Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Bektori (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63880)

Artzi_ip 30.09.2009 21:27

Bektori
 
heilou.. :)

tulipa ostettua BJ land cruisereiden aatelinen.. !
itsellänihän tälläista ei ole aikaisemmin ollut mutta ihastuin heti.
sen täytyy johtua tämän auton rujosta muotoilusta,
traktorimaisesta äänimaailmasta ja ajo tuntumasta.
joku kysyki multa kun tuon ostin, et missäs sun pelttoorit on ?
TÄTÄ on myös kehuttu rengas saunaksi, ja paskamakiksi.. :) mitä sit tarkoittaakaan.

mutta mutta. tästä nyt jonkinlaine rojekti taitaa tulla.
aluks ei kyll pitänyt. mut ku tuo laikka karkaa multa aina vähä liian helposti !

perusfaktaa

3.4 l diesel keulilla
ohjaustehostin.. (normaalisti)
SPOA korotus
kääntöpäät käännetty nurinkurin
Edessä jäykähkö lukko mallia kemppi/telwin
takana avoin ja välitykset 4.11
4 vaiht lodju.
vitusti ruostetta ja maalia (varmaan kuulunut perusvarusteisiin jo autokaupassa..)

sit yks kuva
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40930
tuossakin jo sen verran modattuna ostohetkestä että lifti keulilla ja ajosillat katolla..

sitten mehtäkylän ajopäivän jälkeen piti alkaa korjaileen hajonneita paikkoja,
norra meni poikki ja raidetanko meni poikki myöskin vinssin kardaani hajos..
ajopäivä.. http://jolma.galleria.fi/kuvat/Meht%E4kyl%E4+19.9.2009/
oli tarkoitus sitte samalla tosiaan lukko akselit laittaa alle, kun yhdet on valmiina ootellut.
MUTTA tuliki sit vähä muutakin.

Eli suunnitelmia
Eteen kierrejouset. Taakse lehdet taka akselia siirtää hieman taakseppäin.
beadlock vanteet 15x10 ja renkaat 37x14.5x15 creepyt
taakse 24v sähkökelain
Korin modaus paremmaksi. turhia pois
koneeseen jossaki vaihees turbo ja cooleri.
ehkä hydrauli vinssikeulaan (jos rahat riittää. )
Tarkoitus rakentaa beejiiksi keveä. ei varmasti onnistu mut yritän. !
sitten kuvia lisää
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40931
auto könöllään norra poikki.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40932
just ja just pysy akseli paikoillaan ku mettästä pois rymyttii.. :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40933
ihanuuen toine kylki

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40934
ai niin ja rasvattavat riiputki kerkesin veistellä

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40935
ja katto pis ennenku pimeään talliin joutuu lihoteltavaksi.. :) paitsi että ku katto irtos ja
aurinko alko vähä ilkottaa niin pitihä sitä käydä syksylle vielä yks avo lenkki heittämäsä
ja kylän raitilla tietenkin..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41467
ja akselia irrotellaan

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41469
ja sit vielä sama akseli uusien jousipakkojen kanssa..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41470
OHHOH:: eikö tuon pyöreen pitäs osuu tuonne vähä pyöreeseen.. :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41471
takaylitys jäi aika maltilliseksi.. jos ton kans nyt tulis toimeen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41472
Hyi.. Mitäs tolle tekis..?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41473
vaik näin !

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41474

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41475
Vänkkerin ovi. en nyt viitsis alkaa entisöihteen. voi olla että saan vihat niskaan.. eli teenpä näin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41476
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41477
ja siihen viiva.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41478
sitte 2mm peltiä

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41479
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41480
valmis tuote.. :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41493

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41494
ja hullu ihan ihtekki päässy rakkaan kipinä koneensa kanssa kuvaan. onneks ei naamaa näy.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41496
noh sitte huomattiin että kopa onki niin mätä ettei pysy enää kuosissa. joten palkkia sisälle tukemaan
noh onhan tässä jo kuukauden vanha leima :)!!

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41497
kaikki orggis pisteet alkaa olee aika raposasti enää kiinni. oikeestaan vaan pyhällä henkellä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41500
sit korkattii kylki

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41501
ensin kannakkeiden ehjäystä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41502
sit lopukki pois ja uus kynnys tilalle

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41503
sit alempi putki. johon tulee pohja sillee tasasesti kiinni

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41505
ohhoh sit vähä muutaki. renkaat katosi.?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41507
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41508
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41509
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41510
ja siihen kiinni..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41515
ja hieman muutaki . tämmöset oon hommannu. oli halvat ?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41518
ja sitten hapettuneet akut vittuun

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41519
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41520
HUH HUH..aina joskus jokaisen rojektin aikana tulee se fiilis et ei saatana
ja sit sitä vaan tunnin pyörii eikä tiiä et mistä jatkas.. itellä tänää meinas vähä tulla
kun ei päässy hiekkapuhaltaan. huomattuani hiekkapuhalluspöntön olevan hukassa
ja nyt tässä vähä niinku sitä hiekkaa tarvis et vois lyyä tän vänkärin kyljen nippuu ja alottaa kuskin puolen.
mutta enköhän mää sen laittee jostaki viel löyä.
mutta siinäpäs viikko. jatkuu vasta ens viikolla ku pitää lähtä käymmää hesasa
mutta maanantaina jatkuu.

SuurSyömäri 30.09.2009 23:29

Hieno meininki että näitä vermeitä pidetään liikenteessä!

Aika usein takaosa korjataan leikkaamalla etupenkkien takaa koko takaosa irti lukuunottamatta sitä korikaukalon yläosapalkkeja johon laitetaan sivuikkunapalat kiinni. Usein helpoin ja nopein tapa rempata ruosteinen perä. Sitten on ihan hyvä konsti sillä tavalla tehtynä että tekee lokasuojan kaarista sinne taakse kokopyöreät renkaita myötäilevä muoto...

Samalla kun sen takaosan heittää kuikkaan. niin siinon hyvä tilaisuus tehdä takapään rungon ehjäykset ja mahdolliset modifoinnit + + +

Simmosta eiku tsemppiä!

Artzi_ip 01.10.2009 08:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri (Viesti 598381)
Hieno meininki että näitä vermeitä pidetään liikenteessä!

Aika usein takaosa korjataan leikkaamalla etupenkkien takaa koko takaosa irti lukuunottamatta sitä korikaukalon yläosapalkkeja johon laitetaan sivuikkunapalat kiinni. Usein helpoin ja nopein tapa rempata ruosteinen perä. Sitten on ihan hyvä konsti sillä tavalla tehtynä että tekee lokasuojan kaarista sinne taakse kokopyöreät renkaita myötäilevä muoto...

Samalla kun sen takaosan heittää kuikkaan. niin siinon hyvä tilaisuus tehdä takapään rungon ehjäykset ja mahdolliset modifoinnit + + +

Simmosta eiku tsemppiä!

juu tässähän tosiaa oli jo edellinen omistaja korjannut ton peräpään. ainoa tosiaan että siellä on jo ruostetta et ne pitää puhaltaa poies. takaosan lattiakin on asia värkkiä jotain 2mm koko lattia. :)

ne pyöreät kaaren reunat oiski tarkotus tehdä ehkä parlokkia käyttäen.. tai sit jonku muun auton suojankaaret.
sen verran pitää tosiaa tota takalattiaa ainaki modata et saa sen sähkö vinssin sinne helposti.. runkoa ei varmaan
tarvii muokata vähä ehjätä.
ainut vaan mikä vituttaa aivan suunnattomasti on tuo vakio tankki,
kun se estää traktori baarien teon, sekä mekaanisen vinssin laiton taakse.
mut kun sit siitä en haluais luopuakkaa kun se paino mikä sinne tankkiin tulee
kun on täynnä. on hyvänlaatuista painoa koska se on aika alhaalla.
jos tankin siirtää sisälle paino tulee ylemmäs ja sisätilatkärsii..

oisko kellään hyviä ehdotuksia.. ?

Jare 01.10.2009 09:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Artzi_ip (Viesti 598424)
juu tässähän tosiaa oli jo edellinen omistaja korjannut ton peräpään. ainoa tosiaan että siellä on jo ruostetta et ne pitää puhaltaa poies. takaosan lattiakin on asia värkkiä jotain 2mm koko lattia. :)

ne pyöreät kaaren reunat oiski tarkotus tehdä ehkä parlokkia käyttäen.. tai sit jonku muun auton suojankaaret.
sen verran pitää tosiaa tota takalattiaa ainaki modata et saa sen sähkö vinssin sinne helposti.. runkoa ei varmaan
tarvii muokata vähä ehjätä.
ainut vaan mikä vituttaa aivan suunnattomasti on tuo vakio tankki,
kun se estää traktori baarien teon, sekä mekaanisen vinssin laiton taakse.
mut kun sit siitä en haluais luopuakkaa kun se paino mikä sinne tankkiin tulee
kun on täynnä. on hyvänlaatuista painoa koska se on aika alhaalla.
jos tankin siirtää sisälle paino tulee ylemmäs ja sisätilatkärsii..

oisko kellään hyviä ehdotuksia.. ?

Sopisko tohon semmonen vanhemman bj:n tankki, mikä on siinä apparin penkin alla??

Artzi_ip 01.10.2009 09:14

sopisko ?
 
niin siis onko bj 40 sit erillainen tuo tankki tsydeemi.. en näistä tosiaan älyttömiä tiedä..
tässä tankki ainakin on siinä kuskin penkin ja hieman vänkärin penkin alla.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41468
huono kuva takaa..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41497
tässä näkyy hieman vänkärin puolelta.

Jare 01.10.2009 09:31

Joo siis vanhemmissa bertoissa (ja ehkä myös FJ-40 malleissa) on polttoainetankki apparin penkin alla niinku korin sisällä.

Mut en muista onko toi lattian malli sit uudemmassa ja vanhemmassa sen verran erilainen, ettei vaihto onnistu...ainakaan ihan pikku työllä, mutta toisaalta eipä toi näytä kovin pieneltä projektilta muutenkaan:D:D:D:D:D:D

Rekisteröimätön 01.10.2009 10:35

Uudenpaan malliin ei käy se vanha tankki kun korikaukalo on erimuotoinen. Siis vanhassa mallissa lattia oli tasainen etupenkin takaosaan asti ja vänkärin penkin alla hytin sisällä oli sitten semmonen tankukka.

Kun sulla on tilat niin mikset Jigaisi korin jämäkäksi ja nostais sitä pois. Ei oo monen tunnin homma ja tulis tehtyä kunnolla kaikki korrosio ja modifiointi työ?

Monen tunnin ja päivien työ on ehjäys joten siihen verrattuna korinirroitus vain helpottaa asioita. Välttämättä en kaukalosta muuttaisi kynnyksen korkeutta vastaamaan oven alareunaa vaan tekisin päinvastoin.

t.SS

Rekisteröimätön 01.10.2009 10:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 598451)
Uudenpaan malliin ei käy se vanha tankki kun korikaukalo on erimuotoinen. Siis vanhassa mallissa lattia oli tasainen etupenkin takaosaan asti ja vänkärin penkin alla hytin sisällä oli sitten semmonen tankukka.

Kun sulla on tilat niin mikset Jigaisi korin jämäkäksi ja nostais sitä pois. Ei oo monen tunnin homma ja tulis tehtyä kunnolla kaikki korrosio ja modifiointi työ?

Monen tunnin ja päivien työ on ehjäys joten siihen verrattuna korinirroitus vain helpottaa asioita. Välttämättä en kaukalosta muuttaisi kynnyksen korkeutta vastaamaan oven alareunaa vaan tekisin päinvastoin.

t.SS

Aivan eli vanhemmassa tankki on sisällä.

kyllähän toi korinnosto voipi olla edessä.. ei muuten kunnolla saa sitä tehtyä..
siinäkin vaan on semmonen vittumainen juttu et sähkö johtoja sun muita on autoon kertyny ristiin rastiin joten korin irroituksessa sähkötki sais tehä uusiks. vaan sekihän olisi vaan plussaa..

Tuon kynnyksen kans tein noin koska ovessa ja ovi kynnyksessä ja pilareissa on semmonen aika vaikea muoto joten jos kynnyksen olisin siirtäny alaspäin olisi muotokin pitänyt tietysti kopioida uuteen kynnykseen+ pilareihin. ajattelin säästää aikaa ja tehdä noin. mutta tosiaankin kynnys on nyt niin korkealla että ne persjalakaset vaimot saa jäädä suosiolla kotia.. :)

ehkä sit kunnonkokonen tyhjennys roppu lattiaan ja kallistukset ropulle et tyhjenee nopeesti. eikä tarvii jäädä jalkoja liotteleen..

TV Artzi_ip Nanomoussana

Artzi_ip 06.10.2009 07:47

vähä päivitystä
 
Eilen sain beadlockit valmiiksi ja hetihän niitäpiti alkaa laittaa paikoilleen.
tässä muutamia kuvia..

ja tässä vaiheessa käännän tämän niin että alan kirjoittaan tekstin aina kuvan yläpuolelle.
kun jotenki .untu vaikeelta ku se on aina kuvan alapuolella.

pari valmista vannetta ja yks valmis paketti.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41941

ja jottai tuuninkia.. :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41942

vertailu! vasen vanteella ja oikea ilman. jännästi creepy hakee tuon pyöreän muodon ku sinne pumppaa ilmaa..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41943

ja lähempää..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41944

rakennus vaiheita.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41946

keskitys
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41947

ja takalaita tip topin kanssa kiinni. en tiedä pysyykö paremmin. mutta ainakin kovasti kehuvat
ainetta toimivaksi jopa ilman lukkovanteita.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41948

ja tässä näkyy hitec venttiilit jotka ovat ehdottomasti parasta mitä venttileille voi tehdä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41949

jatkoa seuraa..

revu 06.10.2009 18:41

tuosta venttiilin kuvasta en saa selvää mutta jos tuo on sellainen irroitettava venttiili systeemi johon ruuvataan sellainen korkki suojaksi kun ilmat on laitettu renkaaseen. niin voin kertoa että tuota on hauska etsiä vanteesta kun siellä on bedlockin reunoja myöten kuivunutta mutaa. mutta tuo venttiili ei kylläkään katkea siinä mielessä tuo on hyvä.

Artzi_ip 07.10.2009 07:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja revu (Viesti 600385)
tuosta venttiilin kuvasta en saa selvää mutta jos tuo on sellainen irroitettava venttiili systeemi johon ruuvataan sellainen korkki suojaksi kun ilmat on laitettu renkaaseen. niin voin kertoa että tuota on hauska etsiä vanteesta kun siellä on bedlockin reunoja myöten kuivunutta mutaa. mutta tuo venttiili ei kylläkään katkea siinä mielessä tuo on hyvä.

:) tuo on just sellanen.. ehkä hieman vaikea löytää mutta ei varmasti mee rikki.. :D

Artzi_ip 08.10.2009 08:14

ulkoilutus..
 
piti lähtä autoa hiekkapuhaltamaan joten tuli otettua muutama avarampi kuva ulkona.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42053
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42054
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42055

ja vähän offtopickkia. 63 vm GMC suburban K 1000 350 LT1+350 turbo Ainoa suomessa..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42056

ei kylläkään vielä täysin valmis.. mut kohtapuoliin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42057

Vilkutin 08.10.2009 13:08

jälkikäteen laitettu turbo tuohon? Veikeen näkönen peli...

Artzi_ip 08.10.2009 18:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 600937)
jälkikäteen laitettu turbo tuohon? Veikeen näkönen peli...

niin siis tuo 350 turbo on laatikon malli. ja tuo 350 LT1 on moottorin malli.. :) eli ei turpua..

sisua45 08.10.2009 21:04

Letukalta löytyy Turbo-Hydramatic, Turbo-Fire, ja Turbo-Jet. Eka on automaattiloota, ja kaksi muuta on veekaseja. Eikä missään ole Turbo-Ahdinta. :)

Harhaan johtavaa mainontaa? :D On jonseredin moottorisahoissakin turbo-nimitys, mutta pakokaasu ahdinta ei löydy.

Mutta hieno gemsu, peukku ylös.

Artzi_ip 09.10.2009 07:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 601128)
Letukalta löytyy Turbo-Hydramatic, Turbo-Fire, ja Turbo-Jet. Eka on automaattiloota, ja kaksi muuta on veekaseja. Eikä missään ole Turbo-Ahdinta. :)

Harhaan johtavaa mainontaa? :D On jonseredin moottorisahoissakin turbo-nimitys, mutta pakokaasu ahdinta ei löydy.

Mutta hieno gemsu, peukku ylös.

Näinpä.. :) ja olenpa nähnyt turbo nappuloita vanhoissa tietokoneissakin.. heti pitäny jännäreissä kokeilla,, Mutta ei sieltä saatana mitään vihellystä ala kuulua.. :D

Mutta asiasta kolomanteen... tuoho GMC Mörköön pitäski saada uudet lehdet eteen ja taakse. ja jos joku Blazer/Jimmy harrastaja sattuu lukeen tätä nii oisko mahdollista saada tietää kyseisten autojen etu/taka lehtien pituuksia. kun olen jossain nähnyt maininnan et ne saattais passata.. Toosi offtopikkia. mutta kiitollinen olisin näistä tiedoista.

Artzi_ip 21.10.2009 17:46

ja taas jatketaan..
 
piti välistä tehä vähän autoja joista saa rahaakin niin tuli pikku tauko..

Mutta autoa on taas kasattu purettu ja sit iha totaalisesti räjäytetty...

Kuvia.

pari kuvaa auton hienosta massa maali kerroksesta.. ai että tota on mukava hinkata pois. mitä nyt 5mm kerros
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42859
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42860

ahtopalikat on nyt löyetty.. :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42858

takakylki 3mm alumiinia
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42862

ja parlok kaaret
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42863

paskan tuulilasin irrotin. ja ei kyllä tämänkään ois tarvinnu olla näin huono
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42866

sit ilmassa ja keula alkaa hajota
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42864
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42865

sit akselia pois
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42867

siihen viiva
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42868

ja poikki.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42869

vähä sheivauksia ja uuden akselin pillitystä..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42870
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42871
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42872
ja jatkuu taas joku päivä..

Artzi_ip 26.10.2009 18:51

jatkoa.
 
homma liukenee käsistä.. !

tuulilasin kehikon korjaus..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43485

pikku nälkä on päässy yllättään keijon kun on vaan tommosia pikkumakupaloja naukkaillut.. :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43489

sitte uutta palasta
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43491
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43492
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43494

ja hetikun se on ehjä, niin sehän pittää särkiä..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43495

koska autoon tuleekin sit 3mm alumiini katto niin kehikko piti tehdä passaamaan katon kanssa..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43500
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43499
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43498

eli keveyttä yritetään tällä hakea. katto tulee sitten turvakaariin kiinni pikakiinnityksellä..

ja jatkoa seuraa

Girlpower 27.10.2009 11:11

Maavara
 
Paljonko kaaralle tulee maavaraa?

Artzi_ip 27.10.2009 16:43

jaa a..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Simpa (Viesti 607190)
Paljonko kaaralle tulee maavaraa?

tällä hetkellä on helmasta maahan 92 cm, mutta helmaa on nostettu noin.. 15 cm. runko on samalla korkeudella mitä normeli SPOA BJ perä ehkä hiukan korkeella uusista jousista johtuen.. mutta sehän on vain hyvä ylämäessä.. lopullisesta korkeudesta ei vielä hajua.. jos joku 2-3 metriä riittäs maavarana.. :P

Artzi_ip 29.10.2009 18:41

akselointia.. ?
 
eli auton alla on nyt harrastettu meditointia ja joogalevitointia.. :)
jotta nuo raskaat rautaromut saatais sinne miellyttävällä tavalla.
suunnitelmat muuttuu koko ajan niitä asemoidessa. mutta springa springar springade täsä muutama kuva..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43631
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43633

ja silleesti. jatkuuu

plejman 30.10.2009 09:39

Mitä tukivarsia käytät projektissasi?

Artzi_ip 30.10.2009 11:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja plejman (Viesti 608329)
Mitä tukivarsia käytät projektissasi?

nuo on pajeron takatukivarret.

Artzi_ip 30.10.2009 11:24

ja sitte pakitetaan..
 
elikkä kun rojekti alkaa edetä niin odotettavissahan on jotain vittumaista
just ku olin alkamassa heppaileen akselia alle niin huomasin että PERKELE BANJO ON KIERO !!
no siitä sitte vittuuntuneena nopea purku ja pesu ja eikun oikomaan johonki hirviään rässiin..
pari kuvaa..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43640
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43639
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43637

että silleesti.. miten mää en tota aikasemmin huomannu.

Mappe 30.10.2009 15:13

Aika paljon on kierossa ku kuvistaki huomaa näin hyvin... Ei muuta ku kaasua, prässiä, lekaa kyl se siitä:)

mosku 30.10.2009 16:13

Itelle kans tulos noi Pajero jakarit taakse ja Ranget eteen.

Oisin kyl tehnyt ton banjon valmiiksi ja sitten vasta oikonut sen. vetelee hitsatessa kuitenki jonnii verran.

Rekisteröimätön 30.10.2009 16:25

no niinkin..
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mosku (Viesti 608408)
Itelle kans tulos noi Pajero jakarit taakse ja Ranget eteen.

Oisin kyl tehnyt ton banjon valmiiksi ja sitten vasta oikonut sen. vetelee hitsatessa kuitenki jonnii verran.

sehän olisi ollut täysin järkeistettyä hitsata ensin ja oikoa sitte.
MUTTA banjo oli niin kiero toisesta päästä ettei jakarin korvakoita saanut suoraan kiinni.
ja sit jos ois irrottanut jakarit rungosta olisi mennyt niiden asemointi aivan henkimaailman hommiksi.

mutta banjo on nyt jo suora ei vielä kuvia siitä ole.
mutta nätisti oikeni kun kolosi toista puolta ja hitsasi isolla virralla kolon aina kiinni..

ja maanantaina sitte akseli paikolleen. tänään on pakko ottaa vähä nestemäistä rentouttavaa.. :D

Terkkuja nanomoussana Artolta.. :)

mosku 30.10.2009 17:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 608409)
sehän olisi ollut täysin järkeistettyä hitsata ensin ja oikoa sitte.
MUTTA banjo oli niin kiero toisesta päästä ettei jakarin korvakoita saanut suoraan kiinni.
ja sit jos ois irrottanut jakarit rungosta olisi mennyt niiden asemointi aivan henkimaailman hommiksi.
Terkkuja nanomoussana Artolta.. :)

Jotain tällästä mä aattelinkin. Ootko mitannut montako senttiä kieroutta löytyy.
Montakohan kertaa tuollanen mahtaa kestää oikomista?

Joske 30.10.2009 18:35

Jos tuo akseli ei oikene, mulla olis ylimääränen priimakuntonen etuakseliputki.

Saakelin siistiä jälkeä :)

Rekisteröimätön 01.11.2009 17:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mosku (Viesti 608418)
Jotain tällästä mä aattelinkin. Ootko mitannut montako senttiä kieroutta löytyy.
Montakohan kertaa tuollanen mahtaa kestää oikomista?

kyllähän tota löyty melkeen 50mm. mutta onneksi vain yhteen suuntaan nimittäin taakseppäin.
mahtanu edellisen omistajan käytössä tökätä melko raakasti..
kyllä mää luulen et tuo on tämän banjon eka ja vika oikaisu.
alkaa nimittäin aika äkkiä menehen hukkaan nuo akselin alkuperäis mitat. voipi olla että banjo myöskin venyy aika paljon näin raakassa oikaisussa. joten voipi tulla sit vetareiden kanssa ongelmia..
mutta jos tuon nyt sais vielä ilman ongelmia kasaan niin pitää sit vahvistella.
ja siinä vahvistus hitsausessakin pitää muistaa hitsailla tasaisesti sieltä täältä että suoruus edes jotenkuten säilyis.

nyybi. arto

Rekisteröimätön 01.11.2009 17:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Joske (Viesti 608441)
Jos tuo akseli ei oikene, mulla olis ylimääränen priimakuntonen etuakseliputki.

Saakelin siistiä jälkeä :)

joo pitääpä pistää muistiin jos tosta ei enää kalustetta tule. niin sitte vaikka postilaatikonjalka.. :D

kiitos kiitos.. :) yritän pistää parastani.

t: arto

Artzi_ip 02.11.2009 17:41

tapahtumia
 
lukkoakseli vei voiton tässäkin rojektissa.
eli ei niitä romuja saa sinne miellyttävällä tavalla vaan pitää tehdä kompromissejä.
jos haluaa pitkät jouset+matalan auton+paljo joustoja..
jotenki tuo murkula on noiduttu jo tehtaalla ettei sitä pysty eikä kykene asentamaan omien hienojen visioiden mukaan :D
kun hullut visiot oli laittaa jakarit mahdollisimman kapealle ja akselin päälle.
jotta akseli olisi heilunut hienosti eikä jakarit olisi olleet jousien edessä.. !! Mutta ei sitte niinkö millään ole mahtollista.
joten tässä kuvia lukkoakselin voitokkaasta taistelusta..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44039

monenlaisia hienoja jigejä oli tossa. muun muassa pinjonin korvike ja taka/etu akselin korkeus suhdemittari.. :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44040

ja tässä heti samantien pahoittelen syvästi tuota sotkua hallisa. sielä on näköjään joku asunu..
pari kuvatusta springareista.. joita ei myöskään saa kovin kiltisti tuonne.. !!
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44042
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44043

ja sitte vielä potentiaalinen konehuoneen kurkistelija iskunvaimennin mallia ylihelevetinpitkä.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44044

siinä sitte pähkäilyn puutteessa voitte miettiä että mistä kyseinen kauhistus voisi olla kotoisin.. :)

ja taas jatkuu kuhan vähä jähytellään aivoja välistä..

jv 02.11.2009 17:47

Lainaus:

ukkoakseli vei voiton tässäkin rojektissa.
eli ei niitä romuja saa sinne miellyttävällä tavalla vaan pitää tehdä kompromissejä.
jos haluaa pitkät jouset+matalan auton+paljo joustoja..
jotenki tuo murkula on noiduttu jo tehtaalla ettei sitä pysty eikä kykene asentamaan omien hienojen visioiden mukaan
kun hullut visiot oli laittaa jakarit mahdollisimman kapealle ja akselin päälle.
jotta akseli olisi heilunut hienosti eikä jakarit olisi olleet jousien edessä.. !! Mutta ei sitte niinkö millään ole mahtollista.
joten tässä kuvia lukkoakselin voitokkaasta taistelusta..

juu saamaa ittekkii yritin omassa rojektissa mut totesin sitte et on paljon helpompaa kun vaan suosiolla laittaa jakarit akselin alle...


ootko muuten miettiny et mahtuuko toi iskari olemaan tuolla jousen sisässä kun akseli on ääriasennoissa?

mulla ainakin tekee tiukkaa vaikka on halkasialtaan isommat jouset ja pienemmät iskarit...

Artzi_ip 02.11.2009 18:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jv (Viesti 609398)
juu saamaa ittekkii yritin omassa rojektissa mut totesin sitte et on paljon helpompaa kun vaan suosiolla laittaa jakarit akselin alle...


ootko muuten miettiny et mahtuuko toi iskari olemaan tuolla jousen sisässä kun akseli on ääriasennoissa?

mulla ainakin tekee tiukkaa vaikka on halkasialtaan isommat jouset ja pienemmät iskarit...

justiin muuten lueskelin tota sun rojektia ja hoksasin että meillähän on melko pitkälle samat käikäleet asennettavana.. :D

joo eipä tuota iskaria tuohon ole mahdollista laittaa. ottais jousen reunaan kiinni. ja muutenkin aika järkyttävä iskari.
jonku ultimate keinon nyt kun keksis ettei tarvis sitä iskaria laittaa sinne jousen sisälle.
mutta saa nyt nähdä onko sekään mahdollista.. pitäs nyt ainakin yrittää viel laittaa ne iskarit tonne konehuoneeseen.
tai SITTE yks aivan levoton idea oli laittaa ne perkeleen tikut jakarin päälle.. :S mutta oiskohan niistä sitte enempi haittaa kuin hyötyä..

tää on niin rankkaa..

Artzi_ip 04.11.2009 17:04

lisä kilkkareita.. !
 
sori JV tämä säädettävä yläjousilautas idea oli pakko toteuttaa itsellekkin kun oli niin hyvä idea.. ehkä ?
kuvia kilkkareista suunnittelu: by Artzi & Kone (eli vänkäri) toteutus: Kone.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44224
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44225

ahtasta meinas tulla ku piti rattiakselin-nivelelle tehdä kolo tuohon tausta lappuun.1/5 osa vänkärin naamasta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44226

ja paikoillaan
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44222
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44223
että sillälailla. huomena haen osia tojotalta akseleihin ja viikonloppuna !! KOEAJO !! hienua.. !

swamber 04.11.2009 19:23

Johan rupes Tapsan entinen BJ muokkautuu, tosa ois kuvatuksia sukulaispojan vastavalamistuneesta BJ:stä.
http://www.kotinet.com/vlahti/garage...ser/index.html

RJ70 04.11.2009 21:05

sorry OT mut lieköhän "sukulaispoika" tehtaan portilla töissä? jonku keltasen beejiin siinä ykspäivä ponkasin...

Vilz 04.11.2009 22:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RJ70 (Viesti 610197)
sorry OT mut lieköhän "sukulaispoika" tehtaan portilla töissä? jonku keltasen beejiin siinä ykspäivä ponkasin...

En ole tehtaalla ollut töissä muutamaan vuoteen. On ollut jonkun muun yhtä komean värinen 40-sarjalainen.

Artzi_ip 05.11.2009 07:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilz (Viesti 610228)
En ole tehtaalla ollut töissä muutamaan vuoteen. On ollut jonkun muun yhtä komean värinen 40-sarjalainen.


mutta helvetin hienoa työtä olet tehnyt tuon beejiin kanssa. tohan on täysin mobilisti luokan entisöity. älä vaan tuota lähe mettään pilaamaan.. ! kyllä näitä valmiiks ryppysiä löytyy niihin hommiin. :D
tapsa muuten puhuki tosta sun beejiistä kun kävin ostaan siltä tuon omani. kehui kans kovasti työn jälkeä..

Tuoppo 05.11.2009 13:53

Joo on oikeen unelma bj, aivan mahtavasti tehty. Voisin itekki hommata tollasen bj ja ruveta entisöimään... sitte joskus... ku oon iso ja rikas:D

Artzi_ip 05.11.2009 18:59

napojajaja.. !
 
tänään kävin tojotalla hakee osia. ja räjäytyskuvan. jotta tiedän mihin dynämiittiä pitää laittaa. :D
eiku jakiksen välityksiä ajatellen. pari kaunista kuvaa !
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44284
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44285

sitte murkula atomiutettiin välitysten vaihtoa ajatellen. eli 3.7 -> 4.11 on muute hyvä tuo makita akkupulttikone.
kaikki pultit aukes sillä nätisti..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44288
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44287

ja sitte pihalta haettiin akseli joka oli bj:ssä alla. ja sen purku.. oli näköjään vettä päässyt sekahan :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44290

navat naks irti..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44291

hmmmm.... marjapuuroa.. :D !
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44292

en voinut vastustaa kiusausta,, NAM.. !! :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=44293

ja huomena jos sais nippuun.. hienua !

Artzi_ip 12.11.2009 09:44

vastustava voima.. !
 
vähä on tullut taas takaiskuja mutta kyllä se tästä voiton puolelle mennöö. (EHKÄ)
eli välitykset vaihtelin murikkaan ja aloin kasaahan. shimmi levyillä säädettävä paska kasa väitti heti alakuunsa että liika klapesta.
no siitä sitte viisastuneena perästä kaikki laakerit vittuun ja laakerikauppaan hakeen vitusti laakereita ja shimmi levyjä.
noh onnea tuntu sit kuitenki olevan matkassa kun kaikki laakerit löyty (tai niin luulin ). noh seuraavaks vanhoja kiinni palaneita laakereita revittiin ainaki 5 tuntia irti pinjonista ja poskista.. voitto tuli !!. sitten laakereita asentaan. ja perkele huomasin kun olin jo kotelon puolelle lätkinyt ulkokoolit kiinni että näähän on erikuulamäärillä erikartiolla ja erikorkuisia. voihan vittu! no nopeahko soittelu laakeri liikkeeseen ja tosiaan samalla numerolla saatavissa kolmea pikkusen erilaista laakeria. ja se täysin oikea oli tilaustuote ja myivät vähintään 50 kpl erissä. noh kokeillaanpa tojota keskukseen ja sieltähän löyty. ainoastaan 126 € kpl poskilaakerit 85 € pinjonin isolaakeri 56 € pinjonin pikkulaakeri. HALPAA. joten pistän nyt nämät hieman erilaiset mutta halvat laakerit. ja TOIVON että saan tuon vielä jotenki shimmattua..

mutta pistetään pari kuvaa.
tosimiehet paistaa laakereita välipalaksi.. :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45173

no vaan tippuvat makiasti paikolleen. on tässä talvessa hyvätkin puolet..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45174
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45175

ja laitan lisää kuvia jos shimmaus onnistuu.. JOS EI niin mää saatana räjäytän tuon murkulan.. :D

Artzi_ip 12.11.2009 15:36

perä shimmattu. eli onnistui tuo perän kasaus näköjään (hieman väärilläkin laakereilla. shimmi levyjä vaan meni hiukka enempi.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45185

väriä on roiskittu han tunteella.. :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45184

ja tänään jos sais murkula-akseliston kasaha.. Hienua.. :)

Artzi_ip 14.12.2009 20:53

jatkua vähä.. !
 
meinas päivittäminen vähän siesahtua tän rojektin osalta.. tarhalla on pitänyt niin kiirettä ettei oo paljo kerenny autoa laittaan.
mutta jotain pientä on kumminkin tapahtunut..

muutamia kuvia.

etuakseli on paikollaan..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47956

näköjään tuo hj lukkoakseli on 5cm leveämpi kuin bj vanha.. :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47957

savun seasta näkyy jotain..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47958

Tuo on vain toosi väliaikainen.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47959

syyläri siirty sisälle ja keulaan tuli joku kiiltävä käikäle..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47960

toteutus sähköflektillä.. rakoa 80 mm
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47961

flekti 385 mm x 81 mm
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47962

sit vielä vähän edempää.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47963

ja vähän kauempaa..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47967

Jos joulun aikana sais vähä enempi aikaseksi tuota rojektia..

Transistori 23.12.2009 10:11

Joko nahat rahana ja auton kimppuun? Hyvää jälkeä.

tepa78 23.12.2009 10:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Artzi_ip (Viesti 623472)

näköjään tuo hj lukkoakseli on 5cm leveämpi kuin bj vanha.. :)

Se on muuten 6 senttii leveempi...:D
Asiallisen näköstä väkästelyä.

Rekisteröimätön 23.12.2009 15:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Transistori (Viesti 626034)
Joko nahat rahana ja auton kimppuun? Hyvää jälkeä.

Juu nahat on valamiita. ja yks huutokauppakin jo pidetty. vaikuttaa että vois lähteä tämäkin ala nousuun 8 vuoden laman jälkee.. :)

Rekisteröimätön 23.12.2009 15:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tepa78 (Viesti 626036)
Se on muuten 6 senttii leveempi...:D
Asiallisen näköstä väkästelyä.

kiitos kiitos.. ja niinpä.. oli kiva näin jäläki kätee huomata.. :D mut mitäs tosta. jotain pientä levitystä joutuu ehkä tekeen keulaan.

Tv: Artzi nyybinä.

Mappe 23.12.2009 16:18

Mulla oli semmonen käsitys että Kalajoella rakennellaan vaan ST Mersuja:) tulee varmasti hieno peli.

Artzi_ip 15.01.2010 15:44

ja jatkua seuraa.
 
Nyt on auton kanssa siirrytty vähän parempiin tiloihin.. nimittäin kalajoen ammattikoulu arteman metalliosastolle. koska mulla on jäänyt siellä päättötyö tekemättä. joskus neljä vuotta sitten sattuneen loukkaantumisen vuoksi. joten mentiinpä bektorin kanssa sinne tekehen homma valamiiks ja samalla koulusta paperit kätehen.

eli jotain pientä saatu aikaseksi. Offroad tarvikkeelta kasailtiin kauhea hässäkkä paketti ohjaus varsiston uusimiseksi.. siittä ei oikeen selviä kuvia ole mut jotain näkkyy. ja myös kuskin puolen peltihommat on nyt toteutettu samalla lailla kuin vänkärin puoli. myös todella tukeva panhard tanko on veistetty jotta päästiin kokeileen joustoja.. ja mukavasti tuo nyt jo joustaa vaikkei kaikkia vielä otettu irti..

muutamia kuvia
yleis ilmettä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49771

sit tosta puuttuu viel se amuliini. joka taitetaan muotoon mutta lopullisesti kiinnitetään vasta puhallus/maalauksen jälkeen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49772

sitte kuskin puolen peltihommat
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49773
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49774

tossa kuvassa näkyy vähän ohjaus varsia. ja melkein valmista panhardia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49775

sitten joitain jousto kuvia..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49770

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49769

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49768

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49767

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49766

että semmosta.. seuraavaksi turvakaarien teko ja sit nyppästään kori helvettiin ja runko puhalluksille..

Artzi_ip 31.01.2010 16:02

touhuilua..
 
heilahettu taas vähä etteenpäin rojjektin kanssa..

eli koppa on irtautunut rungolta..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50824

ja etukaaren paikallistamista
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50825

ja tämä lähtee hiekkapesulle
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50826

runko on kuiteski ihan kohtuu hyvä kuntonen ehkä pari korjausta ja vanhojen räkä paikkojen fiksailua..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50827

panhard valmiste
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50829'

tuplanivel kardaaneja on siliputtu ihan mielipuolisesti.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50830

ja lisää kuvia kaaristosta
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50831
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50832
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50833
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50834
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50837

ja tupla taka-akselisto keulimisen varalle.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50836

ois tähän loppuun vielä pari kysymystä joihin en löytänyt säännöistä vastausta.. Joten jos joku fiksumpi haluais vähä neuvoa. onko 6 piste turvakaarissa diakonaalituki pakollinen. onko tuulilasin luona olevan kaaren välituenta pakollinen.. ? ja jos diakonaali on pakollinen saako sitä laittaa hieman takaviistoon vai pitääkö sen kulkea täysin poikittain.. ?
kun pitäis tohon vielä takaseinä rakentaa ja diakonaali tulee haittaamaan sitä..

Viipo 31.01.2010 18:40

Mites tuossa käyttäytyy ohjaus töyssyyn ajaessa, kun panhardi ja vetotanko menee ristiin?

Mappe 31.01.2010 18:50

Jos ton jälkeen ei oo papereita kourassa niin minä olen Keisari Augustus:) Hienosti toteutettu noi oven alareunat.

Artzi_ip 31.01.2010 19:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 638209)
Mites tuossa käyttäytyy ohjaus töyssyyn ajaessa, kun panhardi ja vetotanko menee ristiin?

Häh ? nyt en ymmärrä miten niinku ristiin.. ? nuin mää ne oon laittanut aina ennenkin enkä ole huomannut mitään vikaa. mut tulee tohon vielä ohjausiskari..

Artzi_ip 31.01.2010 19:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 638212)
Jos ton jälkeen ei oo papereita kourassa niin minä olen Keisari Augustus:) Hienosti toteutettu noi oven alareunat.

kiitos.. :) toivottavasti ne nyt mulle tolla paperit antais.. onhan tuo niinkö verrattaen helpompi toteuttaa kuin joku suursäkkinostin.. :D

Vilz 31.01.2010 20:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Artzi_ip (Viesti 638232)
Häh ? nyt en ymmärrä miten niinku ristiin.. ? nuin mää ne oon laittanut aina ennenkin enkä ole huomannut mitään vikaa. mut tulee tohon vielä ohjausiskari..

Kyllähän tuossa olisi kannattanut laittaa panhardi ja vetotanko samansuuntaisiksi. Nythän töysyyn ajaessa panhardi kampeaa akselin sivuun ja vetotanko kääntää renkaita vastakkaiseen suuntaan.

Artzi_ip 31.01.2010 22:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilz (Viesti 638281)
Kyllähän tuossa olisi kannattanut laittaa panhardi ja vetotanko samansuuntaisiksi. Nythän töysyyn ajaessa panhardi kampeaa akselin sivuun ja vetotanko kääntää renkaita vastakkaiseen suuntaan.

No voihan #¤&&%%#LE niinpä onkin.. :D eehä mää tota taas loppuun asti aatellut kun halusin vain kauniisti väistää tuon murikan tolla mutkalla.... no tästä taas viisastuneena teemmepä sit uusiks.. on vain toisinpäin paljon huonompi toteuttaa.. !!

Artzi_ip 03.02.2010 20:55

pientä päivitystä..
 
eipä täsä nyt oo mittää ihmeempiä saatu aikaseksi.. moottorin pulttailin irti ja kävin höyrypesemässä sen. samoten rungon pesin höyrypesulla ja se lähti puhalluksille. tänään sit ronklailin öljyputkia turvolle ja vaihtelin uudet jakolaatikon välitykset.. (omavalmisteiset tietenkin.. )

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51038

ja pari kuvaa jakiksesta. hitaasta puolesta tuli nyt 2.95
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51041

vanhat rattaat..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51042

ja uudet vanhat rattaat.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51043

ja todellakin ovat suorahampaisia.. vollotvollotvollottaa.. mut ei haittaa.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51044

Rekisteröimätön 11.02.2010 07:44

Jouset
 
Mitä jousia olet käyttänyt tuossa etupäässä? tJiiVee

Jani E 11.02.2010 09:21

tuleekos tossa nyt jotain ongelmaa kun on suora ja vinohampaisia rattaita samassa lootassa että rupee toi ryhmäpyörä vai mikä nyt olikaan niin hankaan liikaa toiseen suuntaan?

Rekisteröimätön 11.02.2010 09:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 641328)
Mitä jousia olet käyttänyt tuossa etupäässä? tJiiVee

ne on W123 mersun Lång mallin etu jouset.
tv artzi

Rekisteröimätön 11.02.2010 09:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 641342)
tuleekos tossa nyt jotain ongelmaa kun on suora ja vinohampaisia rattaita samassa lootassa että rupee toi ryhmäpyörä vai mikä nyt olikaan niin hankaan liikaa toiseen suuntaan?

luultavasti tulee. jos autolla ajaa hitaalla puolella 4 vaihteella kaasu pohjassa. mutta hitaissa vauhdeissa ryhmäpyörien sivuttais kuormilla ei ole juurikaan merkitystä.. Toivottavasti... :D tämä oli tämmönen säästö mallin välitys. en ees kehtaa sanoa kuin halvat nuo on verrattuna muihin kaupallisiin välitys sarjoihin.. mutta jos sitte käy niin ettei ne kestäkkään niin teetätän sitten viistohampaisia kehiä ja teen niistä uudet. aihio rattaita ainakin löytyy.

tv artzi

Artzi_ip 02.03.2010 21:28

ja päivityksiä..
 
vähä venähti päivitykset.. monenlaista on sattunu ja tapahtunu
runko tuli puhalluksilta
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53000

jottain reikää sieltä löyty..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53001
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53002
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53003

sitten sain koneen ahtopalikan paikolleen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53005
vähä kamere tärähtänyt
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53006

sitten piirtelin cadi kuvia ja kävin siipotekillä jyrsin keskuksessa teettään tämmösen laipan..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53007
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53008
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53009

ja tässä syy välilaipalle..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53012
vw transportterin rakennettu pumppu by HP Diesel ylivieska. tuotto 120 cm3 eli kolme kertaa sen mitä bj: vakio
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53013

sitten siinä hommasin ihtelle vitutusta kun vingutin lohkon puhki.. :D :!! eli pumpulle piti tehdä vähä tilaa ja just ku tila ois riittänyt niin meni saatana läpi. eipä ollu tavaraa ku 4 mm toisin kuin takapirut taustalla väitti 10 mm.. noh kone on jo toisissa tiloissa ja kokonaan atomeina. sain hyvän syyn purkaa koko koneen.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53014

sitten siirryin rungon kimppuun.. kaikenlaista korjaus kuvaa ja lopussa tämän hetken rytösläjä.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53015
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53016
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53017
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53018
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53019

ja kasa vanahaa paskaa..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53020
ja koitan päivittää kohta uutestaan... jos muistan

mikjus 03.03.2010 08:46

Toi pumppu homma on kyllä mielenkiintoinen. Innolla odotan mitä tosta saa pihalle kun valmistuu. Eikö vakiopumpusta olisi saanut samaa pihalle jos olis vienyt laittoon? Vai onko tossa jotain muuta hyvää tossa pumpussa.

Mappe 03.03.2010 11:53

Asiallista! Tosimies vaihtaa vanhan rivipumpun jakaja pumppuun:) Pitääkö se asentaa ihan yläkuolokohtaan vai pitääkö antaa valmiiksi vähän ennakkoa... vaan eikös nuo jakaja pumput säätele sitä ennakoa vissiin itekseenki? Todella mielenkiintoinen.

Artzi_ip 03.03.2010 23:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikjus (Viesti 648032)
Toi pumppu homma on kyllä mielenkiintoinen. Innolla odotan mitä tosta saa pihalle kun valmistuu. Eikö vakiopumpusta olisi saanut samaa pihalle jos olis vienyt laittoon? Vai onko tossa jotain muuta hyvää tossa pumpussa.

no joo onhan siinä parempia puolia ainakin heräävyys on aivan eri luokkaa kuin rivipumpuissa. eli näillä saa paremmin alavääntöä. ja sit tossa on tuo savutuskansi et se ei turhaa anna ruokaa ennenkuin painetta alkaa hieman syntyä.. ja jotenki oon muutenki tykännyt aina enempi noista jakaja mallin pumpuista.. :D

Artzi_ip 03.03.2010 23:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 648089)
Asiallista! Tosimies vaihtaa vanhan rivipumpun jakaja pumppuun:) Pitääkö se asentaa ihan yläkuolokohtaan vai pitääkö antaa valmiiksi vähän ennakkoa... vaan eikös nuo jakaja pumput säätele sitä ennakoa vissiin itekseenki? Todella mielenkiintoinen.

joo tosian sillä niitä säätövaroja siihen yritän saada kun ei enää yhtään voi luottaa pumpun hammasrattaan merkkeihin niin hienosäätö sit kääntämällä. kyllähän siihen jotku 0.7- 0.9 mm enakot on hyvä laittaa mut muutenhan se säätelee sitä itsekseen.. ja pittää muistaa tuolta hammasrattaan sisältä hitsata jäykäksi se vanha jousi ennakkosäädin.. :D

Mappe 04.03.2010 10:53

Kulostaa todella hyvältä. Aikas hyvät tuotot saatu pumpusta irti. Kaikki ku saa pelaamaan niin voipi olla että ei edes paljon savuta. Onko toi ahdon alainen syöttö rakennettu uudestaan? Mersun pumppujen(rivi) vakiomorkoolilla tahtoo syötöt nousta jo tyyliin 1barin kohalla tappiin. Tämän takia niihin rakennetaan ahdonalainen syöttö uusiksi. Paljonko meinaat pitää ahtoja?

Rekisteröimätön 05.03.2010 19:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mappe (Viesti 648402)
Kulostaa todella hyvältä. Aikas hyvät tuotot saatu pumpusta irti. Kaikki ku saa pelaamaan niin voipi olla että ei edes paljon savuta. Onko toi ahdon alainen syöttö rakennettu uudestaan? Mersun pumppujen(rivi) vakiomorkoolilla tahtoo syötöt nousta jo tyyliin 1barin kohalla tappiin. Tämän takia niihin rakennetaan ahdonalainen syöttö uusiksi. Paljonko meinaat pitää ahtoja?

joo kyllähän tosta aika palijo soppaa on irrotettu. sillähän tuo ruoka määrä on niin reilu kun siihen on vaihdettu jonku maansiirtokonneen nestepää tai mistä nyt olikaan. ja sillä se on tehty toimimaan pienemmillä kierroksilla. tämä antaa huiput 4000 rpm.. ja eihän tuo bj:n mosa sen enempää kierräkkään.

tuo ahdonalainen syöttöhän on itse säädettävissä sillä ruuvilla mikä on kannessa. sillä saa sen heräävyyden säädettyä.

ahtoja ajattelin 1.0-1.5 bar sit enemmällä paineella voipi olla et alkaa pakopaineet nouseen liikaa.

Eskimo 05.03.2010 21:06

Ittellä on pikkasen käpistelty bertan vakiopumppu ja ihan kohtuudella se pukkaa tavaraa pihalle.
Toki ei se mikään superturbo ole mutta ei taida tuo B-pata ihmeitä kestääkään. Perus offiin oikeinkin riittävä.
Ahdon alainen säätö on hieman haastava toteuttaa eli se kyllä puoltaa pumpun vaihtoa.

Niistä kierroksista. Viimeksi pudotin muka mielestäni reilusti kiekkoja savumittuuseen niin silti 5200 hyrräsi.

Artzi_ip 06.03.2010 13:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 648948)
Ittellä on pikkasen käpistelty bertan vakiopumppu ja ihan kohtuudella se pukkaa tavaraa pihalle.
Toki ei se mikään superturbo ole mutta ei taida tuo B-pata ihmeitä kestääkään. Perus offiin oikeinkin riittävä.
Ahdon alainen säätö on hieman haastava toteuttaa eli se kyllä puoltaa pumpun vaihtoa.

Niistä kierroksista. Viimeksi pudotin muka mielestäni reilusti kiekkoja savumittuuseen niin silti 5200 hyrräsi.

no huh huh... 5200 :D niin onko sulla se vanhempi 3.0 l vai tuo 3B mun mielestä tuo 3B ei paljoa yli 4000 kierrä.. ainakaan viimeks kiertänyt, saas nyt sit nähä kun on kaikki fiilattu uusiks...

Artzi_ip 18.03.2010 21:36

ja taas pieniä päivityksiä..

moottori on tullut purettua aika lailla osiksi..


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53740
Öljypumppu oikein hyvä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53741
Männätki oikein asialliset. renkaat vaan uudet tarvii laittaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53746
lohko nyt oli semmonen kohtuullinen pikku pykälällä varustettu. lätkyttänyt tieten liikaa tyhjä käyntiä kun nokka akselikin oli paskana ja nostajat.. perus toijota. mut alakerran kaikki laakerit oli niinkö uudet ja eipä niitä koskaan ole vaihdettu joten vois jopa uskoa ettei autolla ole enempää ajettu ku mittaris on 150 tkm..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53748
sielä näkkyy se miun tekemä pikku reikä..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53749
kansi oli helvetin siisti ja tikkusuora. ohjarin kumit vaan vaihtelee nin hyvä on
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53750

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53751
ja kampura oli perfekto.. :D kyll ne toijotallaki joskus osas..


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53752
sit runko kuvia valmiina. maalia kohta niskaan..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53754
sille tuli sit tommonen ulostusaukko.. :D myös vanha takapuskuri piti asemoida uusiks kun oli 5mm vinosa ja 30 mm sivusa.. :D jolllaki vähä vipannu ku on liimannu kiinni.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53755
tommoset korvakot tein jousipakoille..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53756
runko on nyt perälle asti boksattu ulko pinnan ja päällisen kaikki reiät tukittu ja sheivattu sisäkylki reitetty ja alapintaan vesireikiä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53758
pankhartti sojottaa nyt oikeinpäin.. :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53759
ja lopuks vielä vinssin teline..

auton värivalinnat on jo tehty mut en vielä tohi niistä kertoa... :) on sen verta vinksahtaneita..

Artzi_ip 23.03.2010 23:05

ja jatketaanpa
 
pientä päivitystä maalien maalimaan..

ensin vetasin pohjamaalia 4 litraa
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53982

katosta roikku isompaa ja pienempää tavaraa..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53981

Sitte väliin laitoin 8 litraa kiveniskusuojaa ja 2 litraa kotelon suojaa ja ointaan vielä 4 litraa mustaa pintamaalia ja akseliin vähä sinistä... ja tässä laskuissa ei oo kuin raakat aineet ohenteet sit vielä erikseen.. :D että tavaraa on..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53983
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53984
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53985
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53986

että semmosta..

Repro 23.03.2010 23:09

Maalasit sitten jarrulevytkin? :D

sisua45 24.03.2010 01:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 654705)
Maalasit sitten jarrulevytkin? :D

Ja pyörän pultit, raidetangon pään kartiot, kardaanin laipan...?

tratok 24.03.2010 07:59

Onhan se hyvä maalata, ei ruostu! :-D

Edit. Niin napalukotkin on kivasti saanu uuden värin :-D

Artzi_ip 24.03.2010 08:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 654705)
Maalasit sitten jarrulevytkin? :D


tottakai.. eipä noita oo ennenkään jaksanut alakaa teippaan... :D vähä sit tinskulla pyhkäsee nii hyvä on..

Artzi_ip 24.03.2010 08:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 654712)
Ja pyörän pultit, raidetangon pään kartiot, kardaanin laipan...?

joo kyllä ja siniseksi niinku kuvasta näkkyy.. pyöränpultit tulee uusittua ku noi vanhat on paskat niin ei niillä niin väliä nuot r tangon päät oliki sopivan tinkejä ku oli vähä maalia välisä.. :D ja kardaanin laipanhan kuuluu tottakai ollakki sininen ku tulee musta kardaani siihen kiinni..

Artzi_ip 24.03.2010 08:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tratok (Viesti 654729)
Onhan se hyvä maalata, ei ruostu! :-D

Edit. Niin napalukotkin on kivasti saanu uuden värin :-D

niinpä eikö tää oo just se idea ettei ruostus ku oisha se aika kaaheeta ku noi napalukot nuin vain naps mätänisivät siihen paikkaan... pittää olla maalia ettei keijo pääse yllättään.. ;D

Artzi_ip 27.03.2010 14:43

sen jälkeen.. ?
 
sen jälkeen kun auton runko oli maalattu pilalle, niin aattelinpa alakaa kassaamaan vähäse. ja sit iskareita asemoihteen

elikkä rough countryn nitro 9000 pisimmällä liikevaralla mitä löyty olikohan 9307 (ehkä)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55222

alapään kiinnityksestä nut tuli ollanen aika perinteinen. mutta toimiva.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55226

ja sitte yläpään toteutus. ja tottahan sitäkin pitää pystyä säätään..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55227
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55228

vinssi tuli taas heivattua paikoilleen
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55223

ja sitku sillä autocadillä on niin kiva raapustaa niin tekasin tollaset rosteriset show kehät... :D ei sovellu rankamehtälle
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55224

Jani E 27.03.2010 19:03

olis kannattanu laittaa noi iskarin tapit auton pituus suuntasesti ainakin akseliin. nyt vääntelee siitä iskarista lenkin irti ajanmitaan.

Joske 27.03.2010 20:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 655719)
olis kannattanu laittaa noi iskarin tapit auton pituus suuntasesti ainakin akseliin. nyt vääntelee siitä iskarista lenkin irti ajanmitaan.

Samalla kantilla oon minäkin. Muuten kyllä tosi asiallista jälkeä. :) Nähdäänkös tämä "valmiina" (lue:ajokuntoisena) paratiisioffissa?? ;)

Artzi_ip 27.03.2010 23:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 655719)
olis kannattanu laittaa noi iskarin tapit auton pituus suuntasesti ainakin akseliin. nyt vääntelee siitä iskarista lenkin irti ajanmitaan.

jätetäänpä se sit nähtäväksi ja korjataan sit jos särkyy.. pitäähän siinä jotain parannettavaakin olla. ei kaikki voi ollla täydellistä

Artzi_ip 27.03.2010 23:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Joske (Viesti 655750)
Samalla kantilla oon minäkin. Muuten kyllä tosi asiallista jälkeä. :) Nähdäänkös tämä "valmiina" (lue:ajokuntoisena) paratiisioffissa?? ;)

paratiisi offi ois niinku päämääränä olla valmiina..

Tuoppo 28.03.2010 11:30

Nuo bedlokit on kyllä jäätävät :eek: ja sielä rankamettällä antaa vaan enemmän sikaa nii saa nuotiopuut samalla:). siisitiä jälkeä

Artzi_ip 29.03.2010 22:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 655902)
Nuo bedlokit on kyllä jäätävät :eek: ja sielä rankamettällä antaa vaan enemmän sikaa nii saa nuotiopuut samalla:). siisitiä jälkeä

kiitos kiitos.. :)
joo se kävi ittelläki mielessä et noi saattaapi sahata oikeen urakalla.. :D eikä kannata paljoa käsiä mennä tukkiiin vanteisiin kun noi on paikollaan..

Artzi_ip 04.04.2010 22:14

hiekkaa. maalia. ja massaa..
 
viime viikolla torstaina vuokrasin puhallusvehkeet atlas copo ja puhti 50. no niillä tuli sit 20 säkin voimalla hinkattua kori puhtaaksi alta päältä ja sisältä. hirviä homma mutta tulipa tehtyä. puhalluksista ei ole kuvia. mut ketäpä ne kiinnostaskaan. noh sit perjantai iltana sain sen uuniin lämpiään ja lauantaina ruiskuttelin jo pohjamaalit koriin ja turvakaariin pintamaalit. ikävä kyllä pohjamaali loppu kesken joten ei tullu valmista ennen ku pyhät loppuu. JA löysinpä taas semmosen homman mitä ei ite sais tehä. :D eli noi saumaus hommatei kyll sujunut pitäs oikeesti olla 3 vuoden koulutus ja taiteellinen näkemys että sais noi tiivistys saumat siisteiksi.. pistetää pari kuvaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56177
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56179

tossa saumoissa koriakryyli.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56180
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56181

turvakaaret miten sattuu hengailee
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56178

siinä niitä epämäräisellä ammattitaidolla levitettyjä saumoja :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56189
hyi kauhia
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56190

puhtaita osia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56182
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56184

ja sit vielä muutama kuva piristyneestä moottorista melkeen kasassa. ja siis värimaailmaltaan piristynyt.. ;D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56187
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56188

huh huijaa kiire tullee jos meinaa paratiisin keretä..

young n dum 04.04.2010 22:27

miks muuten tota sauma kittiä pitää levittää hitsi saumoje päälle? ikinä en oo laittanu ja....? tuleeks siint joteki parempi? eiks kosteus kuppa just mee tonne sauma liimamassan välii ja rupee aktivoitumaan eli yhtymään happeen?:confused:

elhapero 04.04.2010 22:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 657992)
miks muuten tota sauma kittiä pitää levittää hitsi saumoje päälle? ikinä en oo laittanu ja....? tuleeks siint joteki parempi? eiks kosteus kuppa just mee tonne sauma liimamassan välii ja rupee aktivoitumaan eli yhtymään happeen?:confused:

Eiköös sillä estetä veden/kosteuden pääsy saumoihin.

Artzi_ip 04.04.2010 22:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 657992)
miks muuten tota sauma kittiä pitää levittää hitsi saumoje päälle? ikinä en oo laittanu ja....? tuleeks siint joteki parempi? eiks kosteus kuppa just mee tonne sauma liimamassan välii ja rupee aktivoitumaan eli yhtymään happeen?:confused:

joo kunhan kaikki osat ovat maalattuja niin ei tule ongelmia. se siinä enimmäkseen on ideana kun on päällekkäisiä pelti kerroksia ettei kosteus pääsisi peltien väliin sellaisiin paikkoihin joissa ei luultavastikkaan maalia ole, eli kun on tyhjiö niin sinne ei kosteus mene kondensiolla eikä ulkopuolelta . mut jokaisella on omat taipumukset niinkuin on maalareita niin on tapojakin.. :D turhaa hommaa kai tääki on mutku ei muutakaa keksi..

young n dum 04.04.2010 22:59

aah okei. miekun just meinasin noita päittäis saumoja et miks niihinkin ihan yleisesti siis laitetaan ku mie oon aina vedelly paineenkestävää täyttä saumaa:D . limi saumoja en aatellukkaan.. douh:D nyt oon taas yhtä juttua viisaampi.. kait. nii ja näyttää hyvältä toi siun rojekti! vimose pääle teet:)

Artzi_ip 04.04.2010 23:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 658001)
aah okei. miekun just meinasin noita päittäis saumoja et miks niihinkin ihan yleisesti siis laitetaan ku mie oon aina vedelly paineenkestävää täyttä saumaa:D . limi saumoja en aatellukkaan.. douh:D nyt oon taas yhtä juttua viisaampi.. kait. nii ja näyttää hyvältä toi siun rojekti! vimose pääle teet:)

no joo noi päittäis saumat vedin vähä niinku siinä vauhdin hurmassa vahingosa samalla.. :D juu kiitos. kyllähän tää mopo on karannut jo aika kauas..

Artzi_ip 09.04.2010 20:05

on taas saanut juosta ympäriinsä mutta näköjää pikku hiljaa valmistuu.

taka-akselinkin purin ja vaihtelin välitykset 4.11
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56647

shimmattu murikka. alakaa pikku hiljaa jo luonnistua toi shimmauskin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56648

mitä suomalainen mies voi tehdä jääkiekoilla.. ??

No tottakai se laittaa niitä maasturin rungon ja korin väliin.. :D muuhun niitä ei kannata käyttää..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56649

istu.. Lepooo.. ! laatikko nyt jäi maalaamatta.höh
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56650

ja paikka.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56651

Bektori on nyt JuoMuTettU NaisTeN IlokSi.. :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56652
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56656
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56657

Kone kuvia.. uus laturi
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56653
ja uus laturi
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56654
ja tämän joutu hommaan kun laitto uuden laturin.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56655

Ja sitte vielä tähän loppuun kerron tämmösestä hienosta mokasta mikä johtui kovasta kiireestä ja hössötyksestä.
jos huomaatte niin yhdessä kuvassa jotain puuttuu perältä koska jotain selvästi jäi tekemättä.. JA OIS pitänyt tehdä ennen maalausta.. noh taas mokasin, tää on normelia.. :D

santikko 09.04.2010 21:38

takakyljet..?:)

tiku83 09.04.2010 22:20

taka-akseli jääny maalaamatta..... mistä mulle bj raato talliin?

jakenbj 09.04.2010 22:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tiku83 (Viesti 659493)
taka-akseli jääny maalaamatta..... mistä mulle bj raato talliin?

Älä Tiku mitään berttaa haaveile,osta multa GR:rrä........

SuurSyömäri 09.04.2010 23:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jakenbj (Viesti 659508)
Älä Tiku mitään berttaa haaveile,osta multa GR:rrä........

No.... Bertta on legenda ja patrol kilohinnalla myytäävää shaissea... hö

Artzi_ip 10.04.2010 08:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja santikko (Viesti 659474)
takakyljet..?:)

ei sentään.. :) ne on amuliinia ja tulee niiteillä kiinni..

Artzi_ip 10.04.2010 08:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tiku83 (Viesti 659493)
taka-akseli jääny maalaamatta..... mistä mulle bj raato talliin?

no taka-akselikin on jäänyt maalaamatta. mut siihen oli syynä se ettei sitä voinut asemoida ennen ku laatikko on taas paikollaan.. mut tää ei ole vielä se mikä oikeesti niinku unohtu.. :D

Artzi_ip 10.04.2010 08:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri (Viesti 659517)
No.... Bertta on legenda ja patrol kilohinnalla myytäävää shaissea... hö

OIKEIN.. :D

mutta niinku katotta perälle niin sieltä puuttuu nyt se sähköllä toimiva virveli koska.....



EN perkele muistanut leikata sille reikää takalattiaan.. :) ja nyt joutuu uudet maalit käryttään..


Sivu luotu: 02:23 (GMT +2).