Kirjaudu sisään

View Full Version : KETTUJEEPPI XJ PROJEKTI


jönssi
11.08.2010, 12:43
Nyt löytyi itelle jeeppi 4.0 automaatti -90 joka on ollu hakusessa jo vuoren verran.Lommoja löytyy jo valmiiksi!Ja joku korotus sarjakin alla on mut aika löysältä tuntuu.snorkkelikin oli laitettu ja palkkihelmat.renkaat tällä hetkellä 33/12.5/15 MT.

Olisko kellään tietoa mitkä aksilat,laatikko ja jakolaatikko on kyseisessä autossa?Minkälaasta alusta sarjaa/renkaita kannattaa hommata?

Timo_L
11.08.2010, 14:29
Akselit 99% todennäköisyydellä high pinion Dana 30 edessä, Dana 35 takana. Automaatti on japsi AW4 8sama kuin joissain volvoissa, toyota suprassa, jne..), kestää pitkään ja hartaasti kunhan huolehtii jäähdytyksestä. Jakolaatikko joko NP 231 tai 242, 242. 231 on command-track, jossain vain kiinteät nelivdeot, 242 on selec-track jossa lisäksi full-time neliveto (voi käyttää myös kuivalla asvaltilla jne.).

Korotussarja 3"-4" alle, renkaiksi saa max. leimattua 31", mutta jos haluaa metsässä edetä niin ~4" korotuksella menee 35" kumit alle kun vähän muokkaa.


Katso haulla niin löytyy paljon tietoa tältäkin foorumilta!

KooPee
11.08.2010, 14:37
ja tässä kyseisessä yksilössähän on NP242 select-track full time nelikolla oleva jakis...( älä kysy mistä tiedän...)

sjeeppi
11.08.2010, 15:36
Siinä oli joskus komeampi ilmatötterö tuon putken päässä

Olkku
11.08.2010, 16:06
Se alkuperänen safarisnorkkelin pää on mun tallin hyllyssä kun unohdin myydessä vaihtaa takas.

jönssi
12.08.2010, 16:23
Piti käyrä vähä kokeelemas kuinka tuo alustaa joustaa!

sisua45
12.08.2010, 16:53
Kuvat on kivoja, mutta kovin pieniä. Ainakin mulla ne näkyy 160 × 119 pikselin kokoisina.

Taas tuli todistetuksi kuinka pieni piiri harrastaa offia, kolme kaveria tunnisti heti auton. :)

-MaTTi-
12.08.2010, 18:23
Kuvat on kivoja, mutta kovin pieniä. Ainakin mulla ne näkyy 160 × 119 pikselin kokoisina.

Taas tuli todistetuksi kuinka pieni piiri harrastaa offia, kolme kaveria tunnisti heti auton. :)

Joo, turhia tollaset postimerkin kokoiset.

humppakunkku
13.08.2010, 17:00
Nooh neljäskin tunnisti...

454SS
15.08.2010, 20:27
Postimerkin kokoisista kuvist saa vähän huonosti selvää, mutta näyttäisi siltä että kaaria joudut himpun avartamaan.

Olkku
15.08.2010, 21:04
Ja takakaaria ainaki on jo avarrettu

jönssi
02.09.2010, 12:14
Piti käyrä vähä kokeelemas kuinka jeepillä hiekka montuulla pääsöö mäkiä ylös päin ja tietysti jotakin meni paskaks!kaks kertaa vaan paukahti ja jeepin matka tyssäs siihen!taka kartaanin nivel poikki ja etu vetari meni aivan paskaks!onneks ny ei menny tällä kertaa enempää!!

JeepTrainee
02.09.2010, 13:00
Ei näytä Jeeppi oikein kestävän halkaisijaltaan 4 tuumaa vakiota suurempia renkaita... :(
..ja tästä on kyllä jotkut viisaammat joskus varoitelleetkin (ainakin mulle).

Mitäköhän kaikkea muuten joutuisi vaihtelemaan Danoihin, että alkais isommatkin renkulat pyöriä ilman jatkuvia remontteja? Vai onko Jeepin kutonen vain ylitehoinen?:cool: ...2,5 nelonen tilalle! ;)

IironSika
02.09.2010, 13:29
Meikäläisen pihalta jokunen vuosi sitten ;)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1535&pictureid=66039

Timo_L
02.09.2010, 17:38
Ei näytä Jeeppi oikein kestävän halkaisijaltaan 4 tuumaa vakiota suurempia renkaita... :(
..ja tästä on kyllä jotkut viisaammat joskus varoitelleetkin (ainakin mulle).

Mitäköhän kaikkea muuten joutuisi vaihtelemaan Danoihin, että alkais isommatkin renkulat pyöriä ilman jatkuvia remontteja? Vai onko Jeepin kutonen vain ylitehoinen?:cool: ...2,5 nelonen tilalle! ;)

Se tietysti riippuu paljon kuskin ajotavoistakin kestääkö vai ei. Itsekin tulee toisinaan happea annettua, ja edessä on D30 ja 35" Creepyillä olen ajanut. Yhtäkään etuvetaria, ristikkoa tai välitystä en ole hajottanut. Toki jos mutapaskaan lähtisi koko ajan hapella ajamaan niin varmaan jossain välissä paukkuisi. Täytyy ton pikkuakselin kanssa olla vähän järki mukana ajaessa.

Pari asiaa kun muistaa etuakselin osalta:
1. Hommatkaa ne vetarit, missä on isommat ristikot! Löytyy kaikistya ABS- varustetuista XJ:stä, ja olikohan vuodesta '95 eteenpäin kaikissa. Käyttää samoja ristikoita kuin D44:t ja on SELKEÄSTI kestävämmät kuin pikkuristikot.

2. Käyttäkää vain Spicerin uudemman sarjan ristikoita, mallia 760-x. Paremmat kuin ne vanhat, ja varsinkin paljon kestävämmät kuin jotkut kiinalaiset halpispaskat. Noista on ihan testejäkin näkynyt jenkkilän offilehdissä.

Takana sitten ei välttämättä akseli kestä, jos on D35, sinne jotain muuta tilalle.

Lisäksi, jos on korotettu vehje, niin on tehtävä se korotus oikein eli SYE- kitti jakikseen. Orkkiskardaani ei kestä/ toimi sellaisenaan ~3" tai enemmän korotetussa Cherokeessa, vaan rikkoo kardaanin ristikoita ja mahdollisesti myös jakiksen ja/tai pinjonin laakerit.

jönssi
08.09.2010, 19:32
Nyt on taas ruuvattua jeeppiä katotaan kuinka kauan se kestää nyt!:)Vetari laitettu uus ja molemmin puolin uuret ristikot ja samalla vaihroon molemmin puolin ylä ja alapallo nivelet ku niis oli tosi paljo välystä.ja lukkokin tuli laitettua taka aksilaan.pikku hiljaa hyvä tuloo...:cool:

jönssi
12.09.2010, 17:29
Taas piti yrittää teherä jotakin jeepille nyt on katolla oikeen mikkihiiri valot jos vaikka näkis vähä paremmin:)Tuli käytyä heittämäs pieni lenkki samalla...ja yllätys yllätys niin rupes taka aksila liikkumaan sivuttain ja pitkittäin prkl!!taka lehtijouset tuli sisätiloihin no ei muutaku hitsi käteen.nyt paikat on hitsattu.piti siinä samas tohinas laittaa vanha la puhelin samalla kiinni:cool:

jönssi
14.09.2010, 20:04
Eipä ollu päivällä muuta tekemistä niin piti venytellä vähä jousia:D

jönssi
15.09.2010, 19:19
Normipäivä taas!!:D yritin nousta mäki ylös päin niin takapyörät vaan veti ja jakolaatikosta kuulu niinku kettinki tai joku löi tyhjää ja etupyörät ei vetäny ollenkaan! Mikähän mahtoo jakolaatikosta mennä paskaks??:mad:

454SS
15.09.2010, 19:27
Normipäivä taas!!:D yritin nousta mäki ylös päin niin takapyörät vaan veti ja jakolaatikosta kuulu niinku kettinki tai joku löi tyhjää ja etupyörät ei vetäny ollenkaan! Mikähän mahtoo jakolaatikosta mennä paskaks??:mad:

ketju virunu pilalle tai sit kytkentäholkki kulunut tai sit pääakseli poikki.

jönssi
15.09.2010, 19:38
Pitää vloppuna ottaa jakolaatikko irti ja vähä tutkia asiaa!!mistä muuten saa sit jakolaatikon osia?

454SS
15.09.2010, 20:38
Pitää vloppuna ottaa jakolaatikko irti ja vähä tutkia asiaa!!mistä muuten saa sit jakolaatikon osia?

Kertaakaan en ole jakista autosta irrottanut, mutta useita kertoja olen sen korjannu. Rupeet vaan purkamaan takaapäin sitä, ja vika yleensä löytyy aika äkkiä. Laakerit oon ostanu ihan laakeriliikkeestä. Ketjuja StarAmigolta ja pääakselin sekä kytkentäholkit käytettynä. Holkkia pystyy viilaamaan ja taas toimii. Muuten toimiiko siulla kummallakaan puolella nelikko? Jos ei toimi, niin sit ei ole holkissa vikaa.

JAMANT
16.09.2010, 08:06
ketju virunu pilalle tai sit kytkentäholkki kulunut tai sit pääakseli poikki.

Jos pääakseli on poikki, ei takapää vedä tai sitten ei vedä kumpikaan pää!!!

JAMANT
16.09.2010, 08:08
Pitää vloppuna ottaa jakolaatikko irti ja vähä tutkia asiaa!!mistä muuten saa sit jakolaatikon osia?

www.jamant.fi ja valikosta jakolaatikon osat!!

Jakolaatikko lähtee ihan irroittamalla kardaanit, johdot vivut, mahdolliset letkut, ja adapterista kuusi mutteria ja sitten vedetään jakolaatikkoa taaksepäin!! Painaa sitten sen 30 kiloa, älä pudota (ainkaan varpaille)!!