014 21:34

Erikoisempi vaihtoehto vois olla kakkos koppanen Kia Sorento.Risukeula,erillinen runko,jäykkä taka-akseli kierrejousilla jne.Td koneella ja automaattilla sais varmaan kohtalaisen safari/hupilaitteen..

axu87 28.08.2014 22:07

onks tommonen se vapari 4,2 http://fin.auto24.ee/used/1816460

Byrocrat 28.08.2014 22:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1156204)
Ei vaan oo sopivaa sattunut eteen hesassa oli myynissä mutta tais keretä menemään

http://www.nettiauto.com/volvo/c303/5912512


Sivu luotu: 10:45 (GMT +2).