View Full Version : Jeepin tukivarresta
Oisko mitään ideaa laittaa/vaihtaa Jeepin etuakselin "peltiset" alatukivarret
tommoisiksi kuin kuvassa traktorin työntövarsi ?
Ja hyväksyiskö leima setä tommoiset ?
Oisko mitään ideaa laittaa/vaihtaa Jeepin etuakselin "peltiset" alatukivarret
tommoisiksi kuin kuvassa traktorin työntövarsi ?
Ja hyväksyiskö leima setä tommoiset ?
Varmaan n+1 kertaa tätä on kysytty, joka kerran kaikki sanoo "älä laita, pallot kuluu hetkessä väljiksi" ja siitä huolimatta "laitoin jo, oli halvat, hyvin toimii". Kahden viikon kuluttua tuleekin uusi kysymys "mitä noille työntövarsille vois tehä, kun päät on väljät? Leimallakin pomppas"....
Oisko mitään ideaa laittaa/vaihtaa Jeepin etuakselin "peltiset" alatukivarret
tommoisiksi kuin kuvassa traktorin työntövarsi ?
Ja hyväksyiskö leima setä tommoiset ?
Juu ei taida leimasedälle kelvata elei käy hyvä tuuri. Osta ihan suosiolla valmiit vaikka Rubicon Expressiltä, Rough Countryltä, jne.. valmistajia on jenkeissä kasapäin ja kun ovat nimenomaan tehdastekoisia ja XJ:hin tarkoitettuja niin kelpavat myös leimalle. Ja kestääkin vähän pidempään. Osta sitten samalla ylätukivarret kans, ja kato että on säädettävää mallia molemmat.
Kandee kattoa niitä malleja, missä on toisessa pääsä jonkun sortin "superflex- joint" (niillä on monta eri nimeä), ja toisessa päässä ihan kumiset peruspuslat. Muista sitten että niitäkin myydään missä on noi traktorin työntövarsien päällä ja ne EI kelpaa.
Onkan noi työntövarretkin tehdastekoisia. Ja siinä olis säätökin.
Mites ne päät kuluu niin nopeasti ?
Kyllähän ne raktorissakin joutuu rynkytykselle ja joutuu aikamoisille
väännöille ja voimille.
Voishan siihen "silmäreikään" tehdä kumi puslan.
Juu, muttakun ne vaan kuluu. Ja kun eivät ole kyseiseen automalliin tarkoitettuja ja nuo eivät myöskään ole tarkoitettu tukivarsiksi tieliikenteeseen, niin ei leimaukko niitä hyväksy. Ja jos on kahdessa päässä tollanen peltipallero eikä kumipuslia niin saattaisi olla aika kalkattavaa ja kovaa kulkua tiellä ja metsässä :D on joku noita tainnut kilvettömiin metsävehkeisiin laittaa kumipuslien kanssa ja ilman, voihan ne jotenkin siinä toimia..
edit: taitaa olla englanniksi "heim joint" nimeltään tuollainen pää (tai ainakin se on ihan vastaavan näköinen). Mulla oli yhdessä tehdastekoisessa panhard- tangossa sellainen korinpään kiinnikkeessä. Se kului väljäksi ~3000km maantieajon jälkeen, metsässä taisin rymytä ehkä muutaman ajopäivän verran. Ja sitä saa olla rasvaamassa koko ajan jos haluaa ettei kirsku ja natise.
Mulla on tulossa näitä ylä- / alatukivarsi settejä joulukuussa. Setin hinta 420€
http://www.roughcountry.com/images_large/jeep_1190.jpg
ne traktorin alkuperäiset työntövarret kestää traktorissa vuosikausia.
sitten on noita muutaman kympin (ikh, farmilaite yms) tarvike varsia ja ne ei kestä traktoreissakaan ku hetken. menee pallot väljiks ja kierteet muljahtaa yli. kai ne josain kesämökki traktoris kestää vuosia jonku klapisirkkelin edessä.
Kandee kattoa niitä malleja, missä on toisessa pääsä jonkun sortin "superflex- joint" (niillä on monta eri nimeä), ja toisessa päässä ihan kumiset peruspuslat. Muista sitten että niitäkin myydään missä on noi traktorin työntövarsien päällä ja ne EI kelpaa.
Eli tämmöisiä tukivarsiako pitäis olla ?