Kirjaudu sisään

View Full Version : nissan patroll jutusteluu


wuntzikka
10.02.2012, 11:20
arvon raati vois heittää kommentii nyt aiheesta

-mitäs eroa pääasiassa noilla patrolleilla on ku 2.8td ja 3.3td?
-tommonen -90 2.8td, tekeekö käyttöautona mitään? 400-500tkm ajettuna...
-yleisvikoja on mitkä...?
ja muutenkin voi kommentoida aihetta, jos liittyy siihen. olen vain ehkä hankkimassa tällaisen eikä ole ennen patrollia ollut.

Pörö
10.02.2012, 11:30
3.3 on valurautakannella ja akselit lehtijousilla, 2.8 herkemmällä alukannella ja kierrealustalla.. Noinniinku karrikoidusti..

tonikki
10.02.2012, 11:39
Olikos tuo 90 vuoden Patrolli SD-koneella vai uudemmalla mallilla?
Ainakin pienemmissä SD-koneissa tuo kansi on hiukan huonosti suunniteltu vesiputkituksen osalta, kun menee niin lähellä sylinterinputkia että palaa tiiviste siitä helposti. Varsinkin ahdettuna. Mietiskelin että onko tuossa isommassa, SD33 koneessa tuota samaa vikaa?

Valukansi tosiaan ei mene kieroon niin helposti kuin alumiinikansi, sillä suosisin valurautaista kantta sekä läpivirtaavaa konetta.

-P-
10.02.2012, 11:54
Kolmos-Patrollissa(160) on SD33-kone, Espanjassa on tätä tehty lyhyenä vielä 90-luvulla pitkäänkin L28 ja RD28-koneisena.

Nelos-Patrollissa(Y60) on RD28-kone ja on siihen kai saanut TD42:kin.

Vitosessa(Y61) on RD28, ZD30 ja TD42 koneet.

Siis riisseleistä, bensamyllyistä en puhu nyt mitään. Tuo SD mahtanee olla kaikkein lujin noista koneista.

-P-

wuntzikka
10.02.2012, 12:18
no tekeekös tuollaisella ylipäätään mitään...? itekkin enemmän mielessä se 3.3td, mutta tuo nyt olisi lähellä ja hinta myös melkein kohdallaan.

pajerosta, L200 ja king cab:ista on kokemuksia... niin ja siitä on yksi hehku kuulemma poikki aika juuresta, tiedä sitten saako vaihdettua. mutta kuulemma lähtee ihan hyvin käyntiin eikä ole ajossakaan vaatinut mitään "kikka kolmosia"

-P-
10.02.2012, 13:09
Kyllä sillä tekee vaikka mitä :)

-P-

Samsonite
10.02.2012, 13:29
Kolmos-Patrollissa(160) on SD33-kone, Espanjassa on tätä tehty lyhyenä vielä 90-luvulla pitkäänkin L28 ja RD28-koneisena.

-P-


Ja P 40, 4 litran suora pensakutonen.

smgt
10.02.2012, 16:10
jos mieli tekee tällästä autoo niin mikäs siinä.
en usko yhen hehkun aiheuttava päänvaivaa onhan siinä vielä toimivia enenmmän ku perus volkkarissa :D
ite ainakin tykästyin ja jatko jalostus on alotettu heti :D

Ahma
10.02.2012, 16:51
No itte olen todella tyytyväinen patukan omistaja nykyään ja vaihdon merkkiä kun entinen ei miellyttäny alustaltaan. Nyt sit on jo jatkojalostus aloitettu mutta ei vaan ole rahaa tähänkään niin paljon ku tarviis. 3.3td miellyttää ja 0.9 ahdoilla, maltillisella käytöllä tuntuu tuo jopa kulkevan "helposti". Soa tullee nyt tai seuraavana viikonloppuna alle ja ja ja. Ehkäpä vaparina ei niin miellyttäs!? Omat hyvät ja huonot puolet mut minusta loistopeli :D

tonikki
10.02.2012, 19:40
no tekeekös tuollaisella ylipäätään mitään...? itekkin enemmän mielessä se 3.3td, mutta tuo nyt olisi lähellä ja hinta myös melkein kohdallaan.

pajerosta, L200 ja king cab:ista on kokemuksia... niin ja siitä on yksi hehku kuulemma poikki aika juuresta, tiedä sitten saako vaihdettua. mutta kuulemma lähtee ihan hyvin käyntiin eikä ole ajossakaan vaatinut mitään "kikka kolmosia"

Saapi sen hehkun vaihdettua, oli vaikka ihan juuresta poikki. Tosin voi mennä hankalaksi jos tippuu osia siitä hehkutulpasta koneen sisään. Tämä siis siinä tapauksessa jos sen tulpan joutuu poraamaan tai muuten hajottamaan siihen paikallensa.

wuntzikka
11.02.2012, 01:40
onhan näissä kaikissa hyvät-huonot puolet... pajeroa en toista ihan heti ota varmaankaan ja kutoskoneellinen kiinnostaa enemmän.

onko miten herkkä tossa 2.8td patrollissa kansi verraten mitsun tekeleisiin esim pajero?
esikäyttö ja jälkikäyttö on perusrutiiniksi, joten se ei ole ongelma...

mikäs on patrollin heikko kohta kannen lisäksi?

wuntzikka
11.02.2012, 01:48
ja mites jakopää, eikös se ole rattailla vai onko kettinkikone?
viimeeks jakopää vaihdettu n. 50tkm, eikä dokumenttejä...

tiipe
11.02.2012, 02:47
Mikä moottori 33td rattailla ja 28td remmillä .

nalle00
11.02.2012, 09:10
ja mites jakopää, eikös se ole rattailla vai onko kettinkikone?
viimeeks jakopää vaihdettu n. 50tkm, eikä dokumenttejä...

Ainaknin 3.3 sd on kettingillä jakopää ja jos verrataan esim pajeron kanteen niin kyllä patrollin kansi on särkymätön

Samsonite
11.02.2012, 09:24
SD 33 ja SD 33 T on kyllä rattailla, ne kettingit kuuluu polokupyöriin ja mopoihin.

nalle00
11.02.2012, 09:39
SD 33 ja SD 33 T on kyllä rattailla, ne kettingit kuuluu polokupyöriin ja mopoihin.

niinpä mahtoi olla

wuntzikka
11.02.2012, 09:49
Ainaknin 3.3 sd on kettingillä jakopää ja jos verrataan esim pajeron kanteen niin kyllä patrollin kansi on särkymätön


onko näin myös 2.8td myllyssä? eli kansi jopa vähän parempi kuin pajerossa?
eli se 2.8td kone hihnalla.

kiitoksia vastauksista, on tässä nyt jo tullutkin vähän lisää tietoa ittelle.

smgt
11.02.2012, 10:41
itse karsastan pajeroa voimansiirron ja kannen takia niin paljon että mikä vaan on parempi auto.

-P-
11.02.2012, 12:03
MIkä voimansiirrossa mättää?
Jos valitsee cooleri-version, ni siinä on yleensä jo Canterin laatikko, joka kestää ihan varmasti. Se Galantin laatikko on aika lasu, kun ei se kestä siinä Galantissakaan.

Ja kansi kestää kanssa, jos vaan malttaa ne lämmitys ja jäähdytyskäytöt. Cooleriversiossa siis tämä.

En muista, missä lienee kuvat, mutta ajelin aikoinaan tojotien mukana omalla pallerolla, eikä siinä kansi pettänyt. Parhaimmillaan meni vesi konepellin päällä "kahlatessa"

Kaiken saa rikki, tosin Tojo kestää sitä älytöntä väärinkäyttöä pisimpään.

-P-

wuntzikka
11.02.2012, 21:54
autoa katteltu tänään..
- huohottaa ihan hieman, normaalia yleensä
- se yks hehku poikki, saman pytyn kohdalla suutin päältä vähän kostea (onkohan minkälainen homma, diesel pajalle?) voi myös olla löysällä
- ei nyt pahempia kurnutuksia maantiellä 80 vauhdissa nelikko päällä, ehkä jotain lievää korinaa pakki päällä tyhjäkäynnillä peruuttaessa
- lämmintä ilmaa tuntui tulevan ohjaamoon
- nätti käynti ääni, eikä kärytä sinistä putkesta
- startti oli vinkunut aamusella tyhjää (menee vaihtoon) joten ei päästy pahemmin starttailemaan
- muutama ruoste kohta korissa, hangessa viittinyt pahemmin alkaa kattelee alustaa
- ahtoja n. 0.5bar maantiellä 80 vauhdissa, ei pitäis olla rukattu ku ei savuttanut oikeastaan yhtään

-Juuso-
12.02.2012, 14:51
Lainaan tätä topic:ia.
Kun sd33 vm-81-83 on 24voltin startti niin mistä löytäisi 12voltin startin siihen.
Ymmärrän että 24volttisessa on enemmän vääntöä ja niin edespäin.
Kun on vaan pelkkä kone niin ei viitsis alkaa tekemään kaikkea sähköjä 24v.
Kun kone menee putkitushärveliin ja meinasin tehdä 12voltin sähköt.
Kun kuulemma kinkkukaapin hehkut kävisi.

Samsonite
12.02.2012, 15:46
Sd 33 on tehty myös 12 v versiona. Ei taida olla kovin yleinen täälläpäin. Kengurumaan lämpimästä käynnistyy pienemmälläkin jännitteellä ja heikommalla teholla ( vain 2 kw ).

http://www.limbat.com.sg/htm1/snissan.htm

http://www.limbat.com.sg/starter_images/nissan/mg137.jpg

Yhden marinoidun tiedän jossa oli 12 v kaikki sähköt. Tilalle meni uus Iveco ja vanhat marinointiromut oli nettiveneessä myynnissä viime kesänä.:)

Samsonite
12.02.2012, 15:48
Voishan sinne laittaa Mersu kuorkeista tutun kytkimen, ne starttaa 24 v ja sähköt on muuten 12 v ?

mikkoimp
12.02.2012, 16:20
Voishan sinne laittaa Mersu kuorkeista tutun kytkimen, ne starttaa 24 v ja sähköt on muuten 12 v ?

eikös tämä systeemi ole myös hodarissa?

tiipe
12.02.2012, 18:02
http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=51&products_id=1409

Samsonite
13.02.2012, 07:23
http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=51&products_id=1409

No vot tuommonen just.

Hodareista en tiiä muutako että mahottoman kalliita ovat köyhälle. :)

Kala92
13.02.2012, 11:23
Ois pikku kyssäri enempi näitten kanssa räplänneille. Tilanne on siis se et on 2.8td -90. Kesäl vaihettiin kansi kun oli haljennut hieman ja pääsi vuotaa jäähdyttäjän nestettä männälle. No vaivoina oli silloin noi perus et öljyä syyläris ja pirunmoinen savu liikkeelle lähtiessä. No savu hävis ja kone pelaa, mut tunkee edelleen öljyä syyläriin (ölpät puhtaat ei vettä siel). Vuotaa syylärinnestettä jostain jakopäästä, mut tarkkaan ei nää sen perhanan pellin takia siin jakohihnan takana. Neste tulee koneen vasemmalle puolelle. Eli mist se öljy pääsee sinne ja mist syylärin neste pääsee vuotaa niin et se menee koneen vasenta kylkeä pitkin?:mad: Ajatuksia? Niin ja ei vuoda nestettä kuin motaril ajettaessa ja ajoviima sotkee niin et ei nää tarkkaa paikkaa. Koneeseen laitettu 4.2td syyläri ja öljynkeräyssäiliö ym.

V-8
13.02.2012, 12:00
http://www.konekorjaamo.fi/product_info.php?cPath=51&products_id=1409

Mites tuollainen salamarauta sitten toimii? Utelias kyselee...

toyota4x4
13.02.2012, 13:01
mulla on patrolli td2.8 intercooleri koneelle enkä osta enää IKINÄ patrollia kun tuosta pääsee eroon. ja 3.3 81-89 moottoreissa on 4 runko laakeria ja 5 kpl kiertokankea menny poikki ihan täällä lahdessa eräässä autosa ja 2kpl ihan omin silmin nähny.. joten hyviä moottoreita on.

nana
13.02.2012, 17:21
Mites tuollainen salamarauta sitten toimii? Utelias kyselee...

Moninaparele joka muuttaa startatessa akkujen rinnankytkennän sarjaankytkennäks...

T: Pörö

wuntzikka
16.02.2012, 20:51
nyt täs keikun 2.8td/-90 patrollin, 2.5tdi/-90 pajeron ja k-a pakun välillä.

niin mites tuon patrollin ja pajeron erot olis? pajen ex omistajana tahtoisin vertailu tietoa. vääntö/kesto, voimansiirto, pakopuoli, runko/kori, kansi, jakopää....

matti.v
16.02.2012, 21:12
jos mieli tekee tällästä autoo niin mikäs siinä.

ite ainakin tykästyin ja jatko jalostus on alotettu heti :D

:) mulla kyl rupee toi "ihastuminen" haihtumaan päästä, onhan tuolla n7 kuukautta tullu kohta ajettua ja nyt tuntuu et jätän ton seisoo nurkalle trailerin veturiksi ja ostan jonku bensakoneisen ja kierrejousilla olevan auton työajoja varten:rolleyes:
mulla siis 82 pitkä paku patrolli sd33t:llä pikkasen ruuvailtuna..

smgt
16.02.2012, 22:19
joo ei näillä ole järkee ajella pitempiä matkoja.
itellä on rojektina vanha volvo johon tulossa tdi tekniikka niin sillä tulee sitte ne halvemman kilometrit.

sumpe
16.02.2012, 22:27
ISO ääni gr datsunille ja voihan sitä yrittää ajatella ihan maalais järjellä et 2 pyttyä enemmän ja pikkusen isompi litroiltaankin mitä mitsu.Ajoltaan ei voi verrata peräkärryn jousista ja kierre datsunii ensinkään.Kaiken saa rikki mut ei gr ole heikko mistään,kansivammat löytyy peilistä tai sit liika varovaisen kuskin syytä.Hanaa ja ilman huoltoa :D

Tuoppo
20.02.2012, 00:15
Omasta gr:stä meni turpo paksaksi ja nyt tarttis uutta turpoa kattella.
olist tarkotus laittaa joku isompi ja oon mietiskelly että mikä olis semmonen järkevän kokonen ku kaveriks ajattelin pumpun käyttää pajalla ja kuulerin laittaa. hx 35 holsetti mahttaa olla pikkusen reilu:)

_Jape_
26.02.2012, 03:23
Kertokaas joku viisaampi mitä varten kuskin penkissä on tollanen sähköpistoke valmius ja mikä se kauhee mötikkä siellä penkin alla on? :D

-Juuso-
05.03.2012, 20:17
Hehkujen muutos 12volttiin.
Mistä löytyisi sopivat hehkut? Kun ei kuitenkaan sais olla liian pitkät.
Luulisi että kaikkien nipponien hehkutulppien kierre olisi sama.

Samsonite
05.03.2012, 21:17
Alunperinkin on 11v ja 23 v hehkuja. Väittää esim. Mötönet.

_Jape_
06.03.2012, 01:58
Kertokaas joku viisaampi mitä varten kuskin penkissä on tollanen sähköpistoke valmius ja mikä se kauhee mötikkä siellä penkin alla on? :D

anyone?:confused: pitänee ottaa kuvaa..

-Juuso-
12.03.2012, 18:30
Alunperinkin on 11v ja 23 v hehkuja. Väittää esim. Mötönet.

Kiitos.
Miten startti vielä 12volttiin??
Huhuna että hojo 60:sessä sama "startti"?? Ja hiacesta solenoidi ja moottori???

mikkocap
12.03.2012, 18:51
Kertokaas joku viisaampi mitä varten kuskin penkissä on tollanen sähköpistoke valmius ja mikä se kauhee mötikkä siellä penkin alla on? :D

invertteri? eipä muuta äkkiseltään tulis mieleen :D firmalla oli kerran semmonen 90-luvun lopun iveco työautona ja siinä oli kans pistokkeita paikat täynnä, penkeissä ja kojelaudassa oli yms. ja muistaakseni melko järeet akut tais olla kans asennettuna jälkeenpäin. jos en väärin muista ja sekota kahta eri tarinaa niin ihan kun myyjä ois sanonu että se oli jonkinlainen reissuauto ja siinä oli sitten hirveet über läppärin käyttö mahdollisuudet.

Toki en vois kuvitella että jos sulla on patrollista puhe että sillä vedetään edustusreissuja 100000000 kilsaa vuodessa :D ainakaan en omalla -88 lähtis vaikka se ihan jäsäkkä auto muuten onkin :cool:

Samsonite
12.03.2012, 19:18
Oiskohan niissä ollu alunperin jännitteenalennin siinä kuskin jakkaran alla, joku semmonen muistikuva on. Yhessäkään omassa ei oo ollu ku pelkkä sankarauta jälellä.

Pörö
12.03.2012, 19:37
jos mötikkä on punainen nii se on tunkki :D

_Jape_
16.03.2012, 23:58
Mötikkä oli joku hitlerin aikanen inventteri.

Mut mikäs tää sit?

http://i6.aijaa.com/b/00361/9793079.jpg

Samsonite
17.03.2012, 07:40
Tuohon laitetaan ydinaseen laukaisuavain. :)

Rolpatti
17.03.2012, 10:40
tosta tulee mieleen intin natokaapeliliitäntä

smgt
17.03.2012, 11:02
tosta tulee mieleen intin natokaapeliliitäntä

niin äkkiä tuleeki :D
mutta tais olla reilummat navat niissä...

_Jape_
17.03.2012, 15:08
:D

ei kellekkään tuttu siis, varmaankin sitten lääkärin varuste kun autohan on entinen sairasauto jolla ajettu 97200km.
mutta joo ihan sama olkoo pistoke siinä sitten. eikai sitä pois jaksa repii. :)

smgt
17.03.2012, 18:28
kato minne siitä menee johot ja mittaa mitä siihen tulee.