View Full Version : L200 "timanttista jyystöä"
nenonen2
10.12.2011, 16:05
Tuli tommonen ajokki hommattua. Ihan vakio oli mulle tullessaan lukuunottamatta nautarautaa.
Tällä hetkellä tullut lisää tuo lavakaari työvaloineen, Hellan lisäpitkät, vanteet Blazerista, 31" 10,5" 15 insat käytettynä ja korin korotus.
Tarkoitus olisi vielä laitella vinssi, uutta väriä ja sen sellaista.
Ja jos jotain kiinnostaa niin laitanpa tohon alle listan mitä tuohon korin korotukseen tarvii:
-14kpl korotus palikoita
-pidemmät etujarruletkut (itse laitoin renault clio/21 letkut ja kiinnikkeet)
-hyttiin menee 8kpl M10x150 pultteja, ei löydy joka kaupasta. Kierretanko käy kanssa.
-lavaan 6kpl n.M10x80 pultteja. Ja muttereita tietty.
Ja hommahan kannatti aloittaa vaihtamalla jarruletkut, sitten tuuli tunneli irti, moottorin maadoitusjohto pois, pultit auki kopasta ja nostamaan koria sen verran että saa korotuspalikat väliin. Sitten vaan ruuvit kiinni ja nostamaan puskuria. Nostin tuon puskurin laittamalla etukannakkeisiin vaan 50mm rhs putkesta korokkeet jonka läpi pulttasin puskurin kiinni, sivukiinnikkeisiin vaan poraa uudet reiät sopivalle kohdalle ja pulttaa kiinni. Tämän jälkeen vaihdekepin ympärys muovia avartamaan ja homma alkaa olemaan valmis.
Tolla 50mm korotukselal ei tarvinnut muokata täyttöputkea eikä rattiakselia.
Yhden illan homma jos on kaikki tarpeet matkassa.
Ekassa kuvassa vakio korkeus, muissa korotettuna.
Tästä jatketaan kuhan keritään.
joojoomies
13.12.2011, 08:19
Samanlainen löytyy ja hitsaukset alkaa oleen tehty,pari korinkiinnikettä ja jalkatilat hitsattu.31 kumhon kl71 alla vinssiä suunniteltu ja tota korin korotusta myös.
nenonen2
13.12.2011, 09:42
Samanlainen löytyy ja hitsaukset alkaa oleen tehty,pari korinkiinnikettä ja jalkatilat hitsattu.31 kumhon kl71 alla vinssiä suunniteltu ja tota korin korotusta myös.
Onkos nääkin niin pahoja ruostumaan että on jo nyt joutunut hitsailee? Oma vielä kyllä hyvässä kunnossa, lommoja toki löytyy.
Ei oo kerinny tota vinssin kiinnitystä suunnittelee kun menny nyt taas aika projekti 242:en kanssa.
Vaihdoin n. 2kk sitten hehkut tohon ja nyt ei lähde kylmästä käyntiin. Onko totta että näissä vaan ei kestä tarvike hehkut päivääkään kunnolla?
Nuhapumppu
13.12.2011, 11:35
Onkos nääkin niin pahoja ruostumaan että on jo nyt joutunut hitsailee? Oma vielä kyllä hyvässä kunnossa, lommoja toki löytyy.
Ei oo kerinny tota vinssin kiinnitystä suunnittelee kun menny nyt taas aika projekti 242:en kanssa.
Vaihdoin n. 2kk sitten hehkut tohon ja nyt ei lähde kylmästä käyntiin. Onko totta että näissä vaan ei kestä tarvike hehkut päivääkään kunnolla?
Riippuu ihan hehkusta että minkä sinne laittaa,ei ne alkuperäisetkään ole mitsun vaan samat kuin mitkä saa monesta varaosaputkasta. Eikä nämä yleensä älyttömän pahoja ole ruostumaan,sinkkikori ja kaikkee,mutta kyllähän huonolla huolenpidolla ruostuu auto kuin auto.
joojoomies
13.12.2011, 14:37
Onkos nääkin niin pahoja ruostumaan että on jo nyt joutunut hitsailee? Oma vielä kyllä hyvässä kunnossa, lommoja toki löytyy.
Ei oo kerinny tota vinssin kiinnitystä suunnittelee kun menny nyt taas aika projekti 242:en kanssa.
Vaihdoin n. 2kk sitten hehkut tohon ja nyt ei lähde kylmästä käyntiin. Onko totta että näissä vaan ei kestä tarvike hehkut päivääkään kunnolla?
Mulla on tuontiauto ruostesuojaus hoidettu massalla,lähti painepesurilla irti rungosta ja ihan ruskea alta nyt vedin öljypohjaisen kotelosuojan päälle ja sisäpuolelle. Mulla on magnum varusteet johon kuului astinlaudat ja ne oli aiheuttanut paskan seisomisen jalkatilojen etupäässä. Pihasta löytyy 88 pajero ja siinä on samat korin kannakkeet ihan kovat vielä vaikka niissä ei ole puhdistus reikiä.
Onkos nääkin niin pahoja ruostumaan että on jo nyt joutunut hitsailee?
On tässäkin kopassa ollut jo hitsattavia mätävikoja korin etumaisten kiinnityspisteiden ympäristössä.
nenonen2
14.12.2011, 07:26
No se etukorvake on kyllä varmaan aika herkkä ruostumaan kun kerää niin paljon kuraa sinne. Pahus kun pitäisi jossain välissä ratkaista tuo hehku ongelmakin. En ole kyllä kerinny edes tarkistamaan että tuleeko hehkuille enää virtaa, se varmaan ois viisain ensin kattoo.
Jänkhäsatv
14.12.2011, 07:32
No se etukorvake on kyllä varmaan aika herkkä ruostumaan kun kerää niin paljon kuraa sinne. Pahus kun pitäisi jossain välissä ratkaista tuo hehku ongelmakin. En ole kyllä kerinny edes tarkistamaan että tuleeko hehkuille enää virtaa, se varmaan ois viisain ensin kattoo.
Ostin Motonetistä tarvikehehkut, toimi huonosti 1.5kk jonka jälkeen ei enää ollenkaan.
Moni sanonu ettei tarvikemallit kestä mitsussa, kävin Raskoneelta hakemassa uudet pakon edessä.
Raskoneella 66€/kpl halabaa....
Orkkishehkutkin näyttää olevan NGK:n tekemiä joten varmaan jostain vara-osaputkasta saattaa löytyä, tai sitten tilaa Briteistä olikohan jtn 16€/kpl.
La tuskaa
14.12.2011, 09:40
Kestää tarvike hehkutkin kunhan ovat varmasti oikeat. Mitsu tosi tarkka että on oikeat hehkut.
joojoomies
14.12.2011, 17:23
On tässäkin kopassa ollut jo hitsattavia mätävikoja korin etumaisten kiinnityspisteiden ympäristössä.
Juuri nuo tein uusiksi.
nenonen2
14.12.2011, 20:27
Mitähän niissä hehkuissa pitäis sitten tarkastaa. Mielestäni otin ihan oikeat kyllä mutta tiedä siitä sitten. Jälkihehkuahan näissä ei taida olla. Vai kuinka. Mutta mun mielestä samoilla spekseillä oli ne vanhatkin, mutta ei nekään ollu kestänyt kuin reilun vuoden. Tai osa niistä.
La tuskaa
16.12.2011, 09:37
Otappa selvää oliko edellisetkään oikeat. Pikahehkut on tarkkoja. Mitä niissä nyt oli voltti määrä ja ym. pitää olla oikein ja muistaakseni ne piti olla keraamiset niin sit kestää. Merkkiliikkeestä käyt kattoon kirjasta kaikki tiedot ja niillä haet tarvikkeet niin kestää kyllä. Ainakin omassa L:ssä kesti. Mut mulla oli kans ekana väärät siinä niin ei kestäny ku hetken. Antoivat normaalit hehkut ekana siihen ja 4kk kestivät mut sit kävin hakeen keraamiset niin ne kesti sen ku se mulla oli sit.
Tee nappihehku niin loppuu se ihmettely että kestääkö vai ei.:)
nenonen2
16.12.2011, 18:01
Pitää soitella autobestiin ja kysyä. Vähä on hankala laittaa käyntiin jo näillä keleillä. Onneks on eberi, tosin sekin toimii vähän millon sitä huvittaa.
nenonen2
01.01.2012, 16:25
Nyt on juhlat juhlittu niin jos vaikka kerkeis taas tekee jotain mitsulle.
Pitäis tuo vinssi alkaa laittelee paikalleen. Mikä olisi hyvä ainevahvuus vinssipedille? Mustaa rautaa tarkoitus käyttää, eli oisko esim. 8mm sopiva. Ajattelin myös että jos vaikka tekis uuden karjaraudan kanssa niin ei tarvis ton nykyisen väliin alkaa sitä sovittelee. Myös tuo vinssin asennus korkeus mietityttää, oisko viisain laittaa maskin eteen vai puskurin sisään?
Mielessä kävi myös että helmaputkien rakennus. Mites porukat on noita kiinnitelly, hitsannut suoraan runkoon vaiko peräti ihan pultattavia. Itse ajattelin että jos hitsais rungon kupeeseen paksumman latan ja siihen putken pätkän jonka sisään sais noi helmaputket sitten laittaa ja pultata sitten siihen kiinni.
Tälläsii tyhmiä kysymyksiä pyörinyt tällä kertaa mielessä.
nenonen2
05.01.2012, 21:38
Tulipa tuota autoa näytettyä katsastusmiehelle. Ei tykännyt. Taino ei siinä ollut kuin vähän valojumppaa ja taakse pohjaanlyöntikumien asennus mitkä on ollut jo puoli vuotta ostettuna. Eli eteen parkkien vaihto, ledit oli muka liian siniset vaikka valkoiset piti olla, taakse toinen kilpivalo, lähivalon suuntaus liian ylös ja säätömoottori hajalla. Vois koko umpion vaihtaa kun se on aika huono.
Muutoskatsastus meni ongelmitta. Tai meni lähelle renkaiden kantavuus kun taka-akselin kantavuus on 1800kg. Onneks insat kantaa 1030kg/kpl.
nenonen2
26.01.2012, 17:29
Ei ole vieläkään kerinny leimaa hakee. Motonet kun ei ole vieläkään toimittanut umpiota vaikka tilasin melkein 2vkoa sitten.
No eipä ole muutakaan kerinny tekee, vähä tullu käytyä ajelemassa ja todettua että lunta on vähä turhan paljon.
nenonen2
19.02.2012, 20:17
Leimakin tuli saatua vihdoin. Tuli myös haettua uudet renkaat, Gt Radial Mt 33"x12,5" 15". Vanteet pitäis ostaa seuraavaks. Ajattelin 10"x15" -12 et. Jos tommosilla menis kaaren sisään.
nenonen2
10.05.2012, 20:44
Hiljaista ollut tämän saralla, tänään tuli uudet vanteet. Eli rengastus on nyt siis GT radial mt 33"x12,5" 15. Vanteet TML 10"x15" ET-12. Kiitokset Lipposelle nopeasta toimituksesta.
Nätisti istuu alle, eturoiskeläppä otettava pois kuten jo joku mainitsikin. Hyvältä tuntui tienpäälläkin ajella, lisää kokemuksia ja kuvia kun kerkee ajelee.
nenonen2
24.05.2012, 16:06
Pari kuvaa uusilla renkailla, vähän kattelin myös jousituksen liikevaroja. Huonot on. On tuo etupää vaan niin jäykkä kun on joutunut vielä vähän kirimään vääntösauvoja. Pitäis varmaan jotain kierrejousi viritystä kanssa värkätä avuksi tuonne.
Auto menossa hyvää kyytiä maalaamoon saamaan uutta uljasta väriä. Kuvia kunhan saadaan valmiiksi.
nenonen2
04.06.2012, 16:52
Tuli autoon suihkittua uutta sävyä. Saattaa jakaa mielipiteitä mutta itse tykkään. Ei varmaan kyllä kovin pitkään pysy tuossa kuosissa kun naarmuttuu varmaan aika helposti. No mutta katsotaan nyt.
No siis, mattamustahan on aina toimiva!
La tuskaa
05.06.2012, 07:27
kyllä ton kopan L:llä on komia auto ja hyvä ajaa.
Hyvältä näyttää! Vielä ku lähtis karkaan käsistä vähän pahemmin ;)
Itekki mietin sillon l200:sen ja pajeron väliltä kumman laitan :o
nenonen2
05.06.2012, 15:33
Katotaan nyt vähä että miten karkailee ja minnekkä. Ainakin se vinssi pitäis nyt seuraaksi viritellä. Vähä huonosti vaan ajopaikkoja täällä missä sais motivaatioo nostatettua. Vallankin kun se vinssi vielä on tolla hallin nurkassa.
Tuli tänään ajeltua tommosta yhdistelmää kun kaverin autoa käytettiin Motestilla penkissä. Ahdettu ja välijäähdytetty ja huimat 53kw koneesta 0,6bar paineilla. No leiman saa ainakin niillä papereilla. Ehkä ajoitus vähä pielessä ja suutinkärjet ehtoopuolella.
nenonen2
11.06.2012, 18:31
Vähän huoltoa tein tuossa mitsuun ja huomasin sitten että etuvetarin suojakumi on rikki. Kattelin äsken motonetin sivuja ja huomasin sitten että on muovista ja kumista versioo tohon ulompaan niveleen. Kumpikohan parempi? Luulis että kuminen mutta näytti olevan halvempi, eli voiko parempi olla joskus muka halvempi?
Ja sitten kun sais vielä moottorista öljyvuodot pois niin ois taas mukavaa.
Noista muovisista oli tsittsätissä joku aika sitten keskustelua: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=96666
Ja sitten kun sais vielä moottorista öljyvuodot pois niin ois taas mukavaa.
Taikasana on sitten alkuperäset öljytiivisteet, tarvikkeilla ei saa kuin pahan mielen ja lisää remppaa.
nenonen2
12.06.2012, 15:26
Taikasana on sitten alkuperäset öljytiivisteet, tarvikkeilla ei saa kuin pahan mielen ja lisää remppaa.
Näin taitaa olla, vaihdoin venttiilikopan tiivisteen mutta näyttää sekin vuotavan vaikka on pari kuukautta vanha.
Ja kuten arvelinkin niin taidanpa ottaa kumiset suojakumit. Juuri töissä vaihdoin 4x4 vitoon kumin niin siinäkin oli sellanen muovisen oloinen, ei ollut kovin luotettavan näköinen vaikka oli originaali osa.
Tomppaa_
17.06.2012, 18:58
On ne muovisetki "kumit" ihan kestäviä, mutta perseestä asentaa kun vertaa tavalliseen kumiseen kumiin :D (tulipa taas selkeetä tekstiä)
Muusta en tiijä niinkään mutta onhan tuo sun auto mustana ihan sairaan hieno. :)
Oletko vinssin jo asentanut? olisin vaan halunnut nähdä millä ihmeellä tälläiseen saa vinssin mahtumaan keulalle :)
Itse ajattelin paloitella puskurin ja laittaa vinssin siihen öljyjäähyn etupuolelle rekisterikilven alle, jos siihen saa tehtyä tukevan telineen
nenonen2
01.08.2012, 15:37
Oletko vinssin jo asentanut? olisin vaan halunnut nähdä millä ihmeellä tälläiseen saa vinssin mahtumaan keulalle :)
Itse ajattelin paloitella puskurin ja laittaa vinssin siihen öljyjäähyn etupuolelle rekisterikilven alle, jos siihen saa tehtyä tukevan telineen
Ei ole joutanut asentamaan, suunniteltu ja haaveiltu kylläkin. Itse teen tuohon varmaan kokonaan uuden puskurin vinssin ympärille niin ei tarvi pilkkoo tota orkkista.
Sen verran on tapahtunut että asensin ahtopainemittarin. Jopa taustavalon kytkin toimintaan.
matta musta on aina hyvä valinat :D
nenonen2
18.08.2012, 19:12
No voi huoh.. Saattaa olla että ei taas etene l200 kun tuli toinen projekti eteen. Kuljetuskalusto tuleville laitteille. Kontio sisu, tulee kokemaan melkolailla muutoksia. Tällä hetkellä takana MB ategon ilma jousitus akseleineen ja eteen tulossa samasta autosta alusta. Hytti pitäis jatkaa metrillä ja tehdä n.5 paikkainen. Ja lavakin pitäis rakentaa. Kaikkea kanssa. Ja mitsuun tuli kohtuu suuri öljyvuoto, savu nousi pellin alta kun roiski pakosarjab päälle öljyä. Tämäkin pitäis keritä korjata.
Rotpal GR
13.10.2012, 12:04
Kuinkas tää erittäin hyvännäköne mitsuuppi on pelannu ? Kuinka tuommosen voimansiirto kestää 33" rattaita ? Ja kiihtyykö enäää minnekkään ? :D itellä hakusessa l200 ja tuohon tyylliin tarkotus ruveta jalostamaan :rolleyes:
voimansiirto ainakin kestää, ja sopivilla palikoilla kiihtyykin...
ainakin oma.
Rotpal GR
13.10.2012, 14:13
Mun piti sullle riku soitttaa mutta enpä löytäny numerooo luurista :D Ja täytyyy ruveta suunnittelee itelle samanlaista pientä piristysruisketta jos löytää tollasen jostai kohtuu hyvän
Rotpal GR
14.10.2012, 15:30
Kuinkas tuo rengas homma että kumpi vanne parempi tuolle 33x12.5 R15 renkaalle ? 8x15 vai 10x15 ? ja millasella et luvulla ? ja eii vielä minkäänlaisia levikkeitä tuossa mutta äkkiä sellaset tehää. tuli ostettua tollane mitsu ja on kyllähä se on ihan helvetin ruman näkönen vakiona .... :D
nenonen2
17.10.2012, 16:49
Kuinkas tuo rengas homma että kumpi vanne parempi tuolle 33x12.5 R15 renkaalle ? 8x15 vai 10x15 ? ja millasella et luvulla ? ja eii vielä minkäänlaisia levikkeitä tuossa mutta äkkiä sellaset tehää. tuli ostettua tollane mitsu ja on kyllähä se on ihan helvetin ruman näkönen vakiona .... :D
Tämäkin laite ikävä kyllä myytiin. Työkaveri painosti niin kovasti että oli pakko myydä.
Mutta ihan hyvin tuo kulkee noilla isoilla pyörillä.
10"x15" et -12 menee hienosti. Orkkis levikkeillä jää juuri kaarien sisään. Suosittelen.