Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Ei hitsata.Hyvä/helppo/halpa maali tankille haussa. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=122100)

MarkoK 18.03.2014 02:07

Ei hitsata.Hyvä/helppo/halpa maali tankille haussa.
 
1 Liiteet
Löytyskö tätä kautta hyvää ja halpaa(ei semmosta ookkaan :D)hitsaria kuka tekis loiskelevyt bensatankin sisälle.Tankki on uusi,niin ei tarvi pamausta pelätä ;) Hämeestä jos löytys,niin ei tars kauheen pitkälle ajella :)

kivinen 18.03.2014 08:34

Voisin vaikka kolvailla, mutta olisiko tuohon helpompi laittaa vaan foamit sisälle? Menee vaikka tuosta anturin rei'ästä.

http://www.ebay.com/bhp/fuel-tank-foam

MarkoK 18.03.2014 11:37

Kävi mielessä noi sienet :) Mut toimiiko just ton anturin kanssa,pitäs saada pysyyn ne paikallaan ettei jumita anturia.

Jappi 18.03.2014 22:06

Eikö tuo ole helppo kun ohuella laikalla tekee railon päältä ja tunkee loiskelevyn tiukkaan pohjaa vasten ja sitten vaan sauma päälle? Niin ainakin itse tekisin...

MarkoK 18.03.2014 22:30

Vois kait se helppoa ollakkin jos osais hitsata sen sauman hyvin bensan pitäväks :D Saattas kyl levy vääntyä jos ei alhaalta hitsaa ja ylhäältä ei voi koko matkalta hitsata kun ilman pit päästä kiertään.

Jappi 18.03.2014 23:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MarkoK (Viesti 1115461)
Vois kait se helppoa ollakkin jos osais hitsata sen sauman hyvin bensan pitäväks :D Saattas kyl levy vääntyä jos ei alhaalta hitsaa ja ylhäältä ei voi koko matkalta hitsata kun ilman pit päästä kiertään.

Siihen levyyn leikataan reikiä jo ennakkoon :)

ärjy 19.03.2014 19:34

Kanttaa siihen levyyn pienen profiilin nii se ei pääse vääntymään.. vaikka joku kolmio profiili nii on helpompi leikata se ura sille pellille..

Pölli 19.03.2014 19:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MarkoK (Viesti 1115227)
Kävi mielessä noi sienet :) Mut toimiiko just ton anturin kanssa,pitäs saada pysyyn ne paikallaan ettei jumita anturia.

sienet kuuluu metsään, ei tankkiin.

BJ-40/76 19.03.2014 23:30

En taaskaan malta olla sekomatta jenkkeihin?
 
Siis nuo loiskelevyt, voi minun käsityksen mukaan olla kahta sorttia; a: ehkäisee tankissa olevan nesteen tekemästä tuhoja, siis esim. Virstapasassa (kuskataan lehmien paskaa/kusta jne pellolle noin 3000 Litraa ++)
(toki mm. maitoautoissa ja paloautoissa myös....)
Ja sitten b:, siis tankissa pitäisi olla imuputkella tavaraa...

Tuon a:n voi "laipoittaa" tankin läpi? mutta tuo b onkin vaikeampi...

sos 20.03.2014 10:27

kerääjä säiliö vois olla kanssa yks vaihtoehto 2l säiliö riittää jo aikapitkälle.
on muute oikeasti 15m3 säiliö reilupuolillaa scanian kyydissä meinaa viedä autoa , mutkissa ja ilma alustainen tanssii liikennevaloissa hienosti. sori ot

MarkoK 20.03.2014 11:05

Olis kerääjä säiliökin hyvä,mut ei estä just sitä tankin puolelta toiselle loiskumista.Mun mielestä toi 124l on aika iso säiliö ja loiske kova vajaalla tankilla:rolleyes: Voin olla väärässä ja helpoimmalla pääsis kun laittas ton kerääjän.

sos 20.03.2014 11:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MarkoK (Viesti 1115920)
Olis kerääjä säiliökin hyvä,mut ei estä just sitä tankin puolelta toiselle loiskumista.Mun mielestä toi 124l on aika iso säiliö ja loiske kova vajaalla tankilla:rolleyes: Voin olla väärässä ja helpoimmalla pääsis kun laittas ton kerääjän.

jotenki oletin ongelman olevan aineen saanti, mutta jos tarvii estää painon siirtyminen, ni tuo yläkautta hitsattu varmaanki luotettavin, tulevaisuuden vuotojen kannalta, tosin omassa (ei suikassa) 140l tankki eikä ole ollu ongelmia

MarkoK 20.03.2014 12:36

Voi aineen saantiki olla vajaalla tankilla ongelma,en tiedä kun ei kokemusta.Iso tankki,vähän ainetta ja imu keskeltä.Voi kallistuessa kai tyhjää vetää,vaik saa kait aika kallellaan olla.Jospa kokeilen ihan noin ja jos ongelmia niin lisää kerääjän.

Mase 20.03.2014 13:29

Uudemmassa ronkkossa on kerääjäsäiliö jo tehtaalta vas. runkopalkissa kuskin jalkatilan kohdalla. Tankissa on siirtopumppu, ja ruiskun painepumppu on runkopalkissa kerääjäsäiliön vieressä. Vanhemmassa kaasari Broncossa ei tainnut sitä olla? Mulla ei ole mitään ongelmia vielä ollut tavaran saannissa vaikka jonkun kerran ollaan oltu keula tai perä taivasta kohden melkein tyhjällä tankilla. Toi orkkis tankki tulee melkoisen alas, kannattaa tehdä kunnon panssarit sille alapuolelle jolla on sitten hyvä liukua.

MarkoK 20.03.2014 19:48

Jep.Kunhan saan tankin väriin ja panssarin,niin laitan paikalleen.Keksis hyvän ja halvan sudittavan maalin,töis ainoo kun pystys lämpösessä sutiin:)
Vetäskö. https://www.motonet.fi/fi/tuote/6091...ta-vasaralakka
Vai. https://www.motonet.fi/fi/tuote/6076...stamassa-paksu

Jappi 20.03.2014 21:51

Mitä jos kuitenkin haet jostain oikeasta maalikaupasta 2K- työkonemaalia, kestää kymmenen kertaa sen mitä tuo hammerite ja kuivaa vartissa kun on oikeat kovetteet.

khonkonen 20.03.2014 21:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1116183)
Mitä jos kuitenkin haet jostain oikeasta maalikaupasta 2K- työkonemaalia, kestää kymmenen kertaa sen mitä tuo hammerite ja kuivaa vartissa kun on oikeat kovetteet.

Ääni tälle!

Kerran olen maalannut tuolla vasaralakalla ja toista kertaa en maalaa.

MarkoK 21.03.2014 03:30

Mikä olis sit hyvä ja halpa ruosteenesto maali ,jos ei halua noitten kovettajien kans pelata.Toi tankki on auton ainoo ruosteeton osa ja muuten sudin hiotulle/ruosteiselle pinnalle pihalla.Tankin nyt saan vietyä lämpöseen missä sutia,mut muuten jos jotain tarvii maalata ni ulkona tapahtuu.Kai se jotai tarvii sutia kun uutta peltiä ja palkkia joskus autoon laittaa:rolleyes: Eikä mit pohjia erikseen,yks maali mikä peittää ja mustaa :D

MarkoK 21.03.2014 12:06

Ei oo ferrex enään samanlaista kun joskus oli.Onko kellään kokemusta moisen liikkeen tuotteista.Löytyy matalassa lämmössä maalattaviakin maaleja.
http://www.nor-maali.fi/fi/yritys/lyhyesti

Mika_T 21.03.2014 12:27

2K Happopohjamaali ensin ja päälle 2K epoksi pintamaali.

HV 21.03.2014 13:04

Jotain pohjamaalia alle ja alustamassaa päälle, kestää seuraavat 20 vuotta

MarkoK 21.03.2014 13:41

Ei mielellään mit 2-k maaleja.Ei haeta mit hienoo pintaa,kuhan ei heti ruostu.Eli purkki auki,pensseli malliin ja maalaus.Sit pensseli santaan ja valmista:D Tosiaan tohon ruote läjään en pal maalia laita.;) Ton tankin ja ruoste paikkoja joudun korjaan,niin ne sudin kyl ettei pellille jää.Niin ja mustaa pit olla kun auto on musta,ei tuu niin kirjavaa jos punasella paikkais.:D

andy 21.03.2014 14:32

Ei kait noissa 2k maaleissa mitään pelättävää ole? Ihan samalla tavalla ne on pensselillä sudittavissa, eikä nuo ollu niin paljo kalliimpiakaan kun laatu kilikalit. Just kunnostelin tankin omastani, maalina epocoat+normadur.
Toiveissa olis että kestäis alustassa pidempään kun "pirkkamaalit" :).

Nostokurki 21.03.2014 14:43

Epoksiterva on muuten kova sana tankin sisälle. Ehkä ulkopuolellekin.

Samppa79 21.03.2014 16:19

Tälle ääni kanssa, eikä tarvitse pohjamaalailla.


Sivu luotu: 03:11 (GMT +2).