![]() |
mikä mättää? toyota 2L2 moottori savuttaa
elikkäs hiluxin juuri remontoitu 2L2 moottori savuttaa (harmaata) kovasti eikä oikein ole vetoja! pumppuun ei ole kajottu..
pumppu samoissa merkeissä kun aikaisemmin.. ja pumppua kun kääntelee niin ei saa toivottua tulosta.. suuttimet on samat, jako tarkistettu, nafta vuotoja ei ole? onko noissa tankin päässä jonkinlainen sihti mikä voisi tukkeentua? |
Lainaus:
|
Pumppu 180astetta pielessä.
|
Kaveri osti veneen jossa oli myös juuri remontoitu Pajeron moottori samanlaisilla oireilla, pumpun ajoitus oli päin persettä.
|
suihkuputket väärässä järjestyksessä ;)
|
Kansi halaki..
|
pumpun merkit on niin kuin ne oli aiemminkin! kansi kävi plaanissa eikä halkeamia ollut.. suutinputketkin on oikein..
ja lisäyksenä oireisiin on hyvin pitkä startti ennenkun räjähtää käyntiin |
Lainaus:
|
Jostain repii ilmoja polttoaineen sekaan.
|
Kun saat kokeiltuu tuon suoraan kannusta naftaa ym ilma/ajoitus ongelmat, niin kato huohottaako se paljon ?
|
Samat oireet juuri kasatussa pajeron koneessa samoin patrolin koneessa kun pumppu on 180 pielessä vaikka ajoitus merkit on kohdillaan niin voi silti olla pielessä.
|
En yhtään tunne koko konetta mutta ainaki mersussa voi pumpun laittaa oikeisiin merkkeihin ja samalla 180° pieleen.
|
jep, samoissa merkeissä se on. oli se sitten oikeassa tai 180 astetta pielessä.
jakopää/pumppu kun pyörivät puolella moottorin nopeudesta.. |
Ei omakohtaista kokemusta,
k.o padassa taitaa pyöriä sekä pumppu että nokka samalla hammashihnalla, joten pitäs olla kohdallaan? tietysti jos pistetty johonkin omiin merkkeihin....
Mutta mitä tarkoitit, ettei ole vetoja? siis pystyykö ajamaan? ja onko vedon puute koko matkan, vai pelkästään jollain kierrosalueella? tuleeko paluuputkesta tavaraa/ilmakuplia käydessä? Olisiko mahdollista, että pumppuun olisi päässyt vettä/likaa rempan yhteydessä? |
Tähän samaan heitän hilman oireilua. Starttaa heti, mutta alun tyhjäkäynnillä lämpimällä moottorilla tulee vaaleanharmaata ( ehkä hieman sinertävääkin) savua jonkun aikaa. Kaasutellessa savu häviää. Oisko merkkinä siitä, että jostain tulee öljyä, joka sitten palaa pois ensi minuuttien aikana. Konehan syö öljyä normisti eli riittävästi. Käy ja kukkuu hyvin, jopa vetoja on tallella. Oisko vaan öljynpolttoa? Harmaa viittais veteenkin, mutta ei katoa jäähdytysnestettä mihinkään...
|
Lainaus:
Mulla meni kerran suihkuputket väärään järjestykseen ja oireet oli jotakuinki samanlaiset. |
Lainaus:
|
pystyy ajamaan, mutta vääntö kateissa eikä muutenkaan kulje normaalisti
noita polttoainelinjoja en oo viä kerinny tutkiin.. |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=116287 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
noniin.. nyt on kokeiltu antaa erillisestä astiasta löpöä ja savun käry ehkä vähä hellitti (voi olla toiveajattelua?), mutta ei silti toimi niinkuin pitäis! kalisee melko paljon toyotan moottoriksi, eli kuulostaa että olis ajotus aikasella, mutta vaikka kääntää pumppua myöhäsemmälle ei vaikuta oikeen mitenkään!?
tyhjää käy hienosti! mutta liikkeelle lähdettäessä joutuu kierroksilla "kisutteleen" liikkeelle, eli niinkun väännot kateissa voiko se tehdä tommosta jos on suutin/ suuttimet jotenkin jumissa? ja millä sen voi todeta, muutakuin suuttimet irti, putsaus ja takasin paikalleen?? |
Tai sitten käännät pumppua 180astetta jos ei vaikutusta niin käännät toisee suuntaa. Pumppu vialta kuulostaa. Omassa kc oli vikana että linjat meni jäähän ja rupesi käymään ontosti kunnea hyyty.
|
Tarkastappa vielä kertaalleen suutinputkien järjestys, oireet sopii ihan yks yhteen.
|
oletko tarkistanut suuttimien avautumispaineet ja sruitannut paperille kuvan
Lainaus:
|
Sivu luotu: 04:46 (GMT +2). |