View Full Version : Lj:n ehostusta (1kz-t)
Kirjotellaanhan nyt jotain tarinaa tästä vaikka on ollut jo työnalla kesästä asti.
Auto tuli täysin vakio kunnossa tosin purettuna. Auto oli tutulla työnalla ainakin kolme vuotta eikä sille alkanut mitään tapahtua niin menin ja kysyin, että paljolla tuo läjä vaihtaa omistajaa ja tallia, sehän oli pakko sitten käydä hakemassa sieltä pois kun ihan pilkka hintaan möi.
Autoon on jo laitettu ennen minulle tuloa uudet jarrut kumpaankin päähän. Turbo ja kone huollettu. Runkoakin oli joku joskus yrittänyt korjata mutta olipa sitten jättänyt kaikki vanhat paskat sinne alle niin purkuunhan ne meni, kun oli jo alkanut pullistelemaan ja mähimään entiset alla.
Tulevia muutoksia:
-alustaa (Dobinson 3")
-kori korotuspalikat 50mm
-isommat renkaat 33" tai 35"
-putki puskuria
-helmaan palkkia
-snorkkelia
-lukot jossain vaiheessa
-vinssi
-panssareita pohjaan
-jonkinlainen huoltoauto varustus
-Moottorillekkin tulee sitten jossain vaiheessa päivitystä kuhan nyt saa muuten liikenteeseen.
Sitten lopuksi joitakin kuvia mitä on otettu matkan varrelta. järjestyksestä en mene ihan takuuseen.
Talliin tulo vaiheesta muutama kuva. Kukaan ei sitten oo ottanu niitä ruoste kuvia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49100
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49101
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49102
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49103
Rungon ja korin paikkailua
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49105
Runkoon tuli tehtäväks loppujen lopuks aika paljon takempi poikki putki, iskarien yläpään korjaukset, rungon taka palkki vaihettiin ei kyllä vielä tässä kuvassa taida olla. Korin takapää nostettu palikoilla ylös niin enempi tilaa työskennellä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49110
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49112
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49117
Tuon näköstä pohjamaalissa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49116
Kaariin tommoset latat niin pysyy levike kumit ojennuksessa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49118
Lokasuojan etukulma hävis
Rengas kylän pojilta lainaan niin näkee vähän miltä se alkaa näyttämään
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49106
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49107
Tuota kaaren alapäätä hiukan modifioitu kuvan oton jälkeen
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49108
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49109
Vakio edessä, vähän isompaa takana ja näkyyhän siellä korinkorotus palikkakin
Vinssin sommittelua ja sen voiman välitystanko
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49119
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49120
Kardaanissa suzukin ristikot
Etupuskuria
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49122
Siellähän pilkistää jo jotain uuttakin osaa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49121
Ja sitten vielä muutama yleis kuva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49113
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49127
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49115
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49114
Kuvien laadussa on varmasti paljon sanomista mutta antavat jonkinlaista kuvaa. Paljon on jäänyt vaiheita kuvaamatta ja paljon on vielä tekemättä eli päivitellään jatkossa aina kun jotain näkyvää saadaan aikaseks.
oma viesti tais hävitä äsken mutta missä nuo kuvat sijaitsevat?
Kun lataat esim. palstan omaan galleriaan, näet sen koodinpätkän kuvan alla jonka kopiot sitte viestiin.
Hyppönen
02.01.2010, 22:17
mulla on tänää kuvat näkyny vaa niissä topikeissa missä on huvittanu
näinhän minä sen mielestäni tein. [IMG]http://forums.offipalsta Tuohon tyyliin se meni ja sitten liitin sen tuonne tekstiin. siitä BB code kohasta otin sen
¤Offi-Osku¤
02.01.2010, 22:22
Onko galleria yksityisenä jos on niin ei näy kuin itselle.
¤Offi-Osku¤
02.01.2010, 22:28
Nyt toimii ja hyvältä näyttää!! :)
Hyppönen
02.01.2010, 22:29
juu mulla ainaki toimii nyt
kaistapää
03.01.2010, 10:31
multa kans kasa ääniä puskurille,tyylikäs....
Rausku4x4
03.01.2010, 16:30
Johan on muhkea näkönen puskin! kyllä jollakin vaan riittää taitoa!
Kyllä se puskuri miellyttää omaakin silmää. Mikähän ois hyvä väri? perus musta?
kaistapää
04.01.2010, 14:46
Kyllä se puskuri miellyttää omaakin silmää. Mikähän ois hyvä väri? perus musta?
kyllähän siihen kuuluisi joku pimpmyride väri....riippuu kopan tulevasta väristä
kopan pohja värinä toimii musta ja sitten jotain kuvioo siihen taitaa tulla kylkeen.
Pikkusen taas paisu homma.. vänkärin puolella katon yläkulmassa "pikkusen" pehmeetä. kuvia tulee
Tallissa jotain saatiin aikaseks viikonlopun aikana. Jarruputkia edestä taakse, vinssi soviteltua oikealle kohalle, kori puotettu alas ja pultattu kiinni. Jousitustakin vähän testailtiin että miten se oikeen joustaa, mutta eihän se jousta :confused: Mikä neuvoks iskarit pohjaa? Pitää suunnitella uusia kiinnitys paikkoja niille jos se näin on.
Pitihän sitä kanisteri löpöllä (tankki ei paikoillaan) sen verran käyttää, että näki miten vinssi pyörii ja sehän pyörii ihan väärin päin. Käyttövipu hytissä ei liiku kun taakse päin, eikös sen kuitenkin pitäs liikkua eteen että taakse? :confused:
Joku kuvakin tuli otettua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49583
Onko vähän outo paikka mistä on ruostunu ja laitettu paikka.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49582
Siinä korin takakulma korokkeen päällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49579
Rullakita.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49580
Ja siihen se pitäs jotenkin kiinnitellä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49578
kone huoneessa jo vähä blingiä :D lisää tulee :D snorkkelin takia modattu kotelo.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49584
Ovistakin löytyy laittamista ihan tehä asti.
Hyppönen
10.01.2010, 18:07
ei siitä tullukkaan avo niinku väitit?
KarvaTurpa
10.01.2010, 18:10
Joskus entiseen läjään jouduin askartelemaan ilmaputsarilta turbolle uuden putken ja silloin jonkun verran tarkkailin moottorin liikkeitä, miettiessäni kuinka paljon tarvitsee joustovaraa putkessa. En olisi noin jäykkää putkea uskaltanut laittaa...mahtaako paikat kestää?
sen näkee sitten aikanaan miten käy.
Ulosottohan on tosiaan vain yksisuuntanen. Eihän vaijeri tule kelalle yläkautta?
vaijeri tulis nyt niikun silleen ala kautta laitettavaks.
Jos vetää alakautta, eikös sen pitäs niin olla oikein?
eikös se vaijerin/narun pitäs mennä siihen kelalla kuitenkin ylä kautta vai miten se ois? saakos tuota miten muutettua 2 suuntaiseksi?
Joka näkemässäni virvelissä vaijeri/naru tulee alakautta. Jossain täällä muistaakseni puitiin sitä kumpi parempi, alakautta parempi, liekkö pienempi rasitus kelalle.
Kaksisuuntasia on ollut vanhemissa kruisereissa, olikohan -80 luvun alkupuolta.
mehtämörö
13.01.2010, 19:08
86´ hojossa oli ainakan kaks suuntanen pto mut 87´hojossa ei moista enää ollut..
Gravehill
13.01.2010, 19:16
86´ hojossa oli ainakan kaks suuntanen pto mut 87´hojossa ei moista enää ollut..
On tainnu joku sinne moisen vaihtaa. Nappinelikko hojoissa on ykssuuntanen jo ainakin loppuvuodesta -85 lähtien. Ja yläkauttahan sen vaijerin kuuluu sinne kelalle mennä.
näin minäkin se ajattelin että ylä kautta sen pitäs tulla kun eteen päin meno vaihteilla kelaa ala kautta ja pakilla ylä kautta. Tarvii löytää käypänen kaksisuuntainen PTO.
mitäs väliä sillä on kummalta puolelta se vaijeri sinne menee?
ittellä on 2suuntanen pto ja laitoin vaijerin sillain että kelaa alapuolelta! sai vedon kymmenisen senttiä alempaa.
syöksyy nokka vähemmän maan sisään!
näin minäkin se ajattelin että ylä kautta sen pitäs tulla kun eteen päin meno vaihteilla kelaa ala kautta ja pakilla ylä kautta. Tarvii löytää käypänen kaksisuuntainen PTO.
löytys 1kpl lahdesta jos kiinostaa0405475774
Eli kela pyörii nelosella ikäänkuin eteenpäin? Kun vaijeri tulee alakautta, vetää. Käsittääkseni nelonen on tarkotettu vinssaamiseen, vinssin kardaanin kierrokset olisivat samat koneen kierrosten kans. Pakilla voi sitten kelata ulos tarvittaesa. Vai olenko väärässä?
Noin se tais olla eteenpäin vaihtella kelas alakautta ja pakilla toiste päin. Tulipahan joka pakauksessa vaihettua kaksisuuntainen PTO. Nyt liikku keppi eteen ja taakse päin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=49779
Kuvassa uusi PTO kahdella rattaalla ja vanha yhdellä.
Pitäs alkaa miettimään miten tuon läjän oikeen maalais. Pohjavärinä toimisi musta, mutta jotain kuviointia pitäs kehitellä kylkeen. Antakaahan vinkkejä millasta kuvioo ja värin kuvioiden värin suhteen.:confused:
Oiskohan joku tumman punanen hyvä väri? Samalla värillä sitten puskurit ja helmat.
mitäs turboo tähän kannattais alkaa miettimään ja ehtimään? Mites jos laittaa vakio turboon isomat hilut sisään?
Jotain taas tallissa näkyny tapahtuvan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=50587
Etupuskuri pohjamaalissa ja etupään vetopisteet.(aika suttunen kuva)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=50588
Takapuskurin mallia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=50590
Oven korjailua.
Pari kuvaa ovien rakentelusta lisää
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=50609
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=50610
Mikä tarkotus noilla kolmella pikku putkella tuossa täyttöputkessa on?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=50611
sikakoppa
29.01.2010, 22:11
taitaa olla tankin huohotusta varten.
aika monta putkee tarvii siihen käyttöö, mut kait ne sitten on niitä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=51835
Vaihdelaatikolle tommonen kannatinkumi samalla laatikon taka pää nous ylös.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=51836
Ovissa kittiä hommia aloteltu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=51837
Ja vähän muutenkin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=51838
Toisinsanoen koko auto kitattu jo.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=51839
Toinen kylki.
Hyppönen
17.02.2010, 21:10
ei siinä kuiteskaa oo yhtään suoraa peltiä ekan reissun jälkee
mehtämörö
17.02.2010, 23:04
On tainnu joku sinne moisen vaihtaa. Nappinelikko hojoissa on ykssuuntanen jo ainakin loppuvuodesta -85 lähtien. Ja yläkauttahan sen vaijerin kuuluu sinne kelalle mennä.
No tässä oli kyl keppinelikko.. ei ollu nappulaa
Nyt tää ois jos pohjamaalissakin.. taitaa valmistua ihan käsiin.
ja nyt niitä kuvia kun auto on pohjamaalissa.
10909
10910
10911
10912
Pakoputkeen rakkennettu kiiltävä osa. reikä on 3" et kait siitä sopii tulemaan savut ulos? Pitääköhän putkeen saaha vastapainetta et laittaako pienempää vai ihan 3" putki alusta loppuun? Saako nykyään ulostulo olla oikealla puolella helman alla? Vaimennin tehtiin vähän sillä mallilla että se käy aika mukavasti oikealle puolelle runkon viereen. Tiiä tuosta sitten että mitä se vaimentaa. :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=52593
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=52592
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=52591
Kyllä se putki saa olla auton oikealla puolella, mutta se ei saa tupruttaa suoraa sivulle. Itellä oli viistosti alas ja se ainakii kelpas konttorilla..
näin minäkin sen olen ymmärtänyt ja se ois tulussa vähän silleen ala viistoon sinne ja jos ei kelpaa niin helppohan se on siitä sitten vetää taakse asti.
Just eilen tuli hyvästeltyä läjän vanha putki rautalavalle, tilalle tuli joku mätänetin pari tuumanen pitkä, ohut pönttö. Katkasin putken apparin penkin kohdalla olevan laipan jälkeen. Eikä ole pahat äänet, aika maltillista pörinää.
Vanha putki oli kaiketi vielä tukossa, vetää nyt paremmin ja kulutuskin näky tippuvan.
-Jarkko-
26.02.2010, 20:36
Putkihan saa loppua nykyisin vaikka auton alle, kunhan ei puhalla suoraan korirakenteisiin eikä suoraan maahan(kattiautot)... Ja ulostulo saa olla sivuilla tai takana.
MUTTA AKE:sta sanoivat minulle ainakin että inssillä on harkinnanvarainen oikeus puuttua putken asemointiin oman näkemyksensä mukaisesti!!!???
Tätä siis puhelimitse selvittelin kun Jeepin putki kelpasi toiselle inssille ja toinen käski muuttaa alle jäävän putken taakse tai sivulle, vedoten mahdollisesti ohjaamoon kiertävällä pakokaasulla...:eek:
Nyt tämä keksintö on saanut maalin pintaan, värinä on kiiltävää mustaa harmaata ja oranssia.Kuuleman mukaan ihan siisti on tullut. (Kuvia tulee kuhan saan kameran käsiin) Sitten alkaakin se mielenkiintoinen vaihe kun on toinen purkanut koko auton niin koita sitten itse saada se kasaan, saattaa olla että ei ihan kaikki pultit ja mutterit löydä paikkaansa.
Näyttää tuo keli alkavan olla sillä mallilla, että se toinen seppä saattaa olla maan siirto töissä :).
Näyttää tuo keli alkavan olla sillä mallilla, että se toinen seppä saattaa olla maan siirto töissä :).
näin siinä saattaa käydä.
Noniin nyt paljastetaan yleisölle millasta maalausta tähän on ilmestynyt. kuvat on vähän huonoja, mutta kyllä niistä jotain selvää saa. Pyrkii tulemaan aika hyvä tai sitten ei :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=52987
Kylki kuvia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=52995
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=52992
Turbo kirjotuksetkin piti saaha.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=52991
Takakulmiin tommoset ötökät.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=52990
Kone peltiin kotkat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=52989
Isompi takaovi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=52993
Ikkunoita viritelty jo paikoilleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=52994
Daddy's Toy
02.03.2010, 20:53
No kyllähän silmä lepää kun katselee näin hienoa jälkeä.
sehän näytää kuvissakin oikein hyvältä saatika kun sen saa ulos luontoon:D
Kehtaako noin komeeta enää tieltä viedä pois? Todella nättiä jälkeä!
elhapero
03.03.2010, 20:15
No johan on komia,ei tuolla enää maastoon raaskii mennä:D
Bertta78
03.03.2010, 20:54
Peerskeles näyttää muuten hienolta, näyttä tuo enoelmeri vielä osaavan tuota maalia suihkia ja kuviota!:) Ei muuta kun kasaan ja tulille!!!!
Nii no ei tällä kyllä kehtaakkaan ooteltava kesää ja kuivia kelejä ja sitten pois tallista vasta. Isä ukon kanssa pitää painiottelu käyvä kumpi tällä ajaa. Ite kun asun kaupungissa niin eikös tämä ois hyvä citymaasturi? Isä ukko rymyää kuitenkin kaikki pusikot pörröhäntien=supikoira yms perässä.
Hyppönen
07.03.2010, 18:30
Kävimpä äskön kahtelmassa nii pakko sanoo että hieno on!!! ei voi mtn. Ja oli näköjään lisää kuviota ilmestyny katon rajaanki.
no milloinkas tulet raiskaamaan noi kylet tuonne kuopion ajo alueelle? :D
no milloinkas tulet raiskaamaan noi kylet tuonne kuopion ajo alueelle? :D
katsellaa tuota tuossa kesemmällä. Pitää kyllä hyvin varovasti ajella :D
Tänään tuli jo koe ajut heitettyä mutta jäi ulko kuvat ottamatta, kun tuli koe ajolenkillä jarru ongelmia (vuoti nesteet pihalle putkien liitoksista) huomenna tulee niitä ulkokuvia ,mutta tässä jo vähän esimakua. Puskurien maalasta ja sisustan tuunailua luvassa vielä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53439
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53438
Tuonne katon rajaan tullu myös tuota kuvioo lisää.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53437
Laitetaanhan joku ulkona otettu kuva jo tässä vaiheessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53520
Liekkö liian räikee puskuri?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53521
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53524
Takapuskuri on vielä vaiheessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53526
Kylen kuvioitia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53523
Pitihän se "penkallekkin" ajaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53522
Bling Bling.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53525
Pari mittaria ainakin siihen vielä tulee jossain vaihessa.
Joko on samanlainen "hautaus" kuljetus laatikko suunnitteilla ku suitsan katolla? :). Siisti ku sika pienenä :)
Joko on samanlainen "hautaus" kuljetus laatikko suunnitteilla ku suitsan katolla? :). Siisti ku sika pienenä :)
ei oo vielä.. jonkinlaisia hahmotelmia kylläkinvoi oll aika työlästä "ruumiit" sinne valo kattokehikkoon, kun kyytiinkin nouseminen vähän korkee :D
Mikä ois hyvä pakopainemittariks? Semmonen siihen piitää ainakin laittaa kun turbo menee vaihtoo jossain vaiheessa. Ei taija tommonen tavallinen ahtopainemittari toimia vai miten on asian laita? varmaan pakolämpöjäkin vois seurailla? oisko vielä jotain mittareita mitä ois hyvä olla.
Laitetaanhan joku ulkona otettu kuva jo tässä vaiheessa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53520
Liekkö liian räikee puskuri?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53521
hopeisena olis parempi
Räyhäkän näkönen peli:cool: Pakopaine mittariksi voisi laittaa nestevaimennetun teollisuuden painemittarin. Ei oo edes kalliita. Tuolta ainaki löytyy http://www.tarvikemotti.com/ ja saahan niitä myös esim hydr erikoisliikkeestä. Ootko ite tehny noi mittari telineet? tosi hienot.
Mittari telineet on isän ukon aikaan saannoksia niinkun oikeestaan koko auto muutenkin ite ollu vaan siinä silleen mukana aina kun on töiltani kerinny.
Katsastus aika varattu. Joku kuva taas laitetaan tähän väliin kun ei tästä osaa mitään kertoa,eikös se kuitenkin niin ole että kuvat kertoo enempi mittee tuhat sannoo :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53949
Takapuskuri saanut maalia pintaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53950
Pakoputki löytänyt paikkansa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53953
Levike kummit.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=53952
Kaluboxi saapi vielä jonkunlaisen verhoilun pintaan. Ruuvipenkki tulee vielä tuonne oikean puolen lokasuojan luo.
rokkitane
23.03.2010, 19:28
Tämä näyttää hienolta. Alkaa tehä taas mieli Lj:tä, kun eihän näitten ole pakko näköjään olla aina jokkisauton näköisiä.
Arska-tehtaalta
23.03.2010, 19:55
Tämä näyttää hienolta. Alkaa tehä taas mieli Lj:tä, kun eihän näitten ole pakko näköjään olla aina jokkisauton näköisiä.
Nii'i eikä niillä ole pakko edes offata ;)
joo ei todellakaan tarvii olla jokkis autoja.. ja voi semmosta pieni muotoista varovoista harraste cityoffailua harrastaa :D
aikas komia peli..
jääkö kylkiputket mustiksi..??
aikas komia peli..
jääkö kylkiputket mustiksi..??
tuotapa ei oo tullu mietittyä. Voishan ne toisaalta olla oranssit :rolleyes:
Katsastettu ilman mitään huomautuksia. Painokin riitti juuri ja juuri huoltoautoon kun katsastus mies oli ollu niin iso :D
Mie kyl tykkään noista puskureista
Jostain kuuluu kummallinen "korina" kun nostaa vedätyksestä kaasun pois esim rullailee alamäkee vaihe päällä.. kuuluukohan jostain jakolaatikosta tai jostain kun nelivetopäällä kuuluu selvästi ja pelkällä takavedolla ja napalukot kytketty pois niin ei kuulu juuri ollenkaan. :confused:
Mulla oli samanlaista ääntelyä omassa ärjiissä. Ajattelin itsekin aluksi että jakolaatikossa jotain vikaa mutta tarkemmin asiaa tutkittuani totesin etukardaanin ristikon olevan huonossa kunnossa. Ja tosiaan kolinaa kuulu silloin kun tapahtui moottorijarrutusta neliveto päällä. Ehdotankin että tutkit kardaanin ristikot ennen kun alat jakoaskia ropaamaan...
-Arto K-
niin se pitää tutkia kaikki muut vaitoehdot ensin että mistä tulee.
Bigmoose
30.03.2010, 14:46
HIENO ON PELI, mut mites on ton pakoputken kans vähän aran näköinen?? omassani väänsin sen korin ja kannakkeen väliin, sitten pieni panssari suojaksi...
HIENO ON PELI, mut mites on ton pakoputken kans vähän aran näköinen?? omassani väänsin sen korin ja kannakkeen väliin, sitten pieni panssari suojaksi...
sitä pitää sitten korjailla jos ottaa osumaa.
Jostain kuuluu kummallinen "korina" kun nostaa vedätyksestä kaasun pois esim rullailee alamäkee vaihe päällä.. kuuluukohan jostain jakolaatikosta tai jostain kun nelivetopäällä kuuluu selvästi ja pelkällä takavedolla ja napalukot kytketty pois niin ei kuulu juuri ollenkaan. :confused:
pari ristikkoo vaihettu ja kuuluu edelleen. Kuuluu myös kun ajelee takavedolla kun moottorijarrutuksesta lisää pikkusen kaasua niin korahtaa. Liekko vaihettava kaikki ristikot ja katottava sitten vai oisko jotain ideoita mitä tutkia?
Mikäs sulla on tuo jousi korotus 3" vai 4" ?
Mikäs sulla on tuo jousi korotus 3" vai 4" ?
3" jouset on
Rekisteröimätön
14.04.2010, 08:00
3"korotus riittää aikaan saamaan värinät kardaanille moottori jarruissa kokeile vakio jousilla jos et usko siitä se ääni tulee
3"korotus riittää aikaan saamaan värinät kardaanille moottori jarruissa kokeile vakio jousilla jos et usko siitä se ääni tulee
hirmu homma rueta laittamaan takas ne :D
Hieno pakoputki, itse ajatellut samanlaista. Onko isot pakoäänet, miten kuuluu hyttiin maantiellä? Niin ja mitä se katsastusmies sanoi putkesta?
Hieno pakoputki, itse ajatellut samanlaista. Onko isot pakoäänet, miten kuuluu hyttiin maantiellä? Niin ja mitä se katsastusmies sanoi putkesta?
ei se häiritsevästi juurikaan kuulu maantienopeuksissa. Kiihdytyksessä vähän pörisee ja turbon vislaus kuuluu :) ;) Enempi kuuluu rengasmelu takalokasuojista kun ei vielä minkäänlaista äänieristystä.
härdelli
06.05.2010, 08:36
Millos savupäityksiä ? :D
Millos savupäityksiä ? :D
Kyllä niitä tässä pikku hilaa pitää alkaa suunnittelemaan välijäähy pitää laittaa tilaukseen yms.. Sponsorit meinaa puuttu :D hirmu homma päästää pumppu irti että saapi vaihettua sinne osia. eikös se kuitenkin irti pie päästää?
Liekkö vahattu kun kiiltelee :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=58584
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=58585
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=58586
Laitetaan traileristakin pari kuvaa (ei muuten ruostu) ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=58588
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=58587
Jokos tällä on tehty kunnollisia maastotestejä? :) Taileri on ilmeisesti itse tehty? Hyvältähän tuo näyttää. Onko kuinka paljon kantuvuutta ja mitkäs on lavan mitat?
Jokos tällä on tehty kunnollisia maastotestejä? :) Taileri on ilmeisesti itse tehty? Hyvältähän tuo näyttää. Onko kuinka paljon kantuvuutta ja mitkäs on lavan mitat?
ei mitään kunnollisia vielä kerran käytiin tuolla kuopion ajoalueella siellä taitaa pari kuvaa olla. ite on rakenneltu. kantavuutta 2700kg lavanmitat 4250*1950. Maanantaina rekisteröinti.
Alustaan puslat pitäs vaihtaa ihan lähiaikoina kun näkyy olevan kaikki melkeen kappaleina. Mistä kannattais alkaa kyselemään että sais edullisesti? Juukasta vai jostain muualta? Välijäähdytintä odotellaan että millon tulee, alustan ruoste suojausta, passareita, kattolle valotelinettä tässäpä nyut vähän että mitä tälle on tapahtumassa tässä jossain vaiheessa (kuvia tulee kun jotain tapahtuu)
ite on rakenneltu. kantavuutta 2700kg lavanmitat 4250*1950. Maanantaina rekisteröinti.
Kai sulla on mapillinen paperia mukana: aisan hyväksyntä, jarrujen hyväksyntä, hyväksytyn asiantuntijan lausunnot valolaitteiden asennuksesta, alleajosuojasta ja radiohäiriöistä. Noilla päästäis jo loppusuoralle... :D
Kai sulla on mapillinen paperia mukana: aisan hyväksyntä, jarrujen hyväksyntä, hyväksytyn asiantuntijan lausunnot valolaitteiden asennuksesta, alleajosuojasta ja radiohäiriöistä. Noilla päästäis jo loppusuoralle... :D
ohoh! eipä olis ekana tullu mieleen että tollaisista asioista kuten radiohäiriöistä tarvii jotai todisteita olla :D miten määritellään hyväksytty asiantuntia?
Kai sulla on mapillinen paperia mukana: aisan hyväksyntä, jarrujen hyväksyntä, hyväksytyn asiantuntijan lausunnot valolaitteiden asennuksesta, alleajosuojasta ja radiohäiriöistä. Noilla päästäis jo loppusuoralle... :D
ei ollu ongelmia leimaamisessa
Päivitelläänhän taas tätäkin kun jotain alkoi tapahtua akselien suhteen. Laitetaan nyt muutama kuva alkuun niin näkee mitä on tehty. Puslat menee ainakin vaihtoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=62840
Mitähän tuonne laittas takas portaalit?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=62841
Aurinkoisella kelillä mukava ulkona pajottaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=62842
Eiköhän noille puslille ole tullut jo kilometrit täyteen, että voi vaihtaa.
Huomenna päivitellään lisää ja katsotaan mitä saatu aikaseks.
Muutama säkki hiekkaa puhallettu akseliin ja tukivarsiin ja vedetty pohjamaalit.
Pintaväri vedetty taitaa tulla aika blingt. kuvia myöhemmin.
koitetaanhan joku kuva saaha tänne laitettua jos tämä kone suotuis sen aikaa toimimaan. Puhalletut tukivarret,perä ja maalattuja osia kuvissa. Vipa tuli vaan tehtyä kun ei tullu otettua noita vanhoja puslia pois ennen maalausta.
134561345713458 1345913460
Nyt on pistetty takapäähän uutta puslaa. Dopionsonit liekkö noi sitten minkälaiset? Hyvältähän noi nyt vielä näyttää,mutta katotaan miltä parin kuukauven päästä. Etupäälle samanlainen homma. Akseli pulttailtu jo irti ja osittain purettu. Miten paljon tuota etuakselia kannattaa purka ja miten suojata ettei kääntöpäät ja muut ole täynnä hiekkaa? sitten vielä joku kuvatus valmiista taka päästä ja puretusta etupäästä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=63236
vielähän tuossa ois voinu noita pulttin kantoja maalailla.:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=63237
Näinköhän joutuu vielä kardaanitkin maalaamaan? ei oikeen hyvältä näytä ne :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=63238
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=63239
Keula purettu samalla mallilla.
Akseli remontista kun pääsee eroon niin saapi alkaa suunnittelemaan kytkinremonttia :rolleyes: ja sen jälkeen vääntämään uutta pakosarjaa uudelle turbolle joka pitäisi hommata. Ei taija tulla ikinä valmiiks, sitten kun kaikki on tehty niin saapi kori alkaa laittamaan uudestaan :D
ei tapahtunut mitään tämän vklopun aikana katellaan viikon päästä uudestaan
mistäs muuten lopulta hommasit noi puslat ja oliko tyyriit??
juukasta offroadtarvikkeelta tulihan niille jonkin verran hintaakin, mutta jospa ne ois sitten sen arvoset :D
Nyt on sitten saatu etuakselin valmiiks ja laitettua takas alle näyttää omaan silmään kyllä aika hyvältä. Aika paljon isompi homma oli tuossa etupäässä mitä takana, kun piti hitsata jarrukilpiä ja ja noita kaikenmaailman tankoja joka suuntaan. parit kuvat vielä loppu tuloksesta.:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=63835
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=63834
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=63836
Yhen paikan kun saapi tehtyä ja kasattua niin särkyy seuraava. Nyt vuotaa syöttöpumppu ihan lorona kaasuakselin juuresta. Oisko kellään mitään neuvoa mitten korjata väliaikaisesti?:confused:
Yhen paikan kun saapi tehtyä ja kasattua niin särkyy seuraava. Nyt vuotaa syöttöpumppu ihan lorona kaasuakselin juuresta. Oisko kellään mitään neuvoa mitten korjata väliaikaisesti?:confused:
Vaihtaa sen uuden tiivisteen sinne,sen verran pikkuhomma ettei kannata mitään patentteja viritellä.
Vaihtaa sen uuden tiivisteen sinne,sen verran pikkuhomma ettei kannata mitään patentteja viritellä.
näytti äkkisestään aika iso töiseltä.
näytti äkkisestään aika iso töiseltä.
ei oo oikeasti isokaan homma. itekki jännitin vaihdon kanssa mutta muistaakseni täältä foorumilta löytyi ohjeet eikä mennyt ku alle tunti vaihdossa. MUTTA TARKKANA PITÄÄ OLLA ETTEI OSAT KARKAA PUMPUN SISÄLLE
Ei ole paha,kansi irti ja o-rengas vaihtoon ja samalla kannattaa vaihtaa sen kannen tiiviste ja muut o-renksut
ei oo oikeasti isokaan homma. itekki jännitin vaihdon kanssa mutta muistaakseni täältä foorumilta löytyi ohjeet eikä mennyt ku alle tunti vaihdossa. MUTTA TARKKANA PITÄÄ OLLA ETTEI OSAT KARKAA PUMPUN SISÄLLE
Pitääpä tutkia tilannetta huomenna. Toinen pumppu odottamassa pietä hieno säätöö ja uusia palikoita sisään. Siihen pitää laittaa samalla sitten kaikki tiivisteet uusiks ja paikoilleen.
Välijäähdytin pitäs vissiin tulla tällä viikolla on sitä jo kyllä otettukin. Se paikoilleen seuraavaks. kattovalo kehikkoon näky olevan jotain putkia jo katkottu ja väännelty..
pumppuun tiivisteet vaihdettu.piti purkaa kahteen kertaan että alko toimimaan :D. Toinen pumppu työn alla isompi nestepää yms.
No niin nyt on välijäähdytin odottamassa paikoilleen laittoa. Eihän tuota tarvinnu ootellakkaan kun pikkusen vajaa neljä kuukautta :mad: jäähdyttimestä ja osista kuvat+muutama arkistokuva lisäks.
Asennus kuvia tulee sitten kun niitä on saatavilla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=65996
280*300*76
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=65997
Tilpehööriä ahtoputkille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=65998
Tommosia karoja orkinelli ja pari ite tehtyä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=65999
piti kokeilla oliko uusilla puslilla vaikutusta, kait noilla vähän oli
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=66000
On sillä metässäkin käyty.
Pakoputki otti pikkusen damakee hirvilavojen vienti reissulla, kun äänen vaimennin raapas kantoon.
14378 14379 14381
Laitetaan sitten vielä pikku päivitykset. Katolle on tullut teline johon tulee varmaan vielä lisää valoja. Välijäähytin löytänyt paikkansa keulalta muusta ei taija olla kuvia. ahtoputkille reikien teko oli aika savotta mutta loppujen lopuks tuli aika kivuttomasti reikäsahalla ja vingulla ;) Putkia on heppailtu ja mallailtu, mutta se on niin alussa vielä niin ei ole kuvia.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=66124
Jonkinlainen otos telineestä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=66121
Jäähytin kahtelee paikkaansa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=66122
Reikä putkelle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=66123
Siellähän se.
ahtoputket saatu heppailtua muotoonsa.
14409 14410
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=66123
Siellähän se.
Olisko isompi pinta-alanen ja ehkä vähän ohuempi ollut parempi? Kun näyttäis sopivan sellainenkin...
Olisko isompi pinta-alanen ja ehkä vähän ohuempi ollut parempi? Kun näyttäis sopivan sellainenkin...
ois sinne saattunu pikkusen isompikin mennä, mutta eiköhän tuokin aja asiansa. Pitää laittaa sitten vaihtoon jos alkaa siltä näyttämään :D
tuli käytyä turbo kaupoillakin :) (holset he221w) tiiä sitten onko tuo millanen ja miten saapi toimimaan mutta kovasti väittivät että ois aika käypänen. nyt vaan pakosarjaa vääntämään :rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=66828
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=66827
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=66826
onkohan tuossa 2l-t:n lohkossa millanen öljy lähtö? vai pitääkö sitä muuttaa jotenkin? Ei oo päässy oikeen syventymään asiaan kun pitää etänä suunnitella kaikkee valmiiks :mad:
Pikku puuhastelua turbon vaihtoon liittyen tapahtunut. Purettu entiset roippeet pois paikoiltaan. Uusi pakosarja melkeen valmis, paria mutkaa jäi uupumaan. aika pöyritteleminen että saapi liiteltyä :D Mittailtiin putkien pituuksia niin ei taija tulla sentinkään pituus eroa ;) parit kuvat vois huomenissa laitella.
laitetaan nyt parit huonot kännykkä kuvat keskeneräisestä sarjasta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=67815
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=67814
sommittelua koneen kylkeen.
Pikku puuhastelua jälleen. Kytkin tuli eilissä iltana vaihettua xtreme malliseen samalla kampiakselin stefa ja silmälaakeri. Turbokin alkaa olemaan paikoillaan, kohta pääsee testaamaan lähteekö se enää ees käyntiin. :rolleyes:
Kylläpä on ero kun yöllä ja päivällä uudella turbolla vetää ihan pinta kaasulla kun entisellä sai lappu lattiassa paahtaa menemään eikä silti oikeen tahtonu kulkee. Kytkinkin alko pitämään hyvin ja pystyy lähtemään nätisti liikkeele vaikka alkaan mietin että onko se on-off.
Ekan koeajo lenkin jälkeen alko pihaan tullessa kuulua kummallinen nakutus jostain mutta sitten se loppu yhtä-äkkiä kun alkokin, mikähän lie ollu?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=68810
Pakosarjan päälle tuli laitettua tuota nauhaa ja se tuli tehtyä sammutus peitosta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=68812
Siellä ne on kaikki sulassa sovussa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=68811
Aaltonen
17.10.2010, 18:35
meneepäs kovin läheltä toisiaan nuo putket,mutta eikös se niin ole,että millikin riittää :D
meneepäs kovin läheltä toisiaan nuo putket,mutta eikös se niin ole,että millikin riittää :D
kuva kulma hämää.
Mikähän lie kun ei taho lähtee käyntiin kylmänä... saapi sahata vaikka kuin kauan ja sitten kun lähtee niin vaalle savu valtaa koko ympäristö. oisko hehkut, ottaa ilmoja jostain :confused: on se kun yhen paikan saapi kuntoon niin toinen särkyy :(
ootkos hehkut tarkistanu..ei kyl pysy käynnissä kovin hyvin jos ilmoja repii..
en oo niitä mittaillu vielä kun ei jaksanu rueta purkamaan töiden jälkeen.
nätti kattoa onko ehjät ku pyörittelee irti ja akkulaturilla kokeilee kuin nopeesti alkaa hehkumaan
jospa kuitenkin aloittas homman ensin yleis mittarilla. mittaa eka että tulee virtaa sinne hehku kiskolle ja sit tulppa kerrallaan minkä verran on vastus arvo moottorin runkoa vasten.
Hehkujen vaihto itsessään 15-30min ovat aika hyvin hollillaan tossa ja itelläni jotki tarvike hehkut taisivat maksaa alle 10€/kpl. en tiedä ajoista kun hehkun automatiikka ei ole toiminut mun omistuksen aikana ikinä eli ei ole väliä tulpan arvoilla. eli nappi hehku hyvä hehku!
jospa kuitenkin aloittas homman ensin yleis mittarilla. mittaa eka että tulee virtaa sinne hehku kiskolle ja sit tulppa kerrallaan minkä verran on vastus arvo moottorin runkoa vasten.
Hehkujen vaihto itsessään 15-30min ovat aika hyvin hollillaan tossa ja itelläni jotki tarvike hehkut taisivat maksaa alle 10€/kpl. en tiedä ajoista kun hehkun automatiikka ei ole toiminut mun omistuksen aikana ikinä eli ei ole väliä tulpan arvoilla. eli nappi hehku hyvä hehku!
tälleen minä sitä vähän suunnittelin.. pitää nyt aamulla kahtoo miten lähtee kun laitto akun kenkät kunnolla kiinni kun joku seppä jättäny löysälle ne. nyt ainakin parin tunnin seisomisen jälkeen lähti kun palmun alta. eiköhän tuo oo sen verran kerinny jäähtyä kun töistä ajoin kotiin n:5km matkan hiljaksiin että ei ois läheteny, mutta aamulla sen sit näkee...
Yleismittari kertoo vaan onko hehku palanu vai "ehjä", muttei sitä miten hehkuu. Apukaapeleilla irtohehkua hehkuttamalla näkee onko tulppa kunnossa, vanhemmuuttaan voi alkaa hehkua varrelta eikä kärjestä.
Varmasti hyvä ahdin, samanlaista itsekin aikoinaan Läjään himoitsin mutta olivat silloin vielä aika tyyriitä! No jos tohon Suzukiin sit joskus kun sen aika koittaa.
Varmasti hyvä ahdin, samanlaista itsekin aikoinaan Läjään himoitsin mutta olivat silloin vielä aika tyyriitä! No jos tohon Suzukiin sit joskus kun sen aika koittaa.
kyllä tuo tosi hyvältä vaikuttaa ei valittamista ainakaan vielä
kaikki hehkut pimeenä.
eikös tämän nää ihan selkeästi sillä yleis mittarilla? :D
eikös tämän nää ihan selkeästi sillä yleis mittarilla? :D
näkee näkee... sit vielä kaikki irti ja akusta virtaa niin ei hehku.
taitaa tässä olla seuraava projekti laatikon laakerointi, jos vaikka häviäis korinat ja muuta ylimääräset äänet. kellään mitään neuvoja antaa kyseiseen toimenpiteeseen.
tänään puotettu laatikko pois paikoiltaan ens viikolla tapahtuvaa laakerointia varten, jospa vaikka loppus se kummallinen korina, mikä tätä on vaivannu koko ajan eikä ois rattaa menny vielä pilalle. aika helppo kyllä ottaa tuo pois tuolta jotain tunnin verran meni siitä kun auton käyntiin katoksessa ja pikku aju lenkin jälkeen talliiin ja laatikko lattialle. Isompi homma voi olla kun punnertaa sen takas paikoilleen.:rolleyes:
Koivunoksa
07.11.2010, 10:57
Kylläpä on ero kun yöllä ja päivällä uudella turbolla vetää ihan pinta kaasulla kun entisellä sai lappu lattiassa paahtaa menemään eikä silti oikeen tahtonu kulkee. Kytkinkin alko pitämään hyvin ja pystyy lähtemään nätisti liikkeele vaikka alkaan mietin että onko se on-off.
Ekan koeajo lenkin jälkeen alko pihaan tullessa kuulua kummallinen nakutus jostain mutta sitten se loppu yhtä-äkkiä kun alkokin, mikähän lie ollu?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=68810
Pakosarjan päälle tuli laitettua tuota nauhaa ja se tuli tehtyä sammutus peitosta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=68812
Siellä ne on kaikki sulassa sovussa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=68811
Ei muuten ole hyviä kokemuksia tuosta lämpönauhasta. Kaveririlla oli moottoripyörässä turbo pakosarjassa (päällepäin saman näkoinen satsi ku sulla) saman näkoistä lämpönauhaa ja miten kävikään vuoden päästä? Alkoi eräänä perjantai iltana kuulua ihme röpötystä hondan katteiden välistä ja HUPS! parin kilometrin ajon jälkeen tipahti turbo ahtoputkien varaan. Kerää tuo teippi käsittämättömän määrän kosteutta lämmetessään. Ruostu sitten tuo kollectori 4-1 poikki heti laipan takaa!! Muutenkin oli putkien seinämät kuihtunut olemattomiin ja teipin alta lähti uskomaton määrä irto ruoste pölyä.
minä kuulin kanssa jotain juttua että se lämpee niin paljon kun on tuo päällä että irtois putkien sisältä jotain hiiltä vai mitähän lie ollu...
no nii nyt on laatikossa uudet laakerit ja viskattu paikoilleen. Yks laakeri oli ainakin ihan tiensä päässä. Hävis samalla laatikon ylimääräset rohinat, kytkin akseli antaa pikku rohinan. Jospa nyt ei ihan heti tulis mitään remontin tynkää eteen niin sais hetken ees ajella... syöttöpumppua ooteltua kuukaus ainakin että sais sen paikoilleen mutta kun ei tule osia niin eihän sitä sinne saa. Kuvia ei laatikko remontista ole kun ei tullut itse sitä laitettua.
Nyt sitten alkaa haiskahtamaan siltä että suuttimet kusee läpi kun tyhjäkäyntiä tuolla metässä tänään pyöri niin välillä hökäs ja tupsautti sinistä savua. vai oisko jollain joku muu idea mikä vois olla. suuttimia kyllä epäiltiin metässä että vois olla.
kokeile ensin pistää kirkas letku suodatin jalan ja pumpun väliin ja katso meneekö letkussa ilma kuplia
joku aika sitten kuulu ihankun ois joku vasaralla hakannu konehuoneessa. kuullu että se vois olla suuttimesta
hiluvitkutin
27.11.2010, 15:44
joku aika sitten kuulu ihankun ois joku vasaralla hakannu konehuoneessa. kuullu että se vois olla suuttimesta
voipi olla...sitte pittää hakata vasaralla sitä suutinta...
Artzi_ip
27.11.2010, 17:23
joku aika sitten kuulu ihankun ois joku vasaralla hakannu konehuoneessa. kuullu että se vois olla suuttimesta
meikällä oli 2lt moottorissa just samantyyppinen hakkaava ääni sillon tällön.. Sit räjähti remmi... :D tarkista kiristinpyörä jakopäästä varalta jos ei muuta vikaa löydy...
Shammaani
28.11.2010, 20:25
joku aika sitten kuulu ihankun ois joku vasaralla hakannu konehuoneessa. kuullu että se vois olla suuttimesta
Voipi olla suuttimista tai sitte puhallin päästää öljyä läpi. Kato onko imusarjaan menevässä putkessa öljyä.
ota suihkut irti ja käy tarkastamassa avutumispaineet jossain pajalla et onko sallittujen arvojen lukemissa..voip olla vaara et jos ne kusee niin suottoo palaa männät
Ruusulehto
29.11.2010, 19:54
joku aika sitten kuulu ihankun ois joku vasaralla hakannu konehuoneessa. kuullu että se vois olla suuttimesta
Sitten kun se kilkatus kuuluu niin yks kerrallaan suutinputkia auki, pitäis äänen kadota viallisen suuttimen kohdalla. Itsellä tuossa viime keväänä piti tuo käyttö merssu melkosen pahaa ääntä, kun kusi kaks suutinta suoraan läpi.
voihan se tietysti olla sekin syy pätkimiseen että pikkusen jäässä oli kun eilen loppu meno ihan kokonaan.. suodattimen vaihdolla sekin korjaantui. mutta pitää noi suuttimet kyllä tarkastella missä kunnossa ne on.
tähän ois toiveita ens viikolla saaha pumppu siihen malliin että sais alkaa suunnittelemaan paikalleen laittoa.. jospa tuosta uudesta laitetusta pumpusta ois vielä lisää jotain hyötyä.
nyt se uus pumppu ois redi, mutta alko pikkusen epäilyttämään että liekkö tuolle mitään tehty kun näytti, että samat paskat vielä päällä mitä remonttiin vietäessä. näkeekö sen nestepään koon jostain siitä kylestä nii osais kahtoo, että onko se vaihettu. soitin pajalle niin juippi kivenkovaa väitti, että on vaihettu kaikki tiivisteet ja muut sovitut jutut.. mutta minä en sitä oikeen usko...:mad:
Jos on paskaa pumpun pinnassa niin tuskin on millään asiantuntevalla pumppupajalla ollu, noissa hommissa kun tuo puhtaus ei ole puoliruokaa vaan koko homma! ja huomaathan sinä jos se pää on vaihdettu kun uusi jööti siinä päässä! jos vaan sattuu muistaa minkävärinen oli entinen(ruosteinen yms) huomenna itsellä alkaa sama jumppa. uutta pumppua ja nestepää tulee 1milli isompi, ja jos samalla kokeilis tota vaparin nokkalevyä
KarvaTurpa
28.01.2011, 21:32
Mullakin on sellaisia kokemuksia, että pumppu on kiilleellyt kuin koru huollosta tullessaan. Sinetit paikallaan ja lukitettavat paikat liimattuna jollain möhnällä. Jotkut kuulemma saa oikein pöytäkirjan toimenpiteestä, mutta sellaista en itse saanut:)
Milläs pajalla se kävi laitettavana?
Milläs pajalla se kävi laitettavana?
se oli tuolla varkaudessa holysmokella... nestepään ruuveja kyllä auottu mutta ei kyllä muihin ole koskettu. sormet ihan mustana kun pyörittelin käsissäni sitä.
oudolta kuulostaa, tuli tänään tehtyä itelle pumppu parista eri pumpusta. 10mm nestepää ja vaparin nokkalevy. ahdonalainen syöttö vielä lisänä. saapa nähdä mitä tulee tästä, jos joten kuten hyvin pelaa niin vois kattoo jos raaskis laittaa ihan liikkeelle säädettäväs.
nminustakin aika outoo kyllä.. kehtaa vielä väittää että on tiivisteet vaihettu vaikka näkee kannen pulteistakin ihan selvästi että niitä ei ole käytetty auki. on siihen kyllä nestepää vaihdettu ainakin on niin uuden näkönen.. pitää koittaa se lähi aikoina viritellä paikoilleen niin alkaa näkemään mikä se o..
nyt tämä on pikku remontissa. Aamupäivällä kävi kiertokanki kurkkaamassa että kuka se siellä oikeen tänää on lähteny ajelemaan, ei piru vie vissiinkään eka kerralla saanu selville että kuka ollu kun pitäny kummaltakin puolelta moottoria käydä kahtossa... tarkempaa diagnoosia ei huvittanut rueta tekemään että mistä moinen vois johtua. (Tilanne kuvaus jossa sattu) Ajelin aamupäivällä traileri perässä 80km/h moottori tiellä ahtopaineet jossain 0,5barin nurkilla ja sitten yht äkkiä alko kuulamaan riks raks ja poks ja koko moottori tie oli savun peitossa. vähän aikaa oli että mikä perkele tähän tuli ja sitten se hyvin äkki valkeskin että mikäs se tilanne olikaan...
ostappa multa motti...tä??
mitenkä muuten veti sillä uudella pumpulla?
mitenkä muuten veti sillä uudella pumpulla?
ei kerinny kokeilee kun ei oo paikoillaan.. nyt paha kokeilla.. pitäs uus motti löytää niin sen kylkeen se sitten.
Tere
Lj lohko, ehyt mutta kulunut ja muutakin koneen osaa talluskylässä, kansi, pakosarja, kampi jne, ei ois kaukana.
Tere
Lj lohko, ehyt mutta kulunut ja muutakin koneen osaa talluskylässä, kansi, pakosarja, kampi jne, ei ois kaukana.
löytyyköhän noita osia sen verran että sais koneen kasattua että männät kiertokanget yms? kun en osaa sanoa mitä kaikkee meni rikki sisältä.
Tässä pari kuvaakin reiästä jos tuosta nyt mitään selvää saa mut yritetty kuitenkin... ei tullu kuvailtua paremmin tien päällä otin noi.
17009 17010
Nyt on ainakin tuuletusta alakerrassa, oliko kuin paljon ajettu? ja kerkesitkö kattoa ne suuttimet? jos vaikka männän halkassu?
Nyt on ainakin tuuletusta alakerrassa, oliko kuin paljon ajettu? ja kerkesitkö kattoa ne suuttimet? jos vaikka männän halkassu?
entinen omistaja vissiin teettäny jotain remottia moottorille eikä sen jälkeen ole ajettu oikeestaan mitään.. ei tullu niitä suuttimia katottua kun ei se sitten enää oireillu..
Tässä pari kuvaakin reiästä jos tuosta nyt mitään selvää saa mut yritetty kuitenkin... ei tullu kuvailtua paremmin tien päällä otin noi.
17009 17010
ikävän näköistä jälkeä..kerkesikö turbo kävästä kuivana??
entinen omistaja vissiin teettäny jotain remottia moottorille eikä sen jälkeen ole ajettu oikeestaan mitään.. ei tullu niitä suuttimia katottua kun ei se sitten enää oireillu..
Tuohan kuulostaa ihan samalta kuin oman Pajeron kohtalo. Edellinen omistaja oli laakeroinut koneen. Muutaman tonnin kerkesin ajaa niin kampuran runkolaakeripukki tuli morjestamaan lohkon kyljestä. Toinen pukin pultti oli pyörinyt ehjänä irti ja toinen katkesi kun laakerit meni sitten päälekkäin.. Elikkäs kampura oli menettänyt jo ominaisuutensa ja värissyt mutta tätä en vielä tiennyt. Ihmetytti vaan miksi pultti on pyörinyt itsekseen auki.
Uutta lohkoo kehiin, kampura koneistamolle tarkistettavaks ja kerrottiin olevan ok. Uusilla laakereilla motti nippuun ja taas mentiin 3500km niin kampura katkesi :D
Nyt ois taas uuteen koneeseen osat kunhan kehtaa rueta kasaamaan :D
Ei pie pienestä lannistua :D
ikävän näköistä jälkeä..kerkesikö turbo kävästä kuivana??
ei se varmaankaan kerinny käymään kuivana kun eihän se kovin kauaa pyöriny,, mutta pitää sitä tilannetta tutkia kuhan tässä kerkee joskus alkaa ottamaan konetta irti
santikko
05.02.2011, 19:37
suoraan holysmokelta lainattua: Muista että puhtaus on ehdotonta, jos hiot, niin suojaa kaikki reijät yms ja puhdista osat hyvin ennen kasausta.
löytyyköhän noita osia sen verran että sais koneen kasattua että männät kiertokanget yms? kun en osaa sanoa mitä kaikkee meni rikki sisältä.
Kyllä ne siellä, taitaa olla kaikki em, lohkoa edellinen om sano väljäksi, meidän rojektiin otettu muita hilkkeitä sitä ympäriltä. soita jos 040 5262 757
on se muuten ollu paukku kun on öljyn suodatinkin hävinny kaikkine jalkoneen ja kuskin puoleta semmonen tukirauta kappaleina vai mikä lie :D
tutkittu vähän mittee tämän moottori syöny.. kiertokanki jotenkin kummasti hankautunut päädyistä.. toinen pääty niinkin pahasti että mutteri halennu. laakereissa ei ollu mitään vikaa. huomenna muutamat kuvat jos noista puhelimen kuvista tulee mitään kun ei muista ikinä ottaa digiä mukaan.
nyt jokunen kuva tuhoista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=74704
kuskinpuoli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=74705
vänkärinpuoli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=74709
mäntäkin kivasti silppuna.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=74707
on se poikki.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=74708
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=74706
kummasti menny halki toi mutteri ja kangessa kanssa hirmu hankaumat. (vähän on kyllä huono kuva)
Männänkappale tms irtokäikäle kiilautunu lohkon ja kiertokangen väliin koneen pyöriessä.
Mun veikkaus: mäntä halennu, tappi repässy alaosan irti, katkassu kiertokangen ja sit on tullu raittiiseen ilmaan koneen kyljestä.
Paska homma :(
näin minäkin sitä mietiskelin että oisko mäntä menny ensin rikki ja sitä tehän muut..
nyt on moottoria joka lähtöön.. yks cressidasta lähtösin oleva. ei taija vaan ihan heittämällä mennä paikoilleen? vai mitenhän lie? Sitten yks koneen puolikas peräkontissa josta aattelin tehä kokonaan uuden.. lohko koneistamolle johon uudet männät sisään ja kaikki muukin uutta...
Puska-suska
27.02.2011, 20:31
Noniin nyt paljastetaan yleisölle millasta maalausta tähän on ilmestynyt. kuvat on vähän huonoja, mutta kyllä niistä jotain selvää saa. Pyrkii tulemaan aika hyvä tai sitten ei :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=52987
Ihan mielenkiinnosta kyselen offtopiccia, mutta maalasitko kopan tossa tallissa missä se noissa kuvissa on? Rullien päälläkään se ei näytä olevan... Jos maalasit, niin pysyykö talli siistinä, vai peititkö kaikki hyllyt ja tavarat muovilla? :)
Itekkin pitäis aina silloin tällöin maalailla jotain vähän isompaa, mutta pelottaa se maalitomun leviäminen jokaikiseen rakoon tallissa...
Ihan mielenkiinnosta kyselen offtopiccia, mutta maalasitko kopan tossa tallissa missä se noissa kuvissa on? Rullien päälläkään se ei näytä olevan... Jos maalasit, niin pysyykö talli siistinä, vai peititkö kaikki hyllyt ja tavarat muovilla? :)
Itekkin pitäis aina silloin tällöin maalailla jotain vähän isompaa, mutta pelottaa se maalitomun leviäminen jokaikiseen rakoon tallissa...
katosta oli ressut ja oven ali puhalin joka veti höyryt pois ja korvaus ilma tuli sitten tallin lämmityspuhaltimella.. auton alla näkyy tuota imu putkee
Cressidan kone viskattu pellin alle käy ja kukkuu.. ei vaan oikeen tunnu liikkuvan mihinkään.. pitäskö laittaa toinen pumppu ja turbo niin voi rueta oottelemaan taas millon tulee kanki kahtelemaan.. Öljyn painemittarille en saanut vielä elo!!?? oisko kellään ideoita miten sen saapi toimimaankun pistää johon kiinni ja virrat päälle niin mittari pomppaa ihan tappiin.?!
Rekisteröimätön
19.03.2011, 22:10
vedä öljyletku turbolle menevältä öljyletkutla kabiiniin ja siihen kiinni teollisuusmittari.
Nuhapumppu
20.03.2011, 13:01
Cressidan kone viskattu pellin alle käy ja kukkuu.. ei vaan oikeen tunnu liikkuvan mihinkään.. pitäskö laittaa toinen pumppu ja turbo niin voi rueta oottelemaan taas millon tulee kanki kahtelemaan.. Öljyn painemittarille en saanut vielä elo!!?? oisko kellään ideoita miten sen saapi toimimaankun pistää johon kiinni ja virrat päälle niin mittari pomppaa ihan tappiin.?!
Jos on sähkömittari niin voi olla se anturi rikki,suosittelen itsekkin tuota mekaanista mittaria.
Rekisteröimätön
20.03.2011, 13:50
Taita ottaa anturi maihin kerta max näyttää kokoajan, kokeile irroittaa johto anturista, jos mittari ei tipaha niin sitten on johto jostain menny poikki ja rungossa kiinni, perhana kun oma alkuperäinen anturi hajosi kun tipahti käsistä sitä irrottaessa sen oisin voinu lahjoittaa. vaihdoin itsekkin anturin aftermarketti mittariin että hiukan kärryillä missä paineet huitelee
BryGgi nyybinä
Taita ottaa anturi maihin kerta max näyttää kokoajan, kokeile irroittaa johto anturista, jos mittari ei tipaha niin sitten on johto jostain menny poikki ja rungossa kiinni, perhana kun oma alkuperäinen anturi hajosi kun tipahti käsistä sitä irrottaessa sen oisin voinu lahjoittaa. vaihdoin itsekkin anturin aftermarketti mittariin että hiukan kärryillä missä paineet huitelee
BryGgi nyybinä
hävis koko viisari ogginelli mittarista loppujenlopuks jonnekkin.. pitää autogauge käydä ostaa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=77113
vähän jos tuota lunta tuota eessä vielä vajaa 100 metriä ja takana lie samanverran vinssillä piti kiskoo pikku lenkki kun ei menny taakse päin. Vinssiä siis takapäähänkin
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=77114
mikähän johto lie menny jäärään paikkaan kun ei tule hehkuille virtaa?? jollain jos ois laittaa pari kuvaa vaikka johdotuksista.
mikähän johto lie menny jäärään paikkaan kun ei tule hehkuille virtaa?? jollain jos ois laittaa pari kuvaa vaikka johdotuksista.
tervetuloa vuorelaan tutkimaan.
tervetuloa vuorelaan tutkimaan.
eikös siellä hehkun kiskon päässä jonkinmeonen johto ole? ei jaksa muistaa että mikä ihme se oli :D
tuleekos se johto sinne kiskon päähän releeltä??
Katoppa pumpulle menevät johdot/liitokset..
tuleekos se johto sinne kiskon päähän releeltä??
ei tule.. jothoo.. että minkämoinen se olikaan?
ens viikolla moottorin osat koneistuksesta poikkeen. Pääsis sit pikku hiljaa kasailemaan sitä ja laittelemaan sit paikoilleen. Sit beadlock vanteita alkanu suunnitella, että pitäs tehä ja käsijarru siirrettävä kardaanille, sit vois olla panssareita yms yms.. siinäpä kait tärkeimmät tällä erää.
Olis pari kysymystä tosta... (ehkä ot)
Mintekä tuo kattotelineen laillisuus, paljon saa olla lamppuja siel?? (paikalliset saanu sakkoja liiallisista lampuista):rolleyes:
Mitenkäs putki? Paljon on db raja? ylittyykö raja ilman änkkää tällä koneella??
Ja, kun renkaita katsastetaan, niiin niissähän sanotaan että; renkaat ei saa tulla lokasuojien yli, nii mitenkä ku on tuota kumi ``jatketta´´ tuossa, nii saako ne tulla alkuperäisen lokarin yli mutta ei sen kumi jatkeen?? Siinä, jos joku jaksaa vastata... :rolleyes:
Olis pari kysymystä tosta... (ehkä ot)
Mintekä tuo kattotelineen laillisuus, paljon saa olla lamppuja siel?? (paikalliset saanu sakkoja liiallisista lampuista):rolleyes:
Mitenkäs putki? Paljon on db raja? ylittyykö raja ilman änkkää tällä koneella??
Ja, kun renkaita katsastetaan, niiin niissähän sanotaan että; renkaat ei saa tulla lokasuojien yli, nii mitenkä ku on tuota kumi ``jatketta´´ tuossa, nii saako ne tulla alkuperäisen lokarin yli mutta ei sen kumi jatkeen?? Siinä, jos joku jaksaa vastata... :rolleyes:
levikkeistä sen verran että saa tulla alkuperäisen kaaren yli mutta levikekumista ei..
levikkeistä sen verran että saa tulla alkuperäisen kaaren yli mutta levikekumista ei..
Joo, tätä hainkii, muut tuo kysymys meni vähän sekaseks.. :D:o
Olis pari kysymystä tosta... (ehkä ot)
Mintekä tuo kattotelineen laillisuus, paljon saa olla lamppuja siel?? (paikalliset saanu sakkoja liiallisista lampuista):rolleyes:
Mitenkäs putki? Paljon on db raja? ylittyykö raja ilman änkkää tällä koneella??
valoja saapi olla tarpeellinen määrä.. eikö noi katsurit putkesta oo mitään sanonu. eikä tossa nyt niin kovat äänet oo.. jossain tuuninki lintta härpäkkeessä kovemmat.
ja onhan se t4urbo siellä jo kummasti ääniä hiljentämässä.. ääni on voimaa. itse ainakin teen vielä hiukan avaramman putkiston kun vielä ei ainakaan naapurit kitisseet kun tojotan talvella löin rivarin pihalta neljältä käyntiin.. eli vara on avartaa
ja onhan se t4urbo siellä jo kummasti ääniä hiljentämässä.. ääni on voimaa. itse ainakin teen vielä hiukan avaramman putkiston kun vielä ei ainakaan naapurit kitisseet kun tojotan talvella löin rivarin pihalta neljältä käyntiin.. eli vara on avartaa
valoja saapi olla tarpeellinen määrä.. eikö noi katsurit putkesta oo mitään sanonu. eikä tossa nyt niin kovat äänet oo.. jossain tuuninki lintta härpäkkeessä kovemmat.
Eli, näistä päätellen, ilman ankkääkiii menee katastuksessa/rekkarista... :D
Uus koneen tekele ollut kohta varmaan jo kuukauden ihan vaiheessa inspiraation puutteen takia. Pitäs vielä pumpun ennakko laitella kohilleen ja kaikkee muuta pientä. Paljonhan tuossa ois hyvä olla tuota ennakkoa kun pumpussa on 12mm nestepää:confused:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=83773
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=83771
Vähän vanteitakin rakenneltu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=83772
Ja ulkokehät.
1 mm ennakkoa. noin karkeasti..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=84414
Kyllä se vaan niin on että renkaat tekee auton, mitä isommat sen parempi. (37")
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=84413
Renkaita ootellessa.
Paljonhan pitää olla venttiilien välykset? Piti tuossa pyhinä säädellä ne kohilleen, mutta en jaksanui rueta mistään ehtimään paljon sen pitäs olla:confused:
Land Cruiser
17.07.2011, 20:59
Paljonhan pitää olla venttiilien välykset? Piti tuossa pyhinä säädellä ne kohilleen, mutta en jaksanui rueta mistään ehtimään paljon sen pitäs olla:confused:
Välykset kylmälle 2L-T koneelle (ompas tarkat mitat;)):
imu 0,27mm
pako 0,38mm
Välykset kylmälle 2L-T koneelle (ompas tarkat mitat;)):
imu 0,27mm
pako 0,38mm
onko toi sit jotain 0.3 ja 0.4 vai miten ne noin tarkaks saapi :eek:
Land Cruiser
18.07.2011, 18:20
onko toi sit jotain 0.3 ja 0.4 vai miten ne noin tarkaks saapi :eek:
0,3 ja 0,4 olen itsekkin laittanut. ihmettelin itsekkin, että tehtaankirja antoi noinkin tarkat arvot, mutta eipä taida päästä liuskamitalla noihin tarkkuuksiin
Pääsee tietty. muttajoutuu hiukan soveltaa, ite olen noi tehny sillai että karvan verran ylikiristäny ja testannu että seuraavaksi pienempi menee hyvin väliin ja se esim .30 menee nahkeesti vetämällä läpi. silloin on vajaa kolmekymppiä välys, eli ei mitään väliä jos laittaa sen tasan 3kymppiä
Pääsee tietty. muttajoutuu hiukan soveltaa, ite olen noi tehny sillai että karvan verran ylikiristäny ja testannu että seuraavaksi pienempi menee hyvin väliin ja se esim .30 menee nahkeesti vetämällä läpi. silloin on vajaa kolmekymppiä välys, eli ei mitään väliä jos laittaa sen tasan 3kymppiä
Jospa sen loppu moottorin sais jo noilla vklp:na kasaan.
Hedgehog
12.08.2011, 01:41
Mitäs tälle projektille kuuluu? jokos turbo pata jälleen nokalla? Turbojen kohdallahan pako hengitys kaiken a ja o. Tuli mieleen tuo sun koneen räjätäminen ettei vaan johtuis osittain siintä? Suurin syy varmasti kuintenkin edellinen omistaja säästänyt "väärässä paikassa. Meillä ralli subarussa 3-4"tuuman ränni yhdellä vapaa virtaus taka pöntöllä = hengitää. Monta mäntää suomessä turhaan sulatettu liian pienellä putkella.
P.S Helv... Hieno LJ 10+ p.s p.s yllätävän sopivan kokoisen näköiset nuo isommatkin pyörät:cool:
metsienmies
12.08.2011, 05:35
Moneen otteeseen näkyny kylillä kruisailemassa... Ja se on oikeesti hieno!! :cool:
Mitäs tälle projektille kuuluu? jokos turbo pata jälleen nokalla? Turbojen kohdallahan pako hengitys kaiken a ja o. Tuli mieleen tuo sun koneen räjätäminen ettei vaan johtuis osittain siintä? Suurin syy varmasti kuintenkin edellinen omistaja säästänyt "väärässä paikassa. Meillä ralli subarussa 3-4"tuuman ränni yhdellä vapaa virtaus taka pöntöllä = hengitää. Monta mäntää suomessä turhaan sulatettu liian pienellä putkella.
P.S Helv... Hieno LJ 10+ p.s p.s yllätävän sopivan kokoisen näköiset nuo isommatkin pyörät:cool:
on siellä nytkin turbo kone paikollaan tosin vielä se vakio cressida. toinen kasattuna valmiiks jo kun laittelis vaan paikoileen. en kyllä usko että putkseta johtuu kun 3" koko pätkä vai miten lie.
Moneen otteeseen näkyny kylillä kruisailemassa... Ja se on oikeesti hieno!! :cool:
liikkuu liikkuu.. isä ukko sillä kurvailee.
Lukkojan hommausta tässä suunnitellu ja hinta kyselly arbille ja 5.29 välityksellä bolt on pakettina, mutta ei taho saa oikeen mitään irti . Saattaa olla että joutuu ostamaan niin kovasti niitä oon halunnu :D;)
tulipahan tilailtua itelleen pikkusen synttärilahjoja. Jospa noi vielä kerkeis tulla tälle kuulle. Pistetään sitten pikku hiljaa kuvia kun alkaa tavaraa mualimalta tulemaan..:rolleyes:;)
tulipahan tilailtua itelleen pikkusen synttärilahjoja. Jospa noi vielä kerkeis tulla tälle kuulle. Pistetään sitten pikku hiljaa kuvia kun alkaa tavaraa mualimalta tulemaan..:rolleyes:;)
Jahhas. Mitäs hommasit tälläkertaa?
Kyllä tämä on hieno lj. Yks hienoimmista tällä palstalla ja ehkäpä jopa eniten minun mieleen:D
veikkaisin paketin kooksi 35tuumaa ja leveydeksi 14 tuumaa
Jahhas. Mitäs hommasit tälläkertaa?
pietään jännityksessä vielä mitä tuli hommattua. Huomenna ehkä jo pikkusen voi valottaa jos eka paketti tulee.loput sit kuun alussa ehkä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=86471
Semmonen pärisiä tuli nyt alkuun hommattua oottelemaan parempia aikoja ja asennusta.. (viair 480c) ihan vahingossa löysin netis syövereistä tuon ja sain ihan pilkka hintaa uuteen nähdän. Jostais tarviis vaan nyt sitten vielä löytää jonkinlaisia johjaus rojuja että vois joskus tulevaisuudessa ehkä lukkojakin napsia päälle?? eli mistä alkaa kyselemään ja mitä kaikkee?
Jaa kompura:)
Ja minäkun luulin, että tässä on lukot jommassa kummassa päässä, mutta ei..
Tänää just näin jotkut lukot jollaki netin kaupassa.. Hinnasta en tiiä, mitä haet, enkä näistä muutenkaan mitään tiiä, enkä ees että kelpaakokaan.. mut mites noi? http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/45369
E: Aijjaa
Jaa kompura:)
Ja minäkun luulin, että tässä on lukot jommassa kummassa päässä, mutta ei..
Tänää just näin jotkut lukot jollaki netin kaupassa.. Hinnasta en tiiä, mitä haet, enkä näistä muutenkaan mitään tiiä, enkä ees että kelpaakokaan.. mut mites noi? http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/45369
tommoset on jo vakiovarusteena :D ilmalukkoja sitten jossain vaiheessa kuhan muutaman viikon kaurapuuroo vielä syöpi niin sit...:D;)
[QUOTE=Semmonen pärisiä tuli nyt alkuun hommattua oottelemaan parempia aikoja ja asennusta.. (viair 480c) ihan vahingossa löysin netis syövereistä tuon ja sain ihan pilkka hintaa uuteen nähdän. Jostais tarviis vaan nyt sitten vielä löytää jonkinlaisia johjaus rojuja että vois joskus tulevaisuudessa ehkä lukkojakin napsia päälle?? eli mistä alkaa kyselemään ja mitä kaikkee?[/QUOTE]
miks kukaan ei kerro?:confused:
taitaa ottaa ja vaihtaaa koneen perjantai iltana jos alottas joskus 6 nurkilla, niin oiskohan toi jo joskus puolen yön maissa liikenteessä :D:confused:
apulaitteet pitää kiinnitellä paikoillaaan olevasta, kytkin, termari koteloo, ahtoputkee, cooleria, yms ja pakoputki pitää tehä taas tuolle turbolle uudestaan.. hommaa riittä mutta kyllä hoituu.
pikkusen loppu mielen kiinto kesken eile kello oli vähän vaille 12 niin puuttu enää öljyt nesteet ja pakoputki. eiköhän tuota passaa nyt lähtee takas :D
hyvästi tunte vetävän :rolleyes: syötöt on niin pienellään vielä kun olla ja voi ahtoja joku 1.3bar pakolämpömittarista hävinny se semmonen väli nippeli niin sitä ei nyt vielä voinu tutkia eikä vielä pakopaineitakaan.. varovaista rälläilyä niin ei säry
pikkusen meinaa kylmänä lähtee käyntiin liekkö jostain ilmoja vetelee polttoaine systeemeihin ja sitten kun lähtee niin sinistä savua tulee jonkinverran. Isompi vuotoja ei näyttäs ulos päin tulevan.
Sitten alkaa 0,6barin jälkeen kumma vihellys turbolla, se kyllä varmaan johtuu pakoputkesta vai kuinka.:confused:
hiukan kuulostaisi joko isoja pisaroita polttoainetta männänpäällä, ta yksinkertaisesti asennusöljyt palaa koneesta
hiukan kuulostaisi joko isoja pisaroita polttoainetta männänpäällä, ta yksinkertaisesti asennusöljyt palaa koneesta
se kyllä loppuu sitten kun kone lämpee ja aika hökimällä pyörii hetken. voi olla että ilmoja jostain välistä vetää
Kuka arvaa mitä kyseiset boksit sisältää ;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=88377
lukkoja muuallekin kuin oviin ja virtalukkoon
Tommosia niistä parit kappaleet löytyy.. lukkoja 5.29 välitys :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=88509
Minkälainen öljy kannattaa periin laittaa kuhan noi joku viikonloppu tässä pulttaa kiinni?
Mistäpäin maailmaa ostit ja paljonko maksoi?
kait ne jostain isonmeren takaa tuli.. ja hintaakin oli aika kivasti että sai puoltoista vuotta säästää mutta alle 5000€ jäi reilusti :D
taka perä kiinni ja etupään kimppuun mars mars.:D
Mulla vuotivat uutena.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1188&pictureid=16896
Tuo kuvassa näkyvä kynsi painoi tuota läpi vienti holkkia hieman vinoon niin siitä johtu vuoto.
MotorPsycho
17.09.2011, 11:04
miks kukaan ei kerro?:confused:
minä laitoin tuohon 62 chrysleriini ihan manuaaliset mini pallohanat vai olikohan oikea nimike ei sähköä ei hajoavaa. noita pallohanojahan on ihan minkälaisia vaan hana toiseen suuntaan niin ilmaa menee ja hana toiseen ilma poistuu näin oli tarkoitus itsellä, laitoin kumminkin kaksi hanaa kun ilmaa pitää liruttaa pois. oli varmaan aika selvästi selitettty.
MotorPsycho
17.09.2011, 11:09
niin ja jäi sanomatta että kuorma-auton 10 litrainen painesäiliö maksoi uutena minulle 45 e. mahlamäeltä oli jotain kaveri alennuksia
noita kysiä kahtelin että ei ottas kiinni kun olin lukeku just tuota että oli ottanu kiinni. mutta eipähän tuota tiiä miten käy.. vielä letkut ja kaikki muut niin pääsis testimään. Koko päivä meni turatessa tuon etupään kanssa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=89380
Semmonen paineilma systeemi värkättiin vänkärin penkin taa :)
Heräs tässä semmonen ajatus että voiskohan olla ennakossa vähän säätämistä kun se kylmänä ei oikeen meinaa lähtee käyntiin ja sitten kun lähtee niin pyörii hetken epätasaisesti ja työntää sitä savua ihan älyttömästi, mutta sitten ei lämpösenä enää mitään ongelmia.:confused: Muitakin ideoita ja vinkkejä otetaan vastaan. Eikä ole vaikutusta silläkään vaikka lohkolämmittimellä lämittää konetta ensin. (hehkut ehjät, suuttimet huollettu)
Mulla kans samoja oireita. Yksi hehku oli mykkänä.
Nuhapumppu
09.10.2011, 17:19
Heräs tässä semmonen ajatus että voiskohan olla ennakossa vähän säätämistä kun se kylmänä ei oikeen meinaa lähtee käyntiin ja sitten kun lähtee niin pyörii hetken epätasaisesti ja työntää sitä savua ihan älyttömästi, mutta sitten ei lämpösenä enää mitään ongelmia.:confused: Muitakin ideoita ja vinkkejä otetaan vastaan. Eikä ole vaikutusta silläkään vaikka lohkolämmittimellä lämittää konetta ensin. (hehkut ehjät, suuttimet huollettu)
Näissä taitaa olla samalla tavalla kuin pajerossa että ei ole kylmäkäynnistintä,eli tuota ennokonmuunninta pumpussa erillisellä vaijerilla? Veikkaisin että pumppu on vähän myöhäisellä,ainakin itsellä ovat käyttäytyneet nuin kun on ollut ennakko pielessä. Myöskin ilmavuoto voi olla mahdollinen. Mutta jos säädät/tarkistat ennakon ,niin suosittelen laittamaan vähän enemmän ennakkoa kuin ohjearvo on,alkaa toimimaan huomattavasti paremmin kun tekee nuin.
ennakko on muistaakseni nyt jotain 0.95 ja noilla ennakon säätö jutuilla on heitetty veslintua mitkä siellä pumpunkylessä on
Nuhapumppu
09.10.2011, 19:18
ennakko on muistaakseni nyt jotain 0.95 ja noilla ennakon säätö jutuilla on heitetty veslintua mitkä siellä pumpunkylessä on
Paljonko on ohjearvo? Miksi ne on karsittu pois siitä,nuo on ainakin volkkareissa ihan huippuja keksintöjä kun laittaa kylmästä käyntiin niin ei tarvi kuunnella sitä rykimistä ja huonoa käyntiä kuten japseissa joissa ei tuota ole,tai jos on niin joku toimimaton automatiikka tehty siihen.