Kirjaudu sisään

View Full Version : hj:n murros jumisa


mikko.o.s
03.05.2011, 09:34
eli onko jotain konstia kun lukkorengas varmaan ottanu itteensä ja murros pitäis saada ehjänä irti?

TOYBOY
03.05.2011, 14:57
Tuollalailla ite irrotellu
http://www.youtube.com/watch?v=S0_jL83jMH8

HJ60
03.05.2011, 17:23
Just noin, mulla käytössä vesijohtoputkea jonka halkasija on sopiva suoraan siihen tähteen.

BJ-40/76
03.05.2011, 17:54
Vesijohtoputki sisähalkaisijaltaan sellainen, että vetari sopii reilusti sisään.
ottaa siis kiinni tuohon tähteen.

Jos haluat säästää tuota stefan liukupintaa, niin kääräse siihen
muutama kierros jeesusteippiä.

Ja kun vetari sikalujassa, niin silloin pitää lyödä putki suoraan alasimeen:mad:
ja silloin on syytä käyttää vesijohtoputken sisällä pehmusteena vaikkapa
lämppäriletkun palaa, tai paperisutturaa....... (ettei vetari osu alasimeen)

Huom. putken pään suotava olla suora, eikä vähän sinneppäin.

ja jos joutuu hakkaamaan kovasti, niin muista tarkistaa tuo nivel huolellisesti
vaurioiden varalta. (senhän voi purkaa irrottamalla kuulat ensin, sitten se
kuulanpidin lähtee määrätyssä asennossa ulos)
Muista kasata nimenomaan alkuperäiseen järjestykseen, kuulanpidin sopii
molemmin päin ja yhteensä 12 asentoon, ja kuulat 5 eri väärään väliin, samoin kuin tähti.....

Rekisteröimätön
03.05.2011, 19:08
jep tolla putkella on tullu koputeltua mutta ei...!!!

BJ-40/76
03.05.2011, 22:25
Kaikki nivelet on lähtenyt tuolla putki/kova alusta yhdistelmällä.
toki jos tuo alasin on unohtunut pois matkasta, niin silloin on tullut
silppua Filmivanerista ja pihalaatoista.

Mutta tuolla vajaan metrin vesijohtoputkella ja min. 40 kg
alasimella vetarin päästä lähtee poorit+ lankasokka menee palasiksi.

Toki mulla on tuo sääli jäänyt jo vuosikymmeniä sitten taka-alalle:o

Yksi "hätä/apu/vara" konsti on irroittaa se nivelen vetarin puoleinen
sokkarengas, ja kopasta nivel entistä syvemmälle: ja sitten kopsuttele
se lukkorengas "poikittain" nivelen sisään.

Ja sitten SIKA KOVA ISKU tuolla putkella alasinta vasten, niin sokkarenkaasta
tulee moniosainen.

Toki, voihan se olla lujemmassakin, mutta....

p.s Muista viilata se sokkalangan ura SELLAISEKSI, että se asettuu veto-akselin päähän, vasten niveltä, nimenomaan oikeaan kohtaan.

Jappi
03.05.2011, 22:57
Mikä on tilanne että nivel on tärkeämpi pitää ehjänä kuin tikku?

mikko.o.s
04.05.2011, 11:20
kyllä molemmat pitäs pitää ehjänä! akseliin tulee uudet romut sisään ja vanhat murrokset menis viä varalla...

Eskimo
04.05.2011, 11:56
Hommaat toiset vetarit ja annat olla tämän jumipaketin nipussa. Helpompi vaihtaa mettässä koko pakettina kuin pelkkä murros ;)
Toki tartee molemmin puolin omat mutta elämä on.

Jappi
05.05.2011, 14:49
kyllä molemmat pitäs pitää ehjänä! akseliin tulee uudet romut sisään ja vanhat murrokset menis viä varalla...

Anna sitten olla kasassa, jätä vaikka se uusi varalle.Sitten kun se vetonivelen vaihto tulee tarpeelliseksi niin vanha kannattaa suosiolla halkaista rälläkällä.

Olen nähnyt yhden vetonivelen vaihdossa tuhotun vetoakselin.Oli lähtenyt lukkorenkaan mukaan se uran reuna kun oli tarpeeksi paukutettu...Ja siinä on myöskin syy miksi toyotalta ei saa henkilömalleihin ollenkaan ulompaa vetoniveltä varaosana.

mikko.o.s
05.05.2011, 17:00
kylä se jo antautu! oli siä poorin ulkoreunassa hieman kolhua mikä ilmeisesti pisti vastaan molemmat ehjinä irti.
on varmaan ollu aika talkoot kun on tungettu toi murros paikalleen...