PDA

View Full Version : Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa-


Sivua : 1 [2]

kenni_
08.02.2017, 16:58
Katsastusmies huomasi autoa täristäessä, että lehtijousi liikkuu sivuttais-suunnassa akselin suuntaisesti. U-pultit kuitenkin tiukasti kiinni. Onko tämä normaalia vai ei? Ei ole aikasemmin kukaan katsuri huomauttanut

No ei kyllä oo normaalia. Minkä verran se liikku? Onko U-pulitit varmasti kireellä? Ei pitäis kyllä kovin helposti liikkua vaikka olis keskinaula poikki tai kulunu.

hiluvitkutin
08.02.2017, 18:47
Oisko keskinaula kulunu ja u-pultit ruostunu jumiin.

kenni_
09.02.2017, 11:08
Ehkä todennäkösin skenaario joo...

es_vir
11.02.2017, 09:04
Oisko tietoo kun 2001 l200 vaihdelaatikon päällä ne kaksi anturia että mitä ne tekee, kun yksihän on peruutusvalo mutta entä ne kaksi muuta? Liittyen tuohon edelleen puuttuvaan nelivetoon..

kenni_
13.02.2017, 19:03
No mun mielestä ne on niitä antureita jotka tunnistaa missä asennossa nelivedon keppi on.

http://www.l200.org.uk/community/index.php?topic=36371.0

Tuolla on juttua ainakin pakkivalon anturista, ja millanen se on..

Ja täällä vilkkuvasta nelivedon valosta..

http://www.l200.org.uk/community/index.php?topic=34075.0

Santam
08.03.2017, 16:08
Tästä näyttäisi puuttuvan jotain. Mitä ja onko mitään vaikutusta?

cannon_ball
08.03.2017, 16:10
Tästä näyttäisi puuttuvan jotain. Mitä ja onko mitään vaikutusta?

Talvella parempi. Kesällä vois olla joku putki ulkoa.

Santam
09.03.2017, 14:13
Minkälainen palikka siinä on vakiona? Jollain kuvaa näyttää? Googlen kuvista ei oikein nähny selkeästi

k00d4r1
11.03.2017, 15:32
Tsau! Kyselen puolesta, eli L200 taitaa olla vm 2005 suunnilleen, niin pittää jonkimoista rohinaa/kolinaa vaihdelaatikon suunnalla? Eli kytkin ylhääl pitää ääntä, ja kun painaa pohjaan niin loppuu ääni. Remppaa on tehty tämän vuoden puolella, laakereita ja stefoja vaiheltu ja katottu et kaikki rattaat ym on OK, vaan silti pitää rohina ääntä. Voisko kyseessä olla kardaanin kannatinlaakeri? Oisko muuta ideoita? Vai onko vaan ominaisuus :D kiitos!

kenni_
12.03.2017, 13:54
Pääakselin rattaat. Mulla pitää ihan samaa ääntä. Jos kylmänä ei kuulu mutta hetken ajon jälkeen kuuluu.
Kannatinlaakeri se ei ole jos paikallaankin pitää ääntä.....

kenni_
12.03.2017, 14:06
Milläs laitteella muuten 2003 mallista pystyy lukeen vikakoodit? Ainakaan kiinan OBD2 lukija ei toimi...

es_vir
20.03.2017, 06:43
Mulla on 2001 mallinen ja kaverilla sellanen läppäriin liitettävä vähän kalliimpi lukija nii ei silläkään saatu mitää tietoa ulos...

tonnisata
24.03.2017, 17:33
Kuka kertoisi missä on kaks-satasessa runkonumero? Katastus pompsahti kun ei löytynyt niin tarttis löytää.

sami73
24.03.2017, 19:28
Kattele kuskinpuolta takapyörän luota

kenni_
24.03.2017, 19:33
oikeella puolella takapyörän takana

Santam
04.06.2017, 10:28
L200 vm 2003 2,5tdi hyytyy kovemmassa vauhdissa.
Esimerkiksi moottoritiellä ohitustilanteessa jossa hetkellisesti ajaa kaasu pohjassa niin yhtäkkiä vedot katoaa noin puolella. Joutuu tiputtamaan vaihteita muutaman ja vauhdin saa pysymään jossain 60-70kmh hädintuskin. Auton ajaessa sivuun ilmanputsarilta tulevan imuputken imu on todella tuhnu verrattuna siihen kun auto käy normaalisti.
Autossa alla 31" renkaat

kenni_
04.06.2017, 19:24
L200 vm 2003 2,5tdi hyytyy kovemmassa vauhdissa.
Esimerkiksi moottoritiellä ohitustilanteessa jossa hetkellisesti ajaa kaasu pohjassa niin yhtäkkiä vedot katoaa noin puolella. Joutuu tiputtamaan vaihteita muutaman ja vauhdin saa pysymään jossain 60-70kmh hädintuskin. Auton ajaessa sivuun ilmanputsarilta tulevan imuputken imu on todella tuhnu verrattuna siihen kun auto käy normaalisti.
Autossa alla 31" renkaat

Kuullostaa siltä että menee limp-modeen. Yliahto on yleinen ongelma näissä. Onko ahtopainemittaria?

Santam
05.06.2017, 10:17
Kuullostaa siltä että menee limp-modeen. Yliahto on yleinen ongelma näissä. Onko ahtopainemittaria?
Ei ole mittaria. Lueskelin vähän tuosta limp-modesta, yksinkertaisimmillaan turbo vain karstoittunut? Netissä suositeltu puhdistamaan tyyliin jollain uuninpuhdistusaineella. Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

kenni_
05.06.2017, 16:18
Ei lyö mitään vikakoodia päälle? Syttyykö moottorin vikavalo?

Santam
05.06.2017, 19:48
Ei lyö mitään vikakoodia päälle? Syttyykö moottorin vikavalo?

Yhdellä laitteella yritetty lukea mutta ei suostunut yhdistämään autoon..
Vikavalo ei syty.

Aku
09.06.2017, 18:48
Kuis tuo takatasauspyörästön lukko toimii? Kojelaudassa keinukytkin merkkivaloineen ja siitä kun painaa, jää merkkivalo vilkkumaan ja lukko ei kytkeydy.

Tuossa kun auto kävi nosturilla, hypistelin perämurikan päällä olevaa mötikkää. Sinne menee pari sähköjohtoa ja alipaine(?) letku. Letku menee oikeanpuoleiseen runkopalkkiin sisään ja tulee vetämällä ulos. Eli onko tuo alipaineella toimiva tuo lukko ja minne vedän alipaineletkun? Lähistöllä ei näy edestäpäin tulevia letkuja. Miten se alunperin on ollut?



Auto on L200 2.5TD 4x4 vm. 2002

Santam
05.07.2017, 10:41
Ei lyö mitään vikakoodia päälle? Syttyykö moottorin vikavalo?

Vikakoodit saatu ulos: 41 Kaasuläpän magneettiventtiili 1 käsky ja 49 Liiallinen ahtopaine.

Mahdollisesti siis liika ahtaminen voi johtua tuosta magneettiventtiilistä? Tilaan siihen uuden ensimmäiseksi

Dectane
05.07.2017, 12:24
2003 l200, pitkähyttinen ja alkuperäiset levikkeet. Jos se nyt vaikuttaa... Kuinka isot renkaat saa leimattua? 235/85/16 a 31x10.5x15 pitäis nyt hetimiten (huomenna) muutoskatastaa ainaki nuo 31. Koittanu täältä hakea ja googlettaa vaa ei löydy oikeen mitään. Tarviiko lippulappuja?

crockett
05.07.2017, 19:33
2003 l200, pitkähyttinen ja alkuperäiset levikkeet. Jos se nyt vaikuttaa... Kuinka isot renkaat saa leimattua? 235/85/16 a 31x10.5x15 pitäis nyt hetimiten (huomenna) muutoskatastaa ainaki nuo 31. Koittanu täältä hakea ja googlettaa vaa ei löydy oikeen mitään. Tarviiko lippulappuja?

Vertaa vastaavaan GLS magnum malliin. Siinä vakiona 265/70r16 tai 31" renkaat.

kenni_
19.07.2017, 09:45
Vikakoodit saatu ulos: 41 Kaasuläpän magneettiventtiili 1 käsky ja 49 Liiallinen ahtopaine.

Mahdollisesti siis liika ahtaminen voi johtua tuosta magneettiventtiilistä? Tilaan siihen uuden ensimmäiseksi

Liika-ahtaminen voi johtua myös jumittavista turbon siivistä tai niitä säätävästä alipainekellosta. Kannattaa ottaa se vipu irti ja tarkastaa että liikkuu herkästi.

hpniemi
01.08.2017, 18:55
Katsastusinssi sanoi, jotta jarrut on takapainoiset ja tuli hylätty.

Hiekalla kun koittaa, niin tosiaan näin on, eli takapää lukkiutuu ensin kun etupyörät vielä jatkaa pyörimistään ja asfaltilla takapää ulvahtaa kunnolla heti jarrutettaessa.

Viime talvena toimi ok ja sen jälkeen ei ole tehty tähän vaikuttavia remontteja, joten vika on tullut "itsestään" viime kuukausien aikana.

Putsasin paikat ja vaihdoin kengät taakse ja palat eteen, rasvasin ja kaikki sinänsä siis katsottu, mutta ei vaikutusta asiaan.

En ole ennen rumpujarruja huoltanut, joten anteeksi noviisiuteni, mutta ainoa asia, mitä pisti silmään on se takarummun automaattisäätösormi + tappi, jossa se säätöhammastus: ne tuskin toimivat, olivat sen verran kuluneet ja muutenkin heikossa hapessa, enkä uusinut niitä. Oletin niiden vaikkuttavan vain käsijarrun automaattisäätöön ja kun säädin kässärin vaijerin päästä, se toimii ok.

Asentaessani jarrukenkiä taakse ruuvasin sen säätötapin lyhimpään asentoonsa, kun oletin, että muuten en edes saisi rumpua paikoilleen, siihen oli nääs tullut kunnon polanteet reunoille ja vaikka hioinkin ne melko hyviksi, silti pientä polannetta jäi. Sain rummut paikoilleen, oli aika tiukka ja pyörii pitäen aavistuksen kahinaa, mutta eivät kuumene ajossa.

Nyt tarvisin ajatuksia, mikä tässä mättää: Olenko säätänyt ton takajarrun väärin, pitäskö sitä tappia pidentää? Vai mikä ihme tässä voisi olla?

Katsastusinssin kanssa katottiin se kuorman mukaan jarruja säätävä vipuvekotin, että se toimi näennäisesti, eli ei ollut ainakaan jumissa, mutta sen enempää en siitä osaa sanoa, että toimiiko sitten oikein...

Ajatuksia, mitä mä vielä voisin kokeilla?

Kiitos kiitos.

hiluvitkutin
02.08.2017, 09:29
Onko jouset kuoleutuneet takapäästä, ja perä lyyhöttää alempana kuin ennen?
Jos sitä kuormaventtiiliä säätäs, että se "luulee" ettei painoa ole kyydissä, eikä siten päästä takajarruille niin paljon painetta.
Voihan olla että tanko on vääntynytkin, vai minkälainen systeemi mitsussa liekkään kuormaventtiilille.

hpniemi
02.08.2017, 12:40
Perehdyin tuohon kuormaventtiiliin tänä aamuna. Katsoin jousen oikean pituuden korjaamokäsikirjasta (19cm levossa) ja siinä oli säädettävää. Säädin ja sen jälkeen etujarrut ottaa ensin, mutta toinen ongelma ilmeni sitten:

Nyt kun jarrutan, aluksi toimii kaikki ok, mutta siinä vaiheessa, kun takajarruille alkaa mennä voimaa, jarrupoljin ikäänkuin putoaa pari pykälää yhtäkkiä ja takajarrut haukkaa kiinni välittömästi.

L200pickup
02.08.2017, 18:21
Eli missäköhän päin pumppua sijaitsee ruuvi vuosimallin 89 l200 vapari kone. Ja paljonkohan uskaltaa kiertää? Myötäpäivään syötöt kasvaa?

kenni_
03.08.2017, 17:35
Eli missäköhän päin pumppua sijaitsee ruuvi vuosimallin 89 l200 vapari kone. Ja paljonkohan uskaltaa kiertää? Myötäpäivään syötöt kasvaa?

Vaparikoneessa ei kyllä juuri oo hyötyä syöttöö lisätä. Savun määrä ainoo mikä lisääntyy...

dodge3500
06.08.2017, 01:16
Kaverin l200 vm 02 ei alussa vastaa kaasuun
Kuulemma joku mangeetti venttiili vika
Mikä?

hpniemi
16.09.2017, 10:30
"Korjasin" penkinlämmitystä ja onnistuin kait polttamaan sulakkeen, kun ei jännitettä enää näy eikä kuulu kytkimellä.

Oon selannut korjausoppaan läpi ja katsellut kaikki tuntemani sulakerasiat, mutten löydä mainintaakaan penkinlämmittimen sulakkeesta.

Onko kellään tietoa, missä se voisi olla? Uskomatonta, ettei sitä ole voitu laittaa vaan rasiaan, kuten kuuluu...

Katsoin hanskalokeron takaakin, ei ole sielläkään, eikä penkin alla, eikä keskikonsolin alla... samoin mittasin kaikki sulakkeet kuskin jalkatilasta ja konehuoneesta ja kaikki on ehjiä...

Dectane
16.09.2017, 12:45
2003 l200, pitkähyttinen ja alkuperäiset levikkeet. Jos se nyt vaikuttaa... Kuinka isot renkaat saa leimattua? 235/85/16 a 31x10.5x15 pitäis nyt hetimiten (huomenna) muutoskatastaa ainaki nuo 31. Koittanu täältä hakea ja googlettaa vaa ei löydy oikeen mitään. Tarviiko lippulappuja?

Vertaa vastaavaan GLS magnum malliin. Siinä vakiona 265/70r16 tai 31" renkaat.

Taas ajankohtasta, nyt pitäis leimata 33". Oisko jollaki jotain lippulappua?

kenni_
16.09.2017, 21:10
Taas ajankohtasta, nyt pitäis leimata 33". Oisko jollaki jotain lippulappua?

Riittääkö kuva otteesta missä vakio koko 265/70/16?

patrik
27.09.2017, 08:24
-93 2.6bensa.
Kylmänä toimii ja vähän ko lämpiää niin alkaa nykimään ja sammuuki jossaki välissä. Kaasua ei kestä painaa.

Mikäköhän vois olla ja mitä/millä tavalla testata?
Ei ole oma auto mutta pitäs se kuntoon saada

Edittiä. Onnistuuko automaattiryyppyä pitämään päällä? Sais selville onko bensan saannissa vai meneekö sähköpuolelle vika

patrik
17.10.2017, 08:43
Ylläolevasta näkee auton tiedot.
Imupäällä toimii ja ko se sammuu niin loppuu bensan saanti.
Mikä kaasari tässä on jos netistä löytäs räjäytyskuvat?

Kasitonni
18.10.2017, 22:15
https://www.youtube.com/watch?v=Wizl0zQvaqs
Onko jollekkin tuttua naputtelua? Ei ole oma video.

HMO
23.10.2017, 18:48
Auto siis 2.5 TDI L200 2001 Magnum. Muutamia kysymyksiä josta löytyi kyllä sekalaista juttua mutta ei oikein suoria vastauksia. Joten:

1) Kun nelivedolta vaihtaa takavedolle, mittariston vihreä akselisto jää vilkkumaan. Kytkeytyykö neliveto pois oikeasti vai temppuileeko jokin anturi? Voiko testata jotenkin?
2) Sama homma kun painaa takalukon keinunappia toiseen suuntaan. Jää vilkkumaan vaan punainen valo, mutta muuta ei tapahdu. Kun painaa taas toiseen suuntaan vilkkuminen loppuu.

Onko muilla ollut samoja ongelmia? Miten korjasitte? Mistä vikoja kannattaa lähtä purkamaan? Jos joku tietäs?

kenni_
23.10.2017, 19:36
Auto siis 2.5 TDI L200 2001 Magnum. Muutamia kysymyksiä josta löytyi kyllä sekalaista juttua mutta ei oikein suoria vastauksia. Joten:

Onko muilla ollut samoja ongelmia? Miten korjasitte? Mistä vikoja kannattaa lähtä purkamaan? Jos joku tietäs?

Tossa pääosa syistä vilkkuvaan nelikon valoon -> http://www.l200.org.uk/community/index.php?PHPSESSID=02150bb65267632146104a89106285 8c&topic=30595.0

Takalukko ei kytkeydy jos sevaan vilkuttaa. Se saattaa kyllä välillä miettiä aika pitkäänkin. Kannattaa koittaa liikuttaa hiljaa edes takas. Lukko ei kytkeydy jos vauhtia on yli 12km/h.

HMO
24.10.2017, 09:04
Eli vapaasti suomentaen ongelma on yleensä?

- Juuttuva etuperän takana oleva akseli joka kytkee vedon etuakselille
- Ilmanpaineletku vuotaa
- Ilmanpainesäiliö ruostunut puhki tai vuotaa
- Solenoidivika

Jos lähtisi helpoimmasta niin voikohan testata silleen tuota ilmanpaineen tuloa että irroittaa siitä akselista joka kytkee nelivedon nuo ilmanpaineletkut ja siirtelee sitä vaihdekeppiä mistä valitaan vetotapa. Samalla tunnustelee että kulkeeko ilma tai tapahtuuko mitään? Tai tietääkö joku missä nuo solenoidit sijaitsee niin voisi niitä rassata.

sami73
24.10.2017, 12:27
Tais noi solenoidit olla vänkärinpuolla aika alaalla

kenni_
24.10.2017, 16:50
Eli vapaasti suomentaen ongelma on yleensä?

- Juuttuva etuperän takana oleva akseli joka kytkee vedon etuakselille
- Ilmanpaineletku vuotaa
- Ilmanpainesäiliö ruostunut puhki tai vuotaa
- Solenoidivika



Helpoimmalla varmaan pääsee joo kun otat sen alipainekellon irti mikä liikuttaa sitä karaa etumurikassa ja siirrät keppiä ja katot liikkuuko se.
Jos ei niin sitten voit kattoo ne solenoidit mitkä on apukuskin puolella lokarinkaaren päällä. Etuperälle menevät letkut irti ja koitat sormella tuntuuko alipainetta niissä kun keppi eri asennoissa.
Jos imu muuttuu solenoidista toiseen niin vika sillon joko siinä alipainekellossa tai siinä alipainesäiliössä mihin ne letkut menee.

Jos se imu ei muutu niin sillon on ne solenoidit tod näk sököt. Niitä saa ebaysta aika edullisesti oliskohan ~30e.

Jos noi kaikki edellämainitut kohtee toimii niin sitten vika voi olla siinä etumurikassa olevassa anturissa mikä tunnistaa sen karan asennon.

Mutta yleisin vika on noi solenoidit tai alipainevuoto.

HMO
26.10.2017, 07:46
Kiitos Kenni, näillä ohjeilla pääsen jo eteenpäin.

Helpoimmalla varmaan pääsee joo kun otat sen alipainekellon irti mikä liikuttaa sitä karaa etumurikassa ja siirrät keppiä ja katot liikkuuko se.
Jos ei niin sitten voit kattoo ne solenoidit mitkä on apukuskin puolella lokarinkaaren päällä. Etuperälle menevät letkut irti ja koitat sormella tuntuuko alipainetta niissä kun keppi eri asennoissa.
Jos imu muuttuu solenoidista toiseen niin vika sillon joko siinä alipainekellossa tai siinä alipainesäiliössä mihin ne letkut menee.

Jos se imu ei muutu niin sillon on ne solenoidit tod näk sököt. Niitä saa ebaysta aika edullisesti oliskohan ~30e.

Jos noi kaikki edellämainitut kohtee toimii niin sitten vika voi olla siinä etumurikassa olevassa anturissa mikä tunnistaa sen karan asennon.

Mutta yleisin vika on noi solenoidit tai alipainevuoto.

Kasitonni
29.10.2017, 17:11
Käytin Mitsun katsastuksessa tossa yks päivä ja tienkin oikeen puolen parkit pimeenä, en huomannu tietenkään ennen. Astinlaudoissa on 3 äärivaloa per sivu, niistä katkasin johdot muutama viikko sitten kun oli semmosta viritelmää ja puolet ei palanut. Ajattelin tehdä uudet johdot ja liitokset kunnolla tässä kun kerkeää. Ajovaloilta tulevat johdot jätin päät teipattuina joten ajattelin ne on ottanu kiinni johonkin ja polttanut sulakkeen mutta ei. Vaikka johdon päät on ilmassa niin polttaa sulakkeen kun pistää parkit päälle. Sulakekaaviossa kyseisen sulakkeen kohdalla lukee TAIL LAMP (RH) ja POSITION (DR) . Onko jossain ohjaamossa vielä jotain sulakerasiaa vai onko kaikki sulakkeet konehuoneen vasemmassa reunassa? Ja kattelin että takavaloissa ei ole mitään ruuvia, lavakauluksen alla on 2 mutteria mutta ne avaamalla jää varmaan koko lamppu käteen? Että jos esimerkiksi polttimoa vaihtaa niin pitääkö ne avata vai lähteekö umpio jotenkin vääntämällä? Ajattelin nätisti kysyä ennenkun rupeen vääntelemään pois paikaltaan.:D

kenni_
29.10.2017, 17:46
Kuskinpuolen jalkatilassa vasemmalla puolella on lisää sulakkeita. Tosin mullakin pimeni oikeen puolen takavalo ja rekisterikiven valot enkä ikinä löytäny syytä, vedin sitten vaan vasemman puolen valolta johdot oikeelle puolelle.

Takavalon polttimoita ei saa vaihdettua ilman että otat sen irti.

Kasitonni
29.10.2017, 22:31
Kiitos sulle taas! On tää hyvä palsta kun saa kokeneilta jätkiltä nopeesti vastauksia. :D

Aku
25.11.2017, 17:25
L200 2003, keulapeltejen remontti kyseessä. Onko keulan peltien sisuksissa tai jossain lähistöllä jotain esim. turvatyynyihin tai joihinkin muihin "uusiin ja turhiin"vipstaakkeleihin liittyviä juttuja? Pitää rempata tollasen ruostuneet keulapellit uusiksi.

Mistä hyvä ja halpa ja sopiva teräspuskuri ko. autoon?

Kasitonni
27.12.2017, 21:41
Täällä kyselemässä taas.. :D Kun kakkos-vaihde ei tahdo mennä oikeen nätisti, välillä menee kyllä nätisti, mutta useimmiten pistää kyllä vastaan ja tarvii jopa vähän voimaa. Onko jollain järkevämmällä jotain diagnoosia antaa vai onko suoraan vaan että synkrot menny?

kenni_
27.12.2017, 22:30
Täällä kyselemässä taas.. :D Kun kakkos-vaihde ei tahdo mennä oikeen nätisti, välillä menee kyllä nätisti, mutta useimmiten pistää kyllä vastaan ja tarvii jopa vähän voimaa. Onko jollain järkevämmällä jotain diagnoosia antaa vai onko suoraan vaan että synkrot menny?

Synkrot kulunu, omassa autossa ihan sama juttu. Öljyllä voi olla vaikutusta asiaan.

kenni_
11.01.2018, 20:48
Meni sitten kiertokangen laakeri. Otti varmaan itteensä kun tilasin isuzun.
Onko kenelläkään tarjota edullista vaihtokonetta tilalle? Tai tietoo mistä vois kysyä. Vaihtokonemyyjät pyytää ~2300e

jmk
11.01.2018, 21:16
Oliks tää se sama josta kuului naputusta joskus aiemmin?

hiluvitkutin
11.01.2018, 21:51
Meni sitten kiertokangen laakeri. Otti varmaan itteensä kun tilasin isuzun.
Onko kenelläkään tarjota edullista vaihtokonetta tilalle? Tai tietoo mistä vois kysyä. Vaihtokonemyyjät pyytää ~2300e

Eikö sitä voi korjata?

kenni_
12.01.2018, 06:57
Eikö sitä voi korjata?

No joo, päädyttiin kuitenkin korjaan kun löyty osat aika sopu hintaan.

Vilkutin
17.04.2018, 08:14
vm.90 L200, 2.0 bensa...

Ilmeisesti eri perävälitykset kuin dieselissä? Onko useampia kun kahta välitystä?
Käykö esim. pajeron osat?
Hakusessa ois siis 2litraseen bensa L200 sopiva etuperä.

Edit.
Tai dieselin täydellinen takaperä..

hiluvitkutin
17.04.2018, 11:54
vm.90 L200, 2.0 bensa...

Ilmeisesti eri perävälitykset kuin dieselissä? Onko useampia kun kahta välitystä?
Käykö esim. pajeron osat?
Hakusessa ois siis 2litraseen bensa L200 sopiva etuperä.

Edit.
Tai dieselin täydellinen takaperä..
Näkyykö konepellissä välitys, niinku pajerossa?

..Marko..
08.07.2019, 14:23
Mites näissä 94-04vm vehkeissä nyt menetellään ahtimen vaihdossa nykyään? Aina penkkiin? Onko jollekulle jääny niitä ohkasia levikkeitä Markille niin voisin ostaa pois.

sami73
08.07.2019, 19:32
Mites näissä 94-04vm vehkeissä nyt menetellään ahtimen vaihdossa nykyään? Aina penkkiin? Onko jollekulle jääny niitä ohkasia levikkeitä Markille niin voisin ostaa pois.
Ite tuli aikoinaan vaihdettua -98 isompi ahistin. Ei ainakaan silloin paljoa katsastus miestä kiinostana vaikka kone huoneeseen vilkaisi

..Marko..
16.07.2019, 18:21
Onkos näihin akseleille lukko vaihtoehtoina vain ostaa suoraan paineilmalla olevat, vai meneekös magnumista? Eikös niissä ole lukkoja?

kenni_
17.07.2019, 07:07
Vai meneekös magnumista? Eikös niissä ole lukkoja?

Takana on sähkönen joo. Mun tietääkseni eteen ei saa kun jälkiasenteisen..

HMO
18.07.2019, 11:56
Kysymys kansieksperteille. Tilasin Millneriltä uuden kannen niin aloin miettimään että onko ne aina asennusvalmiina (Venttiilien säätö tietenkin) vai pitääkö tasopintoja tarkistaa/koneistaa? Toinen kysymys on että tietääkö joku mitä eroja on noissa kannentiivisteissä? Ilmeisesti on merkattu aina "koloja" 1-5kpl Merkitseekö tämä paksuutta ja voiko tulla ongelmia jos käyttää erilaista tiivistettä? Tilasin sellaisen kannen jossa on pultit ja yläpään tiivistesarja + kannentiiviste kaikki mukana. Muistelen että alkuperäisessä tiivisteessä oli kolme koloa ja tässä uudessa niitä on viisi.

-MaTTi-
18.07.2019, 12:47
Pinnat on suorat. Eli kiinni vaan.

Tiivisteiden reiät kertoo tiivisteen paksuudesta, 5-reikäinen paksuin. Pitäis mitata männän ulostulo kannen tasosta ja sen perusteella valita tiiviste. Mut 5-reikäinen käy kaikkiin eikä sitä käytännössä huomaa jos puristussuhde laskee ehkä 0.1.

HMO
19.07.2019, 08:26
Hienoa, kiitos vastauksesta!

mhjkl
30.07.2019, 06:44
moro

onkohan l 200 :sessa kaksoismassa kytkin kun mulla välillä kuuluu rallatus/kolkatus tyhjäkäynnillä joika häviää kun painaa hiukanki kytkintä.

ja onko porukka tyhjennelly näistä katteja kun tuntuu jotenki niin tukkoiselta tämän meno eli alhaalta vetää ihan kohtuuella eli n 1800-3000 rpm mutta sen jälkeen on pirun tahmeeta meno. leimalla meni 5 nellä polkasulla savuista läpi eka oli yli 5 ja siitä sitte parani.

itellä on vähän semmonen kutina että jokin ahdistaa nyt pahasti egr on tulpattu muutama viikko sitte

khn81
30.07.2019, 19:38
Saattaa kalista kytkinlevyn jousetkin.

mhjkl
03.08.2019, 08:07
no niimpäsd voikin eli ei suurempaa murhetta sitten. pitää ens viikolla tyhjätä tuo katti niin näkee onko tukossa

hj6
17.08.2019, 15:12
Kellään kuvia L200 vapari imusarjan asennuksesta? Miten toteutettu tuo hukkaportin kiinnitys? Ja minkä kokosta cooleria mahtuu tuohon keulille? 97 l200

mhjkl
08.09.2019, 11:32
no niin kattihan sieltä oli aivan tukossa murjoin sissuskalut pois ni palasi vedot takaisin.

mites muilla vislaako teillä turbo kuinka paljon ku tuo oma vislaa niin perkeleesti sillonku herää mutta sitte ku saa ahdot niin hiljenee.

eli kun ajaa rauhallisesti pikku kierroksilla ni ei kuulu mitään mutta kan vähänki tajoaa kaasua niin semmosen 2-3 sekunttia vislaa reilusti ja vislaus muuttu ihan selkeästi turbon kierrosten mukaan.

kenni_
08.09.2019, 13:34
no niin kattihan sieltä oli aivan tukossa murjoin sissuskalut pois ni palasi vedot takaisin.

mites muilla vislaako teillä turbo kuinka paljon ku tuo oma vislaa niin perkeleesti sillonku herää mutta sitte ku saa ahdot niin hiljenee.

eli kun ajaa rauhallisesti pikku kierroksilla ni ei kuulu mitään mutta kan vähänki tajoaa kaasua niin semmosen 2-3 sekunttia vislaa reilusti ja vislaus muuttu ihan selkeästi turbon kierrosten mukaan.

Eihän oo imupuolella vuotoo? Joissain tapauksissa tulee myös yliahtamisongelmia kun katin poistaa.

mhjkl
08.09.2019, 17:54
Eihän oo imupuolella vuotoo? Joissain tapauksissa tulee myös yliahtamisongelmia kun katin poistaa.

pitää varmaan laittaa ahtomittari ni näkee paineet. imuletkut pitäs olla paikoillaan mutta tarkastan. tuo tosiaan vislas jo ennen katin tyhjäystä mut nyt ääni koveni jonkin verran

kenni_
08.09.2019, 18:41
pitää varmaan laittaa ahtomittari ni näkee paineet. imuletkut pitäs olla paikoillaan mutta tarkastan. tuo tosiaan vislas jo ennen katin tyhjäystä mut nyt ääni koveni jonkin verran

Sytyttää kyllä moottorin vikavalon jos menee yliahdoille. Ahtoja pystyy rajottamaan turbon kyljessä olevasta säätötangosta joka muuttaa siipien kulmaa.

mhjkl
10.09.2019, 10:23
Sytyttää kyllä moottorin vikavalon jos menee yliahdoille. Ahtoja pystyy rajottamaan turbon kyljessä olevasta säätötangosta joka muuttaa siipien kulmaa.

ok¨

HannuNurminen
25.10.2019, 08:55
Moi, onko kukaan missään perehtynyt näiden kansiongelmien perussyihin? Itse ostin juuri 03 mallisen Magnumin ja se kesti 40 km. Auto tuotiin minulle 500 km päästä ja toimi kun sen vastaanotin. Kotimatkalla sitten alskoi lämmöt nousta ja keitti vedet pihalle paisarista. Auto korjaamolle ja kansi irti, esikammiot halki. Kansi oli AMC vaihtokansi joka oikaistu jo kerran n. vuosi sitten. Turbokin näkyy olevan joskus vaihdettu siinä olevan lätkän perusteella. Pari suutinta oli huonompaa ku käytin nekin nyt huollossa. Nyt tulee taas uusi kansi.

Onko vedenkiertoa jotenkin parannettavissa? Lisäpumppu ajastimella, kun turbotimer ja varashälytin vähän mietityttää. Syylärissä kaikki rivat tallessa, vähän ulkoista töhnää alaosassa, putsataan irti ollessa.
Ei muitakaan alsa kantisia dieseleitä pidä joka kerta jälkikäyttää ja silti kestävät.

kenni_
31.10.2019, 18:00
Meillä on useemmassa pajerossa missä siis sama pata, niin lämpöongelmat ollu aina viskon syytä. Eli se on syytä kattoo että toimii oikein. Näihinhän nyt on sama laittaa kiintee flekti..

BJ-40/76
31.10.2019, 23:20
Moottori oli galantissa, ja termari oli muistaakseni 76,5 asteinen.

Edellinen omistaja oli laittanut siihen wahlerin(?) 82 asteisen termarin, ja ensimmäisessä pidemmässä vedossa kaasu pohjassa paloi kannentiiviste.
Tuo tarviketermostaatti oli noin kolmanneksen pienemmällä läpällä, ja avautui noin puolet alkuperäisestä.
Kattilassa lämmitettynä Alkuperäinen auki täysin n. 80-85 asteessa, tuo tarvike aukesi noin 3-4mm siinä vaiheessa kun vesi kiehui.

Myös ainakin alkupään pajeroissa oli tuota samaa ongelmaa.

p.s talvella oli lämpimämpi kaupunkiajossa tuolla 76,5 asteisella, kuin tuolla 82 asteisella; alkuperäinen termostaatti "lautanen" kumitiivisteellä.

romunkerays
18.03.2020, 17:38
rupee olemaan mielenkiintoinen vika sport pajerossa vuosimallia 99 2.5tdi
ei käynnisty sitten millään

hehkut vaihdettu
virtakiskot putsattu liasta
mitattu niin virtaa tulee 11.54v

polttoainetta tulee suutinputkille asti
ajonestonhan pitäisi estää polttoaineen tulo

vikakoodia ei oo päässy kattoon kun ei moista välinettä ole

romunkerays
18.03.2020, 17:40
rupee olemaan mielenkiintoinen vika sport pajerossa vuosimallia 99 2.5tdi

ei käynnisty sitten millään

hehkut vaihdettu
virtakiskot putsattu liasta
mitattu niin virtaa tulee 11.54v

polttoainetta tulee suutinputkille asti
ajonestonhan pitäisi estää polttoaineen tulo

syöttöpumpusta ja moottorille menevät johtojen liittimet putsattu hapettumista


vikakoodeja ei oo päässy kattoon kun ei moista välinettä ole

BJ-40/76
20.03.2020, 00:36
rupee olemaan mielenkiintoinen vika sport pajerossa vuosimallia 99 2.5tdi

ei käynnisty sitten millään

hehkut vaihdettu
virtakiskot putsattu liasta
mitattu niin virtaa tulee 11.54v

polttoainetta tulee suutinputkille asti
ajonestonhan pitäisi estää polttoaineen tulo

syöttöpumpusta ja moottorille menevät johtojen liittimet putsattu hapettumista


vikakoodeja ei oo päässy kattoon kun ei moista välinettä ole

Jos jakajapumpulla; niin on mahdollista, että tiristelee dieseliä irtonaisista suutinputkista....

Todennäköisesti ns. sähkövika, jos jakajapumpulla: siis ensimmäisenä ajonesto?

Kannattaa lukea vikakoodit; ja ns. oikealla testerillä: Mitsun vikakoodeja en ole selvitellyt vuosikausiin, mutta jo 10v sitten oli vaikeita....

romunkerays
22.03.2020, 22:16
Jos jakajapumpulla; niin on mahdollista, että tiristelee dieseliä irtonaisista suutinputkista....

Todennäköisesti ns. sähkövika, jos jakajapumpulla: siis ensimmäisenä ajonesto?

Kannattaa lukea vikakoodit; ja ns. oikealla testerillä: Mitsun vikakoodeja en ole selvitellyt vuosikausiin, mutta jo 10v sitten oli vaikeita....

päädyin vaihtaan magneettiventtiilin ja aika paskanen tuo olikin seuraavana jos ei helpota purettava suuttimet ja putsattava nuo tosin täs välis pitää vetää virtapiuha tuolle magneettiventtiilille virtalukolta kun särky tuo ajonesto ja myöhemmin poistaa kokonaan noi hilut

mhjkl
28.03.2020, 14:43
moro

eli potilas on -06 mallinen L200:nen alkoi tänä talvena olemaan käyntiinlähdöt todella tahmeita eli kun vähänkin pakkasta niin sahuuttaa todella pitkään n 30 sekkaa jonka jälkeen alkaa muutamalla pytyllä heräileen. uudelleen kkun hehkuttaa niin lähtee n 10sek sahaamisen jälkeen käymään 2 tai kolmella pytyllä.

pitäiskö lähteä hakemaan vikaa hehkuista vai suutin puolelta.

lisäksi turbo vislaa todella kuuluvasti reilu 1000rpm alkaen onkohan tuo ihan normaalia vihellys on todella kova ja kuuluu sekä hyttin että ulkopuolelle.

landrove
14.04.2020, 18:51
käykö -95 moottori suoraan -00, onko syöttöpumppu yms samat, diesel kyseessä

CCR
16.04.2020, 19:19
terve,
nyt kaipaisin apua, laatikko meni jumiin ajossa ja hajos,L-200 (K34T)1996 2,5td 4x4, meneekö suoraan paikalle L-200 1991 (K24T) 2,5d 4x4 laatikko?
Jakolaatikko+kardaani sopiikovatko -96 :en vai täytyykö olla myös 91:en jakolaatikko ja kardaani jos laatikko tulee siitä?
YV tai suoraan tähän
t.Olli

Venom
12.11.2022, 13:09
Alipaineletkujen kanssa ongelmaa. Pystyiskö joku napsiin kuvat miten niiden pitäisi mennä? Vm2004 kysessä ja jotain on "korjattu" kun venttiilikopan takana yks letku tukittu ruuvilla, mutta en keksi mihin se pitäisi mennä.

perkei
01.04.2023, 15:38
Kysyn vielä tässäkin ketjussa.
L200 Double Cab, vm. 2000.
Meinaan siis laittaa 33/12.5/15 mutikat alle. Olenko nyt varmasti ymmärtänyt oikein, että sopiva vanteen leveys olisi tälle rengaskoolle 8"? Ja ET - 20?
Kaipaan varmistusta, kun joudun siis ostamaan vanteet. Tulis sitten sopivat.
Ootteko joutunut korottamaan tai levittämään, ei kait rälläköimään kuitenkaan?
Ja sitten, kauheen lyhyt 5-vaihde on tuossa. Eikös tämmöinen rengasmuutos vaikuta suotuisasti siihenkin? Sais vähän kierroksia alemmas matka-ajossa. Kauppa- ja työmatka-ajoa lähinnä, ehkä mettätietä tai lumihankea, mutta varsinaisesti ei offia ajeta.
Entä tarviiko 33/12.5/15-rengas muutoskatsastaa? Otteessa on alkuperäisenä 265/75/15 tai 31/10.5/15.