Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   subaru forester (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=106839)

cannon_ball 02.02.2013 14:11

subaru forester
 
noniin tervehdys kaikille sain vihdoin ja viimmein hommattua itselleni hirvenpesä auton ja ensi testitkin päästiin suorittaan jo sillä seuraamuksella että kytkin antautu :D siinä sivussa ruostunut pakoputkikin repes:D eli saatiin projektiin ensimmäiset parannukset listalle.

autohan oli subaru forester s/turbo -98

ensin kokeiltiin kaverin pihas lumivallin päälle
http://i9.aijaa.com/t/00969/11709817.t.jpg
edellinen olis sujunu micrallakin niin etittiin vähän haastavampi paikka kuvasta ei huomaa miten jyrkkä mäki on kyseessä mut ensin ylös ja takas tulles kuva ;)
http://i2.aijaa.com/t/00959/11709715.t.jpg

ssuvik 02.02.2013 16:47

Onkos Ridgessä alennusvaihteistoa?

cannon_ball 02.02.2013 19:04

ei valitettavasti ole ja ilmeisesti turbot on lähteny tehtaaltakin kaikki ilman ei kuulemma kestä.

ensimmäinen korjauskin tuli tehtyä :D kello ei toiminut tyyppivika ilmeisesti aikaa meni 5 minuuttia irrottamiseen murtuneiden tinauksien lämmittämiseen ja paikalleen asentamiseen. nyt on parempi kellottaa rallireittiä :D

jonep 04.02.2013 08:20

miten se kello irtoaa? ihan vaan repimällä?

cannon_ball 04.02.2013 16:38

alareunasta talttapäisellä mensselillä laitajotain väliin vaikkapahvia se kehys on perkeleen pehmosta muovia sieltä sit 150 ja 300 numerolla olevien komponenttien juotokset lämmittää uudestaan ja kuumalla kolvilla nopeen täppi ettei se levy ehdi lämmetä liikaa

cannon_ball 04.02.2013 17:17

ja tulihan taas kokeiltua tuota etenemistäkin lumessa ja alku meni tosi hyvin mutta sit lumi peite peitti sopivasti jäätyneen lumikasan ja siihen jäi!! no ei muutakun motonetin "urakka" lapio käteen ja lapioimaan pienen huhkimisen (1,5 tuntia) saatiin auto ajettua takas lähtöpisteeseen :D

siinä kuva ku kaveri on lapio vuoros.
http://i3.aijaa.com/t/00867/11723285.t.jpg

eipä siinä vielä kaikki epätoivon runtelemana soitin kaverille että tuleppas nyt kingcapilla vähän nyppäämään no ei tullut kun jäi jumiin foresterilla tehtyihin jälkiin :D no onneksi toi isomman lapion mukanansa :D

no siinä samallahan sitte luisti taas kytkin sen verran että kotonakin haisi kytkin
soitto arton autoon tervajoelle ja kyseleen mitä maksaa uus, 558 vitun euroa!!

eli istahtaminen netin ihmeelliseen maailmaan ja uus löyty vähän halvemmalla :D
http://www.superhids.co.uk/clutches-...ti-judder.html

samalla tuli kateltua korotussarja valmiiksi
http://www.funonwheels.net/hirisesub...s/forester.htm

ja uutta pakoputkeekin tuli etittyä ja tuo
http://www.haywardandscott.com/subar...p-to-2001.html
saattaisi olla hyvä vaihtoehto vähän kallis mutta eipä tarvi ihan viel katsastaa :D

ssuvik 04.02.2013 17:18

Erikoisesta paikasta lapioi jos Subarua yrittää irti :D

cannon_ball 04.02.2013 17:35

joo olisin voinu valita jonkun toisenkin kuvan :D tehtiin vähä kääntöpaikkaa et saatiin nokka menosuuntaan vähemmän muovin paloja keräämäs lunta alle ku menee nokka edellä ja tos oli sellanen 40cm sellasta jäähile lunta ja alla peili jää niin piti ottaa melkein kaikki pois et saatiin se lähteen :D

waffen 04.02.2013 17:46

olen käyny kaverin kanssa ajelemassa subaru foresterilla 2.5 xt maastossa yllättävän hyvin se tuntuu menevän lumessa yms . eihän sillä nyt tosi pahoihin paikkoihin uskalla mennä kun on sen verran kallis auto mutta peikkuu projektille ;)

JJ90 04.02.2013 18:40

Piikkirenkaat ja kaasu pohjaan..:D

cannon_ball 04.02.2013 19:57

onkohan kenelläkään muulla vastaavia pirssiä alla kiinnostais tietää että onko kaikilla otteessa M1? ku kovasti tekis mieli kunnon rautaa eteen mutta G:n puuttuminen hidastaa onko jollakin tietoo pystyykö tuohon vaikuttamaan jälkeenpäin konttorilla?

voi ne piikkipyörät unohtaa tolla kytkimellä :D

pitäis jonkin moinen spoileri hommata tohon taakse jos pysyis takalasi paremmin puhtaana ja siihenhän vois laittaa siististi työvalot piiloon ;)

*make* 04.02.2013 21:03

Tuli jokunen vuosi sitten pistettyä kaverin 98vm passattiin primastarin karjarauta, kun piti saada 4kpl lisäpitkiä kiinni. rauta tyhjänä meni kyllä konttorilla sillon hyvin läpi, mitänyt konttorin kaveri oli kysynyt että mikä toi on :D

cannon_ball 04.02.2013 22:30

tulikos siinä passatis raudat omien valojen yli? kun ymmärsin muutama sata viestiketjua läpi kahlanneena että M1 ei sais ylittää. mulla onmielessä ton originaalin puskurin korvaaminen kokonaan lyhyemmällä matalammalla metallisella olisko kenelläkään käytännön kokemusta miten toi vaikuttaa airbageihin katsastuksessa?

-MaTTi- 04.02.2013 23:13

Karjapuskureita sai asennella M1:eenki ennen 1.5.1999. Nykyään ei periaatteessa sais laitella minkäänlaista tyyppihyväksymätöntä ees mihinkään mooseksenaikuiseen laitteeseen, olipa M1 tai M1G, mutta vanhat saa tietysti olla kii, eikä niistä tartte olla mainintaa missään.

Että ei ku rautaa vaan keulille. ;)

cannon_ball 13.02.2013 20:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 968510)
Karjapuskureita sai asennella M1:eenki ennen 1.5.1999. Nykyään ei periaatteessa sais laitella minkäänlaista tyyppihyväksymätöntä ees mihinkään mooseksenaikuiseen laitteeseen, olipa M1 tai M1G, mutta vanhat saa tietysti olla kii, eikä niistä tartte olla mainintaa missään.

Että ei ku rautaa vaan keulille. ;)

tuohan kuulostaa hyvältä:cool:
tuli muuten juuri ajettua ensimmäinen tankillinen (60/L) ja eteen päin päästiin 350 km pitää vissiin keventää kaasujalkaa ja valita ajoreitti paremmin :D

jonep 17.02.2013 20:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja cannon_ball (Viesti 968289)
alareunasta talttapäisellä mensselillä laitajotain väliin vaikkapahvia se kehys on perkeleen pehmosta muovia sieltä sit 150 ja 300 numerolla olevien komponenttien juotokset lämmittää uudestaan ja kuumalla kolvilla nopeen täppi ettei se levy ehdi lämmetä liikaa


kiitos, toimii kello taas foresterissa! nuo komponentit vaan oli tos 510 ja 300 numerolla.

cannon_ball 20.02.2013 10:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jonep (Viesti 973275)
kiitos, toimii kello taas foresterissa! nuo komponentit vaan oli tos 510 ja 300 numerolla.

150 510 kuka noita laskee :D numerot kuiteski täsmäs järjestys vaan väärä :D mutta hyvä et oli apua :D

cannon_ball 24.02.2013 20:29

noniin tuli tuo pakoputkikin uusittua vanhakun oli pois hyvästä jäätyneen aurausvallin takia.
siinä kuva vanhasta catista ja pikku änäristä
http://i2.aijaa.com/t/00484/11832810.t.jpg
siinä uusi motonetin hiluilla makso 20€ sen sijaan että olis ostanu alkuperäsen parilla sataa :D
http://i10.aijaa.com/t/00562/11832781.t.jpg
ja ettei tuu kenellekkään paha mieli niin autossa on toinen catti vielä paikallaan ja toimii paremmin ku hyvin!

edit: olisko pitänyt jättää ilman putkee kokonaan?
http://youtu.be/AcZd18onX0Y


Sivu luotu: 16:05 (GMT +2).