PDA

View Full Version : pätkä projekti.


jonza
05.03.2011, 15:19
eli oon aloittanut jo tuossa kuukausi sitten pikkuhiljaa rakentelemaan itselleni kulkinetta metsä- ja kalareissuille. en enhä olisi tästä pajerosta muuten kiinnostunut mutta se on leimattu 2+2 pakuksi..
jonkun verran on kokemusta koritöistä että en kovin helposti ruosteesta säikähdä. TÄSSÄ SITÄ PIISAA!!

lähdetäänpä liikkeelle..

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/1-1.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/5.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/6.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/7.jpg
ihan kaikkia ruostepaikkoja en ole edes kuvannut.
-katon pokkaukset on ympäriinsä kupruilla
-takapaksin alakulmasta puuttui pala.
-takaluukun kehyksen yläkulmassa peukalon mentävä reikä.
-tuulilasin ympärys läpimätä
-kyllä sitä ruostetta ihan piisaa :)

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/4.jpg
apukuskin helma lähti lähes kokonaan käsivoimin irti. loput irti laikalla.

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/10.jpg
apparin lattia oli pehmeä pitkältä matkaa. piikillä ja vasaralla kopistelin eka tupakkiaskin kokoisen reiän joka leveni ja suureni kokoajan. loppujen lopuksi melkein koko etulattia oli otettava auki.

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/3.jpg

pehmeät pellit jatkui vielä hyvän matkaa lokasuojan puolelle..

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/3-1.jpg

uus lattia tuli 1,5mm pellistä :)

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/4-1.jpg

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/6-1.jpg

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/1-2.jpg

vanhat koritiivistykset oli hävinnyt lähes kokonaan ja kitinä oli sen mukainen.. kaavin kaiken massan mitä irti sain ja uusin saumat tiiviste-massalla. ehkä vähän liiankin vahvasti :D

kori tuli myös maalattua sisäpuolelta mustaksi ihan vaan omaksi huviksi ja yleisen siisteyden kannalta..
tuli hommattua myös bitumimattoa. ajattelin tunkea sitä kattoon ja kylkiin yms niin paljon että tuo kivireki edes vähän hiljenisi :D

tosiaan tuo ajettiin siirtokilvillä 380km päästä kotiin. käsijarru oli ainoa jarru mikä jotakuinkin toimi.
taakse ei tullut jarruputkia ollenkaan eli ne oli tehtävä uudet. 7metriä meni kupariputkea.

lisäksi kylmänä oli pikkuisen käyntihäiriötä ja hyvien neuvojen avustamana löysin polttoaineen imuputkesta pari pientä reikää.. vaihdoin samalla imu sekä paluuletkut uusiin. samalla uusin polttoainesuodattimen. nyt ei ole tietoakaan käyntihäiriöistä :)

palkkihelmat tuli myös hitsattua paikalleen.. oli yllättävän yksikertainen ja nopea projekti.. materiaalina käytin 50x100x3 rhs putkea..

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/04032011204.jpg

seuraavana numerossa on pohjan hiekkapuhallus. tarkoitus ei ollut puhaltaa tuota ihan cliiniksi. siksi ei koriakaan alettu irroitella.. puhallettiin vaan kaikki ylimääräinen irtop*aska alustamassan tieltä pois.. samalla kertaa tuli myös massattua tuo koko pohja.. eka kertaa kokeilin ruiskutettavaa alustamassaa ja voin kertoa että on hyvää tavaraa!!!


että semmosta..

jonza
13.03.2011, 20:24
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/uus9.jpg

tänään tuli naputeltua takapuskuri paikalleen.. oli ne vanhat astinpellit niin härskin näköiset että leikkelin alumiinipellistä uudet natimmät.. takaluukkukin on vaihdettu parempikuntoiseen.. myös rekisterikilven alusmuovi on uusittu. vaihdoin myös uuden krivan ympärysmuovin.

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/uus11.jpg

olematon kuva palkkihelmoista..

tänään tuli myös kasattua keulan osat ja laitettua uudet iskarit taakse.. väänsin apukuskinpuolen iskarin alapään mutterin niin tiukalle että perkules heikko pultti meni poikki >:( onneksi on varaosa paje niin sieltä ruuvasin sen petilevyn uuden..

tiistaina kokeillaan hakea leima..

jonza
15.03.2011, 17:18
niin vaan meni pajero näyttämällä läpi.. tuli vielä kehuja rungon ja pohjan hyvästä kunnosta.. ja päästötkin oli poikkeuksellisen pienet.. hip hei!! nyt voikin aloittaa sisustan kasaamisen ja keväämmällä roiskitaan uus maali pintaan.. :)

jos jollakin on tarjolla pätkäpajeroon hyväkuntoista kattoverhoilua niin ostan pois..

JJ90
11.05.2011, 16:57
Onko tullu päivityksen arvoista etenemistä projektin tiimoilta?

Minkä kokoista palkkia tuo helma on?

Heguli
11.05.2011, 19:37
tosiaan tuo ajettiin siirtokilvillä 380km päästä kotiin. käsijarru oli ainoa jarru mikä jotakuinkin toimi.
taakse ei tullut jarruputkia ollenkaan eli ne oli tehtävä uudet.

Hieman OT mutta tuollaisella autolla EI AJETA yleisellä tiellä metriäkään. :mad::mad::mad::mad::mad:

jonza
15.05.2011, 06:52
no muista vaihtoehtoja ei tuossa vaiheessa ollut.. niin tai näin, laillinen siirto tuo oli..

pajeroon tuli kasattua koko sisusta paikalleen.. kattoverhoilu jäi uupumaan:( palaan sen tiimoilta asiaan uudestaan kun projekti on muuten valmis.
tuli myös tungettua kyljet ja lattia täyteen bitumimattoa ja voin kyllä suositella jokaiselle! hirvaä hommahan siinä on mutta pajero alkoi tuntua autolta kun jokaisessa pompussa ei koko kori kilise ja kolise..

nyt viikonpäivät olen kuiduttanut ja kittaillut nuo suurimmat ruostevauriot kuntoon.. hullu juttu mutta katto oli ruostunut kaikista pahiten! katossa oli pieni halkeama ja kun aloin raapia siitä ympäriltä pintaa rikki niin huomasin että pakkeli oli irronnut kattopellista noin 50cm*40cm alueelta!! pakkohan sellaiset on kuntoon pistää.. tänään olisi tarkoitus ajaa pajero hallille missä se saa tuon u-pol raptorin pintaansa.. tällä kertaa matka tehdään ilman ovia :D ovet ovat jo hallilla..

jonza
15.05.2011, 06:54
Onko tullu päivityksen arvoista etenemistä projektin tiimoilta?

Minkä kokoista palkkia tuo helma on?


palkki on 100x40x3 rhs

-MaTTi-
15.05.2011, 09:20
kuiduttanut ja kittaillut nuo suurimmat ruostevauriot kuntoon..
Miks? :eek: Hyvin palo sauma aiemmin ja nyt sitten alettu venettä tekemään?

jonza
15.05.2011, 10:53
tosiaan tuossa katossa on paikkapaikoin, varsinkin tuon kourun vieressä melkein sentin vahvuinen tasoitekerros. ihan tehtaan jäljiltä.. sieltä kourusta pääsee jossain vaiheessa maalin haljettua vettä katon ja tasoitteen väliin niin peli on selvä.. katto kukkii ja tasoite irtoaa vielä enemmän ja suuremmalta alueelta..

tuon mielelläni korjaisinkin sähköliimalla mutta parhaan jäljen saa kuitenkin lasikuitupakkelilla.. väitän vahvasti että tämänpäivän pakkelit alkaa olla niin hyviä että hyvin tehtynä ei enää ikinä tarvii paikkailla!

takaloksun tasoitin myös lkpakkelilla.. pitääpä käydä ottamassa pari kuvaa kun tuo on vielä tuossa pihassa :D

jonza
15.05.2011, 11:17
ei sitä kittiä ihan jokapaikkaan tarvii tunkea.. palkkihelmaan sai niin hyvän sauman että pieni pyyhkäisy laikalla sai helman näyttämään siltä, kuin se olisi ollut siinä kiinni tehtaalta asti..

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/SAM_1384.jpg

valmisteluja maalaukseen.. tuo näyttää totaaliselta tilkkutäkiltä kun olen maalaillut niin pohjamaalilla kuin ruosteenestopohjamaalilla.. muuten on pirun vaikea havaita jos pinnoissa on suurempia heittoja..

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/SAM_1388.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/SAM_1389.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/SAM_1390.jpg
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/SAM_1391.jpg

tuulilasi pitää vielä napata irti kun reunat on todella pahasti mädäntynyt.. tuohon joutuu jo lisätä peltiä tai vaihtoehtoisesti leikata koko a-pilari irti ja ottaa varaosa autosta ehjempää pilaria tilalle.. jälkimmäinen tuntuisi äkkiseltään helpoimmalta vaihtoehdolta..

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/SAM_1387.jpg

tuulilasi menee muutenkin uusiksi kun on haljennut monesta kohtaa.. samoin ruoste on polttanut tuon ikkunan tiivisteen ihan pilalle..

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/SAM_1392.jpg
maastonakit:p

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/SAM_1394.jpg
pellivanteet odottaa vielä paketissa.. et-22

jonza
26.05.2011, 20:36
pientä päivitystä..

ajoin auton tallille ja tein viimeiset hionnat ja peittelyt ennen maalaamista..
samalla tuli nypättyä tuulilasi irti.. ehjänähän se ei tietenkään lähtenyt!
http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/19052011254.jpg

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/19052011253.jpg

kun on kerran ruvettu niin maalataan sitten oven kaaretkin.

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/SAM_1408.jpg

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/SAM_1409.jpg

http://i541.photobucket.com/albums/gg361/pr3d4t0r/SAM_1412.jpg

kyllä tuli rouhee :o olen ehtinyt jo hieman kasata korinosia paikoilleen.. tänään asennutin myös uuden tuulilasin..
renkaatkin on pyöritelty vanteille.. ärrrrkele kun asentelin viimoista vannetta paikalleen niin huomasin että ´´tässähän on eri jako kun noissa kolmessa muussa´´:eek: pajerossa on jako 6x139,7 ja mulla oli kädessä 5 pulttinen vanne :S vihainen puhelu myyjälle ja uusi vanne lähti heti postiin.. korvaus tuli tottakai..