PDA

View Full Version : Paineet nousee paisuntasäiliössä RRC 3.9EFI


KAS
06.05.2012, 17:48
Tänään tehty äRRä:n neitsyt metsäreissu oli seikkailu. Kuten sumuistensaarten laitteistoilla kait kuuluukin olla:p

Paineet nousi paisuntasäiliössä hapetuksella, lisäsin yhteensä 10 l vettä koneeseen. Lämpömittari oli kokoajan normaaliarvossa ei nousut punaselle. Oksenti kerran litkut ulos, jonka jälkeen ajoin 35 km maantieajoa varovasti pintakaasulla lisäämättä vettä. Paisarinkorkki oli löysässä että ei kerrytä painetta. Jos korkki on kiinni ylävesiletku on kova ja paine tietysti nousee. Paisarissa pulputtaa kun pudottaa kierroset ylhäältä tyhjäkäynnille.Ei siis porise kokoaikaa. Haisee hiukan pakokaasulle.

Onko kansivika?
Kun kansia on kaksi voiko mitenkään päätellä kummallapuolen vika on?
Voiko kannenpultit uusiokäyttää samaan koneseen siis?

pee
06.05.2012, 19:56
Voip olla kyllä kannessa halkiama tai tiiviste moro jos pakokaasua paisarissa...

MUTTA:

Kokeile ensin uudella ehjällä paisarin korkilla, järjestelmä tykkää toimia paremmin, kun paine pysyy asetetussa, ja ilman korkkia / korkki löysällä / risalla korkilla paisarin toiminta häiriintyy, eli tekee juurikin kuvailemallasi tavalla...

Kannen pultit menee uusiks, ei oo kalliita Suomessakaan, molemmat kannet kannattaa käyttää samalla talkoolla irti

bluevan
06.05.2012, 20:27
Onko kovin alttiita halkeamaan tuo 3.9EFI:n kannet ?

Mikki
07.05.2012, 19:47
Prikalliset pultit saa käyttää uudelleen, mutta suosittelen siirtymistä uuden mallin pultteihin, kun ne menee oikeeseen momenttiin (siis venähtää oikeassa momentissa) laakista.

Omakohtaisesti voin sanoa, jotta vanhoilla pulteila taiteiltiin 2tuntia, jotta saatiin pultit oikeaan momenttiin, kun uudet menee laakista oikeisiin arvoihin!!!

Sitte kansia en tiedä / ole kuulutkaan haljenneen missään bensa mallissa, mutta lohkoja on kylläkin haljennut nakutuksen takia!!!

Ja paineiden syntyyn, just niinku Pee kirjotti, uudella toimivalla korkilla ja sen jäkeen lottokoneella arpa kumpi puoli, mielummin molemmät ettei tarvii arvata tuliko kuntoon vai ei...

Tietenkin jos olis kuten kaverin 1940 Ford:ssa, autossa on kaksi jäähdytysjäjestelmää, kummallekkin lohkolle omansa (ja yhdessä syylärissä vain yksi korkki, vaikka on kaksi osainen!!!), olis helppoo kattoa kumpi puoli vuotaa:D:D:D

KAS
12.05.2012, 15:51
Toisella korkilla tekee saman. Tulpat otin pois. 8 on vähän musta muuten OK.
Paineilmallakin koitin painaa josko pulputtaisi mutta ei saanut mitään aikaan.
Paineetkin nousee vasta kun kone lämpenee käyntilämpöön.

Taitaa olla parasta aukaista mosa.:mad:

Onko komposiittitiiviste parempi kuin jokin muu? Eli laittaako alkuperäiset tiivisteet vai jotain muuta? Niin jos sen saa joskus siihenpisteeseen.

Kaitsu67
12.05.2012, 19:19
Veikkaisin kansipahvia. Kannet kannattaa ehkä kuitenkin koeponnistaa samalla kun ne on auki. Kannattaa vaihtaa molemmat samalla.

Senverran hommaa siinä on, että itse laittaisin orggis -pahvit. Ei sitten jurpi niin paljon jos tarvikepahvit ei kestäkään ja joutuu tekemään homman uudestaan....

Kaitsu

Mikki
12.05.2012, 21:42
Onko komposiittitiiviste parempi kuin jokin muu? Eli laittaako alkuperäiset tiivisteet vai jotain muuta?
Laita peltitiivisteet, niin ei tartte pelata venttiilivipujen kanssa eikä ihmetellä, kun tehot tipahtaa ja alavääntö.
Komposiittitiiviste kun on sen verran paksu, jotta puristukset tippuu ja keinuvivut nousee korkeemmalle, jolloin nostimien preload muuttuu löysäksi, joka johtaa nokan vieläkin nopeampaan kulumiseen....

Ja koeta välttää Shit, eiku Britpart:n tiivistesarjaa, on halpa ja sen mukainenkin...

KAS
15.05.2012, 20:44
Toinen kansi auki. Olikin peltitiiviste. BR290 on stanssattu peltiin. Onko brttishittiä?
En osaa lukea onko jossakin vuoto. Profiilissa lisää kuvia. Reunimmaiset pultit oli löysemmässä kuten monissa ohjeissa suositellaan. Pulteissa aluslevyt.

Mikki
15.05.2012, 22:46
Näyttäis, että olis vuotanu, mutta ei osaa varmax sanoo. Sen verran on käsi tärissy kuvatessa..

Prikalliset pultit voi käyttää uudelleen ja tulee kiristää momenttiin EI KULMATIUKKUUTEEN!!!;)

KAS
16.05.2012, 09:56
Kännyllä otin pienessä vapinassa. Puran toisenkin. Kumpi olis paree orkkis pahvi vai pelti.

Nosti painetta myös normiajolla. Kiehui kun rummutti ylämäessä. Olisko pelttitiiviste tiivis pienelläkuormalla, kuorman kasvaessa sitten antaa periksi ja palautuen entiselleen (vuotaa silti)?

KAS
19.05.2012, 13:22
Vasen puoli auki, täälläkin on vikaa.
Oikaisuun ja koeponnistus jos ok laitan kasaan peltitiivisteillä.
Tilaus on menossa osista.

Lisää kuvia profiilissa

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4997

Kaitsu67
23.05.2012, 23:11
Mites tämä rojekti etenee, ootko saanu jo osat?

Kaitsu

KAS
25.05.2012, 07:00
Osat tuli, kannet oikastu. Kasasus alkaa ehkä maanantaina. Riippuu missä kunnossa ukko on pikku picnikin jälkeen.

KAS
30.05.2012, 19:11
Kannet kiinni, pakoputki korjattu, pakosarjat kiinni. Huomenna jatkuu.

KAS
07.06.2012, 20:39
Käynnissä oli pientä toivomista, vedot ei olleet tirheet, syy oli yhden tulpankärkiväli oli saanut osuman. Tein rakoa vähän nyt toimii.
Metsätestiin seuraavaksi.