![]() |
Jeep cherokee Msport
Myin edellisen projektin keskiviikkona pois ja torstai aamuna huomasin elämästäni puuttuvan jotain.
Pienen mietiskelyn jälkeen tajusin että ei ole yhtäkään epätoivoista projektia mihin voi upottaa kaikki rahat ja ajan mitä löytyy. No onneksi oli taskut täynnä rahaa eli nettiauto auki ja etsintä käyntiin. pienen etsiskelyn jälkeen löytyi naapurikunnasta parikin jeepin xj:tä ja kohtuu hintasia. Myyntilmoitukset antoi ymmärtää että tekemistä oli odotettavissa ja paljon! mutta sitähän tässä lähdettiin hakemaan :D. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=226530 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=226531 sunnuntaina pikku rapuloissa pelipaikalle ja hetken pyörimisen jälkeen lyötiin kättäpäälle ja sovittiin että autot katoo pihasta seuraavan viikon aikana. Pienten haasteiden jälkeen saatiin molemmat pajalle sisään keskiviikko iltana ja tunsit itseni taas kokonaiseksi ja pystyin iloitsemaan elämästä kun tiesin että tekemistä riittää :D. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=226532 Autojen lähempi tarkastelu pääsi vauhtiin! Sinisen todettiin olevan koriltaan todella hyvässä kunnossa tosin moottori oli osittain purettuna ja kampuran laakerit kertoi että apulaitteet varaosiksi ja lohko kierrätyksen :D Vihree oli teknisesti kunnossa poislukien takaperä ja jarrut niin jumissa että auto siirrettiin pajaan sisälle tunkkien päällä ja kori oli ihan mätä. Pienten tuumausten jälkeen tultiin siihen lopputulokseen että vihree tehdään ensin ja sininen jää oikeesti projektiksi. Ensin vihreen letkut kiinni tankkiin tavaraa ja käyntiin. no meni hyvin mutta tankki oli sen verta rutussa että piti tehä tilapäinen tankki et päästiin kokeileen käynnistystä https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=226533 sehän hörähti heti käyntiin ja kävi ku sveitsiläinen kello startin solenoidi tosin vähän heikossa kunnossa kun jättää startin pyörimään mukaan. onneksi on varaosia ;) eli tankki ja perä tarvitaan uudet. no nekin löytyy ja läheltä. whatsapp laulamaan ja porukka kasaan. https://www.youtube.com/watch?v=LqFb...ature=youtu.be ilta siinä meni mutta vihdoin pääsi ottaan vihreestä savut. kiitokset tätäkin kautta mukana olleille! samalla kartoitettiin ruostehommien määrää alottiin paikkailut ja hiottiin pintaruosteet jo ulkopuolelta ja sitä ruostettahan löyty :D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=226534 tarvii myös palkkihelmat! Sinisestä nostettiin päämoottorin rippeet pois samalla kertaa ja purettiin moottori tila tyhjäksi ja kunnon pesu https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=226535 tästä on hyvä lähtee suunnittelemaan mikä moottori sinne istutetaan:cool: 1.9 tdi on vahvana vaihtoehtona ;) vihreen peltityöt alkaa oleen pian valmiina ja jarrut vaatii vielä ilmauksen ja startti uuden solenoidin niin pääsis näyttään leimalle että pääsee ajeleen :cool: sitten kun vihree on kasassa niin isketään sinisen kimppuun ja voin sen verran kertoo että jotain mettäkelposta on tulossa:cool: jos joku tunnistaa entisekseen niin pistäkäähän viestiä :D |
Onnea ja menestystä valitsemallanne uralla! :D Tätä jäädään seuraamaan tuntuu että ihtellä aika ei riitä muutako lukemiseen!
|
kiitokset kryyvarille :D
tuli muuten mieleen että jos joltakin löytyy taka-akseli d35c niin olen kiinnostunut ostamaan vasen takavalo kelpais myös. ja jos jollain on neliltrasella koneella oleva raato mitä ei enää huvita tehä ajokuntoon niin sekin kiinnostaa. kaikenkuntoiset huomioidaan :D edit: tarvis ax-15 laatikon sen 1.9 jatkeeksi ku tohon ax-5 lodjuun ei vissiin ollu luottamista :D on muuten myynnissä jos jollekkin kelpaa. |
Hienoa...
Ja nämä projektit meni seurantaan.... :D
|
Lainaus:
Niitä löytyy ainakin Audi 100, A6, VW LT, Transporter, Volvo 850, S70, V70, S80... |
Lainaus:
|
Lainaus:
yhtenä vaihtohtona on ollut q7 cayanne tuoreqissa käytetty 3 litranen v6 kun olis kaverilla edukkaasti tarjolla siinä tosin johtotason hommia kohtalaisen vitun paljon ja itellä ei taida softat riittää sen ohjelmiston riisumiseen ecusta. toisin sanoen jos jollakin on hyvä tai huono idea niin kaikkia kuunnellaan!!! kunhan se on diesel :D eilen saatiin muuten vihree illalla ajokuntoon toimivilla jarruilla ja päästiin ottaan pientä testirinkiä. sit alko lapsettaa ja ruuvattiin syötöt vähän suuremmalle kun ei tuo 2.1 rellun kisakone oo kovin race henkinen :D uudet testit, vähän kaasua ja takasin pajaan kun apulaitehihnat säpäleinä :rolleyes: ei vissiin muutaman vuoden seisominen oo tehny hyvää :D mutta täytyy sanoa että pieni lisäys syöttöön vaikutti yllättävänkin paljon tossa koneessa:eek: |
Lainaus:
|
noniin projektit on edennyt hitaasti mutta varmasti:D
hitsilankaa on palanut vähintäänkin paljon ja palaa vielä ainakin saman verran :D mutta valmistakin tulee kun jaksaa nyhertää https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232510 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232515 jotain etäisesti puskurin tapastakin tuli värkättyä https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232509 piti tehä vähän kestävämmät kiinnikkeet sille että saa sit prisman parkissa peruutella niinku huvittaa https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232514 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232511 |
versio 0.99 valmiina :cool:
vähän otti aikaa inspiraation löytymiseen ja kolmisen viikkoo pitkää päivää työmaalla mutta eka on nyt testilenkillä ja ens viikolla toivottavasti ehtis käymään konttorilla kysyys että mitä vielä pitää korjata :D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=232742 niin ja toi puskuri nyt vaan on pitääs noita parkkeja kiinni et teen siitä vähän siistimmän kun kerkeen :D Lainaus:
2.5 varten ei tarvis välttämättä tilata sovitepalaa jenkeistä kun ei oo sellasta :D joutuu miettiin uudelleen miten CAdia käytetään :D mites kun ton sinisen kori hommat on tarkotus alotella tässä samalla kun mietin moottoria ja voimansiirtoa ym niin mitäs mieltä kokeneemmat on seuraavasta... lehtijousista tekis mieli päästä eroon monestakin syystä mutta mitä tilalle? onko nelilinkki ainut vaihtoehto vai olisko esim pajeron alatukivarret kierteillä mahdollisuus? pajeron osilla olis vaan aika paljon edullisempi ja helpompi toteuttaa toi peräpää. oliko jollain jotain kokemuksia, ajatuksia tai jopa kuvia xj:n tankin siirrosta konttiin? koska onhan toi nyt ihan helvetin alhaalla muuten noin fiksuksi autoksi. melkein alempana ku käyttis skodan öljypohja :D ja vielä kysymys et miten noihin on väki laittanut takavinssit kiinni? loppuun pikku fiilistely pätkä yheltä illalta kun oli 8 ukkoo ja kameramies häärääs ympärillä :D https://youtu.be/V6JiScBch2g |
Hieno video!:cool:
|
Noniin nyt on moottori hommattuna swappia varten ja pitkän pohdinnan se kukkaron syvyyden tutkimisen jälkeen(ei muuten ollut kovin syvä:() koneeksi valikoitui bemarin M57 eli 3 litranen turbo diesel.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233141 olihan muuten mielenkiintonen reissu kun käytiin luovuttaja hakemassa :D auton piti olla ajokuntonen että saa festarikilvillä ajaa kotiin ja kun paikalle päästiin niin ikävä yllätys oli että jarruputki poikki takaa :mad: ei muutaku nilkuttaen auto motonetin pihaan ja parit työkalut hyllystä ja vähän jarruremppaa että päästiin liikkeelle :D kyllä siinä oli hymy herkässä kun tuli ostettua eka bemari ja heti sai nostaa pukeille https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233142 onneksi havaitut viat vaikuttivat positiivisesti auton hinnoitteluun meikäläisen kannalta :D seinäjojelta käytiin hakemassa vähän uutta/vahvempaa/paremminsopivaa/huonomminsopivaa osaa :D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233143 ax5 laatikon tilalle ax15 koska hivenen kestävämmmän laatikon maineessa ja adapterilevy m57 kanssa on hyllytavaraa niin säästyy aikaa muuhun pahantekoon. samalla mukaan tarttui uus perä kun vanhasta oli stefa jättänyt osat muinaiselle remontti paikalle. tosin tästä oli jäänyt stefa itse johonkin mutta pikku juttuja kun muuten löytyy tarvittavat osat :D ja samasta paikasta sai vielä edullisesti tuplakalvoisen jarrutehostimen:cool: jos jollain on ylimääränen 23 spline input shafti 231 jakikseen niin ilmoitathan itsestäsi ;) kaapeli hommiakin päästiin alottaan tilipäivää odotellessa että saa tilata lisää kallista tavaraa ja viedä osia sepälle https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233325 |
Ai perhana, tämähän on erityisen mielenkiintoista nyt kun M57 tulee pellin alle! Hyvä motti, ei oikeestaan muita perusjumppaa tiedossa kuin hehkujen ja termarien vaihtoa. No niin no, imusarjan läpät kannattaa kiskoa mäkeen ellei ne ole jo poistettu kun näissä "ei update versioissa" M57 koneista ne saattaa ihan oikeasti kulkeutua nieluun asti. EGR tukkoon kanssa töhrimästä mestoija samalla ku puuhailet, ja korvausputki sinne EGR venan tilalle koska sieltä saattaa alipainekellon kalvo kypsyä ja sitten se puhaltaa mämmit konetilaan sitä kautta.
Mistäs tollaseen adapterilevy löytyy suoriltaan? |
Lainaus:
Nyt olis Jeepin pään sähköt aikalailla valmiina odottamassa alttarille astumista Bemarin sähköjen kanssa. Pari pikku kämmiä tuli kun nypin räikän johdon vissiin irti ja vilkut katos kokonaan:D mutta eiköhän ne sieltä löydy. On noi johtohommat nyt yritetty tehä alusta alkaen silleen että kaikki ylimääräiset piuhat mitä on purettu on otettu ihan liittimellä asti irti liitin purkamalla että saadaan siisti ja helposti (tarvittaessa) huollettava nippu mikä ei satu sieluun kun sen näkee:D |
taas jotain pikku juttua saatu eteenpäin..
laatikko laitettiin lihoiksi että saa input shaftin sorvarille ja samlla näki että sehän on pirulainen ihan hyvässä kunnossa. Nyt kun se on paloina niin kokeillaan sopisko toyotan r151f välilaippa tohon laatikkoon suoraa niin sais rautaisen alumiinisen tilalle ja sitä kautta teoreettista kestoa laatikolle kun muutenhan nuo on identtiset sisältä ja päältä poislukien peräpään koppa ja tuo välilaippa joka on ax15 laatikossa alumiinia ja toyotan laatikossa rautaa. Ilokseni sain huomata että ykkönen oli jo lyhyempää mallia joka oli myös tarkotus vaihtaa. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233551 Mittariston tekeminenkin on aloitettu https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233552 tulee siis tabletti mittaristoksi koska huomattavasti edullisempi, helpompi ja nopeempi tehä ku sovitella jeepin mittaristo toimimaan uuden koneen kanssa tai ostella uudet mittarit kaikelle tarvittavalle. tosta adapterista tuli jonkun verran kyselyä niin tosiaan pmc motorsportilta löytyy puolasta sopivaa. Muuten tuntuu olevan soiva peli mutta eivät ole kauheesti panostaneet valmiiseen tuotteeseen kun kysyin että mikä vauhtipyörä kytkin setuppi niin vastaus oli että koita ite selvittää :D |
No joo adapteri saapui tontille ja päästiin sovitteleen koneeseen. Täytyy sanoa että oli ihan loistavaa ku sai kerrankin vaan ruuvata kiinni :D
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233961 Kytkinkoppa istu ihan hyvin mutta pikkasen piti höylätä startille tilaa. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233962 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233963 Tuli adapteria odotellessa vähän kerättyä muita osia pitkin Suomea ja Toyotan r151f laatikon teräksinen keskilaippa löyty padasjoelta siihen hintaan että uskalsi kokeilla sopiiko se tohon Jeepin laatikkoon. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=233964 ainakin ulkoisesti sopii täydellisesti. Kunhan fedex saa toimitettua rokkiauton paketin missä tulee köyhän miehen korjaussarja laatikkoon niin pääsee mäkeen että sopiiko kaikki sisuskalutkin paikalleen. Ecu kävi ajoneston poistossa ja ilmeni että oli saanut jo aikasemmin viriviri ohjelman sisäänsä. Nyt odotellaan sit mielenkiinnolla et pääsee dynoon kattoon että paljoko tota myllyä on muokattu. Toive oli että olis ollut orggis kuntonen niin ei tarvis jännittää laatikon puolesta niin kauheesti mutta toivottavasti toi teräksinen keskilaippa auttaa edes vähän kestoon :D |
noniin jotain taas tapahtunut.
moottori olis vihdoinkin omien tassujensa päällä konetilassa https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=235283 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=235285 ahdin tuli käännettyä pakosarjan yläpuolelle niin sai moottorin korvalle tilaa ja muutama muu pikku muuttuja korjattua https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=235284 syyläri meinas olla pikku ongelma mut selvinnee maanantaina et saako tosta bemarin syyläristä värkättyä jeeppiin sopivan https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=235286 laatikko on purettuna ja odottaa inspiraatiota uusien laakereiden kanssa jotain rst tankkia tuli aloteltua mutta katotaan nyt mitä siitä tulee :D siitä kuvia jos se sattuu onnistua edes jotenkin :D |
Mikset käytä XJ:n omaa syylaria, kun se menisi kuitenkin lukkopeltiin ja muutenkin ihan suoraan paikalleen? Letkutkin saanee hienosäädettyä kohdalleen jos ei käy suoraan?
XJ:n oma syylari kuitenkin riittää esim. LS- sarjan kasikoneillekin ilman pahempia lämpöongelmia niin että ilmastointi toimii ja ulkolämmöt jotain ihan muuta kuin meillä Suomessa.. Hienoa tekemistä, ja tuossa koneessa pitäisi olla potkuakin ihan kelvollisesti :) |
Bensa XJ:n lähdöt väärinpäin mutta 2.5 TD olis ollu oikein päin saman kokosella kennolla mut sit taas ahtoputkien reitittäminen olis menny niin hämäräksi kikkailuksi että saanu viikon duunilla korkeintaan keskinkertaisen ratkaisun🤣
Kyllä siinä pitäis menohalut riittää :D joku softa oli eculla valmiina ja siihen avara putkisto ennen ja jälkeen koneen niin eiköhän siitä ihan hupi peli tule😎 |
noniin voimalinjakin saatiin kasaan. sisälle tuli vähän hiluxin osia ja uudet laakerit ja kunnon putsit. jakis sai 23 pykäläisen input shaftin samaan reissuun kun oli pikkulaatikon perästä alunperin.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=235343 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=235345 kytkinlevy tuli sorvarilta eli bemarin levy jeepin keskiöllä. tarvii vielä tinata ne toisiinsa jotenkin. ehdotuksia juottamisesta/hitsaamisesta/liimaamisesta/tinaamisesta/tai jostain jolla se pysyy kiinni otetaan vastaan:D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=235344 |
Katoitko dli teknikiltä että ei olisi ollut suoraan oikealla boorilla olevaa? Sieltä voi ostella halkasijan/boorin ja massa/sintteri ja jousitettu/jousittamaton periaatteella. Hyvä valikoima ja selkeä sivu.
|
Lainaus:
edit: laitoin sähköpostia ja löytyis oikee levy. odottelen hintaa |
Vihdoinkin!!!
https://youtu.be/-ns2RntvlNE Pikkusen oli pään raapimista että starttas mutta nyt saa napista käyntiin ja pois😎 |
Hienosti hörähti :D
Tuliko tuohon nyt muokattu orkkisecu vai miten hoiditte? |
Lainaus:
Ajonesto poistettiin auton omasta ecusta ja silloin löyty jonkun moinen virisoftakin. Kukaan ei vaan tiedä et millainen😂 Näkee sit joskus kun saa ajettua rullille että paljonko on alkuperäisestä tehosta tallella😂 |
Lainaus:
Kaikki korin sähköt karsittu pois? |
Korin sähköistä on lämmityslaitteen sähköt ja keskuslukitus paikallaan. Loput tulee uutta.
Toi olis ollut todella helppo kytkee Jeepin omiin sähköihin ja kovaa ajoa mutta oli niin monta korjausta johdoissa ja puoliksi sulanut sulakerasia ja hapettuneita liittimiä koko auto täynnä että tehdään nyt alusta loppuun kunnolla. Korista on tarkotus hinkkailla kaikki näkyvät ruosteet pois niin helpottaa sitäkin hommaa kun ei ole sähköjä tiellä eikä tällä hetkellä mitään muutakaan Edit: niin koneen sähköistä ei ole ku ainoastaan tarpeelliset jäljellä. Kaikki muu on napsittu irti. |
Nonin. Hieman täytyi udella kun omasta autosta kone levällään ja uudet kiven alla. Tuollainen m57 vaan makaisi varastossa ja loppu kori pihassa. Täysi vain saada sähköt niin vähälle kun vaan voi ja mieluusti niin että kone toimii itsestään. Tuossa omassa offivehkeessä ei paljoa korin sähköjä ole :D
Voimaahan tuosta saa pihalle kivasti, katuharrasteessa oli viime kesänä päälle 400hv ja yli 800nm :D Alkaa vaan siinä kohtaa voimansiirto nöyrtymään hiluxista |
No nyt on kaks relettä yks on-off katkaisija ja yks lukkiutumaton painonappi startti nappina kaks pikku sulakerasia bemmistä jakaa virtaa että aika simppelit niistä saa.
Mikä laatikko sulla on hiluxissa? |
En muista tarkkaa mallia mikä ln65:sessa on, mutta ei se R151f ole, siihen sinulla taitaisi olla valmis laippa myydä?
|
Lainaus:
Eikö nuo kannattas kytkeä alkuperäseen virtalukkoon niin ois järkevä käyttää. |
Lainaus:
Noo kato sähköt oli tossa kohtaa vielä "testipenkki" moodissa :D:D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=235820 Tulee kyllä ihan virtalukon kautta kunhan kerkeän 😂 |
Pienenä välikommenttina..
Moni kysellyt että olisko adapteria Toyotan r151f laatikkoon. No toi adapteri sopii siihen Jeepin kytkinkopalla. Mutta laittelin pmclle sähköpostia et mitä tarvii että ne alkaa tekeen uutta adapteria niin 10 ennakkotilausta ja laatikon🤔 hinta on about saman verran mitä niiden m57->ax15 |
Projektin osalta päivityksiä. Syyläri olis tinattuna Seinäjoella ja moottori nostettiin välissä pois että pääsee peseen ja pikku siistimisiä muutenkin.
Jos muuten joskus tulee vielä eteen tilanne että pitäis putsata m57 imusarjan niin ihan sama mitä maksaa mutta joku muu tekee sen mun puolesta 🤣 Laturi pääsi paikalleen ja vedin kaapelitkin jo kiinni vielä takimmaisen korvaan joku kiinnityslaippa ja se olis valmiina. Moottorin ympäriltä lähti vähän turhia ohjauslaitteita pois ja johtosarjaa tuli vähän korjattua . |
Heitä sit se egr alipaineventtiili kuikkaan ja laipalla tukkoon sieltä pakosarjan hoodeilta. Ton jos tekee niin sitten voi ottaa 100-varmasti vuotavan egr termarin auki ja kääntää sisuskalut toisin päin -> ei falskaa enää vettä läpi ja teoreettiset mahikset saada M57 käymään oikeassa lämpötilassa. Jahka ekaks vaihdat päätermarin ehjäksi :) Niin ja pysynee se imusatsi puhtaampana...
M57 ei vedä minkäänlaista vikavaloa/tilaa päälle vaikka egr hilut heittäisi kuikkaan. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Toi on ihan alkupään M57 niin ei oo sitä egr jäähyä ollutkaan koskaan:cool: |
Lainaus:
|
nojoo jotain pientä tullu taas puuhasteltua muutakin kuin imusarjan kanssa sotkemista :D
moottorin sähköt pääsi vähän siistimpään nippuun ja koko komeus piilotellaan apparin jalkotilaan tehtyyn koteloon suojaan laitan siitä kuvia ku saan hiottua ne saumat:cool::D:D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=236180 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=236177 kaasupoljin pääsi paikalleen ja kyllä tiedän kertomattakin että saattaa tuki tarvita toisen sauman nyukysen päälle :D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=236179 jotain tommosta pikku osien putsailua tuli kokeiltua elektrolyysin voimin https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=236176 |
Noniin..
jotain pientä saatu taas aikaseksi. konetila olis maalattuna ja suurin osa sinne tulevista osista on hakenut paikkansa . luultavasti joutuu jotain pikku muutoksia tekeen mutta katotaan niitä sit :D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=237870 etupään alustan osat putsattiin hiekkapuhaltamalla elektoryysillä ja hapottamalla. ei siis kaikkia noilla kolmella vaan pienet osat omalla pajalla elektrolyysiin ja siitä happoon et on varmasti joka sopukka puhtaana. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=237868 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=237871 Johtoryhmän kokoustakin päästy alotteleen pikkuhiljaa Sulake paikkoja on nyt ehkä riittävästi. jeepin orggis rasiassa 16 paikkaa ja tossa on 36 paikaa. tavoitteena on että autoon ei missään kohtaa enää koskaan tule yhtäkään irtosulaketta ja hyppyjohtoa mistä kukaan ei tiedä hevon kukkuakaan mitä ne tekee. https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=237867 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=238149 tuli haettua sit parempi taka-akselikin tampereelta. ford 8.8 sen putsaaminen, kiinnikeiden teko, trussin teko ja "vähän kestävämpi " kopan teko otti melkosen paljon tunteja ja nyt kun katson sitä niin taidan tehä ton trussin uusiksi vielä :D tuli turhan tiukka sovite runko aisojen väliin niin pitää tehä vähän loivempi ettei ala ottaa runkoon plus että toi näyttää ihan hirveeltä :D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=238146 tarvii vissiin hommata isompi pylväspora ku ei mahdu työstettävät kappaleet väliin ja joutuu tekeen hommia himan kyseenalaisissa paikoissa :D https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=238145 versio 1.0 joka laitetaan tosiaan uuteen uskoon https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=238146 https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=238147 sit tuli vastaan edullisesti osia vastaan ja skodan keula kohti eteläsuomea. ostoslistalle pääsi parit wj:n satulat olka-akselit isompia jarruja varten, pre 88 dana30 jossa jarrusatulat tulee erillisellä kiinnitysraudalla kiinni. ja pikku koro palat eteen :cool: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=238148 nyt on sit valinnan vaikeus että käytänkö jarruihin wjn osat vai teenkö noilla pre88 olka-akseleilla ja niihin wk/durango satulat ja explorerin levyt wjn osilla sais kunnollisen crossover ohjauksen mutta joutuu hitsaileen olka-akselia. Jarrulevyt pitää aina porailla kun vaihtaa. sit saattaa tulla pikku clearance issue ton bemarin öljypohjan kanssa kun track bar nousee ylemmäs. noilla pre99 olkaakseleilla sais käyttää bolt on osia koko ajan mutta ohjauksessa joutuis tyytymään jonkinlaiseen kompromissiin. sit vielä että millä akselilla noi toteutan. toi alunperin katkeevalla vetarilla olis valmiiksi maalattuna ja siitä olis helppo jatkaa mutta toisaalta tohon ruostekasaan olis mukavampi tinata trussia kiinni ja vahvistaa noi inner C:t. jos alan tekeen tohon ruostekasaan tarvii vaihtaa välitys joka onneksi jo löytyy mut extra hommaa taas. välityksestä puheen ollen jos jollain sattuu lojumaan ford 8.8 4.1 välitys ylimääräsenä niin ehdottomasti kiinnostaa!!! ja jos joku tarvii dana 35 ja dana 30 niin tosta jää ylimääräseksi kun saan "lopullisen" setupin auton alle. olipas taas sekavaa tekstiä mutta pää pyörii yhtäaikaa niin monen projektin osan ympärillä että syöminenkin unohohtuu välillä. |
A-tikkaat kun jotenki vielä tohon poraustellinkiin saisi lisättyä :D
|
Lainaus:
|
Jarrulevyt on pirun helppo porata pylväsporakoneessa kun käytät vanhaa napaa mistä nakuttelee pinnapultit pois. Se on tarkka ohjuri ja poraa vaan suoraan pinnapulttien reikien läpi.
Ei nuo jarrulevyt nyt niin usein mene vaihtoon että siitä ongelmaa tulisi, minulla on nyt ollut ~90tkm WJ:n jarrut ZJ:ssä, palat vaihtanut kerran ja levyt on edelleen samat alkuperäiset. Ei ole vielä kuluneet likimainkaan minimirajalle, auto kuitenkin punnittuna 2150kg, olen vetänyt jarrutonta perävaunua vaikka kuinka paljon, ja omista ajoista noin puolet on kaupunkiajoa. WJ:n jarrut ja ohjaus on selvästi XJ/ ZJ paremmat, ja etenkin jos on korotettu auto niin saa ohjauksen ja panhardin kulmat näppärästi kohdalleen. Tuon verran minulla on tilaa ~3" korotetussa ZJ:ssä kasikoneella; etupään mitat on ZJ:ssä ja XJ:ssä liki identtiset, sinulla toki eri moottori mutta kuvat antanee kuitenkin vähän osviittaa. Etuakseli tehty kuvan tavalla.. https://timolampi.kuvat.fi/kuvat/Off...jpg?img=medium https://timolampi.kuvat.fi/kuvat/Off...jpg?img=medium https://timolampi.kuvat.fi/kuvat/Off...0.jpg?img=full |
Sivu luotu: 11:17 (GMT +2). |