PDA

View Full Version : paras (tehoa+kestävyyttä) moottori vaihto ehto patrolliin


toyota4x4
14.02.2012, 02:19
y61seen moottori ..
toyotan 1-kzt jossain oli enemmänkin näitä laitettu olisko espanjassa.
3L ??
12ht ??
1 hdt ??
nissan td42 ausseissa..
onko patrolli tietäjiä??

(sen jo tiedän eli 3.3 kampiakselit katkee 10kpl lahdessa katkennu viimeisen 2v aikana
2.8 tehoton ja ala väännötön(täysin) kannnet ja turpot vaihettu mullakin jo..)

pika apu myös kiinnosta ..syöttöpumpun sähköjohdoista mitkä menee boxille.. sen verran että mihin väliin lyödää huijausta.. peliin .. tarkoitus olis ns potentiometri löydä väliin jolla sais syöttöä lisättyä..

smgt
14.02.2012, 10:48
itse en edes muita moottoreita miettis.
om606 tai om605

-P-
14.02.2012, 12:32
No ihan ehottomasti pistät sen TD42:n siihen ja turbolla.
Mulla on tosin tuo kolmelitranen remontoituna ja modattuna, eli pitäs kestää sen nyt tappiin asti.

Tai sitten pistät 6.6 Duramaxin siihen :)

En minä tojon konetta lähtis sovittamaan nismoon...

-P-

Rytari
14.02.2012, 13:10
350 vortec, remmillä :)

Mazza
14.02.2012, 18:21
OM606 kevyellä päivityksellä, 300hv/650nm, kestää maailman tappiin ja polttoainetta menee varsin niukasti. Ja vääntää.

-P-
14.02.2012, 20:19
Ilman mitää ihmettelyjä laippojen ja sovitusten kanssa se Nissanin oma 4.2 litranen, siihen TD05:n T3 laipalla ja crosscountryn (vesi)cooleri. Kolmetuumasella DP:lla ja putkella parantelet hengitystä ja avot, sitten säädöt kohilleen ja pauhuja on vajaat parisataa heppaa ja vääntöä viitisensataa.

Ja virivaraa on vielä paljon jäljellä.

Ja jos haluat tosissaan laittaa, niin sitten tyrkkäät siihen sen Duramaxin, siihen löytyy valmiita sovitteita Ausseista.
Bensana jos mielit, niin TB48DE, 240hp/400 Nm vakiona, jenkeissä tuota konetta käytetään aika paljon yleisenä viritysaihiona ja pienellä fiilauksella yli tuplataan tehot.


Tuolta http://www.patrol4x4.com/forum/nissan-patrol-gu-gr-10/ löytyy aika lailla koettua tietoa...



-P-

-P-
14.02.2012, 20:28
Luin nyt tarkemmin tuon postauksen, onko sulla siinä mikä kone tällä hetkellä?
Jos jakajapumppu on Bosch VE44 kompensaattorilla, niin säädä ennemmin sitä kompensaattoria, saat paremmin kohilleen sen. Muuten menee aika sekaisin alakiekat, aika rankasti overfueling tila...

-P-

toyota4x4
14.02.2012, 20:49
juu kerroppa lisää en ole ihan hirveesti tutkinu pumppua mutta sen pumpun kannen altako löytys lisää savua??

toyota4x4
14.02.2012, 20:51
OM606 kevyellä päivityksellä, 300hv/650nm, kestää maailman tappiin ja polttoainetta menee varsin niukasti. Ja vääntää.

tää on käyny mielessä .. kait 98 paketti autoon voi moottorin vaihtaa jos se on saman ikäsestä.. tai mistäs sitä tietää edes inssi ..kun on harvinaisempia kuin ferrarit suomessa nää patrollit. duramaxi taitaa olla 6.6 litranen ja taitaa suurin masiina lain puitteissa 5.8 litraa ja 300hv

Samsonite
14.02.2012, 20:51
Tatsunin rättipäämallin pensakutonen ämpäriturpolla. :)

toyota4x4
14.02.2012, 21:01
juu löytyyköhän euroopasta moottoreita.. olisihan siinä hauskuutta jo kun nytten painelee rekat ja rattivaihe hiaset ohi motarilla. alkaa kyllästyttää..

lepoantti
14.02.2012, 21:32
tää on käyny mielessä .. kait 98 paketti autoon voi moottorin vaihtaa jos se on saman ikäsestä.. tai mistäs sitä tietää edes inssi ..kun on harvinaisempia kuin ferrarit suomessa nää patrollit. duramaxi taitaa olla 6.6 litranen ja taitaa suurin masiina lain puitteissa 5.8 litraa ja 300hv


-98 on jo niin uusi että muu kuin alkuperäisen kaltainen moottori on leimateknisistä syistä varsin hankalaa ellei mahdotonta, korjausta vaivaan ainoastaan autoa vaihtamalla.....

Nuhapumppu
14.02.2012, 22:36
tää on käyny mielessä .. kait 98 paketti autoon voi moottorin vaihtaa jos se on saman ikäsestä.. tai mistäs sitä tietää edes inssi ..kun on harvinaisempia kuin ferrarit suomessa nää patrollit. duramaxi taitaa olla 6.6 litranen ja taitaa suurin masiina lain puitteissa 5.8 litraa ja 300hv
Kysy katsurilta antaisko se desin anteeksi ja laitat 5,9cumpparin keulalle eikä mitään duramaxin kinder moottoria:D
Mutta ihan vakavasti jos puhutaan niin komppaan tuota OM606. Onhan niitä toki muitakin koneita mutta tuo taitaa täyttää kaikki vaatimukset aika helposti.

smgt
14.02.2012, 23:09
-98 on jo niin uusi että muu kuin alkuperäisen kaltainen moottori on leimateknisistä syistä varsin hankalaa ellei mahdotonta, korjausta vaivaan ainoastaan autoa vaihtamalla.....

ei sillä väliä mistä se moottori on. kuhan täyttää päästönormit ja ne selviää auton valmistajalta. otat selvää minkäpäästö normit täyttää oma auto ja etit sen mukaan moottorin

axu87
14.02.2012, 23:45
Onhan tuo om606 ihan käypä kone jos on valuuttaa, riippuen mitä siihen laittaa haluaa mutta kone apulaitteineen jo useamman tuhannen saati jos haluaa pumppua ja isoa puhallinta niin pitkä penni kuluu, on siinä kuitenkin sitä työtäkin tehdä täys moottori/laatikko swappi.

Onpa näemmä näittenkin hinnat tullut alaspäin http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=34371
Koneen kunnosta tietenkään tietämättä...

smgt
15.02.2012, 00:28
ruottin puolelta kaverit kahto viimetalvena ilman apulaitteita 1000€ luokkaa 5 ja 6 sylinteriset moniventtiili koneet.

-P-
15.02.2012, 10:25
Noh, se 4.2 kun on Patrollin oma kone ja se on suoraan tyypitetty tänne...

Eikä tarvi muutella jarruja tai mitään, kun samat kilkkeet on 3.0D röllikässä.

Mutta hinnasta en osaa sanoa, mitä maksaa. Syksyllä etsin uutta 3.0Di-konetta, euroopasta ei löytynyt ollenskaan.
Noita 4.2 koneita vois löytyäkkin.

-P-

patroltd
15.02.2012, 22:33
Eikös td42 oo vapari? Siihen heität hyrrän kylkeen niin vtt:lle tekemään pussitestiä jälkiahtamisen johdosta, ja johan rupes euroja palamaan.
Kyllä -98 on niin uus että koneenvaihto pykäliä noudattaen on tässä maassa tosi hankalaa. Pitäs löytää sellainen kone joka on helposti naamioitavissa suojamuoveilla alkuperäisen näköiseksi ja sitten suu suppuun vuosikatsastuksessa:D

smgt
15.02.2012, 23:01
ainakin alkupään vähäpäästösen auton voi turbottaa ilman vtt lappuja kun laittaa jonkun alkuperäisen turbo tekniikan joka täyttää samat päästönormit.


en uudemmista tiedä mutta en usko että sinne ois tuota porsaanreikää peitetty...

Samsonite
16.02.2012, 00:08
Eikös td42 oo vapari? Siihen heität hyrrän kylkeen niin vtt:lle tekemään pussitestiä jälkiahtamisen johdosta, ja johan rupes euroja palamaan.
Kyllä -98 on niin uus että koneenvaihto pykäliä noudattaen on tässä maassa tosi hankalaa. Pitäs löytää sellainen kone joka on helposti naamioitavissa suojamuoveilla alkuperäisen näköiseksi ja sitten suu suppuun vuosikatsastuksessa:D

TD42 on vapari, 125 kaakkia. TD42T yllättäen turpolla, 145 kaakkia.
Käännöt 27,8 ja 33,7 kiloa. 1994 tietoja. Aika nuhasia.
Jännähkö juttu että TB42E (175 kopukkaa/ 32,6 kääntöä) pensapata on just samoilla sylinterimitoilla (96 mm x 96 mm), kaikissa siis tilavuus 4196 cm3. Sama lohko ? :cool:

Tuomo
16.02.2012, 10:21
Kysy katsurilta antaisko se desin anteeksi ja laitat 5,9cumpparin keulalle eikä mitään duramaxin kinder moottoria:D
Mutta ihan vakavasti jos puhutaan niin komppaan tuota OM606. Onhan niitä toki muitakin koneita mutta tuo taitaa täyttää kaikki vaatimukset aika helposti.

Veikkaan vahvasti että loppuu etuakselimassa kesken jos tollasen 5,9 cumminsin keulalle nostaa... Eikä se duramaxikaan ihan kevyimpiä ole...

Melkein ite suunnittelisin noita Mersun moottoreita jos ei Nissanin omat kelpaa. Toijotalta ei kyllä löydy yhtään käyttökelpoista moottoria jos luotettavuus ja teho ratkaisee :D.

-P-
16.02.2012, 13:42
TD42T3 ensiasennuskone Y61 Patrollissa 158hp, 330Nm. Lähes pomminvarmaa kalustoa.

TB45E ensiasennuskone Y61 Patrol 197 ja 348
TB48DE ensiasennuskone Y61 Patrol 245 ja 400.

Ei tarvi taistella päästöjen kanssa tahi muutenkaan. Noita 4,2l Patrolleja on ainakin yksi Suomessa.


-P-