PDA

View Full Version : Pajeron v6 -95 tulpanvaihto?

Rekisteröimätön
15.02.2010, 19:49
Mahtaako tommoseen Mitsu Pajeroon 3.0 V6 1995 saaha sytytystulppia vaihettua muuten kun imusarjan irrottamalla?

Teemu

TeamEetu
15.02.2010, 19:56
Ei ainakaan saa v koneiseen galanttiin ilman ruiskun /imusarjan poistoa. Sen takia näissä on jotkut "platina tulpat" jonka vaihtoväli on aika pitkä. Galantissa se vaihto väli on 90 000km.

Rekisteröimätön
15.02.2010, 20:02
kyllä saa, ja helposti, ite oon vaihtanu ainakin kahesti jo. ei tarvii irrotella kun tulpan-hatut.

jpisteh
15.02.2010, 22:29
kyllä saa, ja helposti, ite oon vaihtanu ainakin kahesti jo. ei tarvii irrotella kun tulpan-hatut.

Joskus vaihtanut, mutta se oli viime vuostuhannella, muistelen, että ihan helppo on tulpat uusia ilman kommervenkkejä. Siis peessaa ylläolevaa tekstiä.

j.h

Rekisteröimätön
16.02.2010, 13:03
Joskus vaihtanut, mutta se oli viime vuostuhannella, muistelen, että ihan helppo on tulpat uusia ilman kommervenkkejä. Siis peessaa ylläolevaa tekstiä.

j.h

Just sain Pajeron pihaan ja kävin kurkkaa pellin alle, kyl siitä ruisku ja imusarjan joutuu irrottamaan ei mitään mahkuja saada tulppia irti kun tupanhatut on jo kiinni imusarjassa.
Toi on 24venttiilinen.

Teemu

jpisteh
16.02.2010, 20:20
Just sain Pajeron pihaan ja kävin kurkkaa pellin alle, kyl siitä ruisku ja imusarjan joutuu irrottamaan ei mitään mahkuja saada tulppia irti kun tupanhatut on jo kiinni imusarjassa.
Toi on 24venttiilinen.

Teemu

3.0 V6 12V antaa tulppien vaihdolle ohjeaikaa 24 min, joten.... siis sellaisen olen vaihtanut tulpat ja oli helppo tehtävä, jopa minulle.

j.h

Mistäköhän syystä on helvetin hankalaa kertoa autosta olennaiset tiedot kun kysyy asiaa, jos haluaa neuvoja omaan autoon, niin kannattaa kertoa kaikki autoon vaikuttavat olennaiset tiedot. Vastaajat harvemmin omistavat kristallipalloa....

- merkki
- malli
- vuosimalli
- moottorikoko ja muut siihen liittyvät asiat
- moottorikoodi
- ja auton väri (sen aito nainen pystyy kertomaan autosta, ei muuta ;-))

sisua45
16.02.2010, 20:44
Autodata kertoo 1995 3.0 24V tulppien vaihtoajaksi 1,40 tuntia. Ei siis tunti neljäkymmentä minuuttia, vaan vähän alle puolitoista tuntia. Eli jotain pitää purkaa tuohon aikaan.

12 venttiilisiin tulppien vaihto ei ole mikään ameriikan temppu. Paitsi kun moottori on kiinni ameriikan autossa, crysler voyagerissa. Siinä kun on kone poikittain, niin takimmaisista pari tulppaa on vähän katveessa.

jpisteh
16.02.2010, 21:29
Autodata kertoo 1995 3.0 24V tulppien vaihtoajaksi 1,40 tuntia. Ei siis tunti neljäkymmentä minuuttia, vaan vähän alle puolitoista tuntia. Eli jotain pitää purkaa tuohon aikaan.

Vastasin olettamuksella Pajero V6 3.0 12V 1995 tulppien vaihto, kun kristallipallo oli rikki ja vastaus natsannut...

niin -95 mallissa voi olla 12V tai 24V ja niiden tulppien vaihtoajat ovat erilaiset ja myöskin työnä ne ovat erilaiset (tosin ohjeaika lähdekkin on eri käytössä, tosin samat noissa tuppaa olemaan niin Autodata kuin Bosch).

j.h

Siis vastaamisen tarkkuuta parantaa tarkemmat lähtötiedot...