PDA

View Full Version : kolmeakselinen traileri

Killer-Wo
05.05.2010, 20:33
Nyt ois uuden trailerin osto edessä. Entinen Eduard Atlas 2,7t sai uuden kodin joten olen kärrytön.
Tarkoitus olisi hankkia 3500kg kärry. On nuo kuormat aina pikkasen laittoman puoleisia niin nyt ois tarkotus päästä siitä eroon.
Suunnitelmissa on ostaa Eduard Atlas 3,5t tai sitten Hulco Medax 3540. Eli molemmissa lavanmitat noin 4mx2m.
Niin ja rampit ja sivuille kääntyvät laidat on molemissa.
Tuossa Hulcossa on kolme akselia, mikä vähän arveluttaa. Onhan se varmaan vakaampi vetää ja kuorma akselia kohti on pienempi mutta toisaalta takimmainen rengas rasittuu käännöksissä varmaan melkoisesti. Onko jollain kokemuksia moisesta pelistä, tai jotain muuta kommentoitavaa trailereista.

Niin mun tapauksessa kärryn vaatimuksena on lavettimalli laidoilla ja rampit.

offroadjouni
05.05.2010, 20:41
Enpä ole ikinä kolmeakselista vetänyt, mutta hyvinhän tuo kaksiakselinenkin tulee perässä. Hankin viime syksynä 3.5-tonnisen Eduard Atlaksen ja aikas tyytyväinen olen edelleen. Sidontalenkit on vähän heppoisen oloiset, mutta muuten ei valittamista.

defet
05.05.2010, 21:22
Mullon kaverilla 3 akselinen valtavan iso kärri ovat ajaneet kattopeltejä lähes päivittäin jo vuosia eikä minkäänlaista remonttia ole vaatinut, raskastekoinen on kyllä, (huomattavasti vankemman oloinen kun tuo kuvassa) teetti muistaakseni sen etelässä, lavan pituus taitaa olla 7m. Hyvä vetää, raskashan se on ja oikoo mutkat suoriksi.

Rompe1
05.05.2010, 22:00
Enpä ole ikinä kolmeakselista vetänyt, mutta hyvinhän tuo kaksiakselinenkin tulee perässä. Hankin viime syksynä 3.5-tonnisen Eduard Atlaksen ja aikas tyytyväinen olen edelleen. Sidontalenkit on vähän heppoisen oloiset, mutta muuten ei valittamista.

Hyvä että oot Jouni tyytyväinen, tyytyväinen asiakas on paras asiakas... :)

Rompe1
05.05.2010, 22:04
Nyt ois uuden trailerin osto edessä. Entinen Eduard Atlas 2,7t sai uuden kodin joten olen kärrytön.
Tarkoitus olisi hankkia 3500kg kärry. On nuo kuormat aina pikkasen laittoman puoleisia niin nyt ois tarkotus päästä siitä eroon.
Suunnitelmissa on ostaa Eduard Atlas 3,5t tai sitten Hulco Medax 3540. Eli molemmissa lavanmitat noin 4mx2m.
Niin ja rampit ja sivuille kääntyvät laidat on molemissa.
Tuossa Hulcossa on kolme akselia, mikä vähän arveluttaa. Onhan se varmaan vakaampi vetää ja kuorma akselia kohti on pienempi mutta toisaalta takimmainen rengas rasittuu käännöksissä varmaan melkoisesti. Onko jollain kokemuksia moisesta pelistä, tai jotain muuta kommentoitavaa trailereista.

Niin mun tapauksessa kärryn vaatimuksena on lavettimalli laidoilla ja rampit.

No mulla on kokemusta 3-akselisesta kärryst, ja on se pikkusen kankeempi, ja raskaampi vetää kun 2-akselinen, muttei kauheesti. Suosittelen ehdottomasti, jo on raskasta kuormaa kyydissä
Porukat on myös tehny niin, että kun ajavat kevyttä kuormaa, niin ottaavat yhdet renkaat pois pelistä, jolloin helpottaa...