View Full Version : Nissan vai Mitsubishi
Rekisteröimätön
01.10.2009, 18:59
Kumpi kannaattaa ostaa Nissan Pick-Up vai Mtsubishi L200 vuosimallit 2000 ja siitä ylöspäin ja miksi. Nissanissa taitaa olla sitä laakeri vikaa ja Mitsussa kytkin/vaihdelaatikko vikaa.Onko muita tyyppivikoja?
mikkoimp
01.10.2009, 19:54
kyllä luulisi nissanin jo poikineen tähän mennessä jos on poikiakseen...
Rekisteröimätön
01.10.2009, 19:57
Nissani ois 2003vm 130 tkm ajettu
Nissani ois 2003vm 130 tkm ajettu
Paree jättää väliin. Itse koeajoin 2003 vajaa 200tkm ajeltua aikoinaan. Myyjä sanoi samat sanat, että "olis tuo jo poikinu" ja papereista ei selvinnyt mitään. No soitto edelliselle omistajalle, niin sanoi olevan koneenvaihtovehje. Sen hetkisellä koneella pyyhkitty menemään 50tkm. En uskaltanut ostaa, kun meinasin, että jos on konetta vaihtaessa vaan paska vaihettu paskaan, niin poikii taas piakkoin. No tuli d21 sillon ostettua, kerran tehtiin kansipoka ja toisen kerran kun meni paineet korjaamolla teetetyn rempan jälkeen vesitilaan, niin lähti vahinko kiertoon ja hommasin tojotan. Tälläkin foorumilla tosin ollut tarinaa noista d22:sen laakereiden ja pulttien vaihdosta kestävempiin, eli pienellä viitseliäisyydellä tuon saa kestämään.
Kaverilla on vuosikaudet ollut tuollanen L200 magnumi olisko joku 02-03 vuosimalli. Ajeltukin kai kohta kolmisensataa tonnia ilman kummempia vikoja. Soppa kuulemma maistuu hyvin, jopa paremmin kun kingcapille. Tuolla tojotan d4d:lla oon päässyt nyt kulmakunnan 4x4 pikuppejen vertailussa kirkkaasti pienimpiin kulutuslukemiin. Mitsussa ja tojotan hiluks N170:ssa plussana ihan huomattavasti isompi takatila penkkien takana verrattuna nissaniin, jos sille mitään arvoa laskee...
Rekisteröimätön
04.10.2009, 19:14
Kuinka paljon kestää mitsubishin koneet ajaa,onko 280 tkm jo liikaa vai ajeleekö vielä ilman isompia remontteja?
Rekisteröimätön
04.10.2009, 20:19
Ei niissä mitään muuta ongelmaa ole, kuin kansi. Mutta hyvällä pidolla sekin kestää pitkään. Ja kansihan ei ole mitenkään vain Mitsujen ongelma, vaan kaikkien alumiinikantisten tuon ajan dieseliden, myös Hiluxissa täysin sama juttu. Se riippuu paljon käytöstä milloin se menee. Siinä n. 400-500tkm paikkeilla sen voi joutua uusimaan. Tosin on niitäkin jotka ovat menneet reilusti yli 600tkm avaamatta konetta, ja jatkavat edeleen.
ilmanmuuta nissani, eikös se parempi ole sillon jos kerran kone on vaihdettu kun eihän se tarkoita sitä että siinäkin olisi jotain samallaista valmistusvikaa kun hajonneessa missä on kumminkin maahantuoja tullut vastaan vähintään 50% ja hyvällä tuurilla viellä auton myynnyt liike jotain.
paljon parempi ajaa kun mitsu, huom:minun mielestäni asia on näin :)
Rekisteröimätön
04.10.2009, 22:55
Tuulilasissa oli nämä vertailussa tuolloin kun olivat uusia. Mitsu voitti, Hilux kakkonen, Nissan tais olla neljäs ja Ford Ranger kolmas.
Nissanit ja etenkin Mitsut mätänee monta kertaa nopeempaa kuin Toyota. Mun mielestä Iso+ Toyotalle.
Rekisteröimätön
05.10.2009, 13:55
Ja millähän perusteella ne mätänee yhtään enempää? Toyotat jos jotkut ne nimenomaan mätänee. Mutta ei tuon ikäluokan auton kuulu muutenkaan olla vielä läpimätä. Iso plussa Mitsulle täältä.
escorvet
05.10.2009, 13:59
Ja millähän perusteella ne mätänee yhtään enempää? Toyotat jos jotkut ne nimenomaan mätänee. Mutta ei tuon ikäluokan auton kuulu muutenkaan olla vielä läpimätä. Iso plussa Mitsulle täältä.
Olisko katsastusmiehellä jotenkin kokemusta noista. Vaikka sillä perusteella...:rolleyes:
La tuskaa
05.10.2009, 14:12
Kaikki ne mätänee jos niistä ei huolehdi. Kansi kestää vaikka mitä jos muistaa jäähdytellä eikä suoraan sammuteta ku on ekana turbo punasena painettu meneen. Ja mitä ajettavuuteen tulee niin pesee se L:llä ainakin tojon muista ei oo kokemusta. Ja jos metsään mennä haluta nyt niin siinäkin se pesee tojon. Ei ole sitä ihme kynkkää siel jako lootan alla ottamassa jokaiseen kiveen ja kantoon. muuten lie ole isoja etenemis eroja. Ton ikäisissä mitsuissa taitaa olla jo vakiona perissä kytkettävät tönköt lukotkin. Tai sit ne on ollut lisävarusteena. Nissanista en oo muuta huonoo kuullu muutaku just sen että kone leviää heti alku metreillä ja vaihto koneet samoin.
Niin ja onhan siinä L:ssä ihan hevosetkin kohdallaan. taitaa uutta tojoa jo saada yli 100hp:n koneellakin :)
Ja jos ajaa oikeasti tollaisella autolla niin ei siinä voi hirveästi nuukailla kulutuksen suhteen koska kaikki ne syö paljon enemmän ku henkilöauto.
elhapero
05.10.2009, 16:09
d4d koneissa saa sulatettua mäntään reijän.Merkkihuollossa yritetään pitää tuo mäntäongelma visusti salassa.Todella tarkka oikeasta öljystä ja määrästä.Kaikki ne mätänee,raudasta ne on tehty.Toyotassa taitaa olla vähiten oljyvuotoja,Mitsussa varmasti eniten.Nissanista ei kokemuksia.
Rekisteröimätön
12.10.2009, 17:25
Mites Mitsu menee metsässä verrattuna vakio hiluxiin?Onko Mitsussa minkäänlaisia lukkoja?
Rekisteröimätön
12.10.2009, 20:37
Uudessa Mitsussa on takana vakiona lukko. Hiluxissa ei ole vakiona akseleilla lukkoja.
Lisävarusteena Hiluxiin saa lukon taakse, ja L200 Magnum varustetuissa Mitsuissa on luistonesto. Luistonestoa Hiluxiin ei taida saada rahallakaan. Joustovaraa on molemmissa suunnileen yhtä paljon. Comfort jousitetussa Mitsussa tyhjänä ehkä hitusen enempi mitä Hilussa.
Nämä tiedot koskevat siis täysin uusia autoja. Että sikäli uudella vakio Mitsulla on ehkä hitusen paremmat edellytykset mitä uudella vakio Hiluxilla.
Jos taas 2000 luvun alun autoja katsotaan. Mitsuissa oli tietyissä malleissa tuo kytkettävä takalukko jo tuolloin, mutta kaikista sitä ei löydy. Että sikäli se kananttaa varmistaa edelliseltä omistajalta, onko sitä vai ei. Hiluxissa ei ollut tuolloin ollenkaan lukkoja, ja jakovaihteisto roikkuu todella matallalla keskellä autoa, vaikka muuten maavara olisi niin erinomainen.
Mulla on kans hakusessa 2000 luvun alun 4wd avolava. Edellinen auto oli 89 hilux joka oli 5 vuotta ja 130 000 km, eikä ollut mitään ongelmia, jotain tuoreempaa alko vaan tekeen mieli. Nyt ku on kaikki hakuagentit nettiautossa, ni mitsua ja nissanii tulee ainakin paljon enemmän myyntiin kuin hiluxii...? Ruotsinautojakin kattellu, sieltäkin löytyis kaikikia näitä merkkejä kohtuu hintaan, paremmin varusteltuja kuin täällä kotimaassa. Tuntuu että kaikissa näissä merkeissä on niitä "maanantaikappaleita", mutta tiedä sitten...? Tää on hyvä keskustelu näin neliveto avolava-autoa etsiessä, joten kertokaa vaan kokemuksistanne eri merkeistä.
Mulla on nyt ollu 10kk Ford Ranger (Matzda B2500) vm. 2000 4x4. Eipä siinä kummosia vikoja oo ollu, mitä ny laturi anto periks äskön 200tkm kohadalla. Se on ollu tollasessa kevyessä nurkka-ajossa ja välillä vedetty autotrailerii, jota se jaksaa hyvin kiskoa, vakionakin. Moottori on vakiona aika hengetön alle 2000rpm, mut tilanne korjaantu, ku pikkasen ruuvas ruiskupumppua (2/3 kierrosta), nyt on bueno. Lyhyt hytti ärsyttää jonku verran, mut onpahan sit pitkä lava mihkä mahtuu rojua kyytiin :D Lukoista kun oli puhetta, niin ilmeisesti tossa meikäläisenkin autossa joku kitkalukko taka-akselilla majailee, mut ei siitä kauheesti iloo ole... Ite kans sillon painin näiden samaisten vaihtoehtojen kanssa ja jotenkin tykästyin tohon Foordiin, ku se tuntu mukavimmalta ajella tiellä...
Rambleristi
13.10.2009, 20:53
Kannattaa muuten ihan tosissaan harkita myös tota Rangeria. Mazdan 2,5 WL-T 12V kone jossa 109hv. Noissa 00 ja vanhemmissa mekaaninen pumppu mikä toimii kuin kello. Pitkä hytti tuli vasta 02, kun lavaa ruvettiin jatkamaan suomessa paku vaatimukset täyttäväksi. 01 ja uudemmissa on jo sähköisesti ohjattu pumppu ja vaikka ne on paperilla saman tehoisia ton vanhemman kanssa, niin tää uudempi on hiukan pliisumman oloinen. Mutta senkin ongelman saa korjattua tehoboksilla tai ohjelmalla. Takaperässä on tasauspyörästön luiston rajoitus mutta ei sen kummempaa. ARB:ilta löytyy kuulemma lukkoa ko. perään.
03 ja uudemmissa on sitten etuna ne kaappari ovet takana. Ei tarvii leikkiä niiden selkänojien kanssa et saa kamat kyytiin. Ottaa vaan reilusti kyljen auki. Sen Suomessa tehdyn lavajatkon ulkonäöstä sitten saadaan kyllä jos mitä keskustelua aikaan mutta olkoon.
Jossain erässä 05:sia Rangereita oli ongelmia 5:en rattaan sokan kanssa. Turussa noita on muistaakseni korjattu kaksi. Käynti ongelmaisia on korjattu kolme joista kahden ongelmat johtu huonosti asennetusta Webaston polttoaineen otosta ja kolmas päin peetä tehdystä viriboksin asennus yrityksestä. Pari täyttä perä remppaa on tehty mutta eipä muuta. Oikeestaan ainoita Foordeja missä ei oikeestaan tarvii tehdä muuta kuin huollot.
Huoltoväli on noissa vanhemmissa tiheä 10tkm/1v ja perien ja laatikoiden öljyt pitää vaihtaa 40tkm välein. Vasta tässä 07 ja uudemmassa 16V 143hv koneessa on 20tkm/1v huoltoväli.
Ehkä vedetään hiukan kotiinpäin mutta Mitsuun nähden Rangerissa ja Nissanissa saa paremman vastineen rahoilleen. Samaan hintaan Mitsut yleensä huomattavasti enemmän ajettuja ja huonommin varustettuja. Hyvin varustetun Magnumin hinnalla saa yleensä reilusti uudemman ja vähemmän ajetun Nissanin tai Fordin. En sano että Mitsussa mitään vikaa on mutta ne hinnat on välillä ihan pimeitä.
No niin, nyt ku on tehnyt virheen ja lukenut kaikenmaailman keskustelupalstoilta 2000 luvun alun avolavoista, niin alkaa näyttään siltä että ne on kaikki romuja...!? Kaikissa on omat miinukset ja plussat. Taitaa olla vaan pakko lähtee kierteleen autokauppoja, koittaan kaikkia merkkejä ja tutkiin "tyyppivikoja". Voin sitten kertoa että mihin päädyin ja millä perusteilla.
Kaikkihan nuo 2000 malliset ja siinä nurkilla ovat teknisesti aika samanlaisia. Etupää erillisjousitettu ja vääntösauvat, takana on lehtijouset. Moottorina kaikissa 2.5L esikammio turbodiisseli ja tehoa suunnilleen 100hp. Ohjaamotkin on suunnilleen samankokoiset, paitsi rangerissa/mazda b2500, jossa on lyhyt hytti ja 225cm pitkä lava.
Varmasti kaikista merkeistä löytyy jotain vikaa ja kaikki sanovat jotain merkkiä huonommaksi kuin toista. Itsellä ollut tuollainen -99 mallin rangeri reilun kaksi vuotta ja siitä ei ainakaan ole mitään negatiivista sanottavaa. Lavan pituus ollut eduksi, kun olen motocross pyörää kuljettanut, niin sopii hyvin kyytiin. Lisäksi polttoaineen kulutus ollut varsin kohtuullista varsinkin nyt pienen piristyksen jälkeen, kun menovettä palaa n.9,5l/100km 31x10,5-15 m/t renkailla. Reilu viikko aikaa tuli uusi pick-up taloon ja merkki pysyi samana. Tällä kertaa tuollainen -09 mallinen rangeri super cab ohjaamolla ja limited varusteilla. Siitä ei vielä juuri ole kokemuksia kertoa, kun olen vasta 400km ehtinyt ajaa sillä. Piti käydä koittaan myös muita merkkejä, mutta ei sit tullut käytyä, kun koeajon jälkeen tehtiin samantien kauppa tuosta.
Muista merkeistä ei ole tuon lisäksi ole itsellä kokemuksia. -99 mallinen L200 oli kaverilla tuossa reilun viisi vuotta ja 145tkm kohdalla tuli kiertokanki koneen kyljestä kurkistaan. Korjaamolla laittoivat silloin koko alakerran uuden ja sen jälkeen toimi ihan hyvin.
No niin, nyt ku on tehnyt virheen ja lukenut kaikenmaailman keskustelupalstoilta 2000 luvun alun avolavoista, niin alkaa näyttään siltä että ne on kaikki romuja...!? Kaikissa on omat miinukset ja plussat. Taitaa olla vaan pakko lähtee kierteleen autokauppoja, koittaan kaikkia merkkejä ja tutkiin "tyyppivikoja". Voin sitten kertoa että mihin päädyin ja millä perusteilla.
Mihinkäs päädyit vai päädyitkö mihinkään?
En oo päätynyt vielä mihinkään, ajellaan henkilöautolla nyt vielä sen aikaa et tulee ne uudet verojutut, jos tulis tarjontaa enemmän!? Kaverin korjaamolle tuli just 06" 140 tkm ajettu Nissani ja siinä kolisi alakerta (kiertokangen laakerit päällekkäin), että kyl tää "nissanivika" pitää jotenki kutis, mutta eihän sitä voi yleistää. 03:sta Hiluxia kävin koittaas ja se ei kyllä oo muuttunu miksikään vuosien varrella (kova melu ja aika laiska), mutta varmatoimisin varmaan. Sitte kävin koittaas 98 250tkm ajettua L200:sta ja pitää kyl kertoo et se oli huomattavasti mukavampi kuin hiluxi (hiljasempi ja tehokkaampi huomattavasti), et kyl se on sitte varmaan mitsu tai hiluxi mihin päätös kaatuu. Täähän on vaan mun mielipiteeni, mut kuiteski. Odotetaan nyt noita verouudistuksia! Kerron kyl minkä sit löysin..
Nissaneissa kuulemma pakokaasuntakaisinkiertojärjestelmä nokeaa öljyt niin pahasti että 5tkm. välein joutui vaihtamaan öljyt. Suodattimen kun oli irroittanut niin paineella oli öljy ruikannut suodattimen välistä. Eli kannaattaa kattoo tarkkaan miten nämä järjestelmät toimii eri autoissa. Jos mahdollista niin purkaa kokonaan pois. Kattoa vaan että päästöt pysyy kurissa leimalle vietäessä. Saattaa olla että tämä vika pitää kutinsa myös muissa merkeissä mutta tämä on kuultu nissanin omistajalta.
Rekisteröimätön
30.11.2009, 12:58
Mitäs väliä sillä valinnalla loppujen lopuksi on?
Kaikissa autoissa on vikoja, kaikki käyttäjät aiheuttaa niitä itse...
Ottaa vaan sen mikä tuntuu hyvältä jollain perusteella, perusteluita kyllä löytyy puolesta ja vastaan!
Mitäs väliä sillä valinnalla loppujen lopuksi on?
Kaikissa autoissa on vikoja, kaikki käyttäjät aiheuttaa niitä itse...
Ottaa vaan sen mikä tuntuu hyvältä jollain perusteella, perusteluita kyllä löytyy puolesta ja vastaan!
Köyhällä ei vaan aina ole vaan varaa "ottaa" sitä mikä hyvältä tuntuu vaikkapa värin perusteella...
Rambleristi
30.11.2009, 15:39
Mutta köyhäkään ei ole tyytyväinen ostokseensa, jos se ei sovi käteen. Se naapurin mielestä maailman toiseksi paras auto ei välttämättä sovikkaan sinun käyttöösi tai ajotapaasi. Eli osta sellainen mikä omasta mielestä tuntuu hyvältä ja sopii käteen sanoi naapuri ja mummon kummin kaima mitä tahansa.
Eikä sekään nyt varmaa ole että kaikki nissanit hajoaa. Vaimon veljellä oli tuollainen -04 king cab ja ajoi sillä 150tkm ilman ongelmia. Nyt sillä on -07 navara, jolla ajettu 40tkm, eikä siinäkään ole mitään ollut.
Tietääkö joku onko noissa 2000 luvun alun mitsuissakin joku moottorien hajoamis ongelma kun mun tietoon tullu nyt ihan lyhyen ajan sisällä kaks moottoria mistä tullu kanki lohkon kyljestä läpi ja vuos takaperin kaverin työnantajan l200 tuli kans kanki päivänvaloon? Ja on ihanan kallista korjata.
Ite oon kans kuullut kahdesta. Toisessa oli sen verran iso kolo lohkon kyljessä, että siihen tuli kokonaan uusi alakerta. Pari vuotta kesti ajoa, niin nyt syksyllä siitä meni kansi. Sitä ei enää korjattu, vaan auto päätyi liikkeen vaihtoriviin.
Joo onhan tätä punnittu monesti.Ehkä se suurin kysymys on se mitä sä autoltas haluat,erothan näissä on pieniä mut taitaa olla toitsu varmatoimisin ja edullisin huolto/korjaus kustannuksiltaan.Samalla myös tehottomin ja suht kivireki alustaltaan.Sanoisin et ota se mis on eniten niitä ominaisuuksii mitä sä arvostat,ykskään noista ei oo paras joka suhteessa.
itse olen kanssa tässä muutaman kuukauden pohtinut että onko se nyt L200, navara vai hiluxi. Vuosmallit ois kans siinä 99-04. Itse päätysin nissaniin loppujen lopuksi, mutta tuota oliko se nyt 02/03 vuosimallia missä on sitä kiertokanki ongelmaa nii niihin en koske oli sitten vaihtokone tai ei. Omasta mielestäni ne kannattaa jättää pois laskuista muidenkin. Ja onha se "facelift" rumakin ku prkl. Mulle tuli tollane -00 Nissan pikuppi navara. Siitä tulikin mieleen et esim nettiautoa selatessa itse aina olin ja olen vieläkin aika kysymysmerkkinä näitte nissanien mallien kans, ku on nissan king, nissan pickup, nissan navara ja kaikki silti samoja autoja ja samaa aikaa eri autoja ja entie, taidan lähtee ryypylle
4kk päristelty 05-vuosimallin L200:lla, vanhempaa korimallia oleva, ei se uus ruma :D Käyttöön nähde törkeän hyvin kestänyt! kertaalleen kyljelleen oon sen kipannut ja muutenkin aika karkeaa ollut käyttö. Metsässä tulee sillontällöin päristeltyä ja iha kivasti etenee, vaikka muuta ei ole modattu kuin alustaa hieman nostettu ja vaihdettu nappularenkaat. Ainoa miinuspuoli on se että voimaa saisi olla reilusti enemmän. Ei meinaa kiihtyä sitten millään :mad:
Tomppaa_
13.09.2013, 16:41
Itse ostasin L200. Noissa tuoreemmissa on se jykevämpi kevytkuorma-autopohjainen aski eli kestää. Moottorin korjaus on halpaa jos hommaa osat muualta kuin suomesta eli ei kannata pelätä jos itse osaa tehdä. Öljynvaihdot ajallaan tehtyinä mitsun alakerta kestää helposti 600tkm. Kannen joutuu vaihtamaan 3-400tkm välissä. Syöttöpumpun sähköhiluissa on jotain vikaa ollut vanhemmiten mutta korjauskustannuksista ei ole itsellä hajua.
Ehdottomasti ääni Mitsulle! Itellä L200 2002 ja iskällä oli viimeksi muistaakseni -07tai-08 nissani niin se oli kyllä viimesenpäälle järkyttävä peli liukkaalla sulalla asfaltilla hyvä ajaa mut jos oli liukasta tai muuten paha paikka niin neliveto skodalla pääs pitemälle kun sillä tosin oli automaatti laatikolla mut kuitenkin! Oma mitsu kitkaperällä ja kyllä menee sekä minusta erittäin hyvä ajaa! Nissanilla ei minusta pysty luikkaalla tiellä Oikeasti "ajamaan" niinku mitsulla
Itse pähkäilin joskus Nissan vai Toyota, muut merkit eivät oikeen innostaneet ja vuosmalli noin 2000. Nissan oli paljon halvempi mutta juttujen perusteella otin toyotan. Se on laiska ja varmaan sen takia myös kestävä ja kaikkihan ne ruostuu jos ei pese koskaan eikä ruostesuojaa. jos joutuisin taas valitsemaan olisi se edelleen HILUX
Ja mielipitäitä on varmaan yhtä monta kun ukkojakin ja vieläpä merkkiuskollisia ukkoja
Ponssekuski
17.09.2013, 04:41
Ehdottomasti ääni Mitsulle! Itellä L200 2002 ja iskällä oli viimeksi muistaakseni -07tai-08 nissani niin se oli kyllä viimesenpäälle järkyttävä peli liukkaalla sulalla asfaltilla hyvä ajaa mut jos oli liukasta tai muuten paha paikka niin neliveto skodalla pääs pitemälle kun sillä tosin oli automaatti laatikolla mut kuitenkin! Oma mitsu kitkaperällä ja kyllä menee sekä minusta erittäin hyvä ajaa! Nissanilla ei minusta pysty luikkaalla tiellä Oikeasti "ajamaan" niinku mitsulla
Ihan pakko ihmetellä, et miten voi muka olla noin huono ajaa liukkaalla??? kitkaperä se on tossa nissanissakin ja vieläpä yllättävän pitävä... asfaltilla pystyi hyvin poltattamaan kumia kakkosella ja kummastakin takapyörästä jäi mustaa viivaa... tämä siis vm. -05. Ehkäpä se huono pito johtuukin juuri tuosta voimasta ;) tai ehkä jopa huonoista renkaista... tiedä häntä. Mut jos vähääkään on remontti-intoa, ni vaihtaisin suoraan kk-laakeriliuskat ja pultit, maksoivat uskomattomat 170€ postituskuluineen :D Ääni nissanille :cool:
Ihan pakko ihmetellä, et miten voi muka olla noin huono ajaa liukkaalla??? kitkaperä se on tossa nissanissakin ja vieläpä yllättävän pitävä... asfaltilla pystyi hyvin poltattamaan kumia kakkosella ja kummastakin takapyörästä jäi mustaa viivaa... tämä siis vm. -05. Ehkäpä se huono pito johtuukin juuri tuosta voimasta ;) tai ehkä jopa huonoista renkaista... tiedä häntä. Mut jos vähääkään on remontti-intoa, ni vaihtaisin suoraan kk-laakeriliuskat ja pultit, maksoivat uskomattomat 170€ postituskuluineen :D Ääni nissanille :cool:
Olihan siinä kyllä muistaakseni 170heppaa et voi johtua tehostakin :) mut jos noista vanhoista esimerkiksi: mitä noita on itellä ollu, nii jos otetaan vaikka 89king cappi tai 89 L200 nii kyllä mitsu on 50 kertaa parempi ajaa liukkaalla ja niin on kyllä minusta noissa uusissakin, mutta mielipiteitä on niin paljon kun käyttäjiä, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä:D
Ponssekuski
18.09.2013, 03:03
Olihan siinä kyllä muistaakseni 170heppaa et voi johtua tehostakin :) mut jos noista vanhoista esimerkiksi: mitä noita on itellä ollu, nii jos otetaan vaikka 89king cappi tai 89 L200 nii kyllä mitsu on 50 kertaa parempi ajaa liukkaalla ja niin on kyllä minusta noissa uusissakin, mutta mielipiteitä on niin paljon kun käyttäjiä, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä:D
No joo... edes minä en pidä navaraa minkäänlaisena maastokulkineena... liukkaalla voipi tosiaan olla paska ajettava :D Ite kans ajanu vaik millasella lava-autolla ja ehkä ne mitsun hyvät talviominaisuudet tulevat alustan pehmeydestä? nissanit ja tojot ainakin omasta mielestä varsin tönkköjä, ennenkuin antaa kunnolla runtua metässä :rolleyes: mut ainakin yks hyvä pointti nissanis ja tojos on... jousipakat valmiina akselin yläpuolella (soa) ;)
Mulla on nyt vuoden ollut L200 -99. Tänään kävin katsastamassa sen. Autolla on ajettu reilu 270000 ja jollain metsäkoneyrittäjällä ollut, eikä siinä kaikkein siistimmässä käytössä. Ainoo mistä katsastusmies sanoi oli, että oli alkuun melko tukkonen, mutta kyllä sieltä lopuks hyvät lukemat saatiin. Muuten auto oli kunnossa. Ite en oo muuta tehnyt kuin lisävalojen kanssa kikkaillut ja ajanut.
Suht mukava ajettava. Mopo, etenkin nyt n. 32" rinkuloilla. Polttoainetta menee se kymppi, melkein sama miten ajelee. Itellä pääosin nurkka-ajoa. Ei mitenkään ketterä ahtaissa paikoissa.
Lerssinen
20.09.2013, 16:55
Olen tykänny retkukeulasista ajella nissanilla ihan ajo-omituisuuksien takia.. En tiejä mutta minulle se käy parhaiten ja täähän on siis nyt ihan puhdas mielipideasia :D
Vähän kiinostaisi ostaa L200 -99. 340tkm ajettu. Eniten tuossa kiinnittää huomiota että on ruostesuojattu, ja hinta alle viiden tonnin. Enhän minä sellaista tarvitse, ja tuo vanha takatuuppari volvo kuljettaisi hamaan tappiin, muttakun muttakun..! Ainahalunnu lava-auton:D
Onko mitä mainittavaa/tsekattavaa mitsussa?
veikkaaja
24.08.2015, 19:30
mut ainakin yks hyvä pointti nissanis ja tojos on... jousipakat valmiina akselin yläpuolella (soa) ;)
Eiks se oo parempi et se lehtijousi on sen akseliputken alapuolella, vähän suojaa akseliputkea ja toimii "suksena"?! En ite ainakaan ymmärrä mitä hyötyä SOAsta on..
Saahan sillä toki korkeutta lisää mut auttaako se kun kuitenkin perämurikka aina yhtä alhaalla..
JA itse aiheeseen, itellä kokemuista noista 90luvun alkupuolen vehkeistä ja mitsu oli varsinkin kopaltaan vähiten ruosteessa.
Ponssekuski
25.08.2015, 11:34
[QUOTE=veikkaaja;1245444]Eiks se oo parempi et se lehtijousi on sen akseliputken alapuolella, vähän suojaa akseliputkea ja toimii "suksena"?! En ite ainakaan ymmärrä mitä hyötyä SOAsta on..
Saahan sillä toki korkeutta lisää mut auttaako se kun kuitenkin perämurikka aina yhtä alhaalla..
Ei. Tuossa suksessa on liikaa pitovoiteita, eli rupeaa meno tökkimään.. Perämurikka on toki alhaalla, mut jos jousipakka on akselin yläpuolella mahtuu kanto tahi kivi paremmin renkaan ja murikan välistä. Eikä tuo soa korota autoa yhtään kun se toteutetaan suorilla pakoilla. Tässä on myös se etu että löytyy joustoja kumpaankin suuntaan.. toisaalta, jos ajelee vain teillä niin tuskin suurempaa merkitystä..
mitsubishi ,jos ei ole kaksi vasempa kätta
PunisherFIN
25.08.2015, 22:40
ei kumpaakaan.. samanlaisia kiinanihmeitä molemmat, tietyn rajan jälkeen työkäytössä huoltokulut karkaa lapasesta ja omistajaa alkaa vituttamaan. eikä se kaikkien palvoma hiluxikaan ole yhtään parempi, uudessa 10k euroa korkeempi ostohinta kun muissa lavureissa ja mitään vastinetta sille rahalle ei saa, tai saa, paskan vetoauton joka ei jaksa vetää mitään. ajanu nytten linjatöissä 300tkm+++ reippaasti noilla japsipaskoilla ja kyllä niistä ei löydy juurikaan hyvää sanottavaa yhdestäkään, tällä hetkellä ajossa Ranger, mutta maahantuojalla on niin paska palvelu, ettei sitäkään voi valita, ellei halua menettää hermojaan ja auto on tyypillinen halpatuotettu paska, eli takuu audienssilla saa vierailla harva se viikko. eli valkkasit minkä tahansa, niin saat varautua aivan varmasti verenpaineen nousuun ja muihinkin negatiivisiin tunteisiin jos se käyttö on jotakin kesämökille ajoa kauppakassin kanssa raskaampaa. kärrinveturiksihan näistä mistään lavurista ei ole, ellei halua, että traileri vie vetoautoa, eikä vetoauto traileria :D
aika tylyä tekstiä eikö vaan, mutta tosiasia on kuitenkin se, että jostain 80 luvun jälkeen ei ole autorintamalla tehty mitään kunnollista, vaan kaikki ovat kopioineet toisiaan ja toistavat naapurinsa virheen ja tietty kaikki pyrkivät säästämään valmistuskuluissa, joka taas näkyy huonona laatuna, jonka käyttäjä näkee ajokkinsa vikaantumisena..
En kyllä menisi vielä naulaa arkuun lyömään.
Kannattaisi käydä tutustumassa isuzuun jos lava-autoa miettii ostavansa. Uuteen jos on varaa niin saa oikeasti rahalle vastinetta, 3500kg vetopainoa ja tupla-ahdetun moottorin joka jaksaa sitä kärryä jopa kiskoa. ;)
PunisherFIN
27.08.2015, 07:25
isuzussa on ajoasento samanlainen kun muissakin kiinalaisissa, eli jalat kipeytyy pidemmällä kuskilla ja ei muutenkaan tiloiltaan vakuuttanut. kone on keskisektori kone, eli alhaalla ei mitään, eikä sen paremmin 3000rpm jälkeenkään ja 5v laatikko tiputtaa koneen joka vaihdossa ulos vääntöalueelta, koeajossa oli nimenomaan se kiukkuisin "tuplaturbo" malli. muutenhan auto on varmaan parhaan näkönen ja työkalumaisin säilytyslokeroineen jnejne noista kaikista lavureista. etittiin nimittäin firmalle toista kuukautta mieluisaa peliä ja kaikki ehdokkaat tuli koeajettua :)
jokanenhan ostaa mieluisan vehkeen ittelleen ja toiselle joku vika voi ihastuttaa toista ostopäätöksen verran.
meillä Rangerissa osu lähimmäksi vaatimukset ominaisuuksien suhteen, mutta ongelmat alkoivat sitten tuon laadun ja varsinkin huoltoverkoston asiakaspalveluhaluttomuuden vuoksi. auto pudottelee osia ja siinä on jo nyt vikaa voimansiirrossa, vaikkei ole ajettu kun alle 25tkm ja kun vioista reklamoi ja toivoo, että niille tehtäisiin jotain, levitellään käsiä ja vedotaan niiden olevan ominaisuuksia. (ilmeisesti Ford sitten on suunniteltu tiputtamaan takavalonsa tai perälautansa, tai vilkuttelemaan vikavaloja randomilla..)