![]() |
subaru forester
noniin tervehdys kaikille sain vihdoin ja viimmein hommattua itselleni hirvenpesä auton ja ensi testitkin päästiin suorittaan jo sillä seuraamuksella että kytkin antautu :D siinä sivussa ruostunut pakoputkikin repes:D eli saatiin projektiin ensimmäiset parannukset listalle.
autohan oli subaru forester s/turbo -98 ensin kokeiltiin kaverin pihas lumivallin päälle http://i9.aijaa.com/t/00969/11709817.t.jpg edellinen olis sujunu micrallakin niin etittiin vähän haastavampi paikka kuvasta ei huomaa miten jyrkkä mäki on kyseessä mut ensin ylös ja takas tulles kuva ;) http://i2.aijaa.com/t/00959/11709715.t.jpg |
Onkos Ridgessä alennusvaihteistoa?
|
ei valitettavasti ole ja ilmeisesti turbot on lähteny tehtaaltakin kaikki ilman ei kuulemma kestä.
ensimmäinen korjauskin tuli tehtyä :D kello ei toiminut tyyppivika ilmeisesti aikaa meni 5 minuuttia irrottamiseen murtuneiden tinauksien lämmittämiseen ja paikalleen asentamiseen. nyt on parempi kellottaa rallireittiä :D |
miten se kello irtoaa? ihan vaan repimällä?
|
alareunasta talttapäisellä mensselillä laitajotain väliin vaikkapahvia se kehys on perkeleen pehmosta muovia sieltä sit 150 ja 300 numerolla olevien komponenttien juotokset lämmittää uudestaan ja kuumalla kolvilla nopeen täppi ettei se levy ehdi lämmetä liikaa
|
ja tulihan taas kokeiltua tuota etenemistäkin lumessa ja alku meni tosi hyvin mutta sit lumi peite peitti sopivasti jäätyneen lumikasan ja siihen jäi!! no ei muutakun motonetin "urakka" lapio käteen ja lapioimaan pienen huhkimisen (1,5 tuntia) saatiin auto ajettua takas lähtöpisteeseen :D
siinä kuva ku kaveri on lapio vuoros. http://i3.aijaa.com/t/00867/11723285.t.jpg eipä siinä vielä kaikki epätoivon runtelemana soitin kaverille että tuleppas nyt kingcapilla vähän nyppäämään no ei tullut kun jäi jumiin foresterilla tehtyihin jälkiin :D no onneksi toi isomman lapion mukanansa :D no siinä samallahan sitte luisti taas kytkin sen verran että kotonakin haisi kytkin soitto arton autoon tervajoelle ja kyseleen mitä maksaa uus, 558 vitun euroa!! eli istahtaminen netin ihmeelliseen maailmaan ja uus löyty vähän halvemmalla :D http://www.superhids.co.uk/clutches-...ti-judder.html samalla tuli kateltua korotussarja valmiiksi http://www.funonwheels.net/hirisesub...s/forester.htm ja uutta pakoputkeekin tuli etittyä ja tuo http://www.haywardandscott.com/subar...p-to-2001.html saattaisi olla hyvä vaihtoehto vähän kallis mutta eipä tarvi ihan viel katsastaa :D |
Erikoisesta paikasta lapioi jos Subarua yrittää irti :D
|
joo olisin voinu valita jonkun toisenkin kuvan :D tehtiin vähä kääntöpaikkaa et saatiin nokka menosuuntaan vähemmän muovin paloja keräämäs lunta alle ku menee nokka edellä ja tos oli sellanen 40cm sellasta jäähile lunta ja alla peili jää niin piti ottaa melkein kaikki pois et saatiin se lähteen :D
|
olen käyny kaverin kanssa ajelemassa subaru foresterilla 2.5 xt maastossa yllättävän hyvin se tuntuu menevän lumessa yms . eihän sillä nyt tosi pahoihin paikkoihin uskalla mennä kun on sen verran kallis auto mutta peikkuu projektille ;)
|
Piikkirenkaat ja kaasu pohjaan..:D
|
onkohan kenelläkään muulla vastaavia pirssiä alla kiinnostais tietää että onko kaikilla otteessa M1? ku kovasti tekis mieli kunnon rautaa eteen mutta G:n puuttuminen hidastaa onko jollakin tietoo pystyykö tuohon vaikuttamaan jälkeenpäin konttorilla?
voi ne piikkipyörät unohtaa tolla kytkimellä :D pitäis jonkin moinen spoileri hommata tohon taakse jos pysyis takalasi paremmin puhtaana ja siihenhän vois laittaa siististi työvalot piiloon ;) |
Tuli jokunen vuosi sitten pistettyä kaverin 98vm passattiin primastarin karjarauta, kun piti saada 4kpl lisäpitkiä kiinni. rauta tyhjänä meni kyllä konttorilla sillon hyvin läpi, mitänyt konttorin kaveri oli kysynyt että mikä toi on :D
|
tulikos siinä passatis raudat omien valojen yli? kun ymmärsin muutama sata viestiketjua läpi kahlanneena että M1 ei sais ylittää. mulla onmielessä ton originaalin puskurin korvaaminen kokonaan lyhyemmällä matalammalla metallisella olisko kenelläkään käytännön kokemusta miten toi vaikuttaa airbageihin katsastuksessa?
|
Karjapuskureita sai asennella M1:eenki ennen 1.5.1999. Nykyään ei periaatteessa sais laitella minkäänlaista tyyppihyväksymätöntä ees mihinkään mooseksenaikuiseen laitteeseen, olipa M1 tai M1G, mutta vanhat saa tietysti olla kii, eikä niistä tartte olla mainintaa missään.
Että ei ku rautaa vaan keulille. ;) |
Lainaus:
tuli muuten juuri ajettua ensimmäinen tankillinen (60/L) ja eteen päin päästiin 350 km pitää vissiin keventää kaasujalkaa ja valita ajoreitti paremmin :D |
Lainaus:
kiitos, toimii kello taas foresterissa! nuo komponentit vaan oli tos 510 ja 300 numerolla. |
Lainaus:
|
noniin tuli tuo pakoputkikin uusittua vanhakun oli pois hyvästä jäätyneen aurausvallin takia.
siinä kuva vanhasta catista ja pikku änäristä http://i2.aijaa.com/t/00484/11832810.t.jpg siinä uusi motonetin hiluilla makso 20€ sen sijaan että olis ostanu alkuperäsen parilla sataa :D http://i10.aijaa.com/t/00562/11832781.t.jpg ja ettei tuu kenellekkään paha mieli niin autossa on toinen catti vielä paikallaan ja toimii paremmin ku hyvin! edit: olisko pitänyt jättää ilman putkee kokonaan? http://youtu.be/AcZd18onX0Y |
Sivu luotu: 16:05 (GMT +2). |