View Full Version : 2x4->4x4
semmosta mietiskelin että mikä muu kuin järki estää muuttamasta takaveto suburbania ylivedoksi(4x4)??
onkohan runko sama? ja estääkä mikään pykälä kyseista touhua? akselithan vois vaihtaa vahvempiin...
mitkähän passais? kaikkea se vuoden vaihtuminen teettääki päässä...
tapsa4x4
31.12.2004, 17:09
no minkä ikäinen kyseessä,no kuitenkin on aika homma vanhoissakin takavedoissa on erillis jousitettu etupää, tarvii rakentaa ainakin uusiksi ohjaus, etu akselin kiinnitykset,vaihtaa vaihteistot sekä niiden kiinnitykset nyt heti alkuunsa sekä hommata kaikki osat.
elämä ilman swamppereita on teeskentelyä.
siis -83 no niin laatikkohan käy on nyt th350 siis jakolaatikko pitäs hankkia...
mutta miten etu akseliston kiinnitys runkoon? onko valmiit paikat?
JanneBlomgren
31.12.2004, 20:52
Ei ole valmiita paikkoja, monta reikää joutuu poraan mutta taitaa onnistua hitsaamatta, jos on nelivetoisen kaikki osat saatavilla.
Simpukkaa ei tarvitse vaihtaa, sektorivartta kääntämällä saa tavallisen ohjauksen toimimaan.
Mikään jakolaatikko ei käy suoraan takavetoiseen th350:seen, ulostuloakseli on liian pitkä, mutta "välitäytelaipan" teko ei ole hankala homma tässä tappauksessa. Etsit vaikka jonkun NP208 joka on ollut th700 perässä niin onnistuu.
Kyllä jenkki on jees!
"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
no onko geeämmän akselit kestäviä vai kannattaisko miettiä samalla jotain vahvempaa??
Gary Grand
03.01.2005, 07:01
Sehän riippuu akselelista...
Gämmäläiselläkin on 12-pulttinen joka kestää.
10-pulttisen kanssa on toisinaan ongelmia.
"Ei se raudan määrä, vaan se oikea mitoitus ja muoto"
JanneBlomgren
03.01.2005, 07:32
Ja riippuu käytöstä, rengaskoosta ja muista seikoista.
Kyllä jenkki on jees!
"Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja
Racingrabbit
03.01.2005, 07:56
Osta Tuukalta koko 4x4 Suburban (ilmoitus myyntipuolella) ja ota siitä tarvittavat osat.Saat kasattua vanhoista osista vielä takavetoisen.
eiköhän tuo yks murheenkryyni riitä tähän perheeseen...mutta jos tätä jatkojaloistas niin mielenkiinto säilyis ja tuo pohjanmaan mäkinen maasto tulis tutummaksi....mitä akselia kannattais alkaa eteen ettiin 10pultti vai d44 onko muita nähty? ja miten pykälät nyt on paku.
Racingrabbit
04.01.2005, 07:44
Ajattelin vaan jos lähdet etsimään osia nelivedon rakentamiseen yksitellen voi tulla kalliimmaksi kuin koko auton osto...Ja olisi valmis malli miten palikat tulee kiinni.
quote:
mitä akselia kannattais alkaa eteen ettiin 10pultti vai d44 onko muita nähty? ja miten pykälät nyt on paku.
Käytännössä ovat yhtä vahvoja. Jos mä muuttaisin takapotkun Chevyn nelikoksi, etsisin jostain Broncon tai F-150:sen raadon missä on etuakselin tukivarsineen ja kiinnikkeineen. Ja Fordissahan on D44. Sais kierrejousitetun etupään. Siinä on kuitenkin oma sepittäminen että saa lehtijouset kiinni niin miksei samantien mene astetta pidemmälle. Jako-aski pitää tosin olla Fordista koska etu-akselin murikka on kuskinpuolella.
Pykälistä en sen enempää tiedä kuin että jousitustyypin vaihto on sallittu, akselityypin vaihdosta en tiedä, koska se olisi erillisjousitettu -> kiinteä.
Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt
kiitos just tämmösiä vinkkejä kaipasinkin.
Osta multa Leena, tulee samalla kottikärryllinen oikeaa asennetta ja palanen suomi-offroadin historiaa!
tai vaihdetaan?...