View Full Version : mielenkiintoinen kysymys patrollista!!?
koitin eilen muutoskatsastaa patrollia..siinä on hj60:sen akselit ja rangen tukivarret..ja ei läpi.. katsastus mies soitti tänään ja sano että se ei oo laillinen peli??? ja samalla konttorilla on katsastettu samanlainen auto ja kaikki ok..
katsastusmies halusi viel että hommaan akselimassat "ne nyt on"
ja katsmies sanoi kun soitti että akselia ei saa hitsata...soitin akelle sanoi että saa..
nii mikä vittu siinä on muka laitonta??kysyn vaan...
huomenna on aika sinne...
niin esim soan teko on laillinen vaan ei taida olla tuon katsmiehen mielestä...
perkele vituttaa tuommonen säätäminen
Vaihda konttoria semmoiseen missä on asiantuntevampi henkilökunta.
Jos ja kun tiedät olevasi oikeassa ja sulla on kaikki tarvittavat dokumentit, älä vaihda konttoria. Samat säännöt tarvii päteä joka paikassa. Kyllä ne joutuu aikanaan nöyrtymään, edellyttäen että muutokset on asiallisesti tehty.
Nimimerkillä soan KAUS:lla leimannut.. Rekisteriote tuli lopulta postissa kotio kun sanoin että en ala siellä jatkuvasti ravaamaan selvän asian takia ja auton olette jo nähneet.
Nää on vaan niin henkilökohtaisia asioita välillä
Ainut, mikä tulis mieleen, niin rangen tukivarsien massat? Riittääkö takana?
autohan on pätkä patrol etu:980kg taka:1290kg
ja range rover (-87) etu:1200kg ja taka:1505kg
niin eikö asian pitäis olla päivän selvä???
ja se viel ihmetyttää että pitääkö olla katon taka osa paikoillaan muutos.kats..
ja jos sitä ei ole paikoillaan niin auton kokonais korkeus putoaa sallittuun mittaan...1.5cm liian korkea auto mitattuna irroitettavasta katosta.
niin eikö mitta pitäis ottaa korin kiinteästä osasta????
onhan katolla irrotettavia työvalojakin, periaattessa mitan vois ottaa niistäkin kuin irrotettavasta katosta..!?
tiputa rengaspaineet jos on noin vähästä kiinni ajat 0.3 bar niin tippuu ton 1,5 cm varmasti taitanut olla huono päivä katsmiehellä joskus itsekkin niitten kanssa väitellyt selvistä asioista jos paperit ja asiat selvillä älä luovuta
no huomenna näkee mitä ne on asiasta mieltä...
no huomenna näkee mitä ne on asiasta mieltä...
Pidä vaan pääsi kun kerran olet asiassa dokumenttien valossa oikeassa. Katsastus aseman päällikölle on varmaan turhaa valittaa, mutta jos siltä tuntuu, niin kannattaa soittaa ihan AKE:een ja reklamoida asiasta.
Ajoneuvohallintokeskus on viranomainen ja sen on annettava sinulle se viimeinen vastaus asiaan.
Ja tarvittaessa se väärin(?) toiminut katsastaja ainaskin "harjataan"..
joo ei sinne tarkotus tappelee mennä..
Joo kyl kantsii vähä olla diplomaattinen.Jos se katsastus mies on idiootti ja tekee siit jonku hlökoht.vittuilu asian ni älä sorru siihen kelkkaan.Jos sä oot AKEsta homman varmistanu ja hommannu oikeet dokumentit ni sanot äijälle et mitä sil on oikeus vaatia ja mitä ei,ja sit leima paperiin ja otteeseen samat et ei sit vuosikatsastuksen yhteydessä käy niin et se sanoo taas jo kertaalleen leimatuista muutoksista et ei sul viimeks näit ollu..mut jos leimaa ei tuu ni påuhelu akeen vaik heti ja ukon nimi ylös ja AKE lla on velvollisuus sit asiaa selvittää.Ite oon joutunu kans selvist asioist jankkaamaan ja siin vaihees ku oon sanonu et leima tai puhelu AKEen ni leima on tullu.Älä anna periks,ei se leima voi jonku mulkun mielivaltaan perustua.PS:kaikki katsurit EI oo ammattitaidottomia idiootteja!
leimattu ja kaikki otteessa...
leimattu ja kaikki otteessa...
Joutuko paljon neuvotteleen?
autohan on pätkä patrol etu:980kg taka:1290kg
ja range rover (-87) etu:1200kg ja taka:1505kg
niin eikö asian pitäis olla päivän selvä???
oliks nuo painot otteen mukaan? ...semmone muistikuva et peltilätkässä iha eri..... mut muistiha voip tonttuilla...:D
autohan on pätkä patrol etu:980kg taka:1290kg
ja range rover (-87) etu:1200kg ja taka:1505kg
niin eikö asian pitäis olla päivän selvä???
Onkä pätkäpatrolli oikeesti noin kevyt? Eli että nuo on akselimassoja eli ei omapainoa vaan kokonaispainoa?
Rangessa on kuitenkin amuliinista kyhätty kone, ja patrollissa valurautainen, hyvänä suorituksena pidän japsi-insseiltä sitä että saavat etuakselilta yli kakssataa kiloa pois rangeen verrattuna.
Mutta hyvä että on leimattu.
saihan siel vähän neuvotella..ottees luki nuo painot?
saihan siel vähän neuvotella..ottees luki nuo painot?
...valmistajan ilmoittamat suurimmat sallitut akselimassat löytyy kirkkaasta pellinpalasesta konehuoneesta, tuo antaa valinnan varaa jos otteeseen merkittyjen massojen mukaan onnistuu/onnistu.. oon kyl ymmärtäny et muutoksia tehdes mentäs ain tehtaan mukaan, mutmut.....
Juuri kirjasin ylös omiin arkistoihini noiden omien Patrollien akselipainoja ja laitan ne samalla tännekkin muistiin ja yleiseksi valistukseksi ;) :
Pätkä Patrol -82, otteessa etu:980kg taka:1290kg. Konehuoneen peltilätkässä etu:1000kg taka:1450kg
Pitkä Patrol -88, otteessa etu:1170kg taka:1430kg. Konehuoneen peltilätkässä etu:1300kg taka:1550kg
Noi etuakselithan on ihan samanlaiset, joten vähän ihmetyttää toi 300kg:n eroavaisuus.
Voisiko selittyä pidemmän järeämmillä jousilla ja pidemmän korin suuremmalla painolla.
Tarkoitus on tuohon pätkään laittaa vinssi ja aurausvarusteet, joten sen takia noi painot kiinnostaa.