View Full Version : King Cappiin lukkoa eteen?
Rekisteröimätön
02.03.2011, 14:33
Tarkoitus on rakennella Pickupista vähän maastokelpoisempaa, ihan vaan harrastekäyttöön.
Kyse on 99-mallin 2.5TD King Capista, onko mitä mahdollisuuksia saada sinne minkäänlaista lukkoa eteen, tietääkö kukaan?
ARB:n paineilmalukkoa ei kuulemma saa kuin taakse?
Kyllähän sinne saa torsen-, pala ja paineilmalukkoa... riippuu vaan rahasta ja rakentamisen määrästä : )
Kirjauduppa palstalle ja laita YVtä niin poristaan lisää mahdollisuuksista...
-JEO-
Partajeesus
03.03.2011, 13:52
Poriskaa ihan julkisesti. Kiinnostaa varmaan muitakin...
Rekisteröimätön
03.03.2011, 15:14
Jotain juttua perien lukoista tuossa topicissa, tekniikka monesti yhtenevää ainakin WD21-pohjaisissa KC,Pathfinder ja Terrano.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=53934&highlight=terrano
Muistaakseni Race.fi tarjosi Quaifea, tsekkaa myös sieltä
nyyperinä finderi
Kaltiainen
03.03.2011, 21:38
No nyt on rekisteröidytty (ex.Rekisteröimätön)
Autossa on ilmeisesti tämä R180A tyypin etuperä ja ei oota on myyty kaikissa paikoissa, joista olen osannut kysellä. Myös ARB:n katalogi antaa tylyn ei.
Autoon on tarkoitus asennella vinssi, panssarit, korotus ja varmaan taakse paineilmalukko, mutta kovasti himottaisi myös lukko etupäähänkin( siellähän ei ole mitään).
Itellä ei ole juuri mitään hajua tekniikasta, eli rahalla rakennellaan.
Erittäin suurella kiitollisuudella otetaan ehdotuksia/ ratkaisuja/ tekijöitä vastaan etupään lukon suhteen.
Etsiskelin vielä yhtä sähköpostiviestiä tuon linkin kaverilta kun muistelin että olisivat luvanneet tehdä myös R180A:han sopivaa. Viesti kateissa, mutta vilkaise http://members.optusnet.com.au/amaxeng/five10/diff.htm Itse olen ihan öö mitoissa, myös spoorit ym. tarkisteltava. Pistä kyselyä, olivat asiallisen tuntuista porukkaa.
Max Peters: Phone number is 61 3 98423132 or mobile 61 0418485460. Email is amaxeng@optushome.com.au
Kaltiainen
04.03.2011, 10:27
Jotain alkaa sittenkin löytymään, kiitos. Kyselyä laitettu (amaxeng@optushome.com.au) ja (http://www.quaife.co.uk).
Korjatkaa KUN olen väärässä, Kyseessähän on ilmeisesti jonkinlainen automaattilukko? Onko ihan OK, vai pikkuisen kompromissi? Toki jos sinne ei muuta saa, niin varmaan parempi kun ei mitään.
Kyllä automaattilukko edessä on huonompi vaihtoehto kuin ei lukkoa ollenkaan. Edessä pitää olla kytkettävä, taakse kelpaa automaattikin. Jos eteen välttämättä haluaa automaattilukon, niin sitten manuaalinapalukko toiseen napaan ja sähkölukko toiseen napaan, niin saa löysätä toisen eturenkaan vetämästä kun haluttaa kääntyä ja automaatti tasauspyörästön lukko ei tätä ymmärrä.;)
Kaltiainen
05.03.2011, 12:31
Ahaa, siis ei kannata harkita noita edellä mainittuja, vai?
Kytkettäväähän ei tähän näytä saavan kirveelläkään(rahallakaan). Joten ARB pelkästään taakse ja etupää ilman. Vai saisko siihen vaihdettua koko etuperän toiseen (esim R200), mihin lukkoja löytyisi?
veijon-esso
05.03.2011, 13:21
Kyllä automaattilukko edessä on huonompi vaihtoehto kuin ei lukkoa ollenkaan. Edessä pitää olla kytkettävä, taakse kelpaa automaattikin. Jos eteen välttämättä haluaa automaattilukon, niin sitten manuaalinapalukko toiseen napaan ja sähkölukko toiseen napaan, niin saa löysätä toisen eturenkaan vetämästä kun haluttaa kääntyä ja automaatti tasauspyörästön lukko ei tätä ymmärrä.;)
Mulla on edessä ja takana automaattilukot (detroit locker) ja mitään mainitsemiasi kääntymisongelmia siitä ei löydy. Missä autossa sulla on ollu automaattilukko edessä joka on noin huono ollut kääntymään?
Ja offatessahan automaatti lukollinen kääntyy paremmin kuin kytkettävillä, jos kytkettävät on päällä. Eli automaattilukolla on kokoajan täys vetokyky ja silti hyvä kääntyvyys. Ei tarvii rämppää lukkoja kokoajan päälle ja pois. Kytkettävä voi kääntyä hieman paremmin ollessaan auki, mutta vastoin yleistä käsitystä automaattilukko ei ole yhtäpuuta ei rullaillessa eikä vetopäällä eikä siksi rajoita kääntymistä kuten kytkettävä ollessaan kiinni.
No empä ala veijon esson kanssa tinkaamaan, oli miten oli. Itse olen huomannut, että mieluummin vapaa keula kuin automaattilukollinen - vaikka etenemisen kustannuksella. Kytkettävä on paras, koska sen saa pois kun tarttee kääntyä ja päälle takas kun tarvii kummankin vetää etupäässä. Esimerkiksi lunta paljon ja vanha ura alla, niin lukollinen keula ei vaan nouse urasta pois - ees taas useita kertoja ja aina mennään sinne minne takapyörät näyttää. Kytkettävän lukon voi tällöin löysätä ja silloin kääntyy. Kun on päästy uralta pois niin lukko kiinni. Voi olla että kesäolosuhteissa tätä ongelmaa ei tule. En tiedä rasittaako jonku sormia tuo lukon pois kytkentä ja takas kiinni kytkentä, mulla ei ole sormenpäät väsähtänyt vielä.;)
On katu-auto jossa lukko ja on offiauto jossa vapaa keula. olen ajatellut että hitsaan offiauton etuperän tönkkiin ja laitan toiselle puolelle sähköisen napalukon, jonka voi vapauttaa kun tarvii kääntyä. Maantiellä löysätään sitten pelkälle perävedolle.
Taakse automaattilukko on hyvä, jopa parempi kuin kytkettävä, koska kytkettävä on vapari esim. talvi liukkaalla tienpäällä ja automaattilukossa vetää tällöin molemmat. Keulaan en automaattia laittais ylläolevista syistä, mutta tämä vain minun mielipide.