View Full Version : Lj:n ehostusta (1kz-t)
Paljonko on ohjearvo? Miksi ne on karsittu pois siitä,nuo on ainakin volkkareissa ihan huippuja keksintöjä kun laittaa kylmästä käyntiin niin ei tarvi kuunnella sitä rykimistä ja huonoa käyntiä kuten japseissa joissa ei tuota ole,tai jos on niin joku toimimaton automatiikka tehty siihen.
en muista nyt tähän hätään mitä sen oli mutta toi 0.95 on sen sisällä. Se ennakonsäätö ei oikeen toiminu siinä niin samalla jäi pois se siltä kun alko tiiviste vuotamaan siitä.
Nuhapumppu
09.10.2011, 22:33
en muista nyt tähän hätään mitä sen oli mutta toi 0.95 on sen sisällä. Se ennakonsäätö ei oikeen toiminu siinä niin samalla jäi pois se siltä kun alko tiiviste vuotamaan siitä.
Itse ainakin vedin asteikon yli tuon ennakon,mutta järjen kanssa kuitenkin,olikohan niin että piti olla 0.96 ja laitettiin 1.06,eli kymppi lisää ja käynti parani huomattavasti,käyntiin lähti todella herkästi ja vetojen puolesta oli kuin eriauto. Mutta en sano että tuo olisi se oikea ennakko,sitä voi joutua säätämään useammankin kerran että löytyy hyvä kohta.
Artzi_ip
10.10.2011, 12:07
ootko tarkastanut venttiilin välyksiä.. ? vähän viittais nuot oireet siihen..
ootko tarkastanut venttiilin välyksiä.. ? vähän viittais nuot oireet siihen..
välyksetkin muka olevinaan kohilleen laitoin kun kasasin konetta mutta ainahan noita voipi tarkistaa.
-Captain-
10.10.2011, 17:48
en muista nyt tähän hätään mitä sen oli mutta toi 0.95 on sen sisällä. Se ennakonsäätö ei oikeen toiminu siinä niin samalla jäi pois se siltä kun alko tiiviste vuotamaan siitä.
siis ohjearvohan on 0.54-0.66 eli ihan liikaa ennakkoa :) se on juurikin tuon 0.95 kylmäkäyntihimmeleiden kanssa kun se muuttuu sinne 0.6 seudulle kun kone lämpiää... en tiedä et meinaako tuo tohon ongelmaan?
ite säädin ennakon tuolla 12mm nestepäällä 0.85. kymppimillin pää oli jo millin ennakon paremmalla puolella, en kehannut tällä nestepäällä laittaa niin raakaa ennakko kun kerkeää sen sopan työntää nytkin hyvin, ja eipähän suotta rasita alakertaa liian aikaisella ruiskutusajalla. ja ei mitään ongelmia käynnistyksessä, ilman lämmityksiä hehkuttamalla hyvin käyntiin. pari sek pyöriä rytkyttää kolme sekunttia mutta antaa hiukan jälikihehkua niin hyvin jaksaa pyöriä. vaikka skeptisenä eäilen ilmavuotoja vielä jostain. nimittäin auton jättäminen ylämäkeen aiheuttaa pitkän starttaamisen ja alamäkeen ei oiretta , eikä tasaiselle. vaikka päälleäin mitään vuotoa ei näy niin jossain siellä on oltava vuoto.
jaha joutunee ehkä viikonloppuna menemään säätämään lisää.. mistähän sais kellon edullisesti millä säätää sitä, pitäs oma hankkia kun alkaa olemaan noita kiisseli vehkeitä enempi ja vähämpi
Land Cruiser
10.10.2011, 18:30
siis ohjearvohan on 0.54-0.66 eli ihan liikaa ennakkoa :) se on juurikin tuon 0.95 kylmäkäyntihimmeleiden kanssa kun se muuttuu sinne 0.6 seudulle kun kone lämpiää... en tiedä et meinaako tuo tohon ongelmaan?
Niin tuo ohjearvo on 2L2-T koneelle. Vanhempaan 2L-T on 0,75-0,87mm. itse säädin omasta siihen 0,8 ja hyvin on toiminut ainakin vakio koneessa;)
jaha joutunee ehkä viikonloppuna menemään säätämään lisää.. mistähän sais kellon edullisesti millä säätää sitä, pitäs oma hankkia kun alkaa olemaan noita kiisseli vehkeitä enempi ja vähämpi
Eihän ne mittakellot nyt niin kallita ole(jos jokin muu kuin Mitutoyo kelpaa), mutta kun tarvii vielä sen Toyotan SST:n (kulma adapteri mittakellolle). En tosin tiedä paljonko maksaa sellainen tiskillä, kun olen saanut aina lainaan sen:rolleyes: vai ootteko ihan perinteisellä adapterilla saanet kellon mahtumaan?
omaan olen perinteisen kellon saanut mahtumaan. tosin joutuu irroittamaan suutinputket. niin sitten mahtuu hyvin. mittakello on 40mm näytöllä olevan, pitänee ettiä se tojotan hipokello jostain..
omaan olen perinteisen kellon saanut mahtumaan. tosin joutuu irroittamaan suutinputket. niin sitten mahtuu hyvin. mittakello on 40mm näytöllä olevan, pitänee ettiä se tojotan hipokello jostain..
aika näppärä oli se tojotan oma jalka systeemi. Pitänee huomenna käydä ehket kyselemässä mitä maksaa :D
Land Cruiser
11.10.2011, 15:13
aika näppärä oli se tojotan oma jalka systeemi. Pitänee huomenna käydä ehket kyselemässä mitä maksaa :D
Joo, kyllähän oikeanlainen työkalu aina helpottaa hommaa kun hommaa... olishan tommonen helppo tehäkkin mutta... Laitahan hinta tietoa, jos kyselet tiskiltä mitä maksaa:rolleyes::)
Joo, kyllähän oikeanlainen työkalu aina helpottaa hommaa kun hommaa... olishan tommonen helppo tehäkkin mutta... Laitahan hinta tietoa, jos kyselet tiskiltä mitä maksaa:rolleyes::)
160€ ja risat jäi ostamatta.:D
saisiko jostain kuvia niin pitänee ruveta tekemään itse semmoinen? että kynnys tippuu ennakon säätämiseen.
saisiko jostain kuvia niin pitänee ruveta tekemään itse semmoinen? että kynnys tippuu ennakon säätämiseen.
kirjassa niillä näky kuva siitä olevan..
Land Cruiser
11.10.2011, 18:25
saisiko jostain kuvia niin pitänee ruveta tekemään itse semmoinen? että kynnys tippuu ennakon säätämiseen.
http://asavage.dyndns.org/Toyota_Diesel/timing%20tool2.jpg
http://asavage.dyndns.org/Toyota_Diesel/timing%20tool1.jpg
vielä kun saan tuon mitan paljon pitkä toi runko on, niin saan mittasuhteen tuosta.. pääsee sepittämään miettimään miten ja mistä alkais tekee
ennakkoo käällelly ja väännelly mutta ei tunnu olevan hirveesti vaikutusta käyntiin lähtöön.. lisää ideoita :confused:
ennakkoo käällelly ja väännelly mutta ei tunnu olevan hirveesti vaikutusta käyntiin lähtöön.. lisää ideoita :confused:
Paneudu niihin hehkuihin, onko varmasti oikeanlaiset ja mittaiset? Ja pysyykö kiskossa virta?
http://asavage.dyndns.org/Toyota_Diesel/timing%20tool2.jpg
Tuo on ihan samanlainen vipuvarsi kello, mitä Sisu Diesel moottoreiden bosch jakajapumppujen perässä käytetään. Kun ruuvaa ruiskuputket irti, niin vipuvartta ei välttämättä tarvita.
Vipuvarren välityssuhde on luonnollisesti 1:1, ettei mittatulos muutu.
Artzi_ip
17.10.2011, 13:43
ennakkoo käällelly ja väännelly mutta ei tunnu olevan hirveesti vaikutusta käyntiin lähtöön.. lisää ideoita :confused:
No kahtoitko sää jo ne venttiilin välykset... ei ois muuten eka tojota joka jää niistä nikotteleen... :D
No kahtoitko sää jo ne venttiilin välykset... ei ois muuten eka tojota joka jää niistä nikotteleen... :D
ai niin se unohtu ihan kokonaan...
joko olet ne hekut saanut todettua toimiviksi? edelleenveikka olisi niissä sen käynnistyvyyden takia. tänään vielä enemmän sen puolellek äännyyn, vaihdoin omaan kärryyn pakosarjan tiivisteen tänään niin käytin autoa pyörimässä ilman turboa että jos paskaa sarjassa niin ahtimeen ei mee, starttasin eka ilman hehkua niin tuli putken täydeltä valkeaa huntua. 2sek hehkua niin hipaisulla käyntiin ilman savua..
joko olet ne hekut saanut todettua toimiviksi? edelleenveikka olisi niissä sen käynnistyvyyden takia. tänään vielä enemmän sen puolellek äännyyn, vaihdoin omaan kärryyn pakosarjan tiivisteen tänään niin käytin autoa pyörimässä ilman turboa että jos paskaa sarjassa niin ahtimeen ei mee, starttasin eka ilman hehkua niin tuli putken täydeltä valkeaa huntua. 2sek hehkua niin hipaisulla käyntiin ilman savua..
kaikki hehkut testattu ihan irtaallaankin että pelaa...
Tänään hommailtu jarru päivitykset eteen.. taakse levyt tilattu. satulat pitää jostain romuttamolta katella vielä.
Artzi_ip
03.10.2012, 18:42
joko se alko käynnistyyn kylmänä.. :D
joko se alko käynnistyyn kylmänä.. :D
eipä kehumista :D
Mitäs kaavailet jarrujen suhteen?
Omassani en ole vielä edes jaksanu jarruja sen tarkemmin miettiä. Kuulemma jossai 100 sarja cruiserissa olis isompi mäntäset satulat edessä ja mietin jos nakkais etu satulat taka akselille.
eipä kehumista :D
Niistä kylmäennakonsäätöhilppeistä se käynnistyminen on ainakin osittain kiinni. Tojotan hieno automaattisysteemi on aivan paska (kyllä, tojotassakin on jotain aivan paskaa). Siks ne on heivattu yleensä pois kuten itsekin tein, jonka jälkeen kylmäkäynnistyvyys huononi oleellisesti. Siis sikäli että ei lähde heti kaikilla ja tulee hieman valkoista, mutta toisaalta niin kovaa pakkasta ei vielä ole ollut, ettei olisi lähtenyt.
Sais olla mekaaninen kylmäennakon säätö.
Tulipa nakattua jäähytetyt levyt eteen..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=116184
hojon levyt...mites kone?
hojon levyt...mites kone?
"työn alla"
hankinta matka suoritettu ja sielu viety tallin lattialle oottelemaan uutta inspiraatiota..
oottelee motivaatiota.. mutta sitten kun se löytyy niin vklopun aikaan ois tarkotus viskata paikoilleen :D
oottelee motivaatiota.. mutta sitten kun se löytyy niin vklopun aikaan ois tarkotus viskata paikoilleen :D
se on aikasemmin liikenteessä ku mulla...:) mistä löyty motti?
se on aikasemmin liikenteessä ku mulla...:) mistä löyty motti?
noo katotaanhan nyt että kauan menee.. onhan siinä kaikkee kun askartelee jarrut taakse yms pientä. jos vaikka ens kesälle sais liikenteeseen :D mikkelistä kävin hakee.
tulipa tossa iltapävällä nakattua moottori nokalle... vielä kun joku osais sähköt tehä kun vähän erilaisia liittimiä yms näkyy olevan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=119539
no niin...maanantaina koikalle...
no niin...maanantaina koikalle...
ehkä jos la pe yönä pyörii :D ja ajetaan.. ei nyt tosin.. miten sie toteutu sen 2lt:n laturin päässä olevan alipainen systeemin vai mikä onkaan kun tuon laturissa sitä ei ole vai onko se siinä tehostajan pumpun eessä?
ehkä jos la pe yönä pyörii :D ja ajetaan.. ei nyt tosin.. miten sie toteutu sen 2lt:n laturin päässä olevan alipainen systeemin vai mikä onkaan kun tuon laturissa sitä ei ole vai onko se siinä tehostajan pumpun eessä?
joo alipainepumppu on siinä tehostajanpumpun vastapuolella
joo alipainepumppu on siinä tehostajanpumpun vastapuolella
kauhee putkien vetäminen... miten laturin sit laitoit kun eikös siellä pääädyssä ollu joku kolminapanen liitin juttu? ja sit on vielä pumpun sähköt
kauhee putkien vetäminen... miten laturin sit laitoit kun eikös siellä pääädyssä ollu joku kolminapanen liitin juttu? ja sit on vielä pumpun sähköt
jos läjän pumppu niin samat sähköt käy..mulla tuli sähköpiuhat koneen matkassa niin oli se pistoke siihen..voin kahtoa sen kytkennän..en nyt ulkoa muista
jos läjän pumppu niin samat sähköt käy..mulla tuli sähköpiuhat koneen matkassa niin oli se pistoke siihen..voin kahtoa sen kytkennän..en nyt ulkoa muista
pumpussa on semmonen pyöree liitin ja etisessä neliö..
korvakot rälläköity irti ja suumailtu uudelle paikalle. Liekkö noi siinä kun pulttasin ne kumityynyihin kiinni ja puotin koneen rungonpäälle?? korvakot näyttäs olevan ihan kivasti rungossa ja muutenkin tiloja joka puolella? mittee samaa ammattimiehet?
Artzi_ip
07.12.2012, 20:57
korvakot rälläköity irti ja suumailtu uudelle paikalle. Liekkö noi siinä kun pulttasin ne kumityynyihin kiinni ja puotin koneen rungonpäälle?? korvakot näyttäs olevan ihan kivasti rungossa ja muutenkin tiloja joka puolella? mittee samaa ammattimiehet?
jos se moottori on kiinni vaihteistosa niin sieltähän sitä näkkee kardaanin puoli päästä et onko kulmat jotenkuten järkevät.. :D
kannattaa ainaki yrittää laittaa suoraan, pituus suuntasesti..
ei sit ala ravistaan.
valohoitoo antaesa menny koko vkloppu :eek:
mikälie tuossa 1kzt:n öljypohjan kylessä oleva pahka kun meinaa tulla liian liki vinssin kardaania?:confused:?
mikälie tuossa 1kzt:n öljypohjan kylessä oleva pahka kun meinaa tulla liian liki vinssin kardaania?:confused:?
mikäs pahka?? mistä kulkineesta se kone on otettu?? mulla kzj95:sta ja kuskinpuolella ei ole kyl muuta kuin öljytason anturi jonka nakkasin kuikkaan..kuva?
mikäs pahka?? mistä kulkineesta se kone on otettu?? mulla kzj95:sta ja kuskinpuolella ei ole kyl muuta kuin öljytason anturi jonka nakkasin kuikkaan..kuva?
runnerista lähtösin. joku pahka siinä on ei nyt satu olemaan kuvaa siitä tähän hätään. eroja noissa näkyy muutenkin vähän olevan öljytikun paikka vanakoppa yms.
Edit: Löytyhän tuolta puhelimen arkistosta pari jotain kuvatusta missä se pahka näkyy..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=120179
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=120178
ei oikein erota pahkaa mut jos se ei osu niin haitannekko?
ei oikein erota pahkaa mut jos se ei osu niin haitannekko?
ikäviä sivuääniä tulee jos ottaa kiinni, muuten saapi kyllä olla tuossa :D mitä lie tuolla sisällä? kait nyt joku tommosen koneen purkanu
ikäviä sivuääniä tulee jos ottaa kiinni, muuten saapi kyllä olla tuossa :D mitä lie tuolla sisällä? kait nyt joku tommosen koneen purkanu
eikait siellä ole muutakuin imusihti..varmaan runnerissa joku jutska ollu siinä öljypohjan lähellä niin muotoiltu sitä öljypohjaa..
eikait siellä ole muutakuin imusihti..varmaan runnerissa joku jutska ollu siinä öljypohjan lähellä niin muotoiltu sitä öljypohjaa..
eikö lie se sihti tuolla syvimmässä montussa eikä tossa kylessä :rolleyes:
eikö lie se sihti tuolla syvimmässä montussa eikä tossa kylessä :rolleyes:
niin no montussahan se...käytä auki ja kurkkaa mitä löytyy,veikkaan että pahkan kohdalla ei ole mitään sisäpuolella...öljyä ehkä :)
Eläkä ville yritäkään helpolla päästä tuossa auton laitossa. AINA pitää uusi ostos purkaa atomeis ja kasata ennen asennusta. pääsee sinuiksi heti.
Eläkä ville yritäkään helpolla päästä tuossa auton laitossa. AINA pitää uusi ostos purkaa atomeis ja kasata ennen asennusta. pääsee sinuiksi heti.
polte päästä jo ajamaan ja pitää muutenkin kohta saaha jo pois tallista että saapi bj:n takas sisään
tuosta kun kahtoo niin ei näyttäs mitään olevan siellä pahkassa? täällä isompana sivu 222 http://www.toyota-ace.ru/down/1kte.pdf
32232
tuosta kun kahtoo niin ei näyttäs mitään olevan siellä pahkassa? täällä isompana sivu 222 http://www.toyota-ace.ru/down/1kte.pdf
32232
tuskin on mitään, mut 10min menee ku käyttää ö-pohjan pois ja tarkastaa sen..
saiskohan tän ens vuonna jo pyörimään:D pitäs jostain kaivella motivaatiota ja lähtee viikonloppuna kahtelemaan onnistuuko sähköjenteko :rolleyes:
saiskohan tän ens vuonna jo pyörimään:D pitäs jostain kaivella motivaatiota ja lähtee viikonloppuna kahtelemaan onnistuuko sähköjenteko :rolleyes:
kohtahan se vuosi vaihtuu!!
kohtahan se vuosi vaihtuu!!
niin tekee ja on vuos aika saaha käyntiin :D
johdot paikoilleen niin eihän se ole ku startata
kuinkahan ne laturin johtoset oikeen tulee? kun ei oo liitintä laturin perään. sit onko tässä 1kzt:sssä sama anturi oikeella takana, kuin 2lt:ssä??? veen lämpö siinä ylälähön alla?
kuinkahan ne laturin johtoset oikeen tulee? kun ei oo liitintä laturin perään. sit onko tässä 1kzt:sssä sama anturi oikeella takana, kuin 2lt:ssä??? veen lämpö siinä ylälähön alla?
siellä imusarjan juuressa etupäässä pumpun seutuvilla se veden lämpö,mulla ainakin näytti suurinpiirtein samaa kuin 2lt:ssä en ole ihan kuumaksi edes vielä ajanut.voin vaikka huomenna vilkaista sen laturihomman jos joku ei ennen sitä kerro
onkos tähän 1kzt:hen saatana lohkolämmitintä? motonetistä kahtelin niin sattu silmään vaan letkulämmitin hässäkkä. jos saapi niin mille kohtaa se tulee kannen päähän niinkun 2lt:ssä??
onkos tähän 1kzt:hen saatana lohkolämmitintä? motonetistä kahtelin niin sattu silmään vaan letkulämmitin hässäkkä. jos saapi niin mille kohtaa se tulee kannen päähän niinkun 2lt:ssä??
No ei, ei oo kannessa paikkaa eikä muuallekkaan saa. Letkulämmitin ainoa vaihtoehto, ja se ei sitten toimi alavesiletkussa. Tossa asennusohjeet: http://www.defa.com/file/64732043c90/460324.pdf vai käviskö 4Runnerin paremmin: http://www.defa.com/file/64733680e52/460306.pdf
Mut parempihan tollanen on, noita saa tehokkaampanakin kuin orkkis 550W, vaikka tollanen kilowattinen niin ei tartte tuntitolkulla roikassa pitää: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3195/letkulammittimet/defa-letkulammitin-1000w
onkos tähän 1kzt:hen saatana lohkolämmitintä? motonetistä kahtelin niin sattu silmään vaan letkulämmitin hässäkkä. jos saapi niin mille kohtaa se tulee kannen päähän niinkun 2lt:ssä??
eihän siihen oikein ole lohkista...joku corollan vastus voipi sopia sinne turbon kupeeseen,arska ainakin aiko kokeilla,en tiedä onko vielä testannu.imusarjan kohdalla on pikkunen lommi mihin saa sen letkulämmittimen..mut kallis!!! mulla oli ajatuksessa laittaa aluksi omalla kiertovesipumpulla oleva vastus lämppärin letkuun ja sit myöhemmin pistän webaston..
ja matti kerkesikin jo valottamaan asiaa letkulämmitimen tiimoilta :)
tartti naksuu vuan. pari kertaa osinakin sen jo käyttäny, kokeiltu myös irtaallaan lattialla nii ei. Et mikä lie? ois voinu vähän käyvä ajelemassa :D
siellä imusarjan juuressa etupäässä pumpun seutuvilla se veden lämpö,mulla ainakin näytti suurinpiirtein samaa kuin 2lt:ssä en ole ihan kuumaksi edes vielä ajanut.voin vaikka huomenna vilkaista sen laturihomman jos joku ei ennen sitä kerro
mites ne johot nyt menee? entäs se anturi siellä pumpun puolella takapäässä aika ylhäällä?
osaisko joku kertoo miten tuon oikeen puolimmaisen anturin johot tulee lj:n johtosarjaan kytkettäväks? http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3746&pictureid=121587
Laitas kuva näkymään oikein? ois helpompi pohtia
Laitas kuva näkymään oikein? ois helpompi pohtia
korjattu
olisiko mahdollista että liittyisi ainoastaan alkuperäisen pumpun kylmäkäynti judansseihin, eikös tuo ole nestetilassa? ja varmaankin on oma lämpömittari jo muualla? tulppa vaan tilalle. Ei nämä koneet tarvitse mitään ylimääräistä
olisiko mahdollista että liittyisi ainoastaan alkuperäisen pumpun kylmäkäynti judansseihin, eikös tuo ole nestetilassa? ja varmaankin on oma lämpömittari jo muualla? tulppa vaan tilalle. Ei nämä koneet tarvitse mitään ylimääräistä
se voi olla että ei oo mikään tarpeellinen.. lämpöanturi toisessa päässä konetta
Vähän jo päristelty. Tehostimen ilmamauksen kanssa vissiin vähän probleemaa. Säiliö meinas tulvia yli jostain syystä kun korkin aukas. Mikä lie? Pikku hipistelyt kone huoneen puolella ja sitten vielä takajarrut uuteen uskoon ja eikun leimalle.
osaisko joku kertoo miten tuon oikeen puolimmaisen anturin johot tulee lj:n johtosarjaan kytkettäväks? http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3746&pictureid=121587
tuossa kahtelin tuota korjaus manuaalia vai mikä lie niin taitaa olla se anturi joku veen lämpö kanssa?? http://www.toyota-ace.ru/down/1kte.pdf sivu 284
no etkös sinä jo löytäny jonkun lämpöanturin vedelle? mutta näyttihän tuossa olevan anturi jos otinenkin manuskan mnukaan, ylimääräiset vaan mäelle ja tulppaa perään.. ei ne läjät niitä tartte
hehkutuksen lämpöanturi??
nyt oon noit osa vertailuja tässä parina päivänä koittanu katella tuolta toyodiy:stä, mut kun ei osaa niin ei osaa. Apuja?
Tuli tässä mieleen semmonen että kummin päin noitten lämppäri kennon letkujen pitäs olla
mullon tuossa pihassa kzj-73 saa tulla siitä kattomaan miten letkut ja johdot tulee jos siitä on apua.
Nii no ei tällä kyllä kehtaakkaan ooteltava kesää ja kuivia kelejä ja sitten pois tallista vasta. Isä ukon kanssa pitää painiottelu käyvä kumpi tällä ajaa. Ite kun asun kaupungissa niin eikös tämä ois hyvä citymaasturi? Isä ukko rymyää kuitenkin kaikki pusikot pörröhäntien=supikoira yms perässä.
eikös niitä pörröhäntiä tiitilänkylällä riitä,hessulle hyvä mehtuu peli. erittäin hienoa jälkeä :D
pikkasen ois vielä jarrujen ilmausta ja sitten eikun leimalle..
voiskohan joku laittaa mulle ne osa vertailu jutut:confused: Kun en niitä itte osaa kattoo :D:eek:
joopa joo.. sen verta tuli hankessa kokeiltua että taitaa pitää viskata uus kytkinkin. Pitkälla kakkosella ei ottanu kytkin pitoja, kauhee käry vaan. Oisko ideoita mennäänkö vakio kytkimellä vai jollain muulla?
joopa joo.. sen verta tuli hankessa kokeiltua että taitaa pitää viskata uus kytkinkin. Pitkälla kakkosella ei ottanu kytkin pitoja, kauhee käry vaan. Oisko ideoita mennäänkö vakio kytkimellä vai jollain muulla?
ei mulla ollu vakio kytkimen kans mitään pito ongelmia ku oli uus kytkin paketti laitettu koneen vaihdon yhteydessä.ja sai kyllä runtua paljon eri vaihteilla..
ei mulla ollu vakio kytkimen kans mitään pito ongelmia ku oli uus kytkin paketti laitettu koneen vaihdon yhteydessä.ja sai kyllä runtua paljon eri vaihteilla..
täytynee sinne sellanen jostain ostaa.:)
milneriltä itselle ostin kytkyttimen...aisinin paketti oli
milneriltä itselle ostin kytkyttimen...aisinin paketti oli
mitä se sieltä kustanti?
mitä se sieltä kustanti?
http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/land-cruiser/kzj70-3-0td-1993-41996-ukimport/kzj70-clutch/kzj70-clutch-kit-1
tuollahan se....ei mun mielestä ollu kallis...
Land Cruiser
27.02.2013, 19:26
Jos LUK kelpaa niin suomesta 242€, jos vaan oikeanlainen...
http://www.mister-auto.fi/fi/kytkinpaketti/luk-626-2423-00_g479_a006626!2423!00.html
juu just tilasin tuommosen ja voin laittaa käyttökokemuksia sitten kun saan paikalleen.
tulee lähes vakio koneeseen 150hp/360nm
juu just tilasin tuommosen ja voin laittaa käyttökokemuksia sitten kun saan paikalleen.
tulee lähes vakio koneeseen 150hp/360nm
onhan tota pikkasen piristetty,eiks tos ole vakiona vajaa 125hp/280nm?omas läjäs oli tommosel kattilal coolerilla avaralla putkella ja sopparuuvvin väännöllä 135 hepoa vetävillä pyörillä
toyota4x4
03.03.2013, 22:56
http://www.milneroffroad.com/toyota-uk/land-cruiser/kzj70-3-0td-1993-41996-ukimport/kzj70-clutch/kzj70-clutch-kit-1
tuollahan se....ei mun mielestä ollu kallis...
mulla on saman moinen mutta käy luistaa jos pitkän puolen 2-3 vaihetta tarjoo muta passissa . 425 nm taka pyöriltä mitattu
mulla on saman moinen mutta käy luistaa jos pitkän puolen 2-3 vaihetta tarjoo muta passissa . 425 nm taka pyöriltä mitattu
tää on hyvä tietää,luistiko ihan uutenakin?
toyota4x4
03.03.2013, 23:11
tää on hyvä tietää,luistiko ihan uutenakin?
kyllä joo ,onko sullakin 38.5 bogger kitkarenkaat? meinaan pikku renkailla ei luista.
kyllä joo ,onko sullakin 38.5 bogger kitkarenkaat? meinaan pikku renkailla ei luista.
35:set bajalaiset...
mulla on vaan 33" vatiivat mutta ei kyllä kytkinkään uusi ole. Oli kyllä tiedossa ennenkun paikoilleen laitoin että pikkusen luistaa :D Mut loota irti ja uutta tilalle.
pikku puuhastelut viikonlopuks :)
34779
Sopu sijaa antaa :D kytkin jumpa alkaa kuhan sulaa lumet katolta34836
Eilen tuli ajeltua hangessa ja muutenkin. Hangessa ajellesa rupes ykköstä viskomaan pois päältä ei pysyny ees pitämällä, mutta sitten kun tiellä ajelin ja kokeilin niin ei mitään ongelmia. Mikä tähän voisi olla syynä:confused:
prkl:een laatikko kehtuuttaa sen verta että tiiä vaikka myyn pois koko kasan kohta.
prkl:een laatikko kehtuuttaa sen verta että tiiä vaikka myyn pois koko kasan kohta.
no elä nyt vielä :)
no elä nyt vielä :)
no jos riittävästi rahoja suap nii... :D*****€
väkästelin vaihtaa uuden laatikon paikoilleen tuossa joutessani ja potkin pökkyröitä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=130078
Parissa renkaassa tollaset lätkät. Onko jotku tasapaino juttut vai?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=130079
Parissa renkaassa tollaset lätkät. Onko jotku tasapaino juttut vai?
Just ne.
Käytinmpä leimalla pilkun nussimisekshan se meni.. ei muka kelpaa heille toyodiy:stä otettu osa luettelo. sit vielä pitäs olla mikä ero akseleilla Lj->auto mistä kone otettu. sit jotain puhu vielä että pitäs selvittää mikä on jarrujen teho verrattuna alkuperäseen että riittää.. mistä nyt paperia heille
kuva vielä selventämään
39232
Käytinmpä leimalla pilkun nussimisekshan se meni.. ei muka kelpaa heille toyodiy:stä otettu osa luettelo. sit vielä pitäs olla mikä ero akseleilla Lj->auto mistä kone otettu. sit jotain puhu vielä että pitäs selvittää mikä on jarrujen teho verrattuna alkuperäseen että riittää.. mistä nyt paperia heille
minä kun käytin niin oikein yhdessä katottiin autodatasta tietoja..tehot.. ym..muuta,sit kysy vaan mistä kone on otettu.ja puntarilla käytiin et näkee painot..siellä on eri jumala :)
Just ne.
Meillä oli kolmessa renkaassa tollaset, vähät eri painoisia kaikki. Siellä ne pyöri irtaallaan renkaan sisällä, eivät ilmeisesti pysy kiinni matalilla paineilla ajellessa.
Otettiin tietty kokokaan pois nuo palat ja kuulia tilalle.
minä kun käytin niin oikein yhdessä katottiin autodatasta tietoja..tehot.. ym..muuta,sit kysy vaan mistä kone on otettu.ja puntarilla käytiin et näkee painot..siellä on eri jumala :)
kaikki oli muuten ok. mutta papereita oli vailla. ne pitäs käydä vaan näyttää.. ei onneks koko autoo :D
Nii vuan leima tuli kun kävi pari tuntia mukavia juttelemassa katsurin kanssa.. eilinen ei riittäny :D
Tuntus aika kivasti peuhaavan toi 1kz lj:n nokalla.
Tuntus aika kivasti peuhaavan toi 1kz lj:n nokalla.
Niinhän se tekee...mukavasti tuntuu vetoja olevan ja reserviä on vielä jemmassa
miten tätä käytetään? vissiin näin itselläkin sama edessä..
otin lauantaina 2L:n auki 3mäntää oli paskana
Niinhän se tekee...mukavasti tuntuu vetoja olevan ja reserviä on vielä jemmassa
nii mitä se on sitten kun ahtoja reilu bar ja lisää syöttöö, kun nyt jo kumit vinkuu kun risteyksestä lähtee reilummin
sullahan oli se l-sarjanen viritettynä siinä
sullahan oli se l-sarjanen viritettynä siinä
oli ja meni..
varmasti.. soittelin sulle alkukesästä siitä pakosarjasta...
-löytyykö siihen l-sarjaan kestävää palikkaa mistään vai unohdanko ja siirryn 1kz:n
varmasti.. soittelin sulle alkukesästä siitä pakosarjasta...
-löytyykö siihen l-sarjaan kestävää palikkaa mistään vai unohdanko ja siirryn 1kz:n
vakio hiluilla mulla se oli...
oiskohan sulla sama vika siinä yhdessä vaidelaatikossa ku mulla...vai ootko jo purkanu sen??
mun topicissa syyllisestä kuva... ;)
onko sulla millainen vauhtipyörä siinä kiinni ja mikä asetelma / levy 236mm?
onko sulla millainen vauhtipyörä siinä kiinni ja mikä asetelma / levy 236mm?
nyt on ihan 1kz:n omat
miltä ne palikat vaikuttaa kestävätkö viritystä? onko l-sarjan kytkinkopassa kiinni? menikö helposti?
oiskohan sulla sama vika siinä yhdessä vaidelaatikossa ku mulla...vai ootko jo purkanu sen??
mun topicissa syyllisestä kuva... ;)
see voi olla kun samat oireet. pitäs purkaa ja laittaa kuntoon niin vois lennosta vaihtaa ainakun särkyy :D mistä uuden tuon osan hommaat?
miltä ne palikat vaikuttaa kestävätkö viritystä? onko l-sarjan kytkinkopassa kiinni? menikö helposti?
kaikella kait se on rajasa :D onhan siinä pikku puuhastelua että se kävi sinne.. mutta tehtävissä :D
see voi olla kun samat oireet. pitäs purkaa ja laittaa kuntoon niin vois lennosta vaihtaa ainakun särkyy :D mistä uuden tuon osan hommaat?
Toyotalta...näillä näkymin..tamgearssilla ei pistäny silmään että ois ollu tarjolla
joskus käytetty auki tuo loota niin luultavasti sillon asennettu jo väärin?? ehkä...ja sit akseli pääsi liikkumaan ja ykkönen ei mennyt tarpeeksi perille ja sorsa alkoi kurnuttamaan ;) tai jotain sinnepäin
kannattaa soittaa sinne tamgearssiinn.. hyvä palvelu voivat jopa hommata
mistähän alkas vikaa ehtimään kun taitaa akut purkaa tyhjäks??
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=136855
Kyllä toyota miehellä alkaa keulimaan....komee se on..
hopeahuoli
22.11.2013, 08:39
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=136855
Menikö katsastuksesta läpi tolla pakoputkistolla? Vai oliko katsastuksessa eri putki..
Kysyin yhdeltä katsastajalla putken muuttamisesta juuri noin, että ulostulo ois oikean takarenkaan etupuolella, niin vastaus oli tyly: ensinnäkin jos putki tulee kyljestä, niin ainut puoli voi laillisesti olla vasenpuoli. Ja vaimentimien määrä sama kun vakiossa ja vaimennustehokin tulis olla sama kun vakiossa..
Jep jep
kyllä tiedän useankin lj.n jossa putkistoon ei kuulu yhtään vaimentajaa ja ulostulo on juurikin oikean takarenkaan etupuolella.. eikä ole katsastuksessa ollut valittamista..
vastaus oli tyly: ensinnäkin jos putki tulee kyljestä, niin ainut puoli voi laillisesti olla vasenpuoli. Ja vaimentimien määrä sama kun vakiossa ja vaimennustehokin tulis olla sama kun vakiossa..
Jep jep
Muistaakseni laki on joskus vuosituhannen alussa muuttunut niin että saa tulla kummaltakin puolelta ulos mutta pakoputkenpää pitää olla alaviistoon.
Vaimennusteho on ymmärrättevissä mutta että vaimentimien määräkin pitäisi olla sama?
[QUOTE=hopeahuoli;1069296]Menikö katsastuksesta läpi tolla pakoputkistolla? Vai oliko katsastuksessa eri putki..
ei kait sitä nyt katsastukseen rueta putkia vaihtelemaan....
Voi se tulla tuoltakin ulos ;)
Kaveri kävi kyselemässä konttorilla et minkälaisen putken saa tehdä. Katasuri tuumas suurin piirtein et ihan sama ku äänet ei oo "liian" kovat:p
mistähän löytys edullisesti jakikseen välitykset?
hopeahuoli
26.11.2013, 21:25
tuohon putki asiaan vielä: joo tiedän, että konttoreissa on eroja.. koivuhaan katsastukseen ei sit enää ikinä! oli sen verran paska asiakas palvelu hallin puolella.. tiedä sit johtuiko auton ensikatsastuksesta suomeen, mutta joo..
niin miten se lie sen putken kans nuo nykyset lakitekstit.. ei kehtais ruveta konttorilla vääntämään pykälistä jos sen putken väännän "perinteisesti" oikealle puolelle. :)
homeista hommaa ruveta lisä mutkia tekemään..
Kuinkahan nuo latauksen johtimet piti tulla 1kzt:n laturin perään :confused: lähti irti eikä mitään muisti kuvia mikä oli missäkin navassa.
tuohon putki asiaan vielä: joo tiedän, että konttoreissa on eroja.. koivuhaan katsastukseen ei sit enää ikinä! oli sen verran paska asiakas palvelu hallin puolella.. tiedä sit johtuiko auton ensikatsastuksesta suomeen, mutta joo..
niin miten se lie sen putken kans nuo nykyset lakitekstit.. ei kehtais ruveta konttorilla vääntämään pykälistä jos sen putken väännän "perinteisesti" oikealle puolelle. :)
homeista hommaa ruveta lisä mutkia tekemään..
Tuleehan se eräällä etulokarista ulos eturenkaan ylälaidan ja etuoven välistä ja 1 vapari pönttö taitaa olla
tommoset pitäs väkästellä paikolleen jahka kerkee :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=158719
On se komia. muutoman markan ja työtunnin on saanu tohonkin varmaan upottaa?
Kyllä tuolla pitäis saada sussuki miehet jo hiljaseks :D
Kaek männöö mittee tulloo, eikä riitäkkään :D
tullu haalittua laatikollinen romua odottamaan loppusijotusta. Laturikin tästä on pimentynyt mistä kannattais uutta alkaa hankkimaan?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2615&pictureid=179488
Lie menee ihan offtopiciksi mutta pakoputki saa nykyisin loppua ihan mihin vaan paitsi koppiin. Äänet on enää ainut raja.
Komia on LJ peukkua tulis jos olis sellanen nappi täällä foorumilla
Lie menee ihan offtopiciksi mutta pakoputki saa nykyisin loppua ihan mihin vaan paitsi koppiin. Äänet on enää ainut raja.
näinhän se taitaa olla. Tässä melkeen vois sanoo että turbolta kun tennispallon puottaa niin tulee helman alta ulos. :)
Leimalla tuli käytettyä ja sehän tuli. Ei vaan kestäny sitä järkytystä kun 100km joutu kulkemaan asfalttia konttorille. Takapyörän laakeri tais mennä rikki sen verran alko vollottamaan. Katsurille vaan että siellä joku kivi palojen välissä :D
Vieläkö tämä on voimissaan?
Oliko sulla mikkä jouset ja iskarit tässä? Ommaan olen runkoa vaihtamassa ja olis tarkotus päivittää jouset ja iskarit samalla. Tarkotus olis saaha mahollisimman joustavaksi ja samalla korkeutta lissää.