PDA

View Full Version : patrollin jarrut


Rekisteröimätön
15.11.2009, 19:11
mistä johtuu et patrollista katoaa jarut takaa pelkkä takaveto päällä ja neliveto päällä jarrut toimii takanaki. auto gr 2.8 vm-91

bluevan
15.11.2009, 19:16
Nelikko päällä ei siellä ole siltikään takana jarruja vaan etujarrut toimii ainoastaan mutta jakolaatikon ja kardaanien kautta "jarruteho" siirtyy myös taakse.
Ei muuta kuin tutkimaan mikä takajarruista on särki.

Rekisteröimätön
15.11.2009, 19:21
mistä johtuu et patrollista katoaa jarut takaa pelkkä takaveto päällä ja neliveto päällä jarrut toimii takanaki. auto gr 2.8 vm-91 jarrut menee sutiin kun on neliveto päällä ja pelkällä takavedolla ei mene. lumella ja hiekalla testattu. on tutkittu jo muutama kuukausi vikaa ja osia on vaiheltu aika paljon mut jarrut uupuu edelleen!!!

Kartse1
15.11.2009, 19:21
Neliveto päällä ne takajarrut jarruttavat koko voimansiirtolinjan kautta/avulla senverran mitä etujarrulla jarrutetaan.

Taka-akselin jarruissa on jotain vialla, jos ne ei pelkkä takaveto päällä jarruta.
Kannattaa tutkia pikaisesti.

Todennäköisesti takajarrujen piiristä on nesteet tulleet pihalle rikkinäisen työsylinterin tiivistekumin kautta (toisesta takapyörästä).

Rekisteröimätön
15.11.2009, 19:25
Neliveto päällä ne takajarrut jarruttavat koko voimansiirtolinjan kautta/avulla senverran mitä etujarrulla jarrutetaan.

Taka-akselin jarruissa on jotain vialla, jos ne ei pelkkä takaveto päällä jarruta.
Kannattaa tutkia pikaisesti.

Todennäköisesti takajarrujen piiristä on nesteet tulleet pihalle rikkinäisen työsylinterin tiivistekumin kautta (toisesta takapyörästä).

uuden sylinterit, palat laitettu,

Kartse1
15.11.2009, 19:28
Taka-akselin jarrupaineen säätäjässä ilmaa, joten taka-akselille ei mene oikeata jarrutuspainetta.

Rekisteröimätön
15.11.2009, 19:34
epäilen et ei ois ilmaa ku on jokusen kerran ilmattu ees taas mut koleillaan vielä sitäki kertaalleen (alkaa oleen toivoton tapaus koko patukka)

Kartse1
15.11.2009, 19:52
Jarrujen pääsylinterissä on omat piirit etu- ja takajarruille. Ei olis ensimmäinen auto, johon joutuu sit viimeksi vaihtamaan vähintään sen pääsylinterin korjaussarjan.
Jos on oikein syöpynyt pahaksi sisältä, niin joutuu vaihtaan kokonaan uuden/ehjän käytetyn.

Rekisteröimätön
15.11.2009, 20:10
pääsylinteri on ihan uus (JA EI OLLU MUUTEN HALPAJA PAINEEN SÄÄTÖVENTTIILI TAKANA ON KANS IHAN UUS)

pastirolli
15.11.2009, 20:14
Paineensäätöventtiilissä se vika on. Onko säätimeen menevät putket oikeinpäin?

Kartse1
15.11.2009, 20:23
Vanhemmassa Patrollissa on kahdenlaisia jarrupaineensäätäjiä.
Isommassa on 3 ilmausruuvia ja pienemmässä on 1. Nämä pitää kanssa ilmata huolellisesti.

Tuossa isommassa versiossa takajarrujen paineensäätöön vaikuttaa myös jos etujarrujen piirissä on ilmaa!!

Minulla ei ole tuon ikäisen GR:n korjauskäsikirjaa, josta vois luntata apuja.

Jos kerran noin paljon on osia uusittu, niin ei siinä jää vikakohtia kuin ilmaa järjestelmässä,
ja/tai se/ne kumiset takajarruletkut, jotka turvotessaan tukkoon estävät nesteen kulkemisen.
Yleensä toikin vaivaa niinpäin, että pyörä jarruttaa, mutta jarrut jäävät laahaamaan päälle,
koska paine ei palaudu putkista takaisin pääsylinterin suuntaan.

Jarruvikojen hakemiseen hyvä apu löytyy lukkopihdeistä. Ne napsautetaan yhteen letkuun kerrallaan ja joka välissä poljetaan jarrua & etsitään viallinen piiri.

bluevan
15.11.2009, 20:29
Millainen säätö takasatuloissa on jotta onko männät säädetty/säätyneet lähelle jottei ole kauheaa rakoa/liikerataa paloilla?

pastirolli
15.11.2009, 20:37
Omassa gr:ssä oli vain yksi ilmausruuvi. Siitäkään ei ollut ilmauksen suhteen mitään apua vaan säädin piti ilmata löysäämällä putkea ja sen jälkeen lopullinen ilmaus tapahtui satuloista.

Onko kaikki putket varmasti kunnossa?
Oikean puolen eturenkaan takaa löytyy sellainen ikävä haaroitin joko voi myös tukkeentua.
Onko jarruja ilmatessa huomattu ilmata molemmat putket?

Rekisteröimätön
15.11.2009, 20:44
kokeillaan vinkit läpi ja palaan asiaan uudemman kerran. KIITOS KAIKILLE