![]() |
Bektori
heilou.. :)
tulipa ostettua BJ land cruisereiden aatelinen.. ! itsellänihän tälläista ei ole aikaisemmin ollut mutta ihastuin heti. sen täytyy johtua tämän auton rujosta muotoilusta, traktorimaisesta äänimaailmasta ja ajo tuntumasta. joku kysyki multa kun tuon ostin, et missäs sun pelttoorit on ? TÄTÄ on myös kehuttu rengas saunaksi, ja paskamakiksi.. :) mitä sit tarkoittaakaan. mutta mutta. tästä nyt jonkinlaine rojekti taitaa tulla. aluks ei kyll pitänyt. mut ku tuo laikka karkaa multa aina vähä liian helposti ! perusfaktaa 3.4 l diesel keulilla ohjaustehostin.. (normaalisti) SPOA korotus kääntöpäät käännetty nurinkurin Edessä jäykähkö lukko mallia kemppi/telwin takana avoin ja välitykset 4.11 4 vaiht lodju. vitusti ruostetta ja maalia (varmaan kuulunut perusvarusteisiin jo autokaupassa..) sit yks kuva http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40930 tuossakin jo sen verran modattuna ostohetkestä että lifti keulilla ja ajosillat katolla.. sitten mehtäkylän ajopäivän jälkeen piti alkaa korjaileen hajonneita paikkoja, norra meni poikki ja raidetanko meni poikki myöskin vinssin kardaani hajos.. ajopäivä.. http://jolma.galleria.fi/kuvat/Meht%E4kyl%E4+19.9.2009/ oli tarkoitus sitte samalla tosiaan lukko akselit laittaa alle, kun yhdet on valmiina ootellut. MUTTA tuliki sit vähä muutakin. Eli suunnitelmia Eteen kierrejouset. Taakse lehdet taka akselia siirtää hieman taakseppäin. beadlock vanteet 15x10 ja renkaat 37x14.5x15 creepyt taakse 24v sähkökelain Korin modaus paremmaksi. turhia pois koneeseen jossaki vaihees turbo ja cooleri. ehkä hydrauli vinssikeulaan (jos rahat riittää. ) Tarkoitus rakentaa beejiiksi keveä. ei varmasti onnistu mut yritän. ! sitten kuvia lisää http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40931 auto könöllään norra poikki. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40932 just ja just pysy akseli paikoillaan ku mettästä pois rymyttii.. :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40933 ihanuuen toine kylki http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40934 ai niin ja rasvattavat riiputki kerkesin veistellä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40935 ja katto pis ennenku pimeään talliin joutuu lihoteltavaksi.. :) paitsi että ku katto irtos ja aurinko alko vähä ilkottaa niin pitihä sitä käydä syksylle vielä yks avo lenkki heittämäsä ja kylän raitilla tietenkin.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41467 ja akselia irrotellaan http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41469 ja sit vielä sama akseli uusien jousipakkojen kanssa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41470 OHHOH:: eikö tuon pyöreen pitäs osuu tuonne vähä pyöreeseen.. :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41471 takaylitys jäi aika maltilliseksi.. jos ton kans nyt tulis toimeen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41472 Hyi.. Mitäs tolle tekis..? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41473 vaik näin ! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41474 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41475 Vänkkerin ovi. en nyt viitsis alkaa entisöihteen. voi olla että saan vihat niskaan.. eli teenpä näin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41476 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41477 ja siihen viiva. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41478 sitte 2mm peltiä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41479 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41480 valmis tuote.. :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41493 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41494 ja hullu ihan ihtekki päässy rakkaan kipinä koneensa kanssa kuvaan. onneks ei naamaa näy. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41496 noh sitte huomattiin että kopa onki niin mätä ettei pysy enää kuosissa. joten palkkia sisälle tukemaan noh onhan tässä jo kuukauden vanha leima :)!! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41497 kaikki orggis pisteet alkaa olee aika raposasti enää kiinni. oikeestaan vaan pyhällä henkellä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41500 sit korkattii kylki http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41501 ensin kannakkeiden ehjäystä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41502 sit lopukki pois ja uus kynnys tilalle http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41503 sit alempi putki. johon tulee pohja sillee tasasesti kiinni http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41505 ohhoh sit vähä muutaki. renkaat katosi.? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41507 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41508 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41509 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41510 ja siihen kiinni.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41515 ja hieman muutaki . tämmöset oon hommannu. oli halvat ? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41518 ja sitten hapettuneet akut vittuun http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41519 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41520 HUH HUH..aina joskus jokaisen rojektin aikana tulee se fiilis et ei saatana ja sit sitä vaan tunnin pyörii eikä tiiä et mistä jatkas.. itellä tänää meinas vähä tulla kun ei päässy hiekkapuhaltaan. huomattuani hiekkapuhalluspöntön olevan hukassa ja nyt tässä vähä niinku sitä hiekkaa tarvis et vois lyyä tän vänkärin kyljen nippuu ja alottaa kuskin puolen. mutta enköhän mää sen laittee jostaki viel löyä. mutta siinäpäs viikko. jatkuu vasta ens viikolla ku pitää lähtä käymmää hesasa mutta maanantaina jatkuu. |
Hieno meininki että näitä vermeitä pidetään liikenteessä!
Aika usein takaosa korjataan leikkaamalla etupenkkien takaa koko takaosa irti lukuunottamatta sitä korikaukalon yläosapalkkeja johon laitetaan sivuikkunapalat kiinni. Usein helpoin ja nopein tapa rempata ruosteinen perä. Sitten on ihan hyvä konsti sillä tavalla tehtynä että tekee lokasuojan kaarista sinne taakse kokopyöreät renkaita myötäilevä muoto... Samalla kun sen takaosan heittää kuikkaan. niin siinon hyvä tilaisuus tehdä takapään rungon ehjäykset ja mahdolliset modifoinnit + + + Simmosta eiku tsemppiä! |
Lainaus:
ne pyöreät kaaren reunat oiski tarkotus tehdä ehkä parlokkia käyttäen.. tai sit jonku muun auton suojankaaret. sen verran pitää tosiaa tota takalattiaa ainaki modata et saa sen sähkö vinssin sinne helposti.. runkoa ei varmaan tarvii muokata vähä ehjätä. ainut vaan mikä vituttaa aivan suunnattomasti on tuo vakio tankki, kun se estää traktori baarien teon, sekä mekaanisen vinssin laiton taakse. mut kun sit siitä en haluais luopuakkaa kun se paino mikä sinne tankkiin tulee kun on täynnä. on hyvänlaatuista painoa koska se on aika alhaalla. jos tankin siirtää sisälle paino tulee ylemmäs ja sisätilatkärsii.. oisko kellään hyviä ehdotuksia.. ? |
Lainaus:
|
sopisko ?
niin siis onko bj 40 sit erillainen tuo tankki tsydeemi.. en näistä tosiaan älyttömiä tiedä..
tässä tankki ainakin on siinä kuskin penkin ja hieman vänkärin penkin alla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41468 huono kuva takaa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41497 tässä näkyy hieman vänkärin puolelta. |
Joo siis vanhemmissa bertoissa (ja ehkä myös FJ-40 malleissa) on polttoainetankki apparin penkin alla niinku korin sisällä.
Mut en muista onko toi lattian malli sit uudemmassa ja vanhemmassa sen verran erilainen, ettei vaihto onnistu...ainakaan ihan pikku työllä, mutta toisaalta eipä toi näytä kovin pieneltä projektilta muutenkaan:D:D:D:D:D:D |
Uudenpaan malliin ei käy se vanha tankki kun korikaukalo on erimuotoinen. Siis vanhassa mallissa lattia oli tasainen etupenkin takaosaan asti ja vänkärin penkin alla hytin sisällä oli sitten semmonen tankukka.
Kun sulla on tilat niin mikset Jigaisi korin jämäkäksi ja nostais sitä pois. Ei oo monen tunnin homma ja tulis tehtyä kunnolla kaikki korrosio ja modifiointi työ? Monen tunnin ja päivien työ on ehjäys joten siihen verrattuna korinirroitus vain helpottaa asioita. Välttämättä en kaukalosta muuttaisi kynnyksen korkeutta vastaamaan oven alareunaa vaan tekisin päinvastoin. t.SS |
Lainaus:
kyllähän toi korinnosto voipi olla edessä.. ei muuten kunnolla saa sitä tehtyä.. siinäkin vaan on semmonen vittumainen juttu et sähkö johtoja sun muita on autoon kertyny ristiin rastiin joten korin irroituksessa sähkötki sais tehä uusiks. vaan sekihän olisi vaan plussaa.. Tuon kynnyksen kans tein noin koska ovessa ja ovi kynnyksessä ja pilareissa on semmonen aika vaikea muoto joten jos kynnyksen olisin siirtäny alaspäin olisi muotokin pitänyt tietysti kopioida uuteen kynnykseen+ pilareihin. ajattelin säästää aikaa ja tehdä noin. mutta tosiaankin kynnys on nyt niin korkealla että ne persjalakaset vaimot saa jäädä suosiolla kotia.. :) ehkä sit kunnonkokonen tyhjennys roppu lattiaan ja kallistukset ropulle et tyhjenee nopeesti. eikä tarvii jäädä jalkoja liotteleen.. TV Artzi_ip Nanomoussana |
vähä päivitystä
Eilen sain beadlockit valmiiksi ja hetihän niitäpiti alkaa laittaa paikoilleen.
tässä muutamia kuvia.. ja tässä vaiheessa käännän tämän niin että alan kirjoittaan tekstin aina kuvan yläpuolelle. kun jotenki .untu vaikeelta ku se on aina kuvan alapuolella. pari valmista vannetta ja yks valmis paketti. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41941 ja jottai tuuninkia.. :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41942 vertailu! vasen vanteella ja oikea ilman. jännästi creepy hakee tuon pyöreän muodon ku sinne pumppaa ilmaa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41943 ja lähempää.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41944 rakennus vaiheita. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41946 keskitys http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41947 ja takalaita tip topin kanssa kiinni. en tiedä pysyykö paremmin. mutta ainakin kovasti kehuvat ainetta toimivaksi jopa ilman lukkovanteita. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41948 ja tässä näkyy hitec venttiilit jotka ovat ehdottomasti parasta mitä venttileille voi tehdä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41949 jatkoa seuraa.. |
tuosta venttiilin kuvasta en saa selvää mutta jos tuo on sellainen irroitettava venttiili systeemi johon ruuvataan sellainen korkki suojaksi kun ilmat on laitettu renkaaseen. niin voin kertoa että tuota on hauska etsiä vanteesta kun siellä on bedlockin reunoja myöten kuivunutta mutaa. mutta tuo venttiili ei kylläkään katkea siinä mielessä tuo on hyvä.
|
Lainaus:
|
ulkoilutus..
piti lähtä autoa hiekkapuhaltamaan joten tuli otettua muutama avarampi kuva ulkona.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42053 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42054 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42055 ja vähän offtopickkia. 63 vm GMC suburban K 1000 350 LT1+350 turbo Ainoa suomessa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42056 ei kylläkään vielä täysin valmis.. mut kohtapuoliin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42057 |
jälkikäteen laitettu turbo tuohon? Veikeen näkönen peli...
|
Lainaus:
|
Letukalta löytyy Turbo-Hydramatic, Turbo-Fire, ja Turbo-Jet. Eka on automaattiloota, ja kaksi muuta on veekaseja. Eikä missään ole Turbo-Ahdinta. :)
Harhaan johtavaa mainontaa? :D On jonseredin moottorisahoissakin turbo-nimitys, mutta pakokaasu ahdinta ei löydy. Mutta hieno gemsu, peukku ylös. |
Lainaus:
Mutta asiasta kolomanteen... tuoho GMC Mörköön pitäski saada uudet lehdet eteen ja taakse. ja jos joku Blazer/Jimmy harrastaja sattuu lukeen tätä nii oisko mahdollista saada tietää kyseisten autojen etu/taka lehtien pituuksia. kun olen jossain nähnyt maininnan et ne saattais passata.. Toosi offtopikkia. mutta kiitollinen olisin näistä tiedoista. |
jatkoa.
homma liukenee käsistä.. !
tuulilasin kehikon korjaus.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43485 pikku nälkä on päässy yllättään keijon kun on vaan tommosia pikkumakupaloja naukkaillut.. :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43489 sitte uutta palasta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43491 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43492 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43494 ja hetikun se on ehjä, niin sehän pittää särkiä.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43495 koska autoon tuleekin sit 3mm alumiini katto niin kehikko piti tehdä passaamaan katon kanssa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43500 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43499 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43498 eli keveyttä yritetään tällä hakea. katto tulee sitten turvakaariin kiinni pikakiinnityksellä.. ja jatkoa seuraa |
Maavara
Paljonko kaaralle tulee maavaraa?
|
jaa a..
Lainaus:
|
akselointia.. ?
eli auton alla on nyt harrastettu meditointia ja joogalevitointia.. :)
jotta nuo raskaat rautaromut saatais sinne miellyttävällä tavalla. suunnitelmat muuttuu koko ajan niitä asemoidessa. mutta springa springar springade täsä muutama kuva.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43631 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43633 ja silleesti. jatkuuu |
Mitä tukivarsia käytät projektissasi?
|
Lainaus:
|
ja sitte pakitetaan..
elikkä kun rojekti alkaa edetä niin odotettavissahan on jotain vittumaista
just ku olin alkamassa heppaileen akselia alle niin huomasin että PERKELE BANJO ON KIERO !! no siitä sitte vittuuntuneena nopea purku ja pesu ja eikun oikomaan johonki hirviään rässiin.. pari kuvaa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43640 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43639 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43637 että silleesti.. miten mää en tota aikasemmin huomannu. |
Aika paljon on kierossa ku kuvistaki huomaa näin hyvin... Ei muuta ku kaasua, prässiä, lekaa kyl se siitä:)
|
Itelle kans tulos noi Pajero jakarit taakse ja Ranget eteen.
Oisin kyl tehnyt ton banjon valmiiksi ja sitten vasta oikonut sen. vetelee hitsatessa kuitenki jonnii verran. |
no niinkin..
Lainaus:
MUTTA banjo oli niin kiero toisesta päästä ettei jakarin korvakoita saanut suoraan kiinni. ja sit jos ois irrottanut jakarit rungosta olisi mennyt niiden asemointi aivan henkimaailman hommiksi. mutta banjo on nyt jo suora ei vielä kuvia siitä ole. mutta nätisti oikeni kun kolosi toista puolta ja hitsasi isolla virralla kolon aina kiinni.. ja maanantaina sitte akseli paikolleen. tänään on pakko ottaa vähä nestemäistä rentouttavaa.. :D Terkkuja nanomoussana Artolta.. :) |
Lainaus:
Montakohan kertaa tuollanen mahtaa kestää oikomista? |
Jos tuo akseli ei oikene, mulla olis ylimääränen priimakuntonen etuakseliputki.
Saakelin siistiä jälkeä :) |
Lainaus:
mahtanu edellisen omistajan käytössä tökätä melko raakasti.. kyllä mää luulen et tuo on tämän banjon eka ja vika oikaisu. alkaa nimittäin aika äkkiä menehen hukkaan nuo akselin alkuperäis mitat. voipi olla että banjo myöskin venyy aika paljon näin raakassa oikaisussa. joten voipi tulla sit vetareiden kanssa ongelmia.. mutta jos tuon nyt sais vielä ilman ongelmia kasaan niin pitää sit vahvistella. ja siinä vahvistus hitsausessakin pitää muistaa hitsailla tasaisesti sieltä täältä että suoruus edes jotenkuten säilyis. nyybi. arto |
Lainaus:
kiitos kiitos.. :) yritän pistää parastani. t: arto |
tapahtumia
lukkoakseli vei voiton tässäkin rojektissa.
eli ei niitä romuja saa sinne miellyttävällä tavalla vaan pitää tehdä kompromissejä. jos haluaa pitkät jouset+matalan auton+paljo joustoja.. jotenki tuo murkula on noiduttu jo tehtaalla ettei sitä pysty eikä kykene asentamaan omien hienojen visioiden mukaan :D kun hullut visiot oli laittaa jakarit mahdollisimman kapealle ja akselin päälle. jotta akseli olisi heilunut hienosti eikä jakarit olisi olleet jousien edessä.. !! Mutta ei sitte niinkö millään ole mahtollista. joten tässä kuvia lukkoakselin voitokkaasta taistelusta.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44039 monenlaisia hienoja jigejä oli tossa. muun muassa pinjonin korvike ja taka/etu akselin korkeus suhdemittari.. :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44040 ja tässä heti samantien pahoittelen syvästi tuota sotkua hallisa. sielä on näköjään joku asunu.. pari kuvatusta springareista.. joita ei myöskään saa kovin kiltisti tuonne.. !! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44042 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44043 ja sitte vielä potentiaalinen konehuoneen kurkistelija iskunvaimennin mallia ylihelevetinpitkä.. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44044 siinä sitte pähkäilyn puutteessa voitte miettiä että mistä kyseinen kauhistus voisi olla kotoisin.. :) ja taas jatkuu kuhan vähä jähytellään aivoja välistä.. |
Lainaus:
juu saamaa ittekkii yritin omassa rojektissa mut totesin sitte et on paljon helpompaa kun vaan suosiolla laittaa jakarit akselin alle... ootko muuten miettiny et mahtuuko toi iskari olemaan tuolla jousen sisässä kun akseli on ääriasennoissa? mulla ainakin tekee tiukkaa vaikka on halkasialtaan isommat jouset ja pienemmät iskarit... |
Lainaus:
joo eipä tuota iskaria tuohon ole mahdollista laittaa. ottais jousen reunaan kiinni. ja muutenkin aika järkyttävä iskari. jonku ultimate keinon nyt kun keksis ettei tarvis sitä iskaria laittaa sinne jousen sisälle. mutta saa nyt nähdä onko sekään mahdollista.. pitäs nyt ainakin yrittää viel laittaa ne iskarit tonne konehuoneeseen. tai SITTE yks aivan levoton idea oli laittaa ne perkeleen tikut jakarin päälle.. :S mutta oiskohan niistä sitte enempi haittaa kuin hyötyä.. tää on niin rankkaa.. |
lisä kilkkareita.. !
sori JV tämä säädettävä yläjousilautas idea oli pakko toteuttaa itsellekkin kun oli niin hyvä idea.. ehkä ?
kuvia kilkkareista suunnittelu: by Artzi & Kone (eli vänkäri) toteutus: Kone. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44224 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44225 ahtasta meinas tulla ku piti rattiakselin-nivelelle tehdä kolo tuohon tausta lappuun.1/5 osa vänkärin naamasta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44226 ja paikoillaan http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44222 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44223 että sillälailla. huomena haen osia tojotalta akseleihin ja viikonloppuna !! KOEAJO !! hienua.. ! |
Johan rupes Tapsan entinen BJ muokkautuu, tosa ois kuvatuksia sukulaispojan vastavalamistuneesta BJ:stä.
http://www.kotinet.com/vlahti/garage...ser/index.html |
sorry OT mut lieköhän "sukulaispoika" tehtaan portilla töissä? jonku keltasen beejiin siinä ykspäivä ponkasin...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
mutta helvetin hienoa työtä olet tehnyt tuon beejiin kanssa. tohan on täysin mobilisti luokan entisöity. älä vaan tuota lähe mettään pilaamaan.. ! kyllä näitä valmiiks ryppysiä löytyy niihin hommiin. :D tapsa muuten puhuki tosta sun beejiistä kun kävin ostaan siltä tuon omani. kehui kans kovasti työn jälkeä.. |
Joo on oikeen unelma bj, aivan mahtavasti tehty. Voisin itekki hommata tollasen bj ja ruveta entisöimään... sitte joskus... ku oon iso ja rikas:D
|
napojajaja.. !
tänään kävin tojotalla hakee osia. ja räjäytyskuvan. jotta tiedän mihin dynämiittiä pitää laittaa. :D
eiku jakiksen välityksiä ajatellen. pari kaunista kuvaa ! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44284 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44285 sitte murkula atomiutettiin välitysten vaihtoa ajatellen. eli 3.7 -> 4.11 on muute hyvä tuo makita akkupulttikone. kaikki pultit aukes sillä nätisti.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44288 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44287 ja sitte pihalta haettiin akseli joka oli bj:ssä alla. ja sen purku.. oli näköjään vettä päässyt sekahan :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44290 navat naks irti.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44291 hmmmm.... marjapuuroa.. :D ! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44292 en voinut vastustaa kiusausta,, NAM.. !! :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44293 ja huomena jos sais nippuun.. hienua ! |
vastustava voima.. !
vähä on tullut taas takaiskuja mutta kyllä se tästä voiton puolelle mennöö. (EHKÄ)
eli välitykset vaihtelin murikkaan ja aloin kasaahan. shimmi levyillä säädettävä paska kasa väitti heti alakuunsa että liika klapesta. no siitä sitte viisastuneena perästä kaikki laakerit vittuun ja laakerikauppaan hakeen vitusti laakereita ja shimmi levyjä. noh onnea tuntu sit kuitenki olevan matkassa kun kaikki laakerit löyty (tai niin luulin ). noh seuraavaks vanhoja kiinni palaneita laakereita revittiin ainaki 5 tuntia irti pinjonista ja poskista.. voitto tuli !!. sitten laakereita asentaan. ja perkele huomasin kun olin jo kotelon puolelle lätkinyt ulkokoolit kiinni että näähän on erikuulamäärillä erikartiolla ja erikorkuisia. voihan vittu! no nopeahko soittelu laakeri liikkeeseen ja tosiaan samalla numerolla saatavissa kolmea pikkusen erilaista laakeria. ja se täysin oikea oli tilaustuote ja myivät vähintään 50 kpl erissä. noh kokeillaanpa tojota keskukseen ja sieltähän löyty. ainoastaan 126 € kpl poskilaakerit 85 € pinjonin isolaakeri 56 € pinjonin pikkulaakeri. HALPAA. joten pistän nyt nämät hieman erilaiset mutta halvat laakerit. ja TOIVON että saan tuon vielä jotenki shimmattua.. mutta pistetään pari kuvaa. tosimiehet paistaa laakereita välipalaksi.. :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45173 no vaan tippuvat makiasti paikolleen. on tässä talvessa hyvätkin puolet.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45174 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45175 ja laitan lisää kuvia jos shimmaus onnistuu.. JOS EI niin mää saatana räjäytän tuon murkulan.. :D |
perä shimmattu. eli onnistui tuo perän kasaus näköjään (hieman väärilläkin laakereilla. shimmi levyjä vaan meni hiukka enempi.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45185 väriä on roiskittu han tunteella.. :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45184 ja tänään jos sais murkula-akseliston kasaha.. Hienua.. :) |
jatkua vähä.. !
meinas päivittäminen vähän siesahtua tän rojektin osalta.. tarhalla on pitänyt niin kiirettä ettei oo paljo kerenny autoa laittaan.
mutta jotain pientä on kumminkin tapahtunut.. muutamia kuvia. etuakseli on paikollaan.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47956 näköjään tuo hj lukkoakseli on 5cm leveämpi kuin bj vanha.. :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47957 savun seasta näkyy jotain.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47958 Tuo on vain toosi väliaikainen.. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47959 syyläri siirty sisälle ja keulaan tuli joku kiiltävä käikäle.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47960 toteutus sähköflektillä.. rakoa 80 mm http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47961 flekti 385 mm x 81 mm http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47962 sit vielä vähän edempää. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47963 ja vähän kauempaa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47967 Jos joulun aikana sais vähä enempi aikaseksi tuota rojektia.. |
Joko nahat rahana ja auton kimppuun? Hyvää jälkeä.
|
Lainaus:
Asiallisen näköstä väkästelyä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tv: Artzi nyybinä. |
Mulla oli semmonen käsitys että Kalajoella rakennellaan vaan ST Mersuja:) tulee varmasti hieno peli.
|
ja jatkua seuraa.
Nyt on auton kanssa siirrytty vähän parempiin tiloihin.. nimittäin kalajoen ammattikoulu arteman metalliosastolle. koska mulla on jäänyt siellä päättötyö tekemättä. joskus neljä vuotta sitten sattuneen loukkaantumisen vuoksi. joten mentiinpä bektorin kanssa sinne tekehen homma valamiiks ja samalla koulusta paperit kätehen.
eli jotain pientä saatu aikaseksi. Offroad tarvikkeelta kasailtiin kauhea hässäkkä paketti ohjaus varsiston uusimiseksi.. siittä ei oikeen selviä kuvia ole mut jotain näkkyy. ja myös kuskin puolen peltihommat on nyt toteutettu samalla lailla kuin vänkärin puoli. myös todella tukeva panhard tanko on veistetty jotta päästiin kokeileen joustoja.. ja mukavasti tuo nyt jo joustaa vaikkei kaikkia vielä otettu irti.. muutamia kuvia yleis ilmettä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49771 sit tosta puuttuu viel se amuliini. joka taitetaan muotoon mutta lopullisesti kiinnitetään vasta puhallus/maalauksen jälkeen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49772 sitte kuskin puolen peltihommat http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49773 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49774 tossa kuvassa näkyy vähän ohjaus varsia. ja melkein valmista panhardia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49775 sitten joitain jousto kuvia.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49770 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49769 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49768 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49767 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49766 että semmosta.. seuraavaksi turvakaarien teko ja sit nyppästään kori helvettiin ja runko puhalluksille.. |
touhuilua..
heilahettu taas vähä etteenpäin rojjektin kanssa..
eli koppa on irtautunut rungolta.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50824 ja etukaaren paikallistamista http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50825 ja tämä lähtee hiekkapesulle http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50826 runko on kuiteski ihan kohtuu hyvä kuntonen ehkä pari korjausta ja vanhojen räkä paikkojen fiksailua.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50827 panhard valmiste http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50829' tuplanivel kardaaneja on siliputtu ihan mielipuolisesti.. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50830 ja lisää kuvia kaaristosta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50831 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50832 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50833 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50834 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50837 ja tupla taka-akselisto keulimisen varalle.. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50836 ois tähän loppuun vielä pari kysymystä joihin en löytänyt säännöistä vastausta.. Joten jos joku fiksumpi haluais vähä neuvoa. onko 6 piste turvakaarissa diakonaalituki pakollinen. onko tuulilasin luona olevan kaaren välituenta pakollinen.. ? ja jos diakonaali on pakollinen saako sitä laittaa hieman takaviistoon vai pitääkö sen kulkea täysin poikittain.. ? kun pitäis tohon vielä takaseinä rakentaa ja diakonaali tulee haittaamaan sitä.. |
Mites tuossa käyttäytyy ohjaus töyssyyn ajaessa, kun panhardi ja vetotanko menee ristiin?
|
Jos ton jälkeen ei oo papereita kourassa niin minä olen Keisari Augustus:) Hienosti toteutettu noi oven alareunat.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
pientä päivitystä..
eipä täsä nyt oo mittää ihmeempiä saatu aikaseksi.. moottorin pulttailin irti ja kävin höyrypesemässä sen. samoten rungon pesin höyrypesulla ja se lähti puhalluksille. tänään sit ronklailin öljyputkia turvolle ja vaihtelin uudet jakolaatikon välitykset.. (omavalmisteiset tietenkin.. )
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51038 ja pari kuvaa jakiksesta. hitaasta puolesta tuli nyt 2.95 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51041 vanhat rattaat.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51042 ja uudet vanhat rattaat.. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51043 ja todellakin ovat suorahampaisia.. vollotvollotvollottaa.. mut ei haittaa.. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51044 |
Jouset
Mitä jousia olet käyttänyt tuossa etupäässä? tJiiVee
|
tuleekos tossa nyt jotain ongelmaa kun on suora ja vinohampaisia rattaita samassa lootassa että rupee toi ryhmäpyörä vai mikä nyt olikaan niin hankaan liikaa toiseen suuntaan?
|
Lainaus:
tv artzi |
Lainaus:
tv artzi |
ja päivityksiä..
vähä venähti päivitykset.. monenlaista on sattunu ja tapahtunu
runko tuli puhalluksilta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53000 jottain reikää sieltä löyty.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53001 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53002 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53003 sitten sain koneen ahtopalikan paikolleen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53005 vähä kamere tärähtänyt http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53006 sitten piirtelin cadi kuvia ja kävin siipotekillä jyrsin keskuksessa teettään tämmösen laipan.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53007 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53008 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53009 ja tässä syy välilaipalle.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53012 vw transportterin rakennettu pumppu by HP Diesel ylivieska. tuotto 120 cm3 eli kolme kertaa sen mitä bj: vakio http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53013 sitten siinä hommasin ihtelle vitutusta kun vingutin lohkon puhki.. :D :!! eli pumpulle piti tehdä vähä tilaa ja just ku tila ois riittänyt niin meni saatana läpi. eipä ollu tavaraa ku 4 mm toisin kuin takapirut taustalla väitti 10 mm.. noh kone on jo toisissa tiloissa ja kokonaan atomeina. sain hyvän syyn purkaa koko koneen.. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53014 sitten siirryin rungon kimppuun.. kaikenlaista korjaus kuvaa ja lopussa tämän hetken rytösläjä.. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53015 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53016 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53017 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53018 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53019 ja kasa vanahaa paskaa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53020 ja koitan päivittää kohta uutestaan... jos muistan |
Toi pumppu homma on kyllä mielenkiintoinen. Innolla odotan mitä tosta saa pihalle kun valmistuu. Eikö vakiopumpusta olisi saanut samaa pihalle jos olis vienyt laittoon? Vai onko tossa jotain muuta hyvää tossa pumpussa.
|
Asiallista! Tosimies vaihtaa vanhan rivipumpun jakaja pumppuun:) Pitääkö se asentaa ihan yläkuolokohtaan vai pitääkö antaa valmiiksi vähän ennakkoa... vaan eikös nuo jakaja pumput säätele sitä ennakoa vissiin itekseenki? Todella mielenkiintoinen.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kulostaa todella hyvältä. Aikas hyvät tuotot saatu pumpusta irti. Kaikki ku saa pelaamaan niin voipi olla että ei edes paljon savuta. Onko toi ahdon alainen syöttö rakennettu uudestaan? Mersun pumppujen(rivi) vakiomorkoolilla tahtoo syötöt nousta jo tyyliin 1barin kohalla tappiin. Tämän takia niihin rakennetaan ahdonalainen syöttö uusiksi. Paljonko meinaat pitää ahtoja?
|
Lainaus:
tuo ahdonalainen syöttöhän on itse säädettävissä sillä ruuvilla mikä on kannessa. sillä saa sen heräävyyden säädettyä. ahtoja ajattelin 1.0-1.5 bar sit enemmällä paineella voipi olla et alkaa pakopaineet nouseen liikaa. |
Ittellä on pikkasen käpistelty bertan vakiopumppu ja ihan kohtuudella se pukkaa tavaraa pihalle.
Toki ei se mikään superturbo ole mutta ei taida tuo B-pata ihmeitä kestääkään. Perus offiin oikeinkin riittävä. Ahdon alainen säätö on hieman haastava toteuttaa eli se kyllä puoltaa pumpun vaihtoa. Niistä kierroksista. Viimeksi pudotin muka mielestäni reilusti kiekkoja savumittuuseen niin silti 5200 hyrräsi. |
Lainaus:
|
ja taas pieniä päivityksiä..
moottori on tullut purettua aika lailla osiksi.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53740 Öljypumppu oikein hyvä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53741 Männätki oikein asialliset. renkaat vaan uudet tarvii laittaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53746 lohko nyt oli semmonen kohtuullinen pikku pykälällä varustettu. lätkyttänyt tieten liikaa tyhjä käyntiä kun nokka akselikin oli paskana ja nostajat.. perus toijota. mut alakerran kaikki laakerit oli niinkö uudet ja eipä niitä koskaan ole vaihdettu joten vois jopa uskoa ettei autolla ole enempää ajettu ku mittaris on 150 tkm.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53748 sielä näkkyy se miun tekemä pikku reikä.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53749 kansi oli helvetin siisti ja tikkusuora. ohjarin kumit vaan vaihtelee nin hyvä on http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53750 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53751 ja kampura oli perfekto.. :D kyll ne toijotallaki joskus osas.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53752 sit runko kuvia valmiina. maalia kohta niskaan.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53754 sille tuli sit tommonen ulostusaukko.. :D myös vanha takapuskuri piti asemoida uusiks kun oli 5mm vinosa ja 30 mm sivusa.. :D jolllaki vähä vipannu ku on liimannu kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53755 tommoset korvakot tein jousipakoille.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53756 runko on nyt perälle asti boksattu ulko pinnan ja päällisen kaikki reiät tukittu ja sheivattu sisäkylki reitetty ja alapintaan vesireikiä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53758 pankhartti sojottaa nyt oikeinpäin.. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53759 ja lopuks vielä vinssin teline.. auton värivalinnat on jo tehty mut en vielä tohi niistä kertoa... :) on sen verta vinksahtaneita.. |
ja jatketaanpa
pientä päivitystä maalien maalimaan..
ensin vetasin pohjamaalia 4 litraa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53982 katosta roikku isompaa ja pienempää tavaraa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53981 Sitte väliin laitoin 8 litraa kiveniskusuojaa ja 2 litraa kotelon suojaa ja ointaan vielä 4 litraa mustaa pintamaalia ja akseliin vähä sinistä... ja tässä laskuissa ei oo kuin raakat aineet ohenteet sit vielä erikseen.. :D että tavaraa on.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53983 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53984 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53985 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53986 että semmosta.. |
Maalasit sitten jarrulevytkin? :D
|
Lainaus:
|
Onhan se hyvä maalata, ei ruostu! :-D
Edit. Niin napalukotkin on kivasti saanu uuden värin :-D |
Lainaus:
tottakai.. eipä noita oo ennenkään jaksanut alakaa teippaan... :D vähä sit tinskulla pyhkäsee nii hyvä on.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
sen jälkeen.. ?
sen jälkeen kun auton runko oli maalattu pilalle, niin aattelinpa alakaa kassaamaan vähäse. ja sit iskareita asemoihteen
elikkä rough countryn nitro 9000 pisimmällä liikevaralla mitä löyty olikohan 9307 (ehkä) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55222 alapään kiinnityksestä nut tuli ollanen aika perinteinen. mutta toimiva. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55226 ja sitte yläpään toteutus. ja tottahan sitäkin pitää pystyä säätään.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55227 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55228 vinssi tuli taas heivattua paikoilleen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55223 ja sitku sillä autocadillä on niin kiva raapustaa niin tekasin tollaset rosteriset show kehät... :D ei sovellu rankamehtälle http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55224 |
olis kannattanu laittaa noi iskarin tapit auton pituus suuntasesti ainakin akseliin. nyt vääntelee siitä iskarista lenkin irti ajanmitaan.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Nuo bedlokit on kyllä jäätävät :eek: ja sielä rankamettällä antaa vaan enemmän sikaa nii saa nuotiopuut samalla:). siisitiä jälkeä
|
Lainaus:
joo se kävi ittelläki mielessä et noi saattaapi sahata oikeen urakalla.. :D eikä kannata paljoa käsiä mennä tukkiiin vanteisiin kun noi on paikollaan.. |
hiekkaa. maalia. ja massaa..
viime viikolla torstaina vuokrasin puhallusvehkeet atlas copo ja puhti 50. no niillä tuli sit 20 säkin voimalla hinkattua kori puhtaaksi alta päältä ja sisältä. hirviä homma mutta tulipa tehtyä. puhalluksista ei ole kuvia. mut ketäpä ne kiinnostaskaan. noh sit perjantai iltana sain sen uuniin lämpiään ja lauantaina ruiskuttelin jo pohjamaalit koriin ja turvakaariin pintamaalit. ikävä kyllä pohjamaali loppu kesken joten ei tullu valmista ennen ku pyhät loppuu. JA löysinpä taas semmosen homman mitä ei ite sais tehä. :D eli noi saumaus hommatei kyll sujunut pitäs oikeesti olla 3 vuoden koulutus ja taiteellinen näkemys että sais noi tiivistys saumat siisteiksi.. pistetää pari kuvaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56177 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56179 tossa saumoissa koriakryyli. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56180 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56181 turvakaaret miten sattuu hengailee http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56178 siinä niitä epämäräisellä ammattitaidolla levitettyjä saumoja :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56189 hyi kauhia http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56190 puhtaita osia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56182 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56184 ja sit vielä muutama kuva piristyneestä moottorista melkeen kasassa. ja siis värimaailmaltaan piristynyt.. ;D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56187 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56188 huh huijaa kiire tullee jos meinaa paratiisin keretä.. |
miks muuten tota sauma kittiä pitää levittää hitsi saumoje päälle? ikinä en oo laittanu ja....? tuleeks siint joteki parempi? eiks kosteus kuppa just mee tonne sauma liimamassan välii ja rupee aktivoitumaan eli yhtymään happeen?:confused:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
aah okei. miekun just meinasin noita päittäis saumoja et miks niihinkin ihan yleisesti siis laitetaan ku mie oon aina vedelly paineenkestävää täyttä saumaa:D . limi saumoja en aatellukkaan.. douh:D nyt oon taas yhtä juttua viisaampi.. kait. nii ja näyttää hyvältä toi siun rojekti! vimose pääle teet:)
|
Lainaus:
|
on taas saanut juosta ympäriinsä mutta näköjää pikku hiljaa valmistuu.
taka-akselinkin purin ja vaihtelin välitykset 4.11 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56647 shimmattu murikka. alakaa pikku hiljaa jo luonnistua toi shimmauskin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56648 mitä suomalainen mies voi tehdä jääkiekoilla.. ?? No tottakai se laittaa niitä maasturin rungon ja korin väliin.. :D muuhun niitä ei kannata käyttää.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56649 istu.. Lepooo.. ! laatikko nyt jäi maalaamatta.höh http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56650 ja paikka. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56651 Bektori on nyt JuoMuTettU NaisTeN IlokSi.. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56652 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56656 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56657 Kone kuvia.. uus laturi http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56653 ja uus laturi http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56654 ja tämän joutu hommaan kun laitto uuden laturin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56655 Ja sitte vielä tähän loppuun kerron tämmösestä hienosta mokasta mikä johtui kovasta kiireestä ja hössötyksestä. jos huomaatte niin yhdessä kuvassa jotain puuttuu perältä koska jotain selvästi jäi tekemättä.. JA OIS pitänyt tehdä ennen maalausta.. noh taas mokasin, tää on normelia.. :D |
takakyljet..?:)
|
taka-akseli jääny maalaamatta..... mistä mulle bj raato talliin?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
mutta niinku katotta perälle niin sieltä puuttuu nyt se sähköllä toimiva virveli koska..... EN perkele muistanut leikata sille reikää takalattiaan.. :) ja nyt joutuu uudet maalit käryttään.. |
Sivu luotu: 02:23 (GMT +2). |