PDA

View Full Version : LJ70 vm.86 rakentaminen avoksi

Rekisteröimätön
21.05.2009, 23:33
Olisi tarkoitus rakennella läjästä avo. Nyt olisi asiaan liittyen muutamia kysymyksiä. Ensinnäkin, saako lj70;stä rakentaa avoa suomen maanteille? Jos pykäläviidakko sen minulle soisi että saa rakentaa avon, niin minkälaiset turvakaaret pitäisi tehdä?
Jos joku on joskus moisen projektin tehnyt, niin olisi mukava kuulla vähän kertomusta ja nähdä kuvia.

pulu
22.05.2009, 07:53
Olisi tarkoitus rakennella läjästä avo. Nyt olisi asiaan liittyen muutamia kysymyksiä. Ensinnäkin, saako lj70;stä rakentaa avoa suomen maanteille? Jos pykäläviidakko sen minulle soisi että saa rakentaa avon, niin minkälaiset turvakaaret pitäisi tehdä?
Jos joku on joskus moisen projektin tehnyt, niin olisi mukava kuulla vähän kertomusta ja nähdä kuvia.

onhan tota seitenkymppistä saannu avona,ainaki saksas olen nähnyt yhden myytävänä frp katolla,elikkäs samanlainen avo ku lj73 ja on ainaski suomes kolme avo läjää tehty,ja taitaa olla kilvis kaikki!eikai tota laki estä rakentamasta!

offroadjouni
22.05.2009, 08:09
Käytännössä kolme vaihtoehtoa: 1) Muutat vastaamaan avomallia (tarvitset avosta siis tuulilasin kehyksen ja "turvakaaren"), 2) Teet AKK:n mukaiset kaaret ja toivot että konttorilla hyväksyvät asian ja 3) Teet AKK:n mukaiset kaaret ja haet AKEsta poikkeusluvan muutokseen. Poikkeuslupa pitäisi mennä läpi helposti, mutta päätöksen saaminen voi kestää hetken aikaa.

RJCOBRA
22.05.2009, 17:20
Minä olen tehnyt LJ/RJ 70 avomallisen katsastusmiesten oivallisella avustuksella/neuvoilla ja vaatimukset ovat seuraavat, jotka on vastattava alkuperäistä valmistetta.
- ns alkuperäinen targa kaari on asennettava (hinta Toyotalla n. 1500€
- minulta ei vaadittu kipappavaa tuulilasia koska oli esittää varaosakuvat sellaisista osista joissa ei ole kaadettavaa tuululasia
-minulla oli jo silloin autourheilukäyttöön tarkoitetut turvakaaret kaikkineen joten sen suhteen ei tullut ongelmii
- auto on katsastettu nelipaikkaiseksi eli edessä kaksi ja takana kaksi erillistä penkkiä.
sen enempää ei murheita tullut Turussa valtion konttorissa muutoskatsastuksessa.
Terv. Reima

pulu
23.05.2009, 07:53
tuli vaan mieleen et löytys tollai orkkis targa kaari!