Kirjaudu sisään

View Full Version : Rangen manuaali laatikko jumissa.


Issu
21.11.2011, 20:47
No niin tuli vielä vähän työstöä ennen lakeutta. Tilanne on laatikko vapaalla mutta keppi pakilla eikä suostu liikkumaan sitten millään ilveellä. Oisko joku siirtäjä vai pitääkö toi nyt ottaa irti ja avata koko helahoito. Ajatuksia? oisko jollain ollu tollasta vikaa. Onhan tässä vielä lähes pari kuukautta aikaa eli kiire tulee kun työt ja jutut pitää taas vapaa ajan vähissä.

Mikki
21.11.2011, 20:53
Minkä ikäinen ja millä motilla jotta vois arvata tuota laatikkoa???;)
Ja montako vaihtoehtoa etenemiseen...:rolleyes::rolleyes:

Issu
21.11.2011, 21:02
Minkä ikäinen ja millä motilla jotta vois arvata tuota laatikkoa???;)
Ja montako vaihtoehtoa etenemiseen...:rolleyes::rolleyes:
Jaa että lisätietoja kaivataan. Niimpä tietysti eipä taas tullu ajatelleeksi kun ei nää sumujen saarten vehkeet ole tuttuja kuin sähköjen osalta. Eli öö tota about -77 , 3,5 litraa kaasarilla ja oisko nuita 4 kappaletta eteen ja yksi taakse:D

baxxter
21.11.2011, 21:25
Kepin juuresta kolme pulttia (?) irti ni keppi lähtee pois, siitä reiästä sitte ihmettelemään mitä siellä on tapahtunu.
Vaihdelootan päältä saa sen luukunkin pois kun vähän pihdeillä avartaa sitä korissa olevaa aukkoa. Ei sen luukun kautta ihmeitä pääse tekemään, omassa vaan sattus siirtohaarukan sokkatappi katkeamaan ni sen sai vaihdettua.

pee
21.11.2011, 22:48
mäpä tuon sulle huomenna suolakaivokselle muovikassillisen kirjaimia, kuvia ja papyrusta...

...eli kattelehan lukuklasit valmiiks... :eek:

BJ-40/76
21.11.2011, 23:25
Toki ei ollut range, eikä edes rover.

Mutta onko tuossa rangessa tuo kepin/siirtäjien välinen kytkentä seuraava:

siirtäjät ovat U-kirjaimen muotoisia, johon kepin "neliskanttinen" pää menee?
siis nuo U-kirjaimet ovat vapaalla suorassa rivissä, ja keppi heiluu sivusuunnassa
jokaisen u:n sisällä vuorotellen.

Ja kun keppiä liikutetaan edestakaisin, niin k.o siirtäjän päässä oleva U-siirtyy rivistä sivuun
ja kytkee pyydetyn vaihteen.

Ja kun k.o keksintö kuluu väljäksi, niin keppi pääsee karkuun noista u-kirjaimista!

siis keppi pois ja nuo U-kirjaimet (urat) meisselillä keskiasentoon, ja keppi takasin.

Toki tuo on vaan ensiapu, mutta pääseepä liikkeelle. (keppiin ja siirtäjiin lisää rautaa, on korjaus)

kesis
22.11.2011, 08:22
Voi olla myös pakin ratas pudonnu pois paikalta kun sokka poikki.
Saa takas paikalle ilman laatikon purkua tai pois ottoa.
Sen verran on aikaa et en muista teinkö operaation oljypohjan kautta vai oliko
laatikon kyljessä luukku mistä pääsi käsiksi rattaaseen.
Näin tapahtui itsellä,ja voi olla myös tuossa.

baxxter
22.11.2011, 11:51
Voi olla myös pakin ratas pudonnu pois paikalta kun sokka poikki.
Saa takas paikalle ilman laatikon purkua tai pois ottoa.
Sen verran on aikaa et en muista teinkö operaation oljypohjan kautta vai oliko
laatikon kyljessä luukku mistä pääsi käsiksi rattaaseen.
Näin tapahtui itsellä,ja voi olla myös tuossa.
Kuskinpuolen kyljessä laatikkoa on pulteilla kiinni luukku mistä pääsee hämmästelemään pakin ratasta. Ainaki jos on notkeat sormet ja silmät ;)

Issu
22.11.2011, 13:23
No niin nyt on suolakaivoksella ohjetta muovikassillisen verran. Täytynee noita luukkuja ruveta tähyilemään kunhan kerkeää. Kysytään lisä vinkkejä taas homman edetessä. Kiitos

Issu
02.12.2011, 09:11
Nyt on vika selvillä elikkä sivuluukun takana oleva akseli karannut lukko pultin katkeamisen johdosta takana olevan laatikon puolelle. ratas oli pudonnut sellaseen asentoon pohjalle ettei vaihteensiirtäjä päässyt liikkumaan. Mitään näkyvää tuhoa ei vissiin ole päässy tapahtumaan ainoa mikä mietityttää on tuo lukkopultti joka on M6x40mm:eek:. Onkohan tää nyt oikein kun reikä mistä se menee läpi ja kiinnittyy akseliin on isompi ja siihenhän jää käytännössä välystä ja jos on välystä niin pultin katkeamis riski kasvaa vai? Vai onkohan tossa joku erikois pultti joka on korvattu vaan ensimmäisellä pakista löytyvällä pultilla.

ZeiZei
05.12.2011, 19:14
Tuollaisen antaa korjauskirja:

http://www.johncraddockltd.co.uk/store/results.php?s=SH106351L

Alemmalla numerolla orkkis, ylempi korvaava.

Jos väljä, on kierre kulunut väljäksi. M8 tilalle?

Issu
06.12.2011, 10:43
Tuollaisen antaa korjauskirja:

http://www.johncraddockltd.co.uk/store/results.php?s=SH106351L

Alemmalla numerolla orkkis, ylempi korvaava.

Jos väljä, on kierre kulunut väljäksi. M8 tilalle?
Tätä mä vähän haeskelinkin eli on se M6 vaan tuo kovuus mietityttää vielä kun vanha oli tavallinen 8.8