View Full Version : Nissan Patrol RD28-T opus hakusessa
v_valtteri
19.05.2011, 06:42
Elikkä omassa vm91 olevassa Patrollissa olisi ilmeisesti kansiremontti edessä. Kylmänä ei löydy puristuksia juuri ollenkaan, lämpöisenä tuntuu kyllä pelaavan.
Löytyisikö keltään minkäänlaisia kuvia tai ihan korjaamokäsikirjaa tuohon 2,8L turbokoneeseen. Mielummin kuvista ensin ihmettelis tilannetta ja rakennetta ennenkuin päräyttää kannen levälleen. Venttiilit tuohon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu 2 vuotta sitten, mutta sitä en tiedä että onko seeteille tehty mitään tai onko ne ylipäätänsä edes vaihdettavia. Kuulemma jonkinasteinen tyyppivika näissä että nuo seetit kuluu. Mikäli joku näidenkanssa on puljannu niin nyt otetaan kyllä hyviä neuvoja vastaan.
Onko paineet oikeen mitattu ?
v_valtteri
19.05.2011, 09:25
Uskoisin että on, sillä paineen mittaus suoritettiin paikallisessa Diesel asennus/huolto-liikkeessa. Ja syy miksi kävin tutkituttamassa oli siinä, että vielä näillä +10 asteen keleilläkään ei aina meinaa lähteä käyntiin ilman että lohkolämmitintä käyttää.
Rekisteröimätön
19.05.2011, 10:15
Uskoisin että on, sillä paineen mittaus suoritettiin paikallisessa Diesel asennus/huolto-liikkeessa. Ja syy miksi kävin tutkituttamassa oli siinä, että vielä näillä +10 asteen keleilläkään ei aina meinaa lähteä käyntiin ilman että lohkolämmitintä käyttää.
onko hehkutus tarkistettu? gr patrollissa se on oma maailmansa,harvoin vanhoissa toimii täydellisesti,releitäkin löytyy kolme ko.vehkeestä.ohjaus,päähehku,jälkihehku.minulla polttitulpat kun hehkutti vaikka oli avaimet taskussa,päähehkurele jumissa,ohjainreleessä olevissa kärjissä piikki.
v_valtteri
19.05.2011, 10:30
Hehkut on vaihdettu uusiin tammikuun puolivälin aikoihin. Senverta on toimivuuttakin tarkistettu että ainakin virtaa menee hehkuille hehkutettaessa.
Lämpimänä lähtee hyvin ilman hehkua käyntiin ja kylmänä vaatii hehkun.Tulpat on kahdessa eri piirissä ja on oltava oikeanlaiset muuten ovat entiset hyvinkin nopeasti, hehkuvalo voi toimia normaalisti vaikka ei hehkuta ensinkään.
v_valtteri
19.05.2011, 20:06
Kuumana lähtee hyvin käyntiin, mut ei oikein sillokaan hehkuttamatta. Hehkujärjestelmähän noissa on ihan yksinkertanen, eli aina kolme tulppaa kytketty rinnan ja sit kahta tällästä kolmen tulpan settiä kytketään joko rinna tai sarjaan aina tilanteen mukaan. Eli sinne saadaan joko 12V tai 6V hehkulle. Hehkuina on HKT:n CP-70 ja CP-71 tulppia. Tulpat jotka sieltä otin pois oli aika sekalaista seurakuntaa ja heikon näköisessä kunnossa. Hehkun merkkivalo ei tosiaan aina ihan ole aikansa tasalla, enempikin tulee seurattua jännitteitä ja hehkureleen napsahdusta. Tietenkään ei ole poissuljettua että hehkuissa vois olla jotain vikaa, mut lähinnä jo se että kylmänä ei koneesta saada puristuksia on jo sellainen vika joka haittaa melkoisesti diisselin syttymistä.