![]() |
huohotin_asia selvinnyt!
auto on -82 patrolli 3.3 koneella ilman turboa. Mihin moottorin huotinletku tulee imupuolella kiinni. Oli suoraan maata kohti katsastuksessa eli ei kiinni koneessa. Joku entisen omistajan viritys. Muuten ei olis väliä mutta katsastuksessa hylkäsi auton tämän takia.
|
Hahahhaha, eipä oo tällästä vielä tullu vastaan. Sinne maahan sen on insinööri tehtaalla suunnitellu. :D Ei muutaku kertomaa sille katsastajalle, et kuuluu olla niin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
sanotaan näin että 90% näistä meijän vanhoista tötteröistä se letku roikkuu siellä auton alla,näin on ollut ja tulee aina olemaan... |
voi perkele. nuori poika oli ja kävi kysymässä vielä vanhemmalta erikseen. Sano että kampikammiolta tuleva huohotinletku pitää olla liitettynä imupuolelle esim. ilmanputsariin. Vaikuttaa kuulemma päästöihin. Päästöt kävin ottaa ennen katsastusta ja nyt nekin menee kuulemma uusiksi. Kyllä me sitä letkun paikkaa katseltiin, muttei mistään sille sopivaa paikkaa löydetty, sano vain että siinähän puuhastelet. Oli muutenkin outo jäppinen, kun oli korin korvakko ruostunut irti edestä, niin ei siitä loppujen lopuksi mitään mainintaa tullut, jotain pikku vikoja oli lappuun kirjannut kun sitä kotona tutkin. Jarrut oli hyvät, mutta toinen puoli liian tehokas..heh. näin sano. Katsastus kesti melkein tunnin, toinen ukko tarkasti kolme autoa samaan aikaan. Tarkka on syyni täällä Kajaanissa.
|
:D jep jep. tämmöistä tänään.
Edit: laitetaan nyt vielä että laittaa sen sinne imupuolelle. johonki reikään, niin tuloo hyvä mieli sille... tai sitten finlex istä tarkistaa että mikä on vuosmalliraja huohottimen paikan suhteen. Jatkossa suosittelen jotain palvelevaa katsastus asemaa. (vaikka pitäisikin olla kytkettynä johonniin, niin kertovat sulle ainakin pykälät että minkä mukaan) niin ja onhan se letku saattanut irrota just ennen konttoria jos paikka sille on? |
kuinkas muistaisin et siel ei oo edes letkua vaan kovalla putkella ohjattu kampikammionhuohotus öljynerottimen kautta startin viereen.
|
Lainaus:
|
Porataan siihen ilmanputsariin joku reikä ja työnnetään se letku sinne niin eiköhän oo peli selvä. Nakkaan sen letkun mäkeen katsastuksen jälkeen.
|
Lainaus:
ja kirjoita km korvaus hakemus turhast käynnistä. :mad: |
Itsellä kävi joskus vanhan coupe dx corollan kanssa vähän samaan tyyliin, ostin auton monen vuoden seisonnan jälkeen ja menin leimalle niin yksi korjattava vika oli pakkivalo, hirveällä vaivalla ja kauhealla kiireellä montulle pakkivalon anturia irroittamaan kun johdoille kerran tuli virta, se tappi oli niin kulunut että hädintuskin näkyi koko anturista, kiireellä kun auto tarvitsi leimalle saada niin heppailin siihen noin 2cm jatkoa :) ja kun menin leimalle totesi toinen inssi joka hoiti jälkitarkastuksen että vm82 ei kuulu pakkivaloa :D
|
Ei lisävalotkaan ole pakollinen varuste missään autossa, mutta jos asennettu niiden tulee toimia.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Parempi on, että hönkii sontansa ulos. Mikä konttori täällä? Mun mielestä täällä on huonoja ja vielä huonompia konttoreita. K1:lle ei missään nimessä kannata mennä. Jotku hurjat käyttää Iisalmessa mutta mä oon toistaiseksi pärjänny A-katsastuksen kanssa ihan maasturinkin leimahommissa ja muutoskatsastuksissa. Dokumentit pitää vaan olla kunnossa. |
Lainaus:
eikä ollut onnistua muuten kuin että ruettiin sitä otetta tutkimaan että mikä on originaali koko. (en ottanut alkuun ihan toesta sitä kun mainitsi isoista renkaista) meinasi hylyky tulla siitä. toki aikaa tästä jo ainakin 5v |
tässä käytin kettukallion tiellä uudella konttorilla. Viimeksi käytin iisalmen marjahaassa ja siellä toimi hyvin. Oli jopa joku pultti takaa lähtenyt irti niin kesken katsastuksen kävi seinän takaa ukko laittamassa siihen uuden. Oli joku katsastus miehen kaveri. Sai kuulemma korjata kesken katsastuksen kun olin niin kaukaa tullut. Hyvä palvelu tosiaan.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
autossa ei saa olla koristevaloja,eli jos sulla on vanha auto jossa ei ole ollut alkuperäisenä sumareita ja olet jälkikäteen ne asentanut niin niitten pitää myös toimia... ei jää kuin kaksi vaihtoehtoa,joko otat ne pois tai laitat toimintaan.. koskee myös lisäpitkiä. näin mua on ohjeistettu lähes jokaisella konttorilla. |
eikös siellä ilmanputsarin pohjassa ole ,venttiilikopan vieressä paikka sille huohotin
letkulle ,jos ei ole laita litran muovipurkkii letkun pää katsastuksen ajaksi tai tee metallista keräys-säiliö mistä ohut pilli ulospäin |
Lainaus:
|
Lainaus:
menee aika offi topiciksi mutta asia erikseen jos sulla on kuvut päällä,,,sillon ei oo väliä.... mutta harvemmin ne ees kyselee niistä jos niitä ei ole tusinaa työnnetty keulalle... |
Itsellä on sellaisia kokemuksia nuista kajaanin katsureista,että sinne on varmasti otettu kaikkein vittumaisimmat tyypit,tehty niille määräaikainen sopimus eläkeikään asti ja maksetaan helvetin huonoa palkkaa,koska ei katsurit yleensä nuin mulkkuja ole kuin mihin itse olen törmännyt kajaanissa.
Yksikin polkaisi kerran isännän autoa pakokaasu testissä,lähti sammuttimen johto irti ja auto sammui. Katsuri juoksi toimistoon,tuli sieltä silmin nähden paniikissa,yritettiin sanoa että lähti tuo johto irti niin tökättiin takas ja laitettiin käyntiin niin voit jatkaa,hylkäsi vaan katsastuksen ja selitti ettei se ole heidän vika jos se särkyy,ei kelvannut uudestaan yrittää vaikka auto kävi siinä pihalla tyhjäkäyntiä. Nämä samat a-rahastuksen miehet käy vaalassa katsastamassa autoja,saavat reiän ehjäänkin peltiin ja uudet nivelet on valmiiksi väljiä,ainakin heidän mielestä,eipä ole moiselle konttorille koskaan ollut ruuhkaa:D |
Ei varmaan auta laittaa pulloa letkun päähän kun varta vasten käski laittaa imupuolelle letkun kiinni. Porataan vaikka reikä ilmanputsarin pohjaan ja työnnetään letku sinne. Kaikilla hyvä mieli, paitsi letkulla joka lentää mäkeen katsastuksen jälkeen.
|
Itse ainakin sanoisin katsurille että tuolla se huohotin nyt on mihin auton valmistaja sitä ei ole suunnitellut......
Siis leiman jälkeen tietenkin ettei se vittuunnuksissaan keksi jotain muuta, se vaan on fakta asia ettei katsuri voi vaatia jotain sellaista jota ei autossa alumnperin ole ollut.. Pelivetona olis sellanen et vetää sen huohotin letkun ilmanputsariin viralliseen ilmanotto aukkoon ja sanoo kirkkain silmin et ei ollut vaihtoehtoja...... T:Pörö |
minulla on tallissa ylimääräinen ilmanputsari jos haluat kötsätä.. tosin juuri katselin alkuviikolla niin turbomallissa menee toinen letku ilmanputsariin ja toinen alas "öljynerottimeen?" josta takaisin öljypohjaan. ja kyseinen yksilö oli ihan öljyssä juuri öljynerottimen kohdalta.
|
Kävin hakee dokumentin Kajaanin Pörhö-autoliikkeeltä (kiitos vaan heille!) että moottorini on vapaasti huohottavaa mallia. Dokumentin kanssa kävelin konttorille niin menipä inssi hiljaseksi. Myönsi virheensä kumminkin. On tämä kumminkin jännää että auton omistajan pitää tämmöset asiat itse selvittää!
|
Lainaus:
|
Lainaus:
joo. kuulostaapa taas siltä et toi inssi ei oo ennen vanhaa patrollia nähny.:) datsunissa kait puhaltaa ulos mut muuttuu kai suljetuksi heti nissaneissa? ihan edistystä kuitenkin et uskoivat edes sitä paperia.:rolleyes: muistelisin et lakien mukaan taitaa tulla 78 toi kierrättävä/ suljettu huohotinjärjestelmä.samaan aikaan kun aloitetaan bensassa päästöjen mittaus. mullakin piti joskus 90 luvun lopussa 79 carinaan vaihtaa 18-RG moottoriin muutoskatsastuksen ajaksi tuplille sprintfitterin putsarit leimalle et sai sen huohottimen takaisinkiertoon. vähästä se leima on joskus on kiinni.meillä hyppäs a-katsastuksella viimeviikolla työpaikan aura sisu kun puuttui kytkinpolkimesta se kumi ja yksi etuparkki oli pimeänä. :p |
Lainaus:
Joo se on kun katsastuksen uusintanäytön hinta alkaa olla 25e ja enempi, niin kohtuulisen tilin tekkee inssi kun tarkistaa polkimen kumin ja parkin. vaikka pittäähän ne tietysti toimia... mutta kuitenkin :rolleyes: |
Sivu luotu: 16:58 (GMT +2). |