![]() |
FIAT 127 Officrossi? MYYDÄÄN?LAHJOITETAAN?
Katsotaan mitä syntyy kun otetaan fiiatti,putkinippu,rangerover akselit,niva jakolaatikko,130hp rover pensakone + laatikko ja läjä sekalaista romua:D
Eli uutta pitkää rojektia suoltaa talli ulos:) Lähtökohta on tämä, pääosa kamoista on jo olemassa.... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110099 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110100 |
Jotain tuon tyylistä?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16942 Kuva Racing Rabbitin (k)ansiosta :) |
Lainaus:
|
Säilyyhän tuo väri valmiissakin autossa?
|
Lainaus:
|
Nyt lopetat Vesu tuon kaljoottelun tähän paikkaan!Se keitto saa sun aivoissa aikaan vähä liiaksi kumallisia ajatuksia:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
asiallinen rek.kilpi. ihan selkee vika-127!
|
Lainaus:
Jäädään jännäämään mitä tästä topicin fiiusta syntyy |
Lainaus:
kysyn :eek: väri pitää ainakin vaihtaa :) |
Itse olen fiat/lancia harrastaja henkeen ja vereen. JOTEN toivon, että jotain todella hyvää!;)
|
Ostakaas harrastajat multa Fiat 127 oisko ollu 82 se stella mukaan saa vanhemman mallin takavalot piti modata perä uusiks.. ajettu kesäsin mummolla ollut hyvä aihio. nyt seissyt 3v:(
|
On aika mielenkiintoisto saada kaikki vehkeet mahtumaan näin lyhyeen tilaan:o
Moottori tulee näköjään jonkunverran vinoittan että vetari (välikardaani) mahtuu olemaan paikallaan ja jakolaatikkoa saa keskemmäs runkoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110575 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110576 mitähän repsikka tuumaa tuosta jakolaatkon paikasta:D:D..... Autocad kuvaa osien ja rungon sijoittelusta http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110577 Nuo järkyttävän suuret etuiskarit liittyy tuohon voimakkaaseen takamoottoriin ja lyhyeen akseliväliin:eek: |
Moottorin korvat valmiit, seuraavaksi jakolaatikon ja tukivarsienkorvien palkit...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110604 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110603 |
Lainaus:
Meni suurin inspiraatio autoon kun lippasin sen nurin kesällä 2006 Purettu ja osat on jatkaneet elämää muissa autoissa ympäri suomea :D Muistakaa tehdä kunnon kaaret ja vyöt autoihin,ne pelasti kuskin enimmiltä vammoilta tässä tapauksessa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110619 |
Lainaus:
Nähtiin tänään siisti kerman värinen Rover Vanden Plas. |
Kiitoksia kuvista, Tästä autosta tulee hyvin samantyylinen....Korin ulkopuolisia kaaria täytyy harkita,eivät varmaankaan olisi pahasta....
Painopiste takana+pirusti voimaa= ympärikippaaminen ylämäessä:) PS: sittiäisen taka-tukivarsimalli otettiin juuri tuosta kuvan fiiatista ja se toimi hienosti..... |
Nyt on pakko viilata pilkkua: RacingRabbitin Fiat oli mallia 133. On muodostaan huolimatta ihan eri auto kuin 127. Takatuuppari ja siksi varsin suosittu jokkiksessa.
|
Moottori lähti pois että tilalle voi suunnitella syyläria,tankkia,akkua,iskareita ja
:Dvinssiä:D.... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110853 Vanha auto mutta ei yhtään hitsattavaa ruosteen takia:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110852 Uusi konehuone on jopa tilava... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110851 Ei ole aivan yksinkertaista rakentaa vahdevivustosysteemiä kun moottori on väärässä päässä autoa ja vielä väärinpäin.... Asiaa on pohdittu muutamaan otteeseen, sähkö-hydrauli-pneumatiikka-vaijeri-vivusto mietiskelyä ollut ja aika paljon tupakkaa mennyt... Viimeisin ajatus on nyt tälläinen tanko/vipu hässäkkä... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110855 |
Vaihteen siirto räikkä-periaatteella?
Onko kukaan tehnyt maanuaaliaskiin räikkä-toiminteista siirtoa?
Siis esim. räikkä valitsin pyörittää rumpua, missä ensimmmäinen ura eteen taakse liikkeelle, ja toinen sivulle liikkeelle? Olisi vaan helppo ajaa, kun ei tarvis miettiä muuta kuin että kumpaan suuntaan ja varmasti tarpeeksi pitkälle. Joskus ihmettelin jossain rompepäivillä n.3 metriä pitkiä kuorellisia käsijarruvaijereita, semmosillahan sais tuon h-kaavion siirrettyä myös. p.s Tuolle nivan jakolaatikolle en myöntäisi tapaturmavakuutusta, tulee tuosta vetoakselista niin paljon vääntöä, että! siis verrattuna alkuperäiseen. |
Toyota corolla yms. löytyy varsin toimivaa vaijerivälitteistä vaihdekeppiä- muistaa vain purkaa myös vaihteistonpään nivelet mukaan. Vaijeritkin on helpot jatkaa, koska päissä milliset kierteet.
|
Lainaus:
Toisin sanoen kaikki kepit ykkösellä on vääntö jotakin suurta.... Roverin vaihdelaatikon välitys suhteista ei viälä ole tietoa. Nivan jakolaatikko asennetaan niin että se on helppo korjata tai vaihtaa tarvittaessa, Legendat kyllä kertovat sen olevan hyvinkin luja lukuunottamatta alkuperäisiä kiinnikkeitä:confused: Mikähän muuten on Rangen akselien välitys? Olikohan range rover vogue mistä akselit on... |
Lainaus:
|
onhan susukin jakistakin kehuttu kestäväksi, mutta tollain kun on etuvedon laatikko josta tulee voima jakikseen niin kummasti se kaiken kestävä susukin jakis on porsinut useempaan kertaan :D rattaat sisältä palasiksi pari kertaa ja etuvedon tumppi katkennut monta kertaa...
ja harvavälitteiset akselit lisää tuskaa... epäilen siis että nivassa olisi paljon kestävempi jakis :D |
kyllä tuo suzan jakolaatikko on mulla kestänu vaikka siinä on edessä golfin 1,6litranen voimajone ja golfin laatikko josta perä hitsattu lukkoon. tällä hetkellä 31" gumet alla mutta katotaan sitte ku saane 35" alle. tosi ei olla vielä mitään kovin rankkaa mettä reissua tehty ku alusta kaipais vielä laittoa ja on siinä paljo muutaki
|
Mulla oli volvon 2.3 ruisku vinokone ja 410 jakis tossun välityksellä,patrolin lukkoakselit 4.56 väleillä ja sai happea sekä saa edelleen nykyisellä omistajalla.Eikä pienintäkään ongelmaa jakiksen kanssa.
Renkaina nyt jo lähes loppuunajetut 35set muzzillat. Paljonok tuo tulevan voiman välittäminen sitten heikentää kestänyyttä ? |
1,3 corolla 12 tappinen kone oli jo liikaa jakikselle, ja katkes myös hjn takaakselin pinjoni kerran 35" renkailla :D
ja nykyinen 1,9tdi rikkonut jo aika monta kertaa jakiksen. ja renkaina 37" mudzilla... sinnehän vois laittaa nivan jakiksen jos se kestäis enempi :P mutta eiköhän siitä tule tietoa jahka punanenän auto ajossa... |
Tänää rojekti eteni hyvin, Olut- peikko perkeles pysäytti työt ja homma siirtyi suunnittelun puolelle.
"Moottorirunko" on paikoillaan ja siitä jatketaan.. Nyt ei kuvia.... |
Lainaus:
|
Ostin muuten eilen läjän katkaisulaikkoja taas:D. Käväisen tänään raastamassa fiiatin pohjaan tilaa jakolaatikon palkille ja samalla otan sitten kuvia..
Pitäsi vaihdelaatikkokin ottaa auki että pääse hitsaamaan tasauspyörästön lukkoon. |
Takarunkoa soviteltu paikalleen, se on upotettu korin runkopalkkien kanssa samalle tasolle
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111782 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111781 En tiedä kumpi on parempi..... Läpimätä japsi vai tämä, Autossa on alustamassa myös korin sisäpuolella pikimattojen ja muiden massojen lisäksi:eek: Jos joku tuntee hyvän liimanhaistelijan niin täälä saa ilmaiset tinneripölyt:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111786 Toinen pitkittäinen runkopalkki heftattuna paikalleen, myös se on puoliksi upotettu.. Täytyy yrittää pitää auto matalana että sillä voi ajaa lujaa:D Runko tulee eteen asti koska siihen on hyvä sitten kiinnittää iskaritorneja yms. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111785 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111784 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111783 Roverin pyörän-navasta sain sorvattua nivan jakikseen soipivan laipan, Jo toinen sorvattu tuote mitä olen tehnyt:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111779 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111778 Tuo jakiksen palkki on muuten tehty trukinpiikistä:D |
Toinenkin pitkittäinen runkopalkki paikallaan ja osa vaihteensiirtäjistä myös,vaihdekeppi siirtyi vivustosta johtuen 20cm taaksepäin, Kaikenmaailman puurot siivottu ohjaamosta.
Seuraavaksi täytyy asentaa moottori paikalleen että tietää jakolaatikon oikean sijainnin moottoriin nähden, Tuo roverin vetari kun määrittää sen paikan enkä halua muuttaa sen pituutta, liukua löytyy noin 3cm. Moottorin asennus sinänä on pirullinen koska se tapahtuu alakautta:mad: Täytyy myös pohtia tuleeko autoon vilkut,jarruvalo yms:eek: |
kääntyykö tuo jakis niinku toisinpäin kuin alunperin on vai miten oot asemoinu moottorin ja jakiksen?mietein vaan että ookko miettiny lähteekö tuo eteen vai taaksepäin ku lähet liikkeelle:)
|
Lainaus:
Tuo jakolaatiikko ei itsessään käännä mitään... 10 vaihdetta taakse ja kaksi eteen olisi jonkunlainen katastrofi:o |
Se on kyllä niin satavarma että tämän keksinnön suorittaessa ensiesiintymisensä tositoimissa ni paikalla nähdään myös muuan jeeppimiäs videointivälineineen :D
|
Lainaus:
kaveri näkee takana ja edes minne menet ja mitä teet. :D |
Vaihdelaatikko aukaistu että saadaan tasauspyörästö esille, Piilotettuja sokkia olivat engelsmannit laittaneet tuohon..Onneksi oli korjaus opas olemassa, ilman sitä mahdoton tehtävä:confused:.
Muutoin näyttää kyllä pirun laadukkaalta tekeleeltä:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111994 Vaikka se on hieno niin räplääminen kielletty:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111993 Tasauspyörästö hitsuuttamolle menossa... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111995 Lisää vaihdetankojen asettelua:o http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111996 "Klenkka"(http://forums.offipalsta.com/member.php?u=18503) vaihtoi moottoriin myös uuden nokkaremmin varnuuden vuoksi ettei kone leviä ensimetreille remmin poikkeamiseen:) |
komiaa rautaa tässäkin projektissa :D
melkonen härpäke tosiaan tulossa :D |
Vaihdelaatikko on nipussa, Jakolaatikon vaihteensiirtäjät modattu vaijeritoimisiksi, ei sitten apparin tartte istua keppi perseessä:D.
keskilukon siirtäjä-akseli ei enää liiku pituussuunnassa vaan on pyörivä, olipahan homma tehdä pylväsporakoneella siirtoura akseliin:eek: Moottori istutettu tänään paikalleen. Uaz toimi nosturina jolla fiiatti nousi ilmaan ja sitten vaan moottori alle ja fiiatti päälle:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113128 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113129 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113126 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113124 |
huh huh :D nyt o hurjaa... :)
|
taitaa tulla aika taka painonen auto kun kone noin takana.
tai sit ei jos eteen tulee hyvin painoa kans ? |
Lainaus:
|
mut eikö se ole vaarallinen jos on liikaa taka painoinen ?
menee pian perän kautta ympäri ? |
Lainaus:
|
Mulla olis yksi vaijerikeppi ylimääräsenä, jos vielä on tarvista.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Jotakin sellaista että sivuliike on lukko päälle-pois ja pituusliike olisi 1-vapaa-2... |
Kyllä täällä osataan sitten jos jonkinlaista vekotinta rakentaa.
Näitä projekteja kiva lueskella. Makee peli tulossa! |
Lainaus:
Kiitos kiitos:) |
Lainaus:
|
mitenhän ajattelit saada ton panun kuumaax ?
|
Lainaus:
http://www.partco.fi/raksarjat/megasquirt/ |
tuleeko viä turbo ?
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Hieno projekti ja seurataan kyllä. Pakko laittaa kuva myöskin 4wd 127:sta...
|
Lainaus:
Mitähän mieltä nivean jakolaatikon päällä istuva appari olisi turbottamisesta? :D Projekti seisoo nyt hetken ajanpuutteen vuoksi, Jäi siihen että jakolaatikko palkkeineen on heftattu paikalleen...Jatkuu kun löytyy aikaa:mad: Kerros Taisto lisää tuosta toisesta 4x4 Fiatista? |
Pohjana subaru domingo neliveto. Päällä lyhennetty 127:n kori. Keulan ja takaosan sai irti vanhan B-ryhmäläisen tyyliin. Tuli mulle projektina... Laitoin käyntiin ja ajoin pihassa muutaman metrin, mutta jarruttomana joutui osiksi muihin projekteihin.
|
Homma alkanut taas pitkän tauon jälkeen:) Ja sehän alkoi jakolaatikon palkin purkamisella pois koska totesin sen sudeksi, Ei jäänyt laatikolle elämisvaraa yhtään ja vaikka mitä muuta vikaa siinä oli :o.
Jakis sai oman apurungon joka kiinnittyy kumeilla auton muuhun runkoon ja koska suurta välipalkkia ei enää ole niin myöskään kolmiovarsituenta ei ole mahdollinen, ainakaan taakse. Tilalle tulee 4-linkki panhardilla (Nivelet tähän on jo hommattu), Panharditon ei käy koska ei ole tilaa asettaa tukivarsia W-muotoon ja jakareita ei haluta laittaa:D Olisi nyt tarkoitus saada akseli aluksi edes takapäähän ettei tarvitse kaksia pumppukärryjä auton siirtelyyn:eek: Kuvia ei tähän hätään ole mutta katsotaan niitä sitten kun saan kameran tallille:) |
Tässä nyt niitä kuvia:D
Raati keneltä kyselen arvosteluita ja mielipiteitä rakenteista:) ( Sovittiin ettei kuva tule nettiin....VALEHTELIN:D) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120216 Tukivarret löytäneet paikkansa http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120211 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120210 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120208 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120209 Jakolaatikon uusi apurunko (ei viimeistelty eikä lopullisia kiinnikkeitä) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120207 Akselin sheivausta.... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120206 Siistittynä... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120215 Tuossa oli myös joku puhelu joka koski LAPARENKAITA............:D |
Noniin akseli on hefteissä paikoillaan:) On se aika leveä autoon nähden...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120419 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120418 Sehän sitten ristus SOPII tuohon alkuperäiseen pyöränkaareen:eek:. Tässä on nyt pieni ensiasennusrengas mutta vaihtuu joksikin muuksi aikanaan... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120421 Lokasuojia tuodaan ulos noin 30cm per puoli että pyörät mahtuu kaarien sisään ja auton muodot muistuttaa vielä alkuperäistä:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120420 Tähän tulee moottorin jäähdytysritilät, Ovat sitten osa levikettä :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120422 Toisinkuin voisi luulla niin tähän lokasuojanlevityshommaan ei ollut alkoholi lainkaan osallisena vaan levitykset suunniteltiin harkiten ja vakavasti, :eek: |
kuinka ISOT renkaat tulee ?
et kestääkö paikat. |
Lainaus:
Kesto tuskin on ongelma koska vehkeen hitsaaja on luvannut pitkän takuun hitsausten osalta:). Eikä ole niitä tojotalaisia akseleitakaan joihin porukka hakee ostoskärry tolkulla murrosta,napalukkoa,rattaita,pronssiholkkeja yms..:) Tässä on nyt paha pelko perseessä että jakolaatikkoa on tuotava eteenpäin... Aiheuttaisi paljon lisähommaa ja apukuljettajan jalkatila pienenisi entisestään:o Takakardaanin pituudeksi on nyt tulossa noin 50 cm ja sen pitäisi joustaakkin:confused: Muistakaahan tuo vuoden maasturiprojekti äänestys tuolla ylhäällä:D |
1 Liiteet
mullon BJ:sä kans noin 50cm mittanen kartaani takana ja tynnyrijoustot:)
tosin rangen yläkolmiolla et en tiiä sitte miten erilailla aksula sielä kääntyilee joustoisa. vanha erittäin huonokuva |
Eli takakardaani ei välttämättä ole ongelma.. Onko tynnyrijousto BJ:ssä tuplanivellettyä kardaania takana vai riittääkö ihan tavallinen?
Tuossa fiiatissa on hyvin lyhyet tukivarret ja panhardi, Niistä johtuen akselin liikerata ei ole hirviän kaunis... Voi olla että takanen pannaan joustamaan vain vähän ja etunen sitten mahdollisimman paljon. |
iha tavallinen, BJ:sä aika avara ristikko ja on rälläkällä tehty vielä tilaa.
sitäki tosa katoin tosiaan et on aika lyhkäset noi tukivarret, koita takapää tehä sillai et joustas sisäänpäin mahd paljo ja ulosjoustot kardaanin mukaan. |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120772 Kuvassa näkyy tukivarsi raakiles ja akseliakin...Tehostettu hammastanko tulossa ohjaukseen, Ei ole vielä selvää miten ja mihin kaikki kiinnittyy:o |
Rangen akselista oli pakko kääntää pyärännavat ympäri että sai kääntovarret oikeaan paikkaan, Kuinkahan vaikuttaa ohjautuvuuteen...
Hammastangon sovittelua ja suunnittelua, sattui olemaan tuollaisia hitsattavia kierrenappuloita:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121144 Nappulat upposivat akselikuoreen http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121141 Apukorva on kai sitten siinä, Vittumaisen muotoinen:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121143 Pääkorva olikin sitten helpompi http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121145 Voi olla että vinotukia pitää lisätä sun muuta, Raidetangon päät pitää keksiä... Sitten vielä yksi perkele odottelee vuoroaan eilikkä OHJAUSTANKO:mad: |
jumaliste et on asiallisen näköstä rakentelua!!:eek:
tuo hiivatti on ku mielipuolisen näpertely oppaasta temmattu:D ja nimenomaan sellai hyvällä tavalla;) mukavasti erillainen laite tulossa:) |
Näyttää hyvältä ja mukavan suojaisaltakin asennuspaikalta tuo hammastangon sijoitus.Ilmeisesti lähti nuo pyörän navan kiinnityspultitkin suosiolla auki vaikka pikkuisen ryytyneen näköiset olivatkin??:)
|
kyllä tästä vielä maastokulkija tulee..
|
Kiitokskia Jang &Dum, ei teidänkään tekeleet ihan peruskauraa ole:)
Saatiin limite ne umpiruostuneet britti-kokoiset pultit auki bilteman räikkä lenkeillä:o Tänään asettui etunen ensimmäistä kertaa oikealle kohdalle... Olutta tupakkaa ja KATKAISULAIKKOJA meni kiitettävästi:eek: Mutta siinä se nyt on ristus:cool: Kardaani istuu, ohjausakseli myös.... Näyttää hyvältä:) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121310 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121308 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121307 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121309 |
fiudessa on koe jouset edessä.
|
Hyvältä näyttää:) Pitää tulla täs taas joku päivä tein tallille ihmettelemään uusimpia innovatiivisia ja ennakkoluulottomia ratkaisuja:D
Lisää peltiäkin olis matkassa kaarilevityksiä varten;) Pistäs Vesu kuvaa ohjausakselista niin saadaan ihmetellä miten oot sen toteuttanut |
Lainaus:
Olipahan vesi hyvää sen jälkeen kun sai etuakselin tuentasuunnitelman valmiiksi... "JF"n tekemä legomalli vei yöunet... panhardithan on tarkemmin ajateltuna aika syvältä perseestä:) SELLAISTA EI VARMASTI TULE ETEEN EIKÄ TAAKSE!:eek: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=175140 Eteen tulee yläpuolinen watts...eikun WARMILAITTEEN-linkki koska tilaahan on ja auto pysyy edelleen matalana:) Pitkittäistuenta sama kuin "sittiäisen"takatuenta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42200 Takapanhuilu lentää mäjelle ja tilalle tulee samanlainen hässäkkä kuin "Iston patrol" on, Se on hyvä ja toimii varmasti:cool http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99179 On fiiattia varten hommattu minikokoiset superswampperit ja iso kemppi jouduttamaan kasausta:D |
Kuvatuksia ratin asemoinnista ja Warmilaitteen linkistä:)
Tuolta se nyt näyttää joustovarat pohjassa... :o http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122084 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122085 Ja sitten maksimi ulosjousto... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122080 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122081 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122079 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122078 Ratti asettuu kutakuinkin tuohon, Rattiakseli on varustettu 60 cm pitkällä liukukappaleella joka on valmistettu kuusiotangosta, bilteman hylsystä ja putkesta:eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122082 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122083 Tuo teippi ja putki on mallintamassa väliaikaisesti rattiakselin liikeratoja... |
Hieno projekti. Välillä muutakin kuin porttaali-swappeja.
|
Noilla etupään joustoilla sopivan löysällä jousituksella luvassa hiuksia nostattavia lähtöjä Vesun ennakkoluulottoman asenteen ja kuolemaa halveksuvan ajotavan johdosta:D
|
Sen on varottava ettei jalka lipsahda rattiakselin päälle jossain megajoustossa tai voi tulla varpailla ahdasta? :eek:
|
Mimmoses laakeroinnit tonne takapään ylälinkkien/kolmiotukivarren etupäähän tuli/tulee? Patrollissa näkyy vissiin nipat mutta onko vaan rauta-rauta vai jotain muuta?
Pitäis ittekkin askarrella tollanen jm laitteeseen nin saa yksinkertaisen ja vähemmän liikkuvia tai hajoavia osia. Kolmen pisteen kiinnitys myös visiin paree noilla kovilla nivelillä ts (vetovarren päillä) ettei ala murtua mistään niin helposti (vs 4 linkki) |
Siis oletko kääntänyt olka-akselin ylösalaisin?
Siis jos on, niin ohjausgeometria lievästi sanottuna "katollaan"
Aloita testit varovasti, on varmaankin "mielenkiintoinen" ajaa:cool: Ja sitten ohjauslaitteet saavat aikalailla ylimääräistä kuormitusta, sillä tuommoisella geometrialla olka-akselin oletetun jatkeen kohta maassa ja renkaan etäisyys suuri-> siis kun esim ajat 15cm korkeaan kantoon, niin "tökkää", ja vääntää ohjausta sivulle vähän samaan tapaan kuin vanteilla, missä offsettia ulospäin puolisen metriä liikaa? Pelkäämpä että ohjauslaitteet eivät kestä tuommoisia rasituksia, ja jos pettävät, niin silloin voi oikeasti sattua pahoja henkilövahinkoja :( Minä pistäsin uusiksi/entiselleen heti..... arvaus: olisko land roverin navat/olkatapit sovellettavissa? Mutta mielenkiintoista seurata, kun tehdään jotain erilaista! Siis Peukku! |
Lainaus:
(ei kuitenkaan välttämättä sillä YnD:n topikeissa mainostetulla "miehekkäällä" tavalla;):D) |
vesu tekee 127 rajulla innolla,
mitä tulee 127 erikoisiin rakenteisiin niin ne on tosi erikoisia livenä ! tallissa non kuva sensuuri käytössä, kaikkia kuvia ei julkasta heti ennen kun on todettu julkaisu kelpoisiksis. kohta tarvii mennä katsoon mitä tänään on tapahtunut. |
Joo, Jalkaterän murskautuminen estetään koteloimalla rattiakseli, siksi sen juuri on rajattu että tietää mistä rattikardaanitunneli alkaa:D Kytkinpoljin tulee tunnelin vasemmalle puolen ja muut oikealle:o
Takanivelen laakerointi on vaan ihan pelkkä teräspusla rasvanipalla+pultti.. Korvakkeet oltava täysin samassa linjassa ettei rasitu liikoja, Akselinpäässä sitten tosiaan tuo hitsattava hydraulisylinterinkorva... Ohjausgeometria ei ole varmaankaan aivan niin paha miltä se kuulostaa. Jos akselia katsotaan sivusta niin olkatapin kulma on sama kuin alunperinkin, Miksikä tätä kulmaa nyt sanottiinkaan? CasterCamper vai mikä se ny oli...:confused: Muutos tapahtui kun akselia katsotaan edestä... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122095 Koitan ottaa kuvaa pyöräkulmasta kun pyörä on käännettynä linkkuun, Se näyttää itse asiassa aika hyvältä:) |
Lainaus:
Pitää päästä tallille tarkastelemaan! |
Mielenkiintoisia rakenneratkaisuja :O (osaa nistä en kyl ymmärrä mut ei kait oo tarviskaan)
Onhan niitä hulluja tiedemiehiä muissakin lajeissa :) |
Lainaus:
vesulla oli tänään siivous into :eek: ja työkalu seinän järjestys päivä. kun se pelkää et kuvissa näkyy liikaa likaa :D |
Lainaus:
sekä osat mitä käytetään :rolleyes: onneksi se vielä puhuu mulle, vaikka olen usein eri mieltä rakenteiden ja osien kestävyydestä :o |
Lainaus:
|
Hei..ei näitä Vesun touhuja kukaan ennenkään ole millään tavalla ymmärtänyt saati käsittänyt mutta aina nää jonkun selityksen on saaneet ja ovat toiminee...viimeistään yrityksen ja erehdyksen kauttat:confused: Ihan yhtä äimänä tässä ite on saanu olla..Mä kannatan varauksetta tuollaista rakentajaa joka valtavirrasta poiketen oikeasti puuhaa omiaan eikä vain kopioi muilta!
Kävin muuten tänään (19.1 n klo 15.30) kolkuttelemassa (hakkaamassa niin saatanasti)tallin ovilla mutta sisältä kuulu vaan jumalaton rokki ja migin laulu eikä ketää vaivautunu tulee avaamaan kulkumiähelle ovee;) |
Lainaus:
tarvii näimä asentaa se vieras kello/valo, :confused: että tietää koska joku haluu kylään. :eek: |
nO VITTU!! on sanottu että ovi on auki kun lukko on pois!! Meinaakko oikeesti että olisitte puhelimenki siinä metakassa kuullu?Ei pahalla pörrö:)
Ja edit...en mä tiä koska oon tulolla...luulin että frendien tallille saa tulla koska vaan vai mitä pirtua siä puuhataa?*? :) |
Lainaus:
|
Minähän se sielä olin mölyämässä enkä kuullut ovenkoputuksia kuulosuojaimet päässä:o, Pakko pitää niillä pakkasilla ovet kiinni...
No kuitenkin KIITOKSIA kaikille kannustuksesta, aina se auttaa jaksamaan näitten projektien kanssa:) Uusimmat kuvat... Iskarien kiinnityspalkki, tuosta menee vinotuki keskelle autoa, Noiden kahden vaakaputken väliin tulee myös kolmiot http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122242 Lattian pellitystä, päädyin tälläiseen ratkaisuun http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122249 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122243 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122246 Runko yritetty hitsata tarkasti:o http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122247 Tuolla aikaisemmin oli puhetta niistä pyöränkulmista:D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122245 |
mikä jumankauta toi syyläri systeemi tos pöydällä on? :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Äijäthän on siivonnut tallin siistiksi:)
Fiiussa taitaa ensistartti päivä lähestyä tuolla työtahdilla joutuisasti |
Erikoinen projekti. Tuota samaa katsoin kuin Oltzikin, eli lämmitys autin jäähdyttimellä? Flekti tuohon vain niin tapahtuukin nopeammin.i
|
Sivu luotu: 06:36 (GMT +2). |