Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   FIAT 127 Officrossi? MYYDÄÄN?LAHJOITETAAN? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99663)

Punanenä 27.07.2012 12:02

FIAT 127 Officrossi? MYYDÄÄN?LAHJOITETAAN?
 
Katsotaan mitä syntyy kun otetaan fiiatti,putkinippu,rangerover akselit,niva jakolaatikko,130hp rover pensakone + laatikko ja läjä sekalaista romua:D

Eli uutta pitkää rojektia suoltaa talli ulos:)

Lähtökohta on tämä, pääosa kamoista on jo olemassa....

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110099

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110100

ZeiZei 27.07.2012 12:11

Jotain tuon tyylistä?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16942

Kuva Racing Rabbitin (k)ansiosta :)

Punanenä 27.07.2012 12:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei (Viesti 901285)
Jotain tuon tyylistä?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16942

Kuva Racing Rabbitin (k)ansiosta :)

Kyllä, Juurikin tuon tyylistä

ssuvik 27.07.2012 13:41

Säilyyhän tuo väri valmiissakin autossa?

Punanenä 27.07.2012 14:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik (Viesti 901294)
Säilyyhän tuo väri valmiissakin autossa?

Se taisi olla myynnin ehto kun ostin tuon auton:D

Limite 27.07.2012 16:54

Nyt lopetat Vesu tuon kaljoottelun tähän paikkaan!Se keitto saa sun aivoissa aikaan vähä liiaksi kumallisia ajatuksia:D

Dectane 27.07.2012 22:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei (Viesti 901285)
Jotain tuon tyylistä?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=16942

Kuva Racing Rabbitin (k)ansiosta :)

Offtopic, mutta onko tuo rakennettu joskus kauan sitte? Muistan katelleeni tuota joskus ala-asteella :D

tapsa4x4 27.07.2012 23:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Dectane (Viesti 901420)
Offtopic, mutta onko tuo rakennettu joskus kauan sitte? Muistan katelleeni tuota joskus ala-asteella :D

On tehty ja purettukin aikoja sitten.

Dectane 27.07.2012 23:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 901437)
On tehty ja purettukin aikoja sitten.

muistaakseni joskus 2000 luvun alussa ollu myynnissä nettiautossa :D

burton 27.07.2012 23:25

asiallinen rek.kilpi. ihan selkee vika-127!

KoniJeep 27.07.2012 23:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 901437)
On tehty ja purettukin aikoja sitten.

OT: tais olla vuosi 1993 ku olin apparina tuon akseleille, rungolle ja jakolootalle... ja meinasin ostaa tuon moottorin, lootan ja siinä kiinni olleen Scotukan...:D

Jäädään jännäämään mitä tästä topicin fiiusta syntyy

porro1 30.07.2012 19:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 901303)
Se taisi olla myynnin ehto kun ostin tuon auton:D

miksi pilata vanha 127 jollain isoilla pyörillä ja koneella joka ei ole sen oma,
kysyn :eek:
väri pitää ainakin vaihtaa :)

tuomaritulee 30.07.2012 21:49

Itse olen fiat/lancia harrastaja henkeen ja vereen. JOTEN toivon, että jotain todella hyvää!;)

isuzubj 31.07.2012 04:30

Ostakaas harrastajat multa Fiat 127 oisko ollu 82 se stella mukaan saa vanhemman mallin takavalot piti modata perä uusiks.. ajettu kesäsin mummolla ollut hyvä aihio. nyt seissyt 3v:(

Punanenä 03.08.2012 06:47

On aika mielenkiintoisto saada kaikki vehkeet mahtumaan näin lyhyeen tilaan:o
Moottori tulee näköjään jonkunverran vinoittan että vetari (välikardaani) mahtuu olemaan paikallaan ja jakolaatikkoa saa keskemmäs runkoa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110575

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110576

mitähän repsikka tuumaa tuosta jakolaatkon paikasta:D:D.....

Autocad kuvaa osien ja rungon sijoittelusta

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110577

Nuo järkyttävän suuret etuiskarit liittyy tuohon voimakkaaseen takamoottoriin ja lyhyeen akseliväliin:eek:

Punanenä 03.08.2012 15:55

Moottorin korvat valmiit, seuraavaksi jakolaatikon ja tukivarsienkorvien palkit...


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110604

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110603

Racingrabbit 03.08.2012 17:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 901437)
On tehty ja purettukin aikoja sitten.


Meni suurin inspiraatio autoon kun lippasin sen nurin kesällä 2006
Purettu ja osat on jatkaneet elämää muissa autoissa ympäri suomea :D
Muistakaa tehdä kunnon kaaret ja vyöt autoihin,ne pelasti kuskin enimmiltä vammoilta tässä tapauksessa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110619

sisua45 03.08.2012 20:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 901281)
130hp rover pensakone + laatikko

En ollu varmaan ainoo, joka ajatteli että kyseessä on rangen V8. :D

Nähtiin tänään siisti kerman värinen Rover Vanden Plas.

Punanenä 03.08.2012 23:12

Kiitoksia kuvista, Tästä autosta tulee hyvin samantyylinen....Korin ulkopuolisia kaaria täytyy harkita,eivät varmaankaan olisi pahasta....
Painopiste takana+pirusti voimaa= ympärikippaaminen ylämäessä:)

PS: sittiäisen taka-tukivarsimalli otettiin juuri tuosta kuvan fiiatista ja se toimi hienosti.....

Norrena 06.08.2012 11:55

Nyt on pakko viilata pilkkua: RacingRabbitin Fiat oli mallia 133. On muodostaan huolimatta ihan eri auto kuin 127. Takatuuppari ja siksi varsin suosittu jokkiksessa.

Punanenä 06.08.2012 18:57

Moottori lähti pois että tilalle voi suunnitella syyläria,tankkia,akkua,iskareita ja
:Dvinssiä:D....

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110853


Vanha auto mutta ei yhtään hitsattavaa ruosteen takia:)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110852


Uusi konehuone on jopa tilava...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110851


Ei ole aivan yksinkertaista rakentaa vahdevivustosysteemiä kun moottori on väärässä päässä autoa ja vielä väärinpäin.... Asiaa on pohdittu muutamaan otteeseen, sähkö-hydrauli-pneumatiikka-vaijeri-vivusto mietiskelyä ollut ja aika paljon tupakkaa mennyt...

Viimeisin ajatus on nyt tälläinen tanko/vipu hässäkkä...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=110855

BJ-40/76 07.08.2012 22:32

Vaihteen siirto räikkä-periaatteella?
 
Onko kukaan tehnyt maanuaaliaskiin räikkä-toiminteista siirtoa?

Siis esim. räikkä valitsin pyörittää rumpua, missä ensimmmäinen ura eteen taakse liikkeelle, ja toinen sivulle liikkeelle?

Olisi vaan helppo ajaa, kun ei tarvis miettiä muuta kuin että kumpaan suuntaan ja varmasti tarpeeksi pitkälle.

Joskus ihmettelin jossain rompepäivillä n.3 metriä pitkiä kuorellisia käsijarruvaijereita, semmosillahan sais tuon h-kaavion siirrettyä myös.

p.s Tuolle nivan jakolaatikolle en myöntäisi tapaturmavakuutusta, tulee tuosta vetoakselista niin paljon vääntöä, että! siis verrattuna alkuperäiseen.

Taisto 07.08.2012 22:56

Toyota corolla yms. löytyy varsin toimivaa vaijerivälitteistä vaihdekeppiä- muistaa vain purkaa myös vaihteistonpään nivelet mukaan. Vaijeritkin on helpot jatkaa, koska päissä milliset kierteet.

Punanenä 08.08.2012 05:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 904652)
Onko kukaan tehnyt maanuaaliaskiin räikkä-toiminteista siirtoa?

Siis esim. räikkä valitsin pyörittää rumpua, missä ensimmmäinen ura eteen taakse liikkeelle, ja toinen sivulle liikkeelle?

Olisi vaan helppo ajaa, kun ei tarvis miettiä muuta kuin että kumpaan suuntaan ja varmasti tarpeeksi pitkälle.

Joskus ihmettelin jossain rompepäivillä n.3 metriä pitkiä kuorellisia käsijarruvaijereita, semmosillahan sais tuon h-kaavion siirrettyä myös.

p.s Tuolle nivan jakolaatikolle en myöntäisi tapaturmavakuutusta, tulee tuosta vetoakselista niin paljon vääntöä, että! siis verrattuna alkuperäiseen.

Tuo on aivan totta, Tässähän on nyt yksi ylimääräinen noin 1/3,5 perävälitys ennen jakolaatikkoa lisäämässä vääntöä + suurempi moottori.
Toisin sanoen kaikki kepit ykkösellä on vääntö jotakin suurta.... Roverin vaihdelaatikon välitys suhteista ei viälä ole tietoa.
Nivan jakolaatikko asennetaan niin että se on helppo korjata tai vaihtaa tarvittaessa, Legendat kyllä kertovat sen olevan hyvinkin luja lukuunottamatta alkuperäisiä kiinnikkeitä:confused:

Mikähän muuten on Rangen akselien välitys? Olikohan range rover vogue mistä akselit on...

pjtk 08.08.2012 07:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 904678)
Mikähän muuten on Rangen akselien välitys? Olikohan range rover vogue mistä akselit on...

Rangessa on aina 3.54 välitys perissä.

Jani E 08.08.2012 16:56

onhan susukin jakistakin kehuttu kestäväksi, mutta tollain kun on etuvedon laatikko josta tulee voima jakikseen niin kummasti se kaiken kestävä susukin jakis on porsinut useempaan kertaan :D rattaat sisältä palasiksi pari kertaa ja etuvedon tumppi katkennut monta kertaa...
ja harvavälitteiset akselit lisää tuskaa...

epäilen siis että nivassa olisi paljon kestävempi jakis :D

Tuoppo 09.08.2012 10:29

kyllä tuo suzan jakolaatikko on mulla kestänu vaikka siinä on edessä golfin 1,6litranen voimajone ja golfin laatikko josta perä hitsattu lukkoon. tällä hetkellä 31" gumet alla mutta katotaan sitte ku saane 35" alle. tosi ei olla vielä mitään kovin rankkaa mettä reissua tehty ku alusta kaipais vielä laittoa ja on siinä paljo muutaki

bluevan 09.08.2012 12:14

Mulla oli volvon 2.3 ruisku vinokone ja 410 jakis tossun välityksellä,patrolin lukkoakselit 4.56 väleillä ja sai happea sekä saa edelleen nykyisellä omistajalla.Eikä pienintäkään ongelmaa jakiksen kanssa.
Renkaina nyt jo lähes loppuunajetut 35set muzzillat.

Paljonok tuo tulevan voiman välittäminen sitten heikentää kestänyyttä ?

Jani E 09.08.2012 16:56

1,3 corolla 12 tappinen kone oli jo liikaa jakikselle, ja katkes myös hjn takaakselin pinjoni kerran 35" renkailla :D
ja nykyinen 1,9tdi rikkonut jo aika monta kertaa jakiksen. ja renkaina 37" mudzilla...

sinnehän vois laittaa nivan jakiksen jos se kestäis enempi :P
mutta eiköhän siitä tule tietoa jahka punanenän auto ajossa...

Punanenä 10.08.2012 19:08

Tänää rojekti eteni hyvin, Olut- peikko perkeles pysäytti työt ja homma siirtyi suunnittelun puolelle.

"Moottorirunko" on paikoillaan ja siitä jatketaan.. Nyt ei kuvia....

porro1 16.08.2012 20:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 905366)
Tänää rojekti eteni hyvin, Olut- peikko perkeles pysäytti työt ja homma siirtyi suunnittelun puolelle.

"Moottorirunko" on paikoillaan ja siitä jatketaan.. Nyt ei kuvia....

onko kamera rikki :eek:

Punanenä 17.08.2012 05:31

Ostin muuten eilen läjän katkaisulaikkoja taas:D. Käväisen tänään raastamassa fiiatin pohjaan tilaa jakolaatikon palkille ja samalla otan sitten kuvia..
Pitäsi vaihdelaatikkokin ottaa auki että pääse hitsaamaan tasauspyörästön lukkoon.

Punanenä 17.08.2012 14:49

Takarunkoa soviteltu paikalleen, se on upotettu korin runkopalkkien kanssa samalle tasolle

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111782

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111781

En tiedä kumpi on parempi..... Läpimätä japsi vai tämä, Autossa on alustamassa myös korin sisäpuolella pikimattojen ja muiden massojen lisäksi:eek:
Jos joku tuntee hyvän liimanhaistelijan niin täälä saa ilmaiset tinneripölyt:)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111786

Toinen pitkittäinen runkopalkki heftattuna paikalleen, myös se on puoliksi upotettu.. Täytyy yrittää pitää auto matalana että sillä voi ajaa lujaa:D
Runko tulee eteen asti koska siihen on hyvä sitten kiinnittää iskaritorneja yms.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111785

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111784

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111783



Roverin pyörän-navasta sain sorvattua nivan jakikseen soipivan laipan, Jo toinen sorvattu tuote mitä olen tehnyt:)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111779

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111778

Tuo jakiksen palkki on muuten tehty trukinpiikistä:D

Punanenä 18.08.2012 16:30

Toinenkin pitkittäinen runkopalkki paikallaan ja osa vaihteensiirtäjistä myös,vaihdekeppi siirtyi vivustosta johtuen 20cm taaksepäin, Kaikenmaailman puurot siivottu ohjaamosta.
Seuraavaksi täytyy asentaa moottori paikalleen että tietää jakolaatikon oikean sijainnin moottoriin nähden, Tuo roverin vetari kun määrittää sen paikan enkä halua muuttaa sen pituutta, liukua löytyy noin 3cm.

Moottorin asennus sinänä on pirullinen koska se tapahtuu alakautta:mad:
Täytyy myös pohtia tuleeko autoon vilkut,jarruvalo yms:eek:

vilenius 18.08.2012 17:15

kääntyykö tuo jakis niinku toisinpäin kuin alunperin on vai miten oot asemoinu moottorin ja jakiksen?mietein vaan että ookko miettiny lähteekö tuo eteen vai taaksepäin ku lähet liikkeelle:)

Punanenä 18.08.2012 17:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vilenius (Viesti 907577)
kääntyykö tuo jakis niinku toisinpäin kuin alunperin on vai miten oot asemoinu moottorin ja jakiksen?mietein vaan että ookko miettiny lähteekö tuo eteen vai taaksepäin ku lähet liikkeelle:)

Voit uskoa että asiaa on mietitty:D, ajattelin asian niin että pyörikööt akselit niinkuin tahtoo ja tarvittava käänto tehdään akseleissa "murikkoja" kääntämällä..
Tuo jakolaatiikko ei itsessään käännä mitään... 10 vaihdetta taakse ja kaksi eteen olisi jonkunlainen katastrofi:o

Limite 18.08.2012 18:23

Se on kyllä niin satavarma että tämän keksinnön suorittaessa ensiesiintymisensä tositoimissa ni paikalla nähdään myös muuan jeeppimiäs videointivälineineen :D

porro1 19.08.2012 10:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 907568)
Täytyy myös pohtia tuleeko autoon vilkut,jarruvalo yms:eek:

ei ne valot ole pahaksi :)
kaveri näkee takana ja edes minne menet ja mitä teet. :D

Punanenä 21.08.2012 19:35

Vaihdelaatikko aukaistu että saadaan tasauspyörästö esille, Piilotettuja sokkia olivat engelsmannit laittaneet tuohon..Onneksi oli korjaus opas olemassa, ilman sitä mahdoton tehtävä:confused:.
Muutoin näyttää kyllä pirun laadukkaalta tekeleeltä:)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111994

Vaikka se on hieno niin räplääminen kielletty:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111993

Tasauspyörästö hitsuuttamolle menossa...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111995

Lisää vaihdetankojen asettelua:o

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=111996

"Klenkka"(http://forums.offipalsta.com/member.php?u=18503) vaihtoi moottoriin myös uuden nokkaremmin varnuuden vuoksi ettei kone leviä ensimetreille remmin poikkeamiseen:)

0ltzi 22.08.2012 14:03

komiaa rautaa tässäkin projektissa :D

melkonen härpäke tosiaan tulossa :D

Punanenä 07.09.2012 17:53

Vaihdelaatikko on nipussa, Jakolaatikon vaihteensiirtäjät modattu vaijeritoimisiksi, ei sitten apparin tartte istua keppi perseessä:D.
keskilukon siirtäjä-akseli ei enää liiku pituussuunnassa vaan on pyörivä, olipahan homma tehdä pylväsporakoneella siirtoura akseliin:eek:

Moottori istutettu tänään paikalleen. Uaz toimi nosturina jolla fiiatti nousi ilmaan ja sitten vaan moottori alle ja fiiatti päälle:)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113128

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113129

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113126

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113124

mxä 07.09.2012 18:26

huh huh :D nyt o hurjaa... :)

v.kurahaara 07.09.2012 19:06

taitaa tulla aika taka painonen auto kun kone noin takana.
tai sit ei jos eteen tulee hyvin painoa kans ?

Punanenä 07.09.2012 19:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja v.kurahaara (Viesti 913294)
taitaa tulla aika taka painonen auto kun kone noin takana.
tai sit ei jos eteen tulee hyvin painoa kans ?

Autosta tulee tarkoituksella takapainoinen että saadaan tiimin logo näkyviin kunnolla auton pohjasta:D

v.kurahaara 07.09.2012 19:44

mut eikö se ole vaarallinen jos on liikaa taka painoinen ?
menee pian perän kautta ympäri ?

Jare 07.09.2012 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 913301)
Autosta tulee tarkoituksella takapainoinen että saadaan tiimin logo näkyviin kunnolla auton pohjasta:D

No, no.....eli näitä keulimis kuvia odotellaan:D:D:D

TT| 07.09.2012 22:09

Mulla olis yksi vaijerikeppi ylimääräsenä, jos vielä on tarvista.

Punanenä 08.09.2012 04:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja v.kurahaara (Viesti 913312)
mut eikö se ole vaarallinen jos on liikaa taka painoinen ?
menee pian perän kautta ympäri ?

Onhan se. Etukonehuone on sen verran pieni että syylärin lisäksi sinne on vaikea saada ujutettua lisää tavaraa painoksi, Hyväpuoli on ettei mitään painoa juurikaan tule taka-akselin takapuolelle..

Punanenä 08.09.2012 04:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TT| (Viesti 913394)
Mulla olis yksi vaijerikeppi ylimääräsenä, jos vielä on tarvista.

Jos laitat kuvaa ja mittaat vaijerin liikkeen niin katson josko siitä saisi jakolaatikon kepin. Tulisi sitten yhdellä kepillä jakis niinkuin yleisimmissä maastureissa eikä kahta erillistä:)
Jotakin sellaista että sivuliike on lukko päälle-pois ja pituusliike olisi 1-vapaa-2...

caltsu 08.09.2012 18:33

Kyllä täällä osataan sitten jos jonkinlaista vekotinta rakentaa.
Näitä projekteja kiva lueskella.

Makee peli tulossa!

Punanenä 08.09.2012 20:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja caltsu (Viesti 913618)
Kyllä täällä osataan sitten jos jonkinlaista vekotinta rakentaa.
Näitä projekteja kiva lueskella.

Makee peli tulossa!

Kiitoksia:) Tämäntyyliset viestit ajavat sohvalta projektin kimppuun:D
Kiitos kiitos:)

TT| 10.09.2012 13:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 913455)
Jos laitat kuvaa ja mittaat vaijerin liikkeen niin katson josko siitä saisi jakolaatikon kepin. Tulisi sitten yhdellä kepillä jakis niinkuin yleisimmissä maastureissa eikä kahta erillistä:)
Jotakin sellaista että sivuliike on lukko päälle-pois ja pituusliike olisi 1-vapaa-2...

Eilen jo heiluttelin vaijereita, mutta ei ollu mittaa just sillon ja unohtu kun jotain muuta tein. Koitanpa tänään muistaa. Keppihän on TDI Toledosta.

klenkka 01.10.2012 20:08

mitenhän ajattelit saada ton panun kuumaax ?

Punanenä 02.10.2012 04:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja klenkka (Viesti 921848)
mitenhän ajattelit saada ton panun kuumaax ?

Tämä olisi yksi vaihtoehto
http://www.partco.fi/raksarjat/megasquirt/

v.kurahaara 02.10.2012 20:02

tuleeko viä turbo ?

porro1 02.10.2012 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja v.kurahaara (Viesti 922156)
tuleeko viä turbo ?

siinä on tehoa jo tarbeeksi nyt :D

Taisto 02.10.2012 21:21

1 Liiteet
Hieno projekti ja seurataan kyllä. Pakko laittaa kuva myöskin 4wd 127:sta...

Punanenä 03.10.2012 18:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja porro1 (Viesti 922157)
siinä on tehoa jo tarbeeksi nyt :D

Tällä hetkellä tehoa on juuri sen verran kun pumppukärryä työntävän asentajan käsivarsistä löytyy:o
Mitähän mieltä nivean jakolaatikon päällä istuva appari olisi turbottamisesta? :D
Projekti seisoo nyt hetken ajanpuutteen vuoksi, Jäi siihen että jakolaatikko palkkeineen on heftattu paikalleen...Jatkuu kun löytyy aikaa:mad:

Kerros Taisto lisää tuosta toisesta 4x4 Fiatista?

Taisto 03.10.2012 19:50

Pohjana subaru domingo neliveto. Päällä lyhennetty 127:n kori. Keulan ja takaosan sai irti vanhan B-ryhmäläisen tyyliin. Tuli mulle projektina... Laitoin käyntiin ja ajoin pihassa muutaman metrin, mutta jarruttomana joutui osiksi muihin projekteihin.

Punanenä 13.12.2012 20:47

Homma alkanut taas pitkän tauon jälkeen:) Ja sehän alkoi jakolaatikon palkin purkamisella pois koska totesin sen sudeksi, Ei jäänyt laatikolle elämisvaraa yhtään ja vaikka mitä muuta vikaa siinä oli :o.
Jakis sai oman apurungon joka kiinnittyy kumeilla auton muuhun runkoon ja koska suurta välipalkkia ei enää ole niin myöskään kolmiovarsituenta ei ole mahdollinen, ainakaan taakse. Tilalle tulee 4-linkki panhardilla (Nivelet tähän on jo hommattu), Panharditon ei käy koska ei ole tilaa asettaa tukivarsia W-muotoon ja jakareita ei haluta laittaa:D
Olisi nyt tarkoitus saada akseli aluksi edes takapäähän ettei tarvitse kaksia pumppukärryjä auton siirtelyyn:eek:

Kuvia ei tähän hätään ole mutta katsotaan niitä sitten kun saan kameran tallille:)

Punanenä 15.12.2012 19:42

Tässä nyt niitä kuvia:D

Raati keneltä kyselen arvosteluita ja mielipiteitä rakenteista:)
( Sovittiin ettei kuva tule nettiin....VALEHTELIN:D)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120216


Tukivarret löytäneet paikkansa

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120211


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120210

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120208

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120209


Jakolaatikon uusi apurunko (ei viimeistelty eikä lopullisia kiinnikkeitä)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120207


Akselin sheivausta....

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120206


Siistittynä...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120215

Tuossa oli myös joku puhelu joka koski LAPARENKAITA............:D

Punanenä 18.12.2012 20:58

Noniin akseli on hefteissä paikoillaan:) On se aika leveä autoon nähden...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120419

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120418


Sehän sitten ristus SOPII tuohon alkuperäiseen pyöränkaareen:eek:.
Tässä on nyt pieni ensiasennusrengas mutta vaihtuu joksikin muuksi aikanaan...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120421

Lokasuojia tuodaan ulos noin 30cm per puoli että pyörät mahtuu kaarien sisään ja auton muodot muistuttaa vielä alkuperäistä:)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120420

Tähän tulee moottorin jäähdytysritilät, Ovat sitten osa levikettä :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120422

Toisinkuin voisi luulla niin tähän lokasuojanlevityshommaan ei ollut alkoholi lainkaan osallisena vaan levitykset suunniteltiin harkiten ja vakavasti, :eek:

v.kurahaara 21.12.2012 16:17

kuinka ISOT renkaat tulee ?
et kestääkö paikat.

Punanenä 21.12.2012 18:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja v.kurahaara (Viesti 950851)
kuinka ISOT renkaat tulee ?
et kestääkö paikat.

Traktorifirma ei vastaa kyselyyn:mad: Eli rengaskoko on auki...Perus talousmutikkaa tuskin tulee:)

Kesto tuskin on ongelma koska vehkeen hitsaaja on luvannut pitkän takuun hitsausten osalta:). Eikä ole niitä tojotalaisia akseleitakaan joihin porukka hakee ostoskärry tolkulla murrosta,napalukkoa,rattaita,pronssiholkkeja yms..:)


Tässä on nyt paha pelko perseessä että jakolaatikkoa on tuotava eteenpäin... Aiheuttaisi paljon lisähommaa ja apukuljettajan jalkatila pienenisi entisestään:o

Takakardaanin pituudeksi on nyt tulossa noin 50 cm ja sen pitäisi joustaakkin:confused:

Muistakaahan tuo vuoden maasturiprojekti äänestys tuolla ylhäällä:D

vilenius 22.12.2012 09:24

1 Liiteet
mullon BJ:sä kans noin 50cm mittanen kartaani takana ja tynnyrijoustot:)
tosin rangen yläkolmiolla et en tiiä sitte miten erilailla aksula sielä kääntyilee joustoisa.

vanha erittäin huonokuva

Punanenä 22.12.2012 10:22

Eli takakardaani ei välttämättä ole ongelma.. Onko tynnyrijousto BJ:ssä tuplanivellettyä kardaania takana vai riittääkö ihan tavallinen?

Tuossa fiiatissa on hyvin lyhyet tukivarret ja panhardi, Niistä johtuen akselin liikerata ei ole hirviän kaunis... Voi olla että takanen pannaan joustamaan vain vähän ja etunen sitten mahdollisimman paljon.

vilenius 22.12.2012 16:58

iha tavallinen, BJ:sä aika avara ristikko ja on rälläkällä tehty vielä tilaa.
sitäki tosa katoin tosiaan et on aika lyhkäset noi tukivarret, koita takapää tehä sillai et joustas sisäänpäin mahd paljo ja ulosjoustot kardaanin mukaan.

Punanenä 28.12.2012 07:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja v.kurahaara (Viesti 950851)
kuinka ISOT renkaat tulee ?

Periaatteessa 35 sopii korottamatta enempää:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120772

Kuvassa näkyy tukivarsi raakiles ja akseliakin...Tehostettu hammastanko tulossa ohjaukseen, Ei ole vielä selvää miten ja mihin kaikki kiinnittyy:o

Punanenä 01.01.2013 22:33

Rangen akselista oli pakko kääntää pyärännavat ympäri että sai kääntovarret oikeaan paikkaan, Kuinkahan vaikuttaa ohjautuvuuteen...

Hammastangon sovittelua ja suunnittelua, sattui olemaan tuollaisia hitsattavia kierrenappuloita:)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121144

Nappulat upposivat akselikuoreen

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121141

Apukorva on kai sitten siinä, Vittumaisen muotoinen:)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121143

Pääkorva olikin sitten helpompi

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121145

Voi olla että vinotukia pitää lisätä sun muuta, Raidetangon päät pitää keksiä... Sitten vielä yksi perkele odottelee vuoroaan eilikkä OHJAUSTANKO:mad:

young n dum 02.01.2013 05:45

jumaliste et on asiallisen näköstä rakentelua!!:eek:

tuo hiivatti on ku mielipuolisen näpertely oppaasta temmattu:D ja nimenomaan sellai hyvällä tavalla;) mukavasti erillainen laite tulossa:)

Limite 02.01.2013 12:20

Näyttää hyvältä ja mukavan suojaisaltakin asennuspaikalta tuo hammastangon sijoitus.Ilmeisesti lähti nuo pyörän navan kiinnityspultitkin suosiolla auki vaikka pikkuisen ryytyneen näköiset olivatkin??:)

porro1 03.01.2013 17:21

kyllä tästä vielä maastokulkija tulee..

Punanenä 04.01.2013 21:40

Kiitokskia Jang &Dum, ei teidänkään tekeleet ihan peruskauraa ole:)
Saatiin limite ne umpiruostuneet britti-kokoiset pultit auki bilteman räikkä lenkeillä:o

Tänään asettui etunen ensimmäistä kertaa oikealle kohdalle... Olutta tupakkaa ja KATKAISULAIKKOJA meni kiitettävästi:eek: Mutta siinä se nyt on ristus:cool: Kardaani istuu, ohjausakseli myös.... Näyttää hyvältä:)

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121310
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121308
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121307
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=121309

porro1 10.01.2013 23:44

fiudessa on koe jouset edessä.

Limite 11.01.2013 20:13

Hyvältä näyttää:) Pitää tulla täs taas joku päivä tein tallille ihmettelemään uusimpia innovatiivisia ja ennakkoluulottomia ratkaisuja:D
Lisää peltiäkin olis matkassa kaarilevityksiä varten;)

Pistäs Vesu kuvaa ohjausakselista niin saadaan ihmetellä miten oot sen toteuttanut

Punanenä 12.01.2013 13:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Limite (Viesti 958775)
Hyvältä näyttää:) Pitää tulla täs taas joku päivä tein tallille ihmettelemään uusimpia innovatiivisia ja ennakkoluulottomia ratkaisuja:D
Lisää peltiäkin olis matkassa kaarilevityksiä varten;)

Pistäs Vesu kuvaa ohjausakselista niin saadaan ihmetellä miten oot sen toteuttanut

Joo ohjausakseli on ratkaistu ja palikat valmiina,otan kuvan kun saa kameran pajalle:)

Olipahan vesi hyvää sen jälkeen kun sai etuakselin tuentasuunnitelman valmiiksi...
"JF"n tekemä legomalli vei yöunet... panhardithan on tarkemmin ajateltuna aika syvältä perseestä:) SELLAISTA EI VARMASTI TULE ETEEN EIKÄ TAAKSE!:eek:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=175140

Eteen tulee yläpuolinen watts...eikun WARMILAITTEEN-linkki koska tilaahan on ja auto pysyy edelleen matalana:)
Pitkittäistuenta sama kuin "sittiäisen"takatuenta
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42200

Takapanhuilu lentää mäjelle ja tilalle tulee samanlainen hässäkkä kuin "Iston patrol" on,
Se on hyvä ja toimii varmasti:cool
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=99179

On fiiattia varten hommattu minikokoiset superswampperit ja iso kemppi jouduttamaan kasausta:D

Punanenä 16.01.2013 19:55

Kuvatuksia ratin asemoinnista ja Warmilaitteen linkistä:)

Tuolta se nyt näyttää joustovarat pohjassa... :o

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122084

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122085

Ja sitten maksimi ulosjousto...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122080

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122081

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122079

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122078

Ratti asettuu kutakuinkin tuohon, Rattiakseli on varustettu 60 cm pitkällä liukukappaleella joka on valmistettu kuusiotangosta, bilteman hylsystä ja putkesta:eek:

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122082

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122083

Tuo teippi ja putki on mallintamassa väliaikaisesti rattiakselin liikeratoja...

Taisto 16.01.2013 21:41

Hieno projekti. Välillä muutakin kuin porttaali-swappeja.

Limite 17.01.2013 12:28

Noilla etupään joustoilla sopivan löysällä jousituksella luvassa hiuksia nostattavia lähtöjä Vesun ennakkoluulottoman asenteen ja kuolemaa halveksuvan ajotavan johdosta:D

Repro 17.01.2013 12:40

Sen on varottava ettei jalka lipsahda rattiakselin päälle jossain megajoustossa tai voi tulla varpailla ahdasta? :eek:

arpati 17.01.2013 12:48

Mimmoses laakeroinnit tonne takapään ylälinkkien/kolmiotukivarren etupäähän tuli/tulee? Patrollissa näkyy vissiin nipat mutta onko vaan rauta-rauta vai jotain muuta?

Pitäis ittekkin askarrella tollanen jm laitteeseen nin saa yksinkertaisen ja vähemmän liikkuvia tai hajoavia osia. Kolmen pisteen kiinnitys myös visiin paree noilla kovilla nivelillä ts (vetovarren päillä) ettei ala murtua mistään niin helposti (vs 4 linkki)

BJ-40/76 17.01.2013 14:16

Siis oletko kääntänyt olka-akselin ylösalaisin?
 
Siis jos on, niin ohjausgeometria lievästi sanottuna "katollaan"

Aloita testit varovasti, on varmaankin "mielenkiintoinen" ajaa:cool:

Ja sitten ohjauslaitteet saavat aikalailla ylimääräistä kuormitusta, sillä tuommoisella geometrialla olka-akselin oletetun jatkeen kohta maassa ja renkaan etäisyys suuri-> siis kun esim ajat 15cm korkeaan kantoon, niin "tökkää", ja vääntää ohjausta sivulle vähän samaan tapaan kuin vanteilla, missä offsettia ulospäin puolisen metriä liikaa?

Pelkäämpä että ohjauslaitteet eivät kestä tuommoisia rasituksia, ja jos pettävät, niin silloin voi oikeasti sattua pahoja henkilövahinkoja :(

Minä pistäsin uusiksi/entiselleen heti..... arvaus: olisko land roverin navat/olkatapit sovellettavissa?

Mutta mielenkiintoista seurata, kun tehdään jotain erilaista!
Siis Peukku!

Joske 17.01.2013 14:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Taisto (Viesti 960998)
Hieno projekti. Välillä muutakin kuin porttaali-swappeja.

Samaa mieltä, hienoa jatkoa Sittiäisen rakennuksessa havaittuun uskallukseen kokeilla ja olla erilainen :)
(ei kuitenkaan välttämättä sillä YnD:n topikeissa mainostetulla "miehekkäällä" tavalla;):D)

porro1 17.01.2013 16:21

vesu tekee 127 rajulla innolla,
mitä tulee 127 erikoisiin rakenteisiin niin ne on tosi erikoisia livenä !
tallissa non kuva sensuuri käytössä, kaikkia kuvia ei julkasta heti ennen kun
on todettu julkaisu kelpoisiksis.
kohta tarvii mennä katsoon mitä tänään on tapahtunut.

Punanenä 17.01.2013 16:24

Joo, Jalkaterän murskautuminen estetään koteloimalla rattiakseli, siksi sen juuri on rajattu että tietää mistä rattikardaanitunneli alkaa:D Kytkinpoljin tulee tunnelin vasemmalle puolen ja muut oikealle:o

Takanivelen laakerointi on vaan ihan pelkkä teräspusla rasvanipalla+pultti.. Korvakkeet oltava täysin samassa linjassa ettei rasitu liikoja, Akselinpäässä sitten tosiaan tuo hitsattava hydraulisylinterinkorva...

Ohjausgeometria ei ole varmaankaan aivan niin paha miltä se kuulostaa.
Jos akselia katsotaan sivusta niin olkatapin kulma on sama kuin alunperinkin,
Miksikä tätä kulmaa nyt sanottiinkaan? CasterCamper vai mikä se ny oli...:confused:

Muutos tapahtui kun akselia katsotaan edestä...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122095

Koitan ottaa kuvaa pyöräkulmasta kun pyörä on käännettynä linkkuun, Se näyttää itse asiassa aika hyvältä:)

helmapelti 17.01.2013 18:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Limite (Viesti 961150)
Noilla etupään joustoilla sopivan löysällä jousituksella luvassa hiuksia nostattavia lähtöjä Vesun ennakkoluulottoman asenteen ja kuolemaa halveksuvan ajotavan johdosta:D

Tuo tuli mullekin mieleen:D Täydet pisteet ennakkoluulottomasta rakentelusta, toiminnallisuuden testaukset varovasti ettei vaan satu mitään:)
Pitää päästä tallille tarkastelemaan!

bluevan 17.01.2013 19:18

Mielenkiintoisia rakenneratkaisuja :O (osaa nistä en kyl ymmärrä mut ei kait oo tarviskaan)

Onhan niitä hulluja tiedemiehiä muissakin lajeissa :)

porro1 17.01.2013 21:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti (Viesti 961289)
Tuo tuli mullekin mieleen:D Täydet pisteet ennakkoluulottomasta rakentelusta, toiminnallisuuden testaukset varovasti ettei vaan satu mitään:)
Pitää päästä tallille tarkastelemaan!

koska tulet :confused:
vesulla oli tänään siivous into :eek:
ja työkalu seinän järjestys päivä.
kun se pelkää et kuvissa näkyy liikaa likaa :D

porro1 17.01.2013 21:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 961312)
Mielenkiintoisia rakenneratkaisuja :O (osaa nistä en kyl ymmärrä mut ei kait oo tarviskaan)

Onhan niitä hulluja tiedemiehiä muissakin lajeissa :)

kyllä rakenneratkaisut on erikoisia ;)
sekä osat mitä käytetään :rolleyes:
onneksi se vielä puhuu mulle, vaikka olen usein eri mieltä
rakenteiden ja osien kestävyydestä :o

nuti-90 19.01.2013 13:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 961231)
Joo, Jalkaterän murskautuminen estetään koteloimalla rattiakseli, siksi sen juuri on rajattu että tietää mistä rattikardaanitunneli alkaa:D Kytkinpoljin tulee tunnelin vasemmalle puolen ja muut oikealle:o

Takanivelen laakerointi on vaan ihan pelkkä teräspusla rasvanipalla+pultti.. Korvakkeet oltava täysin samassa linjassa ettei rasitu liikoja, Akselinpäässä sitten tosiaan tuo hitsattava hydraulisylinterinkorva...

Ohjausgeometria ei ole varmaankaan aivan niin paha miltä se kuulostaa.
Jos akselia katsotaan sivusta niin olkatapin kulma on sama kuin alunperinkin,
Miksikä tätä kulmaa nyt sanottiinkaan? CasterCamper vai mikä se ny oli...:confused:

Muutos tapahtui kun akselia katsotaan edestä...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122095

Koitan ottaa kuvaa pyöräkulmasta kun pyörä on käännettynä linkkuun, Se näyttää itse asiassa aika hyvältä:)

en kyllä ymmärrä yhtään miksi tuon olet tehnyt.:confused:

Limite 19.01.2013 22:11

Hei..ei näitä Vesun touhuja kukaan ennenkään ole millään tavalla ymmärtänyt saati käsittänyt mutta aina nää jonkun selityksen on saaneet ja ovat toiminee...viimeistään yrityksen ja erehdyksen kauttat:confused: Ihan yhtä äimänä tässä ite on saanu olla..Mä kannatan varauksetta tuollaista rakentajaa joka valtavirrasta poiketen oikeasti puuhaa omiaan eikä vain kopioi muilta!
Kävin muuten tänään (19.1 n klo 15.30) kolkuttelemassa (hakkaamassa niin saatanasti)tallin ovilla mutta sisältä kuulu vaan jumalaton rokki ja migin laulu eikä ketää vaivautunu tulee avaamaan kulkumiähelle ovee;)

porro1 19.01.2013 23:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Limite (Viesti 962178)
Hei..ei näitä Vesun touhuja kukaan ennenkään ole millään tavalla ymmärtänyt saati käsittänyt mutta aina nää jonkun selityksen on saaneet ja ovat toiminee...viimeistään yrityksen ja erehdyksen kauttat:confused: Ihan yhtä äimänä tässä ite on saanu olla..Mä kannatan varauksetta tuollaista rakentajaa joka valtavirrasta poiketen oikeasti puuhaa omiaan eikä vain kopioi muilta!
Kävin muuten tänään (19.1 n klo 15.30) kolkuttelemassa (hakkaamassa niin saatanasti)tallin ovilla mutta sisältä kuulu vaan jumalaton rokki ja migin laulu eikä ketää vaivautunu tulee avaamaan kulkumiähelle ovee;)

soita ensi ja kerro koska olet tulossa, :)
tarvii näimä asentaa se vieras kello/valo, :confused:
että tietää koska joku haluu kylään. :eek:

Limite 19.01.2013 23:28

nO VITTU!! on sanottu että ovi on auki kun lukko on pois!! Meinaakko oikeesti että olisitte puhelimenki siinä metakassa kuullu?Ei pahalla pörrö:)
Ja edit...en mä tiä koska oon tulolla...luulin että frendien tallille saa tulla koska vaan vai mitä pirtua siä puuhataa?*? :)

porro1 19.01.2013 23:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Limite (Viesti 962217)
nO VITTU!! on sanottu että ovi on auki kun lukko on pois!! Meinaakko oikeesti että olisitte puhelimenki siinä metakassa kuullu?Ei pahalla pörrö:)
Ja edit...en mä tiä koska oon tulolla...luulin että frendien tallille saa tulla koska vaan vai mitä pirtua siä puuhataa?*? :)

:eek: olin itse sillon töissä vielä... :cool:

Punanenä 20.01.2013 07:34

Minähän se sielä olin mölyämässä enkä kuullut ovenkoputuksia kuulosuojaimet päässä:o, Pakko pitää niillä pakkasilla ovet kiinni...

No kuitenkin KIITOKSIA kaikille kannustuksesta, aina se auttaa jaksamaan näitten projektien kanssa:)

Uusimmat kuvat...

Iskarien kiinnityspalkki, tuosta menee vinotuki keskelle autoa, Noiden kahden vaakaputken väliin tulee myös kolmiot

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122242

Lattian pellitystä, päädyin tälläiseen ratkaisuun

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122249

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122243

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122246

Runko yritetty hitsata tarkasti:o

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122247

Tuolla aikaisemmin oli puhetta niistä pyöränkulmista:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=122245

0ltzi 20.01.2013 08:58

mikä jumankauta toi syyläri systeemi tos pöydällä on? :D

Punanenä 20.01.2013 09:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 962296)
mikä jumankauta toi syyläri systeemi tos pöydällä on? :D

Se jääköön salaisuudeksi:o

0ltzi 20.01.2013 10:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 962301)
Se jääköön salaisuudeksi:o

puhallin ku olis ni tulis paremmin lämpö tallii?? ;)

Limite 20.01.2013 11:44

Äijäthän on siivonnut tallin siistiksi:)
Fiiussa taitaa ensistartti päivä lähestyä tuolla työtahdilla joutuisasti

allu-85 20.01.2013 18:59

Erikoinen projekti. Tuota samaa katsoin kuin Oltzikin, eli lämmitys autin jäähdyttimellä? Flekti tuohon vain niin tapahtuukin nopeammin.i


Sivu luotu: 06:36 (GMT +2).