PDA

View Full Version : Bertan kasaus rosteripulteilla?


Setä
30.06.2010, 17:21
Morjensta!
Tarkoitus olisi lyödä BJ nippuun rosteripulteilla mutta mielessä pyörii sähköparin muodostuminen "jalon ja epäjalon"välillä ja siitä jumalaisesti kiihtyvän korroosion...Käyköhän noin kuiteskaan? Miten on?Jollain varmasti kokemusta aiheesta on..

make-lj
30.06.2010, 17:55
Oikeessa olet...en suosittele.

Rekisteröimätön
30.06.2010, 19:53
Näin taitaa olla..Ihmetyttää vaan kun ameriikan kauppiaat tyrkyttää rosterisia pulttisettejä, liekö niiden Texas-ilmasto estää kiinnijämähtämisen?Auttaiskohan jotkut mömmmöt välissä?

LaaLaa
30.06.2010, 20:30
Teoriassa siis tuo sähkökemiallinen reaktio tapahtuu mutta miten käytännössä? Melkein väittäisin, että käytännössä ei ongelmaa ole. Ja jos vertaa normi kilohinta-pultteihin, joissa on ohut sähkösinkki päällä, niin väittäisin että rosterisilla saavutetaan pidempi onni ja autuus.

Ja perustan väitteeni käytännön kokemuksiin esim. yksiin bed-loc vanteisiin, jotka nykyjään taitavat olla offi-oskun suskassa alla ja ainakin minulta lähtiessään oli ruostumattomilla pulteilla ilman mitään ongelmia (ei edes ruuvien löystymis ongelmia;)).
Samoin yhden XJ jeepin karjapuskuria korjatessa lähti pitkään olleet rst ruuvit auki mutta mustat meni kaikki poikki, ja ruostetta oli paljon kaikkien ruuvien ympäristössä.

¤Offi-Osku¤
30.06.2010, 20:45
Ja perustan väitteeni käytännön kokemuksiin esim. yksiin bed-loc vanteisiin, jotka nykyjään taitavat olla offi-oskun suskassa alla ja ainakin minulta lähtiessään oli ruostumattomilla pulteilla ilman mitään ongelmia (ei edes ruuvien löystymis ongelmia;)).


Nyt on laalaa väärässä, eipä ole mulla. Mulla on ihan itse tein ja säästin vanteet.

LaaLaa
30.06.2010, 20:47
Nyt on laalaa väärässä, eipä ole mulla. Mulla on ihan itse tein ja säästin vanteet.

No perskules, kenenkähän projekti-topicissa ne sitten olin näkeväni, Jouni_S:lle ne minulta meni;)

HANE
30.06.2010, 21:42
rosteri tai ei pultin kierteisiin kasatessa hieman vaseliiniä, kotelosuoja ainetta, tai jotain vastaavaa..

en itse ole huomannut rosteripultteja käyttäessä, että olisi lähtenyt hirveemmin syöpymään.

alumiini/rosteri on kosketuksia kannattaa välttää etenkin jos pieninkin mahdollisuus, että saavat suolaa...

tepa78
30.06.2010, 22:44
Onhan bertta alunperinkin rosteripulteilla kasattu, mm. lasinkehyksensaranat, konepellin hakaset, katonreuna ja tais siellä jossain muuallakin olla, et ei muuta ku rosterilla kasaan.

Jappi
30.06.2010, 22:56
Paljon pahempi yhdistelmä se alu/musta rauta kuin rosteri/musta.

Perusaineen osaltahan ei rosteri ole kovinkaan kaukana mustasta raudasta,Fe on kummassakin pääosassa.

Jugga
01.07.2010, 12:01
Eikös se rosteri yritä syödä siitä mustasta elektroneja kun hapettuu, eli maalaa pultinkannat piiloon ja lyöt rasvat kierteisiin, niin väitän että vielä pojanpoikakin saa nauttia ruosteettomista avaushetkistä. Mukava se on rosteripultteja availla kun ei pultinkannat nuljaannu ja ei tarvi kiinnileikkaamisestakaan huolia kun on mustaa kaverina.

Nim. rosteri pultti, mutteri ja hiekkaa hyvin aukee!

Killer-Wo
01.07.2010, 12:15
2001 olen kasannut bertan rosteripulteilla ja osin muttereilla. Lähes kaikissa kohteissa käytin sinkittyjä jousialuslaattoja kun ei ollut rosterisia. Nyt 9 vuotta myöhemmin rosteripultit tottakai kunnossa mut osa jousialuslaatoista ottanut ruskean värin. Kierteet ei ole mielestäni mennyt miksikään. Eli en näe syytä miksi ei voisi kasata. Sit muutamassa kohteessa on kilo sinkki pulttimutteri yhdistelmiä niin ne on aivan ruostuneet. Nykyisin tulee turautettu spray tervaa liitoksiin kun se tuoksuu niin hyvälle.

risukärsä
01.07.2010, 12:58
laittakaa tervaa kierteisiin ainut ja paras konsti joka paikkaan... raskaassa kalustossa käytän tervaa ja aina toimii....:)

A-P
01.07.2010, 13:13
laittakaa tervaa kierteisiin ainut ja paras konsti joka paikkaan... raskaassa kalustossa käytän tervaa ja aina toimii....:)
Ääni tälle! Tallilla on tippakannussa tervaa tätä varten. Kaupan päälle vielä miellyttävä tuoksu.

Jouni_S
01.07.2010, 14:52
No perskules, kenenkähän projekti-topicissa ne sitten olin näkeväni, Jouni_S:lle ne minulta meni;)

"OT" Ne on nykyään yhden mmc:läisen punaisessa suzukissa alla.

Fruehauf-CJ
01.07.2010, 15:27
2001 olen kasannut bertan rosteripulteilla ja osin muttereilla. Lähes kaikissa kohteissa käytin sinkittyjä jousialuslaattoja kun ei ollut rosterisia. Nyt 9 vuotta myöhemmin rosteripultit tottakai kunnossa mut osa jousialuslaatoista ottanut ruskean värin. Kierteet ei ole mielestäni mennyt miksikään. Eli en näe syytä miksi ei voisi kasata. Sit muutamassa kohteessa on kilo sinkki pulttimutteri yhdistelmiä niin ne on aivan ruostuneet. Nykyisin tulee turautettu spray tervaa liitoksiin kun se tuoksuu niin hyvälle.

Joo voi käyttää kunhan muistaa käyttää jotakin eristettä tervaa, kotelosuojaa, kiveniskumassaa, maalia tai alustamassaa niin ettei mustan ja rosterin välille jää vettä mahdollistamaan galvaanista korroosiota.

On ollut melkoinen savotta korjata auton koria jonka ruostepaikkaukset on joku keksinyt tehdä ruostumattomalla tavaralla.
Kuulostaa kyllä ihan hyvältä, mutta mustateräs vaan häviää rosterilapun ympäriltä moninkertaisella nopeudella.