Kirjaudu sisään

View Full Version : Patrollin polttoaineputket


Jarnoh
03.05.2010, 16:55
Vanhassa Patrollissahan on polttoaineputket ihan oikeaa putkea. Ajattelin laittaa putket uusiksi tankilta siirtopumpulle asti. Käykö tähän tarkoitukseen polttoaineletku, ja mikä olisi oikea letkun halkaisija? Ajattelin vaihtaa, kun tuntuu välillä seisoessa saavan ilmoja polttoainelinjaan jostain ja saa aamulla välillä sahata käyntiin. Mikähän on tyypillisin paikka, mistä Patrol voi horii ilmaa polttoaineputkistoon? Onko muilla kokemuksia näistä yön aikana ilmoja horivista koneista. Muuten auto kiihtyy hyvin ja pelaa hienosti, eli en usko sen olevan mitään vakavaa.

Anfi
03.05.2010, 18:07
Vanhassa Patrollissahan on polttoaineputket ihan oikeaa putkea. Ajattelin laittaa putket uusiksi tankilta siirtopumpulle asti. Käykö tähän tarkoitukseen polttoaineletku, ja mikä olisi oikea letkun halkaisija? Ajattelin vaihtaa, kun tuntuu välillä seisoessa saavan ilmoja polttoainelinjaan jostain ja saa aamulla välillä sahata käyntiin. Mikähän on tyypillisin paikka, mistä Patrol voi horii ilmaa polttoaineputkistoon? Onko muilla kokemuksia näistä yön aikana ilmoja horivista koneista. Muuten auto kiihtyy hyvin ja pelaa hienosti, eli en usko sen olevan mitään vakavaa.

itsellä ainaki on polttoaine letkua 8 ja 10mm sisämitta. taka päässä viimeiset mutkat siitä tai sitten tankin lähdöistä. yleensä missä rapa on lentäny..:)

OPA
04.05.2010, 06:28
trial autossa 6mm paineilmaletkua ja hienosti rokannut. kulkevat vielä pelkääjän lattiamatonalta. ovat kestäneet yli 5 vuotta hankautumista.

uokki
04.05.2010, 07:46
Vanhassa Patrollissahan on polttoaineputket ihan oikeaa putkea. Ajattelin laittaa putket uusiksi tankilta siirtopumpulle asti. Käykö tähän tarkoitukseen polttoaineletku, ja mikä olisi oikea letkun halkaisija? Ajattelin vaihtaa, kun tuntuu välillä seisoessa saavan ilmoja polttoainelinjaan jostain ja saa aamulla välillä sahata käyntiin. Mikähän on tyypillisin paikka, mistä Patrol voi horii ilmaa polttoaineputkistoon? Onko muilla kokemuksia näistä yön aikana ilmoja horivista koneista. Muuten auto kiihtyy hyvin ja pelaa hienosti, eli en usko sen olevan mitään vakavaa.

Ajapa yöks talliin tai mihinvain missä kuiva alunen ja kato onko vuotoja,kaikki on mahdollista...
Oireen tyypistä suosittelen aukastavaks sen muhvin mikä pumpun kupeessa jostaletku tulee koneelle,on pumpun pohjassa ja se on yleensä täys kaikkea jännää,sisällä muovinen sihti.Kun se on puhdas niin sit panosta muualle tarmosi,puhdistettava se on kuitenkin!

Jarnoh
04.05.2010, 17:47
Sen sihdin jo katsoin. Ei ole tukossa. Mitäs sitten?

tiipe
04.05.2010, 18:11
siirtopumppu päästää takas päin takaisku vittuilee .

Jarnoh
05.05.2010, 15:33
Mikähän siihen vaivaan auttaa? Monet laittavat sähköisen pumpun, mutta pidän perinteistä luotettavana. Voiko takaiskua korjata.

tiipe
05.05.2010, 17:47
uus perinteinen mulla on ollut sähköpumppu 7vuotta eka kesti reilu 6 ennen hajoamista hapettu liittimet poikki otin uuden eipä ole ongelmia sen jälkeen ollut.

Janne1986
05.05.2010, 17:50
Mulla oli kanssa samaa vikaa.
Nyt sähkönenpumppu ja pelaa hyvin.
Makso 25€ osaset liikkeestä...

Jarnoh
05.05.2010, 19:44
Mikäs 24 voltin jännitteellä toimiva pumppu maksaa vain 25 euroa? Kuinkas se pumppu asennusteknisesti tulee asentaa? Otetaanko vanha pumppu kokonaan pois ja siihen polttoaineletkun väliin asennetaan vain uusi? Ja mistäs johdosta pitäisi ottaa ohjausvirta, että pumppu menee päälle oikeaan aikaan? Pakko lienee kokeilla sähköpumppua.

tiipe
05.05.2010, 19:53
Ei mikään halvin 24v 75 euroa siitä ylös päin voi käyttää 12v alentimen kautta riippuu käyttää imupumppu vai painepumppu asennus toinen tankin luokse ja toinen konehuoneeseen itse imupumppuja käyttänyt ei tartte ryömiä alle laittamaan. vanha välistä pois erillis katkaisia tai virtalukolta ohjaus

Jarnoh
06.05.2010, 21:24
Taitaapa nämä käynnistysongelmat olla kuitenkin taas hehkun aikaansaamia. Jonkun aikaa auto on pelannut hyvin, kun on hehkuttanut avaimesta, mutta nyt sillä keinolla ei tule hehkuille kuin 12 volttia virtaa. Asentamani nappihehkukin antaa vain noin 20 volttia jännitettä. Taitaa olla nappihehkun releen virkaa toimittava startin solenoidi jotenkin viallinen. Minkähän tempun tekisi, että saisi hehkuille sen 24 voltin jännitteen?

Rekisteröimätön
07.05.2010, 13:39
Silläkin riskillä että alleviivataan itsestäänselvyyksiä,
kai oot tarkastanu akutkin? Jos alkaa puheaika olemaan
lopussa, riittää hehkujen nappaama virta pudottamaan
jännitteen 20 volttiin.