![]() |
Purolan pajan sätöstyksiä: kaapista tuubiksi. A.K.A. Discomäyris. matkan pää.
Hei.
Olen Jari ja olen offroad(n)isti mutta asiaan. Pitempään oon kuolannut "Peen" ja "lantikan" projekteja / suunnitelmia. Aina vaan on jarruttanut C kortin puute jne. No nyt kävi näin että tuli puolivahingossa pihaa siivotessa laitettua C304 Radio huussilla JA sitten piti ilmoittautua sinne autokouluunkin. Noh, vaatii vähän pitempään sitä tonnikalaa nytten :mad: Tästä olisi tarkoitus rakennella sellainen Venäjän matkailu camper, jolla voisi reissailla ristiinrastiin seutukuntia. ja myös tarvittaessa ajeluttaa porukkaa. Miksi lie sitten tätä projektia kutsutaan? To Do listaa tulevaisuuteen -Moottorin taloudellistaminen (RE85 vai diesel?) -Renkaat (4kpl 39,5" olis jo) -Sisustaminen aiheeseen sopivaksi. -Värittäminen (hiekka, khaki, tms matta vaaleahko.) -loput -muuta Kuvat ei varmaan kiinnosta vakio volvosta. No laitan silti. :D Tila-autot vierekkäin http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115033 huussi http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115032 Aaaaivan Vakio. 3/4 olidi jo eellä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115030 Ei tää nyt niin iso oo? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115031 |
.....tahtoo kans! Hakusessa on!
On ne volvot hienoja! :D |
Lainaus:
No mutta suunnitelmat kuullostaa ainaki ihan hyvältä :) |
Sairaan hieno laitos!
Itsellä kanssa pukkaa kuormurikuumetta, ja kortti puuttuu. Paljonko ne rokottavat moisesta nykyään? |
about hintoja...
Ohi rakentelu topicista... mut vastaan kysyjälle :)
Suuntaan antavia hintoja... Ajokorttiluokankorotus / C1 --> N. 800€ Ajokorttiluokankorotus / C - KUORMA-AUTO --> N. 1300 € Ajokorttiluokankorotus / C1E --> N. 1200€ Aika kalliiksi on menneet kortit.... |
Lainaus:
No jos joskus tarvis töissä tms tuota C tai sais tarvittaessa niitä töitä tuolla C kortilla |
Mutta joo onkos kellään visioita?
A: Kaaret. sais olla vähän ohjaamassa etukulmissa. ja toimisihan ne samalla kattotelineinä. B: pöksän lattia layout. (penkkejä tarkoitus pitää maksimimäärä) Tarviiko vyöt? jos tarvii millaiset? Mietein että nuo valmiit laatikostot voisi pitää. vähän muokata tarvittaessa. Takatilan lattiassahan on pyöräkotelot joten istuimet kannataa pitää kylkieellä menosuuntaan? Nukkumatilat 2-4 hlölle.. laveri? Riippumatto vie vähän tilaa ja olisi helppo. Onko joku nähnyt ulkomaan elävien sivuilla jotain hyviä ideoita? terassimattoa lattiaan ja maalia seiniin? laminaattia? mitä? Ajatuksia. ideoita. Kiitos. |
Tankki maksimiin eli 400l
|
Hyvähyvä, tervetuloa joukkoon...
pitäiskö keksiä joku C veheksiin hurahtaneille joku oma nimike ;) |
Lainaus:
|
Menee noin kuormureissa max koko 400 litraa .
|
3 Liiteet
Lainaus:
Jokunen kuva taas Kontti http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1349375711 Mikä tää on ? 24v-230v-24v ? http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1349375825 tässäkin on jotain sähkönkulkusuuntaan liittyvää?? http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1349375825 Pohjan mitat 175x335 just vähän kappeepoikittain nukuttavaksi, mutta jos pitkittäin niin menee liikaa tilaa. mietein että löytykö mistään sellaista lentokoneen lastiverkkoa (turvavyöstä kudottua) kuin Jamesbondeissa yms. jos siitä tekis sellausen leveen riippumaton / pingottas illalla, patjat päälle ja aamulla pois. tai sitten sellainen seinälle kipattava punkka? takatalli/parvi malliakin mietein mutta rajoittaisi liikaa ajelutus käyttöä? Jostain ton tyylisestähän sais... Helposti? IKEA http://www.ikea.com/fi/fi/images/pro...E278272_S4.JPG Lisää ikeaa http://www.ikea.com/fi/fi/images/pro...E315640_S4.JPG tässä sais laatikoitakin mukaan? liian levee vaan poikittain. http://www.ikea.com/fi/fi/images/pro...E315614_S4.JPG |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
ja koskee myös ha pa vehkeitä. poikkeuksena esim webasto tankii mut seki pitää olla muutos katastettu. 60l
ja on suomen tullissa tankin kojoja ihmetelty ja sieltä kiva setä kävi tulostamas oikee lapun matkaan ettei jää epäselväks tankki modifikaatiot:D |
Pidä noi nykyset sivupenkit alalaatikoineen ja sorvaa jostain niiden väliin kimmettävät vanerilaudat ja välituet. Näihin kannattaa porailla jotain hienmenoreikiä ettei käy ahistavaks nukkua omassa lammikossaan.
Matkatavaroille joku hyllykkö ja kiinnikkeet ja pimeeseen koppiin jotain matkaviihdettä matkustajille. En tiiä kyllä mitä, mutta joku radiolaite sopis kuvaan ja sanla tai vastaava. Venetyyliin siis nukkumaan mennessä järjestellään sisustaan penkkien väliin laaja siskonpeti. Riippumattovirittelyissä kaikki valuu keskelle ja tunnelma tiivistyy ehkä liiankin läheiseksi, jos ei ole rexonaa. |
Ajatus oli tehä "ikkuna eteenpäin" eli kamera ja näyttö. siitä voi sitten touhuta muutakin siitä näytöltä.
Miten tuo Land Roverin 300td 1995 vm moottori, olisiko siinä sopiva päämoottori kys laitokseen, ja kannattaako (saako jostain valmiita? ) välilevyllä, vai laatikoineen asentaa? Ja se patrollin pata pn toinen joka mielessä on ollut.. Edit. mistä puhelimet kopin ja huussin väliin? kuski ja vänkäri vois pitää ihan kuulokkeita ja niin kuin oikeissa :D ralliautoissa. toki jos olisi langattomat niin olisi helppo ohjeistaa vinssatessakin.. |
haaparannan lähellä oli niitä ruottalaisia veivattavia maastopuhelimia 20E pari. sellaiset koppiin. mulla on jotain räkki radio juttuja jos nuo räkit jää paikoilleen ja on 19"
|
Lainaus:
Olis pitänyt ostaa ne luurit.. "helevetin hyviä johonniin." |
Laita myrskypunkat (sellaiset mitä kilpapurkkareissa on). Vie vähän tilaa, nopeat laittaa käyttökuntoon ja pystyy nukkumaan ajonkin aikana. Toinen laita punkasta seinään kiinni, toinen puolisko roikkuu narun varassa.
|
http://www.aircooled.fi/tuote/2392/r...ngynrunko-t2t4
Joku tommonen sänky/penkki yhistelmä. |
ei kai tuo ikean laatikkosänky ole lastulevyä, saattaa kosteudesta ottaa vähä turvotusta.
muistahan sitte ettei taida mahtua ihan samasta reijästä ku susuki;) |
kontin sisälle muovilattia korkeilla reunoilla ja sängyn rungoksi alumiini tai ihan mustaa.
ja sähkötki sillälailla että kopin voi reissun jälkeen pestä painepesurilla. |
Toi muovilattia ehdotus ihan jees! Toiselta sivulta toi laatikosto veks ja tilalle ikeasta tai tuosta http://www.tori.fi/pohjois-savo/Kerr...1.htm?ca=8&w=1 putkirunkoinen kerrossänky, kuski ja kartturi vois nukkua siinä ja sikaosastolaiset maatkoon vaikka pihalla...:). Ja nuo "sähköräkit" huitsin nevadaan ja tilalle tottakai IISO tv!
|
Lainaus:
Ja se maksaakin sitten sen 3000€--> Nimim. Kokemusta on! |
Kopin tilalle sauna!
Vui vitsi ois aika mukava kesken pätkän päästä käymään aina! Ja apukuskina vois istuu koko ajan siellä! :D |
http://www.korpikorsu.fi/site/images...135506_273.jpg
Siitä mallia. |
Lainaus:
Eih... jotain polttariajelutusta yms kyllä voidaan järjestää, mutta toi sauna on liian sitova/tilaavievä Paljonko ilppien ottotehot on? n 1kw? sillä sais kätevän ilmastoinnin kesäksi? Voiko ulkoyksikön asentaa "selälleen" katolle? Auton omia sähköjä tutkittu, ainakin yksi 230v kaapeli katkottu radioita purettaessa, ei pahasti. ajatus oli että invertteri syöttäs ajaessa 230 verkkoa, ja parkissa siihen voisi kytkeä voimakoneen joka syöttäisi, ja samalla lataisi akkuja. Aurinko kennot (etes vähän) olisi kanssa jees) Tulikohan ostettua liian maastokelpoinen? tää camper, jos ei meinaa tieltä pois ajaa juurikaan. Mjoottoriksi tälllä hetkellä kärkisijaa pitää patro 3,3l. Kuvia omista kaappi toteutuksista? Evo 1 ajatus käyttää tuota omaa sisustaa aika pitkälti, osin toimivien sähköjen takia, toisaalta ajatus säilyttää nuo istuma paikat. pitää vaan lisätä muutama kaappi jne. |
Orkkis sähköt pääoisn selvitelty /toimii.
Mjoottoria mietitty, nyt parit eri vaihtoehdot. Joko patrol3,3d (t) ja iveco risteymää laatikkoon. Patrol 3,3d(t) ja volvon oma laatikko ja jatkettu kytkinakseli/ paksumpivauhtipyörä, kuulemma tarvii n 20mm fylliä. Patrol3,3d(t) ja dynan laatikko (5vaiht?) tai sitten b tai 3b moottori (ahettuna) ja dynan laatikko tosdta dynan laatikosta pitäs koittaa tälläviikolla laskea välitykset. Olishan tuossa bmoottorissa vaan tyyliä? :D |
Lainaus:
|
Noi patrollin myllyt kun ei hirveen vahvoja ole, ite kallistusin mesen 603, on paljon halvempia ku 606 mosat.
|
Mikäs vika on patrollin 5-vaihteisessa laatikossa?
|
Lainaus:
eikös sulla jari joku mesen kone ollukin jossain valmiina? mä en noista mersun koneista paljon tiedä mut epäilen että sellasen 603:n hinnallakin saa jo kokonaisia patrolleja ja niitä löytyy helposti, taitaa mullakin olla 5 eriväristä autoa nyt pihassa, ja kallein (mutta huonoin) maksoi 600e kait nuo patrollin koneet tommosen 130-150hv kestää ihan hyvin.ei mulla ainakaa oo mitään ongelmia ollu kampuran kanssa ja hyvin jaksaa vetää vaik eilenkin oli laskennallisesti aika liki 5000kg yhdistelmän paino,yhen kerran kokeeksi pudotin 4:lle kajaani-kuopio välillä. muuten koko matka viitosella pikkukaasulla ajettiin :p kait ihan ok kun kone tuli maksamaan ahtimineen 350e:D nii tosiaan yksi mahdollinen elimenluovuttaja volvoon käytiin jo eilen hakemassa jarin kans maailmalta. jos siitä vaikka laittas jotain osia.:rolleyes: jos se nyt ensin käynnistys.. |
No duoda. Se muutos setti maksaa n1000e. moottori 4-800
koko patrollin saa 1000e saa sopimaan välilaipalla. patrollin koneen voi vaparista ahtaa. mbn ei (tbo kalliimpi ostaa) Jotain tuollaista pähkäillyt.. niin ja patrollin 5v laatikkoa ei oo käs varastossa. ja kuulemma volvon laatikko (jakis) synkronoitu ? |
Pystyskö patroliista laittaan koko paketin jakolootineen päivineen
|
Lainaus:
|
heti yks om 603 tbo dsl = a300e kiitos ;)
|
Lainaus:
|
Ei muuta kun nettiautoa selaamaan. Kyllä niitä siellä välillä on. Nuo 603 koneethan ei ole niitä haluttuja, vaan 606 mosat.
|
no sen verran on tullut mbn kanssa puljattua että suurinpiirtein on kartalla mitä ne maksaa.
|
joko suikan oot hävittäny?oliko teil mutes toi arkangelin reissu keltalan kisojen kans yhtäaikaa?
oma mielipide tohon moottori asiaan, patrollia pellin alle ja jos viä ymppäisit ivecoa lootaksi nii oispa makia paketti |
No jos ja kun matkailu kiinnostaa nii ruotsista noita vanhoja MB diesel autoja saa kohtuu hintaan. Pohjois-Ruotsista ei tuu pahakaan matka hakea. 700-900€ saa 250-300 malleja. Halvin puhki ruostunu mut ajokunnossa oleva 606 moottorilla minkä keväällä huomasin oli n. 1600€. Suomessa pelkästään koneella pitävät enemmän... Jonkun tommosen meinasin ite hakee "elimen" luovuttajaks kuhan ensin selviän mb ml konkurssista:D
|
Lainaus:
onkos volvossa peränmurikat miten, samalla puolen kuin patrollissa vai:confused: |
Joo.
Ite tuuppasin koko patrollin paketin, niin sai ylivaihteellisen vaihteiston. Ongelmia on vähä vaan painojakauman ja pituuden suhteen. Patrollin motti+5v-loota+jakis on pikkusen reippa 20cm pidempi, ku volvon motti+4v-laatikkopaketti. Eka aattelin vaan lyhentää takakardaania reilusti, mut ei ollu hyvä idea, joten moottorin siivapyörä on ny tasan etuakselin kohdalla ja takakardaani lyheni alkuperäsestä sellanen 6cm. |
Miten Viipo rakensit vaihekepin tuolle 5-v laatikolle?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Yks vaihtoehto keppisysteemille vois olla tuo mitä on käytetty tippa relluissa ja rättäreissä
on ainaki helppo rakentaa,kaavio tosi kääntyy. |
Lainaus:
|
niin minkälaiset penkit/vyöt pitää olla 1978 kuorkissa?
|
Vöitä ei tartte olla.
|
Lainaus:
nuo sun varaosalaitoksessa olevat penkit on siis ihan ok siihen. se muuten rupes käynnistyy avaimesta ilman syötönrikastusta ja pakoputkikin sinä nyt on. kone siinä tuntus toimivan ihan ok, takapäästä koiranpaskatiiviste vuotaa öljyä ja jäähdytintä paikkasin fortella et pystyy koekäyttää. näkyy se rupeevan lataamaankin kun aikansa käyttelee,joten tervetuloa koeajolle huomenna.:p ota vaan dieseliä matkaan. taitaa muuten olla eri välitykset perissä, edestä löyty 4,11 välitys ja takana isoperä. niissä ei vissiin pitäs edes olla tota välitystä;) eteen vaihdettu kait pätkäpatrollin akseli.:o |
Lainaus:
HIenoa. Tälle viikonloppua en kerinnyt, katsotaan tässä uusiksi ensviikonloppuna. |
Passaakos tuollaiseen volvoon mistään muusta vehkeestä vanteet?
ja penkit saa olla sitten vissiin "itte tehty" ainakin kuormatilassa? 9 paikkaisuus tulee siitä että olis muuten linja-auto? silloinhan siinä olisi hyvä kuljettaa sohvaa kiinnipultattuna, josta sais levitettyä sängyn. (toki ne myrskypunkat on vieläkin listalla ykkösenä) mistähän tuohon saisi lisättyä ikkunoita? onko ajatuksia, asuntovaunujen ikkunat mahtaa olla liian hempuleita. Jos joku tietää / on ylimääräisenä niitä adaptereita joilla saa tojojaon volvoon niin olisin kiinnostunut ostamaan. |
Joo, et tee kyllä yhtään mitään niillä adapteripalikoilla. palikan paksuus on jotain 20mm ja siihen sitten tojotan vanne -44 ET:llä, niin volvon kokonaisleveys alkaa olla varmaan 2,6m.
15" vanteet menee kyllä volvon rumpujen päälle, riippuen vanteet keskiosasta. Osassa vanteista se keskiura on matalampi, jolloin mahtuu suoraan volvon jarrurummun päälle, osassa sit syvempi, jotta joutuu jarrurummusta sorvaamaan sen pikku olakkeen pois. Ainut, mikä rajottaa vanteen sisäänpäin viemistä on raidepää edessä. Ite sorvasin volvon vanteista keskiöt irti ja naitin ne tojotan 10x15 vannekehien kanssa yhteen niin, jotta raidepäästä jäi pari milliä vanteen reunaan. Tälläkin tempulla volvo levisi 10cm puoleltaan orkkikseen verrattuna. |
3 Liiteet
Tuli jokunen lamppu, mietein nuitten asentamista jotenkin nuin.
30W/kpl on tehoa, jotta luulis näkevän. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
tuo lumen maahantulo vähän hämää pihallla tehtäviä testejä.. |
Onkos tossa vaan yksi ledi per lamppu? Mistä ja mihin hintaan? On muuten huippu luuri toi E7 :D
|
Lainaus:
On siinä valoa aika makeesti. Multahan nuita saa, tai sitten kun joku kuitenkin sen isti kertoo, niin kiinastahan nuokin on tietysti tilattu ;) Ja suomessa nuo maksaa 92e/kpl sis alv 23% koekäytettynä että toimii, ja koeajan toki vielä 24 voltillakin vielä ne. |
Volvolle kuljetus lavetti hankittu.. treenattiin eka pienemmällä
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=123815 tämmöinen http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=123814 huomenna lähetään hakkeen päivityspakettia seikkailukaappiin |
Nyt lähetään ihan oikeelle suunnalle!
Ivecossa on vaan se ongelma, et jos jotain hajoaa, se on pystyttävä rakentamaan kuntoon ite. Mut se ei oo ongelma. Vasta nimittäin tänään töissä päiviteltiin, ettei oo mitään järkeä ostaa jotain vanhoja Ford Cargoja alustoiksi, kun alle 10v vanhoja kuorma-autoja saa parilla tonnilla kalliiden varaosien takia... |
:eek::eek::eek:
Eli iv€cossa kalliit varao$at? voe perse, niin tietysti :mad: |
maisemista päätelle kävitkö ivegon hakeen lampisaaresta?
|
Jaa sait kulettimen hommattua :D
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Noniin.
Mitenkäs jos (tää sopis tuonneyleiselle puolen paremminkin mutta kysellään nyt tässä) Jos ton seikkailu kaapppi evo ykkösen paloittelee ja ottaa siitä akselit tuohon mäyrikseen. 1. jos siitä tekee kärryn ja kuvittelee selviävänsä alle 750 kgn että pelkällä C llä saa vetää niin voiko vetää? hinattavana laitteena? 2 jos siihen tekee hinaus apuvaunun ja hinaa sitä kuormaautoksi rekisteröitynä niin silloin C piisaa? 3. pitäskö tehä sauna tms siitä? 4 miksi mulla ei taaskaan piisaa kortti mihinkään kivaan? 5 ostakaa joku pois toi kaappi, vielä menis jänkällekkin ajamalla? ivecossa on 3500kgn kuula käsittääkseni eli sillä saa vetää CE kortilla traikkua ja näin kuljettaa kahta / kolmea maasturia? volvoon sellainen natokoukku ja siinä saa vetää mitä? |
Lainaus:
Lainaus:
Mitään varsinaista lakia ei taida olla näitä "tilapäistapauksia varten". Lähinnä sen perässä tulevan "hinattavan laitteen" massahan on sillon se dolly + auto, vai eikö? Lainaus:
Lainaus:
Myös C1E ois mahollisuus, kun taisivat mulkata niitä vetomassoja uusiksi tuon ajokortilain myötä. Lainaus:
Lainaus:
|
"Lainaus: Alkuperäinen kirjoittaja Jari
Noniin. Mitenkäs jos (tää sopis tuonneyleiselle puolen paremminkin mutta kysellään nyt tässä) Jos ton seikkailu kaapppi evo ykkösen paloittelee ja ottaa siitä akselit tuohon mäyrikseen. 1. jos siitä tekee kärryn ja kuvittelee selviävänsä alle 750 kgn että pelkällä C llä saa vetää niin voiko vetää? hinattavana laitteena? Hinattavat laitteetkin pitää käyttää konttorilla. Kohta kaikkien perässä vedettävien juttujen pitä olla kilvitetty, traktorin kärryjä lukuunottamatta. Rahtarit-lehessä oli hyvä artikkeli aiheesta." jos hinattava laite on valmistettu ennen 29.4.2009, niin ei tarvitse mitään papereita ennen vuotta 2015. |
2 Liiteet
tälleen. aamusta sitten risteyttämään romuja
|
On kyl kiva nähdä että toi mäyris jatkaa viellä elämäänsä.
Iso peukku! |
Lainaus:
Ois se ollut hurjan näköinen kuormaus mersun päällä :p mikäli hekilö oikea on :o Jos oikea henkilö on ja mäyriksellä liikut pohjosempaan niin voishan sitä kokeilla ajamalla mersun päälle, et miltä näyttäisi :rolleyes: |
SAUNA
Siitä kaapista vois askarrella ihan komian saunan :rolleyes: , tosin itse tekisin traktorivetoisen niin ei tulis lakipykälien kanssa onkelmia.
|
paljoks tuon ivecon kokmassa on ? menis ihan C1E llä jos alle 8500 kg (8499 + 3500=11999)
|
no nii.
nyt on päivä romuja talkoilla risteytetty ja mäyris liikkuu taas ominvoimin.:) ihmetyttää kyllä se että vehkeet on 70 luvulta eikä yhtään jumittunutta tai ruostunutta pulttia koko laitteista akseleita vaihdellessa löytyny. yhen jarruputken nipan jouduin lämmittelee mäyriksestä irti ja keskiakselin toisesta jarruputkesta ja sylinterinvälistä löydettiin hobauruuvinkanta:p näin oli korjattu vuotava jarrusylinteri. :o |
hys hys hys, ei kannata ääneen kehua, ottaa jossain takaisn jos kehuu helposti mennyttä remonttia:mad:
|
Lainaus:
ei laatutuotteet osaa niin tehä, ne on vaan nää "meidän" vehekset ... btw. mullois pari volvon ampparipetiä jouten jos kiinnostaa ... |
Lainaus:
|
miksihän mun tekis mieli lähtä Onnelan jonoa hämmentämään mäyriksellä?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
aivan, siis iveco pitäis olla 7500 kg kokmassaltaan |
Niin ja muistaa sit sen, että jos nyt korttia korottaa sen joutuu uusaamaan 5 vuoden välein :mad:
Itte ajatellut et jos jostain eu maasta hakisi esim. puola täyden kortin niin ei olisi poliisinkaan kanssa ongelmia eikä tarviisi uusiskella. Vai mites ruotti? |
joo, vaikka nyt en oo ihan varma mitä tässä mietitäään niin iveco on 12 tn (11980tms) kokonaismassaltaan. ja sitä vuokrataan tarpeen mukaan ;)
|
Lainaus:
http://www.skuba.fi/varaosat.html |
Tuubivolvoon asenneltu kompressori, laitoin normaalin valovirta koneen invertterillä, ja koska ne on kaameen korkeita, niin se jaettiin kahtia ja asennettiin moottori ja säiliö "jonoon" alumiininpalan päälle ja se koko komeus ripustettiin seinälle.
Säiliö olisi voinut olla nyt myös isompikin, mutta eiköhän tuolla päästä alkuun ihan hyvin. koNpuran ja moottorin laitoin kumijalkojen nokkaan ettei ääntäisi niin isosti. vaikuttaa ihan toimivalta ja kohtuulliselta äänitasoltaan. Vielä jos siihen asentelisi jonkinlaisen kotelon niin saisi entisestään pienennettyä ääntä. Letkuna mulla on öö 8 vai 10m spiraaliletku, en oo kyllä etes testannut vielä yltääkö joka renkaalle. pitäs kyllä. voisihan tuohon tietysti yhen lisäpöntön laittaa, vaikka hanan taakse, jos joutuu reissussa jotain koneistamaan niin olis vähän ilmaa reservissä. Taakse pitäisi asentaa kunnon pajoitus valot vielä. 2 tai 4 kpl ledi spottia |
Otas ny paljon kivoja kuvia miltä mäyris ny näyttää, se oli porissa majaillessaan aika hieno.
Tai no tuskin se vielä on kauheasti muuttunu:) |
1 Liiteet
No niin. etelän reissu heitetty ja patrolli parkattu pihan nurkkaan niin aika ottaa tätäkin taas tulille.
Äsken otin ajokin sisälle. Pikkuisen on nuukaa tilasta. :o Tähän pitäisi taas kerätä sellainen TO DO: lista. -Jarrujen läpi käyntiä ja sylkkyjen uusintaa tarpeen mukaan. -Huohottimen isonnus /kunnostus. (vuotaa hieman koneen päällä) -Sähkövinssi eteen. -LA -Rokkikoneet ^^nuille 12 volttia ja akku. -eberin kunnostus ja asennus. - moottoriin öljyt - akseleihin öljyt - laatikoihin öljyt -Hytikka pumpun öljysäiliöön hanat ja öljyn lisäys -flektille termostaattiohjaus. -ÖP mittari? (olikohan jo?) -eteen apujouset paikoilleen -Taakse on jo renkaat, niitten asennus. -eteen hommata joku renkaat? Sisustaan säilytystilaa yms. lokeroa jne. -Tietokone -hitsata palkkihelmat ja ruostepaikkojen korjaus. -Maalaus hommia. -Katsastus *puuuuuhhh* ------------------------------ Kuuluuko takatelin tosiaan elää nuin paljon mukana asfaltilla kääntyessä? :eek: puslat pitäis olla kyllä OK. |
La laitettu.
eteen Renkaat hankittu http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphoto...15203295_n.jpg Näyttö ja näppis ja hiiri asennettu. Tietokone hankittu. jos huomenna ottas pihalle ja laittas momsterit alle, niin lopun saa rassata pihalla, ei sovi enään talliin. Tarkoitus oli käyä ulkoiluttaan tätä paratiisissa tänäviikonloppuna, ei uupuisk uin loput enäään. |
Rengas rulettia
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130217 pikku levikkeet vaatinee? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130218 Rapatiisissä http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130219 miesten lelut on kookkaita? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130220 Sais olla leveemmällä rampit? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130221 |
Näyttää hyvältä! Mitkäs vieterit alle meni / on menossa? Oliko sulla tuossa ohjaustehostinta?
|
Lainaus:
joo on tuossa vanin simpukka ja "joku" pumppu.. kääntyy soralla, sormella kääntämällä, 1,5bar painetta etusissa. |
ja tämäkin projekti on pääsemässä ensimmäiselle safarille isoryn matkaan laatokan itäpuollle ensiviikon lopulla. leima haettu lauantaina, ja puutelistassa oli takana heijastimet.
nyt pitäs taas vaihtaa alle maastorenkaat. vinssi eteen ja joku taakse... impossible mission. |
Ota jari salkkutalja jos löytyy. Sillä sen sieltä poissaa, kun 6mieheen veivaa :D
|
Lainaus:
|
|
On se ULJAS peli ;) eturenkaat vanteineen näyttää erehdyttävästi alunperin multa lähtöisin olevilta :D
|
Lainaus:
|
kyllä vaan mäyris 39.5 kkailla on aina asiallisen näkönen !!!
:cool: |
Sivu luotu: 04:06 (GMT +2). |