Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Patrol + Toyotan mekaaninen vinssi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55669)

Haeppi 30.01.2009 10:19

Patrol + Toyotan mekaaninen vinssi
 
Tässä taanoin serkku hommasi jostain Toyotan mekaanisen vissin ja sitten sitä pari kuukautta ihmetelleenä päätettiin sitten laittaa projekti tulille asian suhteen jos vaikka se saataisiin ihan hyötykäyttöön:cool:.

Idea syntyi jo viime syksynä kun pahasta rommakosta yrittää imettää Sähövinssillä ja sitten vielä solenoidi paketti alkaa juonittelemaan omiaan. Päätti serkku että loppuu se jos voima menee kardaania pitkin. Pääsevät ionit lomille sen suhteen tai sitten siirtyvät ajamaan takavissin voiman syöttöä kun kerkiävät:rolleyes:.

Alkuun oli tarkoitus vaan heittää vinssi pakalleen ja vedellä hitsillä kasaan koko paketti, mutta kuten arvata saattaa nälkä kasvaa syödessä ja millin tarkaan työhön tottuneena ei sitten laiteta ihan "tosta noin vaan":D.

Lähdimme asenteella kaikki pitää olla irroitettavissa ja osat vaihdettavissa. Tiedossa oli lastun lennättämista yllinkyllin näinkin pieneen rauta määrään nähden.

http://koti.kainuu.com/haeppi/peti.jpg

Ihan aluksi tuollainen peti tulevalle vinssille joka myöhemmin osoittautui 50 mm liian pitkäsi. Kaivoimme myös lovea etummaiseen poikki palkkiin ja annoimme paremmin tietä vinssin kardaanille.

http://koti.kainuu.com/haeppi/peti:uu2.jpg

Sitten peti pätkittiin uusiksi ja kuvassa onkin jo tausta levy johon vissi on pultattu 10 mm kuusiokolo pultteilla. Materiaali on 6 mm tossa tausta levyssä ei muutakaan äkkiä ollut mistä laittaa mutta onpahan senkin verran keveämpi ;)

http://koti.kainuu.com/haeppi/bondiooli.jpg

Kardaanin valmistus aloittettiin keikkaamalla sorminiittokoneen hyvin palvellut Bondiooli akseli :D Sitä sitten vähän pätkitiin ja sorvailtiin teimme 230 mm pitkän karaanin kone huoneen puolelle jotta saatiin varmasti vinssi lähelle koria ja etu ylitys minimiin. 30 mm vedetty akseli saa kestää tässä paikassa ja takatuenta levyyn teimme 30 mm tukilaakerille paikan ettei vinssin laakeristo ihan turhaan rasitu pienistä epätasapainoituksista.

http://koti.kainuu.com/haeppi/kard_plc.jpg

Tässä sitten kuva edestä päin kun kardaani on asemissa ja huohotin putki sahattuna ( kuulema voitelee hyvin tota akselia ).

http://koti.kainuu.com/haeppi/edesta.jpg

Projekti nytkähti taasen vähän eteenpäin ja saimme taiteiltua etulevyn asemmiin. 4 kpl 12 mm pultteja saa pitää sitä asemissa siihen asti kun muuta keksimme. Kiinnitys kohdat valmistettiin 10 mm sekä 15 mm materiaalista kestävyyden takaamiseksi. Reikiä porailtiin muutama extra myöhempää käyttöä varten.

http://koti.kainuu.com/haeppi/rullakita.jpg

Arvelimme aluksi että teemme uuden rullakidan kokonaan mutta Warnin varoitustarroilla varustettu värkki saa luottaa:rolleyes: Ja kyllä siitä ihan kivan näköinen tuli :cool:

http://koti.kainuu.com/haeppi/rullakita2.jpg

Tässä vielä sivulta ja kuten huomaa on vähän tuki rautaakin jostain saatu vinssin kehikon tueksi.

Arvelimme että vois rakennella sinkille ohjuri raudat vissinkelan ympärille ettei se vahingossa hyppää yli ja oispahan muutekin tehdymmän näköinen
Woikosketa happipullon :) vaihtoon ja polttoleikaamaan sitten ja teimme tuosta 6 mm lattaraudasta kätevät ohjurit joista pari kuvaa sitten tässä.

http://koti.kainuu.com/haeppi/ohjuri.jpg


Tässä ohjurin aihio, pientä hiomista :D

http://koti.kainuu.com/haeppi/ohjujurit.jpg

http://koti.kainuu.com/haeppi/ohjurit2.jpg
Pienen taistelun jälkeen ohjurit sitten saatiin asemiin ja odottamaan kasaan hitsaamista.


Tällaista tähän asti on saatu aikaan. Pitänee jatkaa että sais tuon vehkeen pois tallista ja muiden projektien pariin

Rausku4x4 30.01.2009 13:52

Hyvän näköstä hyvä että joku jaksaa tehdä kunnon materiaaleista ja huolella. Itselläni on vähän huonosti laitettu se vinssi jäi niin eteen ja muuta.. Mutta hyvin se on asiansa ajanut..

Blis 30.01.2009 16:43

Tolkun näkösesti näyttää asettuvan vinssi keulille, mutta otitko huomioon että voipi olla hankala tuota jarrua käyttää kun nuin korkea tuo etuosa...

Haeppi 30.01.2009 16:53

Siitä jarrusta....
 
Ei sen kanssa pitäis mitään ongelmaa olla, käyttö mukavuus on kokeiltu :)

Tumi 30.01.2009 20:20

Onko varmasti parempi vetää vaijeri/naru vinssin rummulle yläkautta?
Kun eikös patrollissa ole kaksisuuntainen ulosottokin.

Haeppi 30.01.2009 20:58

Ylä vai alakautta?
 
Kyllä sekin kävi mielessä, mutta arvelimme vinssin rakenteen olevan lujin juuri tuolla tapaa asennettuna rullakitahan tuossa eniten ottaa itseensä. Saapi nähdä miten pelaa kun testi valmiiksi saadaan. Ja totta kyllä se vetää kumpaakin suuntaan :)

Rölli 30.01.2009 21:04

Näyttää äkkiseltään aika laatikkomaiselta ja umpinaiselta...mahtaako kerätä kuinka paljon paskaa ja varsinkin lunta tohon vinssin ympärille. Vaikee puhdistaa jos tosiaan on niin laatikkomainen miltä näyttää.

Lehis 30.01.2009 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rölli (Viesti 529551)
Näyttää äkkiseltään aika laatikkomaiselta ja umpinaiselta...mahtaako kerätä kuinka paljon paskaa ja varsinkin lunta tohon vinssin ympärille. Vaikee puhdistaa jos tosiaan on niin laatikkomainen miltä näyttää.

Eikös tuossa näyttäis olevan pohja auki?

Rölli 30.01.2009 22:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lehis (Viesti 529554)
Eikös tuossa näyttäis olevan pohja auki?

No niimpä näyttää kun uudelleen kattoo... Jotenkin ensin siitä viimeisestä kuvasta sain sen käsityksen et pohja ois ummistettu jossain vaihees.

Teme 30.01.2009 22:14

Meinaatteko panssarivaunua kiskoa? No ei vaan aika painavan oloinen on.. Ainakin kestää.

Ooppeli 30.01.2009 23:07

Nättiä jälkeä.

Miten hyvin kestää tommonen kartaani käytössä?
On miten herkkä menemään rikki?
Vai onko sähkövinssi parempi?

Tos meidän patrollissakin on ulos otto ja tuli mieleen et hommaisko siihen mekaanisen vai sähköisen vinssin. Kertokaa plussia ja miinuksia. ja kokemuksia mekaanisesta.

Blis 30.01.2009 23:10

mekaanisen eduksi täytyy ainakin laskea tolkuton vetokyky ja kohtuullinen nopeus. Miinuksiin ehkä raskaampi paino verrattuna sähköseen sekä tarvii myöskin jotain kautta voima tuoda sille....

Haeppi 30.01.2009 23:36

Ei tolle ihan hirveenä painoa tule, pitää varsin putaroida sitten kun saa valmiiksi. Saatte sitten tietää veikkaus olisi jotain 50-60 kg sinkin kanssa. Ja juu saahan se kestää kun tuo mekaaninen kuitenkin jaksaa vetää sen mitä murtopultit antaa perään. Valmiiksi jo porattiin 6 mm pultille reikä että saa sitten ihan otatella. Tuohon on tarkoitus vielä rakentaa puskuria ympärille niinkun valojen suojaksi, ei mitää hirveen massiivista mutta jotain mikä ensin tökkää mäntyyn. Tuosta kardaanista tuli mieleen että se on tarkoitettu 25-30 hevosvoimaa kestävään työhön, eli tuolla on kyllä halkokoneessa katkottu 20 cm koivuja. Sähkö vinsseissähän on jopa 6,5 hevosvoiman moottoreita. Aika kuitenkin näyttää miten käy. Niin ja piti mainita että on alhaalta avoin ja myös jää sellaiseksi, ei ole tarkoitus tosiaan tehdä mitään koteloa mikä kaiken töryn keräis...
http://koti.kainuu.com/haeppi/sivulta3.jpg

Tuossa vielä viimeisin päivitys aiheesta, hieman kerkesin muilta remonteilta tuotakin laittamaan. Huomenna varmaan jo pääsisi vetämään makeaa saumaa oikein sitten kunnolla :rolleyes:

Haeppi 31.01.2009 21:11

Langan sulatusta
 
Ja niin koitti taas lauantai ja kun muilta töiltä kerkesi niin sulattelin sitten jonku metrin lankaa tohon. Nyt kuvista ainaskin näkee todellisen rakenteen. Tiedossa olisi sitten vähän hiomista ja pientä säätöä. Hiomista lähinnä tuolta julkisivun puolelta :D

http://koti.kainuu.com/haeppi/skeleton.jpg

http://koti.kainuu.com/haeppi/skeleton2.jpg

http://koti.kainuu.com/haeppi/skeleton3.jpg

http://koti.kainuu.com/haeppi/skeleton5.jpg

Tämmöistä tänään, huomenna varmaan pääsis jo kokeilmaan murto lujuuksia. Voi tietty ottaa vielä pari päivää jos oikein innostuu säätämään. Niin ja vois sen maalatakkin että kylillä kehtaa näyttää :rolleyes:

Haeppi 01.02.2009 23:03

Kuten menin jo eilen lupailemaan että tännän varmaan sitten kasataan. Serkku hioi loppuun nuo osat ja pisti mustaa maalia pintaan. Siitä oli sitten helppo kasata. Syyläri olikin jo valmiksi tullut laitettua vaikka toista muistelin. Hyvin saatiin vinssi pyörimään mutta Patroolin voima ulos oton vaijeri yllättäen oli liian lyhvi tai pitkä ja se antoi pyörittää toiseen suuntaan vain. Koe ponnistaminen jää siis myöhemmäksi:(. Illan päälle sitten piti raahata jo oma LJ talliin ja alkaa tehdä kunnostus töitä leiman saamiseksi....

http://koti.kainuu.com/haeppi/kasassa.jpg

http://koti.kainuu.com/haeppi/kasassa2jpg

http://koti.kainuu.com/haeppi/kasassa3.jpg

Tuo osa ois sitten valmis, enää tarvisi kuin vähän puskuria lisätä että valot sais ripusteltua ja vähän suojaa pelleille etteivät ihan heti ensi mäntyyn jää :D

Haeppi 02.02.2009 22:00

Viimein koeponnistukseen
 
Iltapäivällä viimein kun oli saatu purettua oma LJ päästiin testaamaan tuota projekti vinssiä. Serkku ruotasi siihen sen 30 metriä sinkkiä mitä sattui olemaan. Sitten ankkuria etsimään ja sitä ei kaukaa tarvinnut hakea :D
http://koti.kainuu.com/haeppi/kiskoo.jpg

Hyvin kesti tuo härdelli ja nopeus oli todellakin jotain mitä sähö vinssistä ei löydy. Sähkövinssissä on se 5 HP moottorissa mutta tuossa 33SD:ssä on sitten se 100 :rolleyes:

http://koti.kainuu.com/haeppi/kiskoo2.jpg

http://koti.kainuu.com/haeppi/kiskoo3.jpg

Ankkurista vielä kuva :D

Nyt ois tuolta erää valmis, enään pitäis suunitella parempi keppi tuolle ulos otolle. Ei oikein ergonoomista ole lähteä auton alle laittaa vaihdetta silmään kun se rypee ikkunan karmeja myöten suossa :p mutta siitä sitten myöhemmin.

hirska 02.02.2009 23:39

eikös tossa toyon mek. vinssis käy silleen kun turva sokka/pultti poikkee niin se on menoo sit...!?(vapuattaa rummun...?) en tiedä tarkkaan muistelin vain tossa joskus oli puhetta trial kuskien kanssa ketä ajoi silloin 91-94 tai jotain vähän haukku tota vinssiä kun heittää vapaalle kun TURVA sokka/pultti katkee... toisinaan ei ittellä ole kokemusta muista kuin mek. vinsseistä land roverin omasta se ei laske vapaalle ainakaan (räikkä) mut sit se kans on kiinni... vapautin vipu antautuu ennen kun saa vapaalle... korjatkaa jos olen väärässä.

hirska 02.02.2009 23:40

niin siis äskeisestä unohtui se et jos sen sokan/pultin läpi vetää liikaa tehoa niin... jopa!!!

baxxter 03.02.2009 00:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hirska (Viesti 530436)
eikös tossa toyon mek. vinssis käy silleen kun turva sokka/pultti poikkee niin se on menoo sit...!?(vapuattaa rummun...?) en tiedä tarkkaan muistelin vain tossa joskus oli puhetta trial kuskien kanssa ketä ajoi silloin 91-94 tai jotain vähän haukku tota vinssiä kun heittää vapaalle kun TURVA sokka/pultti katkee... toisinaan ei ittellä ole kokemusta muista kuin mek. vinsseistä land roverin omasta se ei laske vapaalle ainakaan (räikkä) mut sit se kans on kiinni... vapautin vipu antautuu ennen kun saa vapaalle... korjatkaa jos olen väärässä.

Myös toyotan matopyörävinssi on itsepidättävä, eli ei vapauta rumpua sokan katketessa. Ja mitä mahdetaan taas räikällä tarkoittaa?

Vinssipeti on kyllä sen näköinen, että puolella rautamäärälläkin olis pärjänny? Saako myös hitaasti ja hallitusti vinssattua?
Täydellä teholla kun vinssais, vaikka 50% hyötysuhteella niin vois suota kuivattaa 30kw teholla ;)

hirska 03.02.2009 00:07

joo vissiin sit paskaa ovat puhuneet kun sanoivat minulle et heillä oli toyo mek vinssit ees taas ja ja aina kun sokka petti niin auto rumpu vapaaks... no mut en tiedä mut jos vetää kumpaankin suuntaan niin haluaisin kyl nähdä toteuksen siitä lukitus mekanista jos virittelis tohon land roverin vinssin jotain samallaista niin sais vapautettua senkin ilman et vaijeri löysällä... jos jollain räjäytys kuvia toyon vinssistä... kuvia kiitos

baxxter 03.02.2009 00:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hirska (Viesti 530445)
joo vissiin sit paskaa ovat puhuneet kun sanoivat minulle et heillä oli toyo mek vinssit ees taas ja ja aina kun sokka petti niin auto rumpu vapaaks... no mut en tiedä mut jos vetää kumpaankin suuntaan niin haluaisin kyl nähdä toteuksen siitä lukitus mekanista jos virittelis tohon land roverin vinssin jotain samallaista niin sais vapautettua senkin ilman et vaijeri löysällä... jos jollain räjäytys kuvia toyon vinssistä... kuvia kiitos

Ei kyllä ihan avaudu mitä tarkoitetaan, mutta.. Patrollin ulosotossa on suunnanvaihto, jolla pyörimissuunnan voi vaihtaa. Ja muissa onnistuu pakilla pyörittää toiseen suuntaan. Molempiin suuntiin tällä toteutuksella ei voi vetää, kun vaijerilla ei voi työntää.
Onko sulla land roverissa kampiakselivetoinen vinssi, kun ei saa vaijeria löysälle?

hirska 03.02.2009 00:35

tarkoitan vaan jos räikkä toteutus niin elikikkä sama kun warnin räikkä vinssii kattoo niin sillä ei pyty vetää väärin päin kun siellä on se kieli mikä tipahtaa aina pyörälle missä on ne pysty suorat hampaat vastassa... eli siiss siihen suuntaan mihin pyöritään nii loiva nousu ja ops keikkaa tippu alas taas joutuis lukkoo taas yli pysty suoraa seinää ylös... eli räikkä räikkä ei pysty antaa toiseen suuntaan vapaita... jos toyn vinsissä on joku kehittyneempi versio kiinnostais kyl kui ja hyvin... jos pelkkä välitys vinssissä niin siellä ei pysäytä mikään muukun ulos otto ja sokka ellei siellä ole joku vapautin jossa kaksi toiminen vapautus mutta se pitäisi manuaalisesti käydä kytkemässä tähän lopputulokseen olen tullut... mutta viisaammat kertokoon jotain... en halua muuta kun toyon väsähtäneen räjäytys kuvan kiitos... en rupee ees väittelemään tästä...

hirska 03.02.2009 00:41

kyllä siis lantikassa on kulma vaihteella touteuttu kardaani vetoinen vinssi ja orginaal kulma vaihde orginaal vinssi mutta kun sokka poikii niin ei paljoa apuja kun veto päällä kun on räikkä ei paljoa auta vaikka ois veto viereisestä autosta... en tarvitse kuvia... tulin kysymään... parempi tyhmempänä pysyä näköjään seuraamassa vain näitä projekteja.

Haeppi 03.02.2009 09:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 530442)

Vinssipeti on kyllä sen näköinen, että puolella rautamäärälläkin olis pärjänny? Saako myös hitaasti ja hallitusti vinssattua?

Totta varmaan ois pärjännyt vähemmälläkin. Tosin tuossa aina muutama sanoi että muista laittaa rautaa sinne ja tänne. Arveltiin että laitetaan niin ei sitten nevalla tarvi alkaa miettimään rakaisua kun vinssi menee muutaman metrin edellä :D

Niih kaasullahan voi säädellä sen minkä pystyy nopeutta, ja tietysti kytkimellä. Hitaasti ja varovasti ei oikein onnistu ihan heti mutta pienen kytkin jumpan jäkeen kyllä :)

Ainoa negatiivinen puoli on se että joissain tilanteissa tuo on hitaampi kun sähövinssi eli kun pitäis samaan aikaan olla vaihde päällä ja kiristää tiukassa pinteessä sinkkiä. Tai sitten pitää rällätä vaihdelaatikkoa

Oli tarkoitus punnita tuo vinssi härdelli niin sais mustaa valkoiselle sen painon suhteen :cool:

Blis 03.02.2009 10:43

melko hentosen näkönen tuo vinssi peti on tähän omaan viritykseen...

http://www.slck.net/galleria/main.ph...c528d2e07c5f7d

:D

Tosin siinä on kanssa puskuri samassa, arvio ~60kg rautaa +vinssi päälle... 120x60x5 palkkia sekä 10mm ja 8mm lootua

HJ60 04.02.2009 06:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hirska (Viesti 530453)
... jos pelkkä välitys vinssissä niin siellä ei pysäytä mikään muukun ulos otto ja sokka ...

Pelkkä välitys vinssissä, kyllä pysäyttää, koska on matopyörällä, rummun ei ole mahdollista pyörittää tuloakselia. Sitten jos kuoret halkeaa niin rumpu voi työntää ruuvipyörän ulos ja sillon mennään.

Räjäytyskuvallinen juttu toyon vinssistä löytyy varmaan haulla.

Joske 04.02.2009 11:44

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52135

Tuolta löydät räjäytyskuvan siitä vinssistä, ee siellä mittää räikkään viittaavaakaan oo.
Jos sokka mennee poikki, vinssi ee vaan pyöri ennää. Kumpaankaan suuntaan vaikka mitä teet.

Paitsi jos pyörität matopyörän päästä avaimella.

Haeppi 04.02.2009 11:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 (Viesti 530807)
Pelkkä välitys vinssissä, kyllä pysäyttää, koska on matopyörällä, rummun ei ole mahdollista pyörittää tuloakselia. Sitten jos kuoret halkeaa niin rumpu voi työntää ruuvipyörän ulos ja sillon mennään.

Totta vaikka sokka katkeais niin ei se siitä mihinkään lähde. Mietin tossa että yksi mahdollisuus on myös vinssin vapauttimen kytkimen irtoaminen itsestään. Käy varmaan suht helposti jos sitä ei ole perille asti tangosta väännetty tai muuten kytkin on kulunut tai jotain. Kytkimen kepissähän on jousi kuormitteinen lukitus mekanismi joka työntää tapin koloon ettei keppi pääse itsestään liikkumaan.

Huolimattomuudella voi tuonkin varmaan saada aikaan että sokan katketessa hetkellisesti käy väljänä ja jos kytkin ei ole perillä niin se sitten pomppaa kokonaan pois ja sit on menoa :D

hakoteilla 04.02.2009 11:56

Olettekos ikinä käyttäneet sitä vapautusvipua? Ei se mihinkään "pomppaa", hyvä jos sen saa edes vasaralla liikkumaan...

Sokka kun menee poikki, vaijeri jää kireälle ja siinä on. Läpivetävästä vinssistä saa pyöriteltyä hyvin lukkopihdeillä tms löysälle, mutta yksisuuntaisesta huonosti.

osilpi 04.02.2009 21:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Joske (Viesti 530856)
[url]
Paitsi jos pyörität matopyörän päästä avaimella.

Itse tein omaan vinssipuskuriin reiän sille kohdalle, jotta pääsee hylsyllä ja pitkällä jatkovarrella tarvittaessa pyörittämään. Hitsasin siihen matopyörän (?) akselin päähän mutterin.

Repro 04.02.2009 22:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Haeppi (Viesti 530492)
Oli tarkoitus punnita tuo vinssi härdelli niin sais mustaa valkoiselle sen painon suhteen :cool:

Oisko peti + tuet + vinssi päälle 100 kg vaijerin kanssa kun katsoo käytetyn raudan määrää.
109 kg!

Samsonite 05.02.2009 00:24

Suotta sitä tuommosta noppaa kyhäämään, pätkä"saumoja" vielä.
Ennemmin rautaa oikeaan paikkaan ja kunnolla kiinni.:D

JulmaJii 05.02.2009 07:07

Anteeksi Offtopic, mutta itellä ois tarkotus viritellä Warn 9 Industrial - hydraulivinssi Trooliin ja pyörittää hydraulipumppua voiman ulosotolla niin osaako kukaan sanoa paljonko ulosoton maksimikierrokset on? Sais laskettua suurinpiirtein pumpun litratuottoa.

Laitan aiheesta oman topicin aikanaan ku saan haalittua tarvittavat palikat kasaan.

Haeppi 05.02.2009 10:54

Arvelisin että se kierrokset on jotain 300-600 rpm, tosin arvelua vain. Kunpa omistais sellaisen kätevän kierrosluku laskurin ei hirveenä Biltemassa maksais mutta silti... On meilläkin kahvi pöytä puheissa ollut että vois viritellä pumpun siihen ulos ottoon, mutta sitten siinä on ongelma että se on pääkytkimen takana ja kytkin painettuna se ei pyöri. Roolin kone tilassa on kyllä tilaa jos sinne asentelis hihna vetoisen hyrdauli pumpun samalla sais pumppu kierrokset kohdalleen ja ei tarvisi ylennys vaihdetta rakennella. Siihen vain pitäisi tehdä kytkin millä sen saa pois päältä jos se tulisi vain vinssille.

Kuningas idea olisi korvata ohjauksen tehostajan pummpu suurempi tuottoisella ja / jos samalla pumpulla käyttäis vinssiä ja ohjauksen apusylinteriä ... Siinä sitä vähän ois pään raapimista

Haeppi 05.02.2009 10:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 531055)
Suotta sitä tuommosta noppaa kyhäämään, pätkä"saumoja" vielä.
Ennemmin rautaa oikeaan paikkaan ja kunnolla kiinni.:D

Totta toinen puoli ainaskin :D Jos nyt tekisi saman uudelleen vois polttoleikata kaikki osat tietyn mallisiski ja säästää saumoissa. Se on vaan sitä kun jonku eka kerran tekee siitä väkiselläkin tahtoo tulla "tedyn" näköinen. Hmmm ja um sitten kun osais vielä cad piirtää niin mitään ei tarvisi kokeilla käytännössä... mutta sitten siitä viimeistään katois tekemisen maku :(

Lemmy 05.02.2009 18:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JulmaJii (Viesti 531063)
osaako kukaan sanoa paljonko ulosoton maksimikierrokset on?

Nelipykäläisen ulosoton välitykset:
eteen 0.928
taakse 1.185

Tuosta laskemaan...

JulmaJii 05.02.2009 21:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lemmy (Viesti 531200)
Nelipykäläisen ulosoton välitykset:
eteen 0.928
taakse 1.185

Tuosta laskemaan...

Viispykäläinen loota, liekköhän sama välitys... Helpottas älyttömästi ku tietäs miten se lasketaan. :D

Blis 05.02.2009 23:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JulmaJii (Viesti 531295)
Viispykäläinen loota, liekköhän sama välitys... Helpottas älyttömästi ku tietäs miten se lasketaan. :D

koneen kierrokset x laatikon (vaihteen jolla ulosottoa pyöritetään) välitys x ulosoton välitys -> ulosoton jengat

Lemmy 06.02.2009 16:42

Patrollissa koneen kierrokset x ulosoton välitys...

esmes: 800rpm x 1.185= 948

JulmaJii 06.02.2009 23:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lemmy (Viesti 531486)
Patrollissa koneen kierrokset x ulosoton välitys...

esmes: 800rpm x 1.185= 948

Eikö pumppujen litratuotto oo yleensä ilmotettu tuhannella kierroksella? Jos tätä laskutoimitusta on uskominen niin se ulosotto pyörii siis lähestulkoon 1000rpm. Sehän riittää.

Meijänhän täytyy Lemmyn kans tehä rehvit ku noinki lähellä asustelet ja vaikutat vallan asiantuntijalta. Omistatko Troolin itekki?

Lemmy 07.02.2009 22:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JulmaJii (Viesti 531609)
Meijänhän täytyy Lemmyn kans tehä rehvit ku noinki lähellä asustelet ja vaikutat vallan asiantuntijalta. Omistatko Troolin itekki?

No mikä ettei..
Tiedä nyt siitä asiantuntijasta, korjaamokäsikirjasta on helppo luntata....
Patrolliahan sitä itekkin rakentelen http://static.petrisimolin.com/galle...mmy-testia.jpg :)


Sivu luotu: 11:58 (GMT +2).