![]() |
Pajero 2.8-->MB OM602Tbo (kerran vielä)
Päivää vaan kaikille. Aattelin tänne jotain pienta kirjoitella vaikkei niin kunnolla tule tuota offia ajettua, mutta välillä vähän jotain harrastelee ja nevoilla töikseni joudun ajelee. Kesällä tuli hommattua pajeronropponen kun halvalla mukamas sai hyvän. kyllähän sillä tuli reipas kymppitonni ajeltua kunnes aloin miettimään auton leimausta. No rungossa parit reijät ja niin pois päin. Tarkemmin kun tutki niin oli se runko jo aika valmiin oloinen... Sitten kun runko tuli kuntoon niin muutakun leimalle ja leima tuli melkein heittämällä. Päästöissä meinasi olla eniten ongelmia, mutta viimein päästi inssi siitäkin läpi. Sitten tulikin pumppu remontti eteen kun auto sippasi tienvarteen, meni ajonesto palikka pumpusta oikkariin. No pumppu samalla irti ja pp-dieselille huoltoon ja säätöön. Nyt on reilu 30tkm takana ja alkoi tulemaan loskavettä ja paskaa koppiin sen verran että jotain piti sillekkin alkaa tekemään nyt sitten.
Elikkäs auto toimii työautona pääosin ja kyllä sillä välillä tulee metsässäkin käytyä kurvailemassa, mutta mitään älytöntä vehjettä tästä ei voi tehdä kun saisi olla ihan ok ajettavakin. Ja kaikki mitä tekee pitää saada aina vkloppuna tehtyä, että pääsee töissäkin käymään. Mutta mennään asiaan elikkäs kuviin kun niitähän kaikki aina pyytää. Tässä aikaan saaduista räpellyksista muutamat kuvat. Tämmoinen oli silloin kun se taloon tuli. http://i5.aijaa.com/t/00330/13628929.t.jpg Aluksi meinasin hieman runkoa paikkoa vähän, mutta oli se tosiaan niin hyvä että ei muutakun kuori pois päältä. http://i11.aijaa.com/t/00163/13628870.t.jpg http://i10.aijaa.com/t/00305/13628871.t.jpg http://i1.aijaa.com/t/00996/13628872.t.jpg Pientä mätävikaa tuntui löytyvän. http://i7.aijaa.com/t/00328/13628874.t.jpg Ei muutakun 5x100mm latasta uutta palasta. http://i4.aijaa.com/t/00555/13628879.t.jpg http://i10.aijaa.com/t/00980/13628884.t.jpg http://i10.aijaa.com/t/00922/13628887.t.jpg http://i9.aijaa.com/t/00517/13628891.t.jpg http://i4.aijaa.com/t/00738/13628895.t.jpg http://i2.aijaa.com/t/00098/13628901.t.jpg Vähän tuli palasista tehtyä mutta pakko oli että sai kaikki oikeisiin kohtiin. http://i3.aijaa.com/t/00539/13628902.t.jpg http://i9.aijaa.com/t/00394/13628903.t.jpg http://i7.aijaa.com/t/00394/13628906.t.jpg Sitten vähän maalia. http://i5.aijaa.com/t/00706/13628907.t.jpg http://i7.aijaa.com/t/00103/13628908.t.jpg Kotelonsuoja ainetta. http://i8.aijaa.com/t/00782/13628910.t.jpg massaa. http://i10.aijaa.com/t/00197/13628915.t.jpg Ja kasailemaan http://i10.aijaa.com/t/00656/13628918.t.jpg Sitten jotain otoksia. http://i4.aijaa.com/t/00812/13628930.t.jpg http://i9.aijaa.com/t/00838/13628932.t.jpg http://i4.aijaa.com/t/00289/13628933.t.jpg Taas ajettiin tosiaan pitkästi ja sitten tuli visio korotuksesta ja tein kevyen 75mm korotuksen. http://i6.aijaa.com/t/00834/13628941.t.jpg Viimein sitä aikansa kirottua ja yhtäkyytiä kiinni olleena tuli pariviikkoa sitten haetua renkaat ja vanteet. http://i6.aijaa.com/t/00016/13628944.t.jpg http://i6.aijaa.com/t/00140/13628945.t.jpg Sitten hieman sitä korin paikkausta. http://i7.aijaa.com/t/00258/13628938.t.jpg http://i3.aijaa.com/t/00367/13628939.t.jpg http://i3.aijaa.com/t/01000/13628937.t.jpg http://i2.aijaa.com/t/00285/13628943.t.jpg Toisenpuolen kaaresta laitan tuossa kun saa sen tehtyä. Puskurit tuli myös nostettua oikeaan korkeuteen ja kaariin tuli haettua tänään levikekumia, kun konttorin mies sitä halusi että saa auton muutoskatsastettua. Lisävälot tuli ostettua sekä kattokaiteet että saisi parit työvalot katolle. Vielä kun niitä ehtisi asentelemaan. Tälläviikolla pitaisi alkaa jonkinsortin valorautaa alkaa nokkaan suunnittelemaan. Sitten kun vinssin saisi aikaiseksi hommattua niin alkaisi olla vähän sinne päin. Mielipiteitä autosta saa sanoa positiivisia tai negatiivisia ei sen niin väliä, pää asia että sais palautetta :D |
Sairaan hyvin tehtyjä ruostekorjauksia!
Heitämpä tähän pienen veikkauksen pajeron tulevaisuudesta. Se liikkuu jossain vaiheessa powered By Mercedes, ja hyvin liikkuukin :) |
on kyllä asiallisesti korjailtu, kummasti noi renkaat antaa autolle näköö :D
|
Ilmeisesti minun toinen harrastus tiedossa kun tämmöistä ehdotetaan :D No joo kieltämättä on käyty konetilassa rullamitan kanssa ja mittailin myös 605:sta ja se sinne saattaisi mahtua helposti :D Pitäisi vain löytää jostain pajerun laatikko niin pääsisi tekemään kytkinkoppaa:cool:
Joo kylähän nuo vakio pyörät oli melkoiset kottikärryn renkaat ja alkoi näyttää het autolta ku sai vähän isommat alle :D Onkohan kellään kokemusta kun tuo auto nykii kiihdyttäessä vähän niinkuin aine olisi lopussa.. tankissa olevat imuputket uusittu. voisikohan suodatinjalassa olla vikaa että saa hieman ilmaa tai jotai? vai vaihtaisiko polttoaineputket myös. pumppu kun on juuri laitettu. Kansikin tästä on halki mutta tuskin se siihen vaikuttaa mitenkään. Kesällä auto välillä lähti normaalisti käyntiin ja sammui ja sitten sai sahata pitempäänkin. ja välillä vaan sahuutti jo ensi startilla pitempään ja välillä lähtee ihan normaalisti käyntii... moottorin vaihtohan siihen ainakin auttaa jos ei muu :D |
Nyt kun on kori&runko kunnossa, niin nykimisestä & haljenneesta kannestahan tosiaan pääsee kätevästi eroon "pikku" moottoriswapilla.
Hyväkuntoinen/kunnostettu 605:nen vähän isommalla ahtimella, välärillä ja sopivasti syöttävällä mekaanisella pumpulla niin johan on makoisa käyttis. Tuo pajero on jo mukava tielläkin (ellei pilaa renkailla), toisin kuin nämä vanhat patet jotka on vähän traktorimaisia :) |
Lainaus:
|
sorry offtopic mutta tuo mersun koneen vaihto kiinnostas.. Miten meinasit toteuttaa ilmeisesti omalla manuaali askilla.. Mua kiinnostas mersun koneen lisaksi sen automaatti sekun on tunnetusti melko pommin varma.. mutta mites jako aski tuo pajeron jakoaski on pultattuna siihen omaan manuaaliin joten sen liittäminen mersun automaattin voipi olla ???
Kerroppas tyhmemmälle miten tuo kannatas tehhä.. |
Kyllä sitä tallista löytyisi täysin läpikäyty 605 jota hieman viilailtukin ;) Mutta ei ainakaan vielä ole tuo moottorin vaihto tulossa kuitenkaan ajankohtaiseksi :) Ja auto pysyi hyvänä ajaa tiellä vaikka renkaat onkin karkeammat, mutta ääntä niistä lähtee hieman muttei häiritsevästi.
kyllä se taisi ilmavuotoa olla, sillä perjantaina jätti välille ja sitten vaihdoin tankilta asti pa-putket kumiletkuksi niin alkoi tulla taas kyytiä. Jos tuota moottoria alan vaihtamaan niin toteutan sen pajeron omalla laatikolla. mersun automaatti on kyllä hyvä, mutta sitten siitä tulisi jatkuva neliveto. Eli jostain jos löytäisi rikkinäisen pajeron lootan niin siitä hilut ulos, kytkinkopasta siivu irti ja mersun kopasta siihen siivu. laatikkoon kytkinakselin tilalle rautatanko joka on sinne koneistettu sopivaksi ja sitten mersun lohkoon runkopukkeihin sopikaksi toinen pää akselista niin saa linjan suoraksi ja sitten hitsillä mersun kaulus pajeron kaulukseen kiinni. Öljypohja pitää myöskin tehde itse hieman erilaiseksi. Katsotaan jos löytyisi laatikko niin tuota tietysti voisi alkaa mittailee ja suunnittelemaan. Vkloppuna on saatu jotain taas aikaseksi. Palasta taas pois. http://i2.aijaa.com/t/00963/13628935.t.jpg ja uutta tilalle. http://i6.aijaa.com/t/00471/13628936.t.jpg Sitten lattia tukkoon. http://i6.aijaa.com/t/00299/13633227.t.jpg http://i7.aijaa.com/t/00441/13633226.t.jpg http://i8.aijaa.com/t/00575/13633222.t.jpg Ja maalia päälle. http://i2.aijaa.com/t/00966/13633264.t.jpg Takapuskuri tuli nostettua oikeaan korkeuteen ja samalla takavalojen johtoja tuli hieman paranneltua. Tein uuden pistikkeen jotta puskurin irroitus tarvittaessa helpompaa ja samalla tein uudet peräkärryn pistokkeen johdot. Vanhat oli tämän näköisiä. http://i2.aijaa.com/t/00710/13633224.t.jpg tässä uusi pistoke ja tinasin nuihin pistokkeen piuhat ja kutiste sukka päälle. ja johtojenpäälle tuli vielä kurttuputki(suojaputki) päälle. http://i2.aijaa.com/t/00272/13633225.t.jpg Takalämmitin tuli myös poisstettua ja tilalle tein tämmöisen pellin ja siihen tiivistenauha ympäri. http://i5.aijaa.com/t/00968/13633223.t.jpg Räpsy nevan reunalta. http://i7.aijaa.com/t/00285/13633220.t.jpg Sitten tuli lisävälot laitettua kans, jonkinverran parani näkymät näillä, varsinkin kun luntakin tuli. http://i8.aijaa.com/t/00052/13633228.t.jpg Vielä olisi penkin yksi kiinnike ja etujalkatiloissa pienet paikat niin alkaisi olla kori kunnossa :) |
Lainaus:
Paa vähä isompia kuvia niin olis mielekkäämpää katella. |
Mielenkiinnosta itellä samanlainen pajero ja mielessä ollut mb605 kun sais pellinalle mutta ei taida saada leimattua ainakin itsellä kun vm.96 vai onko täällä jollain tietoa onnistuuko jotenkin?
Ja todella tutun oloisia hitsaus hommia ollut. |
joo ite laitan jos laitan niin sähköpumpulla niin saa laillisesti laittaa kun tämäkin on 96vm. mutta voi olla että se vielä jää...
Nyt ei oo suuremmin mitään tehty muutakun koitettu maasto ominaisuuksia ja äämatööri kun on näissä hommissa niin sai sitä olla narunjatkonakin. Kuvat on pieniä, kun en tiiä mite ne isompina sais :D http://i1.aijaa.com/t/00281/13641120.t.jpg http://i4.aijaa.com/t/00817/13641121.t.jpg http://i7.aijaa.com/t/00465/13641127.t.jpg http://i11.aijaa.com/t/00424/13641122.t.jpg http://i2.aijaa.com/t/00822/13641126.t.jpg Eikä pitkästi päässyt kun löytyi ojakin.. http://i7.aijaa.com/t/00465/13641124.t.jpg http://i5.aijaa.com/t/00921/13641123.t.jpg Tympeää tuo on yhellä autolla kun kaverilla katkes toissapäiväna takaa lehtijous ja edesta mene vetari hajalleen, mutta jos sitä pääsis viikolla taas käymään harrastelemassa. Vahvatunne tuli kyllä siitä että se vinssi pitäisi kyllä hommata jos yhtään enempi intoutuu ajelee tuolla. tai sitten kevyempi auto olisi toinen vaihtoehto... |
Ethän tänään sattunu ajelemaan tuolla soinin puolella? Olin kahtovinaan että tutun näkönen pajero meni ohi ku ilvespassissa oli.
|
En tänään ollut sielläpäin, mutta kyllä sillä tulee joka viikko töiden puolesta ajeltua.
Olisko kellään antaa vinkkiä millainen vinssi kannattaisi ostaa? Olisiko näistä mikä järkevin ostos. http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...1581,648&lang= http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/73620/129 http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/73622/129 http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...iew/308916/129 http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/63808/129 Ja varmaan voisi saada jostain muusta liikkeestä pian halvemmallakin. |
Lainaus:
|
Perjantaina tuli visio ja tuli haettu 35" renkaat kun tuntui perämurikka olevan jokaisessa kannossa kiinni. pikkusen joutui etukaarista leikkaamaan palasta että mahtuu kääntymään, kun rengas joustaa ylöspäin. pikkusen tulee levikekumien yli, täytyy katsoa mitä keksii kun menee muutoskatsastamaan. Renkaista kiitos HJ-ARI :lle Oli mukava tehdä reilua kauppaa!
http://i5.aijaa.com/t/00488/13651598.t.jpg http://i8.aijaa.com/t/00852/13651599.t.jpg http://i8.aijaa.com/t/00469/13651601.t.jpg Ja joo en näitten koneitten kanssa ole sinyt yritin kopioida kaikkia linkkejä mitä kuvista ja osoiterivistä löytyi, mutta en saanut muuta kun tekstiä aikaan.... |
Tänään käytiin harrastelemassa, mutta meinaa näillä keleillä olla renkaat hieman liukkaat tuolla metässä.
Kaverin isuzu istahti jo aamusta kun oli reitti hieman pehmentynyt viimekerrasta. http://i2.aijaa.com/t/00525/13651605.t.jpg Ei se kuitenkaa itelläkään niin tähellisesti mennyt. http://i6.aijaa.com/t/00801/13651606.t.jpg http://i7.aijaa.com/t/00622/13651604.t.jpg http://i10.aijaa.com/t/00963/13651607.t.jpg Samoja raiteita ku ajaa peräkkäi nii saattaa se jää pettää viimesen alta. http://i2.aijaa.com/t/00351/13651608.t.jpg http://i8.aijaa.com/t/00101/13651603.t.jpg |
Lainaus:
Näyttihän tuolla tieten mamma pelastamassakin (missä jumissa) käyvän traktorillakin. |
Lainaus:
|
Juu ei saa yli 33" ilman poikkeuslupaa. Ja kytkin myös kovilla jos et meinaa välityksiä vaihtaa.
|
Joo ei tässä pikku jutuista heti synkistytä. Voi olla et pyöräytetää kapeemmille vanteille nuo niin ei ainakaan tule liikaa ulos (jos vain ei sitten ota runkoon käännettäessä) ja tosiaan erikoislupaa olen aatellut kysyväni, koska isommista renkaita olisi suuri etu minulle töissä. Katsotaan mitä sitten päättävät, toivottavasti ei mene 380€ hukkaan. Kytkintä olen myös miettinyt, mutta mielestäni ei nu älyttömiä kuitenkaan veätä ainakaan tien päällä, mut kytkin vaihtuu uuteen jos alkaa lipsumaan.
|
Lainaus:
|
Päivitellääs tännekkin välillä mitä tallissa tapahtuu. Elikkäs niinhä siinä kävi että mitsun kone kesti sen 450tkm ja sitten siitä tuli selvää. Nyt palataan siihen mersun moottori aiheeseen ja sitä aloin oiken enempi miettimään ja toteuttamaan myös.
Ensiksi jähän pajeron ja mersun kytkinkoppien mittailua ja sitten vauhtipyörien vertausta ja mittausta ym. no sitten tuumasta toimeen ja laikka laulamaan. sen jälkeen jyrsimellä tarkempaan mittaan http://aijaa.com/img/t/00458/13827586.t.jpg http://aijaa.com/img/t/00240/13827595.t.jpg sitten lohkoon sovitusakseli ja koppien mallausta. http://aijaa.com/img/t/00536/13827594.t.jpg Vehkeet hitsarille ja kopat toisiisa kiinni. http://aijaa.com/img/t/00277/13827585.t.jpg http://aijaa.com/img/t/00490/13827588.t.jpg Vauhtipyörä tuli piirrettyä ja vietyä piirrustukset sorvarille ja aineet mistä tehä. Sitten itse konetta mallaamaan. koppa laatikkoon kiinni ja lohko paikalleen. http://aijaa.com/img/t/00317/13827581.t.jpg kansi päälle ja imusarjan sekä pakosarjan/turbon mallausta http://aijaa.com/img/t/00827/13827582.t.jpg Moottorin korvakkeiden tekoa ja mallausta. http://aijaa.com/img/t/00373/13827591.t.jpg http://aijaa.com/img/t/00425/13827592.t.jpg http://aijaa.com/img/t/00573/13827593.t.jpg Pajeron oma syylärikin mahtuu paikalleen ja siihen saa vesiletkutkin helposti. http://aijaa.com/img/t/00354/13827590.t.jpg Tänään tuli mallattua öljypumppua paikalleen ja sitä aloin suunnittelemaan ja samalla mitoin öljypohjaa. pakoputkea tuli aloitettua mutta jäi 60asteen mutkaa vaille mutta nyt semmoinen on niin pitäs huomenna mennä jatkamaan. Akkukotelo on hieman imusarjan ja tehostajan pumpun edessä mutta saattaa olla et tämä tulee nyt vain yhdellä akulla. täytyy päivitellä kun saa jotain aikaan ja palautetta saa ja pitää antaa :D |
Aijaijai kun tääkin topic muuttui kiinnostavaks !!!!
Ja ISO peukku noista ruostekorjauksista ! |
Hyvältä näyttää. Juurikin samoin tein itekkii laatikon naittamisen. Linjaamisen hoidin irtolohkossa olevalla sovite akselilla jossa sovite kytkinakselille. Tuli juuri linjaansa.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Eilen tuli taas vähän harrasteltua pajeron kanssa ja kohta alkaa näyttää melko valmiilta kaikki muutos työt.
Pakoputkesta tuli alotettua ja siitä selvisi yhellä 60asteisella mutkalla ja pikku jatkopalalla niin sai kiinni vanhaan putkeen. http://i9.aijaa.com/b/00340/13831789...9d87690e034d15 Paikallaan http://i8.aijaa.com/b/00296/13831793...11e8de14bf337e http://i10.aijaa.com/b/00969/1383179...349e2f5e7aa9b7 Sitten siihen syyläriin, eihän se pajeron oma käynytkään kun ei tullut het mielee et laturiinhan se alavesletkun lähtö näyttää... http://i7.aijaa.com/b/00382/13831788...a4eaa8a9eda737 No siinä hieman mitaten ja tuumailten ja ei muutaku griffiniä keulille. Vähän pientä siivua korista. http://i3.aijaa.com/b/00208/13831800...803ae0d6e3855a Lisärauta alkuperäsiin kiinnikkeisiin johon sitten griffinille paikat. http://i3.aijaa.com/b/00862/13831798...185f93e3ad087c http://i9.aijaa.com/b/00074/13831799...a7edc615b3e076 Syyläri paikallaa ja nesteletkut myös. http://i3.aijaa.com/b/00598/13831801...6d95f3652b9812 Akku telinettä piti hieman kaventaa ja kun tuo toinen akku jää pois niin hitsasin telineen mihin sai tuommosen jakoblokin mistä virta kulkee sulakkeille. http://i9.aijaa.com/b/00806/13831802...9f8ec58f96f5c6 http://i3.aijaa.com/b/00435/13831803...a7d4648adc7b16 http://i5.aijaa.com/b/00739/13831804...f8f5beae277e7f Sitten varmaan tämän rojektin hauskin osuun elikkäs öljypohjan teko. Vähän mittailin ja kahtelin miten korkea sinne sopii ja ei muutaku vaihekerrallaan tekemään. http://i11.aijaa.com/b/00004/1383180...f73a72113b02e2 kehä hepattuna http://i11.aijaa.com/b/00586/1383180...e217e6a908702a Siitä sitten pikkuhiljaa muotoa hahmottamaan. tähän tuli lopeteltua ja täytyy ensiviikolla jatkaa taas tästä. http://i6.aijaa.com/b/00889/13831787...87c14fcbe677dc Ensiviikolla pitäisi saapua ahtoputket ja cooleri niin pääsee niitä sovittamaan. Öljyn imuputken suunnittelu alkaa het kun saa pohjan valmiiksi, tai on sekin jo alkanut mutta valmiiksi saa kun tietää pohjan syvyyden. Paisuntasäiliö vielä paikalleen sekä lämpparin letkut ja vesleikkurilla pitäs leikata tuolle pohjalle pulttikehä niin saa senkin valmiiksi asti. Sitten alkas olee aika hyvällä mallilla. Tietysti jotain pieniä mutta suurimmat hommat olis tehty sitten. |
Missä jousto-osa? Meinaatko saaha leimattua ennen lakimuutosta?
|
Putken tekovaiheessa jousto oli vielä kaupassa niin tein ilman sitä mutta se on helppo siihen nyt laittaa ennen kun ajoon ottaa. Jos meinaat sitä vääntö muutosta niin ei vaikuta tähän katsastukseen, kone tulee vakio hiluilla kasaan niin tehoa on se 150hv ja vääntö 290Nm ja pajerossa vakiona 125hv ja vääntö jotain 280Nm niin pysytään siinä 20% sallitussa lukemissa. Ja toisekseen en usko että pykälä tulee voimaan ja jos tulee niin vasta parin vuoden päästä.
|
Lainaus:
|
niin tuo 605tbo taitaa olla tullut vasta 96 ja sitä uudempiin eli moottori on vähäpäästöinen ja tulee kaikkine vakio hiluineen. Ainakin leimalle :D
|
OM605.960 110 kW (150 PS; 148 hp) / 4400 rpm 280 Nm / @1800 rpm 1995->
OM605.962 110 kW (150 PS; 148 hp) / 4400 rpm 280 Nm / 1800 rpm 1997-> tjsp. |
Jos kaikki menee niinkuin suunnitellut niin vkloppuna pitäisi päästä koekäyttämään vehkeitä. Tänään tuli käytettyä vauhtipyörä painotuksessa ja haettua kaikkea pientä nippeliä sekä tilattua uusi stefa kytkin akselille ja vietyä moottorin korvat ja akkukotelot pulverimaaluuseen. Öljypohja ei ihan vielä ole täysin valmis kun ahtaimman kohdan joutuu tekemään sitten kun saa laser leikkuusta pulttikehän.
Tässä kuvia millainen ö-pohjasta nyt kuitenkin suunnilleen tulee. http://i5.aijaa.com/b/00747/13835236...f71a487c9b2cbe http://i8.aijaa.com/b/00171/13835237...60822e560078ac http://i1.aijaa.com/b/00158/13835240...c733d185977a06 http://i5.aijaa.com/b/00234/13835243...9fc06f47467efa Tässä olisi jäähdyttimeen hitsattava nippa niin saa ilmat pois järjestelmästä. Kannessa alunperin, mutta on niin alhaalla et jää puolisyyläriä ilman vettä. Ja tuo laippa homma pitäs hitsata öljypumppuun ja siitä jatkaa rautaputkella imuputken loppu osa. http://i6.aijaa.com/b/00857/13835245...ea6e3034766f13 Vauhtipyörä ja kytkinasetelma. http://i5.aijaa.com/b/00411/13835244...89ca6c292b6c3c http://i2.aijaa.com/b/00127/13835246...95a3f418b2c978 http://i4.aijaa.com/b/00488/13835234...fc3c3a589c85bd Paisuntasäiliökin tuli nakattua tuohon akun eteen. http://i9.aijaa.com/b/00527/13835235...0a8ca5f299b579 Huomenna pitäisi töiden jälkeen käydä vähän johtoja selvittämässä ja pyrkiä poistaa kaikki turhat piuhat pois. Päivitellään taas kun saadaan hommaa eteen päin! |
Vähän on jäänyt päivitykset vähemmälle mutta pariviikkoa sitten autolla tuli jo ajeltua tosin cooleri ja ahtoputket puuttui ja jotain muuta pientä. ei ole vielä kaikkia kuvia tullut koneelle laitettua mut jos sitä tässä jossain välissä ehtisi.
öljypohja hitsattuna. http://i2.aijaa.com/b/00978/13863792...04527c6c57d837 http://i5.aijaa.com/b/00072/13863793...bb64817a91b869 http://i4.aijaa.com/b/00354/13863794...822d6536dd4a03 Sinnehän se moottori sitten istahti. http://i6.aijaa.com/b/00480/13863795...87d14a37782d4d http://i9.aijaa.com/b/00325/13863796...b0ed9eec7db9ce http://i7.aijaa.com/b/00803/13863797...9e0a44290cf56d http://i10.aijaa.com/b/00613/1386379...e8eef9d1900f56 Sitten lauhuttimien ja ahtoputkien mallausta. http://i11.aijaa.com/b/00881/1386380...7daf2de25094ba http://i6.aijaa.com/b/00639/13863802...1a1a320d731379 http://i6.aijaa.com/b/00803/13863803...4382ba7898cb8e http://i11.aijaa.com/b/00435/1386380...1a555447d3b82d Ahtoputket on jo hitsailtu kasaan ja odottaa asentajaa. sekä mynältä tuli pumppu kun tuntui hieman nuhaiselta tiellä niin katsotaan miten alkaa kyytiä tulemaan. äytyy lisäillä loput kuvat koneelle niin saa siten niitä tännekkin esille. |
Peukku
|
Hemmetin sopivia kuvia :rolleyes:
|
Komiaa! (Tähän se peukku ylöspäin) :)
|
Makia rojekti. Ittellä kans pyöriny mielessä hiluxiin istuttaa moinen moottori. Siinä kans tuo vähä päästösyys ongelma meinaa vaivata niin. Mitenkä meinaat sähköt rakentaa että saat tuon sähköpumpun pelaamaan katsastuksen ajaksi?
|
Mites onkos tän suhteen tapahtunut edistystä? :) kiinnostais et saitko muutos katastettuu :D
|
Unohtuko öljyproppu?
|
Eipä oo hetkeen tullut tänne kirjoteltua mittää mut jos nyt vähän kerrotaan missä tilanteessa ollaan menossa. Eli tuo mersun koneen kanssa ajelu unohdettiin öljynpaine ongelmien takia, vika todettiin olevan kytkinkopan keskityksessä vaikka sen luultiin olevan kohdallaan kun akselilla tehtii, enivei mersun motti pois ja siinä sitten jatkettiin ruosteiden poistoa vaihteeksi.
etunurkasta löytyi tämmöistä normi settiä. http://i2.aijaa.com/t/00197/14031930.t.jpg http://i2.aijaa.com/t/00288/14031931.t.jpg Ja sitten perinteiseen tapaan palaa pois ja uutta peltiä kehiin. http://i11.aijaa.com/t/00834/14031932.t.jpg http://i5.aijaa.com/t/00329/14031933.t.jpg http://i6.aijaa.com/t/00786/14031934.t.jpg http://i7.aijaa.com/t/00139/14031935.t.jpg http://i3.aijaa.com/t/00049/14031936.t.jpg http://i4.aijaa.com/t/00025/14031937.t.jpg http://i6.aijaa.com/t/00631/14031938.t.jpg Sitten ruosteenesto maali ja pinta väri päälle. http://i3.aijaa.com/t/00343/14031939.t.jpg http://i9.aijaa.com/t/00651/14031940.t.jpg http://i6.aijaa.com/t/00320/14031941.t.jpg http://i5.aijaa.com/t/00396/14031942.t.jpg http://i8.aijaa.com/t/00181/14031944.t.jpg http://i7.aijaa.com/t/00403/14031943.t.jpg Toiselle puolelle ehdin myös laitta palkkihelmankin. http://i9.aijaa.com/t/00546/14031945.t.jpg Ja englannista tuli jonkin sortin kone evukkaasti mutta sekään ei ihan ongelmitta nyt ole mennyt. kone tuntuu muuten olevan kunnossa öljynpaineet lämpöisenä tyhjäkäynnilla 1,5bar ja kierroksilla 3-4bar kaasupohjassa vähän enempi. mutta jäähdytin nestettä syö, varmaankin kansi halki. Ei tee painetta mutta nestettä häviää ja lämpöisenä tehot heikkenee huomattavasti. Olisikohan imukanavaan halki vesitilasta niin kun kone lämpiää ni alkaa viemään nestettä imupuolelta männän päälle ja alkaa tehot häviämään, mene ja tiedä no tutkitaan. http://i5.aijaa.com/t/00282/14031946.t.jpg Rengastusta tuli myös vaihdettua 35x13,5-15 maxxis muzzilloihin ja samalla tuli tehtyä lukkovanteet. http://i6.aijaa.com/t/00783/14031948.t.jpg http://i11.aijaa.com/t/00310/14031947.t.jpg http://i5.aijaa.com/t/00587/14031949.t.jpg Vanteet kävi hiekkapuhalluksessa ja polttomaalattiin ktm:n oranssiksi. http://i7.aijaa.com/t/00257/14031950.t.jpg sitten viimesin kuva vklopun ajoilta. Auto on aikalailla kesken hitsausten osalta. kuskinpuolen helma, kuskin jalkatila, penkin kiinnike ja takajalkatila hitsaamatta, sekä apparin takajalkatika pitäs tehä kuhan ehtis. No jos tuo inspiraatio iskin kun ajelee välillä :D leima meni autosta umpeen mutta juuri nyt ei leimalle niin kiire ole, jos saisi rauhakseltaan tehdä valmiiksi ja sitten lähteä leimaa ihmettelee. http://i6.aijaa.com/t/00853/14031929.t.jpg Osaako kukaan sanoa mistä saisi taakse jouset jolla sais perää ylemmäs? en tarkoita uusia korotusjousia vaan joku sanoi et jostai patrollista kävisi ja korottaisi, mahtaako näin olla? |
gr patrollin takajouset oli itellä, nostavat kyllä
|
Kiitoksia tiedosta, onko vuosimallilla mitään merkitystä?
|
Lainaus:
|
Nyt näyttää siltä et joutas tämä kampe myyntiin ajan puutteen takia. Hinta nyt on vielä auki et vähän mallia tarjoa, mut ei tämä tonnilla lähe vaikka leima ummessa. Kysymällä lisää infoa!
-markus- |
joo o Pajero ei kaupaks menny ja varmaan parempi niin. En oo aiemmin oikein japsi autoista niin välittänyt ja nyt taas vielä vähemmän. Kyllä se nyt vaan niin on et kansi on halki ja ei homma oikein pellaa. Jos nyt vielä koitettas tuota mersun konetta kuitenkin tuonne pellin alle :rolleyes: Kytkinkoppa tehdään nyt kokonaan uusiksi. Koppa jyrsimeen kiinni ja kytkin akselin laakerin pesästä keskitys ja kytkinakselin reikä koneistettiin vakiota isommaksi ja mittauksien perusteella oli parikymppiä sivussa alunperin. mersun laatikosta tuli laikattua siivu ja se vielä jyrsitään oikeaan mittaa n niin pääsee mallaa niitä toisiinsa. ja sovite akseli lohkoon tulee myös uusi kun tuo reikä koneistettiin uusiksi. Mitä porukka mieltä pitäskö tuo pajeron kytkinkopan puolisko vielä pultata tyhjiin laatikon kuoriin ettei vääntelisi? vai riittäskö et on lohkoon toinen puoli kiinni ja sitten vain oiottas hitsauksen jälkeen molemmat sivut?
Moottoriksi olis nyt tarkoitus tulla 602turbo. katsotaan miten se jaksaa vääntää näissä hommissa sitten. Öljypohjan taidan myös tehdä uusiksi ja ehkäpä Mersun omasta alumiini pohjasta. Sprintterin takasumppu pohja pitäisi katella koska öljypumppukin on semmoisesta niin se olisi varmaan passeli ja kaikista pienimmillä muutoksilla kävisi paikalleen. No laitellaan kuvia kun saa jotain kuvattavaa valmiiksi. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 20:59 (GMT +2). |