View Full Version : BJ+katsastus turbolle?
bj 42 pitäis käydä muutoskatsastamassa lähipäivinä turbolle ja välijäähdyttimelle...
mitäs kaikkia dokumentteje nyt sit tarviin mukaan tehotodistuksen lisäksi?
pitääkö olla todistus siitä että jarrut sekä alusta vastaa mallisarjan tehokkainta (FJ)tä..?
jos joltain semmosia dokumentteja löytyy niin olisin hyvin kiitollinen!
niin, ja paljonkos sitä tehoa nyt siinä fj:ssä olikaan eli kuinka paljon beejiihin saa katsastettua? tosin tuskin tuosta tolla vakiopumpulla ainakaan hirveesti yli 120hv löytyy...:(
lepoantti
12.04.2009, 19:02
itse kun aikanaan berttaa muutostin ahtimelle ja coolerille niin tais olla motonetin varaosaluettelo josta osoitin että jarrut on yhteneväiset fj/bj, ja sitten tais vielä olla joku korjaamo manuaali lisänä. mutta nää on taas näitä tapauskohtaisia juttuja että milloin ja missä kelpaa mikäkin dokumentti.
suosittelen kuitenkin ekana käydä jutustamassa konttorilla jonkun inssin kanssa ja sitten kun meet muutostamaan niin pyydät saman heebon kattomaan laitteesi livenä, tää on havaittu aika hyväksi menetelmäksi monessa asiassa. kun inssi itse määrittelee pienen johdattelun ohjaamana ne paperit mitkä riittää niin niihin on hyvä vedota että näinhän se sovittiin.... ja jos joku heittäytyy oikein hankalaksi niin ettii toisen katsurin tilalle, mitään ei ole silloin menetetty kun leimaamista ei ole aloitettu.
joskus saattaa hommat mennä hankalaksi jos oikein "puskista" pääsee maasturin muutostuksen tms. jutun kanssa yllättämään jonkun inssin. sehän on tosi juttu että halutessaan konttorilla voidaan tällanenkin juttu tehdä liki mahdottomaksi leimata vaikkei siinä mitään pitäis ollakkaan.
niin ja tietenkin dynopaperit sopivilla lukemilla, olikohan fjssä jotakin 135hv ja siitä kun vääntää rosentit päälle niin hyvin saa b tai 3b puhaltaa että menee yli sallitun....
Teho tuskin on noussut yli 20 prosenttia takapyöristä mitattuna,eli käyt am worksilla tehomittauksessa,ja painelet konttorille sen lappusen kanssa.
Sillä se ainakin itellä onnistui.
Ja uudemmassa 4 litran koneessa taisi olla n.155 kaakkia,eli ei huolta että menisi yli.
Mee ja kaivele ja printtaa molempien mallien (BJ42/FJ40) jarruosat: www.toyodiy.com
Samoja niiden pitäisi käsittääkseni olla, FJ40:ssähän on levyt edessä jo 70-luvun puolenvälin jälkeen, BJ40:ssä ei koskaan, vasta 42:ssa. Joten turbotettuun BJ40:een tarttis vaihtaa levyt eteen (ja oliko takarummutkin suuremmat?).
FJ40:n speksit löytyy vaikka: http://www.tlc4x4.com/2000/SpecPages/fj40_specs.htm
Mee ja kaivele ja printtaa molempien mallien (BJ42/FJ40) jarruosat: www.toyodiy.com
Samoja niiden pitäisi käsittääkseni olla, FJ40:ssähän on levyt edessä jo 70-luvun puolenvälin jälkeen, BJ40:ssä ei koskaan, vasta 42:ssa. Joten turbotettuun BJ40:een tarttis vaihtaa levyt eteen (ja oliko takarummutkin suuremmat?).
FJ40:n speksit löytyy vaikka: http://www.tlc4x4.com/2000/SpecPages/fj40_specs.htm
Kiitos. eiköhän noilla luulis riittävän!
vasta 20.päivä maanantaille sai am-worksille ajan... nooh, kerkee vielä tekemään muita juttuja ennen sitä!
Tänään kävin hakemassa leiman papruun -Matti- :in antamien linkkien kautta löytyi riittävät tiedot, sekä dynolappu oli mukana.. vaati vaan tulostamaan myös laput siitä että akselit sekä molemmat jarrut ja jouset on samanlaiset kuin fj40.
Vähän liiankin turha katsuri tais olla... Laitto vielä otteeseen korjauskehotuksen kun ovet oli jääny kotiin!:(