PDA

View Full Version : jeep cherokee kokemuksia


fj40 mörö
17.08.2011, 08:50
auton ostoa olis ilimassa ja pisti silimhän kivasti nuot cherokeet, onko palstalaisilla kokemusta hyvistä ja huonoista puolista, ja moottoria näkkyypi olevan kahella erillä diselillä ja pensalla mikä niistä erottuu edukshen ja mikä pyörittäs 33" renkhaja vaivattomammin, KEHUJA JA MOITHEJA kiitos

Gary Grand
17.08.2011, 08:55
Oletko HAKUa kokeillut?:confused:

Dethlock
18.08.2011, 13:13
Hyvä aihoahan tuo Cherokee on. Dieseleistä 2.1 on alitehoinen ainakin vetokäytössä eikä 2.5TD:kään mikään tykki ole mutta niilläkin pärjää aika pahoissakin paikoissa. Bensaversiot varmaan ihan kivoja jos polttoaineenkulutuksella ei ole merkitystä.

Noi Jeepin dieselit ovat vaan aika perseestä rakenteeltaan ja kannet tuntuu olevan kulutustavaraa. Ei mene meikäläisen järkeen miksi koneessa on erilliset kannet mutta kansipahvi on kuitenkin yhtä palaa.

JAMANT
18.08.2011, 13:21
Ei mene meikäläisen järkeen miksi koneessa on erilliset kannet mutta kansipahvi on kuitenkin yhtä palaa. Tuotantotekninen asia, sama kansi sopii 3 -pyttyiseen, 4 -pyttyiseen, 5 -pyttyiseen ja 6 -pyttyiseen, siksi!!

mparty
18.08.2011, 14:02
Nuo kiisselit tuntuu olevan hieman huonossa maineessa, kuulostaa siltä että tuo VM:n 2.5TD on aika lämpöherkkä kampe jolloin aika herkällä ylilämmöllä kannet paukkuu?
Meikäläisen 2.5TD:hen tein kansirempan heti parin kk sisään siitä kuin sen hankin, 2 kantta halki. Vaihdoin kaikki 4 ja rupesin panostamaan jäähdytykseen. Nyt kun jäähdytys on reilassa niin kone on pelannut hyvin reilun vuoden eikä ole vielä tullu toista kansiremppaa tehtyä :D

Kone vääntää alakierroksilla hyvin, 800rpm:llä vönkii pikkupuolella huoleti menemään. Ja kestää huoleti upotukset snorkkelin laiton jälkeen.

Yks lisäongelma kiisselien kanssa on että osa osista on aika tiukassa kun tuolla ameerikan päässä eivät ole noita kiisseliversioita harrastaneet...

Dethlock
18.08.2011, 16:21
Joo, en tarkoittanut että diesel on huono mutta ihmetyttää se että yhden kannen takia joutuu repimään koko paketin auki ja kun pahvi on kertakäyttökamaa niin nostaa kuluja turhaan. Itselleni tuo 2.5TD antaa ihan sopivasti tehoja (jos tulee paha paikka niin konee kyykkää ennen kuin hajoittaa jotain muuta ja kuski voi alkaa miettiä reittivalintaa uudestaan) ja kun samalla autolla ajaa kaikki ajot niin kulutuskin on järkevällä tasolla.
Enkä oikein usko että ylilämpö tappaa noita kansia vaan huono materiaalivalinta/suunnittelu.

mparty
18.08.2011, 21:45
Joo, en tarkoittanut että diesel on huono mutta ihmetyttää se että yhden kannen takia joutuu repimään koko paketin auki ja kun pahvi on kertakäyttökamaa niin nostaa kuluja turhaan. Itselleni tuo 2.5TD antaa ihan sopivasti tehoja (jos tulee paha paikka niin konee kyykkää ennen kuin hajoittaa jotain muuta ja kuski voi alkaa miettiä reittivalintaa uudestaan) ja kun samalla autolla ajaa kaikki ajot niin kulutuskin on järkevällä tasolla.
Enkä oikein usko että ylilämpö tappaa noita kansia vaan huono materiaalivalinta/suunnittelu.

Eikö aiemmissa VM:n diisseleissä ollu erilliset pahvit joka kannelle? Jostain syystä homma menny takapakkia kansirempan näkökantista...

Kovasti net isot pojat meinaa että jäähdytyksen puute aiheuttaa tuon ongelman, kuulemma VM:n koneet on takuuvarmoja pelejä meridiisseleinä kun tuo jäähdytys on siellä huomattavasti parempi. Tiiä sitten tuosta, aika näyttänee miten hyvin tuo omassa käytössä nyt kestää...

Tehot riittää meikäläisellekkin ihan loistavasti, ei tuu hapetettua. Nyt kun jakolaatikon pikkupuolen välityksetkin on vähän paremmat kuin vakiona alkaa hommasta pikku hiljaa nauttimaankin maastossa :D


Pitihän se käydä katurenkailla illalla venyttelemässä, joustotkin rupee jo riittämään :D

Tapsala
22.08.2011, 20:03
Lainataas hiukan topicia...

Eli hommasin vajaa kuukausi sitten vm.-89 cherokeen mettäpeliksi. Autoa hiukan tutkittuani huomasin et ei siinä oo ollenkaan jäähdytintä automaattilaatikon öljyille. Sen asennusta oon täs suunnitellu ja nyt mietityttää miten laatikkoon saa letkulähdöt? Kuvat olis kivoja...

Timo_L
22.08.2011, 20:14
Lainataas hiukan topicia...

Eli hommasin vajaa kuukausi sitten vm.-89 cherokeen mettäpeliksi. Autoa hiukan tutkittuani huomasin et ei siinä oo ollenkaan jäähdytintä automaattilaatikon öljyille. Sen asennusta oon täs suunnitellu ja nyt mietityttää miten laatikkoon saa letkulähdöt? Kuvat olis kivoja...

4.0 ja AW4 laatikkona? Aivan varmasti sieltä lootalta on jäähylle lähdöt, siellä ei välttämättä ole erillistä laatikon öljynjäähdytintä, mutta ymmärtääkseni joka ikisessa XJ:ssä missä on ollut 4.0 + AW4 niin vähintään syylarin kautta kiertää öljyt. Jos ei näin ole sulla, niin melkeinpä väittäisin että joku on tehnyt omia virityksiään sitten.

Katohan uudestaan auton alle, sieltä pitäisi lähteä putket missä kuvassa näkyy noi kaksi sinistä alumiininippaa - tosin alunperin siellä on sellaiset typerät pikaliittimet putkille:

http://i53.photobucket.com/albums/g79/jeffbachant/Jeep/DSC03830.jpg


..ja vaikka tän mukaan kytket sinne keulalle coolerin:

http://www.4x4trailhunters.com/tech/read/21