Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   mikä mättää? toyota 2L2 moottori savuttaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119079)

jalmar 30.12.2013 19:15

mikä mättää? toyota 2L2 moottori savuttaa
 
elikkäs hiluxin juuri remontoitu 2L2 moottori savuttaa (harmaata) kovasti eikä oikein ole vetoja! pumppuun ei ole kajottu..
pumppu samoissa merkeissä kun aikaisemmin.. ja pumppua kun kääntelee niin ei saa toivottua tulosta.. suuttimet on samat, jako tarkistettu, nafta vuotoja ei ole?

onko noissa tankin päässä jonkinlainen sihti mikä voisi tukkeentua?

Tomppaa_ 31.12.2013 13:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jalmar (Viesti 1085234)
elikkäs hiluxin juuri remontoitu 2L2 moottori savuttaa (harmaata) kovasti eikä oikein ole vetoja! pumppuun ei ole kajottu..
pumppu samoissa merkeissä kun aikaisemmin.. ja pumppua kun kääntelee niin ei saa toivottua tulosta.. suuttimet on samat, jako tarkistettu, nafta vuotoja ei ole?

onko noissa tankin päässä jonkinlainen sihti mikä voisi tukkeentua?

On. Kokeile kuitenkin ensin astiasta antaa pumpulle ainetta.

tapsa4x4 31.12.2013 14:36

Pumppu 180astetta pielessä.

Repro 31.12.2013 14:48

Kaveri osti veneen jossa oli myös juuri remontoitu Pajeron moottori samanlaisilla oireilla, pumpun ajoitus oli päin persettä.

Hailux 31.12.2013 15:54

suihkuputket väärässä järjestyksessä ;)

MiKo 31.12.2013 16:06

Kansi halaki..

jalmar 31.12.2013 17:57

pumpun merkit on niin kuin ne oli aiemminkin! kansi kävi plaanissa eikä halkeamia ollut.. suutinputketkin on oikein..

ja lisäyksenä oireisiin on hyvin pitkä startti ennenkun räjähtää käyntiin

H&K 31.12.2013 18:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jalmar (Viesti 1085601)

ja lisäyksenä oireisiin on hyvin pitkä startti ennenkun räjähtää käyntiin

Ilmavuoto polttoaineen imuletkussa? Tai vaihtoehtoisesti polttoaineen imuletku osittain tukkeessa ja imee ilmaa polttoaineen paluulinjasta?

Jappi 31.12.2013 18:02

Jostain repii ilmoja polttoaineen sekaan.

tdi 31.12.2013 18:17

Kun saat kokeiltuu tuon suoraan kannusta naftaa ym ilma/ajoitus ongelmat, niin kato huohottaako se paljon ?

tapsa4x4 31.12.2013 18:23

Samat oireet juuri kasatussa pajeron koneessa samoin patrolin koneessa kun pumppu on 180 pielessä vaikka ajoitus merkit on kohdillaan niin voi silti olla pielessä.

0ltzi 31.12.2013 18:24

En yhtään tunne koko konetta mutta ainaki mersussa voi pumpun laittaa oikeisiin merkkeihin ja samalla 180° pieleen.

mikkoimp 31.12.2013 22:08

jep, samoissa merkeissä se on. oli se sitten oikeassa tai 180 astetta pielessä.
jakopää/pumppu kun pyörivät puolella moottorin nopeudesta..

BJ-40/76 31.12.2013 22:44

Ei omakohtaista kokemusta,
 
k.o padassa taitaa pyöriä sekä pumppu että nokka samalla hammashihnalla, joten pitäs olla kohdallaan? tietysti jos pistetty johonkin omiin merkkeihin....

Mutta mitä tarkoitit, ettei ole vetoja? siis pystyykö ajamaan? ja onko vedon puute koko matkan, vai pelkästään jollain kierrosalueella?

tuleeko paluuputkesta tavaraa/ilmakuplia käydessä?

Olisiko mahdollista, että pumppuun olisi päässyt vettä/likaa rempan yhteydessä?

Porvoon Hilma 01.01.2014 09:27

Tähän samaan heitän hilman oireilua. Starttaa heti, mutta alun tyhjäkäynnillä lämpimällä moottorilla tulee vaaleanharmaata ( ehkä hieman sinertävääkin) savua jonkun aikaa. Kaasutellessa savu häviää. Oisko merkkinä siitä, että jostain tulee öljyä, joka sitten palaa pois ensi minuuttien aikana. Konehan syö öljyä normisti eli riittävästi. Käy ja kukkuu hyvin, jopa vetoja on tallella. Oisko vaan öljynpolttoa? Harmaa viittais veteenkin, mutta ei katoa jäähdytysnestettä mihinkään...

hilux 4x4 tdic 01.01.2014 11:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikkoimp (Viesti 1085718)
jep, samoissa merkeissä se on. oli se sitten oikeassa tai 180 astetta pielessä.
jakopää/pumppu kun pyörivät puolella moottorin nopeudesta..

jos kaikki merkit kampura mukaan lukien niin ovat kohallaan niin ei voi mennä 180 astetta pieleen.

Mulla meni kerran suihkuputket väärään järjestykseen ja oireet oli jotakuinki samanlaiset.

hilux 4x4 tdic 01.01.2014 11:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1085870)
Tähän samaan heitän hilman oireilua. Starttaa heti, mutta alun tyhjäkäynnillä lämpimällä moottorilla tulee vaaleanharmaata ( ehkä hieman sinertävääkin) savua jonkun aikaa. Kaasutellessa savu häviää. Oisko merkkinä siitä, että jostain tulee öljyä, joka sitten palaa pois ensi minuuttien aikana. Konehan syö öljyä normisti eli riittävästi. Käy ja kukkuu hyvin, jopa vetoja on tallella. Oisko vaan öljynpolttoa? Harmaa viittais veteenkin, mutta ei katoa jäähdytysnestettä mihinkään...

Turbo väljä ja vuotaa öljyä pakopesään tyhjäkäynnillä kun ei ole pakopainetta. :rolleyes:

jalmar 01.01.2014 19:37

pystyy ajamaan, mutta vääntö kateissa eikä muutenkaan kulje normaalisti
noita polttoainelinjoja en oo viä kerinny tutkiin..

H&K 01.01.2014 19:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jalmar (Viesti 1086065)
pystyy ajamaan, mutta vääntö kateissa eikä muutenkaan kulje normaalisti
noita polttoainelinjoja en oo viä kerinny tutkiin..

Samoilla oireilla ollu vika ja sen ratkaisu:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=116287

Porvoon Hilma 01.01.2014 20:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hilux 4x4 tdic (Viesti 1085891)
Turbo väljä ja vuotaa öljyä pakopesään tyhjäkäynnillä kun ei ole pakopainetta. :rolleyes:

Tuo öljy kai siellä jotenkin palaa kun on niin väljä kone. Turboa ei tässä ole onneksi haitoilla- on yksi vikakohde vähemmän. Mutta hyviä vinkkejä tuli opiskeltua jos alkaa hyytymään. Yv:täkin sain aiheesta, kiitosta vaan :)

Jappi 03.01.2014 11:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma (Viesti 1086108)
Tuo öljy kai siellä jotenkin palaa kun on niin väljä kone. Turboa ei tässä ole onneksi haitoilla- on yksi vikakohde vähemmän. Mutta hyviä vinkkejä tuli opiskeltua jos alkaa hyytymään. Yv:täkin sain aiheesta, kiitosta vaan :)

Ei kannata edes välittää, se on ihan normaalia tuon ikäluokan dieselille että höyryää pikkuisen kylmänä.

jalmar 15.01.2014 14:45

noniin.. nyt on kokeiltu antaa erillisestä astiasta löpöä ja savun käry ehkä vähä hellitti (voi olla toiveajattelua?), mutta ei silti toimi niinkuin pitäis! kalisee melko paljon toyotan moottoriksi, eli kuulostaa että olis ajotus aikasella, mutta vaikka kääntää pumppua myöhäsemmälle ei vaikuta oikeen mitenkään!?

tyhjää käy hienosti! mutta liikkeelle lähdettäessä joutuu kierroksilla "kisutteleen" liikkeelle, eli niinkun väännot kateissa

voiko se tehdä tommosta jos on suutin/ suuttimet jotenkin jumissa? ja millä sen voi todeta, muutakuin suuttimet irti, putsaus ja takasin paikalleen??

Kettu_ 15.01.2014 15:12

Tai sitten käännät pumppua 180astetta jos ei vaikutusta niin käännät toisee suuntaa. Pumppu vialta kuulostaa. Omassa kc oli vikana että linjat meni jäähän ja rupesi käymään ontosti kunnea hyyty.

suddendeath 15.01.2014 17:43

Tarkastappa vielä kertaalleen suutinputkien järjestys, oireet sopii ihan yks yhteen.

A-R 15.01.2014 18:11

oletko tarkistanut suuttimien avautumispaineet ja sruitannut paperille kuvan


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja suddendeath (Viesti 1092345)
Tarkastappa vielä kertaalleen suutinputkien järjestys, oireet sopii ihan yks yhteen.



Sivu luotu: 04:46 (GMT +2).