jonza
05.03.2011, 15:19
eli oon aloittanut jo tuossa kuukausi sitten pikkuhiljaa rakentelemaan itselleni kulkinetta metsä- ja kalareissuille. en enhä olisi tästä pajerosta muuten kiinnostunut mutta se on leimattu 2+2 pakuksi..
jonkun verran on kokemusta koritöistä että en kovin helposti ruosteesta säikähdä. TÄSSÄ SITÄ PIISAA!!
lähdetäänpä liikkeelle..
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/1-1.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/5.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/6.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/7.jpg
ihan kaikkia ruostepaikkoja en ole edes kuvannut.
-katon pokkaukset on ympäriinsä kupruilla
-takapaksin alakulmasta puuttui pala.
-takaluukun kehyksen yläkulmassa peukalon mentävä reikä.
-tuulilasin ympärys läpimätä
-kyllä sitä ruostetta ihan piisaa :)
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/4.jpg
apukuskin helma lähti lähes kokonaan käsivoimin irti. loput irti laikalla.
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/10.jpg
apparin lattia oli pehmeä pitkältä matkaa. piikillä ja vasaralla kopistelin eka tupakkiaskin kokoisen reiän joka leveni ja suureni kokoajan. loppujen lopuksi melkein koko etulattia oli otettava auki.
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/3.jpg
pehmeät pellit jatkui vielä hyvän matkaa lokasuojan puolelle..
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/3-1.jpg
uus lattia tuli 1,5mm pellistä :)
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/4-1.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/6-1.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/1-2.jpg
vanhat koritiivistykset oli hävinnyt lähes kokonaan ja kitinä oli sen mukainen.. kaavin kaiken massan mitä irti sain ja uusin saumat tiiviste-massalla. ehkä vähän liiankin vahvasti :D
kori tuli myös maalattua sisäpuolelta mustaksi ihan vaan omaksi huviksi ja yleisen siisteyden kannalta..
tuli hommattua myös bitumimattoa. ajattelin tunkea sitä kattoon ja kylkiin yms niin paljon että tuo kivireki edes vähän hiljenisi :D
tosiaan tuo ajettiin siirtokilvillä 380km päästä kotiin. käsijarru oli ainoa jarru mikä jotakuinkin toimi.
taakse ei tullut jarruputkia ollenkaan eli ne oli tehtävä uudet. 7metriä meni kupariputkea.
lisäksi kylmänä oli pikkuisen käyntihäiriötä ja hyvien neuvojen avustamana löysin polttoaineen imuputkesta pari pientä reikää.. vaihdoin samalla imu sekä paluuletkut uusiin. samalla uusin polttoainesuodattimen. nyt ei ole tietoakaan käyntihäiriöistä :)
palkkihelmat tuli myös hitsattua paikalleen.. oli yllättävän yksikertainen ja nopea projekti.. materiaalina käytin 50x100x3 rhs putkea..
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/04032011204.jpg
seuraavana numerossa on pohjan hiekkapuhallus. tarkoitus ei ollut puhaltaa tuota ihan cliiniksi. siksi ei koriakaan alettu irroitella.. puhallettiin vaan kaikki ylimääräinen irtop*aska alustamassan tieltä pois.. samalla kertaa tuli myös massattua tuo koko pohja.. eka kertaa kokeilin ruiskutettavaa alustamassaa ja voin kertoa että on hyvää tavaraa!!!
että semmosta..
jonkun verran on kokemusta koritöistä että en kovin helposti ruosteesta säikähdä. TÄSSÄ SITÄ PIISAA!!
lähdetäänpä liikkeelle..
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/1-1.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/5.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/6.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/7.jpg
ihan kaikkia ruostepaikkoja en ole edes kuvannut.
-katon pokkaukset on ympäriinsä kupruilla
-takapaksin alakulmasta puuttui pala.
-takaluukun kehyksen yläkulmassa peukalon mentävä reikä.
-tuulilasin ympärys läpimätä
-kyllä sitä ruostetta ihan piisaa :)
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/4.jpg
apukuskin helma lähti lähes kokonaan käsivoimin irti. loput irti laikalla.
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/10.jpg
apparin lattia oli pehmeä pitkältä matkaa. piikillä ja vasaralla kopistelin eka tupakkiaskin kokoisen reiän joka leveni ja suureni kokoajan. loppujen lopuksi melkein koko etulattia oli otettava auki.
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/3.jpg
pehmeät pellit jatkui vielä hyvän matkaa lokasuojan puolelle..
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/3-1.jpg
uus lattia tuli 1,5mm pellistä :)
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/4-1.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/6-1.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/1-2.jpg
vanhat koritiivistykset oli hävinnyt lähes kokonaan ja kitinä oli sen mukainen.. kaavin kaiken massan mitä irti sain ja uusin saumat tiiviste-massalla. ehkä vähän liiankin vahvasti :D
kori tuli myös maalattua sisäpuolelta mustaksi ihan vaan omaksi huviksi ja yleisen siisteyden kannalta..
tuli hommattua myös bitumimattoa. ajattelin tunkea sitä kattoon ja kylkiin yms niin paljon että tuo kivireki edes vähän hiljenisi :D
tosiaan tuo ajettiin siirtokilvillä 380km päästä kotiin. käsijarru oli ainoa jarru mikä jotakuinkin toimi.
taakse ei tullut jarruputkia ollenkaan eli ne oli tehtävä uudet. 7metriä meni kupariputkea.
lisäksi kylmänä oli pikkuisen käyntihäiriötä ja hyvien neuvojen avustamana löysin polttoaineen imuputkesta pari pientä reikää.. vaihdoin samalla imu sekä paluuletkut uusiin. samalla uusin polttoainesuodattimen. nyt ei ole tietoakaan käyntihäiriöistä :)
palkkihelmat tuli myös hitsattua paikalleen.. oli yllättävän yksikertainen ja nopea projekti.. materiaalina käytin 50x100x3 rhs putkea..
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/04032011204.jpg
seuraavana numerossa on pohjan hiekkapuhallus. tarkoitus ei ollut puhaltaa tuota ihan cliiniksi. siksi ei koriakaan alettu irroitella.. puhallettiin vaan kaikki ylimääräinen irtop*aska alustamassan tieltä pois.. samalla kertaa tuli myös massattua tuo koko pohja.. eka kertaa kokeilin ruiskutettavaa alustamassaa ja voin kertoa että on hyvää tavaraa!!!
että semmosta..