View Full Version : Kemppiä eteen vai ei?
Otti suikassa etuperän pikkurattaat himppasen itteensa kalliokolistelussa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=279&pictureid=59966
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=279&pictureid=59965
Jos ton kempittää mikä olis nyt nopein ja halvin ratkasu niin mikäs hajoo seuraavaks?
-Napalukot
-Vetarit
-Ristikot
Ristikoita veikkaisin ite..
Kääntyvyyttä tossa ei ole nytkään, kempillä ei varmaan sitäkään?
Jos jollain on ylimääräsiä rattaita niin vois tarjota..
Edittiä: Jos ton kempittäis tossa paikallaan ja heittäis taakse? Vai saako tota purettua jos sen tempasee kiinni?
öö-- dana 44? jos sen tossa kempität etkä onnistu hitsaan vetareita vahingossa pikkupyöriin onnistuu sen purkaminen...
kääntyminen on varmaan yhtä hyvää kemppietuperälläkin kuin mitä se olis ilman rattia ja simpukkaa...
veijon-esso
20.05.2010, 05:57
Kemppaa se ja laita taakse. Tai oikeastaan kemppaa takaperä ja laita eteen lock-right tai aussie, kuorethan tossa tasauspyörästössä on ehjät, ellei sit poskirattaat ole kaivaneet itelleen tilaa ja lock-righti ei toimi.
Rekisteröimätön
20.05.2010, 14:54
Kerran toi tuli vastaavassa tilanteessa hätäpäissään tehtyä,
kun kiire oli ajamaan päästä. Kyllä alkoi etenemään, mutta enempi
sinne minne halusi. Talven liukkailla vielä kesti, mutta kun lumet lähti niin
meni sitten molemmat murroksetkin samalla kertaa.
Säästä ittes monelta harmilta ja korjaa vaan jotenkin "oikeesti".
luulis d44 keissejä löytyvän nurkista ympäri kylää tai takaperästä kitka eteen ja kemppi tosta taakse jos halvalla haluaa.
lepoantti
20.05.2010, 16:54
öö-- dana 44? jos sen tossa kempität etkä onnistu hitsaan vetareita vahingossa pikkupyöriin onnistuu sen purkaminen...
kääntyminen on varmaan yhtä hyvää kemppietuperälläkin kuin mitä se olis ilman rattia ja simpukkaa...
mulla oli luxissa yhteen vaiheeseen tosi tiukalle vedetty kitka edessä....ja kun luxi ei ole hirmu notkee muutenkaan niin aika synkkää oli sellasella veivata. pakkia, ja taas pakkia, ja sit vielä ihan pikku pakki vaan jne. ja ei aussie eikä muutkaan ton tyypin lukot ole eteen tarkoitettu jos yhtään nautiskella meinaa. joko kytkettävä eteen tai sit ei ollenkaan vaikka etenemisen kustannuksella!!
laitat ton kempitettynä taakse ja takamurikka eteen..:cool:
Ei mulla jeepissä kasvanu kääntösäde kun noin puol metrii! Mut talvellä rinteessä ajo poikittain ja kääntö ylämäkeen mahdoton yhtälö kesällä ei ongelmia. Etuakseli vaihtuu ni katotaan leiman jälkeen hitsaanko sen jos turhautuu ku ei enää pääse yhtään mihinkään. ihan helvetisti se kulkuun vaikuttaa! Vielä toistaiseksi mennää pers aukisten ratkaisuilla :(
Rapakon takana noi hitsatut etuperät ja spoolit takana taitaa olla kovaa huutoa. Suuri maa, suuri kääntösäde. :D
BJ-40/76
21.05.2010, 18:07
Ei kuulosta oikein hyvältä, varsinkaan jos kytkettävä neliveto.
Puskee varmaan tosi kovasti, ja rohkenen epäillä että vetonivelet loppuu ennen aikojaan.
-> jos kempität tuon ja pistät taakse?
Hitsaa tasauspyörästö irrallaan, ilman lautaspyörää seuraavasti:
-Kiilaa hammaspyörät mahdollisimman kauas toisistaan esim. tampeilla ja nauloilla.
-hitsaa pieninä pätkinä hammaspyörät yhteen, kaikista 8 kohdasta vuorotellen liikaa kuumumista välttäen,
välillä jäähdytellen.(pystyykö hitsaamaan molemmilta puolilta?)
- varo hitsaamasta poskipyörän pooreja pilalle, vetari pitää sopia paikoilleen Mahdollisine c-sokkineen.
Esim bj:n puolikevennettyssä takaperässä tasauspyörästöpakettiin pitää saada keskiholkki paikoilleen c- sokkien asennuksen jälkeen, täyskevennetty sikäli helpompi
-itse en hitsannut tuota pyöräpakettia ollenkaan kuoriin, vaan pelkästään tukevasti yhteen, katukäytössä
laakerit paljon pitkäikäisempiä, sillä kaikki näkemäni "umpeenhitsaukset" ovat vääntäneet tasauspyörästön kuoret mutkalle.
-Oikealla puikolla hitsatessa lujempi kuin mig:llä, mutta kuonajäämät irrotessaan tuhoaa laakerit.
Ja itse laittaisin tosi tehokkaan magneettiroput, tai peräti irtomagneetti akseliputken pohjalle
Puuttuuko noista sinun kuvista tasauspyörästön keskitapin lukituspultti ja onhan molempien pienten tasauspyörien laakeri/shimmilevy paikallaan? (kuvasta en näe alemman pikkupyörän shimmilevyä, enpä tiedä onko sitä suikassa? ollenkaan)
Ei kukaan ole kokeillut kempia+ harvempaa välitystä eteen?
Tuohan on aika yleistä 4x4 työkoneissa jossa ajetaan kokoajan kaikki lukot päällä. Suurissa vauhdeissa ei tietysti toimi mutta pelkässä rokki offroad laitteessa tällä ei olisi väliä.
Tossa pihassa makaa etuperävikainen laitos johon tätä parin kaljan ääressä visioitiin