View Full Version : 2l-t löpövuoto?!pumppu?mikä?
eli sain sopivasti 4runnerin kaverilt ostettuu missä jokin hasseli kannen kanss tms naftavuoto
jostain kannesta pumpusta imusarjan alta tai sinnepäi?! vuotaa/tihkuu naftaa pihalle..aluksi ei tullu paljoa kun kaveri osti auton mutta sitemmi alkanu enemmän vuotaaa ja se että nostettii syöttöjä ei ainakaa auttanu asiaa :S ihme khyll..
onko kellää kokemuksia samantapasesta touhusta? ainakin jos auto seisoo pidempää niin starttaa huonosti ku ottanu ilmaa tms...viikon ku seiso nii lähti huonosti ainaki kuukauden ku seiso niin joutu ilmaamaan
ai nii ja 400tkm ajettu on
ja letkuja/putkia on pumpun ympärillä niin perkeeleesti ettei näe kunnolla
että joutuukohan kannen uusimaan pumpun vai koko mylly vai mikä?
http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/160
Toyotan koneita enempää tuntematta käykö tuo?
Pitäisi käydä tuo kansi mutta en usko kannessa olevan vikaa.Oliskohan pumpun kannen tiiviste syypää...Kun ei tuo kone voi oikein vuotaa polttoainetta sylinterikannesta.
Jos on tuo syöttöpumpun kannen tiiviste syyllinen niin pari kymppiä maksaa uusi,vaihto onnistuu itselläkin kunhan tekee huolella ja tarkasti.
pistä kuvia tähän ja piirtele siihen kuvaan mistä se näyttäs vuotavan. mulle ei ainakaan oikein avautunu mistä päin moottoria tuo nyt edes vuotaa. yleisiä vuoto syitä on syöttöpumpun tiivisteet. tiiviste sarja maksaa muistaakseni 20-30€ ja sit ainakin boschin sarjoissa tulee väärän mallinen syöttöpumpun kannen tiiviste mukana eli kannattaa pyytää käypänen tiiviste lisäks. jos se kastuu sieltä moottorin kannesta suutinputkien luota niin joko suutin putki tai paluuputki on murtunut tai tiivisterikka kusee jostain syystä(esim kasattu vanhoilla tiivisteillä suutin remontin yhteydessä)
pesen illalla koneen ja otan samall kuvaa,sitt näkee seuraavina päivinä paremmin ett mistä vuotaa ku kaikki puhdas
Vuotaako jatkuvasti yhtä paljon vai väheneekö välillä tai katoaako kokonaan. Mulla oli mennyt syöttöpumpun käyttöakselin stefa vähän heikkoon kuntoon ja välillä tuli aivan norona ja välillä ei ollenkaan, riippui ilmeisesti siitä missä asennossa ko. stefa oli milloinkin akselilla. Mielestäni kylmänä vuoto oli kovempaa?
en tiedä mutta kaverilla ihan alussa se vuoti vaan ihan vähän sittemmin alkanu vuotaa enemmän vaan,äsken ku käytin pari minsaa tyhmäkäynnillä toss pihass ku oli seissyt yön yli auto niin näki ku tippui koko ajan hieman öljypohjasta ku on valunu alas asti..tuli pieni lätäkkö aika nopee kylläkin..lähen koht kujaa pitää katsoo lämpimänä miten paljon tulee.. pesin koneen äsken ja aion yrittää nyt katsoa/seurata mistä tulee vittu ku siel runneriss on kaiken maailman putkia letkuja tiellä..
kävin kujaa parituntii kone pesun jälkee..hieman näytti ku olis imusarjan alta vuotanu kanss jotenki ja sitt en tiedä..mutta ku kaikki oli puhdasta niin auton alta tippui naftaa samantien ku löi tulille eikä vuotoa näkyny missään ylhäällä ainakaan,voisikohan olla pumpussa sittenkin ja siel piilossa ei näe?
ja aika laiska toi on mielestäni aina ollut,pajero kulki tosi paljon paremmin..
huomenna menen paikalliseen diesel pajalle pyydän että katsois ett mikä vois olla
eli pumpussa olisikohan tiiviste mikä oli pumpun/lohkon välissä tai joku siel alla,sanoi porvoon dieselissä vanha äijä
ku peilillä tsiikasi..
ratkaisu pumppu irti ja puretaan täysin kasataan uusilla tiivareilla sitten pumppu penkkiin säätö ym =700e paikkeilla ku oli iso prosessi.. se hinta oli jos itse irrottaa ja asentaa itse pumpun en sitte viitsiny kysyä enää mitä maksaa jos ne siellä tekee hela homman,se sano ett 5-6tuntii pelkkä irrotus/asennus menee..
oli yks lj koneesta pumppu siin pöydäll osissa minkä se näytti ja sanoi ett 5soittaa päiväss melkee tulee vastaavaa..
pumpunkansi se sano ettei ole ja että varmaan vaihettu jo kertalleen,useimiten noissa..
vittu ku pitää saada leimattua toi pirssi mun puolestaa saa sitte vuotaa hieman,kulutus iha sama ku saan naftaa faijan säiliöst minkä tarvii..
pitää keksii joku purkki sinne pumpun alle rautalangall tms mihin saa valua ja tekee jonku pohjapanssarin vaikk viell ettei inssi näkis koko hommaa
ja pari kannua löpöö konttii sanoo ett ne siel haisee + tankkaa viel ett koko kylki ihan naftassa
eli pumpussa olisikohan tiiviste mikä oli pumpun/lohkon välissä tai joku siel alla,sanoi porvoon dieselissä vanha äijä
ku peilillä tsiikasi..
ratkaisu pumppu irti ja puretaan täysin kasataan uusilla tiivareilla sitten pumppu penkkiin säätö ym =700e paikkeilla ku oli iso prosessi.. se hinta oli jos itse irrottaa ja asentaa itse pumpun en sitte viitsiny kysyä enää mitä maksaa jos ne siellä tekee hela homman,se sano ett 5-6tuntii pelkkä irrotus/asennus menee..
oli yks lj koneesta pumppu siin pöydäll osissa minkä se näytti ja sanoi ett 5soittaa päiväss melkee tulee vastaavaa..
pumpunkansi se sano ettei ole ja että varmaan vaihettu jo kertalleen,useimiten noissa..
vittu ku pitää saada leimattua toi pirssi mun puolestaa saa sitte vuotaa hieman,kulutus iha sama ku saan naftaa faijan säiliöst minkä tarvii..
pitää keksii joku purkki sinne pumpun alle rautalangall tms mihin saa valua ja tekee jonku pohjapanssarin vaikk viell ettei inssi näkis koko hommaa
ja pari kannua löpöö konttii sanoo ett ne siel haisee + tankkaa viel ett koko kylki ihan naftassa
Mielestäni kannattaisi kysellä tiivistyshommaan kustannusarviota muualtakin,äkkiseltään kalliin tuntuinen hinta...
kyllä vaikutti kovalta hinnalt,ku työn osuus oli yli500..yks sanoi kyllä että siellä on kallista teettää mutta tiedä sitten,kallis on suhteellista muttamutta..pitää selvitellä asiaa ens viikoll,ja soitella muualle kysymään kanss,runneri nyt viel jonkun arvoinen mutta jos tollai sanoo 700e jos ajaa vanhall hiasell/hiluxill niin olis viellä hurjempi.. kuitenkaa aio mistää tiivistehommast 700pullittaa vaikk olis ne rahat mitä ei ole edes :confused:
olis pitäny silt diesel asiantuntijalt kysyny että jos vetää muutama tuubi sikaflexxii koko pumpunympärille nii eikö se aja samaa asiaa ja tiivistyy,ja katsonu siinä mitä se olis äijä vastannu tai katellu :)
Syöttöpumpun "kaasuakselin"o-rengas ja kopan tiiviste maksaa noin 10ekee ja ei ole kummonen vaihtaa,sieltä ne yleensä vuotaa ainakin noi mun kikottimet............
sen mukaan piti koko pumppu irrottaa ja purkaa ja penkiss säätää kokoamisen jälkee että saa vaihettuu sen tiivarin siel jossai alla..
en tiedä.. vitun katsastus ku pitäs siihen saada tiiviiks,ja olishan se mukava ettei olis desilitra naftaa aina siihe miss auto seisoo.. tippa sekunnissa about siel tulee
Vaihdoin noin kuukausi sitten viimeeksi kannen ja akselin tiivisteet, ei ole kummonen homma noin tunti... mulla 4kpl 2l ja2l-t moottoreita on vuotanut löpöö ja kaikki on sillä korjautunut.... voi toki vuotaa jostain muualtakin mutta ihmettelen jos näin.....
voisin palkata sutt sitten siihen hommaa sitte ;) jos ei pitäs kummone olla..oliks sull se pumppu irti silloin?
ku se kansi mikä siin päällä se tiivari nii ei vuoda,ja se sano ukko ett ne yleensä vaihettu jo kertaallee tossa iässä.. minkä akselin tiivari? tämä vuoto näyttää kun olis pumpun alla ihan jossai alakulma lohkoo vasten tms,ku peilill näki että tippui..eihän noist tiedä jos niillä vähän hommia ja haluavat työtä ja selittää ett kyllä pitää purkata ja säätää pumppu penkiss ymym tollast vanhaa paskaa
voisin palkata sutt sitten siihen hommaa sitte ;) jos ei pitäs kummone olla..oliks sull se pumppu irti silloin?
ku se kansi mikä siin päällä se tiivari nii ei vuoda,ja se sano ukko ett ne yleensä vaihettu jo kertaallee tossa iässä.. minkä akselin tiivari? tämä vuoto näyttää kun olis pumpun alla ihan jossai alakulma lohkoo vasten tms,ku peilill näki että tippui..eihän noist tiedä jos niillä vähän hommia ja haluavat työtä ja selittää ett kyllä pitää purkata ja säätää pumppu penkiss ymym tollast vanhaa paskaa
Pumppua ei tarvi irrottaa vain kaasuvivusto ja pumpun kansi ja polttoaineputki.." kaasuakseli" mikä tulee siitä pumpun kannesta läpi saattaa olla kulunut melko väljäksi jos niin uusi sellainen,muuten riittää se o-rengas. Se vuoto näyttää kun tulis pumpun alta mut tulee varmaan siitä akselin juuresta ja valuu siitä alas... pura ja putsaa sen verran että näet pumpun päällisen,auto käyntiin ni kyllä su siitä selviää:eek:
sieltä pumpun ala laidasta vuotaa kans melko herkästi. siellä on sellainen ennakkoa säätävä kara jonka molemmissa päissä on sellaiset laipat niistä vuoti minulla aluks. ulomman saa vaihdettua kun pumppu on paikallaan mutta siellä pumpun ja lohkon välissä on toinen. ainakaan itse en sitä saanut vaihdettua paikallaan.
mä suosittelisin että otat ihan rohkeesti sen pumpun vaan irti sieltä. vaihdat jakopään hihnan, kiristin rullat, vesipumpun sun muut samalla. eikös nuo dieselin viritys pajat rakenna 1000€ hintaan jo "viri" pumpun.
pumppu päältä katsottuna ihan kuiva..ajettu nyt noin 5tuntii pesun jälkee..tippa sekunnissa tulee naftaa mielestäni kanss ihan ala laidass jossai siel alla,katsotaan,meen koht ronkkii hieman sitä ja yritän nähä sinne,vittu ku siel on kaiken maailman letkuja/putkia eessä.. pitäs vetää kännit nii tuohtuis ja nostais koneen pihalle
olis tilaa
jostai tiivarist lohkon välistä se ukko puhui ainakin.. ja sanoi ettei ole se kansi eikä mikään akselin stefa..
en tied..jotai o renkaan näkösii tiivareit se näytti siin mitä sill just oli purettuna lj pumppu pöydäll
hihna ym on vaihettu 380tkm kohall ja nyt 400 lasissa
No ei siinä ilmeisesti muu auta kuin ottaa pumppu irti jos sieltä pumpun ja lohkon välistä vuotaa, tai myydä auto viallisena eteenpäin (=hinta tippuu kummasti viallisena)
Tohon 700 euroon saa melkeen jo viripumpunkin teetettyä,
varsinkin jos se pumppu pitää itse irroittaa!! :eek:
Vai kohtaako siellä palvelun kysynnän ja tarjonnan laki?
No ei siinä ilmeisesti muu auta kuin ottaa pumppu irti jos sieltä pumpun ja lohkon välistä vuotaa, tai myydä auto viallisena eteenpäin (=hinta tippuu kummasti viallisena)
Tohon 700 euroon saa melkeen jo viripumpunkin teetettyä,
varsinkin jos se pumppu pitää itse irroittaa!! :eek:
Vai kohtaako siellä palvelun kysynnän ja tarjonnan laki?
jokin siellä kohtaa ainakin..olis uskonu ett reilu700e nii olis koko hoito ettei ite tarvii mitään tehd,jouduin ihan kysymään uudestaa ett pitääkö itse irrottaa..
pitää nyt yrittää keksiä jotai,ku pitää leimata,enkä mä viallisenä ala myymää ku sitt menee nii miinukselle..+auto muuten tosi hyvässä kunnossa!eikä olis intoa myydä,ku ei löydä sitt mitää fiksua taas..
saa koht nostaa vanhan hiase/hilu moottorin keulille tms,
pitää nyt vaa se pumppu purkaa tai kone ulos ja sitt irrottaa sen ku vituttaa ku nii ahdas paikka miss ei näe mitään ja niin eespäi+kun aina pitää korottaa/isoja kumeja nii se kummasti aina "helpottaa" kanss ruuvaamist ku pakko seistä jakkaran päällä tms..sama oli pajeross ku starttia ruuvasin edes takas
Syyläri ja muuta ylimääräistä irti niin tulee kummasti tilaa konehuoneeseen.
LJ:stä joutui ainakin irroittamaan syylärin muutenkin jos meinas nokkahihnan saada irti, kun ei pulttimopo muuten mahtunut kampuran hihnapyörän päähän.
katsotaan,pitää kerää inspiratiota/tietoa ja ensiviikolla ryhtyä toimenpiteisiin/irrottamaan.. löysin myös parin muun diesel pajan numeroita tässä samasta läänistä ja soittelen maanantaina vähän ja kysyn..
aion myös kysyä tutulta jolla korjaamo ollu kymmeniä vuosia,jos siltä onnistuu niin voisin vaikka sille tehä vähän firaabelia sitten
sieltä pumpun ala laidasta vuotaa kans melko herkästi. siellä on sellainen ennakkoa säätävä kara jonka molemmissa päissä on sellaiset laipat niistä vuoti minulla aluks. ulomman saa vaihdettua kun pumppu on paikallaan mutta siellä pumpun ja lohkon välissä on toinen. ainakaan itse en sitä saanut vaihdettua paikallaan.
mä suosittelisin että otat ihan rohkeesti sen pumpun vaan irti sieltä. vaihdat jakopään hihnan, kiristin rullat, vesipumpun sun muut samalla. eikös nuo dieselin viritys pajat rakenna 1000€ hintaan jo "viri" pumpun.
tai sitt sohii pullon uretaania sinne pumpun alle lohkoo vasten ja menee leimaamaan..jos ei ehkä vuotais :D
on käynny mieless kyll,vuotaa aina viel vaikk on sammuttanu auton nii siihe jää varmaa desi tai kaks..kuitenkin lähtee hyvin käymää ens päivänä..
jaa reilu 250kilsaa pääsi yhell tankill
Suosittelen ihan samaa kuin Revu! Mulla oli samat ongelmat viimekesänä. Tiputti jo ihan reipasta vauhtia kiisseliä maahan.
Ensin vaihdoin tuosta kylmäkäynnistys hommasta tiivisteen, ei auttanut.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=71&pictureid=1352
Sitten tuosta ennakkoasäätävästä tiiviste vaihtoon, ei auttanut. Aika kovia oli jo nuo kummatkin tiivisteet.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=71&pictureid=878
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=71&pictureid=879
Lopuksi pyysin kaveria apuun ja irrotettiin pumppu, tästä ennakkoasäätävän karan sisemmän laipan alta tiiviste vaihtoon. Samalla vaihdettiin juurikin jakopäänhihnat sun muut irtoovat.
Siitä hommasta ei tullu kuvia otettua.
Olihan siinä hommaa jonkunverran mutta pääs he******ti halvemmalla kun ite teki :D
Niin ja tänä kesänä vaihdoin HZJ:hin syöttöpumpun kaasuakselin o-renkaan ja kopan tiivisteen. Sillä pääs siitä vuodosta.
kiitos tosi hyvistä kuvista,antoi jonkinmoist selvyyttä..pitää illall kujaa se auto halliin kunhan saa nosturin kasaan niin ett pääsee eka sisään..ja sitt vaa ottaa irti syylari ym rojut jos näkis jotn,ja alkaa purkaa..
vituttaa tollanen ahdas paikka ja kun ei ole ennen dieseleit ruuvaillu ku syöttöjä..
eli seuraava äijä,kun puhelimess kysyin,keskiuudenmaan diesel keravassa halusi 800e silloin se irroittaa purkaa pumpun vaihtaa tiivarit ja penkissä käyttää sen ja asentaa takaisin.. eli jo vähän parempi hinta.. ja se oli jos ei mene mekaanisia osia..ja suurinpiirtein arvio
mikäköhän siin on kun kaikkien muka pitää nyt irrottaessa purkaa se pumppu atomeiks ja penkata se?!tai ehkä sillä sitten varmistetaan joku pumpun toiminta että varmasti on kunnossa..
minä ostin toisen syöttöpumpun ja vaihdoin siihen kaikessa rauhassa tiivisteet ja pistin samalla isomman nestepään sun muut pienet muutokset. sit viikonlopun aikana vaihdettiin jakoremmi sun muut mistä jo aijemmin mainitsinkin. näin ei autoa tarvinnut seisottaa pitkään. lauantaina aloitettiin (10h töitä) ja sunnuntaina(noin 6h) saatiin valmiiksi remontissa oli hieman vastoin käymisiä ja en ollut aijemmin ikinä vaihtanut edes jakohihnaa autoon eli varmasti pätevä kaveri tekee remontin huomattavasti lyhyemmässä ajassa.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63210 tuolla näkys olevan mielestäni kohtuu hintainen syöttöpumppu.
no perkeles,pitäne vissii ostaa toi pumppu ja ehostaa se,olen kyllä reilu10vuotta enemmän tai vähemmän autoja duunaillu,mutta en diesel pumpun parissa.. ja toi on niin ahdas/vittumainen paikka että ei ole yhtään intoa alkaa edes,mutta luultavasti alan purkaamaan viikonloppuna,kun on aikaa/olutta yms "tarvikkeita"
sitten ehostaa nykyisen pumpun ja myy jollekin tarvitsevalle vaikka..
kannattaa vilkaista ensin siitä sinun syöttöpumpusta tyyppi kilpi ja sit verrata sitä tuohon mikä tuolla linkissä on myytävänä
mikäköhän siin on kun kaikkien muka pitää nyt irrottaessa purkaa se pumppu atomeiks ja penkata se?!tai ehkä sillä sitten varmistetaan joku pumpun toiminta että varmasti on kunnossa..
Se että jonkinlainen takuu pitää luvata korjaamon työnlaadulle.Ja se että 80% ihmisistä sanoo sen jälkeen kaikkien mahdollisten vikojen johtuvan juurikin kyseisestä,muka huonosti/väärin tehdystä rempasta.
On ihan omakohtaisia havaintoja aiheesta,mm. öljynvaihto aiheutti koneen omistajan mielestä sen ettei työvalot toimineet,perimmäinen syy puhki hankautunut johto ihan eri puolella koko hylkyä...
Se kolo vaan näyttää vittumaisen ahtaalta, kyllä siihen tilaa tulee kun alat irrotella osia. Termostaatin kotelon irrottamalla pääset taaemman pumpun kiinnityspultin avaamaan, suutinputket tulee pois vaikka imusarjaa ei irrotakaan jne. Pari viikkoa aikaa tein tuon saman omaan Hiluxiin eikä siinä ole mitään kummallista. Sormet tosin alkaa haista naftalle ja vähän tummuu:)
Se että jonkinlainen takuu pitää luvata korjaamon työnlaadulle.Ja se että 80% ihmisistä sanoo sen jälkeen kaikkien mahdollisten vikojen johtuvan juurikin kyseisestä,muka huonosti/väärin tehdystä rempasta.
On ihan omakohtaisia havaintoja aiheesta,mm. öljynvaihto aiheutti koneen omistajan mielestä sen ettei työvalot toimineet,perimmäinen syy puhki hankautunut johto ihan eri puolella koko hylkyä...
-
jepp kelasin itse kanss sitä että sen takia pitää purkaa ja penkiss ym käyttää niin että ne voivat olla varmoja että se on 100%kunnossa kun kaiken maailman pässit vejvaa sitten valittelemassa.. tollasista
kannattaa vilkaista ensin siitä sinun syöttöpumpusta tyyppi kilpi ja sit verrata sitä tuohon mikä tuolla linkissä on myytävänä
eli niitä on nyt sitten erillaisia ja kyseinen ei sitten sovi tms?
Se kolo vaan näyttää vittumaisen ahtaalta, kyllä siihen tilaa tulee kun alat irrotella osia. Termostaatin kotelon irrottamalla pääset taaemman pumpun kiinnityspultin avaamaan, suutinputket tulee pois vaikka imusarjaa ei irrotakaan jne. Pari viikkoa aikaa tein tuon saman omaan Hiluxiin eikä siinä ole mitään kummallista. Sormet tosin alkaa haista naftalle ja vähän tummuu:)
kyllä siitä nopeasti osa jos toinenkin irtoaa lauantaina kun lavuaari vieressä täynnä 33cl purkkeja"irroitusöljyä" kylmässä vedessä..
ja pesen aina eka koko koneen liukkarilla+painepesurilla/kuumall vedellä niin on mukavampi sitte värkätä.. pitää samall alusta pestä mudasta
kunhan eka saa uuden kiinan nosturin kasattua sitt on mukava fiksaa
eli niitä on nyt sitten erillaisia ja kyseinen ei sitten sovi tms?
tietääkseni ei muita eroja ole kuin nestepään koko. runnerista en tiedä, mutta esim uudemmassa LJ:ssä on 10mm nestepääse ja vanhassa 9mm. nestepään koko selviää siitä tyyppi kilvestä siinä on numerosarja joka alkaa VE4/9F tai VE4/10F kuten arvata saattaa. ainakaan pienempää nespäätä en itse autoonia halua.
tietääkseni ei muita eroja ole kuin nestepään koko. runnerista en tiedä, mutta esim uudemmassa LJ:ssä on 10mm nestepääse ja vanhassa 9mm. nestepään koko selviää siitä tyyppi kilvestä siinä on numerosarja joka alkaa VE4/9F tai VE4/10F kuten arvata saattaa. ainakaan pienempää nespäätä en itse autoonia halua.
kunhan sopii vaan sinne,ja alkaa toimiin,auton myyn sitten jonku hj tai lj edestä.. koska en raaski tolla alkaa hankaamaan puita koska hienopeli muuten.. muutenki ei tollaseen citu maasturin näköselle sovi mitää järeitä puskureita/vinssejä tehä../sahailla autoa
eli "uusi"pumppu saapuu varmaan huomenissa.. sitten pitäs alkaa purkaa syylari ym turhaa touhuu pois tieltä..
kysymykset.. miten se ennakonsäädin kyljessä vaikuttaa käymiseen?tai vastoinkäymiseen..
ja miten nyt kun on toinen pumppu sen kanssa?ym huomioitavaa
ja sitä ratasta ei vissii saa ku yhdellä tavalla kiinni pumpun akseliin joten merkkaa koneeseen ja raattaaseen vaan että saa jaon
oikeaan kohtaan? tarviiko mitään muita tiivisteitä ym muuta huomioitavaa?
vihjeitä otetaan vastaan kiitollisena:)
eli "uusi"pumppu saapuu varmaan huomenissa.. sitten pitäs alkaa purkaa syylari ym turhaa touhuu pois tieltä..
kysymykset.. miten se ennakonsäädin kyljessä vaikuttaa käymiseen?tai vastoinkäymiseen..
ja miten nyt kun on toinen pumppu sen kanssa?ym huomioitavaa
ja sitä ratasta ei vissii saa ku yhdellä tavalla kiinni pumpun akseliin joten merkkaa koneeseen ja raattaaseen vaan että saa jaon
oikeaan kohtaan? tarviiko mitään muita tiivisteitä ym muuta huomioitavaa?
vihjeitä otetaan vastaan kiitollisena:)
Pumpussa ei tarvitse kajota mihinkään säätöön.Rattaan saat vain yhteen asentoon kiinni pumppuun mutta pumpun saa jakopäähän useamman kymmenen asteen heitolla(ajoitus säädetään pumppua jakopäässä kääntämällä,soikeat pultinreiät).
Olisi hyvä jos saisi oikeaoppisesti heittokellolla tarkastettua ajoituksen uutta pumppua asentaessa.Onnistuu kyllä aika hyvin ihan korvakuulolta sellaiselta henkilöltä joka on näiden moottorien kanssa ollut tekemisissä,mutta kannattaa sittenkin käydä jossain säädättämässä kellolla viimeisen päälle.Ja jos oikein pakko niin säätöalueen keskelle se pumppu vain kiinni niin pitäisi sen käynnistyä.
Tiivisteitä tarvitset mahdollisesti polttoaineen imu ja paluulinjojen banjoliittimiin jos joudut vaihtamaan putket omasta koneesta,näissä on joskus mallieroja pituuksien ja reittien suhteen.Ja jos joudut nuo imu ja paluuputket irrottamaan niin pidä huoli että paluun banjopultti tulee myös paluupuolelle takaisin,siinä taitaa lukea päällä "OUT" ja siinä on hyvin pieni reikä,luokkaa 1mm.
Pumpussa ei tarvitse kajota mihinkään säätöön.Rattaan saat vain yhteen asentoon kiinni pumppuun mutta pumpun saa jakopäähän useamman kymmenen asteen heitolla(ajoitus säädetään pumppua jakopäässä kääntämällä,soikeat pultinreiät).
Olisi hyvä jos saisi oikeaoppisesti heittokellolla tarkastettua ajoituksen uutta pumppua asentaessa.Onnistuu kyllä aika hyvin ihan korvakuulolta sellaiselta henkilöltä joka on näiden moottorien kanssa ollut tekemisissä,mutta kannattaa sittenkin käydä jossain säädättämässä kellolla viimeisen päälle.Ja jos oikein pakko niin säätöalueen keskelle se pumppu vain kiinni niin pitäisi sen käynnistyä.
Tiivisteitä tarvitset mahdollisesti polttoaineen imu ja paluulinjojen banjoliittimiin jos joudut vaihtamaan putket omasta koneesta,näissä on joskus mallieroja pituuksien ja reittien suhteen.Ja jos joudut nuo imu ja paluuputket irrottamaan niin pidä huoli että paluun banjopultti tulee myös paluupuolelle takaisin,siinä taitaa lukea päällä "OUT" ja siinä on hyvin pieni reikä,luokkaa 1mm.
luulen että joutuu ottaa omasta putket
noita kupariprikka tiivareita löytyy aika monta erikokoa hyllystä,ku keräsin lajitelmaa..
ja jos yritää merkata/vertailla mihin ennakkoon se vanha pumppu on ja sitt laittaa samaan kohtaa,niin ehkä saa myös suurinpiirtein,pitää kysyä jos yks tuttava osaa säätää heittokellon kanssa kun silloin pitäs vissiin kanss olla kaikki purettu kun tekee sen hienosäädön?
käy hakemassa siihen pumppuun minkä ostit tiiviste sarja ja vaihda noiden laippojen mitkä mankoLJ kuvissaan näytti (myös sinne pumpun toiselle puolelle) alla olevat tiivisteet ja kaasuakselin tiiviste siinä samalla on helppo vaihtaa sit se syöttöpumpun kannen tiiviste. ei ole mitää raketti tiedettä.
käy hakemassa siihen pumppuun minkä ostit tiiviste sarja ja vaihda noiden laippojen mitkä mankoLJ kuvissaan näytti (myös sinne pumpun toiselle puolelle) alla olevat tiivisteet ja kaasuakselin tiiviste siinä samalla on helppo vaihtaa sit se syöttöpumpun kannen tiiviste. ei ole mitää raketti tiedettä.
on käynny mieless,pitää huomenn käyd sojota liikkeessä,mikä on sopivasti täss ihan kilsan päässä kysymäss tiivisteitä.. vois jotenkin verenpaine nousta jos vaihtaa pumpun ja kiroo ja asentaa ja kun lyö tulille taas tippuis naftaa..
vähempi ajais miehen juomaan..:rolleyes:
ja muutenkin voi kehua sitten että pumppu vaihdettu/huollettu ymym myyntipuhetta kun on kaikki kunnossa kun kiesin myy
pitänee huomenn soittaa ja kysyä sinne halvemmalle dieselpajaan ja kysyä paljonko kustantaa se ajoitus säätö.. niin sais sen sitten oikeaoppisesti.. jos se nyt tommosessa 400tkm ajetussa koneessa enää mitään väliä.. mutt kyllähän sen pitää saada toimimaan kunnola silti
eli pumppu vaihettu,ei mikää paha ollu muutama pultti ym tosi ahtaalla kyllä..oli jäähdytin ym rojut pakko irrottaa ,kone vaikuttti käyvän ihan nätisti kun löi tulille..huomenna vaan kaikki hihnat ym letkut rojut takas kii
pahin oli tämän päivänen krapula asennuskaljoista..:p
kaikki kiinni eilen,auto kävi ihan ok,siin pihass ajoin 50metrii ja käytin että lämpesi,kohta koeajo..oli muuten se laturi sitten vittumaisesti että sai löysättyä..ilmastointi mukavasti tiellä,kesti varmaa2tuntii enemmä vaan niitte hihnojen takia.. no pääasia että ei vuoda naftaa ym,ja toimii vituttaa ku takavalo hajos,ja uutta ei löydy,
eli nyt ostamaan läpinäkyvää muovia aluksi.. ja vois vetää kännit iha ajankuluks
kaikki kiinni eilen,auto kävi ihan ok,siin pihass ajoin 50metrii ja käytin että lämpesi,kohta koeajo..oli muuten se laturi sitten vittumaisesti että sai löysättyä..ilmastointi mukavasti tiellä,kesti varmaa2tuntii enemmä vaan niitte hihnojen takia.. no pääasia että ei vuoda naftaa ym,ja toimii vituttaa ku takavalo hajos,ja uutta ei löydy,
eli nyt ostamaan läpinäkyvää muovia aluksi.. ja vois vetää kännit iha ajankuluks
Mikä valo hajonnut ? Multa löytyy LJ:n kaikki vakio takavalot.Paitsi rekisterikilven.
ei ole LJ vaan 4runkkari 4runner löyty uus maksaa 65e+rahti vittu
Eli hommasin tuon pumpun kannen tiivisteen ja vivuston akselitiivsteen ja kolme muuta o-renksua lj:n pumppuun.
Vuoti kannesta mut vaihtelin samalla muutkin niin hyvä tuli,hintaa oli hämeen dieselissä 5.00e ja kysyin vaan sieltä että yleisimmät tivarit kiitos mitkä vuotaa..
Jos kuitenkin ajoitat sen uuden pumpun, niin tuossa opastusta...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70593
Land Cruiser
12.06.2010, 18:16
Tulipa tänään laitettua oma LJ kuntoon vuotojen osalta(tuli tippa 3 s välein)... Pumpun käytin eilen pajalla, jossa tiivistivät sen ja vaihtoivat kuluneet osat, ja ajoivat säätöihin (oli kaikki perus säädöt melkolailla vi*uillaan...) Kyllä kannatti :)