View Full Version : patrollin vika
SAMURAI SUSUKI
20.07.2012, 13:45
Sanokaa joku minulle, että mikä patrollia vaivaa, koska pyöränlaakerin mutteri jää jumiin, että saa joka välissä lämmittää mutteria, että saan sen irti???????? :( :( :( :( PS. Voiko syynä olla, että etuperä on hitsattu jumiin????
Sisempi vai ulompi mutteri?
SAMURAI SUSUKI
20.07.2012, 17:27
ulompi ja eihän siellä oo 2 mutteria ainakaan mulla.
Itsellä oli vanhassa patrollissa joku remonttitaidoton hepannut siihen mutterin edessä majailevaan lukitusprikkaan tapin kun ei ollut osannut irroittaa ruuvimeisseleillä sitä, hitsiroiskeet oli sitten siinä napamutterin edessä eikä irronnut millään.
SAMURAI SUSUKI
21.07.2012, 13:08
Onko sulla sitten 2 mutteria siinä laakerilla. mulla jotenkin korkkaa se jenka olen vaihtanut jo 2 kääntöpäätä. ja nyt pitää taas vaihtaa en tiiä onko toinenkin puoli en oo vielä aukassu. Voiko se perä tehä sen koska se on jumissa kokoajan ja toisella pulella on ollu manuaali napalukko.
Kyllä mulla ainakin on kaks mutteria.. Ekalla kirrataan laakeri ja toisella lukitaan se eka mutteri..
Edit; mulla siis vanha(160) koppanen.. Jos sul on gr ni sit en tiedä..
SAMURAI SUSUKI
21.07.2012, 18:12
joo kyllä mullakin varmaan on se 160 ei se ainakaan Gr kiitos vinkeistä
:)
SAMURAI SUSUKI
21.07.2012, 18:20
Voisikko lähettää mulle siitä navasta jonkunlaisen räjäytys kuvan jariaprilia@hotmail.com
Voisikko lähettää mulle siitä navasta jonkunlaisen räjäytys kuvan jariaprilia@hotmail.com
Kunhan pääsen koneelle ni voin koittaa kaivaa sellasen jostain ja laittaa vaikka tähän jatkoks..
Tän parempaa kuvaa en löytäny.. Enkä kyl nää tässäkään kahta mutteria.:confused::confused: Miksköhän mulla sit on..?:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4613&pictureid=109648
Tän parempaa kuvaa en löytäny.. Enkä kyl nää tässäkään kahta mutteria.:confused::confused: Miksköhän mulla sit on..?:eek:
Ei ole eka vastaan tullut tapaus. Kuulemma silloin kun se mutterin lukituspelti jossa on ne reiät on menny heikkoon happeen ja ei ole saatu enää sitä ristipää ruuvia kii on nakattu vaan mutteri päälle. Joskus oli tohon munkin tehty tommonen patentti, mut nakkelin veke ja laitoin sen oikeen peltilätkä-ristipää ruuvi viritelmän tilalle.
SAMURAI SUSUKI
22.07.2012, 20:46
Kyllä se mulla varmaan on entinen omistaja heittäny ne menemään ne toiset mutterit. Ja vielä semmonen kysymys saako pätkäpatrollin takapelää sopimaan pitkän patukan etuperään koska siinä ois kitka.
Ei ole eka vastaan tullut tapaus. Kuulemma silloin kun se mutterin lukituspelti jossa on ne reiät on menny heikkoon happeen ja ei ole saatu enää sitä ristipää ruuvia kii on nakattu vaan mutteri päälle. Joskus oli tohon munkin tehty tommonen patentti, mut nakkelin veke ja laitoin sen oikeen peltilätkä-ristipää ruuvi viritelmän tilalle.
nuo navat ja laakerit lukituksineen ovat erilaiset perus datsunissa ja nissanissa, datsunissa lukitaan sillä pellillä mikä kahen mutterin välissä ja nissanissa toi toinen versio. muistaakseni datsunin navassa kaksi lukitusuraakin ja nissanissa vaan yksi.
nii ja napalukotkin taitaa olla erilaiset.. ja datsunin vetonivelissä yksi sokkaura vähempi mitä nissanissa,ei käy automaattinapikseen.
vaik ne patrollit päällepäin samalta näyttää niin on noissa tosipaljon eroja:rolleyes: mä viimekesänä aika tarkkaan noita tutkiskelin;)
mikkoimp
25.07.2012, 20:34
Ja vielä semmonen kysymys saako pätkäpatrollin takapelää sopimaan pitkän patukan etuperään koska siinä ois kitka.
kyllä sopii jos vaan välitykset samat, näin on täälläkin tehty..