Kulmamies
22.10.2009, 16:20
Tervehdys kaikille tasapuolisesti!
Päätin käänytä asiantuntijoiden puoleen, kun tuolta Volvo-miesten foorumilta ei varmaan saa apuja ongelmaani.
Ideana on siis saada vuoden -63 Pyhimys Volvoon vahvempi perä, mutta vaihtoehtoja on liikaa. Helpointahan olisi laittaa sellaisenaa 200-sarjan Volvon akseli, mutta aina kun ei halua mennä siitä, mistä aita on matalin (taitaa olla offi-miesten piirissä vielä kirjaimellisemmin otettava seikka).
Nyt on herännyt idea laittaa Volvon perän kuoriin joku muu tasauspyörästö, jotta saisi käytettyä 2wd Hiluxin vetareita, jotka lienevä vahvemmat, kuin Volvon omat. Kysymys kuuluukin, että onko Dana 44:n tasauspyörästö sovitettavissa eli onko siinä sama rihla vetareilla, kun on Hiluxin akseleissa? Vai onko se ulkomitoiltaan jo niin iso, että ei kannata edes haaveilla Dana 30:n sisuksiin sellaista?
Toinen vaihtoehto olisi käyttää sellaisenaan sitä Hiluxin perää, niin tulisi samaan kauppaan etupäätä vastaava pulttijako. Sen kohdalla epäilyttää välitys ja lukkojen saanti. Perä on lähtöisin jostain about vm. -83 Hiluxista eli mikä on sen tarkka tyyppi tai siis tuumakokoina nämä ilmeisesti ilmoitetaan? Minkälaisia välityksiä ja lukkoja näihin on siis saatavilla ja mistä?
Saa esittää myös omia ideoita, jos nuo mun esittämät tuntuvat ihan pöljiltä. Lähtökohteisesti haluaisin kuitenkin tehdä jommasta kummasta noista aiemmin mainituista, kun sellaiset sattuisi jo löytymään.
Kiitos ja anteeksi, voisi olla ehkä parempi, että vaan nipistäisi itseään, heräisi ja päästäisi kissan ulos.
Päätin käänytä asiantuntijoiden puoleen, kun tuolta Volvo-miesten foorumilta ei varmaan saa apuja ongelmaani.
Ideana on siis saada vuoden -63 Pyhimys Volvoon vahvempi perä, mutta vaihtoehtoja on liikaa. Helpointahan olisi laittaa sellaisenaa 200-sarjan Volvon akseli, mutta aina kun ei halua mennä siitä, mistä aita on matalin (taitaa olla offi-miesten piirissä vielä kirjaimellisemmin otettava seikka).
Nyt on herännyt idea laittaa Volvon perän kuoriin joku muu tasauspyörästö, jotta saisi käytettyä 2wd Hiluxin vetareita, jotka lienevä vahvemmat, kuin Volvon omat. Kysymys kuuluukin, että onko Dana 44:n tasauspyörästö sovitettavissa eli onko siinä sama rihla vetareilla, kun on Hiluxin akseleissa? Vai onko se ulkomitoiltaan jo niin iso, että ei kannata edes haaveilla Dana 30:n sisuksiin sellaista?
Toinen vaihtoehto olisi käyttää sellaisenaan sitä Hiluxin perää, niin tulisi samaan kauppaan etupäätä vastaava pulttijako. Sen kohdalla epäilyttää välitys ja lukkojen saanti. Perä on lähtöisin jostain about vm. -83 Hiluxista eli mikä on sen tarkka tyyppi tai siis tuumakokoina nämä ilmeisesti ilmoitetaan? Minkälaisia välityksiä ja lukkoja näihin on siis saatavilla ja mistä?
Saa esittää myös omia ideoita, jos nuo mun esittämät tuntuvat ihan pöljiltä. Lähtökohteisesti haluaisin kuitenkin tehdä jommasta kummasta noista aiemmin mainituista, kun sellaiset sattuisi jo löytymään.
Kiitos ja anteeksi, voisi olla ehkä parempi, että vaan nipistäisi itseään, heräisi ja päästäisi kissan ulos.