Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj61 kone hajos. saako uutta syl. putkea jostain? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80712)

0ltzi 03.02.2011 20:45

hj61 kone hajos. saako uutta syl. putkea jostain?
 
joo eli kaikki alko kun olin ajelemas kaupunkil ja tietty hirmu vinossa pakko mennä vähä väliä :D siitä sitte kotia päin 10km moottoritietä 100km/h --> rampista pois ja siinä sitten huomasin että hirmu naputus. noh parkkiin ja kuulostelee mistä ääni tulee ja öljyjen tarkistus. noh vika ei selvinny ja lähin nilkuttaa kotia ajaen max 1500 kierroksilla. kotiin pääs hienosti.

-ensiksi vian etsintä alotettii säätämällä venttiilit, 2 kertaa tehty ja ääni ei muutu.

-seuraavaksi koitettiin käydessä aukaa kaikki suuttimet yksi kerrallaan, mutta ääni ei hävinnyt eikä vaimentunut.

-sitten öljyt laskin pois ja suht kirkkaat vieläkin eikä yhtään metalli hilua seassa.

-noh tän jälkeen purkasin nostajat pois, ei kulumia.

-työntö tangot irti, kaikki suoria ja muutenkin ok.

-tän jälkeen sitten lohkon kyljestä luukut auki. on muuten vittumainen homma :eek: nostaja kupit irti ja nekin ehjiä.

-nostajakuppien reijästä peilillä ja valolla katsoen nokka akseli näyttää ehjältä.

mistäs seuraavaks jatketaan?

niin joo naputus on suht terävä metallinen "kolina" ei yhtään kahnaava ääni.

Rouveri 03.02.2011 20:50

alakerrasta vika jos nuo kaikki edellä olevat katsonut
 
kiertokangen laakeri menny? tahi runkolaakeri? enpä muuta keksi jos nuo kaikki edellä olevat kunnossa? ota öljypohja poes ja katsele hieman sielun elämää. . .. kans poes ja katon kierokangen liuskat. ..

0ltzi 03.02.2011 20:52

ei kyllä tajua miten voi yht äkkiä mennä? voiko nokka akselin pois sulkea kun sitä ei pyöritetty samalla ku tutkailtiin sitä?

eräs virolainen kylä seppä meinas että männän rengas ois menny?

Tuukka Impala 03.02.2011 21:04

Oireilu kuulostaa vähä turhankin tutulta, samaten ongelman tutkiminen.....
olisko sama vika kun mulla tuli hoojiihin, eli kiertokangen laakeri ja kiertokanki ja mäntä paskana, naputus kuuluu siitä kun mäntä hakkaa kattoon.....:mad:

0ltzi 03.02.2011 21:09

no perkele. jännä ku sillä pysty kuitenkii ajaa 15km kotia ja tän jälkeen käytettykki vartti. ja öljys ei yhtää metallia. ääni oli mieto kylmänä ja lämpimänä vasta muuttu kovaks kolinaks.. saako männän pois ala kautta vai pitääkö kansi purkaa?

HJ60_Jussi 03.02.2011 21:31

Ei taida montaakaa auton moottoria olla maailmassa josta männän saa alakautta pois. Eli kansi pois että saa männän irti. Mietippä kuinka lähellä ne männät on toisiaan. Ja sitten mieti kuinka leveä on laakeriliuska. Ei se mäntä mahdu niiden liuskojen välistä pois...

t.haapala 03.02.2011 21:43

Ääni kiertokagen laakerille :)

Tuukka Impala 03.02.2011 21:55

Jos alakautta sen männän irrottaa niin tarttee irrottaa kampiakseli.....
Mulla ainaki se kone irrotettiin ja purettiin ihan atomeiksi ja tehtiin uusilla osilla sitten ihan kaikki uusiks ja ammattimies teki ja nyt pitäs kestää PERKELE!
Tuli vaan sitten HIUKAN kalliiksi :mad:

fj40 03.02.2011 22:54

Männänrengas siellä on poikki ja renkaan palanen männän päällä.

proto 03.02.2011 23:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja fj40 (Viesti 736677)
Männänrengas siellä on poikki ja renkaan palanen männän päällä.

esim tälläi http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55300

Mikki 04.02.2011 00:20

Laakeri olis helppo...:rolleyes:
Mäntä halki, niin sit kannattaa tehdä kunnolla samantien.

Häljenneella männällä voi ajaa pitkäänkin, kokeiltu juttu (ei vaan ollu Toyota:o)

Jappi 04.02.2011 01:05

Nuo männänrenkaat on tuon koneen heikko kohta,jo heti 600tkm jälkeen alkaa olla riskirajoilla...

0ltzi 04.02.2011 06:36

ei oo kokemusta ku ladan koneesta ja sieltä tulee hienosti alakautta. 5000km sitten tehty kansi remppa toyotan osilla ni ei himottas purkaa kantta pois :mad:

no täytyy siis kaivaa kone pöydälle ja tutkailla. jos mäntä on palasina ni ostan varmaan vaihto koneen kun ton remontointi ei tosiaan oo halpaa huvia.

Rekisteröimätön 04.02.2011 12:06

Vaihtokone voi ola kyl sitten ihan yhtä loppu kuin sun nykyinen kone 20km sitten. Silti niitä vaihdokkeja voi ostaa 2-3kpl yhden remppaamisen hinnalla :) Nim. remontin tehnyt...

Heikki L 04.02.2011 15:14

Mikä siinä remontissa sitten niin helvetisti maksaa???
en oo yhtään ehjää hj:n konetta alle 1000e tainnu nähdä, rempan kun itte tekee niin ei millään yli 1800 maksa vaikka uusis kaikki.
Ja noi tonnin koneet on just niitä 500tkm veivattuja jotka käy niin nätisti mutta laukee luultavasti seuraavan 50t aikana.

Itellä meni just KK_laakeri 470tkm ajetussa, kalkatti kyllä niin helvetisti. Eikä käyny tyhjäkäyntiä.
Uusin männät samalla remontilla kun oli trapeeks välystä jo ylemmässä rengas urassa.
Luultavasti juu oksentanu renkaan, Nyt kannattais vaan toivoa että sylinteri on ehjä vielä.
Kansi äkkiä pois niin näät.

Rekisteröimätön 04.02.2011 20:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sperman (Viesti 736819)
Mikä siinä remontissa sitten niin helvetisti maksaa???
en oo yhtään ehjää hj:n konetta alle 1000e tainnu nähdä, rempan kun itte tekee niin ei millään yli 1800 maksa vaikka uusis kaikki.
Ja noi tonnin koneet on just niitä 500tkm veivattuja jotka käy niin nätisti mutta laukee luultavasti seuraavan 50t aikana.

Kyl se vajaa 2 tonnia menee kun koneistaa vanhan moottorin ja ostaa siihen uudet sisuskalut. Sitten jos remppaa vielä apulaitteet ja peruskoneen ympärillä olevat hilut: turbon, pumpun, suuttimet, niin menee se tonni lisää helposti.

Kyllähän tuolleen tulee sitten hyvä, mutta omiaan ei kyl saa pois, jos auton laittaa kiertoon. Jos pitää pidempään, niin sitten kannattaa ehkä jo tehdä oman mielenrauhan vuoksi. Tuollasen tonnin vaihtokoneen jos ajaa loppuun, vaihtaa toisen tonnin koneen tilalle ja myy aina hajonneen koneen osina pois, niin osista saa kuitenkin vielä 6-7 satkua, joten tappiota ei tule kuin parisen sataa per koneenvaihtokerta.

BryGgi 04.02.2011 20:35

mersun mäntiä on paikallinen moottorikoneistaja käyttäny hoojiin koneessa, halvemmat ja kestää hyvin

helmapelti 04.02.2011 20:48

Saisko sitä tietoa kaivettua julkisuuteen että mitkä mersun männät ja mitkä männänrenkaat vakiomäntään sopii?

0ltzi 04.02.2011 21:13

vai mersun männät?

onhan toi täysin totta että tonnin kone on juurikin se 500-600tkm ajettu ja sama remppa edessä.. kaveri puheli että jostain (australiasta?) sais kone rempan kaikki palikat 1200 eurolla? mistä ylipäätään saa tohon koneeseen uudet palikat?

luulen että kyllä se on parempi rakentaa uusiks uusilla osilla koko pata ni on sitte iloa pidemmäks aikaa. koriki tuli puhallettua ja maalattua viime kesänä. mietiskelin että mites toi mersuun ostettu fööni sopis hj konee kylkee? hx40 super.

tänään sain koneen irrotettuu ja nostettuu poies. oikein yllätyin kuin helpolla se sieltä tuli vekka :)

huomenna pääsee kurkistaa alakertaan..

landruiseri 04.02.2011 21:43

http://cgi.ebay.com.au/LANDCRUISER-1...item5189025935

tuolta sitten osat..

Heikki L 04.02.2011 23:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 736925)
Kyl se vajaa 2 tonnia menee kun koneistaa vanhan moottorin ja ostaa siihen uudet sisuskalut. Sitten jos remppaa vielä apulaitteet ja peruskoneen ympärillä olevat hilut: turbon, pumpun, suuttimet, niin menee se tonni lisää helposti.

Kyllähän tuolleen tulee sitten hyvä, mutta omiaan ei kyl saa pois, jos auton laittaa kiertoon. Jos pitää pidempään, niin sitten kannattaa ehkä jo tehdä oman mielenrauhan vuoksi. Tuollasen tonnin vaihtokoneen jos ajaa loppuun, vaihtaa toisen tonnin koneen tilalle ja myy aina hajonneen koneen osina pois, niin osista saa kuitenkin vielä 6-7 satkua, joten tappiota ei tule kuin parisen sataa per koneenvaihtokerta.

eikö 1800 ole juuri se vajaa pari tonnia:)
Onhanse halpaa vaihdella niitä koneita jos ei laske työ tunteja ja vaivaa sille että auto hajoo jonnekkin 500km päähän kotoa ja pitää sieltä vielä hinata/hinauttaa kotiin.

Itte en ainakaan jaksais, omaan onkin vaihdettu kaikki muut paitsi turbo ja syöttöpumppu.
Mutta ompahan saanu ajaa aika huoleti, nyt on reilu puol milliä takana.

BryGgi 05.02.2011 07:27

minäpä kaivan tiedon että minkämallin mäntiä on käytetty.

landruiseri 05.02.2011 09:11

bryggi, vieläkös se sorvaamo on siinä prisman takana?

patroltd 05.02.2011 09:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 737055)
minäpä kaivan tiedon että minkämallin mäntiä on käytetty.

Kysele samalla että sopiiko muka suoraan, eli männäntappi, puristuskorkeus, halkaisija ja sitten se mäntähän pitää olla vielä suoraruisku mesestä eli männän palotilakin pitäs olla suunnilleen samankokoinen.

BryGgi 05.02.2011 10:27

kyl kyl. Sama sorvaamo, omistajan omassa hojossa kyseiset männät

0ltzi 05.02.2011 15:13

laakerit kunnossa..

0ltzi 05.02.2011 17:56

3 Liiteet
vika löyty männän päältä. mutta mikäs siellä on pitäny hauskaa ja mistä se on sinne päässy? kansirempan jälkee ajettu 5000 tekemättä mitään huolto toimia.

HJ60 05.02.2011 18:22

Eikös tuo aika selvästi oo männänrenkaan pätkä, ja tuolta kuvan "yläreunasta" tullu.

mahouny 05.02.2011 18:35

juu kyllä tuo ihan 12h-t:n tyyppivialle haiskahtaa..

patroltd 05.02.2011 20:32

Tuo on kyllä karu vika muuten hyvässä koneessa. Eikös tarvike männissä ole teräsvahvikkeella tuo ylin rengasura.

0ltzi 05.02.2011 21:51

totta tosiaan vähä ketuttaa kun 20km sitte kävi ja toimi ku uus ja yht äkkiä tuollai hajoo..

piti mersua virittää nyt talvella muttaku tää nyt tuli ni mietin et pitäiskö tätä hojoa vähä ruuvata sitte :D

mistä saa ja mitä maksaa männät ja laakerit?

patroltd 05.02.2011 22:10

Tottahan sitä vähä pitää piristää, pikkusen isompi hyrrä, cooleri ja vähän pumppua ruuvailee niin on jo mukava käyttis. Tuossa vois olla kannessa kans paljon parannettavaa.

tdi 06.02.2011 04:17

ei se täys remppa aivan mahottomia maksa roodogsilta tilasin ausseista ja tuli nopeesti mynässä pumppu säädätyksessä ja mulla oli just 40 superi 12 pakopesällä en tiedä kun sillon ei ollu vielä silleen kokemusta näistä virityksistä ni varmaan ennakko ollu aika perseellään ku ei saanu oikeen ahtaa ja tulivaan mieleen että siinä mynän säätämässä pumpussa ei ollu ne kaikki syöttö ruuvit täysillä ei se toki savuttanutkaan normaaliajossa mutta täystehoja haettaessa sieltä ois saanu viel rutistettuu ja se paineilmala suoraan ahdonalaselle syötölle auttaa ihan pirusti. ja just että mitenpaljon ois vaikuttanu kun sen pakosarjan ois pulssittanu..
no mut nyt on mersu ei tartte miettii :D

0ltzi 06.02.2011 09:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 737311)
ei se täys remppa aivan mahottomia maksa roodogsilta tilasin ausseista ja tuli nopeesti mynässä pumppu säädätyksessä ja mulla oli just 40 superi 12 pakopesällä en tiedä kun sillon ei ollu vielä silleen kokemusta näistä virityksistä ni varmaan ennakko ollu aika perseellään ku ei saanu oikeen ahtaa ja tulivaan mieleen että siinä mynän säätämässä pumpussa ei ollu ne kaikki syöttö ruuvit täysillä ei se toki savuttanutkaan normaaliajossa mutta täystehoja haettaessa sieltä ois saanu viel rutistettuu ja se paineilmala suoraan ahdonalaselle syötölle auttaa ihan pirusti. ja just että mitenpaljon ois vaikuttanu kun sen pakosarjan ois pulssittanu..
no mut nyt on mersu ei tartte miettii :D

mikäs kytkin sulla siinä sitten oli? tais olla 12 pakopesä melko pieni hojoon? toi mersun turpo ois 16#.

oliko sulla se valkone hojo mistä ahdin tuli pellistä läpi? mimmone mese sulla nyt on?

tdi 06.02.2011 15:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti (Viesti 737337)
mikäs kytkin sulla siinä sitten oli? tais olla 12 pakopesä melko pieni hojoon? toi mersun turpo ois 16#.

oliko sulla se valkone hojo mistä ahdin tuli pellistä läpi? mimmone mese sulla nyt on?

joo se valkone siinä oli exedyn HD kytkin ei kyllä koskaan ollu luiston merkkejä seki tuli ausseista.
12 pesä ois kyllä pitäny herätä aika hienosti mutta en oikeen ymmärrä onko se sit siinä kun toi 12ht on suoraruiskukone että tarvii niinpaljo soppaa enemmän ois kiva selvittää miten 2h kone ois pelannu samalla kokoonpanolla :confused: on jääny vähän kaivelemaan tuo homma näin jälkeenpäin:o :D

mulla on nyt w124 300 DT johon hommaan lähiaikoina 606 pistän varmaan mersufoorumille sitte projekti topikin siitä ois tarkotus tehä pysyvämpi siisti ST käyttis johon menee varmaan kaikki aika ja raha ennenku se on valmis :D on muuten pirun mukava ajaa vanhaks autoks :D

0ltzi 06.02.2011 19:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tdi (Viesti 737439)
joo se valkone siinä oli exedyn HD kytkin ei kyllä koskaan ollu luiston merkkejä seki tuli ausseista.
12 pesä ois kyllä pitäny herätä aika hienosti mutta en oikeen ymmärrä onko se sit siinä kun toi 12ht on suoraruiskukone että tarvii niinpaljo soppaa enemmän ois kiva selvittää miten 2h kone ois pelannu samalla kokoonpanolla :confused: on jääny vähän kaivelemaan tuo homma näin jälkeenpäin:o :D

mulla on nyt w124 300 DT johon hommaan lähiaikoina 606 pistän varmaan mersufoorumille sitte projekti topikin siitä ois tarkotus tehä pysyvämpi siisti ST käyttis johon menee varmaan kaikki aika ja raha ennenku se on valmis :D on muuten pirun mukava ajaa vanhaks autoks :D

mitä kautta osia saa tilattua?

mun piti kans alottaa tota omaa 300tdt rakentaa ku on melkei kaikki osat saanu haalittua. 4000e meni helposti ja pari tonnia menee vielä helpolla :D mutta onpaha sitte kiva 400hv vanha savuttava mersu :D

tdi 06.02.2011 23:54

täältä saa tilattuu pistä vaikka sähköpostina sinne mitä tarviit ja mitä maksaa rahteineen.. ite maksoin tilisiirtona eikä ollut ongelmaa 2 viikkoo meni siitä kun rahat oli saapunu tilille ni paketti oli kotiovella :)

http://cgi.ebay.com.au/LANDCRUISER-1...item5189025935

on muuten noussu ton sarjan hinta varmaan menny aika hyvin kaupaks :rolleyes:

proto 07.02.2011 00:15

kannat nyt kysyä tarvikkeena mäntiä huhun mukaan niitä saa myös 12 ht :p:p ja hj on vain käytetty mersun männän renkaita itselle sorvuutin männät mersun renkaille. kun silloin ei ollu tarjolla mäntiä. ja kyseisellä sorvarilla on myös mersun renkaat vain siinä koneessa.:D:D

BryGgi 07.02.2011 06:55

no perkele niinhän se taisikin olla. muisti teki tepposet.

lepoantti 07.02.2011 07:18

kaverille tilasin 12h-t paketin roodogsilta taannoin, homma toimii. paketin männät on teräsvahvisteisilla rengasurilla jne...löytyy myös ylikokoja männistä ja laakereista, ja löytyy paljon muutakin mitä listassa ei ole lueteltu jos tarve on, palvelu aisantuntevaa. esim. 12h-t koneissa taitaa olla kolmen erityyppisiä laakereita, kuvan kanssa kysyttiin että minkälaiset teidän kiukaasta löytyy. moni osa on toyotan orkkispusseissa pakattuna.

silloin vaan oli au$ n.1,95 ja nyt 1,34 joten oli paljon halvempaa, mutta edelleen täkäläisiin hintoihin verrattuna vieläkin halpaa.

proto 07.02.2011 10:50

paikallinen tarvike kauppa mainihti et sais nyt niitä mäntiä. pitääpä kysäistä mitäne maksaa.:)

landruiseri 07.02.2011 15:20

autoalasta vissiin?

0ltzi 07.02.2011 15:53

toyotalla maksais männät renkaineen ja laakerit 6000-7000e :D

helmapelti 07.02.2011 16:26

Muistaaks kukaan mitkä ne mersun renkaat on jolle vakiomännän voi sorvata?
Vai löytyyks ne helposti jostain taulukosta?
Tiedosta kiitollinen:)

proto 07.02.2011 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti (Viesti 737721)
Muistaaks kukaan mitkä ne mersun renkaat on jolle vakiomännän voi sorvata?
Vai löytyyks ne helposti jostain taulukosta?
Tiedosta kiitollinen:)

vanha kolmesatanen josta tuli mulle renkaat.:)

proto 07.02.2011 20:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja landruiseri (Viesti 737702)
autoalasta vissiin?

lh-osa siellä sanoivat hommaavansa jostain niitä :D

0ltzi 07.02.2011 20:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja proto (Viesti 737793)
vanha kolmesatanen josta tuli mulle renkaat.:)

eli siis mikä moottori? 124 korinen om603 vai 123 korinen om617 ??

proto 07.02.2011 22:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti (Viesti 737812)
eli siis mikä moottori? 124 korinen om603 vai 123 korinen om617 ??

( 123 korinen om617 . ja kun se rengas on eri tyyppinen niin se pysyy kyl sit urassaan ja käynti ääni muuttuu koneessa ei kuulosta samalta kuin ennen. rengas ura pitää sorvata leveämmäksi mutta jos on hakkautuneet urat liikaa niin ei onnistu.

0ltzi 08.02.2011 06:37

täytyykös öljypumppu uusia? joutuuko jakopään purkaa vaihtaessa?

Heikki L 08.02.2011 12:32

jos paineet on ollu hyvät varmaan turha uusia, jakopäätä ei tarvii avaa pälkästään mäntien vaihtoon.
Niin tietysti joutuu avaa jakopään jos vaihtaa Ö pumpun:)

0ltzi 08.02.2011 17:11

siis onko toi 1295 AU dollaria alle tuhat euroa? tuolta tilatessa pitää vissiin tullissa maksaa veroa?

Pete 08.02.2011 17:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti (Viesti 738073)
siis onko toi 1295 AU dollaria alle tuhat euroa? tuolta tilatessa pitää vissiin tullissa maksaa veroa?

Se on jotakuinkin puolet euroissa, mutta kun laittaa rahdit, tullit ja alvit niin varmaan selvitään alle 1500 Eurolla

Arska 08.02.2011 17:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti (Viesti 738073)
siis onko toi 1295 AU dollaria alle tuhat euroa? tuolta tilatessa pitää vissiin tullissa maksaa veroa?

Vajaa 1000 euroa ja siihen päälle rahti ja tulli ja sitten vielä kokonaissummaan alv.

patroltd 08.02.2011 17:59

Tuo maksaa nykykurssilla (1eur=1,52aud) 200 aud rahdilla kaikkineen noin 1250 eur.
Eli näin 1295+200=1495 1495/1,52=983€ 983x1,23=1210€ 1210+tulli22,60=1232,60€
Ja 200 rahti siis arvio, mutta tuskin heittää paljoa.

0ltzi 08.02.2011 18:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja patroltd (Viesti 738082)
Tuo maksaa nykykurssilla (1eur=1,52aud) 200 aud rahdilla kaikkineen noin 1250 eur.
Eli näin 1295+200=1495 1495/1,52=983€ 983x1,23=1210€ 1210+tulli22,60=1232,60€
Ja 200 rahti siis arvio, mutta tuskin heittää paljoa.

oukei :) eli säätöä tulee kuiteskin yli 6000 euroa toyotan hinnoista :D

lepoantti 08.02.2011 18:16

mistä noin hyvän au$ kurssin olette löytäneet? http://valuutat.fi/ tarjoaa 1,3457 ja sitten kun luottokorttia vinguttaa niin todellisuus lähempänä 1,25!!!

patroltd 08.02.2011 18:33

Joo, mulla oli näköjään vanha sivusto jonka äkkiä googlasin :(

0ltzi 11.02.2011 19:00

2 Liiteet
kahdesta männästä oli ylimmäinen rengas poikki. ja toinen näistä oli tämän tuhon tehny. kaikissa männissä oli rajun paljon kulunu se ylimmäinen rengas väli.. yhdessä laakerin puolikkaassa oli ihme koloa?

pee 11.02.2011 19:46

oho, aivan samannäköstä laakeri-eroosiota jota HDJ n koneista yleensä löytyy... minkäikäinen kone + onko tietoa onko laakeroitu jälkeenpäin ?

Hessu888 11.02.2011 20:27

Eikös tuossa kuvassa näytä siltä, että laakeri on kulunut isommaltakin alueelta enemmän kuin pelkät noi reiät? Onko vastapuolella kans samanlaista kulumaa, jos vaikka kampura ois hitusen verran kiero?

0ltzi 11.02.2011 23:09

toi kuva hämää ku pyyhkäsin sitä puhtaaks öljystä likasella hanskalla. ei oo toinen liuska kulunu, ainostaa noi kolot toisessa.

öljypohja on jostain syystä ollu joskus auki ku oli nii prkl kovin mämmillä kiinni ettei auki meinannu saada. varmaankin laakeroitu joskus kun laakerit on niin hyväs kuosis.

kone on -87 ja 604tkm ajettu.

onkos noi australian osat laadukkaita? on kuiteski melko ilmanen setti.

Jappi 12.02.2011 06:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti (Viesti 739323)
toi kuva hämää ku pyyhkäsin sitä puhtaaks öljystä likasella hanskalla. ei oo toinen liuska kulunu, ainostaa noi kolot toisessa.

öljypohja on jostain syystä ollu joskus auki ku oli nii prkl kovin mämmillä kiinni ettei auki meinannu saada. varmaankin laakeroitu joskus kun laakerit on niin hyväs kuosis.

kone on -87 ja 604tkm ajettu.

onkos noi australian osat laadukkaita? on kuiteski melko ilmanen setti.

Eli ei todennäköisesti ole koskaan aukaistu,tuon ikäisessä koneessa öljypohja on liimattu tehtaalla kiinni.Kyllä tuo näyttää ihan laakerimetallin väsymiseltä,siitä öljyreiästä lähtenyt lohkeamaan.Sekin puoltaa noiden olevan alkuperäiset.
Taitaa olla 600tkm ihan sopiva peruskorjausväli tuolle konemallille kun niillä metreillä tuntuu nuo männät pettävän monella.

Tuossa moottorissa olisi tuho tullut joka tapauksessa hetken päästä kun tuo liuska olisi pettänyt ja tuhonnut kammen.

0ltzi 12.02.2011 08:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 739378)
Eli ei todennäköisesti ole koskaan aukaistu,tuon ikäisessä koneessa öljypohja on liimattu tehtaalla kiinni.Kyllä tuo näyttää ihan laakerimetallin väsymiseltä,siitä öljyreiästä lähtenyt lohkeamaan.Sekin puoltaa noiden olevan alkuperäiset.
Taitaa olla 600tkm ihan sopiva peruskorjausväli tuolle konemallille kun niillä metreillä tuntuu nuo männät pettävän monella.

Tuossa moottorissa olisi tuho tullut joka tapauksessa hetken päästä kun tuo liuska olisi pettänyt ja tuhonnut kammen.

niin tiiä sitte? sellasta valkosen väristä tiiviste liimaa. siitä vaan päättelin että joku ois aukonu kun sitä liimaa oli ihan vitusti liikaa laitettu. pursunu sisäpuolellekkin ketusti liikaa..

juu ja se ylä rengas välikin oli parissa männässä kulunu pari kolme milliä ylä ala suunnassa. siis silleen että kohta ois voinu laittaa toisen renkaan kaveriks :D

tosiaan aika pienillä kilsoilla väsyy.. kumarrus mbn suuntaa taas :p

MITÄS SANOTTE NOISTA AUSTRIAN OSIEN LAADUSTA? kestääkö seuraavat puoli milliä?

patroltd 12.02.2011 09:45

Itse tilasin täältä pari vuotta sitten patrolliin moottorin osia, ei ollut ainakaan kiinalaisia osia yhtään ja vastasivat jokaiseen huonolla englannilla kirjoitettuun mailiin. Löytyy vaikka mitä osaa dieseleihin.

http://www.dieselspares.com.au/rebuild_kits.html

Rekisteröimätön 12.02.2011 11:08

http://www.fixusnet.fi/~J3aox0000001...&Y223=&Y178=10

patroltd 12.02.2011 11:41

No nyt nyybi nakkas hyvän linkin, ainakin mulle uus tuttavuus tuo nettikauppa.

Jappi 12.02.2011 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti (Viesti 739400)
niin tiiä sitte? sellasta valkosen väristä tiiviste liimaa.

Jep,viimeinen varmistus.Tuota valkoista en ole nähnyt ikinä missään muualla kuin tehtaan jäljiltä.Korjaamoilla moottorisilikoni on punainen,musta tai harvoin sininen.

0ltzi 13.02.2011 14:51

joutuuko prkl sen etu päädyn ottaa kokonaan pois jos kammen ottaa pöydälle??

Korpikumpu 13.02.2011 19:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 739445)

Onpas muuten halpoja osia :eek: vai onko?

Onko kellään mitään tietoa, minkä laatusia?

Hessu888 13.02.2011 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti (Viesti 739400)
MITÄS SANOTTE NOISTA AUSTRIAN OSIEN LAADUSTA? kestääkö seuraavat puoli milliä?

Kyllä ne osat vaikuttaa laadukkailta. Kaikki laakerit oli ainakin japanista, tiivisteet oli jostain malesiasta tms., mutta vaikutti ihan yhtä hyviltä kuin alkuperäsetkin tiivarit. Männät oli jostain australialaisesta firmasta, olisko justiinsa tosta Dieselsparesta.

Mä luulen, että puolen miljoonan kesto riippuu enemmänkin siitä, mitä koneistetaan ja kuinka hyvin esim. hiotaanko runkolaakerit alikokoon ja suoristetaanko mahtoollisesti kiero kampura jne. ja sitten siitä, miten hyvin koneen niputtaa, kuin osista.

irl 13.02.2011 20:35

tiivarit
 
Onpas muuten halpoja osia vai onko?

Onko kellään mitään tietoa, minkä laatusia?

itelle tuli tuol fixuksesta patrolliin yläpään tiivistesarja ni se oli ainakin ihan laatutavaraa eli REINZIN tiivarit.. muista tuotteista ei kokemusta

-MaTTi- 13.02.2011 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti (Viesti 738089)
mistä noin hyvän au$ kurssin olette löytäneet? http://valuutat.fi/ tarjoaa 1,3457 ja sitten kun luottokorttia vinguttaa niin todellisuus lähempänä 1,25!!!

http://www.xe.com/ucc/convert.cgi?Am...5&image=Submit 1,295.00 AUD = 959.083 EUR

HJ60 13.02.2011 22:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti (Viesti 739814)
joutuuko prkl sen etu päädyn ottaa kokonaan pois jos kammen ottaa pöydälle??

Kyllä se jakopään purattaa, näätpä samalla sen öljypumpun kunnon.

Jappi 14.02.2011 01:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti (Viesti 739814)
joutuuko prkl sen etu päädyn ottaa kokonaan pois jos kammen ottaa pöydälle??

Eikä siinä vielä kaikki,vauhtipyörä on otettava irti...Eli kone pois.

tdi 14.02.2011 05:14

kyllä jokanen kunnon koneremontti alkaa koneen irrottamisella on mukava pyöritellä ja putsata kaikki osat eikä tarvii pyörii auton ympärillä varmasti paljon nopeampikin :)
hj:stakin tulee kone aika kivuttomasti pois vaikka laatikkoineen..

0ltzi 14.02.2011 06:39

siis konehan on pöydällä jo.. siitähä joutuu sit purkaa pumpun ja kaikki veke :eek:

Jappi 14.02.2011 10:11

No jos koneremppaa tekee niin on melko tympeää jos alkaa joku vanha tiiviste alkaa sitten heti vuotaa kun ajoon saa.Tottahan siinä enemmän töitä on...

0ltzi 17.02.2011 19:53

no nyt tuli sitten kone purettua melkein jokasta nippeliä myöten..
huomenna koneistamolle kyselee että saako porattua vielä. on ne skraidut vaa aika syvät..

Jappi 18.02.2011 00:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti (Viesti 741330)
no nyt tuli sitten kone purettua melkein jokasta nippeliä myöten..
huomenna koneistamolle kyselee että saako porattua vielä. on ne skraidut vaa aika syvät..

Saahan sen putkitettua jos on liian syvät urat.

0ltzi 18.02.2011 16:08

saako tuolta australian puljusta yhtä sylinteri putkea? entäs ylikoon männät ku ei puhuttu valikos niistä mitään?

Hessu888 19.02.2011 19:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Goljatti (Viesti 741601)
saako tuolta australian puljusta yhtä sylinteri putkea? entäs ylikoon männät ku ei puhuttu valikos niistä mitään?

Sieltä Australiasta saa paljon enemmän osia, kuin mitä netissä mainostavat. Kannattaa kysäistä niiltä suoraan mitä osia tarvitset. Sylinteriputkea en ole tilannut, mutta kä tilasin niiltä esim. ylikoon männät ja alikoon laakerit kampiakselille. Koneistamolla osaavat sanoa mihin kokoon pitää mikäkin koneistaa ja niillä tiedoilla voi sitten tilaa. Tuolta Australiasta saa alkuperäsiä Toyotan osiakin paljon halvemmalla kuin Suomesta esim. 1-2-vaihteiden synkropakka vaihteistoon makso noin puolet Suomen hinnasta.

Rekisteröimätön 19.02.2011 22:19

Löytys tosta heti STD tai 0.50 männät renkaineen vahvistetulla uralla, sylinteriputki, punametallilaakerit STD tai alikokoja, kangen yläpään helat, tiivisteitä on vaan yläpään sarja. Suunnilleen noilla suomalaisen tarvikeliikkeen hinnoilla, ehkä vähän alle. Ja lähtee heti maanantaina jos on tarvis.

timop/044 7775813

0ltzi 20.02.2011 07:44

onkos se nyt niin että jos muut pytyt vaan hoonaa ni ne menee std kokosilla männillä?

Rekisteröimätön 20.02.2011 11:48

Jos rengas ei ole ollut vielä poikki, menee yleensä hyvin hoonaamalla ja STD koolla, tuossa koneessa yllätävää kyllä sylinterit ei kulu juuri lainkaan vaikka rengasurat on ihan horot. Edellyttäen että sitä ei ole aikaisemmin uudelleen rengastettu kuluneisiin uriin. Tuossa sinun tapauksessa kannattaa mitata ettei katkenneiden renkaiden päät ole piirrelleet mitään koloja rylintereihin, hoonatessakin kyllä jotain voi jäljestä päätellä. Putkitettavaan reikään STD käy tietysti, mutta kuitenkin kaikki kannattaa olla samankokoisia.

Timop


Sivu luotu: 16:47 (GMT +2).