Kirjaudu sisään

View Full Version : -92 Mitsu (gen 2) pajeron rakentelua.


Ahma
13.04.2011, 13:47
http://img.photobucket.com/albums/v627/zimi/Pajero/02092010157.jpg[/IM
[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v627/zimi/Pajero/IMG_6279.jpg

Lehis
13.04.2011, 14:07
Tuohon turakki mallin mankku jalkaan kannattaa suuntautua pienellä varauksella, lähtöö pikku pompusta melko livakkaan...

Näytti äkkiseltään ainakin samalta:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2126&pictureid=74511
Pompusta alas ja renkaan ympäri...loppu sekin kuuluvuus :D

Ahma
13.04.2011, 14:17
Jaajaa mulla toi on kyllä NIIN tiukassa katossa et oikein ihmetyttää. Kait noissa(kin) on eroja kuten monessa muussakin tuon maan tuotteessa :) Nii kyllä on ihan idäntuote tuo antenni ja pirun hyvin kuuluu, paremmin ku wilson 1000 josta tuli nyt vara-antenni tuon takia.

Lehis
13.04.2011, 14:21
Nii kyllä on ihan idäntuote tuo antenni ja pirun hyvin kuuluu, paremmin ku wilson 1000 josta tuli nyt vara-antenni tuon takia.

Nyt kyllä hyökkii "radio hullut" siu kimppuun kun tommosia menit laukomaan :D

Aneetin vaihto itselläkin esissä, tää ei tykänt tuosta turakki aneetista, nyt Firestik 125 joka on liika raskas, jos sit koittais 2,6m pulun tappajaa ja sen kestävyyttä luonnossa...

Ahma
13.04.2011, 14:23
Nyt kyllä hyökkii "radio hullut" siu kimppuun kun tommosia menit laukomaan :D

Aneetin vaihto itselläkin esissä, tää ei tykänt tuosta turakki aneetista, nyt Firestik 125 joka on liika raskas, jos sit koittais 2,6m pulun tappajaa ja sen kestävyyttä luonnossa...

Ettei mua ihan lynkata ni on säädetty swr mittarilla laalaa ja ikävä kyllä kuuluvuus parempi tuolla piiskalla. :D

Ahma
13.04.2011, 14:28
Tässä olin jo kahden vaiheilla ja kerran kokeilinkin vaihtaa koko autoa HJ61 malliin ja hodariakin kattelin mut taidan ottaa haasteen vastaan ja tehä kaiken uhallakin tuosta maastokulkineen. Mun tarpeet riittää tolle kunhan tosiaan rengastus vaihtuu malliin "hölmö" :D Ajettavuudeltaan tuo on vielä ihan ok mut kulutus jo nyt kova joten aivan sama sit mitä vie isommilla pyörillä. Harrastustoimintaan tuo on 100% passeli ja joutuu siinäkin hommassa autoilee metissä jne jne. KAIKESTA kiitos Tiipelle et yleensäkkin koko maastoautoiluun joskus hurahdin ja monen monta vuotta olinkin ilman minkäälaista peliä ja sit menin ostamaan jonkun pajeron :) ei vaan tästä tehdään stressinpoisto lelu ja on tuohon kaikkee tehty mitä ei nyt muistakkaan...

Rekisteröimätön
14.04.2011, 00:42
Hyvältä näyttää, jatka samaan malliin... :)

Mukava tosiaan lukea vaihteeksi 2.koppaisen Pajeronkin rakentelusta. Näitä rojekteja näkee täällä liiankin harvoin. Hyviä aihioitahan ne ovat, pienellä laitolla tosiaan saa ihan kelpopelejä harrastuskäyttöön.

Korotusta tosiaan suunnittelitkin, meinasitko korinkorotusta vai jousituksen, nostoa?

Ahma
15.04.2011, 13:15
Hyvältä näyttää, jatka samaan malliin... :)

Mukava tosiaan lukea vaihteeksi 2.koppaisen Pajeronkin rakentelusta. Näitä rojekteja näkee täällä liiankin harvoin. Hyviä aihioitahan ne ovat, pienellä laitolla tosiaan saa ihan kelpopelejä harrastuskäyttöön.

Korotusta tosiaan suunnittelitkin, meinasitko korinkorotusta vai jousituksen, nostoa?

Koria nostetaa nyt aluks 5cm ja katotaa sit miten loput nostot. Liian kallista ruveta temppuilee jousituksen kanssa jos ei sit keksi jotain "omaa" juttua.

Ahma
16.04.2011, 06:30
Korotusta 5,5 cm

http://img.photobucket.com/albums/v627/zimi/Pajero/15042011295.jpg

Dectane
16.04.2011, 09:26
Sulla meni paskaksi nuo puskurivalot, onko nuo toiset muka lailliset? Mulla on ollu semmonen käsitys että nuo ois laittomat suomessa.. Sen takia oonki ostelemassa "facelift" mallin takavaloja että sais valot niihin niin ei tarvis uuteen takapuskuriin kehitellä mitään.

Nuhapumppu
16.04.2011, 12:01
Sulla meni paskaksi nuo puskurivalot, onko nuo toiset muka lailliset? Mulla on ollu semmonen käsitys että nuo ois laittomat suomessa.. Sen takia oonki ostelemassa "facelift" mallin takavaloja että sais valot niihin niin ei tarvis uuteen takapuskuriin kehitellä mitään.
Joo ei saa olla nuilla vakio paikoilla valot,joku näkyvyys ongelma niissä oli miksi ne on pitänyt tuonne puskuriin siirtää,joku lukeneempi vois valaista asiaa enempi. Mutta tuskin poliisit tuota tajuaa,katsastusmies sitten saattaa alkaa itkemään.

RalliJari
16.04.2011, 15:08
Joo ei saa olla nuilla vakio paikoilla valot,joku näkyvyys ongelma niissä oli miksi ne on pitänyt tuonne puskuriin siirtää,joku lukeneempi vois valaista asiaa enempi. Mutta tuskin poliisit tuota tajuaa,katsastusmies sitten saattaa alkaa itkemään.

Ne takavalot on joillekkin markkinoille siirretty puskuriin ku niitten näkyvyys vakiopaikoilla on rajallinen viistosta katottuna kun on vararengas ovessa. Käsittääkseni ku ei oo vararengasta näköesteenä enää niin saa olla valot oikeilla paikoillaan.

Nuhapumppu
16.04.2011, 19:02
Ne takavalot on joillekkin markkinoille siirretty puskuriin ku niitten näkyvyys vakiopaikoilla on rajallinen viistosta katottuna kun on vararengas ovessa. Käsittääkseni ku ei oo vararengasta näköesteenä enää niin saa olla valot oikeilla paikoillaan.
Joo saa,kunhan raapii jostakin siihen e-hyväksyty valot. Tuossa keskustelua MCF puolella samasta aiheesta. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=30071.0

Ahma
16.04.2011, 20:09
Vararengas hitoille tosiaan ja sit se E-hyväksyntä :( ku olis ni vot. Mulla ei ole mitää muuta ku oma hyväksyntä noille parkeille mut e-hyväksytyt äärivalot löytyy katolta. Jos löytyy Suomesta tai jostain kaukomailta niitä "oikeita" valoja ni kiinnostaa minuakin.

Ahma
16.04.2011, 20:23
Nyt on korotettu 5,5cm. Sit puskurit ylös + karjarauta. Vetokoukku lähtee pois kokonaan kun joskus jos sen vinssin laittais :)

http://img.photobucket.com/albums/v627/zimi/Pajero/16042011297.jpg

Ahma
06.07.2011, 08:00
Eipä ole tullu muuta ku ajeltua :) ja Venäjän maalla katkes pallonivel simpukan ja raidetangon välistä eikä ollut edes kummoinen paikka mut lie rasituksesta mennyt. Nyt on ollu vähän mielessä et josko sais vaihdettua Patrol/Hj versioon, koska ei mun rahoilla tätä koroteta enempää. Ja vaikka väitetään mitä ni tuskin kestää voimansiirto isompia pyöriäkään MUT katotaa nyt jos ei tule vaihtareita ni rälläkällä sit sohimaan ja siitä sit. Kaikinpuolin muuten oon tyytyväinen peliin mut maavara pöpelikössä on pieni 33" pyörillä ja joo kuskista se on kiinni muttei aina. Takavaloja muuttelin niin et nyt ovat lailliset, paitsi sumari jonka väsään sit erillisenä jos tarve vaatii. Pikkusen kun kattelee Venäjän reissujen jälkeen autoa ja kiristelee paikkoja ni dieseliä tankkiin ja matka jatkuu.....

Ahma
06.07.2011, 08:01
Jonkulaisen snorkkelin väsäsin ja konehuoneesta myös klemmareita iso kasa vaihdettu ja kiristelty ettei muuten sit ime vettä

http://img.photobucket.com/albums/v627/zimi/Pajero/Valokuva0007.jpg

Ahma
05.08.2011, 18:21
Eli nyt tässä viimeisen Venäjän reissun jälkitutkinnassa havaittu ruostevauroita rungossa ja helmoissa, kuskin etuvetarin suojakumi paskana ja sit auto talliin pukeille. Oon koettanu myydäkkin tahi vaihtaa mutta taitaa olla paras ajella sillä minkä tuntee ja tietää. Helmat vaihtuu palkki helmoiks ja runkoon parsittava uutta tilalle :D ja suojakumi vaihtoon. Haaveilin 37" alle mutta ei ne mahdu ilman taikuutta eessä liikkumaan ja voimansiirto oksentaa 100% niillä renkailla joten tyydytään 35" rinkuloihin. Irrotettavan vetokoukun väsään samalla ni helpottaa koukun kanssa leikkimistä. Tosiaan viime reissun aikan mietiskelin jotta jos en pääse 35 eteenpäin ni sit oon menemättä mut auto itessään toimii hienosti ja voimaahan siinä ei ole mut koetetaan pärjätä näillä. Jos tässä 1-2kk uhraa rauhassa ni pääsee sit liukastelee entistä ehommalla haperolla :) Saa nähä mitä sitä keksii kun tallille menee pitkästä aikaa tällei et auto on jo valmiina pukeilla odottamassa...

Ahma
15.08.2011, 20:28
Näin se elämä heittelee ja pajero lähti taloudesta. Nyt kohti uusia maasturi tuulia :)