View Full Version : Prkle! Toyota ei käynnisty!
Team Lypsikki
22.02.2010, 11:18
Kyseessä on hj60 vuodelta -85, joka ei vaan millään käynnisty. Uudet hehkut on ja virtaakin tulee, öljyä koneessa ja painettakin on, kone saa kiisseliä ja mottoriakin on lämmitetty oikein urakalla. Hehkut meni viime viikolla kovien pakkasten aikana (-38) ja nyt ne on vaihdettu. Sama kävi edellisten vastaavien pakkasten aikana. Suodattimet koneessa on vaihdettu myös. Missä vika vois olla? Alkaa hiljalleen ottamaan päähän koko romu. On se komee auto, mut mitäs sillä on väliä, kun ei sitä kukaan näe :rolleyes:
villi veikkaus jos toi nafta ei kestä olla jäätymättä...ts paskaa naftaa,tai saa ilmaa jostain esim tankin imu putket rikki.
Team Lypsikki
22.02.2010, 12:19
Eipä ole ilmaa, eikä löpönkään pitäis olla liian hyhmeessä. Diesel satasta ja bensaa ollaan lisäilty joukkoon. GR toimii aivan normaalisti ilman lisäaineita ja samaa ainetta molempiin tankattu. Kai se vaan on niin, et Nissanin 2,8 turpo on vaan paljon parempi kuin HJ:n kone. Meinaa auto seisoi 1,5kk pihalla kovissa pakkasissa ja lähti huonoilla akuilla käyntiin ensimmäisellä. Ei edes ehtiny sano Nissan, vaan Ni ja kone käynnissä. Melkein säikähdin :D
Onkos se edicci vai mikä lie, ilman sitä ja sen kanssa ollaan kokeiltu, eikä eroa.
Arvaillaan.. Oot hajottanut kansi pahvin tai peräti kannen kovilla pakkasilla ja vuotaa nyt nestettä sisäänpäin. Vesi männän päällä palaa huonosti. Kun kone ei varsinaisesti käy, niin et huomaa vuotoa paisarista.
Ite kyllä antaisin pikkusen suhauksen "pilottia" ja hehkuttamatta startille... :rolleyes:
pukkaako minkäänlaista savumerkkiä putkesta tartatessa ? jollei, niin joko p.aine jäissä tai sammutin makaa
Team Lypsikki
22.02.2010, 14:56
Pakokaasua tulee startatessa.
Kannesta en tiedä. Ainakin öljy on öljyn näköistä ilman mitään vedensekaisia lisäaineita. Epäilen kuitenkin kantta. Aina ollaan käytetty autoa ennen ja jälkeen ajelun. Jäähdytysnesteet on kestäny hyytymättä kovista pakkasista huolimatta.
Pilotin kanssa on vähän niin ja näin. Ei oikein innosta kokeilla ainetta, kun vaarana on kuitenkin moottorin sisuskalujen ihailu lohkon kyljen kautta...
Ehkä se vika on siinä, että se on Toyota (nyt herneitä nokkiin) :D
Jos kerran hehkut on kunnossa, niin sitten pitää jo olla syöttöpumppu metässä. Pilottia vaan putsariin, niin saat selvyyden toimiiko hehkut varmasti, vai eikö vaan syöttöpumppu suihkauttele oikeeseen aikaan.
elhapero
22.02.2010, 17:38
Lykkää kosanilla liekki imusarjaan sisälle ja samalla starttia niin jo on kumma jos ei lähde käyntiin.Turboon sitä liekkiä ei kannata lykätä.Imusarjasta vaan letkut irti jos on mahdollista.Intissä laitetiin vanhoja ranshitteja käyntiin tolla konstilla mettässä:D
olihan ne varmasti oikeanmoiset hehkut?
ne vanhemmat ennen -83 tulpat on 17sekunnin ja
-83 jälkeen 5sekunnin. jos on noi hitaat niin ne ei kuumene juurikaan 5 sekunnissa!
luultavasti siellä syöttöpumpussa olevassa käsipumpussa on sihti joka on tukossa.
Team Lypsikki
22.02.2010, 19:07
Pitää kokeilla sitä kosania jonkun kulman alle. Jos vaikka sais renkaan tulille...
Savuahan tulee putkesta startatessa ihan kivasti, joten mistään tukoksesta ei varmaan oo kyse. Eihän? Hitto mä mistään mitään tiedä. ( Ei oo mun autokaan :D) Tarjouksia? Vaihtoja?
ainaki tänää omasta rakkineesta jouduin käsipumpun lämmittää kuumailmapuhaltimella et sai käyntiin.savua tuli putkesta ja yritti pyörii mutkun ei lähtenä
Team Lypsikki
22.02.2010, 19:43
No niin mäkin oon tehny, mutta ei mitään. Polttoainelinjaa ja pumppua oon lämmittäny kaiken muun ohessa, ja ihan turhaan. Nim. Redfox on taputellu ja paijannu autoa kehujen kanssa, eikä sekään ole auttanu. Eikä myyntiuhkaukset, mitkä taas toimii koiriin (Apula). :D
Niin ja autohan on siis ajettu tuolle leposijalle mistä ei enään lähde tulille ...
Kun kerran pata pyörii kunnolla ..ja polttoainetta tulee ..mutta ei lähde ...olet ostanut KESÄAUTON :)
Rekisteröimätön
22.02.2010, 20:36
Kattoisit nyt kuitenkin sen sammuttimen kun voipi olla jäänyt päälle, on joskus niinkin käynyt. tuuppaa kyllä savua mutta ei syty.
Team Lypsikki
22.02.2010, 21:15
Kesäautohan se. Puhelimessa tänään meinasin myydä pelin Saharaan. Ei edes tarttis hehkuja:D
Pitää huomenna yrittää selvitellä TAAS vikaa.
Hitto kun pitää opiskella kaikki tekniset hommelit aina jokaisen vehkeen kohdalla. Ei oo mun vahvinta alaa, mä vaan ajan, muut hoitaa tekniikan... :o
välijäähdytin
22.02.2010, 21:36
Jeps pilotin kannalla ollaan täälläkin mutta tuo sammuttimen jämähtäminenki on aivan mahdollista tuollaisissa pakkasissa. ite vaihdoin omaan hj:hin tänään suotimen kun eileen yritti jäätyä.. oli sitte hiukan kalliita m-filtterin suodattimia kun 15e kpl. :mad:
Olisko kuitenkin alkanut horia ilmaa edellisellä ajolla, ja yön (tai kauanko sitte seisokaan) aikana valu letkut tyhjiksi eikä ime enää kuin ilmaa? Vai onko siinä sitte kirkas letku pumpun ja suodattimen välisä mistä tiiät ettei ole ilmaa?
Muuan 850:ssä oli tässä vasta semmonen oire, että oli lähteny käyntiin mutta pian ei vastannu kaasuun ja sammu. Ilmavuoto löyty suodattimen jalan banjosta, päässy löystyyn itekseen.
Niin ja savua kyllä työnsi tämäkin startatesa
Juu, laita läpinäkyvää letkua pa-linjaan niin näet mitä siellä oikeasti tapahtuu. Ja sitten tosiaan jos on sähköä saatavilla niin kuumailmapuhallin on tohoa huomattavasti parempi vehje imusarjan lämmittelyyn. Ensin sarja lämpöiseksi ja sitten imuaukkoon startatessa.
Mulla pari kertaa hojossa jämähti sammutin kun seisoskeli pakkasten aikaan jouten...
Team Lypsikki
22.02.2010, 22:35
Löpöletku on läpinäkyvä. Ei oo ilmakuplia siellä eikä muuallakaan. Auto on ollut ajossa tai käynnissä päivittäin. Pitää se sammutin katsoa huomenna. Missä se on?:o
Rekisteröimätön
22.02.2010, 23:00
on siinä pumpun oliko nut kyljessä sellanen mötikkä johna menee kaks johtoo, sen voit testata yleis mittarilla onko kiinni vai auki kun laitat virrat päällensä.
Hehkut kuitenki pimeenä, veikkaan ma. Pilottia raakasti startates vaa ni kyl se tulille lähtee;). Vikaa se tosin ei korjaa..
onko sulla lohkolämppärii ? onko tarpeeks virtaa pyörittää starttii kunnolla ? voi olla suuttimissakin sanomista ei oo kallis homma niitä käyttää pajalla :) ota hehku irti ja mittaa ovatko kunnossa ohmeja pitäs näyttää se 1.2 ?
Skaleton
23.02.2010, 02:36
Mulla Bj joskus jätti lähtemättä kunnolla käyntiin, se oli joku vuosi 90-luvulla kun oli kovat pakkaset. Tai kyllä se käynnisty mutta ei jaksanu vetää. Jouduin vaihtaan polttoainesuodattimen. Oli ainut kerta kun siihen jouduin sen suotimen vaihtaan, palveli hyvin kymmenen vuotta.
Team Lypsikki
23.02.2010, 14:06
Kuumailmapuhaltimella laitettiin ilmaa imusarjaan ja johan hörähti. Sitä oon edellisellä kerrallakin kokeillu ilman tuloksia. Ehkä kaunis auringonpaiste vaikutti asiaan.
Taitaa mennä auto myyntiin, kun emäntä tahtoo Uazin tilalle. Se on niin kivan näköinen auto ja antaa hyvät kyydit (siis Uazlamo antoi) :D
Hehkut kuitenki pimeenä, veikkaan ma. Pilottia raakasti startates vaa ni kyl se tulille lähtee;). Vikaa se tosin ei korjaa..
VAROVASTI pilotin kanssa ...multa löytyy Toyonpata joka on räjäytetty pilotilla puun alta käymään , sillä seurauksella että jokainen mäntä on laestaan halki > lievää ohi/läpipuhallusta .
Pilotti on mun listassa vimosena , kun mikään muu ei auta ( ja kaverin auto :) )
välijäähdytin
24.02.2010, 15:23
juu sillä pilotilla saa rikki vaikk panssarivaunun jos sitä käyttää väärin.. itte piti kans lähteä kiireellä pellifirmaan käymään mutta lähtemättä jäi kun oli sitte 3-4h valot päällä ja auto sammuksis.
Team Lypsikki
24.02.2010, 17:41
Pilottia en ala kokeilemaan. Voi vaikuttaa negatiivisesti jälleenmyyntiarvoon...
Tänään lähti käyntiin tunnin imusarjan lämmityksellä. Paska mikä paska. Ikinä ei enää Toyotaa tähän talouteen! Toiota ja muuta et saa.... :D
onko ne hehkut katottu? ja tuleeko varmasti virtaa?
Gravehill
24.02.2010, 18:59
Joo, mullakin on yks 60:nen mikä ei auton myyjän mukaan lähde kovilla pakkasilla millään käyntiin. Laitoinpa hehkut kuntoon ja kyllä tuo tuolta hangesta lähti eka yrityksellä tulille. Niin ja mitään lämppäriä ei oo täskään.
En tosiaan tarkottanu et pilottia imusarjan täydeltä ja sit tulille, vaan startates päästää ainetta tuubiin. Vaatii yleensä kaverin, pitkäkätiset erikseen. Senny kaikki tietää, mitä tapahtuu ku puol purkkia pilottia mosahtaa kerralla männän päällä:o.