Kirjaudu sisään

View Full Version : Gen2 pajeron takalukon modaus hiluun. onko mahdollista?


velmeri83
27.01.2011, 14:00
Kun noista 2gen pajeroista löytyy tuota kytkettävää peränlukkoa oisko kellään tietoa onko kukaan koittanu sitä mihinkään muuhun sovitella esim hilux?

LaaLaa
27.01.2011, 14:40
Eihän tuo mikään amerikan temppu ole heittää koko akselia hiluksin alle. Hieman ehkä joutuu pelaamaan vanteella, että leveys osuu suunnilleen etupään kanssa kohdalleen.
Samallahan sitä vaihtaa hiluxiin pajeron tukivarret ja kierrejouset niin päsee iänikuisista vankkurin jousista eroon.

luppakorva
27.01.2011, 16:49
Välitys täytyis saada jotenkin kohalleen. Oliks Hiluksissakin murikka keskellä?

IironSika
27.01.2011, 16:54
On keskellä. Mikäs välitys Pajerossa on?

metsienmies
27.01.2011, 17:15
http://www.mitsubishi4wd.com/foorumi/index.php/topic,31.0.html

tuosta voi valita mieleisen... :rolleyes: :D

klupilta löytyy helposti...

LaaLaa
27.01.2011, 17:28
On keskellä. Mikäs välitys Pajerossa on?

kvg:D

Gen 1

2.3TD = 4.875, 5.29
2.6 / 2.5TD = 4.625, 4.875
2.5TDI = 4.625, 4.875
3.0 V6 = 4.625, 4.875
t/case = 1.944:1 low range for 2.6, 2.3TD & 2.5TD, 1.925:1 for 3.0 V6

Gen 2

2.6 = 4.875
2.5TD & 2.5TDI = 4.875, 5.29
3.0 V6 = 4.625, 4.875
2.8D = 4.875
2.8TDI = 4.90
3.5 DOHC V6 = 4.636
t/case = 1.925:1 low range for 2.6, 2.5TD, 2.5TDI & 3.0 V6, 1.90:1 for 2.8TDI & 3.5 DOHC V6

Gen 3

2.8TDI = 4.90 5sp man
3.2 DID = 3.917 5sp auto or 4.10 for 5sp man
3.5 SOHC V6 = 4.30 5sp man & 5sp auto
3.8 SOHC V6 = 4.30 5sp auto
t/case = 1.90:1 for all

ruck jassell
27.01.2011, 17:34
omassa gls 2.5tdic ol ainakin 5.285,tuo lienee yleisin.Ainakin kahdessa itellä ja muutamalla kaverilla vastaavissa oli tuo.

Black Bear
27.01.2011, 18:32
Mulla vm-88 Gen1 pitkä pajero ja siinä välitykset 4.875

Pätkässä ja V6 bensassa yleensä 4.625


Olenkin miettinyt että jos vaihtais Gen2 molemmat akselit 5.29 välityksillä.

Onko kellään vastaavasta kokemuksia?

Rekisteröimätön
27.01.2011, 19:10
Tietääkseni 2,8 tekniikassa on molemmat murikat isommat. Joten keulaankin käynee sitten se ARB:n 110 jos sinnekkin jotain joskus haluaa.

Ja täällä tietoja lukosta ja siitä mitä se sisältää:
http://www.4x4wire.com/mitsubishi-tech/retrofitting-a-factory-air-locker-into-a-gen-ii-montero-pajero

Sitten täällä tietoa ajantaisaista noista välityksistä, peristä, akselista ja tuosta lukon kanssa värkkäämisestä:
http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?f=4&t=34204
http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?f=4&t=23638

Black Bear
27.01.2011, 20:01
omassa gls 2.5tdic ol ainakin 5.285,tuo lienee yleisin.Ainakin kahdessa itellä ja muutamalla kaverilla vastaavissa oli tuo.

Oliko tuo malli super select?

Eikös siinä ollut etupäässä se alipaineella toimiva lukko?

Minkälainen toi systeemi on käytännössä,onko toimiva?
Vai laittaakko suosiolla ARB

suzukirby
27.01.2011, 20:42
Nyt alkoi kiinnostaa, kuinkas helpolla noi gen2 superselectin perät sais asennettua ykköskoppaaseen pätkään..

mhk
27.01.2011, 20:56
Oliko tuo malli super select?

Eikös siinä ollut etupäässä se alipaineella toimiva lukko?


Juurikin napalukot.

ruck jassell
27.01.2011, 21:51
Oliko tuo malli super select?

Eikös siinä ollut etupäässä se alipaineella toimiva lukko?

Minkälainen toi systeemi on käytännössä,onko toimiva?
Vai laittaakko suosiolla ARB
joo napikset menee päälle alipaineella edessä,super selectejä ollu kaikki mutta myös GL malleissa joissa ei oo superselectiä niin niissäkin on tuota 100pros lukkoa takana.ARBbia saa vain muistaakseni v6 bensaan eteen kun siinä on se 8tuuman perä ja kiisselissä 7,5 tuuman murikka.Jos vain muistelen oikhein

LaaLaa
27.01.2011, 21:59
Eikös tuollaisessa super select laatikollisen etuakselissa ole vain toisen etukardaanin katkaisu alipainetoimisella holkilla ja navat on kiinteät kokoajan?

Ja jos joku tarvii tuollaisen gen2 voimansiirtoa, niin sellainen löytyisi toistaiseksi joutilaana sopivaa korvausta vastaan. sisältää siis akselit tukivarsineen ja uuden kytkin akselin vaativan ss laatikon.

Black Bear
27.01.2011, 22:23
joo napikset menee päälle alipaineella edessä,super selectejä ollu kaikki mutta myös GL malleissa joissa ei oo superselectiä niin niissäkin on tuota 100pros lukkoa takana.ARBbia saa vain muistaakseni v6 bensaan eteen kun siinä on se 8tuuman perä ja kiisselissä 7,5 tuuman murikka.Jos vain muistelen oikhein

Jep,eli ainoa vaihtoehto on ARB:n asennus tohon 8"- etuperään.

Ongelmana on vaan,että V6 bensassa on tietääkseni 4.625 välitykset,enkä tohon lähde mielellään vaihtaan.
Vai onko jollain tiedossa 8" etuperää 4.875 välityksillä?

Jos löytyy,niin nyt olis varmat kaupat tiedossa:D

Axl
27.01.2011, 23:11
ARB käy kyllä 2.8TD:hen eteen, RD110.
Ainakin mulla tossa on sellanen.

velmeri83
28.01.2011, 10:20
Oliks kellään mitään havaintoa koskien alkuperästä kysymystä?

luppakorva
28.01.2011, 14:56
Eiks se käyny selväksi, että välitys etupään kanssa kohalleen. Muuten varmaan ihan helppo sovitus, esimerkiksi tekemällä lehtijousipedit Pajeron akseliin. Ja kardaani Pajeron ja Hiluxin yhdistelmä.

Viksun ja vahvan oloinen toi Pajeron lukko, käytöstä tosin ei ole kokemusta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1249&pictureid=47092

Black Bear
29.01.2011, 18:20
ARB käy kyllä 2.8TD:hen eteen, RD110.
Ainakin mulla tossa on sellanen.

Onko perät millä välityksillä?
ja ilmeisesti super select?

Axl
29.01.2011, 19:36
Kai ne välitykset sit on 4.90, ainakin jos noihin aussifoorumien tietoihin on uskomista.
On super selectillä.

Black Bear
29.01.2011, 19:46
Kai ne välitykset sit on 4.90, ainakin jos noihin aussifoorumien tietoihin on uskomista.
On super selectillä.

Asian vois varmistaa siitä valmistekilvestä,joka löytyy konehuoneen puolelta.

Axl
30.01.2011, 14:44
Joo kyllä siellä lukee TRANS AXLE V5M31 4900.

Black Bear
30.01.2011, 16:06
Joo kyllä siellä lukee TRANS AXLE V5M31 4900.


:D Tuo oli mahtava kuulla.Kiitti tiedosta.!

Vieläkö joku osais sanoa faktaa tuohon super selectiin,että miten se alipainesysteemi oikein toimii?
Nähtävästi on yhteydessä sähköisesti super select laatikkoon ja menee automaattisesti päälle kun laitetaan nelivedolle?

Voiko tämän laittaa toimiin ihan erillisellä napilla tai pystyykö vaihtaan tilalle manuaaliset napikset?

Black Bear
30.01.2011, 19:43
Jotain räjäytyskuvia kapistuksesta löytyi täältä:

http://www.akadia.ru/_pages/mitsubishi/index.php?st=80&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjb2RlPT0zMFF8fG1vZGVsPT1WNDZX fHxjbGFzcz09R05YRlI2fHxwbmM9PTI2fHxzdWI9PTE0MHx8YT I9PTkzMTExfHxpbWc9PTAyNjAxNDAtM0tMNUI1LmpwZw%3D%3D

http://www.akadia.ru/_pages/mitsubishi/index.php?st=80&l=bWFya2V0PT1ldXJvfHxjb2RlPT0zMFF8fG1vZGVsPT1WNDZX fHxjbGFzcz09R05YRlI2fHxwbmM9PTI2fHxzdWI9PTE0MHx8YT I9PTkzMTExfHxpbWc9PTAyNjAxNDAtM0tMNU41LmpwZw%3D%3D

Gary Grand
31.01.2011, 07:21
:D Tuo oli mahtava kuulla.Kiitti tiedosta.!

Vieläkö joku osais sanoa faktaa tuohon super selectiin,että miten se alipainesysteemi oikein toimii?
Nähtävästi on yhteydessä sähköisesti super select laatikkoon ja menee automaattisesti päälle kun laitetaan nelivedolle?

Voiko tämän laittaa toimiin ihan erillisellä napilla tai pystyykö vaihtaan tilalle manuaaliset napikset?
Alipainesysteemi on ohjattu sähköisesti, eli ei mitään ongelmaa kytkeä toimimaan manuaalisesti.:D Ohjaus vain noille venttiileille omilla johdotuksilla.
Systeemissä on vain pari alipaineen ohjausventtiiliä ja kytkimet SS:n kupeessa(päällä, takana ja vähän joka puolella. Näitä on monta...)
Ottaa siis ohjauksen SS:n nelivedon kytkimeltä ja kytkeytyy automaattisesti.
Jos haluaa välttää turhaa monimutkaisuutta, niin jumittaa sen päälle ja poistaa kaikki letkut ja venttiilit.
Jos haluaa ehdottomasti ostaa kalliit manuaalinapikset, niin senkin voi tehdä, mitään tarvetta ei ole...