View Full Version : Mitä korjasit tänään?
aamu tuimaan vaihdoin hojoon perävaunu valo pistokkeen ja kaikki muut rokkaa paitti vasen vilkku.. tiiä sitte onko vika kärryn johdoissa vai auton.
seuraavassa jaksossa rakennetaan testi laite kärryn valoille :)
wuntzikka
25.11.2012, 16:29
aamu tuimaan vaihdoin hojoon perävaunu valo pistokkeen ja kaikki muut rokkaa paitti vasen vilkku.. tiiä sitte onko vika kärryn johdoissa vai auton.
seuraavassa jaksossa rakennetaan testi laite kärryn valoille :)
tai ostaa valmiin sarjan jossa on oikein johdot, maksaa pari kolme kymppiä...
Korjattu kingcapista hajonnut pissapoika ja työvalot uusittu ja johdotuksia korjattu.
tai ostaa valmiin sarjan jossa on oikein johdot, maksaa pari kolme kymppiä...
jaa testi laite vai kärryn uudet valot?
kingsiin vaihettu uus naftasuodin talven pakkasia ajatellen, laturin ja tehostajan hihnat, valoja vaiheltu ja pikkusen huljautettu vettä niskaan että enimmät irtomoskat sai poikkeen...
jaa testi laite vai kärryn uudet valot?
Testeri maksaa apaut 25€.
BJ-40/76
25.11.2012, 20:06
seuraavassa jaksossa rakennetaan testi laite kärryn valoille :)
9 metriä 7 napasta johtoa, pistotulppa ja 2 kpl magneetilla olevia takavaloja 2m välein johton piskettoottamasta päästä.....
Ja tussilla sitten "kuski" ja "vänkäri" tms. tekstit valoihin! ei olis ensimmäinen kerta kun sekoaisivat, ja tosi "kiusallista"
Ja jos alta oikein hifistelemään, niin led työvalo omalla vaihtokatkaisijallaan takasumuvalon pariksi.....
Testeri maksaa apaut 25€.
missä niitä valmiina myydään?
missä niitä valmiina myydään?
Biltema mutta tosin hiukka suolaseen hintaan.
69€ 7-nap
99€ 13-nap
khonkonen
26.11.2012, 17:59
missä niitä valmiina myydään?
Puuilossa näytti olevan 25 euroa ja sillä pysty testaamaan auton ja peräkärryn.
Stigan ruohonleikkurin. Tai no, tankki vuotaa vieläkin vähän mutta homma toimii kun ei tankkaa ihan täyteen. Ja onhan käynnissäkin vielä pientä säätämistä, kone ottaa kierroksia sanoisinko riittävästi. Mutta Stigaksi ihan normisuoritus....:p
Puuilossa näytti olevan 25 euroa ja sillä pysty testaamaan auton ja peräkärryn.
millä nimikkeellä? en löytäny millää niitte sivuilta :D
khonkonen
26.11.2012, 19:25
millä nimikkeellä? en löytäny millää niitte sivuilta :D
En ole sivuilta kattonutkaan ku käväsin siellä kaupassa ni huomasin.
Biltema mutta tosin hiukka suolaseen hintaan.
69€ 7-nap
99€ 13-nap
aika pilipalin näkösiä tuohon hintaan :D
ja noilla ei pysty testaa kun auton pistokkeen?
taidan edelleen tehdä itte :D
aika pilipalin näkösiä tuohon hintaan :D
ja noilla ei pysty testaa kun auton pistokkeen?
taidan edelleen tehdä itte :D
Kyl toi Puuilon malli on ihan hyvä, ja testaa molemmat.
Suosittelen. Uskoisin että khonkonen vois ehkä sellasen Sulle toimittaa...
wuntzikka
26.11.2012, 20:39
9 metriä 7 napasta johtoa, pistotulppa ja 2 kpl magneetilla olevia takavaloja 2m välein johton piskettoottamasta päästä.....
Ja tussilla sitten "kuski" ja "vänkäri" tms. tekstit valoihin! ei olis ensimmäinen kerta kun sekoaisivat, ja tosi "kiusallista"
Ja jos alta oikein hifistelemään, niin led työvalo omalla vaihtokatkaisijallaan takasumuvalon pariksi.....
no esim joku ^^ tämmönen
Patrolliin kunnon ahtopainemittari ja hupiruuvi konetilaan :D
Korjasin kaikki woblaukset, vispaukset ja väpätykset juuasta tulleella tuotteella. Perhana että kulkeekin tasaseen :eek::cool:...
nuffin nostolaitteet,, eli vaihdoin öljyt (tietenkin sulatin kaikki :D )
Bj:n ruostereikiä vähän peittelin. Se klassinen takanurkka ja hantin helma uusiksi kokonaan. Ei se nyt ihan tänään tullut tehtyä. Parin iltavuoroviikon aamutunnit meni.
Nyt sitten riipaisin takapakat pois, toinen tulikin jo käsiteltyä. Pari murentunutta lehteä meni uusiksi ja vähän koputtelin uutta ryhtiä muihinkin. Jos huomenna saisi toisen pakan kuntoon.
ei muuten ollu enää vantaan puuilossa kärry valo testereitä. loppu slut.
eilen tehtiin kuusen jalka. ja kun se kaupan muovinen ei oikein napannu ni... :D
http://i7.aijaa.com/b/00450/11444747.jpg
Team Lypsikki
15.12.2012, 18:14
Yhden parisuhteen...
Suunnistusläppärin. Acer "kadottaa" akun jos päästää ihan tyhjäksi asti. Bios päivitys auttaa löytämään kadonneen akun ja tottahan se meni vituiks. Joskus aiemmin onnistui mutta nyt kosahti ja ei kirvelläkään konetta käyntiin. Löysin ohjeet miten saa takas elävien kirjoihin ja nyt toimii, thänk kaad! :)
Yhden parisuhteen...
Minäkin luulin 2vuotta sit korjanneeni mut.......
Porvoon Hilma
15.12.2012, 20:22
Yhden parisuhteen...
mukavaa! mä oon huomannut, että korjaustoiminnan pitää olla koko ajan käynnissä ettei tuu isompaa remonttia... Pääse pikkasilla paikkauksilla :D
Startin solenoidín ja varsinaisen väliset kytkennät puhtaaksi hapettumista. Alkoi startti pyörittämään ihan eri malliin, eikä johtoliitokset kuumene enää.
GR patun hehkuja värkkäilin, niissä näkyykin riittävän arpeettia :rolleyes:
Mitä kylmempi niin lyhyempi hehkuaika, joo ja lämpöanturi toimii oikein.
Rasvailin nipat ja vedin loput vakioputkesta nytkysahalla osiin ja taittelin roskiin.
On muuten kumma jos tuommosella vakioputkella joka on paikkahitsailtu 10cm välein melkein umpeen ei nouse pakopaineet... nyt 30cm 3" ränniä, ei ahdista :D
Eilen laitoin vänkärinpuolen napalukon liimalla kiinni ja tänään näky löystyneen kuskin puoli, mikähän noita riivaa? On nuo normalisti kai pysyny kiinni.
GR patun hehkuja värkkäilin, niissä näkyykin riittävän arpeettia :rolleyes:
Mitä kylmempi niin lyhyempi hehkuaika, joo ja lämpöanturi toimii oikein.
Rasvailin nipat ja vedin loput vakioputkesta nytkysahalla osiin ja taittelin roskiin.
On muuten kumma jos tuommosella vakioputkella joka on paikkahitsailtu 10cm välein melkein umpeen ei nouse pakopaineet... nyt 30cm 3" ränniä, ei ahdista :D
Eilen laitoin vänkärinpuolen napalukon liimalla kiinni ja tänään näky löystyneen kuskin puoli, mikähän noita riivaa? On nuo normalisti kai pysyny kiinni.
Mikäs peijooni tuon tekee et pakkasessa hehkuu vaan pari sekkaa ja lämpimäs pidempään?
Mikäs peijooni tuon tekee et pakkasessa hehkuu vaan pari sekkaa ja lämpimäs pidempään?
En vielä tiedä, mutta selvittää se pitää. Tähän menessä olen uusinu huonot johdot, tänään putsasin ja voitelin kiskojen liitokset. Lämpöanturi toimii speksien mukaan. Tuo mulkku vaan lyhentää hehkuaikaa kun kone kylmenee :(
dirtysalami
15.12.2012, 22:31
HDJ ohjauksen välitanko. Ihan saatanan jumissa nivelet. Useampi kierros lämpöä, crc:tä, naputtelua viilapenkissä, nitkuttelua ja lopulta lähti pyörimään. Rasvasin sitten varmasti niin paljon, ettei koskaan enää tarvii tehä samaa. Miksei tehtaalta lähtien voida laittaa täppä tahnaa kierteisiin.
Heikki L
15.12.2012, 23:52
Ategon raidetangonpään, oli kyllä saatanan jumissa.
Kan sai pyöritettyä sen irti, tuli fiilis että olis vähintäänkin jumalten jälkeläinen:)
Nyt kasattu rasvala ja tervattu päältä.
Veli soitteli että kaivurin voimansiirrosta kuuluu ihmeellinen naputus ku ajaa eteen tai taakse, mutta ei mitään vakavaa. Ku menin kattomaan niin jo kolmen sadan metrin päästä kuului semmonen ääni että 5 kyläseppää takois kokoajan ja yhtäaikaa...
Etuakselin oskiloinnin tapin lukituksesta oli menny putkisokka poikki, ja tappi oli tullu ulospäin sen verran että oli tippunu sisemmältä puolelta pois holkistaan, ja akseli nojas kardaanin ristikon kohdalta teräslevyn reunaa vasten... Ihme että vähän paukku....:)
Tappi saatiin paikalle puskulevystä painamalla pullotunkilla toyotan murroksesta valmistetun erikoistyökalun avulla. Hitto ku ei tullu otettua kuvaa...
Mutta taas homma toimii ja peitto heiluu....
BJ-40/76
16.12.2012, 00:52
HDJ ohjauksen välitanko. Ihan saatanan jumissa nivelet. Useampi kierros lämpöä, crc:tä, naputtelua viilapenkissä, nitkuttelua ja lopulta lähti pyörimään. Rasvasin sitten varmasti niin paljon, ettei koskaan enää tarvii tehä samaa. Miksei tehtaalta lähtien voida laittaa täppä tahnaa kierteisiin.
Mitä rasvaa laitoit?
Mutta nuo pari vuosikymmentä suolaa ja vettä tekee hallaa, varsinkin kun tuon paskan ei tarvitse pestä kierrettä kuin pikkasen vajaa puolet, että kaikki on "käsitelty", siis reilu 20 kierrosta... ja jos olis normaali pultti, niin olisi vain yksi kierre ruosteessa....
Ja sitten; olen nähnyt korjaamoja, jossa noita tankoja lämmitetään happi-asetilla punaiseksi, koska ei niitä kuitenkaan saa muuten liikkeelle.... Tehokasta markkinointia; Tuostakin piti lämmittää.. että sai liikkeeseen, eihän sinullakaan ole kaasuhitsausvehkeitä-> korjaamolle:confused: ja kun rasvat on poltettu rikkihapoksi?, ja siihen pikkasen suolaa ja vettä, niin on tosiaankin "yhtä puuta" alta vuodessa!
Itse olen laittanut noihin kierteisiin joko Veneen potkuriakselirasvaa, kuparitahnaa kuorrutettuna vaseliinilla, esim wyrth HSS2000?, tai sitten avohammaspyörärasvaa.
Spray Tervaa tekisi mieli kokeilla......
p.s tuo CRC-56? vai mitä käytit, on aika mietoa yleisainetta....
Itse en ole ole ostanut yhtään crc- ruosteenirroittimia tms. sen jäkeen kun sain ensimmäisen purkin Bentex mos2 irroitus ja voiteluöljyä,
http://shop.berner.eu/berner/fi/productgroup/1016371/Avainasiakkaat/Kemikaalit/Irroitus+ja+voitelu/Irroitusoljy+MOS2&autoForward=true?conversationContext=1
Tuollakaan ei tehdä ihmeitä, mutta hyvänä apuna? ylivoimaisesti parempi?
Kun jostain saisi jotain sopivasti ruostuneita muttereita, niin vois tehdä testin..
dirtysalami
16.12.2012, 10:47
Kuparitahnaa laitoin reilusti. Nivelet käytin kokonaan ulkona tangosta. Takaisin sisään mennessään nivelet pyörivät taas mukavan kevyesti käsin.
Seuraavaksi olisi epistolassa caster-correction puslien asennus ja uusi ohjausiskarikin pitäisi tilata. Vanha on ihan veltto. Puuhaa näissä vanhoissa rotteloissa riittää.
Kaitsu67
16.12.2012, 18:42
Rangen kojelauta kasattu ja lämppärin vaihto saatettu loppuun. Muutamat sähköhommat vielä uupuu, mutta talvikiekot tuli kanssa veivattua alle.
Pojan vajaavetoiseen (Primera) vaihdettiin kimpassa takajarrupalat ja ihmeteltiin kässärin jäätymistä mikä sen jumittaa ?? :O
Mitä rasvaa laitoit?
Mutta nuo pari vuosikymmentä suolaa ja vettä tekee hallaa, varsinkin kun tuon paskan ei tarvitse pestä kierrettä kuin pikkasen vajaa puolet, että kaikki on "käsitelty", siis reilu 20 kierrosta... ja jos olis normaali pultti, niin olisi vain yksi kierre ruosteessa....
Ja sitten; olen nähnyt korjaamoja, jossa noita tankoja lämmitetään happi-asetilla punaiseksi, koska ei niitä kuitenkaan saa muuten liikkeelle.... Tehokasta markkinointia; Tuostakin piti lämmittää.. että sai liikkeeseen, eihän sinullakaan ole kaasuhitsausvehkeitä-> korjaamolle:confused: ja kun rasvat on poltettu rikkihapoksi?, ja siihen pikkasen suolaa ja vettä, niin on tosiaankin "yhtä puuta" alta vuodessa!
Itse olen laittanut noihin kierteisiin joko Veneen potkuriakselirasvaa, kuparitahnaa kuorrutettuna vaseliinilla, esim wyrth HSS2000?, tai sitten avohammaspyörärasvaa.
Spray Tervaa tekisi mieli kokeilla......
p.s tuo CRC-56? vai mitä käytit, on aika mietoa yleisainetta....
Itse en ole ole ostanut yhtään crc- ruosteenirroittimia tms. sen jäkeen kun sain ensimmäisen purkin Bentex mos2 irroitus ja voiteluöljyä,
http://shop.berner.eu/berner/fi/productgroup/1016371/Avainasiakkaat/Kemikaalit/Irroitus+ja+voitelu/Irroitusoljy+MOS2&autoForward=true?conversationContext=1
Tuollakaan ei tehdä ihmeitä, mutta hyvänä apuna? ylivoimaisesti parempi?
Kun jostain saisi jotain sopivasti ruostuneita muttereita, niin vois tehdä testin..
Jos ei tervaa ois keksitty, ei reaktiotangon heloja vaihettas näppärästi pöllikärryihin esim.... SUOSITTELEN kaikkiin pultteihin!
Mitä opiskelija tekee kun kuulee et patrollin suuntamerkki/parkki umpio maksaa 80e? Painuu motonettiin, ostaa parkilliset umpiot ja kärryn suuntamerkit yhteensä 44e. Pari tuntia laatuaikaa hallilla puikkokoneen kanssa ja vóila.
BJ-40/76
18.12.2012, 22:41
Mitä opiskelija tekee kun kuulee et patrollin suuntamerkki/parkki umpio maksaa 80e? Painuu motonettiin, ostaa parkilliset umpiot ja kärryn suuntamerkit yhteensä 44e. Pari tuntia laatuaikaa hallilla puikkokoneen kanssa ja vóila.
Siis eihän tuo vain ole äärivalo? katsastussetä saattaa tarkastaa, sillä ei näytä yhtään alkuperäiseltä..... ja kulmanäkyvyyskin vai kiinnostaa asennusasennon lisäksi.
Siis ettei menis säästöt uusintakatsastukseen
Kaitsu67
18.12.2012, 22:44
Jumissa olleen Rangen konepellin lukitus/avaussysteemin.
Ja tutkailtu jälkikasvun vajaavetoisen käsijarruongelmaa...
Siis eihän tuo vain ole äärivalo? katsastussetä saattaa tarkastaa, sillä ei näytä yhtään alkuperäiseltä..... ja kulmanäkyvyyskin vai kiinnostaa asennusasennon lisäksi.
Siis ettei menis säästöt uusintakatsastukseen
Joo on. Sitä mietin itekkin siel hyllyilä ja otin tän kilauta kaverille kortin. Tuumas vaan et jos sivusuuntamerkki löytyy niin saa asentaa suoraan eteenpäin etuvilkun. Tiedä sitten mut seuraavaan katsastus reippaan vuoden päästä niin jos siihen mennessä sais jostain auton romusta kaivettua oikeat vilkut. :D
Daihatsun jakopäähän tuli laitettua uudet hilppeet hihnapyörä remontin yhteydessä ja mittarissa pojottaa -22! Kylläpä taas kokkeili luonnetta, ei tullu paljoo tupakoitua...:)
wuntzikka
19.12.2012, 17:04
En vielä tiedä, mutta selvittää se pitää. Tähän menessä olen uusinu huonot johdot, tänään putsasin ja voitelin kiskojen liitokset. Lämpöanturi toimii speksien mukaan. Tuo mulkku vaan lyhentää hehkuaikaa kun kone kylmenee :(
mun volvo tekee samaa, kylmällä koneella hehku on naks ja naks. sitten lämmällä tai lohkolämppärillä lämmitetty onkin jo sitten paljon pitempi naks ja naks.
Kaitsu67
20.12.2012, 11:28
Ja tutkailtu jälkikasvun vajaavetoisen käsijarruongelmaa...
Vaihdettu taaemmat vaijerit molimmilta puolilta.
Lerssinen
20.12.2012, 18:21
Pikku hipistelyä ja käytin tatsunin leimalla ja leimaukko oli heltyväinen ja lupasi ajella 29.1 2014 asti :D Sen kunniaksi sysitalven rattaat alle tällä kertaa reilusti nastoitettuna. Menee ainakin lumisella pellolla ja metässä hienosti, tosi lumikelit tosin puuttuu vielä täältäperin kokonaan :rolleyes:
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Woodoo/Nyy/traction3.jpg
korjasin isin hojon ja rikoin toisen. toinen savutti ja toinen ei. vaihdettiin toisesta suuttimet toiseen. nyt toinen ei savuta ja toinen savuttaa :D
Porvoon Hilma
21.12.2012, 22:08
Porollaan vaihdoin öljyt.
Porollaan vaihdoin öljyt.
Mie kans! Oikeen ilmansuodattimenki
Porvoon Hilma
22.12.2012, 10:07
Hilma pääsi aamulla aloittelevan Kardaniologin vastaanotolle. 13 pakkasasteessa suoritettu kardaanin kannatinlaakerin ohitusleikkaus sujui ilman komplikaatioita ja potilas voi hyvin :D. Seuraavana edessä joulukuusen hakumatka, mutta sitä ennen puurohetki. :D
Kuusenhakumatka sujui nyt paremmin kuin koskaan: kyllä sillä näköjään on merkitystä, että huljuaako tuo kardaani keskeltä puolihervottomana vaiko tukilaakerin kaitsemana. :D
kelkan moottori ehjätty eilen ja nyt lähtee kasaamaan vetopuoli..
Passatin webastoon vaihdoin poltinkammion, nyt pöhisee taas.
4 päivän aikaan korjattu/vauhdettu gemsuun
Lohkolämmitin asennettu, Etukardaanin nivelet vaihdettu, Termarit vaihdettu, etuperän nelikon kytkentä purettu ja kasattu, kallistuksen vakaajan koiran luut vaihdettu, Öljyt ja suodatin vaihdettu sekä etuperään uudet öljyt.
GR,än outo hyytymis efekti kuormitettaessa,ei ollu vika pa putkissa eikä suodattimessa vaaan polttoaine mittarissa :D
Tämähän on ihan fiktiota. eli brittipiiraksen sinnikästä öljyvuotoa taas tilkitty. Vuotaa kampuran etustefasta, syynä hyvinkin todennäköisesti limpun kaulaan kulunut pienenpieni ura stefan huulen kohdalle. Nyt laitettu viimeisenä oljenkortena ennen uuden limpun ostoa (£££) korokerengas stefalle. Jos ei nyt pidä niin ei sit pidä.
Patrollin nautaraudan ja muutaman muun pienen jutun. Ei se ruoste maailmasta näköjään näitten kanssa pelleillessä lopu. :rolleyes:
Korjasin lumet pois pihaa tukkimasta.
Operaatioon meni taas puolipäivää sisältäen mm. ihmettelyä miten saa lohkon lämpimäksi kun vikavirtasuoja laukeilee, edellisestä johtuen väliaikaisia sähkökytkentöjä, hydeöljyn notkistelua kosanilla, starttipilottia ja muuta asiaan kuuluvaa.
Autokin piti ajaa sivummalle :)
olkavarsien kulmaa käänsin bj:n etuakselista, muuten valmis mut jos olis toimiva kuumaliimapistooli nii sais saumat turattuu umpee. (en vetäny akseliputkea irtipoikki :D)
Porvoon Hilma
29.12.2012, 17:33
Vanhan Jullikka-kärryn. Navat auki, laakerien tarkastus, uudet rasvat, ruosteenpoisto, jarrujen säätö, uudet lavalukot, uudet vetoaisan kiinnityspultit, kuormansidontapisteiden maalaus ja pieniä kosmeettisia peltijuttuja. Kelpaa seuraavat 5 vuotta.
Kattokonsolin valoille yms muille kytkimille. Rosterista tuli väännettyä ja mustaksi tuli maalattua kun ei jaksanut alkaa kiillottamaan...
hazzinen
29.12.2012, 22:16
wanhaa moottorkelkan rouskuun vetokäynnistimen laitoin kuntoon. kostoksi hajosi uudelleen viskaamalla pakkasliemet mäjelle. kirottu paska
Frouvan pitkäkattoon öljynvaihto suodattimineen, siinä samalla jakohihnan ja pumpunhihnan kireyden tark/säätö. (helkutin niksmannit)
Rangen stefan vuoto (fiktio) todettu alustavasti korjaantuneeksi ylempänä mainostetun korokerenkaan ansiosta.
Tuli lopulta kytkettyä tallin päätyseinässäkin oleva valokaluste toimivaksi. Vastahan se on toista vuotta odotellut ~10min kytkentäoperaatiota... :D Helpompihan se on kyräillä konepellin varjossa kaikenmaailman roikkalamppujen kanssa.
http://i5.aijaa.com/b/00590/11054041.jpg
sain tuon kone remontin valmiiks. ampu enstisä enempi :D noo sytkää ku kääns ni jo rokkaa!
Patrollin ajotuksen kuntoon ja samalla nakkelin pari kourallista alkuperäisiä haistpask lemmareita mehtään. Nyt on kunnon lemmarit. Niin ja tutun felisian iskari vaihdettiin. Homma menikin putkeen. Alakiinikkeen pultti poikki molemmista päistä ja eikun poraamaan. Siinä olikin sitten aikaa miettiä samalla syntejä syviä.
Toycedeksestä räjähti takapyörän laakeri, ja samalla kun ne vaihdoin huomasin pari hampaan kulmaa öljyä laskiessa. Murikka irti ja hammaskosketuksen säätöön. SItten ohessa räjäytettiin tuo isän projekti Fordson, ollaan siihen istuttamassa Fomocon 6konetta, runkopalkit joulunjälkeen tehtiin ja tänään sitten laaksita tulille. Onhan tuo seisonutkin lähempänä 10v kuin 5v toimettomana, on ne ihme vehkeitä. öljynpaineetkin 4barissa heti :D
Kaksipilari nostimen vaijerit sääsin olihan jo aikakin toisesta oli varmistus mutteri enää puoli kierrettä paikallaan :eek:
Nytpähän tietää seurata niitäkin ja on helpompi kun ensi asennuksen jäljitä ei näkynyt kierrettä vaan nyt näkyy :)
Kaitsu67
31.12.2012, 00:01
Rangen pakoputkiliitoksen tiivistys ja Discon etuoven lasin kiinnityksen.
ladalla leimalla ja hylky tuli takajarruista ja raidetangon päästä. ne tuossa ilta tuimaan tempasin vaihtaen. ladassa takarummut on yleensä hapettunu nii pirusti kiinni. valmistauduin sellasen 2 tunnin raivo jumppaan niitten kanssa. mutta kas kummaa n.3min ja molemmat puolet oli irti :D siitä sitte toista tuntia ni oli kengät,sylkät ja raidetangonpää vaihdettu. nii ja akan kanssa ilmailtii jarrut!
wuntzikka
04.01.2013, 17:05
empä korjannu mitään, mutta tavallaan aiheeseen liittyvä linkki
http://naurunappula.com/1022949/hihnan-vaihto.gif
Porvoon Hilma
04.01.2013, 19:34
Vaihdoin Hilmaan noi suositellut Nait Kräkkeri lamput. Kirkastui hieman, mutta kun on himmeäkuuppaiset umpiot, niin eipä ulostulevan valon määrä ole kovin huimaava.
Sit vaihdoin lavavalot ledeiksi.
Sit putsailin ja ihmettelin napalukkoja edessä. Tän ihmettelyn olisi pitänyt päätyä ihan täysveriseksi etupyörän laakerien vaihdoksi tai ainakin kiristyksestä, mutta nuo navan kartioholkit ei antanut lupaa tunkeutua ongelman ytimeen.
No sitten piti kuitenkin ottaa ilo irti ja mennä ajelemaan läheiselle kentälle muiden autoilijoiden ihmetykseksi ihan umpihankeen kun muut meni tiellä:eek:. No hupia tämäkin.
korjasin lavuaariin tulleen reiän kätevästi ilmastointiteipillä... kakaralauma syöksyi hampin pesulle ja ojentelin hampiharjoja... tietenni just se pinkki posliininenjoululahjaksi saatu muki sitte putos ja .... mutta pitkästä aikaa korjasin jotain ;) vaikkakin vain tilapäisesti.. mutta jäipähän tuota jesaria vielä tulevaisuuden varalle loppu rulla...
Turbo Isuzu
05.01.2013, 14:54
Tein Vaniin helmapellit.:D Tiistaina jos hitsais nuot kiinni.
Kirkastui hieman, mutta kun on himmeäkuuppaiset umpiot, niin eipä ulostulevan valon määrä ole kovin huimaava.
No eikö olis ollu parempi satsata tuokin 20 € toiseen umpioon, toinen mokoma taskusta lisää ja valot olis ollu tuplaten paremmat.
Porvoon Hilma
05.01.2013, 21:12
No eikö olis ollu parempi satsata tuokin 20 € toiseen umpioon, toinen mokoma taskusta lisää ja valot olis ollu tuplaten paremmat.
Juu, oikeassa olet. Tää oli tällainen ensiapu, sen kun sai tehtyä parissa tunnissa tossa pihalla ja valoja tartti heti tänä aamulla kun oli taas tuo Imatran metsurointikeikka joka yleensä alkaa klo 6 ja päättyy 20 eli pimeäajoa lähes koko matka. Lähivalot on surkeat.
Mutta hyvä vinkki, siirrän noi Kräkkerit sit uusiin umpioihin kun niiden aika koittaa.:D
Korjasin työkalut pois autotallin lattialta.
Suikkajäbä
06.01.2013, 17:23
Suzukiin tuli vaihdettua kuskin puolen murros kun kuulosti naksuttavan aika pahsti ja olihan siinä pari voisko sanoo hiushalkeamaa ja tuli mieleen jos vaan laittas takas. Mutta vaihdetaan nyt kuitenkin. Murros vaihdettu ja koeajolle. Voi JUMAlauta sehän onkin apparin puolen murros mikä sitä pauketta pitää ja oikeen urakalla. Olis vissiin pitänyt pyytä jonkun ajamaan et olis itte päässy kunnolla kuuntelemaan... :D Vähän kyllä huvitti ton jälkeen.. No nyt on pari murrosta tilauksessa, ja olihan toi kuskinpuoleinenkin hiukkasen rikki...
Vaihdoin ex apen pajeroon turvavyöt ku insinööri oli tehny hylkäyksen hantin vyöstä.
Tomppaa_
06.01.2013, 21:08
Quattro audiin vaihdoin taakse toisen sisemmän murroksen, venakopan tiivisteen, tulpat, öljyt, polttoaineen-ja öljyn suodattimen. Taas rokkaa :)
Tän jälkeen hinkkasin Joopin myllystä rasvat liuottimen ja painepesurin kans pois.
Geen apparin murroksen,saa ne rikki! :D
Parin viikon loman aikana tulikin turailtua kaikkea pientä. Bertan sain leimattua pari päivää ennen ajoajan loppumista. Pientä peltiaskartelua ym. se toki vaati.
Viime viikolla käyttiscorollakin sai pikahuollon jälkeen leiman ilman huomautuksia.
Lumiaurasta on parina aamuna korjattu puutteita. Nyt on korkeussäädettävät sukset ja laukaisujousi.
Sokotan jarrusatulan ja Datsunin kytkinsylkyn.
Pikakorjasin lumikolan aisan kun meni poikki.:D
Hitsasin pellinpalan joka sattu löytyyn kulmaan vahvisteeksi.
Onkin pitänyt ostaa uusi parempi kola jo pitkän aikaa kun toi on ihan sohlo.
Vai korjasinkohan liian hyvin ettei raski.:eek:
Lord of flies
13.01.2013, 02:09
Dodgen starttiin tuli vaihdettua hiilet ja muutenkin putsattua startti. Nyt taas pyörii cummitus komeesti kun kääntää avaimesta
wuntzikka
13.01.2013, 08:14
gmc:n jakiksen stefoja, tänään jatkuu sekä eilen vähän pakkivaloja ja suuttimien paluuletkuja.
yhteen creepy pariin leikkasin lisää pintaa.. :D
Turbo Isuzu
15.01.2013, 19:03
Tuon nappisladan kaasarin säädin äsken, huomenna jarruputken vaihto taakse ja leimalle. :D
Turbo Isuzu
17.01.2013, 19:33
Ladaan vaihoin pyörijän ja säädin katkojan kärjet. Hyvin pelaa taas. :D
menneellä viikolla kahteen hiluxiin tein palkkihelmat, ja muutenkin hiukan ruosteita poistelin kaarista. Koneurakoijan ajokkeja, nyt kestää renkien taas ajella..
Omaan kippoon tein syylärin fiksauksen, ja paluulinjan korjaus suodattimelle, sekä oiottiin yhden läjän kattoa..
hiluxiin vaihdoin hehkut. 15min :eek:
mitäs tähän sanoo vw miehet :D
Kaitsu67
20.01.2013, 21:24
Rangen takaluukun lukon ja virranjakajan (vaihdettu kansi ja pyöritin) + hihnat kiristetty.
Porvoon Hilma
21.01.2013, 18:20
Kiukaaseen uudet kivet. Vanhat oli melko vaaleita ja haperoita. Nii, ei nää uudet nyt ihan uusia olleet, liekö jotain 4 miljardia vuotta vanhoja, mutta uutena kehtasivat myydä. :D
hiluxiin vaihdoin hehkut. 15min :eek:
mitäs tähän sanoo vw miehet :D
uteen hiluun hehkun (huom. yhden) vaihto merkkiliikkeessä 2,5h. Että silleen
uteen hiluun hehkun (huom. yhden) vaihto merkkiliikkeessä 2,5h. Että silleen
No tuntihinnottelu on jees.
No tuntihinnottelu on jees.
Takuu on myös ihan jees.
Käyttiscorollaan uudet jarrupalat ja -kengät. Jarrunesteenkin vaihdoin samalla, ei ollut pahan näköistä, toisin kuin kytkinneste. Koskahan on edellisen kerran vaihdettu. Muuttui muuten kytkin kevyemmäksi parin kympin pakkasella.
Pohjolan tallissa edelliset 20 v harrastaneena on sitten mukava katsella oman lämpimän tallin ikkunasta talvimaisemaa...
Nuhapumppu
23.01.2013, 22:35
hiluxiin vaihdoin hehkut. 15min :eek:
mitäs tähän sanoo vw miehet :D
2,4D Transportter,8h kaikki hehkut,mitäs tähän tuumaa toyo miehet:D:D
Pajeron perän kasasin,saa nähdä kiristykö lukko tarpeeksi,1mm pantiin shimmiä ja käännnettiin kaks kuperaa levyä toisinpäin,jossei pidä niin sitten saa ukko laittaa sinne väliin OK48:D
Tirkmacine
23.01.2013, 22:50
suzukin jakolaatikon korvakkeen:o
Porvoon Hilma
26.01.2013, 15:14
Naparetkeilyn esivalmistelut jatkuivat: tein pressuista ja kakkoskakkosista Hilmalle puolitallin, jossa voi puuhata ihan rauhassa ja jota saa hiukka lämmitettyäkin. Lämpöä tulee sitten lisää kun aurinko paistaa vihreään pressuun. Naapuri ei näje, ei iske tuuli eikä pyry. Vähän niinkuin sillä oravalla lastenlaulussa.
Suzukin vesiletkuja parsittiin Dectanen kanssa kannonnokassa :D:D
reynolds
26.01.2013, 23:25
Imukomun. :)
Pakko kysyä. Mikä on imukomu?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO http://forums.offipalsta.com/ModernBlue/buttons/viewpost.gif (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=960173#post960173)
Imukomun. :)
Pakko kysyä. Mikä on imukomu?
-Venäläinen horo...? :rolleyes:
Juurikin äsken ompelin toppahaalarit kasaan ( harsin). On muuten muutama vuosi edellisestä ompelusta aikaa...
Moccamasteri tuli putsattua etikkaliuoksella, kauhea määrä shaissea tuli ensimmäisellä huuhtelukerralla kun laitoin putsarin ettei mene moskat pannuun niin ei viimeset vedet meinannu millään mennä läpi! Varmaan toi rautapitoinen vesi meinaa tukkia kaikki paikat kun saa hanojen sihtejäkin aina välillä putsailla..
Mutta nyt maistuu kahvikin pikkasen paremmalta! :)
Heh, olisikin semmoinen... horo...
Imukomu on kaasuttimen ilmanottotötterö jossa esim. etulämmitysläppä ja ilmansuodatinkin on useissa kiinni tässä tötterössä.
http://www.davemorris.com/Photos/Dragonfly%20Corvair%20Induction/CarbAndAirbox.jpg
Kuvan kaltaisessa oli kaikenlaista pientä vikaa ja kulumaa. Pikku Lycomingin alla majaili tämä.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO http://forums.offipalsta.com/ModernBlue/buttons/viewpost.gif (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=960173#post960173)
Imukomun. :)
-Venäläinen horo...? :rolleyes:
hiluxiin vaihdoin hehkut. 15min :eek:
mitäs tähän sanoo vw miehet :D
Kyyl määki vaihan vw koneiseen seattiin hehkut tohon 15 min kuhan ensin purkaan syöttö pumpun eestä pois :p
Eilen tuli korjattua appivanhempien mökillä WC-istuin, heivasin vanhan pöpelikköön ja laitoin tilalle uuden IDO:n. Tai no, vein sen vanhan pytyn kyllä roskiin, ei jäänyt metsän siimekseen sammaloitumaan.
Porvoon Hilma
28.01.2013, 19:46
Purin kuskin puoleisen navan, juu en siis omaa napaani, :cool:
Tuli syyllistyttyä tänään törsäykseen eli kulutus osan vaihtoon ennen käyttöiän loppua.
Vaihtelin Berttaan tehostajan laturin remmit. Ajatus lähti noista lievistä lämpöongelmista aurahommissa ja osasyylliseksi epäilin löysää hihnaa. No löysähän se olikin eikä kiristysvaraa enää ollu. Lisäksi se oli jo monesta kohtaa selkäremmiin asti poikki...
Yleensä nuo vaihetaan aamuyöllä töihin mennessä tai vaihtoehtoisesti lauantai iltana tullessa.:D
Pihatraktorin startin ja auran nostovinssin moottorit tuli ehijättyä. Startti kävi päivällä vähä kuumana ku kasteli piru tulpat ja sit saiki sahata, kunnes suli yks hiilistä irti ja yritykset loppu siihe :D Auran systeemisä oli taasen vastaavaa vikaa, hiili takas kii ja ei muutako tallin suojista lumipyryn sekaan ...
Autoon tuli tehtyä katsastusremontti, tosin vasta katsastuksen jäläkeen. Takavalo pirulainen oli päässy palamaan ja kärryn pistokkeen kansi oli menny rikki. :D
Porvoon Hilma
30.01.2013, 19:27
Naparetken sisäosuus: yläpallo irti navasta, suojapellin hionta ja maalaus (nyt meni hifiksi), napalukon puhdistus, naparaudan ruostelaikkaus. Messinkiholkit jäi vielä,kun ei ole sopivaa messinkituurnaa...
Porvoon Hilma
03.02.2013, 13:38
Naparetken loppuyhteenveto: uudet laakerit, laakerikoolit, messinkiholkki navan sisäosaan, yläpallo, alapallo, vetoakselin kumipyramidi, uusi lukituslevy, uudet lukkoprikat, tukivarren ruosteenpoisto, sinkki-ja pintamaalaus, rungon alkavan ruostekohdan hionta ja sinkki+päällemaalaus. Lisäksi pressutallin rakennus tälle napajutulle, siihen pressut päälle ja pehmikkeet kulmiin. Tämä kaikki siis vain kuljettajan puolelle. Etelänapa on siis vielä valloittamatta. IHAN kauhea puuhamaa. Aikaa meni ehkä 12 tuntia.
Auton arvonnousu : plusmiinus nolla : D
Auton käyttöarvonnousu: positiivinen
Oppimiskokemus : mielenkiintoinen ja hyvin opettavainen hanke. Nyt osaan tämänkin jutun.
Vaikutus nuorisoon: poika avusti kokoamisessa eli ehkäisee nuorisotyöttömyyttä ja syrjäytymistä
Vaikutus valtiontalouteen: arvonlisäveroja ainakin 80e, polttoaineveroa myös
Seuraavaa napajuttua en raportoi tänne sillä kun ei ole mitään uutisarvoa. :)
Kiitos ohjeista, kannustuksesta ja yhdestä yv:stäkin. Apua sai just kun sitä tartti :)
En tänään mutta eilen.. Ntp 40 kokoluokan liittimen koukun hitsasin mettässä. Mukava alakaa Kempillä polttamaan puikkoa ko vastassa on 50mm paksua rautaa, no loppu hyvin kaikki hyvin, 5 tuntia turasin yhteen soittoon, mutta saatiin vielä päivän päätteeksi tonnit murskattua ja kone lähti liittimen vaihtoon ja kauhojen sovitukseen.
Naparetken loppuyhteenveto: uudet laakerit, laakerikoolit, messinkiholkki navan sisäosaan, yläpallo, alapallo, vetoakselin kumipyramidi, uusi lukituslevy, uudet lukkoprikat, tukivarren ruosteenpoisto, sinkki-ja pintamaalaus, rungon alkavan ruostekohdan hionta ja sinkki+päällemaalaus. Lisäksi pressutallin rakennus tälle napajutulle, siihen pressut päälle ja pehmikkeet kulmiin. Tämä kaikki siis vain kuljettajan puolelle. Etelänapa on siis vielä valloittamatta. IHAN kauhea puuhamaa. Aikaa meni ehkä 12 tuntia.
Auton arvonnousu : plusmiinus nolla : D
Auton käyttöarvonnousu: positiivinen
Oppimiskokemus : mielenkiintoinen ja hyvin opettavainen hanke. Nyt osaan tämänkin jutun.
Vaikutus nuorisoon: poika avusti kokoamisessa eli ehkäisee nuorisotyöttömyyttä ja syrjäytymistä
Vaikutus valtiontalouteen: arvonlisäveroja ainakin 80e, polttoaineveroa myös
Seuraavaa napajuttua en raportoi tänne sillä kun ei ole mitään uutisarvoa. :)
Kiitos ohjeista, kannustuksesta ja yhdestä yv:stäkin. Apua sai just kun sitä tartti :)
Tojot ovat ikuisia :D:D:D:D:D
Lerssinen
06.02.2013, 22:21
Muutamat lällärit ku oli joutoaikaa tuli tinattua iskuun :)
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Laa/mokkeli5599.jpg
Työmatka lyheni nii piti alata tekeen työautoa (bensa)
33744
Seissy niin kauan ku muistan, joskus kerhoikäsenä tainnu viimeks olla äiteellä ajossa(??)
33745
kaikki tiivisteethän sieltä on menny.... kaasarin tiivisteet tuli tehtyä ja kytkinsylinterit tuli lainattua pakettimersusta :D
nii ja pesin sen!
Nyt jarruremppa kesken ja vähä sähköliimaa runkoon :P
33746
Työmatka lyheni nii piti alata tekeen työautoa (bensa)
33744
Seissy niin kauan ku muistan, joskus kerhoikäsenä tainnu viimeks olla äiteellä ajossa(??)
33745
kaikki tiivisteethän sieltä on menny.... kaasarin tiivisteet tuli tehtyä ja kytkinsylinterit tuli lainattua pakettimersusta :D
nii ja pesin sen!
Nyt jarruremppa kesken ja vähä sähköliimaa runkoon :P
33746
Hieno! "Rouni" on kuin mid size jenkki!
Hieno! "Rouni" on kuin mid size jenkki!
Onhan tossa sitä jotain ikiaikaista glamouria :D Täälä seinäjoen suunnilla alkaa olemaan nykynuorisolla kaiken maailman lasikuidulla vuorattuja bemareita ym niin ajattelin kaivaa tuon takapihalta että saa taas aiheuttaa hämmennystä ;)
Jos se jossain vaiheessa näyttäis tuolta:
33755
En tänään mutta eilen.. Ntp 40 kokoluokan liittimen koukun hitsasin mettässä. Mukava alakaa Kempillä polttamaan puikkoa ko vastassa on 50mm paksua rautaa, no loppu hyvin kaikki hyvin, 5 tuntia turasin yhteen soittoon, mutta saatiin vielä päivän päätteeksi tonnit murskattua ja kone lähti liittimen vaihtoon ja kauhojen sovitukseen.
NTP-pikaliittimet...huoh. Ylivoimaisesti paskin keksintö koskaan mitä pikaliittimiin tulee. Ja tämä tauti ei poistu Suomesta koskaan, ei vaikka maksettais.
Oon taas tällä viikolla saanu noitten paskojen takia kuunnella asiakkaiden kiukuttelua ja itkua, ja tietysti kuunnella valmistajan vakiotarinaa siitä kuinka heidän täydellistä pikaliitintä mikä on vähintäänkin Suomen paras, ehkä jopa koko Euroopan käytetään väärin, eikä mikään voi kestää tuollaista, ja jos kestäisi niin se oli sitten heidän NTP-liittimensä. Onneks ei enää sentäs tartte ite hitsata noita taas käyttökelpoisiksi, hyväähän siitä ei saa vaikka mitä tekis. Tietty eipä terapeutin roolissakaan helpolla pääse, ja vitullinen selvitys joka kerta kuka maksaa ja mitä.
Esim. tollasen S80-liittimen käyttöikä näyttäis olevan 3-5 kertainen verrattuna vaikka NTP30 liittimeen, lisäksi se S-liitin on tietysti kevyempi, halvempi, kestävämpi, helpompi korjata, ei tartte shimmailla, esim. kauhan saa "väärinpäin"....
Porvoon Hilma
09.02.2013, 12:10
Kiristin laakerit Hilman apukuskin puoleisest navasta. Tää oli ihan naurettavan helppoa verrattuna tuohon ensimmäiseen napailuun.:D sit koeajolle ekaks omaan pihaan 1,5 metrin hankeen jumiin ja sen jälkeen täyttämään ilmat renkaisiin, ne kun on pikkasen horot.
Kaitsu67
10.02.2013, 15:15
Tuli Rangen takayläluukun vaihto saatettua loppuun ja sitten muutama kojelaudan kytkinpaneelin taustavalo vaihdettua.
Onhan tossa sitä jotain ikiaikaista glamouria :D Täälä seinäjoen suunnilla alkaa olemaan nykynuorisolla kaiken maailman lasikuidulla vuorattuja bemareita ym niin ajattelin kaivaa tuon takapihalta että saa taas aiheuttaa hämmennystä ;)
Jos se jossain vaiheessa näyttäis tuolta:
33755
On kyllä hieno Crown tuo harmaa,kun on tontitettu,sivuputkikin, Onkohan orkkis tekniikka pellin alla? Sori OT.
Arska-tehtaalta
10.02.2013, 18:07
Lumilinnan liukumäkeä :)
Kesämopediin (TW200) vaihoin uuen puolan. Taas käy ja kukkuu kuten pitääkin, ennen kävi jouten mutta ei sietäny yhtään kaasua. Jostain syystä poltteli pääsulaketta, kunnes jäi kestämään. Mistä lie oikoo maihin...? Palo vanhallaki puolalla käyntihäiriötä hakiessa muutama.
Hjn lukkojen vaijereita piti herkistellä ku lukot menee päälle mut ei pois. Vika oliki perän päällä vivustoissa. jumitti yhdestä tapista niin kovin ettei tullu lukko pois päältä.
Puutarha keinun, siivoojalle matonpuistelu tellinkiks. Kun sen ensin särin, riuhtomalla sen mönkkärillä hangesta esille...
Eräsuksien siteisiin uuet remmit tekasin ku vanahat oil rispaantuna pashas.
Kaitsu67
09.03.2013, 21:23
Vihreä 3,9 Rankku : Uudet tulpat (Bosch), Lucaksen puola, paksummat performance tulpan ja puolan johdot ja uusi virranjakajan kansi ja pyöritin.
Valkoinen 3,9 Rankku: Uudet tulpat (Bosch), ilmanputsari ja kiristetty hantin puolen pakoputken ja pakosarjan laipan pultit (vuoti).
Työpaikan porttia vinssailtiin edes vähän suoremmaksi hodarilla sen jälkeen kun ajoin siihen Accordilla päin.. ><
Kevään kunniaksi vaihoin berttaan lämppärin moottorin,nopeusmittarin vaijerin,pari mittarin valoa, ja valmistelin uudet aurausvalot asennus valmiiksi. Eivät vaan käyneet suoraan vanhojen tilalle kun konepelti ei ois mahtunu aukeamaan.
Ja kotona pistin parit Ibanezit seinälle.
Kaitsu67
10.03.2013, 17:06
Yks paikkalappu tuli turattua Rangen takaloosterin lattiaan, vielä jäi muutama reikä mutta tulipahan homma aloitettua...
Porvoon Hilma
10.03.2013, 19:00
Kevään kunniaksi vaihoin berttaan lämppärin moottorin,nopeusmittarin vaijerin,pari mittarin valoa, ja valmistelin uudet aurausvalot asennus valmiiksi. Eivät vaan käyneet suoraan vanhojen tilalle kun konepelti ei ois mahtunu aukeamaan.
Ja kotona pistin parit Ibanezit seinälle.
Siehän oot oikein ahkeroinut :D
Mie laittelin vaan vinssin kiinni Hilman perään ja vaihdoin 2 ruostunutta ruuvia kauko-ohjaimen lootaan.
Siehän oot oikein ahkeroinut :D
Mie laittelin vaan vinssin kiinni Hilman perään ja vaihdoin 2 ruostunutta ruuvia kauko-ohjaimen lootaan.
Ja pieleen meni. Eli perhana jostain syystä lasipurkissa missä on varapolttimoja olikin 12V lasikanta lamppuja. Lopputulos ottä ne polttomon kannat millä ne tulee siihen piirilevyyn kiinni eli ne mustat muovijutskat kärtsäsivät paskaksi. Kele,tana,ttu.
No pitänee huomenna käydä marmorilta kyselemässä josko noita vielä jostain uusia saisi.
Tuosta innostuneena purin sitten koko mittarin ja putsasin matkamittarin kilkkeet,ja rukkasin hieman nopeusmittaria. Saas nähä huomenna menikö nekin pieleen.
Lerssinen
11.03.2013, 19:47
Hitsasin kaverin ajokkiin pinnavanteen kasaan :D
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/110320133543.jpg
Porvoon Hilma
11.03.2013, 20:04
Ja pieleen meni. Eli perhana jostain syystä lasipurkissa missä on varapolttimoja olikin 12V lasikanta lamppuja. Lopputulos ottä ne polttomon kannat millä ne tulee siihen piirilevyyn kiinni eli ne mustat muovijutskat kärtsäsivät paskaksi. Kele,tana,ttu.
No pitänee huomenna käydä marmorilta kyselemässä josko noita vielä jostain uusia saisi.
Tuosta innostuneena purin sitten koko mittarin ja putsasin matkamittarin kilkkeet,ja rukkasin hieman nopeusmittaria. Saas nähä huomenna menikö nekin pieleen.
:eek::eek::eek:, elektroniikkahommissa vähänkäryävät systeemit on parhaita...
Ruuvasitko samalla Berttaan 200 tkm lisää varmuuden vuoksi ? Ihan vaan naapureiden kateuden poistamiseksi:D
:eek::eek::eek:, elektroniikkahommissa vähänkäryävät systeemit on parhaita...
Ruuvasitko samalla Berttaan 200 tkm lisää varmuuden vuoksi ? Ihan vaan naapureiden kateuden poistamiseksi:D
Ruuvasin n. 400 tkm lisää niin vastaa paremmin todellisuutta.
Mittarin rukkaus onnistui,samoin matkamittari rupesi toimimaan ekan kerran sitten vuoden 97.
Toisen valonkin sain miiluamaan vaan pitää ne kannat jostain ettiä. Mittari virhekkin on enää 80 vauhissa -2km/h. Eli seuraavalla avauksella osuu jo kohilleen.
Toisin sanoen ainakin bertan mittarin saa näyttämään rengas swapin jälkeen oikein ilman mitään mokkuloita.
Ja pieleen meni. Eli perhana jostain syystä lasipurkissa missä on varapolttimoja olikin 12V lasikanta lamppuja. Lopputulos ottä ne polttomon kannat millä ne tulee siihen piirilevyyn kiinni eli ne mustat muovijutskat kärtsäsivät paskaksi. Kele,tana,ttu.
No pitänee huomenna käydä marmorilta kyselemässä josko noita vielä jostain uusia saisi.
Tuosta innostuneena purin sitten koko mittarin ja putsasin matkamittarin kilkkeet,ja rukkasin hieman nopeusmittaria. Saas nähä huomenna menikö nekin pieleen.
Itse löysin kantoja jostain yliajetusta nissanin raadosta. Samanlaisia näyttäisivät olevan useammissakin aikakauden japseissa. Motonetin hyllyssäkin oli vahvasti saman näköistä tavaraa.
Viime viikolla tuli tehtyä mittarijumppaa berttaan, kun vaan satkut pyörivät. Nyt sain mittarin rullaamaan, nummeerot eivät vaan ole linjassa... Uusiksi. Samalla revin hittoon polttimoiden varjostimet. Näkyy pikkumittaritkin...
Tuolta motonetistähän pitääkin käydä mulkasemassa.
Jonkun aikaa piti sitä pajatsoa pyöritellä että numerot sai oikeaan jonoon.
Korjasin lumet kahdelta pihalta.
Jotkut valittaa kun joutuu pihassa olevalla traktorilla liikuttamaan lunta. Onhan se vaikeeta. Toisilla ei ole edes sitä rakkoria ja jäisiä penkkoja pitäisi siirrellä, lapiokin olisi, mutta sen voimakone on rikki.
Kokemus on osoittanut, että esim. Avant on aivan onneton laite ajaa lumessa, mitäs muuta vuokraamot tarjoaa? Pitäisi pystyä kuljettamaan pikkumersun lavalla ja toisella pihalla piti ajaa ahtaasta väliköstä, joten koko aika rajallinen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=309&pictureid=125313
Sitten löytyi tällainen lumen surma, voisi jopa sanoa kaikkien aikojen lumikone.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=309&pictureid=125314
Ja se osaa tollasia temppujakin, Hih.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=309&pictureid=125315
Tuota penkkaa ei olisi edes tarvinnut siirtää, mutta kun vempele pureutu 70 cm umpihangen läpi tuonne nurmikolle, niin pakkohan se oli.
Ja motonetistähän niitä kantoja löytyi. Samalla laitoin 5 w polttimot. Eli sunnuntain pikkuhomman korjaukseen meni kätevästi kaksi iltaa.
Hauskan näköinen laite tuo gehlmax. Voiko olla hienompaa konetta kuin semmonen millä voi mättää kauhalla kamaa kuuppaan ja sitten kipata sen jonnekkin . Ja telat ja kaikkea.
Dodgeen nostelin kannet ja imarin paikallleen. Siddu, että noi valurauta klunssit painaa. Sit viä kerkesin hiplaan takapuskuria ja muuta pientä.
Nuhapumppu
23.03.2013, 17:51
Säädin pajeron syöttöpumpun vähän enempi ennakolle,loppui se kylmänä yskiminen ja tupeltaminen.
Porvoon Hilma
23.03.2013, 18:45
Ompelin moottorisahaushousujen pintakankaan reunat yhteen... :eek:
Ompelin moottorisahaushousujen pintakankaan reunat yhteen... :eek:
Ei tarvinu semtään jalkaan samaa hoitoa????
Ite korjasin hieman mettäkoneen puomin rajallista ulottumaa...
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?f=30&t=25932&start=210
Porvoon Hilma
23.03.2013, 20:33
Ei tarvinu semtään jalkaan samaa hoitoa????
Ite korjasin hieman mettäkoneen puomin rajallista ulottumaa...
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?f=30&t=25932&start=210
Ei jalkaa tarvinnut parsia, kevyellä tyhjäkäyntivauhdilla raapaisin kankaaseen viillon ja kuidut näkyviin. Ja lähes samaan paikkaan tuli tää kun edellinenkin: vasemman jalan alareisi-polvi-alueelle. Tarttee varmaan lisäpanssaroida tuo alue :D
Turvahousut on oikeasti ihan välttämätön varuste sahan kanssa, ilman niitä ei saa sahata. Tää osio on niille, jotka ei muuten usko. Mie oon jo kahdesti pelastanut jalan! Käyttäkää niitä turvavarusteita!
Ei sen kummempaa. :D
No siulla näyttää olevan ihan kunnon projekti käsillä. Taitaa olla vielä sen verran lunta ettei päästä puunajoon ?
Joo.Ei oo vielä kaakois Suomen aurinko jaksanu hankia sulatella... Pitää nuo viiltosuoja tamineet kyllä hommata itellekkin kun niin monta vuotta on saanu tuurilla sahailla. Kerran on lähteny polvesta nahka ja siinä kohtaa putosi saha siltä päivältä maahan...
Porvoon Hilma
23.03.2013, 21:58
Joo.Ei oo vielä kaakois Suomen aurinko jaksanu hankia sulatella... Pitää nuo viiltosuoja tamineet kyllä hommata itellekkin kun niin monta vuotta on saanu tuurilla sahailla. Kerran on lähteny polvesta nahka ja siinä kohtaa putosi saha siltä päivältä maahan...
No sit ootellaan jonkun aikaa ja isketään joku lauantai tonne mestalle.
Onhan ne housut hiukka lämpimät mutta täysin välttämättömät. Reisivaltimon jos sahaat poikki niin se on sitten siinä. :eek: sitä ei kuulemma korjaa ihan pikaliimalla :D
Hyvä viikonloppu. Corollaan öljynvaihto ja Bj:n mittarisulkeiset tallin puolella. Pihalta tuli siivottua rakennusaikaisia rytöpuukasoja ja raudoituspöytä saunapuiksi. Toki turvahousut käytössä. Aika tiheeseen sai olla ketjua viilaamassa...
Patrollin peltejä. Alkaisi oleen voiton puolella.
Vielä viimeistely ja sit ympäri maalaus.
Toisilla ei ole edes sitä rakkoria ja jäisiä penkkoja pitäisi siirrellä, lapiokin olisi, mutta sen voimakone on rikki.
:D
Niin ja tytön mönkkäriin asemoitu uutta Batteria.
Joo.Ei oo vielä kaakois Suomen aurinko jaksanu hankia sulatella... Pitää nuo viiltosuoja tamineet kyllä hommata itellekkin kun niin monta vuotta on saanu tuurilla sahailla. Kerran on lähteny polvesta nahka ja siinä kohtaa putosi saha siltä päivältä maahan...
Kyselit tuolla sammys atv:llä että mitenkäs tuon letkujen rullamisen järjestäis. Tuossa ois yks tapa: Sivulla 5 näkyy DX780 (http://www.miningandconstruction.sandvik.com/sandvik/0120/Internet/Global/S003713.nsf/Alldocs/Products*5CDrill*rigs*and*rock*drills*5CSurface*to phammer*drill*rigs*2ADX680/$file/DX_series.pdf) Siinä on letkujen kelain. Tuosta hieman kehittelemällä kahdella rullalla sais letkut pysymään puomin kyljessä.
slickjones
25.03.2013, 21:48
Hitto oon oppilastyön ohjaajana ammattikoulussa ja nyt kiireisen päivän päätteeks kun oikeen mietin niin enpäs tainnu korjata ainuttakaa autoa. Normaalisti oppilaat munaa joka homman mutta tänää meni kaikki nappii.. :) Ei kyllä mä sittenki korjasin! Mondeon etuvilkun lasin liimasin kun päätti tipahtaa iteksee irti.. Huomenna oliski sitte 7 autoo jossa pitäs olla huseeraamassa ja siihen päälle oma blazer...
Turbo Isuzu
08.04.2013, 19:56
Vaihdettiin kaverin kanssa tohon mun nappisilmä Ladaan kytkin. :D Orkkis kytkin kesti melkeen 90 000km, ollu vanahalla papparaisella eli varmaan liirannu jonni verran. :o
Porvoon Hilma
10.04.2013, 18:15
Polttoainesuodattimen vaihdoin Hilmaan. Olisko ollut hiukka tukossa kun jotenkin nyt tuntuu vanhus saaneen uutta puhtia... Ehkä mä vaan luulen... :D
Asuntovaunun haku reissulla Ducatosta tehot putos ja kuulerinputki kirpos ja sen korjasin eli hurjan toimelias olen ollu :D
Rangella kävin nykäisemässä 30km testilenkin konerempan jälkeen. Oli mukavaa, ja autokin vaikutti kohtuullisen tyytyväiseltä.
wuntzikka
13.04.2013, 15:04
gemsun moot.öljyn lauhduttimen letkut/putket ja pientä hifistelyä, aikaisemmin maalasin maskin.
huomenna sitten vähän "viis sateesta" ainetta laseihin ja parin auton pesu/vahaus.
Parantelin seitinohutta kankkusta vaihtamalla 2.0 tdi golffiin imuilman läppäkotelon ja putsasin samalla EGR-venttiilin.Jessus missä tatinassa osat olikaan ja asentajalla pitäis olla sellaset kolme vuotiaan lapsen kädet että pääsis edes jotenkin inhimillisesti pultteihin käsiksi:eek:
Kaitsu67
14.04.2013, 16:04
Rangen sisäloksun paikkailua alotettu.
Turbo Isuzu
14.04.2013, 18:45
Hitsasin vania koko päivän
Lerssinen
14.04.2013, 19:37
Sohjoreissulla repes rattorista molemmat sivurajoittajat huisvittuun :mad:
"kuskin puoli" korjattuna ja kuvissa wanha
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Romut/Kasse1.jpg
Mutta tuo vänärin puoli, sieltä korkkas joka kierre ja tuli pulttineen ulos koko paska, milläpä korjaat.. Vaatii fundaamista
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Romut/kasse2.jpg
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Romut/kasse3.jpg
Kai se kestäs vetää isommat jenkat vielä, pitää tuumailla
vekkipappa
15.04.2013, 23:16
Tein suzukin perämoottorin pintakahvasta mercuryyn sopivan ja laitoin skylineen e valot keulaan
Kaitsu67
16.04.2013, 23:21
Vaihdoin tohon Telwinin Mig:iin paksumman ja pidemmän maajohdon.
Samppa79
17.04.2013, 20:34
Sohjoreissulla repes rattorista molemmat sivurajoittajat huisvittuun :mad:
Uudet kierteet ja kovaa ajoa.
Lerssinen
17.04.2013, 21:45
Juu vääntelin jenkaa sen mitä sai, 25 milliä on kierteessä varaa kun on "pussi" ja läpireikää ei kestä tehä.. Pultit nätisti paikolleen ja vielä knöölit päälle :D
http://www.kotinet.com/ari.leskinen/Romut/kasse4.jpg
En tiiä tarttuuko se tuo hitsi yhtään kun jotain valua tuo koppa mutta tuurillahan ne laivatkin seilaa :rolleyes:
Samppa79
18.04.2013, 07:56
Jos 6mm:n tavarasta askartelee tuonne perän pulttien alle lisäpalan, niin kestää varmasti. Hyvä tuo on noinkin.
Bj:n matkamittari auki viidettä kertaa (käy muuten jo aika pikaisesti). Tällä kertaa nappasin rullat rikkinäisestä hojon mittarista, jo toimii.
Uusia jousenkorvia Hj:hin hantin puolelle. Tavoitteena tehdä mahdollisimman matala soa. Tänä aamuna lisäksi pariin henkilöautoon kesäkiekot.
Vaihdoin virranjakajankannen, pyörijän ja tuplan johdot. :D
Valmet 836 hitsailtuna tämä päivä, nyt alkaa sermi olla sermin näköinen, vain paria lattarautaa uupuu, rungon hitsasin kanssa puikolla ja isolla virralla jotta varsin palaa läpitte xD... ei kuitenkaa reikee tehny ni kestää se ens kertaan...
Bertan laturin. Eli yhen kylmäjuotoksen tinasin uudelleen ja säätimelle menevä johtonippu oli ottannaa maihin, ja yksi johto ol sulannaa poikki... It's Rocking again...:D
Sain tossa viikolla ruiserin leimattua, no auto on ollut tuolla talon päässä jonkun aikaa ja jätin sen keskiviikkoona sitten pihalle parkkiin, että sulais lumet talon päästä pois siitä kohtaa missä tuo on aina parkissa. Torstaiaamuna lähin töihin ja jätin ruiserin siihen pihalle aatellen että vaimo pääsee kyllä hyvin lähteen siitä kun itekin isommalla autolla mahduin ihan hyvin. Noin yheksän aikaan tulee sitten soitto vaimolta, että nyt minä sitten peruutin siihen land cruiseriin pahki kun se oli pitänyt jättää "keskelle" pihaa ja vaimon autosta takaluukku solmuun ja ikkuna ja lamppu rikki, nooh enpä sitten jaksanut kiistää syyllisyyttäni tapahtuneeseen. tänään ystävällinen kaveri tampereelta toi tänään osat ja vaimon auto on nyt korjattu.
Täytin äiskän pyörästä renkaat kompuralla tottakai, seurauksena takakumi räjähti paikkojen välistä. :D 7 paikkaa laskin ja sitten lensi kumi roskiin. Remppa levisi kun takanavasta puuttui lukkomutteri toiselta puolen, ei muutako favoritti paloiksi ja pesuun, roskisosastolta "uusi" mutteri ja tuoreet vassut sisään. Ketjut oli liian pitkät, ne katkoin sopiviksi ja pesasin myös. Helevetin makia tuli, samalla aloin purkaan yhtä 7-vaihteista soliferia josta tulee kahvilakruiseri silleen siististi rakenneltuna.
vahasin hj:n :eek: :D
Vahasit?!? :eek::eek::eek:
Serkkupojan uistelu veneen sähköjä.
Jeeppiä ei pääse eteenpäin kun osat mitä tuli amerikan putkaan oli poju tilannut ne vääränä.
ei uskonut että moparissa ja amc:eessä ei oo muuta samaa kun kuutiotuumat
jonku mestari hitsarin jälkiä sain korjailla...
jokasen neljän vanteen saumat piti käydä läpi,, en jaksanu ruveta avaamaan vaa vedin päälle saumaa...
kahdessa vanteessa oli n,2mm reiät saumassa :eek::eek: ,, aika surkee esitys on ollut :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4867&pictureid=128482
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4867&pictureid=128481
Porvoon Hilma
22.04.2013, 21:22
Mitään korjannut kun painepesurilla ja siihen liitetyllä jatkovarrella ruiskin ränneistä mudat ja neulaset pitkin pihaa... Ikkunanpesukeikkaa pukkaa seuraavaksi.
Ai niin rasvasinhan mä sentään kardaanit Hilmasta.
jonku mestari hitsarin jälkiä sain korjailla...
jokasen neljän vanteen saumat piti käydä läpi,, en jaksanu ruveta avaamaan vaa vedin päälle saumaa...
kahdessa vanteessa oli n,2mm reiät saumassa :eek::eek: ,, aika surkee esitys on ollut :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4867&pictureid=128482
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4867&pictureid=128481
Oliks nää ne punaset?
Oliks nää ne punaset?
ei ollu,, nää "hj60/61" huusi täält palstalt jonku aikaa sitten..
valkosex oli sutattu ja joko 6" tai 7" vanteist tehty (ei muista) ja bl-kehät laitettu..
ei ollu,, nää "hj60/61" huusi täält palstalt jonku aikaa sitten..
valkosex oli sutattu ja joko 6" tai 7" vanteist tehty (ei muista) ja bl-kehät laitettu..
Jaa, no mää pelästyin jo :D Misäs mallissa ne punaset on nyt?
Jaa, no mää pelästyin jo :D Misäs mallissa ne punaset on nyt?
punaset vanteet odottaa että lakkaan köyhtymästä ja hommaan renkaat niihin..
punaset vanteet odottaa että lakkaan köyhtymästä ja hommaan renkaat niihin..
Minkälaiset?
Kingsiin molemmille puolin kaikki vetarin suojakumet vaihtelin dossa joutessani ja säädin hieman vääntösauvoja.
Emännyksen autoon vaihoin kesärinkulat alle...
Auto haluu näköjää teetättää ennenaikaisen jakoremontin, tiiä sit minä vuonna se hihna on sit edellisen kerran vaihettu mut kilsoja ei oo sen jälee tullu reilu 60 tonnia sen verra joku kiristin tai hihnapyörän laakeri siel ääntää että parempi vaihtaa kilut sinne ennenku tulee moottorivaurio... Kunnon naurut sain kun rupesin lukemaa eestinkielistä huoltokirjaa kun sieltä tää auto on miulle tullu, hihna on vaihettu viimeeks kun mittarissa oli 120 tuhatta joten hihnalla ois ollu kilometrejä vielä reilu 30 tonnia MUTTA vuosi jolloin se on vaihdettu oli 2007 että sillei ei se oo ollukkaa kun 2 vuotta yliaikaa siel ku vaihtoväli on 120 tuhatta tai 4 vuotta. Olis vissii pitäny lukee kirjaa vähän aiemmin mutta eihä sitä saa aikaseks ennenku alkaa kuuluu ääniä :rolleyes:
hapan tojeroon laitettiin orkkis visko takasi kun 40cm sähkö hyrrä ei riittänyt.. :eek: :(:( :eek:
jos nyt perkule rupeis peli jäähtymään.. :eek::eek::eek::eek::eek::eek:
Tietokoneen pärkkeleenmoisen pärinän ja räpätyksen. Powerin pikkupuhallin oli vissiin pölystä niin epätasapainossa että piti kauheeta murinaa...
Palasiksi pöydälle, powerista puhallin moikkaamaan paineilmapistoolia ja johan on taas kone hiljaa. Voihan se olla että se puhallin tarvii kohta vaihtaa mut nyt mennään näin.
Mazdarangerin katsastusremonttia taas vähän eteenpäin. Edessä oli yläkolmion puslat loppu toisella puolen. Puslan ulompi holkki lähti tukivarresta helposti, mutta sisempi istui akselissa kuin se perinteinen huono Junttilan tuvan seinässä. Oli tuollainen mukava pooriosa siinä akselissa, mihin holkki oli leikannut itsensä kiinni.
Mallina myös yksi uusi pusla. Metka hinnoittelu noissa, kun tarvikeketjun kautta oli kalliimmat kuin orggisosa, muistaakseni ainakin kaksinkertainen hinta tarvikkeena.
Piti ajaa vingulla holkkiin koko mitalle melkein läpi asti ulottuva ura ja sitten lyödä holkkia siitä halki pooriosan puolelle asti, jotta luovutti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2416&pictureid=129526
kinkki mönkkärin toinenkin ala-tukivarsi on valmis,, koht saa laitteen pyörilleen ja voi konetta ruveta ihmettelemään.. :D :cool:
Porvoon Hilma
03.05.2013, 19:04
Hilman etunavat auki, meni alle tunti koko hommaan kun oli niin hyvässä vaseliinissa kartiot ja muut. Tarkistin laakerien kireyden. Kaikki ok.
Kaksi etujarruletkua vaihdettu Jeeppiin.
hain eilen subaru legacyn lahdesta. kytkin ihan loppu. tai no ajamalla traikulle ja siitä talliin. 24 tunnin päästä auto ajossa uudella kytkimellä :)
nyt on hyvä fiilis!
melkosen helppo tollasesta nostaa kone pois. koko hommaan meni nelisen tuntia. ens kerral menee max 3h.
Hirvonen kysy josko ei olis tekemistä nii tsekattiin nopeesti laakerit HJ:n etupyöristä. Navat purkuun, vanhat rasvat pois uutta tilalle ja löytypä sieltä rikkonainen napalukkokin..siispä ehjää tilalle.
wuntzikka
04.05.2013, 07:03
pitäis lähtee jatkojohto korjaa, läiskäsee tarrat laseihin, ottaa lavapressu pois, polkupyörän renkaisiin ilmaa ja jotakin muuta pientä touhuttavaa ois tälle päivälle
Mazdarangerin katsastusremonttia taas vähän eteenpäin. Edessä oli yläkolmion puslat loppu toisella puolen. Puslan ulompi holkki lähti tukivarresta helposti, mutta sisempi istui akselissa kuin se perinteinen huono Junttilan tuvan seinässä. Oli tuollainen mukava pooriosa siinä akselissa, mihin holkki oli leikannut itsensä kiinni.
Mallina myös yksi uusi pusla. Metka hinnoittelu noissa, kun tarvikeketjun kautta oli kalliimmat kuin orggisosa, muistaakseni ainakin kaksinkertainen hinta tarvikkeena.
Piti ajaa vingulla holkkiin koko mitalle melkein läpi asti ulottuva ura ja sitten lyödä holkkia siitä halki pooriosan puolelle asti, jotta luovutti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2416&pictureid=129526
Ton saman remontin tein omaan Rangeriin viime kesänä molemmille puolille... sen verran oli paskamainen homma et, ei samana päivänä viittiny molempia puolia vaihtaa :(
Se puslien takaisin asennus ei myöskään oo mikään miellyttävä homma...
No oikeesti rikoin BJn discovalot, mut nyt toimii kuten katsuri haluaa... ;) Taas hapertunutta maadoitusta... ...vaihteeksi...
Porvoon Hilma
05.05.2013, 12:18
Puuvajan kötöstyksiä ehostin, nyt alkaa olemaan sellainen kun olisi pitäny alunperinkin olla. :D
khonkonen
05.05.2013, 12:38
Puuvajan kötöstyksiä ehostin, nyt alkaa olemaan sellainen kun olisi pitäny alunperinkin olla. :D
Se on kyllä jännä, miksei sitä voi kerralla tehdä hyvää.
Itellä on versio numero kolme menossa. :)
Frouvan pyykinkuivauskaruselliin pihalle uus naru. Siistiä hommaa pujotella useampi kymmenen metriä syhertyvää narua niiden salkojen reijistä läpi, kun piti tehdä ilman katkoksia koko karuselli... :)
Ipanoiden trampoliinikin tuli laitettua käyttökuntoon, ei se kyllä sinänsä korjaamista ollut...
Muutenkin pitää keskittyä pihan ulkomuodon korjaamiseen talven jäljiltä. Kun vaan tuo nurmikko kuivais.
Verkutsonni pitää saada kohta toukotöihin, niin sen huoltoa + rasvausta tuli tehtyä. Toinen raidetangon pää pitää vielä jossakin välissä vaihtaa ja uusia penkki jousiltaan toimivaan, ettei selkä ole kohta ihan moro.
Pojan polkupyörän tangon kiinnityksen.
Kun tuli aikasemmin ihan itse rikottua kun kiristin sitä.:D
Porvoon Hilma
05.05.2013, 19:48
Se on kyllä jännä, miksei sitä voi kerralla tehdä hyvää.
Itellä on versio numero kolme menossa. :)
Juu, tämä on suuri mysteeri :D hyvää tässä on työllisyyttä vähentävä vaikutus. :D
Mazdarangeriin tuli etukulma taas kasaan. Katsastuksessa huomiotta jääneitä juttuja lähes kaikki ;) Vetarin kumit, yläkolmion puslat ja jarrusatulan kunnostus. Taas toimii se nurkka. Kohta saa jatkaa toiselta puolen, se kun on yhtä vanha kumminkin, 13 vuotta.
tulihaa korjattuu pari kiveniskeytymää eli ylimaalattua yks auto. :)
Porvoon Hilma
10.05.2013, 05:50
Kuttaperkkakipon vetolaite irti, vesihionta, lörtsytötteröiden vaihto.
Kuttaperkkakipon vetolaite irti, vesihionta, lörtsytötteröiden vaihto.
Viitsisitsää tulla meille tekeen kans ;)
Porvoon Hilma
10.05.2013, 16:24
Viitsisitsää tulla meille tekeen kans ;)
Vähän on pitkähkö vaihtomatka. Ei tuo nyt niin kummallinen juttu oo, tarttee vaan olla tarkkana ettei tuo vetomurkula irrotettaessa plötsähdä varpaille...:eek:. Lörtsytötteröt vaihtuu ihan iisisti kun on murkula irti. Tänään maalaan ton eilen hiotun ja sitten sunnuntaina taas kiinni. DP-E on tieteelliseltä nimeltään tuo vispikone.
Yövuorojen jälkeinen krapulapäivä meni nukkumisen lisäksi aurinkokellon putsauksen/maalauksen ja muiden pihahommien merkeissä. Kohta voikin taas mennä nukkumaan. :)
KoniJeep
11.05.2013, 21:05
Vaihrekepukan isosta ja pienestä akselikulmat kohilleen.
Bänkster
13.05.2013, 12:18
Ihmissuhteen.
Jeepin pakoputkesta otin puoltoista metriä ylimäärästä pois. :D
Porvoon Hilma
16.05.2013, 20:48
Astianpesukoneen ihmepelastus
Tomppaa_
16.05.2013, 21:28
Passatin käyntiongelma korjaantui johdonmukaisesti: Ihmettelin outoa rykimistä/hyytymistä kun kierrättää konetta reippaasti yli 4k (1.9TDI). Pahimmillaan sammui kauhean savutuksen säestämänä ja eka startti oli kuin ei olisi puristuksia ollenkaan. Syypää löytyi kun hetken mietti eli EGR oli aikojen saatossa (autolla ajettu 493tkn) muodostanut imusarjaan massiivisen määrän mustaa tervaa joka kovasti luukuttaessa lähti liikkeelle ja meni imuventtiilin väliin aiheuttaen rykimisen ja savutuksen. Ongelma korjaantui täysin kun puhdisti imusarjan ja kannen kanavat sekä tulppasi laipalla EGR kanavan. Nyt rokkaa taas täysin :) Ihan yleinen vika tuntuu olevan uudemmissa dieselkoneissa tuo imusarjan tukkeutuminen. Onneksi huomasin ja korjasin ennen kuin tuli moottorivauriota.
(tapahtui eilen)
Aattelin vaihtaa jeeppiin jarrupalat kun tuntu ettei vänkärin puoli pidä yhtään...
Tällänen pien yllätys tuli vastaan, maanantain uudet levyt sitte...
http://i3.aijaa.com/t/00636/12221828.t.jpg (http://aijaa.com/yB7goX)
BJ-40/76
17.05.2013, 13:21
Kun leimasetä siitä olleeseen pisti merkinnän, niin ei viitsi mennä katsastukseen kun ei toimi... Oli muuten töisevä löytää k.o vika; ei ollut ratin liuvussa:o oli konehuoneesta hapettunut johtosarjan väliliitin.
turbodiesel
17.05.2013, 14:36
Mf 390 kytkin :)
wuntzikka
18.05.2013, 16:15
parista talvirenkaasta nastat pois
Pojan Traxxas Grave Diggeriin uusi kone. Hauskaa kun koneen vaihto kestää vartin ja hintaa jää alle 30€. Vanha kone muuten kunnossa mut hiilet ihan paskana kun kone imee jäähdytysilman mukana hiekkaa sisuksiinsa. Nyt viritetty vaimon sukkahousuista uuden koneen jäähdytysaukkoihin "pölysuojat" :D
Renegade
18.05.2013, 21:30
Kotarissa ois nyt uudet renkaat, rattaat ja ketjut! Näillä harrastetunneilla kestänee pari, kolme vuotta... Renkaiden kanssa tuli hiki, ja O-rengasketjujen kanssakin piti käyttää voimaa ja loput järjestäkin...:D
KoniJeep
18.05.2013, 23:05
Korjasin jalan asennon.
Sahasin bootsien kannasta sentin verran pois
yhteen omakoti taloon saatiiin uudet vesijohdot valmiiks... Niin ja jeepin etujarrut, uudet palat ja levyt, viellä kerran pitää ottaa auki ja herkistellä kun "vähän" laahaa.... :rolleyes:
Sittehän joku voikii ostaa tosta hyvän (p)rojun itelleen :)
Taas piti näitä jenkkejä korjailla:mad::mad::mad: Ei taaskaan laakista käymään, kuten pitäisi! Viime keväänä oli akku död, ja nyt oli kohokammio täynnä ruostetta ja valkoista limaa... Kaasarin putsasin ja nyt ärjyy 13hp RiksRaksi niin kuin uutena, ja nurmiformula kiitää:D:D:D
Turbo Isuzu
26.05.2013, 19:51
Vaihtoin sevy vaniin toisen takakyljen. :D
Taas piti näitä jenkkejä korjailla:mad::mad::mad: Ei taaskaan laakista käymään, kuten pitäisi! Viime keväänä oli akku död, ja nyt oli kohokammio täynnä ruostetta ja valkoista limaa... Kaasarin putsasin ja nyt ärjyy 13hp RiksRaksi niin kuin uutena, ja nurmiformula kiitää:D:D:D
Juu kans kauhee remontti kaatokoneeseen öljyn tarkistus, pensaa tankkiin (vanhaa talven kannussa ollutta:D) jarrujen putsaus ainetta kunnon suihkaus ilmanotto reikään ja muutamalla nykäsyllä käymaään.
Ja ei kun nurmikon kimppuun.:D
Ja kone seissy ulkona maasturin alla koko talven oikeeoppisesti.
Porvoon Hilma
26.05.2013, 20:30
Yhden autotallin siivosin, sellaisen 25 neliöisen.
En varsinaisesti korjannu tänää mitää mutta myrkytin rikkakasvit tulevalta pihanurmialueelta.... :)
Tänä kesänä haluisin saada tuon piharemontin siihe mallii et se olis edes lähes valmis....
vekkipappa
26.05.2013, 21:50
Käyttöcorollan takaa tulevan ritinän/vinkuna/rahinan/paukkeen korjasin. Jarrurumpu auki ja jotain epämääräisiä alumiinilta vaikuttavita palloksi muotoutuneita otin sisältä pois. Sama homma oli viime kesänä toisella puolella. Paikkaa ei löydy mistä ovat irronneet mutta hyvin pelaa taas :)
Kaitsu67
26.05.2013, 22:20
Ruohonleikkuritraktoriin vaihdettu uusi akku ja nurmikko ajettua.
Veneestä purettu Perkinsin raakavesipumppu irti. Pitää mennä laakerikauppaan...
Valkoiseen '91 Rangeen laitettu kuskinpuolen loksu takas paikoilleen ja merialumiininen turkkilevy polkimien alapuolelle hitsatun lattian päälle.
Onnilaukkanen
28.05.2013, 22:18
Aterinlajittelijan kolmosradan kuljetinhihnan ja laakerit vaihdoin. Huomenna pitäisi tehdä sama operaatio aterinkuljettimelle.
wuntzikka
29.05.2013, 05:38
eilen tuli vaihdeltua pää- ja työsylinteri sekä letkuputki kytkimelle
Porvoon Hilma
29.05.2013, 19:12
Aterinlajittelijan kolmosradan kuljetinhihnan ja laakerit vaihdoin. Huomenna pitäisi tehdä sama operaatio aterinkuljettimelle.
Tuleeko sulla veitsiä ja haarukoita ihan solkenaan ?
Onnilaukkanen
31.05.2013, 15:09
Tuleeko sulla veitsiä ja haarukoita ihan solkenaan ?
Armeija marssii vatsallaan, ne ressukat ei saa vatsaansa täyteen jos kahvelit yms, ole ojennuksessa.
Oman käden eilen: 37532
Äijähän on kuninkaallista sukua selvästi, siniverinen :D
Pajeron kikotinkin taas starttailee... Uus startti ja uudet paksummat maa ja virtajohdot.
Vanhat ku startin oikarin jälkeen kävi aikasta kuumana, siis johdot.
Samoin hehkun rele meni vaihtoon...
Wille 345 tuli hallille kenollaan linkun runko oli revenny, laakerit paskana,,,, aloottelin sen poikki laittamisen tuos ilta päivän parina tuntina
hj 60/61
31.05.2013, 21:52
Korjasin maallisen omaisuuteni toiseen osoitteeseen, hieman jäi viel talliin, mut ne liikkuu huomenna.... Korjasin siis parisuhteen...:D:D:cool:
young n dum
31.05.2013, 23:24
tuli korjattua offroadi puutos tilaa veljen Jeepillä :)
hj 60/61
31.05.2013, 23:34
tuli korjattua offroadi puutos tilaa veljen Jeepillä :)
Onnen poika...:D:D
KoniJeep
02.06.2013, 00:56
pinioonin kulmoo tuli korjattua jörmeelö alaviiva kakkosen tekemillä kulmilla ja hyvin käänty kulmat oikeeks!
Pakko tästä nyt kirjottaa tänne, vaikka tää olis ehkä voinu sopia johonki "Mikä vituttaa tänään?" osioon tms, mut nyt ei jaksa kyrpiintyä ni lähinnä huvittaa tääki turha moka.
Eli tarkoituksena oli vähän kiristää bemarin etuiskarin yläpäätä kun oli löysä. Kävi kuitenkin "hups" ja sitten näytti pahalta, liitteenä kuva1.
Siinä sit kirosin ja pärräsin hetken ja mietein, että no mitä nyt vittua... Onneks pysyy kuitenki toi puikkokone kädes jonkinverra ni ajelin muutaman kilsan päähän veljen tykö pikaremonttiin, ja korjattu lopputulos oli hyvä mutta tyydyttävä :D (kuva2). Ja vika kuvahan kertoo tietty miltä sen mukamas pitäis näyttää...
Sorry viel siitä ko nää kuvahommat on vähä hakuses
Malloryn bensapumpun vuoto, TF727 automaatin öljyvuoto. Pumpusta vuosi IN-puolen liitin kierteistään ja lootassa oli vuotavainen nop.mittarin käyttimen-vaijerin liitos.
perkule kävi niin että hetki sitten kiroamani painepesuri on korjattu :D:D
Kaitsu67
05.06.2013, 22:16
Veneen moottoriin (Perkins) kasattu raakavesipumppu uusilla stefoilla paikoilleen - toimii! :D
Samalla tuli vedenerotin puhdistettua ja laitettua uusi PA-suodatin ja ilmauksen jälkeen lähti tulille :) Ölpät pitää vielä vaihtaa koneeseen. Potkuriakseliin tuli kanssa ruutattua vannasputken täydeltä rasvaa ja talipoksiin lakerille. Perjantaina olis vesillelasku. :cool:
soa hj saatu taas ajokuntoon,, jos nyt keskinaulat kestäs hiukan paremmin.. :D :cool:
Pyykinpesukoneen. Herjasi ettei saa vettä. Todella tarkan vika-analyysin ja helpot korjausohjeet sain Markku Kalliolta
http://www.huoltopalvelu.com/epages/Kaupat.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Huolto/Categories/Imprint
laitetaan ny tännekkin tää..
eli bobbarin kauhan kallistus tunkin tiivisteet sain vihdoin vaihdettua,, eli KO tunkin korjasin. :eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4867&pictureid=132522
nii ja soa hj:n virtaongelma fiksattu. :D
eli ei kannata luottaa orkkis jännite mittareihin :eek: :mad::mad: :eek:
eihän toi paskaläjä ladannut,, vaan säätimen vaihdolla rupes helmi rokkaamaan.. :D:D :cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::c ool::cool::cool: :D:D:D:D:D :eek: :D :cool: :cool:
Käyttikseen( Ford Transit) tuli tehtyä huoltoa..
Etujarrusatuloiden herkistys,Kumma homma jos laahaa ku edellinen seppä oli laittanu jotain ihme välilevyjä satulan kiinnikkeiden väliin :eek:
Ja samaan tötteröön uudet moottori öljyt,Pyyhkijät ja nesteiden tarkistus.
Pitihän se hyttikin pestä samaan rahaan sisältäkin..
Suzukiin tuli iltapuhteina vaihdettua original syyläri+flekti.
Niin ja pihan pikku poikien kaivuri piti korjata hiekkalaatikolla ku oli puomi lähteny irti :D Kovat ollu pojilla urakat.
Porvoon Hilma
09.06.2013, 09:17
Niin ja pihan pikku poikien kaivuri piti korjata hiekkalaatikolla ku oli puomi lähteny irti :D Kovat ollu pojilla urakat.
:D