View Full Version : Brygin LäJä
Mahtava projekti, jatka samaan malliin
P.s. minkä verran sieltä irtos vääntöä ja millä kierroksilla
Tänään tuli kytkettyä eberi virtoihin että ei turhanpanttina ole konehuoneessa. Nyt pitää malttaa nätisti ajella autolla ennenkuin saa ne uudet suutinkärjet ja paineet nosteltua korkeammalle. hiukan helpottuisi tuon koneen olo sen jälkeen, ja naapureiden ei tartte korvatulppien kanssa nukkua kun aamulla töihin lähen:D
paJHcCtfqTA
HUyOxqqagUA
Makkaranpaistoon
Janne1986
13.01.2013, 20:04
Ihmeen hyvin koirat väistelee.:D
Ja hyvin tuntuis liikkuvan toyota...
Tollukka
13.01.2013, 20:06
Aika säikkyjä koiruuksia:eek:
Jep, nuo on oppineet tuohon hommaan, mutta pitää peilejä vilkuilla silti kokoajan. Ihmettelen kyllä kun eivät ole vielä alle jääneet. Ja aivan suotta yrittää kopissa pitää. Hirmu uikkaminen pihalle heti ja perään juoksemaan
Mersufoorumilta lukasin että raksuttas liikaa, minkäpumpun nokkakeppi käytösä?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=98478
Tuon tyyppikilven mukainen nokka. eli liekkö tuo sitten se kumpi? lie kuitenkiin se pahemman kuulonen :D
Odotellaan sitä suutinten kärkien vaihtoo jos sillä hiukan asettuis. jos ei niin sitten olkoot. olikos se minkälainen himma ite vaihella? siis se nokkakeppi, tuskin kumminkaan mikään ameriikan homma?
No höh, tuli kärjet vaihettua ja shimamttua, olinpa nohevana ottanut ainoastaan yhden koon shimmejä, ja näinollen säädöstä tuli karkea. aukeamispaine on nyt 150bar. ilman toista shimmiä olisi paineet ollut 125bar. joten kokeilin tuolla. ajelen noilla jonkunaikaa ja tunnustelen toimintaa. mutta asiaan, harmittaa kun ei tullut kuvattua tyhjäkäyntiä vanhoilla ja uusilla suuttimilla. hirveä ero suoraan sanottuna, ja juuri käynnistyksen jälkeen pakoputkesta lentävää "nestettä" ei enää lennä. Eli sehän oli palamatonta dieseliä kylm'ällä koneella :D Hupsis, ja kylmällä koneella liikkeelle lähteminen ei ole enää pärekaton kulottamista vaan voi lähteä ihan normitavalla eikä kikkailemalla että kone ei stumppaa. Kahdesti sain koneen sammumaan kun kylmällä koneella antoi liikaa kaasua liikkeelle lähdössä, niin tuntui että kone sammui dieseliin :shifty: heräsi sitten kun pari min odotti.
Tosin jouduin pikana niputtamaan koneen kun piti lähteä kaveria vinssaaman ojasta, pettymys oli suuri kun tuntui että tehoa uupui jonkunverran. Alhaalla oli mutta ylhäällä ei juurikaan mitään. kaverin pelastamisen jälkeen ajeklin kotia kohti ja iski AHAA elämys.. Ahdonalainen irti, liinat kiinni ja äkkiä konepellin alle, ja JESS. letku oli jääny imusarjasta irti. Letku paikoilleen ja alkoihan sielät paukkua taas löytyä, tosin sivistyneellä äänellä :clap:
Loppuu se naapureiden vittuilu, ovat tosin vain kateellisia :roll:
Tyytyväinen kyllä olen tuohon koneen vääntöön ilman mitöön, kun jaksoi umpisessa kiskoa toista autoa vaikka ei ollut kaikki edes pelissä. jo silloinkin vetoja paremmin kuin entisessä malmikoneessa..
Onnistunut 110€ huolto, eli kärjet ja shimmit.
Nonnniin, tuli taas hiukan ajeltua tuolla lumessa, vääntynyt ohjausvarsi löytyy ja todetu myös tuo paisarin väärä asento,huomenaamuna joutuu paisarin paikkaa muokkaaaman että alkaa neste kiertää kuten kuuluu, erikoista että ei ole kuitenkaan lämmöt nousseet kertaakaan?
VIelä oli lunta senverta vähän että pääsee huoletta 3 ja happee periaatteella :cool:
KEsällä ajeltiin mettäköneen uria hdj_lla jossa karkeet 34 tuuamset alla. Läjä meni samat paikat nyt hangessakin, ja ei oikeestaan missään edes kummasesti tökkiny menoo.
Tykkään kyllä tosta moottorista:D
Paisarin paikka muutettu, nyt on oikealla korkeudella., ohjausvarret oiottu. Ja käyty myös hiukan hankea pöllyyttämässä oikein porukalla
nrwKW-oZG_Q
QJtco5Ue1_Q
VnPqOIfP8go
TPtKET2Fkag
IwlR4bSUvbo
XrUM90qc874
Veholta hommattu suuttimien paluuletkut mallia oikeat, olivat heti jämäkämmän oloiset kun paikoilleen asensin. Jospa ne vuodot tyrehtyisivät. SAmalla ostin orkkis päätytulpan siihen vitosen ylivuoto nippaan. Purkaamolta lähti mukaan vanhanmallin polttoainesuodatin missä jokainen letkuläjtö banjoliittimellä, eikö noilla kytysillä o-rengas virityksillä.
metsienmies
24.01.2013, 18:11
Kyllä näköjään kun viittii ja on taitoa niin tulee hyvä... tuollaiseen pienen kokoiseen autoon varmasti riittävästi tehoa saa irti. :D
Noniin, tänän tuli haljennut syläri korjattua. pääty irti ja halkeamaa suuremmaksi ja RAPID FIX liimaa ja rouhetta peräjälkeen siihen. Hiukan aluksi tunnusti tv shop aineelta, mutta kavereilla hyviä kokemuksia siitä. KAttokaa vaikka juutuubista. Esim isä korjasi pikkurälläkän rungon kun halkesi., kesti 6kk ja tipahti uudelleen niin halkesi muualta. Myös korjaavat hiekan halki syömiä coolereita Metson murskan coolereista. ja hyvin kestäävät paineita. 30 euroo maksaa molemamt purkit yhdessä. Suosittelen kyllä nykyään itsekkin.
Tuli ajettua jäällä umpisessa ja jäärataa tahkottua myös hullulla hapella. Ei alkanut syyläri vielä tiputtelemaan. Eli toivotaan että pitää. Jos alkaa fuskaamaan niin päädyt veke ja tehtävä alumiinista uudet päädyt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=123039
hiukan paranneltiin muovipäätyistä syyläriä, raaskiikohan paikoilleen laittaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=123039
hiukan paranneltiin muovipäätyistä syyläriä, raaskiikohan paikoilleen laittaa
jumalauta komia! kattoin eka et uus sellane jenkki jäähdytin :D
Noniin, tänän tuli haljennut syläri korjattua. pääty irti ja halkeamaa suuremmaksi ja RAPID FIX liimaa ja rouhetta peräjälkeen siihen. Jos alkaa fuskaamaan niin päädyt veke ja tehtävä alumiinista uudet päädyt.
hiukan paranneltiin muovipäätyistä syyläriä, raaskiikohan paikoilleen laittaa
Alkoiko se vuotamaan vai muutenko vaan päädyt meni vaihtoon?
meni vielä sen uuden o-renkaan välistä. ihmeellistä kyllä ei ajossa ollenkaan vaan silloin kun webastilla pyöritti lämpimäksi.
totesin tuon mersun kennon niin hyväksi että päädyttiin tekasee uudet osat. lisäsin vielä illalla siihen kunnon kinnikkeet tuulitunnelille. putken lähdöt sorvailin paksuseinämäisestä putkesta. ja yläreunassa menee L-rauta mikä yhditää päädyt. tuli ainakin jäykkä paketti. jatietty omaa silmää miellyttää.
myös etuakselille tilattu uusia herkkuja. lähtöisin LJ isoveljestä;-)
Viddu meni hermot. hitsattu syyläri paikoilleen ja ei vuoda, jesss. noh annoin kunnpolla pyörii kuumaksi ja sitten alkoi tulemaan tippa/5sek. syyläri irti ja roskikseen. soitto tarvikemottiin ja griffini tilalle. :mad:
näkyi mehivän tuolta hitsisaumjan vierestä alkuperäisestä alumiinista?? kai silllä oli suomen suolakiintiö täynnä. Ei kerenny täksipäiväksi vaan syyläri matkahuoltoon, joten auto seisoo vielä tämänkin viikon. mutta jotain positiivista, lukkoperä saapui tänään. Sitä pääsee tuossa keväämmällä asentelemaan kun aikaa alkaa olemaan.
Viddu meni hermot. hitsattu syyläri paikoilleen ja ei vuoda, jesss. noh annoin kunnpolla pyörii kuumaksi ja sitten alkoi tulemaan tippa/5sek. syyläri irti ja roskikseen. soitto tarvikemottiin ja griffini tilalle. :mad:
näkyi mehivän tuolta hitsisaumjan vierestä alkuperäisestä alumiinista?? kai silllä oli suomen suolakiintiö täynnä. Ei kerenny täksipäiväksi vaan syyläri matkahuoltoon, joten auto seisoo vielä tämänkin viikon. mutta jotain positiivista, lukkoperä saapui tänään. Sitä pääsee tuossa keväämmällä asentelemaan kun aikaa alkaa olemaan.
voi nyt saakeli.. :eek::eek:
juu tää suomen teiden hoito pitää huolen että suolaa on IVAN LIIKAA käytössä.. :eek: :mad::mad:
Nyt vasta videot katoin ku aikasemmin vaan puhelimella selannu... Ainaki maltat käyttää voimaa mitä löytyy :) Eikö ookki kiva ajaa tuommosella jossa tapahtuuki jotain ku antaa leipää? ;)
Nyt vasta videot katoin ku aikasemmin vaan puhelimella selannu... Ainaki maltat käyttää voimaa mitä löytyy :) Eikö ookki kiva ajaa tuommosella jossa tapahtuuki jotain ku antaa leipää? ;)
Kyllähän se antaa mahdollisuuksia lisää ajolinjojen valintaan. harmi kun ei päästy paremmin kuvaamaan noita kunnon vejätys pätkiä. kun kamera käynnistyi yleensä silloin kun pahin oli jo takana. Parannusta kameran käyttöön odotettavissa. Alkaisi vaan noita osia tulemaan että pääsee niputtamaan tuota härveliä. alkaa taas ajot polttelemaan. Tosin luntakin alkaa olemaan jo hiukan reilusti siihen ajeluun. pitänee alkaa pohjapanssari rakentelemaan myös tuohon laatikkoon että ei kivet pyöri alla ja hajoita paikkoja.
Millneriltä pitänee tilailla hiukan laakereita etuakselille ja shimmejä yms kääntöpäihin, viimeajeluiden jälkeen useampi milli molemmissa navoissa välystä :mad:
Täytyy siis täydentää taas varastoa että osat ei lopu kesken:rolleyes:
Myös voisi alkaa suunnitella tuota jakolaatikon välityksen tekoa sekä turvakaarien ja takavinssin asennusta myös.
Kyllähän se antaa mahdollisuuksia lisää ajolinjojen valintaan. harmi kun ei päästy paremmin kuvaamaan noita kunnon vejätys pätkiä. kun kamera käynnistyi yleensä silloin kun pahin oli jo takana. Parannusta kameran käyttöön odotettavissa. Alkaisi vaan noita osia tulemaan että pääsee niputtamaan tuota härveliä. alkaa taas ajot polttelemaan. Tosin luntakin alkaa olemaan jo hiukan reilusti siihen ajeluun. pitänee alkaa pohjapanssari rakentelemaan myös tuohon laatikkoon että ei kivet pyöri alla ja hajoita paikkoja.
Millneriltä pitänee tilailla hiukan laakereita etuakselille ja shimmejä yms kääntöpäihin, viimeajeluiden jälkeen useampi milli molemmissa navoissa välystä :mad:
Täytyy siis täydentää taas varastoa että osat ei lopu kesken:rolleyes:
Myös voisi alkaa suunnitella tuota jakolaatikon välityksen tekoa sekä turvakaarien ja takavinssin asennusta myös.
Mulla tulee aina aivan kauhee kuume päästä tuonne hankeen työntään ku tätä topicia kattelee.. Sittenku menee talliin ja toteaa että "noh, ei vieläkään" niin iskee totaalinen masennus!
perhana kun ois iso kirjahylly, niin nostaisin sinne kyllä tuon griffinin, on se vaan niin törkeen hieno.
Huomenna hitsarilel tekemään kiinnikeraudat ja paisarille letkulähtö. Mitenkäs kun tuossa on tuo vanhan malllin korkki ja ylivuoto kuten toyotassa akjuperäisenä kiinteänä, niin voinko silti laittaa sen paisarin ja ylivuodon sinne vai täh? kaiken jären mukaan pitäisi pelata niinkin.
Paine ja paisari niinkuin tarkoitettu, elisen MB koneen mukaisiks
Ei sillä paisarin muodolla niin väliä, vaan toiminnallisilla osasilla, eli just paine ja ylivuoto
Samsonite
12.02.2013, 07:59
Kyllähän se antaa mahdollisuuksia lisää ajolinjojen valintaan. harmi kun ei päästy paremmin kuvaamaan noita kunnon vejätys pätkiä. kun kamera käynnistyi yleensä silloin kun pahin oli jo takana. Parannusta kameran käyttöön odotettavissa. Alkaisi vaan noita osia tulemaan että pääsee niputtamaan tuota härveliä. alkaa taas ajot polttelemaan. Tosin luntakin alkaa olemaan jo hiukan reilusti siihen ajeluun. pitänee alkaa pohjapanssari rakentelemaan myös tuohon laatikkoon että ei kivet pyöri alla ja hajoita paikkoja.
Millneriltä pitänee tilailla hiukan laakereita etuakselille ja shimmejä yms kääntöpäihin, viimeajeluiden jälkeen useampi milli molemmissa navoissa välystä :mad:
Täytyy siis täydentää taas varastoa että osat ei lopu kesken:rolleyes:
Myös voisi alkaa suunnitella tuota jakolaatikon välityksen tekoa sekä turvakaarien ja takavinssin asennusta myös.
No seuraavaksi g-mersun akselit ja laatikot ja....:p
ja ylivuotona toiminee se korkin kauluksesta lähtevä letku kuin väärä raha. jos ei sillai ala toimia niin pitää tehdä korkkiin vapaa kierto. osaahan se neste mennä sieltä alakautta sitä isoa putlea pitkin paisariin samallalailla.
Ei sitä ylivuotoa pitkin tavara paisariin tai syylarii MB ssä mene, on ihan vapaan taivaan alla poistoletkuna
Tarkoitin (taas) sitä, että järjestä siihen järjestelmään korkilla sellainen paine, kuin koneessa alunperinkin, eli se noin 1 bar (?), teet sen sitten VW tai MB osasilla, tai Toyoisilla jos niissä samaa luokkaa...
Paas kuvia syylarista, ne ON hienoja !
ylivuoto kyllä ilmaan, mutta griffinissä on myös syylärin korkki, jonka juuresta lähtee se ylivuoto ja se korkki mikä siinä on semmoinen perinteinen 2-toiminen. siitä meinasn siihen paisarin nippaan laittaa. kun siitäpaisarista se ylivuoto menee sitten ilmastoon. pitää illalla yrittää laittaa julkaisukelpoista kuvaa.
Syyläri paikoillaan, ja pitää nesteet sisällä.
Aamulla pitää alkaa casteria säätämään positiiviseksi. montako astetta laitetaan?
Se vaan tuli cruiseri ajettua tallista ulos pari tuntia sitten ja tuntuuhan tuo aivan eri autolta. Perhana tuo casterin muokkaus ois pitäny aikapäiviä sitten tehdä. Tuollahan oli jopa leppoisa ajella lumisella tiellä ja asfaltilla. pystyi katselemaan muuallekin kuin tietä. :D
Tosin oiekalla se kampeaa vielä reilusti johtuen joko mukaan lähtevästä messinkiholkista tai laakerista. pyörän laakerista en mitään vikaa löytäny kun purin kääntöpäät mutta sinne se vaan vetää, Ja nyt kun kirjoittaessa mietin niin napalukon kytkiessä irti vetäminen häipyy, eli vika on siinä messinkiholkissa???!
'mutta voisiko jotain olla myös siinä tiukatussa kitkalukossa, eli jos kulmat pielessä ja keula melkein tönkkönä niin voiko noin paljon aiheuttaa puoltamista?
Syylärikin tuntuu tehokkaalta kun ei 0kelissäkään nouse lämmmöt matkaajossa yli 60asteen vaikak uusi termari ja tuulitunnelia ei ole paikoillaan. TEstit jatkuu. Viikonloppuna jääradalle vinssiautoksi..
Niin ja se casteri tuli käännettyä 5 asteeseen, lähtökohta oli aikalailla 0astetta. ilmankos meinas venkoilla minne sattuu tiellä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=123798
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=123797
Tuli näpättyä nojailuputket katolle ja snorkkeli sekä orkkis ilmanputsari sen kaveris.
Ihmetyttää vaan tuo puoltaminen, laakerit ei lämpeä ja kurinoita ja surinoita kuuluu oikealta puolen, kardaanin lisäksi :D noh, kyllä se vika ulos tulee joskus
tulipahan mitattua hiukan akseleiden suoruutta toisiinsa. tukivarren pultista pulttiin 2cm eroa :rolleyes: ja juurikin niin että oikea puoli lähempänä, eli se puoltamisen syy taisi löytyä. pitää tehä tarkemmat mittausket kun saa apurin siihen. tainnu etutukivarsi hiukan väänytä jossain töytäisyssä.
takakardaani oli ottanu kivikossa iskua itteesä. aivan lommoilla :D mutta suoralta näytti, joten kovaa ajoa niin pitkään kun kasassa pysyy.
jokunen hetki tuli vietettyä auton alla ja mistään ei löytynyt semmosita mittaheitttoä mikä selittää tuon akselin vinouden?? Mutta jokatapauksessa aksleit on nyt lähes suorassa. sorvasin toisen tukivarren alle 10mm prikan että linja menisi suoraan, huomattava parannus jo pikkutestillä. mutta pitää huomenn käydä pitempi lenkki ajaa etä näkee mitä siellä on tapahtunut
pitänee viikolla joku ilta tehdä ajoituksen tarkastus. Hiukan epäilyttää tuo kulutus kun se pyörii tuossa 18 litran hujakoilla:D tosin eilenkin tuli hiukan ahngessa ja jääradalle annettua happea koneelle. siinä äkkiä litra jos toinenkin menee ainetta. samalla jos säätelis hiukan alavääntöjä väkevämmäksi.
Vanhaa kiinalaista sananlaskua mukaillen "Vittu pillu Annikki"
Eilen alkoi vinkua moniurahihna vinkumaan, aamulla jatkui sama, ajoin varaosaputkalle ja tilasin uuden.
Illalla kuulsoti että pahemmin vinkuu, konepellin alle kurkkaus ja tarkastus että kaikki ok, esim vesipumppu pyörii yms. HHuomio kiinnittyi ala siivapyörään mikä hiukan heilui oudosti :mad:
pultti löysällä ja kiila paskana. Voi saatanan saatana.
?? Pitäisiköhän varmuuden vuoksi naplata jakoketjukin pois ja etukoppa koneesta ja vaihtaa se hammasrattaankin kiila, jos siihen tullut murtuma niin herkästi voisi hajottaa koko koneen. hirvee työmaa siitä tulee mutta niin tulee koko koneen uusimisestakin :D
Mutta tietääpähän mitä tehdä huomenna töiden jälkeen, samalla vaihtaa sen ykkösen kammen laakerin siihen turbomalliin.
pitänee viikolla joku ilta tehdä ajoituksen tarkastus. Hiukan epäilyttää tuo kulutus kun se pyörii tuossa 18 litran hujakoilla:D tosin eilenkin tuli hiukan ahngessa ja jääradalle annettua happea koneelle. siinä äkkiä litra jos toinenkin menee ainetta. samalla jos säätelis hiukan alavääntöjä väkevämmäksi.
Kulutus kuulostaa ihan ok minun korvaan. Ittellä vie samoja lukuja, jopa vähä enemmänki.
Nuhapumppu
20.02.2013, 14:41
Kulutus kuulostaa ihan ok minun korvaan. Ittellä vie samoja lukuja, jopa vähä enemmänki.
Erona tosin mahtaa olla että sinulla koneena on vakio 2LT kun taas Brygillä on mersun 5mukinen moottori keulilla.
Tänään tuli marmoritiskille päivitetyt kiilat keulille. Alkuperäinen oli onneton peltilipare mitä hiukan taivutettu päistä, taidan tehdä sokalla varmistuksen vielä limpun päähän suoraan että ei tule enää samanlaisia ongelmia koskaan. muuten näytti kaikki olevan ok koneessa niin öljypohjassa kuin keulakopan alla.
Hiukan mehii öljyä tuo suodattimen jalka mikä pitää sitten samalla kiriä. jospa tuon saisi jo sunnuntaiksi taas jääradalle hinauskuntoon
Kuin eri autolla ajelisi. Hävisi ärinät kilinät ja kalkatukset pois. Voisi jopa sanoa että sivistynyttä menoa, ennakko todellista 19EYKK. +-2astetta, heitto siitä kun ei ole varma onko se peltilipare kohdillaan vai ei.
Isolla tiellä kun ajaa niin sisälle kuuluu rengasmelu eikä koneen ääni WTF! aivan erikoista toimintaa. Tainnut JEKUN sanoi siitä johtua nuo ennakko murheet mikä tuntunut vaivaavan, paljossakohan lie ennakko ollu pahimmillaan :?
Pitää huomenna käyttää pumpun takakantta irti ja hiukan väännellä alavääntöä lisää, eli tasainta ja hinosäätöö säädellä ristiin rastiin miten sattuu.
Hienoa kuulla, ettei enää kuulu :D
se on joskus pienestä kii, noien ajoitusten kanssa
Nyt on sinunki kyselemät renkaat vaihtanu omistajaa ;)
:mad:
onnea ostoksesta..
etsinnät jatkuu
?? Pitäisiköhän varmuuden vuoksi naplata jakoketjukin pois ja etukoppa koneesta ja vaihtaa se hammasrattaankin kiila, jos siihen tullut murtuma niin herkästi voisi hajottaa koko koneen. hirvee työmaa siitä tulee mutta niin tulee koko koneen uusimisestakin :D
Mutta tietääpähän mitä tehdä huomenna töiden jälkeen, samalla vaihtaa sen ykkösen kammen laakerin siihen turbomalliin.
Käytitkö taas päiväseltään koneen pois ja alakerran osina? :eek: Melkonen sälli moottoria niputtamaan. Vai sopiiko tossa muka paikaltaan vaihtelemaan?
paikoillaan mahtuu tekemäään, ja kun on tuo uusi DIY mallin keulaputkitus yms niiin hyvät tilat rassata kun syylärit ja coolerit ottaa vaan pois
oliko tässä jonku pajan roplaama pumppu?
normaali pumpulla tehtaan ajotus ainakin kapeakantisissa on 16jykk mutta ite laitoin 12jykk niin sain kylmäkäynnistyksen vähän paremmaksi.
herlevin tekemä, ja ajoitus tuli tehtyä tipalla
Samsonite
24.02.2013, 11:49
Käytitkö taas päiväseltään koneen pois ja alakerran osina? :eek: Melkonen sälli moottoria niputtamaan. Vai sopiiko tossa muka paikaltaan vaihtelemaan?
Rohkeimmat ajaa jopa tuhansia kilometrejä mersun tiiseleillä ilman ongelmia
Rohkeimmat ajaa jopa tuhansia kilometrejä mersun tiiseleillä ilman ongelmia
niin olen kuullut. harrastaja kun kyseessä niin pitää olla tekemistä aina viikopnlopuksi, jos ei muuten tule niin sitä järjestetään:D
Rohkeimmat ajaa jopa tuhansia kilometrejä mersun tiiseleillä ilman ongelmia
En oikein ymmärrä miten mun kommenttiin liittyy:confused:, mutta samapa tuo.
Tuli käytyä tuolla umpisessa ajoa kokeilemassa. Hienostihan se menee noilal pikkurenkailla kun ilmat ottaa pois ja pitää sen pikkuperän nelosen pesässä ja kaasua, työntää metsässä puskuria vasten vielä tuota nuoskaa:D kytkinkin haiskahti tuommoisen lenkin jälkeen:D
Ilmoja renkaisiin kun lisäilin huomasi nettä yksi lukko vuotaa, pultti poikki? noh siitä vierestä sittten kahtelin paria muutakin pulttia niin juuresta nekin poikki:D eli auto jälleen pajalle ja pulttien vaihtoon ympäriinsä.
Pumppuun säädin hiukan herkkyyttä tyhjäkäynnille ja totta tosiiaan sehän alkoi kummasti jo jaksamaan liikkua ilman kaasuun koskemista tuolla umpihangessa
kehät ois maalttu ja kuivuvat kovasti pajalla, huomenna vanteita jälleen nippuun.
Ensiviikko ois vapaata niin voisi sen pyhittää tuon etuperän rakentelulle jos ottais itteään niskasta kiinni ja lykkäis tuon hodarin lukon sinne keulille. Onko kukaan perehtynyt siihen lukkoon sillä alkuperäisellä sähkömoottorilla. kun lukkko päällä niin tarvitseeko se virtaa kokoajan vai käytetään päällä niinpitkään kunnes lukko päällä häh täh?
kun lukkko päällä niin tarvitseeko se virtaa kokoajan vai käytetään päällä niinpitkään kunnes lukko päällä häh täh?
Pitää olla virta päällä, palautus spiraalijousella.
Tänks mään. pitää vielä kokeilla huomenna irtoperällä miten jekkasee.
tuli hiukan puuahsteltua jälleen suutinten parissa :mad: yksi oli leikannu kiinni, hirveet naarmut pinnoissa. olihan noilla jo ajettu pari tankillista. olisi pitänyt suosiolla ajella kunnolla 2t öljyillä sisään
onko muten pumppu/elementit ajettu sisään?
onko muten pumppu/elementit ajettu sisään?
Juu on. tälläkin hetkellä sisätiloissa pajalla :D
'Eli täh? silloin tällöin tullu 2-t ölppää lisäiltyä tankkiin. onko siihen muuta konstia?
pumppupenkissä... tod näk on. mutta jos ei niin pikku riski että tarttuu täyskaasuasentoon kiinni... koitappa tappaa jarrulla ;)
eipä ole tullu kaasupohjassa vielä ajeltua :D silloin nopsaan pohjassa käyttäny kun auto sammuksissa . lie nuo ajaneet sisään penkissä kun oli säädössä
Tollukka
01.03.2013, 23:10
Eteen meinasit HDJ:n sähölukon? Mulla on jossain semmoseen kytkentäohje (6napasella yleiserikois katkaisijalla) Varmaan paras lukko mitä voi eteen laittaa, mullakin on :) Paas pöhköpostiosotetta niin saat piirroksen kun löydän...
Karkaamisesta tuli mieleen, et miten jos laittaisi hanan syöttöpumpun juureen niin sammuisi dieselin puutteeseen ennen kuin kone kierroksille kuolisi.
Eteen meinasit HDJ:n sähölukon? Mulla on jossain semmoseen kytkentäohje (6napasella yleiserikois katkaisijalla) Varmaan paras lukko mitä voi eteen laittaa, mullakin on :) Paas pöhköpostiosotetta niin saat piirroksen kun löydän...
kuinka paljon muuten pitää murikkaa sorvailla et hdj:lukko sopii paikoilleen??
Tollukka
02.03.2013, 08:50
Pari pulttia pitää siirtää, hitsailla lisää tiivistepintaa, rälläköidä pieni kolo ja vähän banjoa taputella...kohtuu helppo homma. Kolmeen akseliin oon ite sovitellut. Jostain jenkkien voorumilta löytyy hyvin kuvia.
kuinka paljon muuten pitää murikkaa sorvailla et hdj:lukko sopii paikoilleen??
Jaa a, voi olla että paljonkin ja voi olla että ei hirveesti :D jostain syöpynyt kuva verkkokalvoille että pieni kolo pitää jyrsiä jommallekummmalle puolelle banjoon, mutta eiköhän se sinne istu kun hetken miettii.
Karkaamisesta tuli mieleen, et miten jos laittaisi hanan syöttöpumpun juureen niin sammuisi dieselin puutteeseen ennen kuin kone kierroksille kuolisi.
Hanska imuputkeen ja polttoainelinja poikki jotenkin. Tai sitten ajella lenkki loppuun hiukan isommalla hapella :D
isot pojat kertonut että ei jaksa naurattaa, varsinkin ku sattuu olemaan automaatti vielä perässä. ja voimaa etes se 350+hp
:)
isot pojat kertonut että ei jaksa naurattaa, varsinkin ku sattuu olemaan automaatti vielä perässä. ja voimaa etes se 350+hp
:)
Joo voi siinä alkaa melko orvolta tuntumaan, näkihän sen HErlevin volvostakin kun viimevuonna elementtijumi kisoissa, ei siihen konehuoneeseen kukaan päätään työntäny
Joo voi siinä alkaa melko orvolta tuntumaan, näkihän sen HErlevin volvostakin kun viimevuonna elementtijumi kisoissa, ei siihen konehuoneeseen kukaan päätään työntäny
Olit ilmeisesti paikanpäällä kattoon kisoja, kun täällähän se sen teki... Ja näytti yrittävän sammuttaa, mutta ei auttanu ku ulos hypätä ja odottaa siin...
Nonniin, nyt on taas 33alla entistä ehompana.
Suuttimet löin koneeseen ja tyhjäkäynnillä hiukan sirompi. Mutta sitten täysin lämmenneellä koneella ei mitään. hävisi se pienen pienikin ärinä.
Täysin tyytyväinen en ollut aukaisupaineiden tasaisuuteen , joten laitan tilaukseen uutta osaa suuttimiin, kun en viimeksi niitä nuukuuksissani ostanut. Eli ne välikappaleet mitkä olisi hyvä vaihtaa aina kärkien kanssa. Se naputtava suutin johtui siitä kun hiukan tarkemmin syynäsin noita tiivistepintoja, selvä jälki mistä paineet karkasi väärällepuolen tyhjäkäynnillä, aiheuttaen paloääntä tyhjäkäynnillä ja vedätyksen aloituskessa. Hioin naarmun pois lasia vasten ja 1200paperi.
Testerin kahvatuntumakin huomattavasti parempi, eka oli hiukan pallomainen kun yritti kattoo miten kärki aukeaa. muissa paineraja hyvin selvä ja terävä. Vika oli juurikin tuo naarmu siinä välikappaleessa. ja auton käytöskin "hiukan" parantui tyhjäkäynti-2000rpm välillä. löytyi piilonyyttoneita
mitkäs paineet sulla nyt on suuttimissa ?
onks pumpun elementit tasapäiset ?
145bar, voihan se olla että ei kestä tuota nuo rungot??
Nyt kumminkin ajettu suuttimien laiton jälkeen 150km ja tankista menny vartti, edellinen tankillinen meni 160km aikana:D tilaan huomenna ne uudet osat sinne rungon sisään, ja lasken paineet sinne 130-135baariin.
Ja tarkistan jotenkin tuon ennakon paikkansa pitävyyden, tai oikeastaan ykkösen ykk nollakohdan niin että ei tartte suutinta kummempaa poistaa. olisiko vinkkejä? mietin jo että laittaisin noin yläkuoloon ja sitten esikammion läpi öljyä tai dieseliä niinpaljon että tulee näkyviin ja sillä kattoo korkeimman kohdan?
ja on tasapäät.
pehmentää käyntiä varmasti jos lasket sinne 130 - 135 bariin, sullako on vakion suutinrunGot
uusimmilla mynäpumpuilla (viistot) on tyhjäkäynnitkin jo ihan siistejä ...
Etuperä purettuna pöydällä, johan tuo pari viikkoa olikin nipussa:D
Huomenna pitää ruveta kokeilemaan miten sinne istuu hiukan ähköistetympi kampe paikoilleen..
kuopion dieselhuollosta suuttimien alusprikat myös tulossa uudet, saa painevuodon kuriin.
Tutun hiluxia (2WD) vaihdelaatikon purin tänään ja pistin osia tilakseen toyotalta, osia ei eka löytynyt, mutta annoin suoraan toydiusta numerot niin alkoi osat löytymään maahantuojalta :) oli murtunut synkrojen jarrunastat vai mitkälie ja hiukan kolmonen rusahteli ja pakki ei menny päälle, laakerin puoliskot oli jo heikossa hapessa. Jospa se noilla tilatuilla osilla tulsii kuntoon. Tai edes ajettavaan kuntoon
Etuperä purettuna pöydällä, johan tuo pari viikkoa olikin nipussa:D
Huomenna pitää ruveta kokeilemaan miten sinne istuu hiukan ähköistetympi kampe paikoilleen..
kuopion dieselhuollosta suuttimien alusprikat myös tulossa uudet, saa painevuodon kuriin.
Tutun hiluxia (2WD) vaihdelaatikon purin tänään ja pistin osia tilakseen toyotalta, osia ei eka löytynyt, mutta annoin suoraan toydiusta numerot niin alkoi osat löytymään maahantuojalta :) oli murtunut synkrojen jarrunastat vai mitkälie ja hiukan kolmonen rusahteli ja pakki ei menny päälle, laakerin puoliskot oli jo heikossa hapessa. Jospa se noilla tilatuilla osilla tulsii kuntoon. Tai edes ajettavaan kuntoon
Sullahan on Läjän laatikko? Hiluksin laatikon osat ei pitäis käydä läjän rasiaan. Mulla muuten olis läjän laatikko ehjänä,ja myytävänä. Ja tarkista muuten ne siirtohaarukat,ovat joskus kyljistä kuluneet jolloin alkaa kenkkuileen.
Sullahan on Läjän laatikko? Hiluksin laatikon osat ei pitäis käydä läjän rasiaan.
Mie oletin että tässä ollaan korjaamassa Hiluxin laatikkoa mikä on menossa takas 2WD Hiluxiin. Joku pikku sivuproggis.
Mie oletin että tässä ollaan korjaamassa Hiluxin laatikkoa mikä on menossa takas 2WD Hiluxiin. Joku pikku sivuproggis.
Kyllä juurikin näin, ja sattuu jo varalle löytymään yksi läjän laatikko hallilta jos ja kun porsii tuo nykyinen.
Tänään istutin lukkoperän jo etuakseliin, tai siis kaiversin lukkoholkin menevän kolon siihen banjon kylkeen. huomenna hitsailen lisää tasopintaa sille reunalle ja oikaisen sen, sitten reikää ja kierretttä peliin lisää. Illalla voisi alkaa vaihtamaan välitykset perästä toiseen.
Löytyykö joltain kiristysmomentit ja laakerine esijännitykset yms vinkkejä etuperään?
Välitykset vaihettu, perä shimmattu itseä tyydyttävään kuosiin.
Sähkömoottori herätelty, oli parit magneetit irti. Ja koppa täynnnä suopaskaa ja kuivunutta vassua. Kaikki osat puhidteltu ja kasattu reilun silikonivassun kera. Kaikki magneetit liimailtu uudetaan ja oikeassa järjetyksessä:D
pikaseen irtomoottorilla testasin sähkökytkentää, sekin alkoi pelaamaan kun pienen oman aivopierumokan korjasin. Hienosti pelaa, ja se jousikuormituskin pelasi kuten pitää. eli moottori esijännittää jousen ja kun hamamstus kohdillaan paukauttaa se sen paikoilleen.
Banjo muotoiltu ja tiivistepintaa lisätty, kierrereiät lisäilty banjoon.
Murikka nostettu paikoilleen ja jätetty yöksi liimamassa kuivumaan sormitiukkuuteen, huomenna kirraus ja akselin kasaus ja sitten sähköjen kimppuun. Sitten pääsee kokeilemaan todellista tönkkölukkoa.
ON MIELEEN!!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=125049
Osina jälleen (Menneisyyttä)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=125051
Banjossa uutta tasoa ja koloa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=125050
Minkähän merkkistä vaseliinia?? :D nyt on putsattuna paikoillaan ja kunnolla liimalla kasassa, sekä huohotinputki ylhäällä konehuoneessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=125052
uudet valot etukulmiin, tollaset sirot kokeiluun
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=125054
EKO Diesel
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=125055
Pääkaarikin tuli pulttailtua paikoilleen viimeinkin, ja samalla revin nuo penkit pois ja silppusin nuo betelät orkkis jalat niistä. Muokkasin kulman alaosasta kiinteäski, hiukan takaviistoon ja eikun takasi paikoilleen ,tosin kuskin ja vänkärin penkit vaihtoi piakkaa kun meinasi kuskin penkin yksi kulma olla puhki. Nyt on taas "uudet" molemmilla puolin.
Ajoasento on satakertaa parempi kun nyt hiukan takaviistossa, liian suora alunperin.
Sähköt toimii lukolla kuten pitääkin(Kiitos Tollukka), valo mikä ilmaisee lukon pohjassaolonkin yms kaikki pelaa kuten pitää. Moottorikin hiljentyy kokoajan enemmän ja enemmän mitä useammin sitä käyttää. Taitaa olla ihan jäsissään oleva lukkomoottori siis.
Huomenna jos saisi laatikoihin ja periin öljyt illasta kun aamun käyn yhtä Valmetin konetta purkamassa apumiehenä. Pääsisi sitten kokeilemaan miten ajettavuus muuttuu. pitää myös renkaisiin laittaa se 4mm haritusta kuten tahtaalla alunperin tahdottukin, testatat minkälaisseksi ajettavuus silloin menee.
Yks mikä näissä sun jutuissas on oikeasti "kadehdittavaa" on tuo aikaansaavuus. Jumankekka jotta tapahtuu ... http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-score010.gif (http://www.freesmileys.org/smileys.php)
Määki haluun ekodieselin! Mistä hommasit?
olikohan tarrapaikka.net yms.? olihan nuo tarrat jo 2v hyllyssä ennen asennusta :D
Eipä löytyny. Pitää siis kehitellä jotain mitä ei vielä muilla ole :D
Eipä löytyny. Pitää siis kehitellä jotain mitä ei vielä muilla ole :D
http://www.verkkari.fi/product_catalog.php?c=131
Eipä löytyny. Pitää siis kehitellä jotain mitä ei vielä muilla ole :D
Hommaa sit semmonen missä ei oo kirjoitusvirhettä. ;) (Luonnonpuolesta ei ole yhdyssana)
tommonen:D:Dhttp://www.teippikauppa.fi/index.php?
route=product/category&path=48_54&page=2http://www.teippikauppa.fi/image/cache/data/RAHALLA-500x500.jpg
Hommaa sit semmonen missä ei oo kirjoitusvirhettä. ;) (Luonnonpuolesta ei ole yhdyssana)
Samaa itekki ihmettelin :D :D
http://www.teippikauppa.fi/image/cache/data/SEURAA-250x250.jpg
Tuommoinenhan se pitäisi olla :D
Hommaa sit semmonen missä ei oo kirjoitusvirhettä. ;) (Luonnonpuolesta ei ole yhdyssana)
Eko diesel taas vastaavasti on ainakin luontevamman näköinen kun kirjoitetaan yhteen Ekodiesel :)
Taitaa tosin tarkoituksella olla toi rako tossa, vähän samaan asiaan ainakin sen ymmärrän kun eräällä diesel volvossa puskurissa nokinen tarra "diesel on puhtaampi" ja vieno voimasavu tulee jo tyhjä käynnillä :p
Nyt on EGO diesel jälleen liikenteessä. lukko toimii kuten pitääkin.
Jotain huomioita tuosta uudesta keulasta. tuoosta uraohjusestaha nkuoriutui oikein fiksusti käyttäytyvä maantiennielijä. enää ei kurveissa ja urissa hikikarpalot valu selkää pitkin vaan käyttäytyminen on hyvin johdonmukaista. Ei enää koskaan kitkalukkoa keulille toisinsanoen :D
MYös semmoinen pisti silmään kun isolle tielle pääsin ja nmostin marssivauhdin 80kmh niin ahtopaineet oli 0.3bar matalemmat kuin normaalisti. eli hiukan on vastustellut se entinen kokoonapano tai jotain todella mystistä on tapahtunut. Eikä syy voi olla lämpimissä ja uusissa öljyissä koska ollut useamminkin suoraan sisältä kokeilu ajo?? hmm, mutta positiivista silti.
Nyt odotellaan vaan Viitasaaren mäkikisan ilmottautumisen aukeamista ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=125054
http://www.youtube.com/watch?v=H3QEKT2mk_Q
Sanattomaksi vetää, niin hienoa touhua on.
Nyt odotellaan vaan Viitasaaren mäkikisan ilmottautumisen aukeamista ;)
kerkeet vielä kerran koneen käyttää osina :D mulla ohjelmassa viikon päästä kytkimen vaihto ja sitten jos kerkeis käyttämään vielä leimallakin. laitatko niitä papereita.
kerkeet vielä kerran koneen käyttää osina :D mulla ohjelmassa viikon päästä kytkimen vaihto ja sitten jos kerkeis käyttämään vielä leimallakin. laitatko niitä papereita.
Kisoihin ilmottauduttu, ja konekin purettuna pajalla :D Ei ville tiennyt miten oikeassa on. Viikoon kaksi olen kuunnellut kun virrat laittaa koneeseen ja vesipumppu herää henkiin, niin ilmakuplia poistuu sisäkennosta. Eli kansipahvihan se on jo hiukan oireillut. Eilen ajoin auton hallille ja pesin konehuoneen ja tilasin kansipahvin.
Tänään kansi irti ja toteamus että vitospytyn ja vesikanvan välistä pullahtanu tiiviste erikosiesti, ei paineesta vaan lohkon tasopinnasta johtuen.
Koneistamolta iso hiomakivi mikä timantilla oiottu ja Kimmon ohjeiden mukaan pinnan tarkastukseen. Minnekkään ei saanut edes viiden satkun liuskamittaa väliin. Mutta sitten hiomakivelle ristiin hiomalla alkoi eroja löytyä. juurikin se vitosen ympärys oli sieltä vuotaneelta reunalta matalemmalla. sylinterit itsessään oli inan korkeemmalla. Ei montaa minuuttia tuhraantunut aikaa kyseiseen operaationn niin nyt on tasopinta kunnossa, ja massatiivisteellä mennään edelleen. Extrana tulee vaan lisäliimaa tiivisteen molemmille puolin, Herlevin Matin suosittelemat mömmöt. Jospa nuo pitäs kun kerta pitää pullinki vehkeessäkin.
Että tämmöistä, hiukan se välillä vastustaa mutta onneksi on huoltoystävällinen ympäristö nykyään tuossa konehuoneessa kun voi istua syylärin poiston jälkeen konehuoneessa ja istualtaan purkaa konetta:D
tossa kerrotaan totuus... :D:D :cool:
http://www.tarrapaikka.net/product_details.php?p=1828
http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-happy112.gif (http://www.freesmileys.org/smileys.php)
Tomppaa_
14.03.2013, 07:49
Kisoihin ilmottauduttu, ja konekin purettuna pajalla :D Ei ville tiennyt miten oikeassa on. Viikoon kaksi olen kuunnellut kun virrat laittaa koneeseen ja vesipumppu herää henkiin, niin ilmakuplia poistuu sisäkennosta. Eli kansipahvihan se on jo hiukan oireillut. Eilen ajoin auton hallille ja pesin konehuoneen ja tilasin kansipahvin.
Tänään kansi irti ja toteamus että vitospytyn ja vesikanvan välistä pullahtanu tiiviste erikosiesti, ei paineesta vaan lohkon tasopinnasta johtuen.
Koneistamolta iso hiomakivi mikä timantilla oiottu ja Kimmon ohjeiden mukaan pinnan tarkastukseen. Minnekkään ei saanut edes viiden satkun liuskamittaa väliin. Mutta sitten hiomakivelle ristiin hiomalla alkoi eroja löytyä. juurikin se vitosen ympärys oli sieltä vuotaneelta reunalta matalemmalla. sylinterit itsessään oli inan korkeemmalla. Ei montaa minuuttia tuhraantunut aikaa kyseiseen operaationn niin nyt on tasopinta kunnossa, ja massatiivisteellä mennään edelleen. Extrana tulee vaan lisäliimaa tiivisteen molemmille puolin, Herlevin Matin suosittelemat mömmöt. Jospa nuo pitäs kun kerta pitää pullinki vehkeessäkin.
Että tämmöistä, hiukan se välillä vastustaa mutta onneksi on huoltoystävällinen ympäristö nykyään tuossa konehuoneessa kun voi istua syylärin poiston jälkeen konehuoneessa ja istualtaan purkaa konetta:D
Mistä oot tuota liimaa ostellu? Isot pojat on puhunu jostain ryslerin liikkeestä saatavasta punasesta mömmöstä mut onks tohon joku ihan virallinenki liima?
Loctiten 5900. JA siellä lukee vielä erityismaininnalla että ei sovellu kannentiivisteeksi. Laitettiin kokeeksi jäärata subaruun ja siellä kestäny tuplapaineita jo jonkun tovin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=125419
:think: Hiukan tuota painetta päässy karkuun tuosta välistä, melkein neljäsosa leveydeltä karannu paineet, tuosta kohin tosin löytyi se matalin kohta kun kivellä oioin. Nyt on taso kohdillaan. Tai no parempi ainakin :D
mauriala
14.03.2013, 19:41
me ollaan käytetty liimana loctiten 3020
me ollaan käytetty liimana loctiten 3020
No viddu, 3h myöhässä tuon luin :mad: Tehdäänpä sitten seuraava remppa tuolla kokeeksi, toivottavasti se olisi jo sitten alkuperäinen turbomotti
Mistä oot tuota liimaa ostellu? Isot pojat on puhunu jostain ryslerin liikkeestä saatavasta punasesta mömmöstä mut onks tohon joku ihan virallinenki liima?
Tota Moparin (pun) liimaa käytetään kilpapuolella ja toinen on VHT(kupari) jota myös hyvin tuloksin käytetään.
Sellasta mottia ei ihan het löyvy josko toi Moparin liima ei piä
nm 550hp+150hpNOS,2.7bar 605
Tos viä kemikaalit
http://jeemu.kuvat.fi/kuvat/Kaikkee/Tarvikemotti.com/Kauppa+yleist%E4/VHT%2C+Mopar+liimat.JPG/_smaller.jpg
Tomppaa_
15.03.2013, 00:32
Juuust tuota moparin kamaa hain aivolohkoista
Tuota VHT copepr gaskettia tullu aikaisemmin käytettyä noissa. nykyinen pettäminen menee puhtaasti tuon lohkotason piikkiin.
olipas taas parin päivän tauon jälkeen mukava ajella cruiserilla. ennakko säädetty joutsenkaulalla 19eykk pumpuntekijän arvo oli 20eykk, mutta sanoi että myöhempikin riittää pari astetta jos kerta matalila kiekoilla ajellaan. <4000rpm
auto käynnistyy ajatuksella, kulkee kevyesti, ei juurikaan enää savuttele kuten ennen. tyhjäkäynti melko hiljainen, ainoastaan ykkönen naputtelee silloin tällöin, kunhan painevennttiili asettuu niin loppunee sekin. painetta ei kerryttänyt ja lämmöt pysyi 82asteessa kuin riivattuna isolla tiellä ja kaupungissa :cool:
syyläri oli ajon jälkeen jokapuolelta lämmin, eli neste kiertää kuten kuuluu. 19psi korkin ruuvasin syyläriin että paineet kohdillaan, ja paisarin nestekiertoputken reitin muutin kannen ylimmästä ropusta tulemaan, että ilmaa itseään kokoajan. TOIMII (Toistaiseksi)
hmm, viimeinen tankki ajettu Nesten RRO dieselillä, kulutus oli 14 ja risat. normaalisti menee se 17-18 litraa? no hiukan nätimmin kyllä ajelin, mutta paljon se kovien pakkasten takia pyöri arkissa lämpiämässäs yms..
Alkoi häiristsemään tuo ahtimen korkea herääminen(1700rpm) SOittoa Iisalmen Turbohuoltoon ja apuja kyselemään, keroit mistä ahtimen sisäänemokurkusta löytyy pesän koko ja mikä sopivampi. mulla oli vitonen ja parempi ois nnumerolla 4 oleva pakopesä. Sen löysin parin tutun kautta ja juuri asentelin paikoilleen. tosin ennen asennusta vinguttelin hukkaportin kanavat niin isoksi kuin uskalsin etää tiivistys lautasella riittää.
Ahdin nippuun ja paikoilleen ja auto käyntiin. Huomattava ero tyhjäkäynnillä kun vislaa ahdin jo mukavasti silloin. tulee ihan eka turbotus mieleen kun switseri vihelsi tyhjäkäynnillä melkoisen kiivaasti parkissa:cool:
Mutta koeajolle en äässy kun porsi pakopesää kotiin viedessä jakolaatikko kun tuota kuivaa asfalttia näkyy :mad: pitänee sunnuntaina yrittää kasata kahdesta paskana olevasta jakolaatikosta yksi toimintakuntoinen Sahiksen kisoja silmälläpitäen
Jakolaatikosta öljyt poikkeen, aivan kirkkaat. molemmissa laipissa hiukan väljystä. Tosin niinkai niissä pitää ollakin, toisiovedon laakereiden pinnoissa jälkeä että alkaa olemaan lopussa.
keräilin molempien jakolaatikoiden osat samalle pöydälle ja tiireilin paremmat nelivedon ja hitaan puolen kytkentäholkit ja rattaat ja kasailen niistä sen laatikon. Tähän en rupea vielä rakentamaan sitä hidasta puolta uusikis päivitetyllä ryhmäpyörästön laakeroinnilla. sitten kun on aikaa paneutua niin voisi nekin värkkäillä noita kivikkohiipailuja silmälläpitäen.
saisipa huomenna jakiksen nippuuun niin pääsisi säätämään pumpun uudelle pakopesälle kohdilleen. savutus saa hävitä kokonaan ja menohalut saa hiukan kärsiä ylärekisterissä, mutta voimaa sa sinne alas tulla sitten senkin edestä.
ja jysymys. kumminpäin etukardaani on. lyhyt tumppi etuperässä vai jakolaatikossa? ja ristikoiden linjaus myös ihmetytttää kun se on puolihammastas pielessä, eli ristikoita ei saa samaan linjaan, vaan aina heittää jommallekummalle puolelle, kummin päin tämän linjausken pitä olla?
Pitää pinionin kulmaa hiukan myös muklata edestä että saa kardaanikulmaa hiukan paremmaksi kuin nyt.
Ulkomuistista se liukukappale pitää olla jakiksen puolella ja jos ei ristikot satu kohilleen niin se lienee 180 astetta pielessä...
juu ei sattunu linjaan vaikka miten pyöritteli.. jos se on hiukan puneella ??!
Mutta ei haittaa ajoa.
Jakolaatikon sain nippuun tänään, välirattaiden neulalaakerihässäköihin lisäsin neuloja toisesta setistä, eli häkki irti ja ura täyteen neuloja, hiukan pääsee yksittäinen neula helpommalla. Tuo ihme räminä hävisi jo melkein kokonaan ois kun uusin laakreita pari tuonne jakolaatikkon yms pikku tempuilua.enää vaihtoehtona tuo kardaanin ääntäminen. kun perältä lähtevä ristikko aivan suorassa ja jakolaatikossa leva hiukan kulmassa, voisi ehkä aiheuttaa tuommoisen rallatuksne tietyissä kaasun asennoissa. noh ajellaan niin pitkään kuin pamahtaa. jospa tuo edes Sahikseen kestää
huomenna pitää säädellä pumppua tuon uuden pakopesän kanssa, pimeällä ei oikein nähnyt savua yms säätöparametreja:D
lommoille ja rusinaksi mennyt takakardaani tuli tänään tehtyä. huomenna tehdään jakolaatikon palkki uusiksi että saadaan hiukan tuota lootapakettia alaspäin jos nuo kardaanin kulmat alkais passaamaan paremmin
no joo, asfalttia alkoi näkyä ja siellä täällä hiekkaa jään alla pikkuteillä.
Pari kiihdytystä minimiin ruuvatulla pumpulla (12L/100km kaupunkia, mönkimistä) ja alkoi napse kuulumaan välityksistä takaa.
auto nosturille ja proppu pois, --> ei öljyä kuin pari tippaa??
kurkkaus tyhjennyspropun aukkoon--> kukkuuu! metallia edessä :mad: tökkäsin pois niin komeaa metallihohtoista öljyä valui pois. murikka irti ja herra hammaspeikko käväissyt kylässä. Onhan tässä vielä monta päivää Sahiksen kisoihin, toivotaan että ei tule teknistä keskeytystä..
olisko pitänyt vaihtaa ne loputkin tekniikan osat mersusta... ;)
olisko pitänyt vaihtaa ne loputkin tekniikan osat mersusta... ;)
Ei luovuteta vielä. välitykset toivottavasti jo matkahuollon kyydissä että tänään tai viimeistään huomenna pääsisi niitä asentamaan.
Ja eikös ne volvon akselit ois paremmat :rolleyes:
noniin, välitykset saapui, lautaspyörä jokusen millin paksumpi-->kokeillaan ei sovi-->nettiin pllaplapllaaa"alkuperäisenä turbodieselillä ja 4.88välityksillä pinionin offset erikoinen, mikään muu kuin orkkis mahtuu:eek:" 4ripaa yms tukia niin siitä erottaa ja g144 tyyppikilvessä= CHECK! VIDDUUUU
ja pohtimaan varasuunnitelmaa. koneistamalla lautaspyörää matalemmaksi??! työläs ja suuri riski pilata välitykset.. PRKL
kotiin koulusta ajellessa mieleni syävereistä pullahti mielikuva jostain hiluxin murikasta mikä umpiruosteessa, mikä kulkeutui minulle korjauskelvottomana pelkästään kitkalukon takia kun toyota minulle saapui. mmurikka pyörinyt useamman vuoden vastuksina pajalla ja viime siivouskerralla sen nakkasin romukuormaan tietysti :mad:
juuri pajalta tulin kun otsalampun valsosa sitä etsin 5m pitkältä teräsromulavalta, ja löytyihän se. 3ripaa kyljessä eli se 4cyl malli CHECK! pinionin offset enemmän laakeripukissa CHECK! eli sehän pitäs passata. noh huomenna kokeillaan ja jos ei passaa niin sitten lähtee VADEN autosta takamurikka vaivihkaan lainaan :D
Ja perkeleen kuumeflunssaa pukkaa päälle ja konjakki jo lopussa että voisi lääkitä:mad:
Kisat jää sitten väliin, on semmoinen flunssa/mahatauti kuume että ei tartte miettiä huomenna ajavansa kisoissa prkl
Tollukka
05.04.2013, 19:20
No voi kehvatsu, jos sulla on ajamaton V6/Turbo välitys voisin ostaa sen poijes kuleksimasta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=127308
Tuommoiseen kuvioon päädyin 15 satkun välyksellä.
Kannattaako säätää enää?
offroadjouni
09.04.2013, 12:49
Tuommoiseen kuvioon päädyin 15 satkun välyksellä.
Kannattaako säätää enää?Minä löisin nippuun ja kovaa ajoa.
Minä löisin nippuun ja kovaa ajoa.
HUH
Toivottu vastaus, nimittäin eilen kasasin ja autonosturilla pyöritin jonkun 5km perää. tänään jos jo uskaltautuisi ihan ajamaan tielle ja ajamaan sisään hissukseen.
Aamulla ajelin cruiserilla töihin, matkalla poikkesin tekniseen tukkuun tilailemaan uudet etuneljännekset väykkyyn(klokkerholmit, yllättivät hinnalla, 80euroo kpl).
Noh auto pyöri tyhjäkäynitä jonkunaikaa ja oli jo hyvinkin normilämmössä. Siitä lähdin sittten ajelemaan työmaata kohti tien yli ja portista sisään ja 2 vaihteelal kaasupohjaan. Tarkoituksena oli ripeästi päästä risteyksen yli parkkiin talven sora ja asfaltti oli huono yhdistelmä, pito lähti takasilta. kierrokset tappiin ennenkuin mitään älysin. Sitten kuuluui korvia riipivä pauke ja kolina molemmilta puolin konetta ja auto tärähti. Pikainen tsekkaus peiliin että ei näy savua yms ja öljynpaineet ok.rullasin siitä huonsoti pyörivällä autolla 50m ruutuun ja sammutin siihen ja kävelin kahvioon kahville parin kirosanan säestämänä. Kahvin jälkeen rohkaistuin ja menin kattomaan minkälainen reikä lohkossa.
Ei mitään?? hmm ja konetta tulille. ilman hehkua ja heti tulille aivan normaalisti ja pyöri kuin ei mitään??
teknisen tukun myyjä soitti perään että kuulostipa komealta tuo cruiserin rajoitin??WTF se mikään bensa ole. Mutta pikaisen arvion mukaan taisi jäädä venttiilit hiukan jälkeen ja kantamaan, niin poltti sitten imusarjassa ja pakosarjassa. Nyt on sitten auto pajalla ja säädetty 1.5 kierrosta vetäviä poikkeen ja hiukan myös syöttöö tiputeltu että ei tulis kesällä hajotettua voimansiirtoa heti.
Työkaveritkin sanoi että sisäänajo oli näyttävä sekä äänekäs, kivet ropisi ja putkessa poltti ja huuti kun syötävä. jospa tuo ei hirveemmin ottanut siipeen
onks koneen korvat / tyynyt ehjät ?
Kyllä ne näytti olevan.
Kuinka niin?
aattelin josko repes sieltä ...
aattelin josko repes sieltä ...
Kyllähän se koneen sisältä se kone kuului, ilmeisesti venat ei pysynyt mukana ja poltti imusarjassa ja pakoputkessa tms.
Nuhapumppu
13.04.2013, 09:34
Onkos tuossa pumpussa mitään ylimääräisiä sähköohjauksia yms. hienouksia? Tuli vaan mieleen että kaverin TD omegasta löytyi samalla tavalla rajoitin,eli reippaamassa kiihdytyksessä karkasi pito ja pauke oli melkoinen. Myöhemmin sitten kierrätteli tallin pihalla ja bongasi tuon rajoittajan sieltä,tosin siinä jakajapumppu. Mutta kyllä täytyy myöntää että nyt voidaan todistaa oikeasti,että autoilla on sielu ja niillekkin tulee hylkimisreaktioita jos sekoitellaan liika toisen merkin osia :D:D
Hattua kyllä pitää silti nostaa.
ei mene sähköä pumpulle. Tänään testataan yhtä uutta Mersun osaa cruiseriin. jos se hylkiminen sillä loppuisi:D
Nyt kun voimaa on muittenkin tarpeisiin niin vetäiseppä valkoisella tussilla molempiin kardaaneihin viivottimen suorat viivat ja ilmoittele sitten kiertyykö :p
Ei jaksa kiertyä ei. Tuli otettua hiukan maks kierroksia pumpusta pois että voi huoletta vetää kaasupohjassa mutaspoorissa, samalla hiukan syöttöö tiputin. Tuntui omaan makuun tuhnulta, mutta sitten todellisuus taas selvisi kun käytiin umpihankiajelulla niin kyllähän tuolla pysyy muiden marssivaudeissa ihan hyvin mukana :rolleyes:
Eli ei taida tarvita enää lisäillä vetoja, jos nuo voimansiirrot pysyis jotenkin edes nipussa
ei mene sähköä pumpulle. Tänään testataan yhtä uutta Mersun osaa cruiseriin. jos se hylkiminen sillä loppuisi:D
UnimoG alustaa ? :D
Keulalle istutin oikean tähden konepeltiin :D
Mutta ei huono ois tuo alustakaan.:D
Eilen tuli selailtua nettiä ja etsittyä tietoa ohivirtausmittauksesta.
TEkasin tuossa pajalla oman ohivirtasumittari, saa testata oman koneen arvot paljon prosentteja liikaa.
kierrokset tappiin ennenkuin mitään älysin. Sitten kuuluui korvia riipivä pauke ja kolina molemmilta puolin konetta ja auto tärähti. Pikainen tsekkaus peiliin että ei näy savua yms ja öljynpaineet ok.
..
putkessa poltti ja huuti kun syötävä.
Selvästihän tuo lähti "öljylaukalle". Jossain päin imusarjaa joku tasku mihin jää öljyä killumaan?
Edit: eipä näytä olevan taskuja, mutta olisko sitten tien yli hypätessä hypänny cuulerin pohjalta ölppää ahtoilmaan sen verran hyvä annos että ton teki. Kaikki viittaa öljyn polttoon, toki savuakin on yleensä ilmassa, mut jos hyvin polttaa niin palaahan se puhtaasti moottoriöljykin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=110524
Selvästihän tuo lähti "öljylaukalle". Jossain päin imusarjaa joku tasku mihin jää öljyä killumaan?
Edit: eipä näytä olevan taskuja, mutta olisko sitten tien yli hypätessä hypänny cuulerin pohjalta ölppää ahtoilmaan sen verran hyvä annos että ton teki. Kaikki viittaa öljyn polttoon, toki savuakin on yleensä ilmassa, mut jos hyvin polttaa niin palaahan se puhtaasti moottoriöljykin.
Kierrokset tippui kumminkin heti kun kaasun löysäsin, eli ei tunnustaisi että ois hullut ottanut. ja coolerin putket kuivat, normi hikoilua vaan. omaa hölmöyttäni vaan päästin ylikierroksille, nykyisillä säädöillä voi huolettta poltella menemään kaasu pohjassa.
Tuli toinen lohko mittailtua tänään ja todettua että kaikki sylinterit mitoissaan ja orkkis hoonausjäljetkin näkyy.
ohivuotoa mittailin koneesta ja tosiaan ykkösen ohivuoto isoin, ja sen kuuli selviten öljykorkista minne paine karkasi, eli männänrenkaat ongelmana, mikä taas aiheuttaa sitä pientä paloääntä ykkösessä kylmällä koneella. --> lohko vaihtoon ja nyt kun dekki kunnossa niin samalla liimalla se kansipahvikin kiinni
dodiin, viikon vanhat öljyt ja vivahdus harmaata seassa, ei painetta syylärissä, ei hävitä nestettä yms kaikki toimii. Kone on jo pukissa odottamassa purkutuomiota. Alkaa jo hiukan houkuttaa tuo .960.... Jos löytyy jotain muuta kuin kansipahvi, esim veivi taas vääntynyt, niin sitten menee kone nurkkaan ja auto seisontaan siksi aikaa kun löytyy se orkkis turbo
kyllä on miehellä sisua ja intoa,täytyy hattua nostaa!kyl olen kaikille sanonnu et jos rupee mesen diiselist voimaa ottaan niin kattoo et on turbo moottori jo..tässsähän rupee itteekki jännittään toi oma kattila ku en ole ku suuttimet rempauttannu ja nokkaketjun vaihtannu...no kesto testi jatkukoon!
Kone purettu aamusta. Ja nyt ollaan emännän kanssa ABC asemalla syömässä kotimatkall.. paketriauton kyydissä lisäpainona OM605.960
ei tähän tohdi edes mitään kommentoida mersusta ku mersumiehet hyppii heti silimille... :) :)
se toyotan kori hyljeksii sitä mersun moottoria :)
ei tähän tohdi edes mitään kommentoida mersusta ku mersumiehet hyppii heti silimille... :) :)
se toyotan kori hyljeksii sitä mersun moottoria :)
Se paska vapari kun ei kestä sitten yhtään alavääntöä/ahtoa. Eriasiahan se on sanoa että kestää 300hp vaparin kalut kun alkaa ahtamaan vasta tuolla 3000 kieppeillä, eri asia kun tulee painetta jo 1500 ylöspäin
jospa se uus hankinta osottautus paremmaksi
Se paska vapari kun ei kestä sitten yhtään alavääntöä/ahtoa. Eriasiahan se on sanoa että kestää 300hp vaparin kalut kun alkaa ahtamaan vasta tuolla 3000 kieppeillä, eri asia kun tulee painetta jo 1500 ylöspäin
Tjoo o. tietohan tuo. otappa kangista kuvat vierekkäin? näkee silimällä ton 605 erot
Nyt sitten jännätään jos tuossa orkkis turbossa onkin samat veivit kuin nuo vaparin ns. paksummat vetarit. sitten ei enää nauratakkaan..
onko 605 koneessa aina öljyruiskut vai meneekö vaparissa öljy kankee pitki?
Moniventtiilissä on ruiskut
Olipa suuri pettymys alakerran aukaisu, veivien laakerit naarmuttomat, Ilmeisesti vaihdettu hetki sitten. Runkolaakereissa näkyi jälkeä sen verran runsaasti että joutaa vaihtoon. Öljypumppu oli 30 pitkillä rattailla?? Oletin että ahdetussa aina se 37?. Eli siihen tulee kutosessa ollut 37 tilalle. Hoonaus jäljet näkyi alhaalta tiiraillessa hyvin. Eikä naarmuja. Eli menee pelkällä renkaiden vaihdolla yläkerta.
Ps. Kuka tietää mikä on mersun alkuperäisen turbon öljylähdön kierre?? Pitää letku huomenna teetättää ja moottoripukki on juuri tuon edessä niin en voi mitata.
Laakerit ja stefat tilattu tänään. Huomenna jos pääsisi runkolaakerit ja männänrenkaat vaihtamaan. Noudin aihiot imusarjan tekoon ja huomenna hitsuuttelemaan kaverin luokse, hiukan jo hahmotttelin mallia ja kokoa. Jospa se ykösen kuoleminen loppuisi siihen. Myös ahtoputket tulee nyt 63mm milliset. silikooni letkut ja muutkin tuli tilattua. Myös bleedi jos hiukan noita ahtoja maltillisesti nostaisi kun kesäkin tulossa
Viikonloppuna pitää pääästä jo ajelemaan :twisted:
Illan ratoksi JaskaR:n pajalla sattuu ja tapahtuu kummia..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=128619
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=128620
Konehan on kantta vailla kasassa, uudet laakerit, renkaat stefat asennettuna.
Tarkoituksena oli tänään saada jo kansi päälle ja kone paikoilleen, mutta entinen omistaja oli välttämättä halunnut katkaista hehkun sisään niin teetti ylimääräsitä jumppaa. keirre jäi kohtuu ehjäksi, mutta varmuuden vuoksi pitää hommata siihen helicoil että ei tule ongelmia seuraavalla kerralla. samalla kokeilin muitakin hehkuja irti niin kaksi irtosi hyvin, ja loput kaksi on sitten ollut niin kiinni että päässy kartion ohi nokea ja jumineet kiinni. kaikkea tuli kokeiltua ja jätin taas yöksi aineet imeytymään jos se huomenna jo irtoaisi.
nyt vaan piäisi huomiseksi löytää M12x1.25 helicoil. huoh
Imusarjankin lasikuulapuhalsin ja maalasin aamulla, omaan silmään tuli hyvännäköine nsarja, toimivuudesta ei voi sitten sanoa mitään
Tuota jos vaan kävisi tapilla sen jengan lävitte niin jäisi se helicoil optio seuraavaan savottaan:confused:
Ja auttaisko lämpö johonkin kohtaan niihin jumissa oleviin hehkuihin ? Tai jos ne toimii niin jätä paikoilleen.
kansi lämpimäksi ja kylmä spreitä hehkuun. ja irtokanteenhan sitä saa molemmilta puolelta jäähytettyä
se katkennut oli jo pieksettu niin paskaksi että kierre oli moro, nyt siinä on helicoil.
Loppuja kokeilin käsin avata, ei puhettakaan irrota ennen kuin kanta alkoi venyä.
Pulttipyssy ja isku heikoimmilleen niin kaikki irtosi vittuilematta, 2-vasara on ystävä :D
Kansi on paikoillaan ja enää puuttuu öljunsuodattimen jalka ja tämä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=128734
Illalla pääsee ahtoputkien tekoon
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=128759
kone jo konehuoneessa tuon kuvan jälkeen, tosin killuu nosturin nokassa jotta pystyy mitoittamaan ahtoletkut. illalal niiden hitsaus ja huomenna jos asentais koneen kunnolla..
Jälleen kerran ASIALLISTA pajotusta!!! Varsinkin tuo imusarja on taas kerran ihan ..tun hiano.
Kyllä taas etenee hommat eikä jäädä ihmettelemään. :eek: Melkosta alemmuuskompleksia saa aina potea ku näitä koneenpurku-modaus-kasaus-tarinoita lueskelee, omat hommat polkee lähes paikoillaan eikä viikonloputkaan juuri asioita edistä. :(
Kyllä tätä prjojektia luksiessa piilee pieni vaara, että tulee räjäytettyä omakulkinen muttereiks. :D Hyvää jälkee syntyy kyllä.
Ahtoputket tiggailtu ja nyt hyvillä mielin saunomaan ja aamulla konetta pois ja loppujen kamojen asennus(Kytkin laturi turbo öljynpaine) ja kone paikoilleen ja ajoon :)
Kysynpä haluamatta olla ilonpilaaja, että vedithän uuden ketjun sinne ?
(ja OT: helmat lähtee aamusta)
Kysynpä haluamatta olla ilonpilaaja, että vedithän uuden ketjun sinne ?
(ja OT: helmat lähtee aamusta)
En saanut niittauspihtejä tälleviikolle.
varmaan ensiviikolla saan ne käyttöön niin sitten pitää se ketju vaihtaa. Ihmetys oli silti suuri kun testailin tuota ketjun venymistä niin sain tulokseksi 2-3 astetta. saman sain sillä omalla uudella ketjulla?
Laaharit ja kaikki oli paljon paremmassa kunnossa tuossa uudessa koneessa ei juurikaan näkyny ketjun jälkiä esim siinä kiristimessä.
NorthRider
25.04.2013, 20:42
Kyllä tätä prjojektia luksiessa piilee pieni vaara, että tulee räjäytettyä omakulkinen muttereiks. :D Hyvää jälkee syntyy kyllä.
No BryGgi (http://forums.offipalsta.com/member.php?u=10819)n puuhastelu on yks syy mun foffikuumeeseen! :D Pirun näppärän näköstä työstämistä! :)
Nonniin. Auto ajossa jälleen, kalina kierroksilla tipotiessää, jopa sivistynyt käyntiääni.
Negatiivisia huomioita:
Kytkin ei pidä sitten yhtään 1bar jälkeen.
ahtoletkut ei pysy paikoillaan 1.1bar jälkeen
Positiivisia huomioita:
Kytkin ei pidä sitten yhtään 1bar jälkeen.:cool:
ahtoletkut ei pysy paikoillaan 1.1bar jälkeen
Tiedä vaikka siellä sitä tehon paskaa taas olisi tarjolla, kun vaan välittyisi tiehen asti
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQzP-xlHyPMySUhLlt4M_Pde-X_RdNV9ZMwaHYVgbF3_LeBQCuHMQ
Hmm, jotenkin on "raikkaamman" oloinen tuo uusi moottori. Alhaalta puuttuva sitkeys ei vaivaa enää. vaan murnittaa menemään tyhjäkäynnillä ja anta laskea 500rpm kierrokset ennenkuin stumppaa. nyt alkaa olemaan makea kone metsään. Eilisen yön pohdinnan jälkeen pakko kai se on uskoa ja ynnäillä 1+1=11 eli ykkösen runneria kun mittasi tyhjäkäynnillä niin oli 5-7astetta kylmempi kuin muut runnerit. eli prosenteissa noin 8% luokkaa. pistin sen aina viskon piikkiin kun se puhaltaa vieressä ja jaahdyttää pakosarjan pintaa. Imusarja oli yksinkertaisesti liian pieni tilavuudeltaan ja ykköseen pakottava puhallus, jonka takia se pyöri viileämpänä kuin muut. ja näin ollen aiheutti kuormitusta ahdoillakin eniten sille. Myös kovat kulutukset yms johtuu siitä kun pari sylinteriä tekee suurimman työn.?? Luulisin ainakin olevani jäljillä. Mutta juuri tultiin ajelemasta ja pakkohan se on todeta että makiasti kulkee, voi ajaa hallitusti pidoilla ja lukot päällä, tai sitten lurttu pohjassa Aim&shoot periaatteella :D
Koska näin mahtavan vehkeen saa nähdä jossain näyttelyssä
nyt on jo useampi päivä välissä ettei ole tullu uutta voimansiirto/moottori murhe päivitystä :D
Autollahan on ajeltu nyt hymyssä suin jo useempi päivä. Eilen vaihdoin sisäänajo öljyt poikkeen ja nesteen turbo LXE sisään. Enemmän kilometrejä tullu melkein pikkuperäsllä nyt kun isolla. Metsiä piktin ajellu pajallekin kun auto pelaa. 10min matkaan menee mettiä pitkin 60min kun ettii ajoreittejö ja vinssailee ojien yli :)
Viikonloppuna käytiin hiukan kalliolla,suolla jametsissä ajelemassa porukalla. Tänään kaveri huomasi että tiputtaa mulla taka murikka öljyä... Oli kaikki pultit melkein puolikierrosta löysällä:D Sillä korjautui kun kiri ainoastaan.
Tankin anturin kansi vuotaa dieleiä kun tankki täynnä, sen joutunee käyttämään poikessa ja tarkistamaan mikä siellä mättää.
PS. tuon hiippailu reissun jälkeen tuli asennettua keulille sähköflekti kuumanpuolen tuloon imemään ilmaa syyläristä läpi. Tuulitunnelia ei nyt jaksa ruveta tekemään. Juuri huonosti sattuu vielä tuo orkksi visko olemaan kylmänpuolen lähdön kohdalla niin pieneksi jää jäähdytys teho
y6-7_b1ADlg
Makkaranpaistoa
Tylsä tuo uusi kone, kahteen viikkoon ei mitään vikaa. vain ajoa monta tankillista..
Mutta onhan siinä yksi oire
Taitaa imuputki suodattimelta turbolle mennä lyttyyn kun alkaa kone vaatimaan ilmaa. Päättelin tätä sillä kun motarilla leikin tuolla autolla ja kiihdyttelin siihen 4000rpm tuntumaan kun alkoi kone hyytymään, väliutön löysäsy ja heti uudestaan, nyt hävis vedot ja ahdot jo 3000rpm. eli alipainetta oli vielä ja putki osittain lytyssä.
Huomenna pitää koulun jälkeen tekasta joku panta millä näkisi meneekö se todella lyttyyn. Ei tuossa hiekka sonta asfaltilla ilman suodatinta uskalla ajaa. suodatinkin uuden karhea2000km ja näytti päältäpäin ihan siistiltä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4675&pictureid=130176
Käytiin puolukka paikkoja kahtelemassa, kumpparit piti olla jalassa. läjällä ei ongelmia hiipiisessä, eikä tullut edes paineita pudotettua
käviskö ahdin ahistimeks ? onks sulla pakopaineet minkälaiset ?
gopro konehuoneeseen kuvaamaan mitä tapahtuu :D
gopronb joutunee sinne tosiaan laittamaan. Pakopaineet on siinä 2.2bar ja ahdot 1.8.1.9 bar, elli ihan ok..
Ja tuskin ahdin on nyt alkanut menemään tukkoon kun ei aimemminkaan ole.. Tosin onhan tuohon tullut uusi imusarja HMMM?? Ja pienemät ahtoputket..
Noh, kamero konehuoneeseen ja kokeilemaan. saattoi taas maasturisteille tulla lisää pisteitä Nikkoautoilijoiden piirissä kun maantiellä lähdin ohittamaan jotain kytystelijää. Huomasin että lähti kiihdyttämään rinnalla ja survoin kerrasta lenkkarin lattiaan ja rinnalla kävi sitten se astmakohtaus, sopivasti on tuo putki tuonne oikeale niin löysäsi välittömästi se autoilija ja päästi ohi kun taisi näkyvyys kärsiä :D
PS. Pee, laita se hinta monta eGua ne helmat yv:nä
ja tuossa videolla siinä ojassa rymytessä tulee juuri se astmakohtaus toisen vedon jälkeen kun putkesta tulee kunnolla savua.
Eihän ole ilmanotossa mitään alipaineessa läjään painuvaa letkun pätkää?
En jaksanu selata mutta jos autossa on snorkkeli niin varmasti ahdistaa ilmansaantia.
Ilmaahan se ei saa kun puskee mustaa eikä vedä.
ps. jätä seuraavista videoista nuo musiikkiränkytykset pois. Paljon mielekkäämpää katsoa.
Epäilys juurikin että tuossa turbon ja suodattimen välinen letku menee lyttyyn. Snorkkelokin 3tuuman hormia ja silti ei ilma riitä.
Epäilys juurikin että tuossa turbon ja suodattimen välinen letku menee lyttyyn. Snorkkelokin 3tuuman hormia ja silti ei ilma riitä.
Mites turbon letkut, ettei pääse imemään niitä lyttyyn????
NM. tehtaaalla sattunut moka...
Sellaset pakoputki jousto jortikat kaksi 90 asteen kulmaan toinen koneen suuntaisesti ja koneeseen kunnolla tukemalla ennen ahdinta ja loppukin rauta putkea niin ei luulisi imulla lyttyyn menevän :D
Tai sitten kokeeksi norkkeli pois ja vapari suodatin suoraan ahtimeen kiinni niin ei koe ajolla kärpästä suuremmat koneeseen sentään eksy ja sade kelin vielä kattelee niin ei pölyäkkään.
Edit J.K;ta saiskos videota ilman musiikkia jotta äänet kuulisi paremmin.
Eipä tuolla videolla jurikaan möyryytetä noilla autoilla, ja missä ajettiin niin ei kukaan uskaltanut kuvata :D
Sama kävi viimeviikolla suolla kun "hiivin" pitkänperän 3 ja takavedolla suolla Kameravastaava, eli emäntä istui vieressä ja kaksinkäsin piti kiinni pelkääjän kahvasta:D Mutta suota lensi vaikka noinkin siloset renkaat
Tuli fiksattua sekin puutumisongelma. koulussa käydessä ostin samalla uuden suodattimen ja sitä kotimatkalla ihmettelin ja totesin että se muovihässäkkä ja ne pikkusiivekkeet vie yli puolet suodattimen imupinta-alasta.
siitä reilusti kehältä 2/3 osaa pois ja loppu osan kohdistin siihen snorkkelin tulokohtaan mikä kattaa tuon muoviosan jotta ei ime suoraan vesiä ja tomuja vauhdilla siihen suodattimeen.
Nyt on oireet poikessa ja kärsii vedättää iloisesti sinne reippaaseen viiteen tonniin. Hävisi se 1bar ahdoilal savutuskin kun alkoi astma helpottamaan potilaalla. Jälleen on takasilla liukasta hiekkatiellä:D
dirtydog
15.05.2013, 10:13
Komiaa työtä! kateeks käyp... noh ei muutaku reenaamaan
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4720&pictureid=132492
Piti lisätä Toyota kantaa kun Meset meinaa mennä prosenteissa ohi.
ohvipete
06.06.2013, 21:48
Nyt Jos koskaan pääset remontin tekoon,,,,,Ennen näitä diiseleitä toyotakin oli suht varmoja,,,,,
Ps...Toivottavasti ei D-cat
Nyt Jos koskaan pääset remontin tekoon,,,,,Ennen näitä diiseleitä toyotakin oli suht varmoja,,,,,
Ps...Toivottavasti ei D-cat
Ei ole, tuli itsekkin hiukna lueskeltua etukäteen miten konee t pelailleet, tuo on se perus 2 litranen mylly. Jos edes jonkun aikaa kestäs.
Nyt Jos koskaan pääset remontin tekoon,,,,,Ennen näitä diiseleitä toyotakin oli suht varmoja,,,,,
Ps...Toivottavasti ei D-cat
Ei ainakaan itte voi moittii tuota D4D moottoria huonoks... '
Onhan tuossa vähän tuot Toyotamaista voitelunpuutetta, mutta se korjattavissa öljypumpun vaihdolla. Ja ku sen tekee ajoissa, niin ei tarvi konetta levittää ja koneistamolle kuskata sitten.
Itellä Avensis kyseisellä moottorilla ja eka öljypumpun vaihto huoltovihkoon merkattu n. 260tkm kohalla (tyyppivika näissä). Nyt täyttymässä 510tkm ja pumppu odottaan hyllyssä jakopään osien kera.
Velipojalla myös samalla tekniikalla varustettu ja siin pumppu meni 350tkm kohdalla vaihtoon. Tuli sille n. 300tkm ajettuna ja pumppu ois pitänyt olla uusittu jo tuohon mennessä.
Kaikkihan hajoaa, jos ei huolleta. Oli se merkki mikä tahansa.
Ei ainakaan itte voi moittii tuota D4D moottoria huonoks... '
Onhan tuossa vähän tuot Toyotamaista voitelunpuutetta, mutta se korjattavissa öljypumpun vaihdolla. Ja ku sen tekee ajoissa, niin ei tarvi konetta levittää ja koneistamolle kuskata sitten.
Itellä Avensis kyseisellä moottorilla ja eka öljypumpun vaihto huoltovihkoon merkattu n. 260tkm kohalla (tyyppivika näissä). Nyt täyttymässä 510tkm ja pumppu odottaan hyllyssä jakopään osien kera.
Velipojalla myös samalla tekniikalla varustettu ja siin pumppu meni 350tkm kohdalla vaihtoon. Tuli sille n. 300tkm ajettuna ja pumppu ois pitänyt olla uusittu jo tuohon mennessä.
Kaikkihan hajoaa, jos ei huolleta. Oli se merkki mikä tahansa.
mistä moottorityypistä öljypumput laukee, ku noita D4D on niin montaa eri konetta?
mistä moottorityypistä öljypumput laukee, ku noita D4D on niin montaa eri konetta?
Ollut ainakin niis ekan sukupolven versioissa... Eli noi 2000-2002:sissa ainakin tuota vikaa ollut. Oma ja velin tuohon ikäluokkaan kuuluvat.
Eli niis pienempi tehosissa ainakin tuota ongelmaa ollut, mutta kertoo kyllä ajoissa et tarvii huoltoa. Itsellä omaan vaihan pumpun vaikka ei ilmottele, kun jakopään kuitenkin joudun levittään.
ohvipete
07.06.2013, 18:41
Kyllä noissa uudemmissa koneissa 03- eteen päin viat on lohkossa paineet karkaa vesitilaaan...
Ei ainakaan itte voi moittii tuota D4D moottoria huonoks... '
Onhan tuossa vähän tuot Toyotamaista voitelunpuutetta, mutta se korjattavissa öljypumpun vaihdolla. Ja ku sen tekee ajoissa, niin ei tarvi konetta levittää ja koneistamolle kuskata sitten.
Tollasestapa en oo kuullukkaan. Miten oireilee, vai perinteisesti öljynpainevaloa vilkuttamalla? Meinaan reilut 465 tkm tuupattu tuolla meitin 2.0 D-4D Corolla Versolla -05, enkä tiijä että olis pumppua korjattu tai muuten konetta avattu. Kytkimen/vauhtipyörän, startin ja jakopään vesipumppuineen vaihtanu, EGR:n putsannu ja noilla se on viimeset reippaat 80 tkm/4 vuotta kulkenu nätisti mitä meillä ollu.
Tollasestapa en oo kuullukkaan. Miten oireilee, vai perinteisesti öljynpainevaloa vilkuttamalla? Meinaan reilut 465 tkm tuupattu tuolla meitin 2.0 D-4D Corolla Versolla -05, enkä tiijä että olis pumppua korjattu tai muuten konetta avattu. Kytkimen/vauhtipyörän, startin ja jakopään vesipumppuineen vaihtanu, EGR:n putsannu ja noilla se on viimeset reippaat 80 tkm/4 vuotta kulkenu nätisti mitä meillä ollu.
Öljynpaineen merkkivalo palaa normaalia kauemmin, kun käyntiin laittaa... Sit ajossakin tuo rupee ilmotteleen merkkivalon syttymiseellä. Ja sit, kun se loppuu ni se loppuu surempia varottamatta.
Mut taitaa olla jo täs Corollassa se parannettu versio moottorista, että voi olla et paineet karkaa muualle ku oikeisiin kanvaviin. Kuten tuossa jo ylempänä mainittiinkin et tuoreemmissa sitä ilmenee sitten.
eikös tää öljypumppu vika johdu siitä että ne suuttimien aluslevyt rupee vuotaan ja menee nokee öljypumpun imusihtiin ja tukkii sen, ja sitte kosahtaa kone? en ole kans itte kuullu että olis mekaanisia vikoja öljypumpuissa. tietysti poikkeuksia voi olla...
ohvipete
09.06.2013, 07:48
eikös tää öljypumppu vika johdu siitä että ne suuttimien aluslevyt rupee vuotaan ja menee nokee öljypumpun imusihtiin ja tukkii sen, ja sitte kosahtaa kone? en ole kans itte kuullu että olis mekaanisia vikoja öljypumpuissa. tietysti poikkeuksia voi olla...
Näitä vikoja ainakin ollut maastureiden moottoreissa....
ohvipete
09.06.2013, 07:52
Näitä vikoja ainakin ollut maastureiden moottoreissa....
öljy pumppuja vaihdettu hihnakoneellisiin sitkun ajettu yli 500000 kilom...
Onkohan muuta tarvinut vaihtaa siihen 5 miljoonaan kilometriin? ;)
ohvipete
09.06.2013, 10:28
Onkohan muuta tarvinut vaihtaa siihen 5 miljoonaan kilometriin? ;)
Onneksi näitäkin kommenteja löytyy tähänkin ketjuun.......Muita häiriöitä ei ole mullatodettukun lukihäiriö !!!!!!
kun vanhalla patrollilla on ajettu 700t. voi ölppävalo vilkkua tyhjäkäynnillä,poistaa vaan polttimon,pelaa taas 300t.
kun vanhalla patrollilla on ajettu 700t. voi ölppävalo vilkkua tyhjäkäynnillä,poistaa vaan polttimon,pelaa taas 300t.
Helpompaa on liimata siihen öljyvalon päälle vaikka "no smoking"-tarra,niin ei tarvii purkaa mitään:D