View Full Version : Mitä korjasit tänään?
Porvoon Hilma
10.05.2012, 19:09
Tankin pohjapessaari kiinni ja venttiiliensäätömekanismin tutkimus.
Kohta loppuu hommat Hiltsusta. Täytyy varmaan alkaa tekemään sitä miksi koko laitoksen hankin-niitä metsurihommia, koota talven polttopuut oravan lailla. :cool:
suzukiin tuli vaihdetttua syyläri,pohjapanssarin asennus, vara vinssin huolto..
kaikkee näppäilyä:D
temmi_hoo
11.05.2012, 18:41
Muuton alla olevaan kahvilaan espressokoneen muutos 1-vaiheisesta 3-vaiheiseksi. Hulluja nuo Roomalaiset. Italialainen kone, Italialaiset sähköt.
Vaihdoin Haldex-pumpun tuohon käyttöpeliin (Golf 4motion) ja nyt neliveto toimii taas
Porvoon Hilma
12.05.2012, 20:21
Purkuhommia ja muutama orsi paikalleen, ei valmis, mutta kuitenkin hyvä iltaliikunta:)
Tää samainen vaja saisi lisää puuta räystäisiin. Kohta tehdään jo kattoa...:D
Nyt se katon teko alkoi, mutta onneksi alkoi satamaan niin pääsi takaisin tänne palstalle :D
Katonteko jatkuu...
Koko päivä katolla, huovat pois, sorkkiksella ja vasaralla vanhoja lautoja irti, naulat pois ja vanhat laudat uuteen paikkaan eri mittaisina, väliin ihan uuttakin lautaa.
Räystäät viimeisteltiin Stihl-merkkisellä purunvalmistuslaitteella, muut työssä käytetyt laitteet: Fiskars-merkkinen manuaalivaihteinen naulan sisennin, tuntematonta valmistetta oleva naulan peruutuskone. Kahvia meni xx kupillista.
Taas koko päivä katolla. Huopaa 30 neliötä, otsalaudat kiinni ja yleissiivousta. Vielä menee pari iltaa katolla ja sit vihdoinkin pääsee puunkaatoon. Kunhan on ensin duunannut pohjat puupinolle. Hommat ei lopu koskaan. Eipähän tuu ylipainoa kroppaan :D
Porvoon Hilma
14.05.2012, 20:35
Sekä zink 182 että sellaista mustaa spröötä sinne, jonne pensselillä ei päässyt. Hyvä taisi tulla, vaikka en olekaan ihan varma tuosta zink 182:sta, oliko ihan pelkkä mainosmiesten kikka vai toimiiko oikeastikin:D. No, joka tapauksessa tökötti on pohjassa, eikä siitä enää irtoa. Panjoon ruikin myös sitä spröötä, jossa on sinkkiä ja jotain muutakin. Siitä tuli musta.:)
tos aikani kulux kampesin bobcatin renkaan raudoilla vanteelt pois ja paikkasin sisuksen.. :D
nyt pysyy ilma oikeel puolel :cool::cool:
Lepralord
15.05.2012, 22:26
"Eiks se riitä et ilmaa on yläpuolella?" :D
Teinpä mielenkiinnosta blogin itelleni. Saa nähdä miten into riittää. :)
suzukiin tuli vaihdetttua syyläri,pohjapanssarin asennus, vara vinssin huolto..
Tuli tästä mieleen noi suikan syylärit, niistä kun tuntuu vanhemmiten ne kiinnikkeet irtoavan siitä itse syyläristä.
Tuossa ratkaisu aiheeseen: http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Kemikaalit/Epoksiliima/Teras-epoksi-3624012/
Tuolla tempasin irronneen kiinnikkeen kiinni, massaa silleen "riittävästi" liitokseen ja kyllä pysyy. Samalla aineella tulppasin skootterin pakoputkessa olevan ahdistusputken ja sekin on kestänyt, eli lämpöä kestävää tavaraa on. Ja halpaa.
järkytön inspiraation puuska sai laittamaan hj:n etukardaanin nippuun ja paikalle.. :D
Porvoon Hilma
19.05.2012, 20:04
Pursotin aimo annoksen vaseliinia etupyörien johonkin riiputuselimen palkeeseen; se sellainen rautamöntti missä on kumia ja pyörä ei pysy paikallaan jos sitä ei ole. En todellakaan enää muista sen tieteellistä nimeä :D
Kaitsu67
19.05.2012, 21:17
Tuli vaihdettua Discoon pakoputken takaosa, vanha oli jo hapantunut kahdesta kohtaa ja kertaalleen paikattu paikkanauhalla.
Sen lisäksi Ivecoon tuli vaihdettua laatikon ja perän öljyt.
Kaitsu
Vuotavan takajarruputken ja dieselputken..
Mondeon takapuskuria harsittu kokoon pellin paloilla ja popniiteillä.. Sopii emännyksen taas tirvasta johonkin..
Porvoon Hilma
21.05.2012, 19:51
Pääsin pois katolta ja jouduin heti auton alle:D:D. Asensin Hilimaan peräroiskeläpät paikalleen, niin ja sitten puhkuin jotain Tectyl-sedän keittämää vahvaa lientä koteloiden sisäpinnalle. Tectyl-setä lupaa, että tuota kun laittaa niin ei mätäne Hilima.
Ai niin vaihdoin ne kytkinnesteet ja avasin lisäksi mielenkiinnosta etupyörän manuaalilukot mutta eipä ollut kummoinenkaan kokemus. Sellaisissa urissa edestakaisin liikkuva holkki. Ja takaisin kiinni. Sit vielä akut lataukseen. Kohta saunaan:D
Onko teille käynyt niin, että pieni homma laajenee ? Yleensä juttu alkaa sillä, että on joku osa joka pitää laittaa kiinni. Siihen riittää yksi 10 mm lenkki. No sitten tarttee vaseliinia kierteisiin, rätti käsien putsaukseen. Tähän asti hyvin, mutta sitten eteen tulee joku ongelma. No eikun hakemaan lisää työkaluja. 2 tunnin äheltämisen päästä pihalla on 3 kiloa avaimia, porakone, kulmahiomakone,rasvaprässi, teriä, rättejä, kahvikuppi, kuulosuojaimet, ruuveja ja muttereita. :p
10mm lenkistä on poikinut kottikärryllinen tavaraa, jotka kaikki on taas vietävä sisälle.:D
Loppuun kuuluu vielä oven putsaus rasvatahroista ja kynsien jyssäys. :D:D
Niin ja sitten tulee joskus vielä imurointikäsky....:D:D:D
Vitaraan alapallo paikalleen, meleko hitaasti mutta epävarmasti etenee tää homma. :D
Onko teille käynyt niin, että pieni homma laajenee ? Yleensä juttu alkaa sillä, että on joku osa joka pitää laittaa kiinni. Siihen riittää yksi 10 mm lenkki. No sitten tarttee vaseliinia kierteisiin, rätti käsien putsaukseen. Tähän asti hyvin, mutta sitten eteen tulee joku ongelma. No eikun hakemaan lisää työkaluja. 2 tunnin äheltämisen päästä pihalla on 3 kiloa avaimia, porakone, kulmahiomakone,rasvaprässi, teriä, rättejä, kahvikuppi, kuulosuojaimet, ruuveja ja muttereita. :p
Suurinpiirtein aina, saattaa väliin vaihtua sekin rempan kohde lennosta...
Suurinpiirtein aina, saattaa väliin vaihtua sekin rempan kohde lennosta...
tänään katoksen siivoominen/järjestely muuttu traction barin rakentamiseen.
siinä oli pihalla sitte iso ja pieni lentävä, akkupora ja kasa käsityökaluja :D
4 tuntia meni kivasti auringossa touhutessa...
Ensiks korjasin rapulan ja sit mersun etuvetarien kumit vaihtu ja muuta pientä retusointia kyseiseen ajoneuvoon.
Kaitsu67
22.05.2012, 22:20
Suurinpiirtein aina, saattaa väliin vaihtua sekin rempan kohde lennosta...
Onko teille käynyt niin, että pieni homma laajenee ? Yleensä juttu alkaa sillä, että on joku osa joka pitää laittaa kiinni. Siihen riittää yksi 10 mm lenkki. No sitten tarttee vaseliinia kierteisiin, rätti käsien putsaukseen. Tähän asti hyvin, mutta sitten eteen tulee joku ongelma. No eikun hakemaan lisää työkaluja. 2 tunnin äheltämisen päästä pihalla on 3 kiloa avaimia, porakone, kulmahiomakone,rasvaprässi, teriä, rättejä, kahvikuppi, kuulosuojaimet, ruuveja ja muttereita.
Just näin käy aina, samoin toi "multitasking", eli vaihtuu ropauksen kohde lennossa > hypätään useamman kimpussa vuoronperään....
tuli touhuttua iso huolto honda mankiin tossa.
elikkä tulpan puhistus ja öljyjen vaihto. :D
Kaitsu67
23.05.2012, 22:32
Ivecon takavalot tuli korjattua. Joku edellisistä omistajista "korjannut" peruutusvalon, yllätys -se toimi takasumuvalon kytkimellä ja pelkästään kuljettajan puolella. Pitäisi vaan muistaa laittaa päälle kun aloittaa peruuttamisen : )
Takasumuvalo tietenkään ei toiminut lainkaan....muutama lamppukin oli palanut. Sitten oli paljon irrallisia johtoja. Pari tuntia meni selvittämiseen ja olihan se peruutusvalon liitinkin irti laatikosta, ilmeisesti se alkuperäinen vika joka oli korjattu.
Noniin, Vitara ois rattaillaan nyt on sitten vetoakselin & nivelen suojakumit vaihettuna, mutkalla ollut koiranluu vaihettuna, öljyt+suodatin vaihettuna moottorin sekä etuperään. :)
Ei tainnu tällä minun tahilla valmistua Toukotemmellykseen, vielä pitäis nyppiä nastat pois noista rattaista ja ihmetellä öljyt lootista, saada panssarit paikoilleen jne. ja aikaa on rajallisesti puuhastella ja sitä tuntuu palavan jokaiseen pikku hommaanki älyttömästi :(. Esim. öljyproppu lähti lopulta vasta pulttikoneella, kun väänsi höngän täysille oli se ainakin momentissa..
Harrikkaan asentelin uudet pakoputket äänien pelossa ja ei se kyllä korvakuulolla yhtään hiljentyny vaikka kuinka on vaimentajat sisällä putkissa...
Vitaran valoraudasta tuli loputkin raavittua puhtaaksi tänään joka olikin käsittämättömän työläs (koko eilinen päiväkin meni tuohon hommaan), jotain muovia ilmeisesti tuossa pinnassa, kun ei soodapuhallus purru tahi sitten mun kompura ei vaan jaksa työntää tarpeeksi hönkää. Porakoneeseen kiinnitettävällä siililläkään ei lähteny, mutta rälläkkään kiinnitettävällä lähti. Rälläkästä hajosi johto sitten kahteen otteeseen, ensin suli pistoke ja sitten murtui juuresta johto poikki. Lopuksi lamellilaikalla viimeistely, ihan riittävän siisti tuli mulle. Hitsasin yhden kiinnikkeen takaisin paikalleen ja ihan yllätyin kuinka siisti sauma sattui tulemaan :D. Lopulta käläkäläpurkeista pohjamaali + metallihohto pintaan. Ensi viikolla uusiksi, kevyt hionta ja uusi pinta vielä, kun tosta tuli niin karsea ettei vaimolle kelpaa.
Porvoon Hilma
29.05.2012, 19:47
Kompostin romahtanut katto sai uutta ryhtiä. Talven lumikuorma oli painanut tasakaton notkolle ja aurinko syönyt pressun. Katto siirtyi suoraan vahvistettuun harjakattoaikaan. Kyllä nyt kelpaa taas kompostoida.
Tulee muuten winwinwin juttu tästä kompostoinnista. Ei mee ravinteet kaatopaikalle, tulee multaa puutarhaan ja lisäksi jätejoonas käy vaan kerran kuussa eli jätekulut puolittu! :D
Suosittelen. :D
Sammutin primeran satunnaisesti palavan airbag -merkkivalon puristelemalla mittariston liittimen parempaan kontaktiin.
Samaisesta kulkineesta korjasin käsijarrun sekä hyppylangalla puhaltimen nopeudensäätövastuksen (Yksi nopeus jäi puuttumaan kun särki oli syöny mun juotoskolvin ihan rikiksi)
Bänkster
29.05.2012, 22:33
No jos tota traikun pohjaa vähän vaan uusisi.....
...urakka kasvaa tehdessä?
Porvoon Hilma
30.05.2012, 20:46
Nyt meni veneen perävetolaitteeseen uudet 75W90 öljyt. Kyllä kesti liruttaa pienestä reiästä... Vanhassa öljyssä ei vettä eikä tulpan magneetissa metallia, taitaa olla kunnossa tuo perävetoniitti.:D:D haittaaks se...
Kaitsu67
30.05.2012, 20:50
Eikös perävetolaitteeseen mene öljyt samalla tavalla kuin perämoottoriinkin, eli alemmasta tyhjennysreijästä tuupataan sisään niin kauan että yläreijästä tulee ulos, sitten ylempi ruuvi kiinni ja tuubi tai pumppu irti ja alaruuvi kiinni.
Yläreiästä lirutus kyllä varmaan kestääkin : )
helmapelti
30.05.2012, 20:53
Hj piti raivostuttavaa vikinää etupäästään ja rasvailin tuntitolkulla mahdollisia vikisijöitä, lopuksi tuljutin autoa ja kuuntelin putkenpätkällä mikä piru kitisee ja löytyihän se. Yksi koripultin prikka otti runkoon kiini ja vaseliini hoiti homman toistaiseksi.
Tuohon öljynliruttamiseen kyllästyneenä valkkasin tukevan pullon, laitoin letkun korkinläpi pohjalle ja ilmareijän pullonkaulaan,sitten paineilmaa pulloon ja öljy saa vauhtia.
Porvoon Hilma
30.05.2012, 20:59
Eikös perävetolaitteeseen mene öljyt samalla tavalla kuin perämoottoriinkin, eli alemmasta tyhjennysreijästä tuupataan sisään niin kauan että yläreijästä tulee ulos, sitten ylempi ruuvi kiinni ja tuubi tai pumppu irti ja alaruuvi kiinni.
Yläreiästä lirutus kyllä varmaan kestääkin : )
Juu, en tiiä, kai sen olisi noinkin voinut tehdä, ei vaan ollu tuollaista ruuttaa ja öljyä meni 2,7 litraa. Sen veren lirua oli kuitenkin että tuollatavalla ainakin mulla olisi ollut etelä-Porvoon kattava öljynvahinko lähellä kun se ruutan olis irrottanut :D:D.
Öljyn määrän näkee ylhäällä olevasta mittatikusta. Vetskari on DP-E, 150 hepoinen volvo vettä vispilöimässä.
Vaihdosta suoraan saunaan. :D
Kaitsu67
30.05.2012, 21:11
Juu, en tiiä, kai sen olisi noinkin voinut tehdä, ei vaan ollu tuollaista ruuttaa ja öljyä meni 2,7 litraa. Sen veren lirua oli kuitenkin että tuollatavalla ainakin mulla olisi ollut etelä-Porvoon kattava öljynvahinko lähellä kun se ruutan olis irrottanut :D:D.
Öljyn määrän näkee ylhäällä olevasta mittatikusta. Vetskari on DP-E, 150 hepoinen volvo vettä vispilöimässä.
Vaihdosta suoraan saunaan. :D
Sillä tavalla se yleensä tehdään, ripeähän siinä saa olla, mutta ei sieltä yleensä paljonkaan ehdi pois valua kun sen yläruuvin pistää ensin kiinni. Mutta pääasia että sait öölöpit sisään :D
No jos tota traikun pohjaa vähän vaan uusisi.....
...urakka kasvaa tehdessä?
Korjaakkin hyvin!! Olen nähny todella karmeita kuvia ku pohja on ollu heikko ja veturissahan sitä ei huomaa :(
Porvoon Hilma
31.05.2012, 20:15
Ajoin puoli lavallista hiekkaa puutarhan polun pohjaksi. Hyvin kulukee Hilima :D Varsinaista korjaustyötä oli siis ihan hitusen, mutta sallittakoon tällainen lähes uudisrakennustyyppinen postaus välillä :D
Viimelauantaina vähän vanhaa hussee siistin :D
Porvoon Hilma
02.06.2012, 21:09
Tällä kertaa asensin sellaisen sadevesiä keräävän 1 kuution vesitankin puutarhan janoa sammuttamaan. On sen verran erilaisia vihanneksia että vettä kuluu.:D
Korjaamista tai ei, toistaiseksi vaan ylimääräisten osien poistoa Brontosta, nyt olis edestä ja takkaa kallistuksenvakaajat pois, en tiä sitten parantaako se joustoja, mutta eipähän takana "koiranluut" laahaa enää melkein maassa..
Saispa vaan hitsuukoneen tuotua etelästä tänne, niin pääsis parsimaan..
Porvoon Hilma
05.06.2012, 16:55
Vihdoinkin sain tuon kuttaperkkakipon veteen- kellumaan- toisin kuin offipuolella:D
Nyt alkaa olemaankin jo kaikki pakolliset harrastuksiin liittyvät jutut hoidossa, voi siirtyä korjaamaan taloa - loppukohan tää puuhailu ikinä :confused: ei oo hetkeä, ettei joku paikka huutais tekijää:D:D:D
Kaitsu67
05.06.2012, 20:49
Vihdoinkin sain tuon kuttaperkkakipon veteen- kellumaan- toisin kuin offipuolella:D
Nyt alkaa olemaankin jo kaikki pakolliset harrastuksiin liittyvät jutut hoidossa, voi siirtyä korjaamaan taloa - loppukohan tää puuhailu ikinä :confused: ei oo hetkeä, ettei joku paikka huutais tekijää:D:D:D
Sama vika, hommaa olis vaikka mitä, talo on jäänyt kyllä ihan oman onnensa nojaan. Poika sentään leikannu ruohot.
Mullakin kuttaperkkapaatin huoltoa käsillä, koneen huolto pohja etc, maanantaina tulis kuljetus ja pulautus mereen. Meinaa aika loppua kesken. Ennen 15. päivää pitäis olla vielä rikaus ja katsastus...
Sitten kerkee taas näitä maastureitakin ropaamaan.
Onkos kellään pihalla Pover Fordson Majuria (50-luvun traktori) alkuperäiskunnossaan. Tarvitsisin tiedon, mikä on sen etupyörien kiinnitysmutterien koko. Saattaapi olla tuumanen ja tuumamittaisten hylsysarja on epätäydellinen niin ehtisin huomenissa täydentää jos saan tietoa lajikumppaneilta.
BJ-40/76
05.06.2012, 23:52
Onkos kellään pihalla Pover Fordson Majuria (50-luvun traktori) alkuperäiskunnossaan. Tarvitsisin tiedon, mikä on sen etupyörien kiinnitysmutterien koko. Saattaapi olla tuumanen ja tuumamittaisten hylsysarja on epätäydellinen niin ehtisin huomenissa täydentää jos saan tietoa lajikumppaneilta.
Nuo isommat koot, ja kun kyseessä on fordson, niin pyörän mutterin ainevahvuus on niin suuri, että jos sulla on 3/4" vääntimellä oleva hylsäsarja, niin niistä löytyy millimetri puolelta "sopiva hylsy"
Muistaakseni ne mutterit on yli tuuman luokkaa?
Löytyy varmaan? tarkka kokokin, jos on tarvetta?
p.s noissa momenttiin kiristettävissä (yleensä alle tuuma) on paljon tarkempaa, tarvitsee tuumakokoiset avaimet.
P.S sitten se, että tuumasilla- ja metrisillä kierteillä on eri kierteen "rintakulma", siis tuumasella terällä ei voi sorvata millisiä kierteitä:(
Eilen nappasin etuperän pöydälle ja jos vain posti tuo tänään mulle joulumieltä niin iltasella vaihdan pienemmät välitysket ja sama homma viellä takapäähän. :)
Turbo Isuzu
06.06.2012, 18:17
Innostuin tänään ja rykäsin Patrollin karjaraudan melekeen loppuun... ehkä sen sais jo huomenna paikalleen.:)
On se kyllä kohtuu järee kikkare. :D
nyt lakkas hj:n laatikko vuotamasta kun jaksoin vaihtaa vinssin ulosoton stefan.. :cool:
Tänään korjasin DiscoDatsunin äänentoistoa ja nyt rokkaa..............pe foffiiiiin :D
Turbo Isuzu
07.06.2012, 19:12
Innostuin tänään ja rykäsin Patrollin karjaraudan melekeen loppuun... ehkä sen sais jo huomenna paikalleen.:)
Ja v*tut, vielä 10cm saumaa ja vähän roiskeita pois nii se olis siinä. :o
Turbo Isuzu
10.06.2012, 19:49
Ja paikallaan. Ei tullu juurikaan viimeisteltyä mutta ei tämmöseen rohjoon mitään viimosen päälle siistiä kikkaretta viitti tehjä. :D Putket ja palkit on muuten 3mm seinällä.
http://www.minunauto.com/files/imagecache/picture_592x445/files/images/24291/patiainen.JPG
Porvoon Hilma
10.06.2012, 20:02
Ja paikallaan. Ei tullu juurikaan viimeisteltyä mutta ei tämmöseen rohjoon mitään viimosen päälle siistiä kikkaretta viitti tehjä. :D Putket ja palkit on muuten 3mm seinällä.
http://www.minunauto.com/files/imagecache/picture_592x445/files/images/24291/patiainen.JPG
Tuostahan tuli oikeinkin kaunis.:D
Turbo Isuzu
10.06.2012, 20:06
No kiitos:)
Porvoon Hilma
10.06.2012, 21:06
Nyt loppui pöllit, ei yhden yhtä halottavaa pölliä, kaikki meni kun intoutui uudella halkokoneella puuhailemaan. Mitäs sitten tehdään ? Tarttee kaataa muutama kuusi, niin saa taas halkoa. Vähän niinkuin Pertti joka saa joskus halosta.:D?
Turbo Isuzu
11.06.2012, 19:48
Rupesin tekeen Patrolliin kytkinremppaa. Perkele miks kaikki kytkinvikaset maasturit kasaantuu aina meikäläiselle. :D
Samalla vaihtuu kampuran takastefa, öljypohjan tiiviste ja työsylinteriin uuvet kumekset.
Loota irti
http://www.minunauto.com/files/imagecache/picture_592x445/files/images/24291/kytkin2.JPG
Levy ei ees ollu vinetto vaan mokoma oli öljyä täynnä. :D Kytkinkopastakin tuli varmaan pari kolme desia ja jokapaikka aivan sotkussa.:D
http://www.minunauto.com/files/imagecache/picture_592x445/files/images/24291/kytkin3.JPG
anopin hevos aitaa "ihan vaa pari tolppaa" (40) ja euro sovitteiset rukkipiikit muuttus traktoriin taakse sopiviks.
Vaihdoin käyttispeliin uuden akun, mallia testarossa (http://www.hameenakku.fi/page1.html#optima). Joku säätäjä oli tärvellyt kierteet kiinnityspultin reiästä, niin piti ehjätä kierretapilla. Vielä pitää, ei tarvinnut porata isommaksi. Nyt pyörittää hyvin.
Porvoon Hilma
15.06.2012, 20:55
Poika maalas, mä vaan kattelin :)
DVD-soittimen kelkan ohjurin korjasin, nyt taas toimii hyvin siihen saakka kunnes puuha-petet saavat päähänsä korjata ko. soitinta keittiöveitsellä....
Äitille vaihoin kattolampun keittiöön ja pistin kodinhoitohuoneeseen uudet kaihtimet. Eilen anopille kävin mökillä nostamassa antennin takas pystyyn, kun oli tykky painanut kiinnitysseipään poikki. Samalla reissulla kävin ihmettelemässä mökillä pitkään maannutta asuntovaunua, joka oli sisätiloiltaan siisti eikä edes haissu homeelta. Leimalle laittoa siinä varmasti on (ainakin renkaat, iskarit ja jarrut), mutta väittivät, että tuon ikäistä yhtä vähäkilometristä vaunua ei ihan heti löydy. Kuulemma saa hakia pois sillä ehdolla ettei tuo koskaan takasin. :D
Bj:n etujouset ennallistettu. Apunorra ja pari muuta katkennutta latia vaihdettu romukasan parhaisiin, ja kaikki lehdet naputeltu nätimpään muotoon. Nyt sitten roikkuu perä... Ettei tekeminen vallan loppuisi, äkkäsin jonkun tölvineen etukardaanin lommolle.
Kaitsu67
19.06.2012, 21:04
Paineilmakompressorista hajosi sylinterin tiiviste. Soittokierros tiivistekeskukseen ja laitoin kuvia, lupasivat tutkia löytyykö.
Itseltä löytyi joskus Etolasta ostamaani tiivistekumia (kestää polttoaineita ym.) ja leikkasin siitä sopivan kokoisen palan ja tein sopivan mallisen.
Näyttäis pelaavan OK, tosin en muista paljonko toi tiivistekumi kestää lämpöä jos joutuu käyttämään pidempään....
Fordson Majoriin lokasuojiin uudet valot, sekä aito pyöree boschilainen työvalo lokasuojalle taakse näyttämään sirkkelin pyöritystä. Myös ohjausvaihde vaihettiin purkukoneesta tilalle kun oli kuulat päässyt karkuun entisestä niin alkoi ratti toiselle kierrokselle ennen kuin renkaat alkoi liikkua.
Porvoon Hilma
20.06.2012, 20:15
Korjasin siis rankoja mettästä. Hilimalla tietennii. Vajaa lavallinen.
aamu jumpax vaihdoin muijan vectraan etu-iskarit
Korjasin siis rankoja mettästä. Hilimalla tietennii. Vajaa lavallinen.
Tuli varmaan ehjää rankaa jos hyvin korjasit :D
Porvoon Hilma
26.06.2012, 09:38
Tuli varmaan ehjää rankaa jos hyvin korjasit :D
juu :D korjasin pöllejäkin, niistäkin tuli oikein ehjiä:D
Porvoon Hilma
28.06.2012, 20:10
joutui korjauksen kohteeksi. Pultit olivat tuhannen ruosteessa, joten heti vaan porakone esiin ja poraamaan kantoja pois. Heti kotelon avauksessa päästiin nauttimaan hiekkapölähdyksestä ja kotelon sisällä kuonahakun kanssa suoritetun lähestymiskaivauksen jälkeen paljastuivat liittimet. Tai se mitä niistä oli jäljellä. Taitavasti oli korroosio muotoillut sellaiset möykyt joista kuka tahansa miniatyyriveistostaiteilija maksaisi omaisuuksia jos ne olisivat myynnissä. Nää ei nyt mennyt myyntiin, ei edes huutokauppaan.
2 h kestänyt suurtaistelu päättyi onnellisesti. Uusi pistorasia paikalleen ja taas toimii. :D
joutui korjauksen kohteeksi. Pultit olivat tuhannen ruosteessa, joten heti vaan porakone esiin ja poraamaan kantoja pois. Heti kotelon avauksessa päästiin nauttimaan hiekkapölähdyksestä ja kotelon sisällä kuonahakun kanssa suoritetun lähestymiskaivauksen jälkeen paljastuivat liittimet. Tai se mitä niistä oli jäljellä. Taitavasti oli korroosio muotoillut sellaiset möykyt joista kuka tahansa miniatyyriveistostaiteilija maksaisi omaisuuksia jos ne olisivat myynnissä. Nää ei nyt mennyt myyntiin, ei edes huutokauppaan.
2 h kestänyt suurtaistelu päättyi onnellisesti. Uusi pistorasia paikalleen ja taas toimii. :D
Kai laitoit rasian vaseliinia täyteen, niin ei käy enään tollain...?
Tuli tehtyä sellasta mitä varmaan moni hj omistaja tällä palstalla ei tee. Nimittäin vahattua hj :D
Tuli tehtyä sellasta mitä varmaan moni hj omistaja tällä palstalla ei tee. Nimittäin vahattua hj :D
Pyhänhäväistys... Täytyy myöntää et kerran kokeilin itsekki mut piti kyllä ajaa pikapuolin kuraseks ku oli kiiltävänä ruma.:D
Porvoon Hilma
29.06.2012, 22:26
Kai laitoit rasian vaseliinia täyteen, niin ei käy enään tollain...? eipä tullut tuo mieleen, jotain crc-litkua kyllä turautin, mutta vaseliini vois tosiaan tehdä hyvää noille liitoksille. Mobilisoidaan joukot projektin jatko-osaan ja keskitetään ne peräkoukun pistorasian alueelle hyökkäysmuodostelmaan. Ruuvimeisselijoukot aloittavat kiintoavaimen tukiessa selustasta. Kiertävällä liikkeellä tapahtuva hyökkäys johtaa vastustajan vastarinnan nujertumiseen ja bunkkerin aukeamiseen. Hyökkäyksen toinen aalto käynnistyy rivakalla vaseliininheitinjoukkueen tarkasti osuvalla tuli-, siis rasvaiskulla
kohteeseen. Vetäytymisvaiheessa ruuvimeisselijoukot palaavat kiertokoukkauksella lähtöasemiin siirtyen reserviksi työkalupakin maastoon. Vaseliininheitin vetäytyy suoraan divisioonan VTP:lle.
kaivoin sitte hj:sta laatikon irti :rolleyes:
Frouvan viime kesänä valmistuneen puutarhavajan uusintamaalaus, pikku prinsessan leikkimökkiin piti tekaista pöytä ja samalla mummolasta saatu pieni puuhyllykkö sinne seinään kanssa.
Frouvan pitkäkattotraktorin kitisevää hanskalokeron kantta yritin hiljentää, huomenna selviää auttoiko. Eihän vanhaa autoa voi käynnistellä yhtään ylimääräistä kertaa ilman todellista syytä. :)
helmapelti
01.07.2012, 22:20
Tuli tehtyä sellasta mitä varmaan moni hj omistaja tällä palstalla ei tee. Nimittäin vahattua hj :D
Tein muuten saman omalle ja vain siksi että pesen autoja n 2krt vuodessa ja vahattuna sade pesee paremmin.
Turbo Isuzu
01.07.2012, 22:26
Tein Asconaan kesähuollon ja siivoilin sisustaa.
Johan oli taas suupielet korvissa kun heitin lenkkiä Asconalla. ;)
Kaverin raivaussaha tul letkutettua uusiks, ja TPI:tä koitin herättää töihin, mut eipä onnistunt...
Pojalle kavereilta saatuun polkupyörään murtauduin kun lukon avaimet hukassa.
Ja tein muutenkin pienen huollon siihet niin pääsee poika pyöräileen.
Kun on useempi pyörä niin on edes joku joskus ehjänä.:D
Käyttiksen kytkinpolkimen.
Kele kun pitää purkaa puoli kojelautaa että saa polkimet irti ja vaihdettua yhden muovipalikan poljinsysteemiin.
Ihan turha palikka olis vaan vaijeri polkimessa niinkun ennenkin on ollut eikä mitään automaattisäätö systeemiä välissä.
Ja niin heikko palikka että ihmetyttää ja jos vielä hajoo perkele teen sen vaikka puusta tai raudasta.:D
Kele toi hajos taas ja nyt tein siihen alumiinilevystä sivut niin rupee kestään ainakin akselilla.:D
Pitää varmaan tehdä varalle kokonaan teräksestä osa siihen kun mun tuurilla hajoo se muovipalikka vielä jostain kumminkin.:mad:
Heikki L
06.07.2012, 07:20
Käyttiksen parkkilukon, oli nätti 5mm siivu koneistunut kynnen päästä. (MB automaatti)
Samalla huomasin että etujousi 3 osassa, tilalle H&R madaltavat sekä bilsteinit kaveriks.
Nyt on taas hyvä ja hiljanen lankku pari vuotta:)
helmapelti
06.07.2012, 23:36
Korjasin emännän väärän mielipiteen, ei tullut kuntoon mutta lupasi palata asiaan huomenna :D
Korjasin emännän väärän mielipiteen, ei tullut kuntoon mutta lupasi palata asiaan huomenna :D
Toi on vaarallista! :eek: -Naisten ajatusmaailma ei ole kellekkään selvinnyt... :o
en tänään mutta perjantai ilta, yö la lauantai aamu meni tehdessä kuksaan vuosi huolto, eli öljyn imuputken tarkistus, flektin suora kytkent, öljypumpun vaihto, jota vaimoke etsi yöllä klo 00:15-03:30 ja aamulla kävi sitte purkamassa pari pumppua irti jotka siskolikka toimitti anttolaan. ilman sitä ajot ois loppunu pahasti kesken. niin ja ilman putsari oli tukossa kiihyttelyssä ahdot 0bar. niin ja automaattikin tuli laitettua kiinni
Mr.Hellion
08.07.2012, 22:34
nostin hilusta lavan pois ja aloin suunnittelemaan uutta lavaa..
Porvoon Hilma
09.07.2012, 12:48
Sairaalassa tarkkailtava. Tänään suoritin lopuksi kuntotestin rinta täynnä mittajohtoja. Lääkäri totesi, että mulla on hyvä kunto. Kai tuota on pakko uskoa :D kohta kotiin... :D
Kaverin pitkäkattotraktoriin turattiin jarruremppaa. Kaikki satulat, levyt, palat ja käsijarruhilut vaihtoon. Paitsi toinen takasatula kun putki ei tahtonut aueta, onneksi männät liikkuivat joten no panic. Toisella puolella oli sitten pakko murjoa se putki katkeamisen uhalla auki kun toinen mäntä oli total stuck.
Nyt voi taas hetken lasketella, ainakin jarrujen puolesta.
Aamusella värkkäsin kaivopumpun painevaraajaan uuden kalvon ja o-renkaan. On muuten harvinaisen nihkeä asennettava tommonen Lohjan Pumpun rosterisäiliön o-rengas, muutaman kerran joutu harjoittelemaan ennenkuin piti ilmaa.
metsienmies
13.07.2012, 18:29
Jälkinäyttö konttorilla suoritettu ja leima saatu... :) ja samalla reisulla kuparinen jarruputki alkoi vuotamaan... :mad: no nyt sekin sitten korjattu, varaosiksi otin putken jo toisellekkin puolelle. ;)
Murskan etupäätä "leuka" rempattu viikko, taitaa mennä toinenkin ja kolmas.. HUH HUH mihin kuntoon on vehjes päässyt. Nyt laitetaankin kaikki sitten mikä vähänkin vithuilee.. Kelkkaa tuossa aloin jo suunnittelemaan ajokuosiin ja raivaussahan käyntihäröä selvitetty niin ja paine pesurin sain kuntoon
Yhden huoneen pintarempan sain tehtyä eli maalia seiniin.
Taas emäntä vähänaikaa tyytyväinen.
Voi nauttia rauhassa loppulomasta.:rolleyes:
hjiin kytkinrempan valmiiks! ja pe golffin kytkimen vaihdon valmiiks. mielummin kyllä tekis tuon hjiin jos valita sais :)
lopettihan se patrol öljyvuodot ku vaihto venttiilikopan tiivisteen. varmaa joku saatanan hiiri rouskuttanu reiän siihen vanhaan tiivisteeseen. :D
Kaitsu67
15.07.2012, 00:19
Korjauksen aloittelua...Rangen elimenluovuttajasta tuli irroitettua viimein automaatti/jakispaketti.
almeeraan uudet jarrut eteen. tasan tunti :) 60e kiitos! :D
*HooJiin norran melkein vaihdoin.
*iVecon tihkuva perän koppa tuli hitsattua, ja kytkin kiristettyä viimeiseen pykälään. Samalla huomasin vesipumpun vuotavan.
Korjasin tietokonepöydän mistä oli yksi jalka lähes irti :D
Nuhapumppu
16.07.2012, 19:46
Vaihdoin pajeroon termarin,seuraavaksi sitten vpumppu ja jossei silloin lopu nuo lämpöonkelmat niin menee kone vaihtoon:D
GR:n lasinnostimen vaihdoin ja laitoin jopa uuden(käytetyn) oven kahvan :D
Kaitsu67
17.07.2012, 22:34
Tuli vielä vaihdettua Naperoon vaihdelaatikon öljyt kun ne oli jo ostettuna hyllyssä.
Onpahan ostajalle uudet ölpät lootassa.
Ja Discoon mallailtu irroitettavaa koukkua paikoilleen. Tuli eilen sumujen saarilta.
Turbo Isuzu
20.07.2012, 13:28
Nyt sain taas Patrollin ajoon. Eli vauhtipyörä, kytkin, loota ym hilikkeet paikalleen. Kyllä siinä vaan vähän alta kolme tuntia meni, ei tosin urakkavauhilla tehty...:rolleyes:
Tänään korjasin amerikkalaisen automaattisorvin tai ehkä oikeammin -kalvaimen tuotoksia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=109517
Kuvassa myös korjaukseen tehty n. 48 mm hylsy, joku tuumakoko se on, mutta ei sellaista minulla ollut.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=109518
Tuossa "terä"
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4062&pictureid=109519
Ja tuossa itse työstökone :)
Primus 2470 vesitermostaatin vaihdoin ja pannukin lähti tulille, nyt toimii vaunussa lämmityskin. Aikasemmin tullu jo katottua läpi vesisysteemit ja sähköt muuten.. :) Vielä olis jäljellä jarrut ja valot niin sais vietyä leimalle tuon. Tosin valovika taitaa olla tuolla suskan päässä, kun valot toimi peräkärryssäkin samalla tavalla peräkärryssäki..
Vähä ruostesuojausta, massat ja maalit helmoihin ja ovien alareunoihin maalia + Patrollin pesu
viimein sain kaverin coupe taunuksen koneen toimimaan,, ja hönkää on hieman normia enemmän.. :D:D:D:D:D:D
Jeeppiin konepeltiin turasin kaasujousen pösön takaluukusta. Hienosti pysyy yhellä pumpulla kansi erektiossa. No pösön jousi renixin vaikutusalueen tuntumassa, pakkohan sen on toimia.
Turbo Isuzu
27.07.2012, 15:31
Sain Patrollin konttoriin soviteltua kuppipenkin.. Kyllä on muuten komia ja helevetin hyvä. :D
Täytyy toinen laitella maanantaina jos kerkiää.
Läppäriin uusvanha 15.4" näyttö laitettu vanhan haljenneen tilalle. Ei vieläkään tarvii ostaa uutta konetta. Kustansi 30€.
Kaitsu67
29.07.2012, 22:19
Discon katkenneen moniurahihnan (laturi/tehostin/vesipumppu), laukesi matkalla Askolaan FOT:in toisen päivän ajeluihin. Tietysti moottoritiellä ja ukkoskuuron kohdalla.
Tein vaimolle jatkovarren marjanpoimuriin, nii ei tartte selekä kippeenä nuita kymmeniä litroja mustikkaa mulle poimia :rolleyes:
Porvoon Hilma
30.07.2012, 21:52
Tein vaimolle jatkovarren marjanpoimuriin, nii ei tartte selekä kippeenä nuita kymmeniä litroja mustikkaa mulle poimia :rolleyes:
Juups, meillä on niin paljon mustikoita, että olin jo lumikolaa modaamassa poimuriksi. Sillä olisi mukava vaimon kolata mustikoita kun itte olisin veto-orjana. Tää jäi vielä ajatusvaiheeseen eli on vasta puoliksi tehty :D
hojon taka kardaanin vaihto toisesta autosta toiseen 20min. :D
Turbo Isuzu
04.08.2012, 17:57
Sovittelin Patrolliin uuden puulaatikon.
Golf 3:een meni uudet taka-akselin puslat, akseli paikalleen, uusi jarrupaineen säädin, jarruletkut ja 4 uutta pätkää jarruputkea.
Naapurin Vitaraan tuli starttivaihdettua. Samalla tuli vilkaistua mikä vois vaivata ohjaustehostimen pumppua, kun ei toiminut. No melkeen koko pumppu irti pultit niin löysällä, tästäjohtuen remmi niin löysällä ettei pumppu pyöriny. No pumppu kunnolla kiinni ja remmi paikalleen, niin alkohan se tehostinkin toimimaan.
Porvoon Hilma
07.08.2012, 20:48
loman loppumisen kunniaksi.
Lisäksi kunnostin vanhan ison ruuvipenkin, sellaisen kunnon laatumerkkisen monikiloisen vonkaleen. Ajalta jolloin Kiinassa ei vielä ollut kommunismivetoista superkapitalismia ja jolloin he eivät vielä olleet oppineet pilaamaan kaikkea kunnollista. Hiontaa ja mustaa maalia. Tuli siisti.
Otin työmaalta iskuporan joka oli joutumas jätelavalle, pomo sano että saan pitää sen jos saan toimimaan, mitä epäili kovasti. No ei menny viittä minuuttia kun se oli kunnos. Noin kallista ei ikinä kehtais itte ostaa.
Kekkeruusi
12.08.2012, 21:56
Susukiin taakse tuli laitettua korottavat lehtijouset ja uudet iskarit.
Homma jatkuu huomenna etupään purkamisella ja takajarru rempalla.
Passatin sähköikkunaan uusi hissisysteemi.
Topi1982
24.08.2012, 20:53
Luuni kapakasta kotiin!
Olkatappi oli päässyt väljäksi, ajattelin kokeilla saisiko siitä vielä tehtyä jotain.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=309&pictureid=112446
Pronssiholkki oli aika soikea.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=309&pictureid=112445
Kotisorviin kiinni ja pikkuterällä koittamaan, josko saisi taas pyöreän.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=309&pictureid=112444
Tulihan siitä, pieni lommo vielä jäljellä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=309&pictureid=112443
Olkatapin rasvakanava oli ollut tukkeessa. Tappi oli pahan näköinen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=309&pictureid=112448
Pistekorroosiota oli vielä 1,5mm syvyydestä. Kuva puhtaana.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=309&pictureid=112442
Tapin ympärille lämpösovitteella krymppirengas, jonka ulkomitan sorvasin sopimaan holkin uusiin mittoihin. Tuohon snurrasin vielä rasvaurat, kun jäivät holkista puuttumaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=309&pictureid=112449
Valmis ja sopii.
Kaitsu67
27.08.2012, 21:11
Ivecon ruostepaikkoja tuli paikkailtua eilen ja tänään...lauantaina avasin takarummut ja sylinterit saatiin liikkumaan, uudet jarrukengät tilauksessa
Kinkkukaappiin jarruputken vaihdon yhteydessä hitsailin pakoputken kannakkeenkin kuntoon. No eilisiä hommiahan tämä oli...
Passatin sähköikkunaan uusi hissisysteemi.
tuliko koko paneeli sinne sisälle uus?
Porvoon Hilma
01.09.2012, 18:01
Korillinen kanttarellejä.:D
Passattiin öljynpainemittarin sovitusta.
RJ:n laturinremmin vaihdoin maastossa.
Kaitsu67
01.09.2012, 20:14
Ivecoon tuli vaihdettua takajarrukengät ja paikka runkopalkkiin.
Kässäri pitää vielä säätää kun vaijeri on ihan löysä???? Rummut tuli kyllä kasattua mielestäni OK, eli vähän ihmetyttää....
Vesiautomaatille tein 28 mm lattiaponttilaudasta äänenvaimennuskopin. Meteli laski 15 dB tuon puhelimen mittarin mukaan. Asuinmukavuus nousi 15% ;)
patrollin pyöränlaakerin kiritys ku rupes jo vatkaamaan aikalailla.. täytyy tarkkailla tilannetta ja vaihtaa laakeri seuraavaks :) mut tuli kyl ny hyvä.
sekä tuli hitsailtuu patrolliin uutta takapuskuria ja uudelle vinssille tilaa.
Kaitsu67
04.09.2012, 23:08
Ivecon korjaukset jatkuu kun uusintakatsastuspäivä lähenee...tänään tuskailtu raidetangon pään kanssa. Kuulan tappi irtosi kyllä kolostaan viimein mutta raidetangosta ei millään. On liotettu ja lämmitetty tohottimella ja lukitusmutteri ei inahdakkaan. Ei viittis alkaa rälläköimään ettei mene vahingossa jengat. Onko mitään "niksipirkka" - konstia mitä vois vielä kokeilla? (kylmäspray oli loppu, sitä vissiin pitää hakea kaupasta seuraavaksi)
temmi_hoo
05.09.2012, 17:11
Hotellihuoneen huonekohtasen puhaltimen sekä rivitalon asuntokohtasen huippuimurin kävin viemässä paikoilleen.
Porvoon Hilma
05.09.2012, 17:13
Vesiautomaatille tein 28 mm lattiaponttilaudasta äänenvaimennuskopin. Meteli laski 15 dB tuon puhelimen mittarin mukaan. Asuinmukavuus nousi 15% ;)
Tolla kaavalla tarttee vaan löytää enää joku 85 dB vaimennuskohde, niin mukavuus on huipussaan :)
reynolds
05.09.2012, 17:28
Ivecon korjaukset jatkuu kun uusintakatsastuspäivä lähenee...tänään tuskailtu raidetangon pään kanssa. Kuulan tappi irtosi kyllä kolostaan viimein mutta raidetangosta ei millään. On liotettu ja lämmitetty tohottimella ja lukitusmutteri ei inahdakkaan. Ei viittis alkaa rälläköimään ettei mene vahingossa jengat. Onko mitään "niksipirkka" - konstia mitä vois vielä kokeilla? (kylmäspray oli loppu, sitä vissiin pitää hakea kaupasta seuraavaksi)
Jos löytyy happi-asetti / nestekaasupillit millä sais ihan kunnolla punaseks niin on usein hyvä lääke. Myös kaikenlainen putkareilla vääntäminen ja pajavasaralla piekseminen auttaa monesti:)
Kaitsu67
05.09.2012, 21:17
Jos löytyy happi-asetti / nestekaasupillit millä sais ihan kunnolla punaseks niin on usein hyvä lääke. Myös kaikenlainen putkareilla vääntäminen ja pajavasaralla piekseminen auttaa monesti:)
happi-asetti tms zydeemejä ei löydy, noita muita on jo kokeiltu, mutta pitää vissiin vaan sitkeästi jatkaa noita sekä liotusta jne vuoronperään.
Niin, ja tänään tuli laitettua Discon tehostimen pumppu paikoilleen ja ropeliin uusi visko. Tuli konehuone pestyä vielä uudelleen kun oli paremmin tilaa, akutkin otin pois että pääsi kunnolla pesemään sieltä kotelon alta. Huomenna vielä visko ja akut paikoilleen ja hihna niin saa koneen käyntiin ja systeemin vielä ilmattua ja nesteet mittaan.
Raidetangon kierre lämpimäksi, ainakin niin paljon ettei hanskat kädessä kauaa pitele ja alasimelle, vähintään puolitoistakiloisella vasaralla kierteen kohdalle ulkopuolelle iskua ihan ujostelematta. Sitten kun tekee pahaa niin voi kokeilla joko putkipihdeillä liikahtaisi...
En minä mutta JAMANT korjasi Jeeppini asentotunnistimen, taas mennään... :p
-Kiitokset JAMANTILLE nopeasta toiminnasta! :D
Ekaks Porwoon Hilimalle kiitokset kommentista ;) Oishan se hienoo jos satarosenttia ois elämänluatu! :D
Viime päivät korjailin ihteeni, kun tuo välilevy muistutti kulumisestaan...:mad:
Pari saikkupäivää leppäelin ja siinä sivussa venyttelin ja vaihtelin Nissaniin pressunkuminauhan uusiks. Ja kolvailin läppärin virtaletkun uusiks. Oli polonen jo viiessä vuodessa nujunnu ihtesä pilalle.
Korjailin vähän pakopuolta pajerosta. :D
http://farm9.staticflickr.com/8305/7949665824_1557eb7e1a_z.jpg (http://www.flickr.com/photos/79685663@N08/7949665824/)
073 (1) (http://www.flickr.com/photos/79685663@N08/7949665824/) by Galder2 (http://www.flickr.com/people/79685663@N08/), on Flickr
Sirernog
08.09.2012, 16:47
Ivecon korjaukset jatkuu kun uusintakatsastuspäivä lähenee...tänään tuskailtu raidetangon pään kanssa. Kuulan tappi irtosi kyllä kolostaan viimein mutta raidetangosta ei millään. On liotettu ja lämmitetty tohottimella ja lukitusmutteri ei inahdakkaan. Ei viittis alkaa rälläköimään ettei mene vahingossa jengat. Onko mitään "niksipirkka" - konstia mitä vois vielä kokeilla? (kylmäspray oli loppu, sitä vissiin pitää hakea kaupasta seuraavaksi)
En tiiä oonko myöhässä, mut hitsaa rt-päähän mutteri jotta pääsee pulttikoneella kovistelemaa! Vaihan raskaakaluston asentajan niksi.
Sirernog
08.09.2012, 16:48
Ivecon korjaukset jatkuu kun uusintakatsastuspäivä lähenee...tänään tuskailtu raidetangon pään kanssa. Kuulan tappi irtosi kyllä kolostaan viimein mutta raidetangosta ei millään. On liotettu ja lämmitetty tohottimella ja lukitusmutteri ei inahdakkaan. Ei viittis alkaa rälläköimään ettei mene vahingossa jengat. Onko mitään "niksipirkka" - konstia mitä vois vielä kokeilla? (kylmäspray oli loppu, sitä vissiin pitää hakea kaupasta seuraavaksi)
En tiiä oonko myöhässä, mut hitsaa rt-päähän mutteri jotta pääsee pulttikoneella kovistelemaa! Vaihan raskaakalustonasentajan niksi.
Rankun kaasuvaijerin vaihoin vitin syvässä montussa,onnex oli harjoteltu vast pariviikkoo sit
Kaitsu67
08.09.2012, 20:14
En tiiä oonko myöhässä, mut hitsaa rt-päähän mutteri jotta pääsee pulttikoneella kovistelemaa! Vaihan raskaakalustonasentajan niksi.
Molemmat päät antautui viimein ja sain vaihdettua. Työvoitto, vuoronperään kylmäspray:tä ja tohottimella kuumaks, välillä vasaraa ja liotusöljyä. Kuskin puolelta piti rautasahalla ottaa pieni pala pois siitä kiristysmutterin juuresta raidetangon päästä että pääs sisälle sumuttamaan, sitten lähti.
korjasin taino asensin uuden vinssipedin, tuli täydellinen :) vahvat pultit, holkit, prikat, koneistukset, hitsaukset yms.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4802&pictureid=113197
ja tietty kuparitahnalla kasatut pultit.
korjasin taino asensin uuden vinssipedin, tuli täydellinen :) vahvat pultit, holkit, prikat, koneistukset, hitsaukset yms.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4802&pictureid=113197
ja tietty kuparitahnalla kasatut pultit.
Pitäskö tos kuvas näkyykii jotaa?:confused:
juu, ai ei toimi no viddu :eek:
Vaihtelin napalukot Kinkkukaappiin. Olikin jo aika kun apukuskinpuoleinen tuli jokseenkin monessa osassa irti kun pultit irroitti.
IV-koneeseen vaihtelin eilen tulopuhaltimen laakerit. Vajaa viisi vuotta käyttöikä ja aivan pask... ruostuneet. Laakerikauppias myi tilalle ruostumattomat, katsotaan kestääkö paremmin. Viikonloppuna sai puukatoskin seinät ja kierrätyspeltikaton, jaa tulihan tuo tallin lattiakin telattua yrjönvihreäksi.
Kaitsu67
11.09.2012, 23:40
Vaihdettu Ivecon käsijarruvaijeri, nyt pitäis takajarrujen olla kunnossa (kengät tuli vaihdettua aikasemmin jo).
Sitten GAZ kärriin tuli laitettua kopin "sisävalot" ledeillä ja paristosyöttö ja Discoon irroitettava koukku viimein paikoilleen.
Vaihdettu särisevä infinity kajari ehjään, nyt voi pitää bassoakin päällä... :p
LT:n taka jarrut katsastus miehen kanssa konttorin montulla :D
pari päivää tullu turattua pajeroa,laatikon irrotusta ja stefojen vaihtoa,uutta hammaskehää startille ja kasaus... alkaa olee jo nipussa,,vieläku sais omat romut kasaan :D:D
Kaverin jenkkirassiin soviteltiin konepeltiä reijitetyn tilalle, oli ahdin jonkinaikaa kiinni. Kovasti joutu hieromaan että istui edes jotenkin, lisäksi vielä lukitustapeille reiät kun syylarin ympäristöä on muuteltu niin että orkkis lukitus ei käy. Ilmansuodatin väkätty paikoilleen, tähän piti tussaroida se keskipultti kun orkkis oli uhrattu ahdinalttarille. Takajarruja ilmattiin vielä vähän lisää kun tuli vaihdettua letku akseli-kori välille ja yksin ilmaaminen on vähän semmosta jumppaamista. (juu mulla ei oo kuin letku)
Ens viikolla pitäis mennä tarjoamaan leimalle... josko autovanhus pääsis taas pitkän ajan jälkeen ajokelpoisuuteen.
Sivuhommana kaverin Volvoon pakoputken takakorvake, sehän noista ruostuu pois. (V70)
Patrolliin vaihoin laturin. Helvetti että olikii taas jotenkii vaikeeta..:o
p0hamala
16.09.2012, 19:45
Roverin jakista LT230 - uudet lakrut, diffin shimmaus, uusi pääratas. Nyt menossa kasaan. Ja kuvia ei tietystikään ole (kun kännyt oli koko ajan niin paskaiset ettei kännykkään tohtinut koskea ...)
T/P & Disco1
Tuli vessanpytty liimattua uusiksi kun heilui niin perkeleesti. Noh selvis sitten että entinen asukas oli lyöny sen kiinni jollain akryylimassalla ja oli jopa yks ruuvikin eksyny joukkoon. Ite käytin sika T2:ta ja ei ruuveja. Ainoo että kuivumisaika 24tuntia ja alkaa jo nyt 6tunnin kohdalla tekemään tiukkaa.. nojoo kyl tääl selvitään :D
Vaihdoin Läjään sellaisen kuskin oven että enää ei tuule sisään, ikkuna pelaa kunnolla ja oven kiinnilaittamiseen ei tarvitse junnuna opittuja lätkätaklaustaitoja.
Patrolliin vaihoin laturin. Helvetti että olikii taas jotenkii vaikeeta..:o
joo vittu ite oon avannu tänä kesänä 6 kertaa laturin... :mad:
kunnes ostin uuden (käytetyn) joka nyt toiminut hyvin.
joo vittu ite oon avannu tänä kesänä 6 kertaa laturin... :mad:
kunnes ostin uuden (käytetyn) joka nyt toiminut hyvin.
Mikäkös sieltä yleens hajoaa? Jos koittais ton vanhan viel entisöidä..:) nuuka kun olen..;)
mulla poltti jännitteensäätimiä 200km välein, veikkaan että otti kipeetä ku ekan kerran ku toi kone laitettiin keulille ja koekäyntiin niin oli laturi kytketty väärin.
nykysessä laturissa vaikka on sama, on lisämaadotus paikkakin, aika jännä. :) hyvin toiminut.
Kaitsu67
16.09.2012, 22:45
Discosta tuli irroitettua jarrusatulat, levyt, murrokset / etuvetarit.
Porvoon Hilma
18.09.2012, 18:36
Kardaaneihin rasvaa. Ohjeen mukaan 3000 km välein, mutta mä laitoin jo alle 1000 km kohdalla. Mikähän tauti tämäkin on :confused:
Kaitsu67
18.09.2012, 23:08
Tänään tuli irroitettua ja purettua Discosta etuperä, sisälle menee tiheämmät 4.71 välitykset.
Porvoon Hilma
27.09.2012, 06:04
Kuttaperkkakipon korjasin Suomenlahdelta satamasta kellumasta pukeille. Samalla painepesuroitsin pohjaan ja vetolaitteeseen kertyneen eliöyhteisön. Tuosta olisi joku luontotutkija saanut tutkimusmateriaalia laajempaankin tutkimushankkeeseen; oli näkkiä, kilkkiä, vihreätä ja ruskeatakin levää sekä mutaa. Kaloja ei ollut.:o
Tuli Suzukiiin vaihettua pakkasnesteet Taivalkosken "lähdevesien" siis ojasta otetun kuraveden tilalle :D:D
Ja tietysti heti koeajolle takapihan kuralällykköön :D:D
wuntzikka
29.09.2012, 18:32
volvoon motori oilit ja suodatin, gmc virittelin toisenlaista ilmansuodatinta.
tikkukuski
29.09.2012, 23:06
ruostevikoja tuli korjattua hodarin takakulmasta.. :)
Frouvan pesukoneen. Poistopumppu näytti vuotaneen sisäisesti --> epäluotettava toiminta. Jaksoi yhden tyhjennyksen mutta ei toista, manuaalityhjennyksen jälkeen jaksoi taas. Ropellin akselitiivari tod näk vuotaa vettä sinne "ankkuri"tilaan ja kaiken töhnän kanssa jumittaa sen kun lämpenee. Uus pumppu pitänee kuitenkin metästää kun harvoin noi vuodot itsekseen katoaa...
Samalla tuli selvitettyä taannoinen lattiakaivon rassitulpan katoaminen. Kumitulppa oli kadonnut pesuhuoneen kaivosta --> vähän toista päivää oli pois... ehtii muuten tulla aika muhkeat tuoksut sisään. :D
No, tulpan katoamisen mysteeri ei selvinnyt kunnes tänään. Pesukoneremontin yhteydessä meni kodinhoitohuoneen lattia aika sotkuiseksi, eli vesipesu ja samalla se kaivon putsaus kaikesta törkysestä. Tökkäsin sitä tulppaa, mureni aivan pieniksi muruiksi ja putosi putkeen. Näin lienee käynyt silloin aiemmin pesuhuoneessa, lokakaivojen tyhjennyksessa varmaan sai kovettunut tulppa tarpeekseen ja meni reiästä viemäriin. Osui meinaan aika hyvin yksiin hajun ilmestyminen-kaivojen tyhjäys.
En tänään mutta perjantaina pojan lainapärrään tuli vaihdettua uusi mäntä.
Olkalaakerin himmaus levyjä poistettiin tänään.
loppu kolinat ja tutinat :D
Ja testi ajokin suritettiin, kun piti käydä pelastamassa yks hj 61:nen mettästä,
kun oli etu kartaani sanonu työsopimuksen irti ja naksahtanu poikki.
T Rohmo
Kaitsu67
30.09.2012, 21:18
Rangen runkoon tuli turattua paikkalappu, oli ruostunut vähän vaihteiston kiinnikkeen kohdalta.
Ja vaihtolootan bellhousing ja turbiini puhdistettu ja koko paketti tuupattu auton alle hollille.
Discoon ruuvattu etuperä paikoilleen (sisällä on nyt 4,71 välitykset) ja irroitettu apparin puoleinen etutukivarsi josta vanhat puslat pois ja uudet tilalle, ei vielä kerinny laittaa paikoilleen.
HJ 61:n sai 25l täyssynteettistä ölppää sisuksiinsa. Laatikon ja jakiksen väliin laitoin dragrace.fi puljusta tilatun öljyn siirtopumpun (vuotaa laatikosta jakikseen vaikka stefa uusittu). Toi pumppu on alunperin tehty turbon paluuöljyille mutta ajaa tuossa asiansa. Tuottoa 1l/min. Öljyjä siirtyy litra /20000 km niin riittää kun tuota ajaa sillointällöin.
helmapelti
02.10.2012, 15:29
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3584&pictureid=114940
En mää mitään korjata osaa mutta empä rikkonut pikkutakkaa kun kannoin sen pihan perältä yksin sisälle.
Ison jallun se tarvi että paikoilleen palas.
Nii ja sytytykseen sikspäkin..
wuntzikka
02.10.2012, 19:44
en ny varsinaisesti korjannu, vaan muokkasin pakoputkiston leimasetälle mieleisemmäks
Hodariin jakopää remontti tuli tehtyä :)
Remontin korjaamista eli meinasin vaihtaa muavipaskaCmersuun ehjän syöttöpumpun ja piti todeta yhden johdon kylmäjuotos metrin päässä autosta ja pumppu takas paikalleen ............... tuli sit ostettuu uus pumppu :(
Nuhapumppu
05.10.2012, 22:18
Nostin pajeron koppaa 50mm kauemmas rungosta.
Korvasin kojelaudan sisältä löytyneitä entisen omistajan rosvoilla tekemiä sähkötöitä. Onneksi ukko ei ollut sähkäröinyt kuin yhden ylimääräisen virtapistokkeen. Rosvon huono kontakti näkyi aina joskus navin latausvalon vilkkumisena.
Roverin jakista LT230 - uudet lakrut, diffin shimmaus, uusi pääratas. Nyt menossa kasaan. Ja kuvia ei tietystikään ole (kun kännyt oli koko ajan niin paskaiset ettei kännykkään tohtinut koskea ...)
T/P & Disco1
Koska testiajot :):)
Porvoon Hilma
07.10.2012, 15:57
Hiluxin jarrupaineensäätimen ilmaus. Usko loppu aikaisemmalla ilmauskerralla kesken kun ilmaysruuvista ei tullutkaan mitään. Oli mennyt vaan ruuvi tukkoon! Nyt toimi ja jarruihin tuli puhtia lisää ja kohta voi viedä leimaukseenkin.
wuntzikka
07.10.2012, 17:51
volvon vesiletkua, nähkääs kiertää vesi öljynsuodattimen jalassa. piti sitten tehdä uuteen letkuun välinippapatentti, ku oli aika lähellä ettei entinen letku ollut puhki klemmarin kohdalta.
Porvoon Hilma
07.10.2012, 19:36
Hilmalla yliajetun moottorisahan. Jäi metsään uralle ja sitten Hilmaa siirtämään, auto kallistui ja pätkähti takasin vaakaan. Auto sammuksiin ja lavalle puita mättämään, ylläri: siellähän se oli saha takapyörän takana laippa mudassa. Hiukka harmitti, mutta päällisin puolin näytti ehjältä. Poistin mudat ja putsasin muutenkin. Vain puolipuristimen nuppi oli hiukka vinossa, muuten kaikki ehjää!
Koekäyttö ja heti pörähti tulille. Taisi tulla ostettua ihan oikeasti kestävä saha :D kyllä Stihlin ammattisahoja voi tän kestotestin jälkeen suositella vaikka offareillekin :D:D:D:D
Jarrusylkyä tuli vaihdettua, samalla luonnollisesti nesteet uusiksi...
Nipsun Almeran helmaa ja etulattiaa korjasin hitsausmasiinalla katsuria enemmän miellyttäväksi. Onneksi ei oo oma.
BJ:n runko oli työn alla. Nyt on riippujen kääntö tehty ja etuylitys niin lyhyt ku lehtijousilla mahdollinen, tuli siin samalla tehtyä uus puskuri/vinssin kiinnitys paikka.
Kaitsu67
14.10.2012, 23:01
Rangen startin (bendix) virtajohto. Ei startannut.
Turbo Isuzu
16.10.2012, 17:02
Vähän tuota vanin sähköpuolta korjasin.
En ite korjannut, mutta hammaslääkärillä kävin... alko ottamaan pattiin rauhallistakin miestä jo kohta viikon jatkunut hammassärky. :D
Toiselta leegolääkäriltä troppia ja tänään sit telakalle, tehtiinkin kuitenkin ihan muita hampaita kuin se alkuperäinen vihoittelija. :) Se sai odottaa lääkkeiden voimalla vielä hetken.
Hammaslääkäripelkoinen yllättyi POSITIIVISESTI, yhtään ei sattunut vaikka porattiin ja pistettiin kuin piikoja konsanaan.
PeteTurku
16.10.2012, 20:22
Lj:n lämmityslaitteen puhaltimen vaihdoin uutukaiset hiilet. Viel ku sais ees ehjän tuulilasin.
Tuli vähä ropleemia suikkaa kärrylle ajaes ku hokattiin jotta jarruus on jotain hämminkiä. Ja just ny ku pitäis Himalajaan lähtiä! Miten helvetissä on päässy ulonpi jarrupala lentämän huitsin nevadaan? :mad: Satula on ehjä. Kelloki oli jo kuus ja varaosaputkat kii. Paniikki! Onneksi kaverin työn alla olevasta paavimallin suzukista sai osia lainaan :) Kiitos Juhalle!
Vaihdoin uuteen vitoon takavalon. veholla uus valo +vaihtotyö 260e. valon osuus 140e. eli työn osuus 120e.
Nooh tohon homman meni amatööriltä melkein 2 minuuttia :D
Gemsuun sain turbon toimimaan. Ei oo ties milloin viimeks ollut turbo mukana. Ei ainakaan ihan äsken. Joku kaikessa viisaudessaan laittanut väärän hukkaportin ohjaus-solenoidin. Se mikä oli paikallaan on egr:lle ja tossa ei ole egr:ää.
Nyt on oikea solenoidi ja tuntuu vetojakin olevan paljon enemmän. :D
Saakelin mämmikoura joka ennen on tota autoo korjannu.
Niin ja radiokin kuuluu ku laitoin uuden antennin. Joku ei oo maalauksen jälkeen muistanut laittaa antennia paikalleen :D Katolla on kaks antennia. Toinen lällärille ja toinen mille lie. Mut ei se radioon vaikuttanu ku lokarin vieressä oli antennille liitin johon laitoin uuden antennin ja nyt kuuluu paremmin. :)
Tän kuun alussa aloitin korjaamaan tot mein eteistä...jatkuu edelleen.. nii talo on rakennettu 20-luvulla eli kaikkee pientä kynimistä on..
Kaitsu67
19.10.2012, 20:00
Tänään meni Discon takaperä paikoilleen tiheämmillä välityksillä ja Detroit Locker:illa.
Ja Rangen kaardaani tuli sen kumilimpun tilalle.
Gemsuun sain turbon toimimaan. Ei oo ties milloin viimeks ollut turbo mukana. Ei ainakaan ihan äsken. Joku kaikessa viisaudessaan laittanut väärän hukkaportin ohjaus-solenoidin. Se mikä oli paikallaan on egr:lle ja tossa ei ole egr:ää.
Nyt on oikea solenoidi ja tuntuu vetojakin olevan paljon enemmän. :D
Saakelin mämmikoura joka ennen on tota autoo korjannu.
Niin ja radiokin kuuluu ku laitoin uuden antennin. Joku ei oo maalauksen jälkeen muistanut laittaa antennia paikalleen :D Katolla on kaks antennia. Toinen lällärille ja toinen mille lie. Mut ei se radioon vaikuttanu ku lokarin vieressä oli antennille liitin johon laitoin uuden antennin ja nyt kuuluu paremmin. :)
Niinpä, valkoisella täplällä varustetut solkut on EGR-juttuja, turbon solenoidi on vihreällä tarralla varustettu.
Aika ihme ettet oo aikasemmin huomannu, tulee sitä mustaakin aikalailla vaikka olis vakiosofta ilman ahtopaineita... Ei se kyllä kulje mihinkään jos ahdot on kadoksissa. Ite oon pistäny koko alkuperäisen turbon ohjauksen alipainepumppuineen ajat sitten sulattoon. Ahtopaineita säädetään ihan mekaanisesti, maximit on n. 1,2bar.
Mäkin "korjasin" vastaavan vien itseasiassa eilen kaverin autosta, solenoidi mykkänä. Tuli muutes komeesti mustaa torven täydeltä, lastutettu auto kyseessä. Äkkiähyvvä-korjaus: kääntää siitä solenoidilta letkut väärinpäin niin pitää hukkaportin väkisin kiinni, ahtopainetta on about pari kiloa sen jälkeen jos lämä lattiassa vedättää mikä on tolle koneelle vakioromuilla raakasti liikaa mutta kyllä se sen aikaa menee että uuden solkun saa. Reilumpaa kiihdyttely kannattaa välttää sen aikaa.
Superlon
19.10.2012, 20:47
Irroittelin revenneen alatukivarren kiinnikkeet akselista, leikkelin ja hitsasin uudet tilalle. Kunnostin vahinkoa kärsineen tukivarren. Vaihoin katkenneen etuvetarin ja putsailin samalla kääntöpään ruosteista ku oli tyrkyllä.
Piti viel aikasemmin korjattu kardaani maalata, mut aika vaan loppu kesken. Kenties huomenna sitte...
Näppäilin uudet takavalot Suzukiin,, mätänetistä vielä säkillinen releitä niin kai niistä joku siellä toimii :D
Niinpä, valkoisella täplällä varustetut solkut on EGR-juttuja, turbon solenoidi on vihreällä tarralla varustettu.
Aika ihme ettet oo aikasemmin huomannu, tulee sitä mustaakin aikalailla vaikka olis vakiosofta ilman ahtopaineita... Ei se kyllä kulje mihinkään jos ahdot on kadoksissa. Ite oon pistäny koko alkuperäisen turbon ohjauksen alipainepumppuineen ajat sitten sulattoon. Ahtopaineita säädetään ihan mekaanisesti, maximit on n. 1,2bar.
Mäkin "korjasin" vastaavan vien itseasiassa eilen kaverin autosta, solenoidi mykkänä. Tuli muutes komeesti mustaa torven täydeltä, lastutettu auto kyseessä. Äkkiähyvvä-korjaus: kääntää siitä solenoidilta letkut väärinpäin niin pitää hukkaportin väkisin kiinni, ahtopainetta on about pari kiloa sen jälkeen jos lämä lattiassa vedättää mikä on tolle koneelle vakioromuilla raakasti liikaa mutta kyllä se sen aikaa menee että uuden solkun saa. Reilumpaa kiihdyttely kannattaa välttää sen aikaa.
On ollut ajat sitten mielessä hommata ahtopainemittari et näkee mitkä siel on paineet.
Eikä oo tullut sen enempää tutkittua asiaa.Huomasin vasta netistä lukemien juttujen avulla ton solkku homman. Valkoinen täppä siel oli. Nyt on vihree. Mustaa kyl työnti putkesta ja laiskan oloinen oli muutenkin. Katsastuksessa savut oli aika reippaat :D
Laitoin kokeeks letkut väärinpäin. Heti tuli vetoja enemmän.
Nyt vaan mittari kiinni. Ja vikakoodit pitäis lukee ku ses valo syttyy kokoajan.
94-95 mallisista saa vikakoodit näkymään esim. klemmarilla, 96 ja uudemmat tarttee jonkin testerin tai läppärin.
Toihan kannattaa lastuttaa jos enempi voimaa tahtoo (ellei sitten oo jo), ahtojen nostaminen ei hyödytä käytännössä mitään vakiosoftalla. Vikatilaan menee suht herkästi jos ahdot nousee yli vakiosoftan määrittelemien max. arvojen.
Rotta-Racing
20.10.2012, 16:23
hj:n kytkimen soraalustalla ja ilman kunnon työkaluja liinoja repien :D :D
wuntzikka
20.10.2012, 17:13
parkkipaikalta kaivoin oksasaksien kanssa pistoketolpan esiin, ei nyt ihan korjaamista... mutta oksien korjaamista pois...
Nastapyssyä. Ehkä maailman haastavin remonttikohde. Osia ei montaa ole muttei silti ymmärrä niistä mitään vaikka kymmenen vuotta pelannut niiden kanssa..
94-95 mallisista saa vikakoodit näkymään esim. klemmarilla, 96 ja uudemmat tarttee jonkin testerin tai läppärin.
Toihan kannattaa lastuttaa jos enempi voimaa tahtoo (ellei sitten oo jo), ahtojen nostaminen ei hyödytä käytännössä mitään vakiosoftalla. Vikatilaan menee suht herkästi jos ahdot nousee yli vakiosoftan määrittelemien max. arvojen.
96 vuosimallia. obd2 on. Oon katellu jonkun verran noita testereitä. Jostain jos löytys hyvä halpa millä vois myös nollata koodit ja näkis myös antureiden tiedot.
Tietokoneen ohjelmointi on pyörinyt mielessä. Maksaa vaan sen yli 300 €
Toisaalta jos kulutus tippuu niin maksaahan se itsensä takaisin.
Turbo Isuzu
22.10.2012, 19:53
Chevy vaniin kartaanin ristikko. Oli aika härskissä kunnossa, sentin verran klappia
Tärräs ja kolis ihan mukavasti. :D
Kaitsu67
22.10.2012, 20:28
Perkins:iin öljyt ja suodatin ja glygolit raakavesipuolelle talveksi.
Arska-tehtaalta
22.10.2012, 20:33
Plasmaan tuli vaihettua kulutusosia, aika paljon vaikuttaa leikkuujälkeen :)
Chevy vaniin kartaanin ristikko. Oli aika härskissä kunnossa, sentin verran klappia
Tärräs ja kolis ihan mukavasti. :D
täällä meni toissa uutenavuonna ristikko paskaks vanissa ja vani jäi keskelle mettää pakkaseen :D
ihme ettei käyny rosvoja ku auto seiso siellä lähes 2 päivää "ison" tien varressa.
Silveraatoon uudet pakoputket.
Liekö 2.5" tuplaputket overkill. Paukkuu kun painaa tallan lattiaan. :o
Turbo Isuzu
23.10.2012, 20:58
täällä meni toissa uutenavuonna ristikko paskaks vanissa ja vani jäi keskelle mettää pakkaseen :D
ihme ettei käyny rosvoja ku auto seiso siellä lähes 2 päivää "ison" tien varressa.
Kun tuo alako oirehtimaan niin mie kyllä varmuuden vuoks nappasin taskumatin völjyyn niin ois voinu tien poskessa vetää pikku näkäräiset kyytiä ootellessa. :o
No onneks tammertiisseli sai kuiten kohtuu nopeesti hommattua ristikon mulle. :D
96 vuosimallia. obd2 on. Oon katellu jonkun verran noita testereitä. Jostain jos löytys hyvä halpa millä vois myös nollata koodit ja näkis myös antureiden tiedot.
Tietokoneen ohjelmointi on pyörinyt mielessä. Maksaa vaan sen yli 300 €
Toisaalta jos kulutus tippuu niin maksaahan se itsensä takaisin.
Useamman vuoden on tullu ajettua lastutetulla 6.5td Subbarilla, ei tee mieli kyllä edes huvikseen kokeilla vakiosoftaa. Kulutus tippu ekalla n. +60hp ohjelmalla sellasen 1-1,5l sataselle, parhaimmillaan oon nykyisillä muutoksilla päässy n. 12l kulutuksiin reippaassa maantieajossa 3500kg painavalla autolla.
Heikki L
27.10.2012, 15:18
mersun, vaihdoi vesipumpun.
On kyllä hintaa käikäleellä:Raskoneella +500e fixuxsessa 200e
Porvoon Hilma
27.10.2012, 21:41
huolsin vinssin ja jätin sen talliin kuivattelemaan.
Tikkaat saunan katolle tuli korjailtua
Pieni nokipoika pääsee turvallisesti nuohous hommiin :)
paitsi tääläpäin nuohooja ei ole mikään pieni :D:D
Kaitsu67
28.10.2012, 17:18
Säädetty Discon HD raidetangon ja ohjausvarren asennuksen jäljiltä ratti suoraan ja purettu Rangen kojelautaa.
Patrollilla tehty koeajo ja takajarrut säädetty kohilleen,ilmat pois jarruista,cooleri todettu pitäväks kaikkine putkineen ja ahdot säädetty jetsulleen 0.9bar ja omatekele polttoaineen lämmitinkin (versio 1) asennettu nyt. Auto onkin ollu telakalla jo useamman kuukauden ja kohta pääsee taas baanalle :)
Kahvinkeittimen nappi vaihdettu. Ei tarvi enää kiilata nappia mukilla... :)
Jeepin ABS jarruihin vaihdettu hydroboosti moottori.Taas jarruttaa
No tiistaina tulj tätä skoderia korjattua. Kalvaimella veivasin mitat kohalleen kun tuon varaosa-kruunuputken teleskooppikiinnitys heitti vain millin.
Tänään sitten nippuun ja koeajelua. :eek:
Ei liene korjaus, pikemminkin parannus.
Laitoin teholed-valot peruutustuikkujen lisäksi, nyt näkee peruutella.
L200 mitsun jakolaatikon vaihdoin aamupäivä askareina.
Tailsthefox
02.11.2012, 13:19
Doodii... kävinpä katastaa lantikan, pitäs ruvet hiema hommii sit...:
- hitsata paikkoja
- hitsata runkoa
- laittaa käsijarru tsydeemi uusiksi.
- miettiä, miten stopata avaimen lähteminen kun moottori käynnissä (sammutetaan vaijerilla).
Eli piisaapi seuraavaks vkl jottai ees :p
Kaitsu67
02.11.2012, 13:26
Doodii... kävinpä katastaa lantikan, pitäs ruvet hiema hommii sit...:
- hitsata paikkoja
- hitsata runkoa
- laittaa käsijarru tsydeemi uusiksi.
- miettiä, miten stopata avaimen lähteminen kun moottori käynnissä (sammutetaan vaijerilla).
Eli piisaapi seuraavaks vkl jottai ees :p
Mikäs Lantikka on kyseessä? Defe, Range, Disco, Series?
(avainongelmaan voi kokeilla teettää uuden avaimen jos ei lähtis pois virtalukosta, muuten melkein aina virtalukon vaihto uuteen edessä...)
Kaitsu
Porvoon Hilma
03.11.2012, 17:01
Hilun lehtijousien takakannattimien puslat. Alku hiukan arvelutti että kuinkahan tuossa äijän käy, mutta hyvin se meni. Tarvittiin pikkuinen pullotunkki, jolla sai oikean välin aikaiseksi ja sitten lisäksi hallitunkki, pukit, mutterimopo jne.
Sit laitoin vielä defa-pikkupistokkeen ja sisätilalämmittimen paikoilleen. Nyt saa talvi tulla ( sais kyllä samantien mennäkin, ei oo niin väliksi vaikkei pääsiskään hiihtämään ):D
Kaitsu67
03.11.2012, 20:49
Discoon uudet akut ja led-työvaloja taakse.
Porvoon Hilma
04.11.2012, 18:31
Akkulaturiin uusi johto, lisäksi valmisteltu sisävaloasennusta ( nykyinen 5 W sisävalo on sellainen kekäle, jonka valossa ei näe mitään) valoteho kasvaa 400 % kun sisävalo on asennettu. Hiukset kärtsää ja tarttee olla takapenkillä aurinkolasit päässä. :rolleyes: no kuhan ny jotain lisävaloa edes:D
Kingistä calminin sarjan ylätukivarren puslat vaihettua ja lisättyä varsiin rasvanipat....
Ja siltikään ei outo kolahtelu ja vetely loppuneet!!! :mad:
Pittää vissiin seuraavaks vakaanjan tanko repiä kuikkaan keulilta!
Ei korjaus mutta putsaus.
Kaverin käyttikseen sellainen pikkuputsaus. Kivasti muuttui käyttis sisältä...
Kaitsu67
09.11.2012, 12:16
Led työvalot vaihdettu eteen ja sivuille siirretty edestä vanhat H3 umpiot led-polttimilla. Ja sisä-, taka- ja rekkarivaloihin vaihdettu kanssa led-polttimot. Tää tuli kyl tehtyä jo eilen...
Ajoneuvovhfradion naamataulu kiinni, oli korkannu ruuvi läpi muoveista. M3 kierretangosta sopiva pätkä, tuplamutterit päähän ja ison prikan kanssa paikalleen. Hyvin rokkaa.
Osat makso 5,85€ ja jäi vielä n.9 kertaan tarpeet.:D
Porvoon Hilma
09.11.2012, 20:20
Lisävalo Hilman komentosillalle niin näkee turata penkin takana olevan romukasan parissa. :D
Ajoneuvovhfradion naamataulu kiinni, oli korkannu ruuvi läpi muoveista. M3 kierretangosta sopiva pätkä, tuplamutterit päähän ja ison prikan kanssa paikalleen. Hyvin rokkaa.
Osat makso 5,85€ ja jäi vielä n.9 kertaan tarpeet.:D
KUVIA! Jokos taajuudet rokkaa?
Volvoton
10.11.2012, 03:31
Kesken ajon oli made in japan amc riisseli suotimen metallikuori pohjastaa revennyt n.15mm :O:O:O! Perskule, eipä ollut varasuodatinta mukana. Ei kuittia, filtteri kouraan ja palautustiskille asiaa näyttämään myyjä tarkasti koneelta ostohistarian ja kas, takuuhomma. Koko aikana ei mitään käynti häiriötä ollu vaikka paineella puski naftaa ympäriinsä. Koneena nissan SD33T. Ei kauheen huonot ole siirtopaineet 300000km ajetussa ilmastonpilaajalla. Kat on se joka nostaa häntää ja kehrää... Ei kuulu maasturiin!
LISÄÄ TALVIVAARAN KALTAISIA KAIVOKSIA. VANHAT AUTOT ROMUUN NE TUHOO LUONTOO.
Pa-letkuja vaihdeltu hyvällä menestyksellä. Ilmavuoto hävisi ja moottori pyörii nyt myös 550-1500 kierrosalueella. Mustat letkut vaihtu läpinäkyviin niin on jatkossa helpompi katella miten se dieseli siellä liikkuu.
KUVIA! Jokos taajuudet rokkaa?
Ollu tässä vähän kaikenlaista niin ei oo ehtiny paneutumaan kanavointiin, eipä sillä kun antennikin on vielä hakusessa.
Takapotkuhiluxiin tuli vaiheltua alakerran laakerit kaikki kerralla. 500tkm ajetuksi ei hassummat laakerit.
vartiainen
10.11.2012, 22:22
Tulipa asenneltua viimein eberin ohjaus tohon auton sisäpuhaltimeen.
Porvoon Hilma
11.11.2012, 17:03
Mudan täyttämät takajarrut.
Porvoon Hilma
13.11.2012, 18:35
Ja taas rentouttavaa nysväystä työpäivän jälkeen tuhannen bofoorin halogeenilampun valossa. Ilmanottoaukkojen ritilöiden putsaus, siellä oli neulasia pienehkön joulukuusen tykötarpeiksi.:D
Viikonloppuna pääsee taas metsuroimaan.. ;):rolleyes:
MuovipaskaCmersun takaluukun k-lukon korjasin santapaperilla ja vd,llä.
Logitechin hiiri saa uutta akkua sisuksiinsa. Entinen 600mAh joka ei oikein jaksanu enää pitää virtasta ja uus mallia nokia 6650 1400mAh tarvike akku.
Takajarrut remppailin king cabiin, tai olla vielä alkuperäiset jarrukengät siellä.
Alottelevan offarin patrollia ehjäilin eilen ja tänään, eilen laitoin sen tulille ja ajoin sen ilman kytkintä talliin ja tänään kävin ropaamassa kytkimen ehjäks ja samalla laitoin nappihehkun....nii ja annoin repullisen ohjeita.....
wuntzikka
18.11.2012, 19:25
volvon syöttöjä ja tyhjäkäyntiä
Kaitsu67
18.11.2012, 19:41
PA-suodatin vaihdettu ja sakkakupin vedet valutettu ulos. Purettu apparin puolen ikkunan nostimen mekaniikka > solmussa.
Porvoon Hilma
18.11.2012, 19:48
Putsasin, teroitin ja tankkasin sahat. Ja sit möyrin rasvaamassa kardaanit.
Vaihdoin maastodatsuniin pa putket ja nafta suodattimen.
HJ:n radiolle täytyi asennella uusi jännitteenalennin vanhan kyrvähtäneen tilalle. Samalla tuli ohitettua vaimon a-mersussa laatikkoöljyn jäähdytin kun se kusi ölpät pihalle ja uutta jäähdytintä en ala asentamaan. Saa nähdä jos tuo tarvii kesäksi jonkun tarvikekennon. Nyt öljyt kiertää noin 1,5 m aluputkessa laatikon ulkopuolella.
Tulipa jo korjattuu yks vuotava BL vanne,on vuotanu ainakin 3 vuotta.
tiisseli citroen xsaroja tyyppivikana vaivaava johtosarja härö tuli korjattua.
"Auto" päätti hyytyä oulun kaatopaikalle, luuli vissiin pääsevänsä viimeiseen leposijaansa. Tankissa oleva polttoaineensiirtopumppu päätti hiljentyä. Vika on johtosarjassa kuskinpuolen etuvalon takana, nipussa jossa on about 39476,5 piuhaa.
Kaivelin peräkontista romuja ja löysin johdon pätkiä ja teippiä. Yhdistelin johdot teipillä ja kytkin sisävalosta sähköt polttoainepumpulle siten, että kun sisävalon laittoi päälle lähti polttoainepumppukin käyntiin.
Kotiin päästyäni vedin yhtenäisen piuhan takavalolta pumpulle.
Ehkä joskus laitan ihan releellä ja kunnon johdolla tai sitten en :p
tiisseli citroen xsaroja tyyppivikana vaivaava johtosarja härö tuli korjattua.
"Auto" päätti hyytyä oulun kaatopaikalle, luuli vissiin pääsevänsä viimeiseen leposijaansa. Tankissa oleva polttoaineensiirtopumppu päätti hiljentyä. Vika on johtosarjassa kuskinpuolen etuvalon takana, nipussa jossa on about 39476,5 piuhaa.
Kaivelin peräkontista romuja ja löysin johdon pätkiä ja teippiä. Yhdistelin johdot teipillä ja kytkin sisävalosta sähköt polttoainepumpulle siten, että kun sisävalon laittoi päälle lähti polttoainepumppukin käyntiin.
Kotiin päästyäni vedin yhtenäisen piuhan takavalolta pumpulle.
Ehkä joskus laitan ihan releellä ja kunnon johdolla tai sitten en :p
Ostaisitko tältä mieheltä käytetyn auton ? :-)
tiisseli citroen xsaroja tyyppivikana vaivaava johtosarja härö tuli korjattua.
Kaivelin peräkontista romuja ja löysin johdon pätkiä ja teippiä. Yhdistelin johdot teipillä ja kytkin sisävalosta sähköt polttoainepumpulle siten, että kun sisävalon laittoi päälle lähti polttoainepumppukin käyntiin.
Kotiin päästyäni vedin yhtenäisen piuhan takavalolta pumpulle.
Ehkä joskus laitan ihan releellä ja kunnon johdolla tai sitten en :p
Tää on päivän piristys:):)
Ite aloin vaihtaan jarrusatulan tiivistesrjaa ja kaikki meni hienosti siihen asti ku ku aloin kiristään satulan pultteja. Ylimmäinen pultti kannasta napsahti poikki:mad:.
Uudet pultit ja momentilla kiinni...niin siitä huolimatta poikki. Maanantaina varaosaliikkeeseen takas purnaamaan!!
Ostaisitko tältä mieheltä käytetyn auton ? :-) :D
Missäs täällä oli se tykkää nappi :p
Kaitsu67
24.11.2012, 23:58
Vaihdettu Discon etuvilkut (umpiot) uusiin.